صفحه اصلی / اخبار داخلی / درخواست جمعی از بوتیک‌هتلداران ایران
درخواست جمعی از بوتیک‌هتلداران ایران - تصویر 1

درخواست جمعی از بوتیک‌هتلداران ایران

ایجاد شده: 26/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1401

به گزارش هتل نیوز، تعدادی از مدیران بوتیک‌ هتل‌های کشور در درخواستی از وزیر میراث فرهنگی خواستند تا توجه بیشتری به این بخش از بدنه گردشگری کشور داشته باشد.

«هرکه در این سرا درآید، نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه، آنکه به درگاه باری تعالی به جان ارزد، البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد»

ابولحسن خرقانی

حضور محترم وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی - جناب آقای دکتر ضرغامی

پلمب چند بوتیک هتل و واحد اقامتی در آستانه نوروز، آن‌هم پس از گذراندن حداقل چهار سال طاقت‌فرسا که به گردشگری ایران تحمیل شده و آسیب‌هایی که تماماً متوجه بخش خصوصی بوده و هست،گواه از عمق بی‌پناهی این صنعت در ایران است. 

بخش خصوصی، بی امید چندان به بازگشت سرمایه و در جدال همیشه با ناامنی شغلی و ناملایمتی های تازه به تازه باز هم در جهت ارتقاء کیفیت و  مهمان‌نوازی ایرانی و نیز آموزش نیروی انسانی متخصص از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیست.

صنعتی که از هر حادثه و سیاست نامناسبی در ایران آسیب معناداری دیده و برای ماندگاری و شکوفایی، سالها با دست‌های خالی و اراده‌ای آهنین جنگیده، بی‌آنکه دلخوشی چندانی به حمایت دولتی داشته باشد، آیا حالا باید با تهدید پلمب شدن در طلایی‌ترین زمان درآمد‌زایی مواجه باشد؟ آن‌هم در شرایطی که بسیاری از دست‌اندر کاران امر و به ویژه وزیر گردشگری بارها تاکید کرده بودند که حامی گردشگری هستند و اجازه آسیب بیشتر نخواهند داد!

در خصوص دلیل پلمب واحدهای اقامتی، سؤال این‌جاست، امروز که حجاب زنان در تمام عرصه‌های اجتماعی، بازتعریفی جدید را تجربه می‌کند و شاید مصلحت کار به سخت‌گیری‌های پیشین نیست، چگونه صنعت مهمان‌نوازی می‌تواند در واحدهای اقامتی تن به خلاف این وضعیت دهد، چگونه می‌توان از مرام مهمان‌نوازی ایرانی انتظار برخورد و تقابل با مهمان را داشت. مرامی برآمده از همان خانه‌های کهن که همیشه مأمن امن میهمان بوده است ، چطور به رسم مهمان‌نوازی میتواند پشت کند و از ایمان میهمان بپرسد؟! برای ما ایرانیانِ میزبان، میهمانْ، میهمانْ است.

اگر امروز و هنوز این خانه‌های تاریخی زنده‌اند و نفس می‌کشند و تصویر این کشور را در عرصه‌های جهانی زیبا و بی‌بدیل می‌سازند،  همه مدیون بخش خصوصی گردشگری و گردشگران داخلی‌ست، بخش خصوصی و میهمان داخلی که همواره در کنار هم بوده‌اند و قرار نیست رو‌به‌روی هم بایستند.

در این راستا  ما، جمعی از بوتیک هتل داران سرتاسر کشور، درخواست رسیدگی جدی و حضور مثمر ثمر وزارت گردشگری برای حل این معضل را داریم تا امکان خدمت به گردشگری کشور بیش از این از دلسوزان این عرصه سلب نگردد.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...