صفحه اصلی / اخبار داخلی / آب در برخی نقاط به زودی تمام می‌شود
آب در برخی نقاط به زودی تمام می‌شود - تصویر 1

آب در برخی نقاط به زودی تمام می‌شود

ایجاد شده: 18/آبان/1402       آخرین ویرایش: 18/آبان/1402

به گزارش تور نیوز ؛ انستیتو منابع جهانی یا WRI نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرده که ادعا می‌کند تا سال ۲۰۲۵، یک میلیارد نفر از مردم جهان به افرادی اضافه می‌شوند که در نقاطی از زمین با تنش‌های آبی زندگی می‌کنند.

در حال حاضر ۳.۳ میلیارد نفر، معادل دو پنجم جمعیت کره زمین در این نقاط زندگی می‌کنند و حداقل ۴۰ درصد مصرف سالانه آب آن‌ها از منابع آبی تأمین می‌شود.

این مؤسسه برای اینکه تخمین بزند چگونه آب‌های منابع تجدیدپذیر نظیر دریاچه و رودخانه‌ها به‌واسطه بارش باران و برف مجددا پر می‌شود، از مدل هیدرولوژیکی جهانی استفاده کرده است.

در حال حاضر جنوب آسیا، یکی از پرتراکم‌ترین مناطقی است که با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کند.

در مجموع نیز از ۶ کشور پرتنش آبی جهان، ۵ کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا حضور دارند. از آنجا که رشد جمعیت ادامه پیدا می‌کند، در نتیجه تقاضا برای آب نیز افزایش پیدا می‌کند و تنش‌ها نیز به‌طبع گسترده‌تر می‌شود.

شاید بهترین تصمیمی که می‌تواند جلوی مصرف فراوان آب را بگیرد، تغییر سیستم آبیاری در صنعت کشاورزی از حالت «غرق‌آبی» به «قطره‌ای» است. از آنجا که کشاورزی ۷۰ درصد از کل مصرف آب سالانه جهان را به خودش اختصاص می‌دهد، این تصمیم می‌تواند تغییرات ملموسی را در کاهش مصرف جهانی آب به‌وجود بیاورد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...