صفحه اصلی / اخبار داخلی / ایران، کشوری پیشرو در تدوین استاندارد هتل در جهان
ایران، کشوری پیشرو در تدوین استاندارد هتل در جهان - تصویر 1

ایران، کشوری پیشرو در تدوین استاندارد هتل در جهان

ایجاد شده: 21/اسفند/1402       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1402

به گزارش هتل نیوز ؛ " هنسا قادری " دبیر کمیته متناظر ISO/TC228 در چهارمین نشست مقدماتی کنگره علمی و تخصصی هتلداری ایران - فراخوان مقالات گفت : صنعت هتلداری، به عنوان یک صنعت لوکس، با انتظارات بالایی از سوی مخاطبان و مشتریان روبه‌رو است و علاوه بر مواردی مانند ایمنی و بهداشت، ارائه خدمات باکیفیت و لوکس نیز در آن مورد توجه قرار دارد.

او گفت : تاکنون ۵۲ استاندارد بین‌المللی در حیطه گردشگری و خدمات وابسته تدوین شده است که ۳ مورد از آن ها با مشارکت کمیته متناظر ایران به انجام رسیده است.

وی افزود : نکته قابل توجه این است که بخش اعظمی از استاندارد بین‌المللی هتل که در سازمان ایزو تدوین شده، توسط ایران تهیه و این امر، نشان‌دهندهِ پیشرو بودن ایران در عرصه تدوین استاندارد هتل در مقایسه با سازمان ایزو است.

" قادری " ادامه داد : تفاوت اصلی استانداردها با ضوابط، در نحوه تهیه آن ها است  به این ترتیب که استانداردها با مشارکت طیف متنوعی از ذینفعان تهیه می‌شود و دیدگاه همه آن ها در تدوین استاندارد لحاظ می‌گردد.

 دبیر کمیته متناظر ISO/TC228 تاکید کرد : مشارکت جوامع، تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و وزارتخانه‌ها در تدوین استانداردها، امری ضروری است تا به هدف بهینه تدوین استاندارد، یعنی لحاظ کردن نظرات ذینفعان، دست پیدا کنیم.



برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...