صفحه اصلی / اخبار خارجی / رزرو سه مأموریت جسورانه‌ی تازه از اسپیس‌ایکس توسط یک گردشگر
رزرو سه مأموریت جسورانه‌ی تازه از اسپیس‌ایکس توسط یک گردشگر - تصویر 1

رزرو سه مأموریت جسورانه‌ی تازه از اسپیس‌ایکس توسط یک گردشگر

ایجاد شده: 27/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 27/بهمن/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " جرد آیزاک‌من " فرمانده نخستین مأموریت کاملا خصوصی به مدار زمین، نمی‌تواند از فضا دل بکند. این گردشگر فضایی میلیاردر، اکنون سه پرواز جدید با اسپیس‌ایکس خریداری کرده است، ازجمله پروازی که می‌تواند اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی انجام شود.

این مأموریت " برنامه‌ی پولاریس " نام دارد و گردانندگان آن، ۱۴ فوریه ضمن اعلام تمایل آیزاک‌من مدیرعامل " شیفت۴ پیمنتس " برای بازگشت به فضا، هدف از این سه مأموریت را پیشبرد سریع توانمندی‌های پرواز فضایی انسان و جمع‌آوری بودجه برای اهداف مهم عنوان کردند.

در حقیقت، آیزاک‌من با ثروتی زیاد و دارایی خالص حدود ۱٫۴ میلیارد دلار، به‌خوبی توانایی انجام این کار را دارد و این اقدام خیر، بدون شک، از یک سو نمایشی آشکار از ثروت است اما در عین حال، این سه مأموریت تنها برای سرگرمی نیستند بلکه پولاریس برای مؤسسات خیریه پول جمع‌آوری می‌کند، تحقیقات علمی انجام می‌دهد و فناوری‌های تازه را به نمایش می‌گذارد.

انتظار می‌رود که نخستین مأموریت، معروف به " سپیده‌دم پولاریس " از سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ به بعد پرتاب شود. در نهایت برنامه‌ی پولاریس با انجام نخستین پرواز سرنشین‌دار کاملا خصوصی روی موشک بزرگ اسپیس‌ایکس، استارشیپ، به اوج خواهد رسید. به نوشته‌ی اسپیس‌نیوز، آیزاک‌من گفت: «این برنامه به‌طور هدفمند برای پیشبرد قابلیت‌های پرواز فضایی طولانی‌مدت انسان و برای راهبری ما به هدف نهایی که آسان‌سازی کاوش مریخ است، طراحی شده است.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...