خانه داری
خانه‌داری هتل چیست؟  (بخش اول)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول)

کار خانه‌داری هتل از نظر رفاه و آسایش مسافران هتل بسیار ضروری است.  این قسمت می تواند دیدگاه میهمانان را زیبا و آبرومند نمایش دهد و اتاق‌ها را در موقعیتی نگه دارد که برای مسافرین هتل جالب و لذت بخش باشد و مسافران بدون نگرانی، احساس سکوت و راحتی نمایند و آنچه را که انتظار می‌رود به چشم خود ببینند.  مسافر هنگامی که به بیرون از شهر خود پا می‌گذارد، هنگام سفر یا به هنگام استقرار در یک هتل، علاقه‌مند است از محیط خواب و خوراک و استراحت، آرامش خاطر داشته باشد.  کارکنانی که در قسمت خانه‌داری هتل انجام وظیفه می‌کنند عبارت اند از : سرپرست خانه‌داری هتل  معاون خانه‌داری هتل  متصدی انباردار خانه‌داری  اتاقدار  هر کدام از مسئولین خانه‌داری هتل وظیفه جداگانه‌اى را بر عهده دارند.  خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

ایجاد شده: 10/آذر/1398       آخرین ویرایش: 8/دی/1398
چه خطرهايي در خانه داري وجود دارد؟

چه خطرهايي در خانه داري وجود دارد؟

از عوامل مهم که موثر در جراحات و صدمات حاصل از حرکت هاي زياد و سنگين بدني (RMI) هستند مي توان به اين موارد اشاره کرد: کارهاي سنگين بدني و بلند کردن اشياي سنگين که بيشترين ضرر را براي کمر دارد. حرکات شديد و سنگين قسمت هاي فوقاني بدن که موجب ناراحتي گردن، شانه و دست ها مي شود. در اين ميان محدوديت جا نيز کارگران را در حالت نامناسبي از ايستادن و حرکت کردن قرار مي دهد که عبارتند از: ايستادن يا راه رفتن اشتباه، خم و راست شدن زياد، قوز کردن، زانو زدن، کشيدن بيش از حد بدن و... يک خانه دار هنگام تميز کردن يک اتاق، موقعيت بدني خود را هر 3 ثانيه عوض مي کند. اگر فرض کنيم که ميانگين زمان تميز کردن براي هر اتاق 25 دقيقه باشد مي توانيم محاسبه کنيم که يک خانه دار به طور تقريبي 8000 حرکت بدني متفاوت را در هر شيفت کار خود دارد که به آن حرکات شديد آن هم در موقعيت بدني نامناسب مانند بلند کردن تشکها، تميز کردن کاشي و سراميک و جارو کشيدن در هر نوبت را هم بايد اضافه کنيم. خانه داري از نظر بدني بسيار طاقت فرسا و خسته کننده است که مي توان آن را جزو کارهاي سنگين طبقه بندي کرد و کارهاي سنگين در هر دقيقه تقريبا 4 کيلو کالري انرژي نياز دارد.

ایجاد شده: 22/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1398
 اصول اولیه ی اتاق

اصول اولیه ی اتاق

در این قسمت نمونه های ساده ای ارائه شده که می تواند به شما کمک کند تا کارکنان و اتاق های درخشانی داشته باشید:  همان طور که همه می دانیم، یک تجربه ی فوق العاده، به دنبال وضعیت و تمیزی اتاق ها اتفاق می افتد، اما موارد ساده ای وجود دارند که باید همیشه مورد توجه قرار دهید. هیچ خراشی روی دیوار یا ستون ها ایجاد نکنید. تمامی حباب چراغ ها باید سالم باشند ( این یکی از موارد آزاردهنده من است و خیلی اتفاق می افتد) کارت شبکه ی تلویزیون و کنترل باید حاضر باشد یا به راحتی پیدا شود. ساعت زنگی باید با زمان مشخص تنطیم شده باشد. زنگ هشدار ساعت خاموش است. دستورالعمل های تلفن باید در دسترس بوده و به راحتی پیدا شوند. کمد لباس ها باید مرتب بوده و به تعداد کافی گیره ی لباس در آن وجود داشته باشد (هشت عدد یا بیشتر). سقف باید عاری از هرگونه لکه و تار عنکبوت بوده و کاملا تمیز باشد. زیر تخت (ها) باید عاری از هرگونه گرد و خاک و زباله باشد (گاهی میهمانان وسایل خود را در آنجا قرار می دهند).

ایجاد شده: 12/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 13/اردیبهشت/1398
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...