صفحه اصلی / خانه داری / خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم)
خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) - تصویر 1

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم)

ایجاد شده: 23/آذر/1398       آخرین ویرایش: 8/دی/1398

آشنایی با دپارتمان خانه‌داری در هتل: 


دپارتمان خانه‌داری در هتل در اصل مسئول نگهداری حفظ پاکیزگی و نظافت در هتل است و نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت هتل‌ها را دارد. 

دپارتمان خانه‌داری در هتل معمولا دارای بیشترین نیروی انسانی در هتل نیز می‌باشد و مسئول رسیدگی به وضعیت اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و یا نظافت رستوران‌ها را داراست. بیشترین وقت میهمان در اتاق‌های رزو شده هتل است به همین علت تمیز بودن اتاق‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

پرسنل این قسمت مسئول رسیدگی به خواسته‌های میهمانان می‌باشند به همین دلیل کارکنان این بخش باید کاملا قابل اعتماد و اطمینان و از رفتار پسندیده‌ای برخوردار باشند. 


شیوه بازرسی اتاق‌ها در هتل چگونه است؟

بازرسی‌های پی در پی در هتل‌ها موجب می‌گردد تا انحرافات کاری در بخش‌های گوناگون رعایت گردد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر هتل که خروجی کار آنان تاثیر مستقیم بر میزان رضایت‌مندی مسافرین از هتل دارد، واحد خانه داری است. یکی از آسان‌ترین ابزارهای در دسترس که می‌تواند کارکرد صحیح را اطمینان دهد، بازرسی اتاق است.


فرم بازرسی اتاق‌ها چیست؟

فرمی است که به سرپرست طبقه و یا مدیر خانه‌داری در کنترل کیفیت اتاق‌ها کمک می‌کند. فرم‌ها در هتل‌ها مختلف است. در هتل‌های کوچک سرپرست طبقه وجود ندارد و یا به جای آن‌ها برای تمام طبقات مسئول کنترل کیفیت تعیین می‌شود که می تواند از فرم‌های خود استفاده کنند. 

تمام مسافرین از فضای عمومی استفاده می‌کنند. این مکان‌ها سریع کثیف می‌گردد و می‌تواند مشتری‌ها را راضی نگه ندارد به همین خاطر نظافت باید به سرعت انجام گردد. 


چک لیست نظافت هتل در کنار خدمات و نظافت هتل به چه اموری می‌پردازد؟

1. تمیزکاری هتل‌ها 

2. نظافت پانسیون ( میهمان‌خانه‌ها ) 

3. تمیزکاری هتل‌آپارتمانی 

4. نظافت رستوران وآشپزخانه 

5. نظافت ساختمان‌های شیشه‌ای



خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)



جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...