صفحه اصلی / اخبار داخلی / دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران : تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری به قوت خود باقی هستند
دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران : تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری به قوت خود باقی هستند - تصویر 1

دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران : تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری به قوت خود باقی هستند

ایجاد شده: 31/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 31/فروردین/1402

به گزارش هتل نیوز ؛ " کامیار اسکندریون " دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت :  آن‌چه در آن قانون آمده شامل تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری نمی‌شود. در ماده ۲۰ متن ابلاغی قانون که مورد تصویب شورای نگهبان هم قرار گرفته و به امضای رئیس جمهور و رئیس مجلس هم رسیده، اشاره شده است که اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای، کارگری و کارفرمایی از شمول این قانون مستثنی هستند.

او ادامه داد : در قانون نظام صنفی، تشکل‌هایی که -با هر نامی- مورد تبعیت فعالان یک صنف هستند، با عنوان عام «اتحادیه» و «تشکل حرفه‌ای» خوانده می‎شوند. این عنوان عام لزوما به معنای تبعیت آن تشکل از قانون نظام صنفی نیست. به این معنا که این تشکل‌ها چه اتحادیه صنفی باشند و چه مانند جوامع هتلداری کشور، شکل تخصصی پیدا کرده باشند، ماهیت تشکلی را دارند که پی‌گیر امور فعالان یک صنف است و آن صنف از آن تشکل تبعیت می‌کند.

" اسکندریون " افزود : تفاوت تشکلی مانند جامعه حرفه‌ای هتلداران با تشکل دیگری که با نام سازمانی اتحادیه فعالیت می‌کند، تنها در تخصصی شدن و قرار گرفتن ذیل عنوان «جامعه» است؛ وگرنه هر دو عنوان، ناظر بر فعالیت تشکیلاتی برای پی‌گیری امور و حقوق قانونی یک صنف است.

دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران تاکید کرد : بنابراین تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و از آن جمله جوامع حرفه‌ای هتلداران که زیر نظر وزارت گردشگری تشکیل شده‌اند، به قوت خود باقی هستند.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...