صفحه اصلی / آکادمی زبان / واژگان تخصصی صنعت هتلداری (2)
واژگان تخصصی صنعت هتلداری (2) - تصویر 1

واژگان تخصصی صنعت هتلداری (2)

ایجاد شده: 7/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1397



🏨واژگان تخصصی صنعت هتلداری



‏Independent Contractor- 

پیمانکار مستقل


این اشخاص به صورت مستقیم در استخدام هتل نمیباشند بلکه به صورت پیمانی برای هتل کار انجام میدهند همانند تاکسی سرویس اگر قرار داد پیمانکاری داشته باشد


‏Inventory (relative to hotel distribution) - 

موجودی (مرتبط با کانال توزیع)


موجود اتاق های قابل فروش بر اساس کانال توزیع (اینترنت، آژانس ها و ...)


‏Last Room Availability - 

موجودی آخرین اتاق


نرخ آخرین اتاق که معمولا بر اساس مذاکره مشخص میشود و یا بر اساس قراردادی که با کارگزاران بسته شده است. این مورد به کارگزاران اجازه میدهد تا آخرین اتاق های هتل را با نرخ توافق شده خرید نمایند


‏Linen Asset - 

دارایی پارچه


‏Linen Asset به تمامی ملحفه ، حوله و ... که از لاندری به خانه داری جهت استفاده دوباره تحویل داده شده است گفته میشود


‏"Lookers to Bookers"(L2B)


این کلمه اشاره دارد به تبدیل جستجو کنندگان اینترنتی به خریداران واقعی


‏Loyalty-Program - 

برنامه های وفاداری


‏Loyalty-Program یکی از برنامه های بازاریابی است که به میهمانان در ازای استفاده مکرر از خدمات هتل جوایزی را اعطا میکند. برنامه وفاداری میتواند در مشارکت با سایر بنگاه های تجاری همچون خطوط هواپیمایی اجرا شود . این برنامه میتواند بر اساس کسب امتیاز در ازای استفاده از خدمات هتل برای میهمانان باشد


‏Maintenance Asset - 

لوازم تاسیسات


به تمامی لوازم مصرفی که در اختیار واحد تاسیسات قرار دارد گفته میشود این لوازم میتوانید شامل لامپ ، پریز و .... باشد


‏Markup


یه تفاوت بین نرخ واقعی فروش هتل با نرخ خریداری شد توسط میهمانان از کارگزران فروش (آژانس ها) گفته میشود


‏Maximum Length of Stay - 

حداکثر مدت زمان اقامت


یک عمل کنترلی موجودی اتاق ها میباشد که در زمان رزرو مشخص میکند در تاریخ ورود میهمان چه مدت میتواند در هتل اقامت داشته باشد


‏Meeting Planner


شخص یا شرکتی که یک رزرو را به نمایندگی از یک گروه انجام میدهد



‏Night Audit - 
حسابرس شیفت شب

حسابرس شیفت شب وظیفه اصلاح و ثبت تمامی تراکنش های مالی 24 ساعت گذشته را دارا میباشد

‏Overbooking

فروش بیش از ظرفیت اتاق های هتل بر اساس پیش بینی آنکه برخی از افراد رزرو نموده به هتل مراجعه نخواهند نمود

‏Property- 
املاک

‏Property به اماکن فیزیکی متعلق به هتل و یا در اختیار هتل گفته میشود که توسط خود هتل اداره میگردد

‏Property Management System (PMS) - 
سیستم مدیریت دارایی ها

‏(PMS)  به برنامه جامع هتلداری گفته میشود که تمامی عملیات همانند check-in , check-out ، فولیو و ...... را مدیریت و اجرا مینماید . PMS میتوانید با سایر برنامه ها همانند CRS (سیستم جامع رزرواسیون) در ارتباط باشد

‏Rate Parity - 
برابری نرخ

به یک استراتژی بازاریابی گفته میشود که مطابق با ان کارگزاران فروش (آژانس ها) جهت فروش خدمات هتل نرخ برابری را ارائه نمایند. بدین ترتیب نرخ یک اتاق در یک تاریخ خاص در همه جا یکسان خواهد بود و بر این اساس میزان وفاداری مشتریان افزایش خواهد یافت و بیش تر تمایل خواهند داشت تا از خود هتل به صورت مستقیم خرید نمایند

‏Receivable - 
مبالغ قابل وصول

این مبالغ بر اساس پیش فاکتور و یا فولیو قابل دریافت است

‏Revenue Management System (RMS) - 
سیستم مدیریت درآمد

‏(RMS) یک برنامه کاربردی در هتل ها میباشد که به جهت کنترل ،تامین و قیمت گذاری اتاق های موجود بر اساس (موجودی ، نوع اتاق ، میزان شب اقامت و ...) جهت افزایش حداکثری درآمد میباشد.

‏Room Block -
گروه اتاق ها

‏Room Block به گروهی از اتاق ها گفته میشود . گروه بندی اتاق ها ممکن است بر اساس مشخصه های مختلفی جهت برنامه ریزی عملیات مدیریتی ایجاد شود . مثال : ممکن است یک گروه اتاق تنها برای میهمانان سینگل در نظر گرفته شود و یا یک گروه از اتاق ها برای تعمیرات و باز سازی در نظر گرفته شود .

‏Room Inventory  - 
موجودی اتاق ها

موجودی اتاق ها به تعداد اتاق موجود برای یک تاریخ خاص نسبت به تعداد شب اقامت گفته میشود

‏Static Pricing - 
قیمت گذاری ثابت

درصورتی که هتل قیمت اتاق های خود را برای تمامی فصول سال به صورت یکسان قرار دهید از این استراتژی استفاده نموده است

‏Stay Record- 
اطلاعات اقامت

دسترسی به اطلاعات اقامتی میهمانان در مراجعه قبلی

‏Vacancy - 
اتاق آماده

به اتاق های آماده جهت ورود میهمان اطلاق میشود


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...