صفحه اصلی / اخبار داخلی / معافیت مالیاتی هتل‌ها مختص اشخاص حقوقی غیر دولتی است
معافیت مالیاتی هتل‌ها مختص اشخاص حقوقی غیر دولتی است - تصویر 1

معافیت مالیاتی هتل‌ها مختص اشخاص حقوقی غیر دولتی است

ایجاد شده: 18/مرداد/1401       آخرین ویرایش: 18/مرداد/1401

به گزارش هتل نیوز،‌ سازمان امور مالیاتی از محاسبه نرخ مالیات صفر درآمد بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی تا ۵ سال از زمان صدور پروانه بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد.

بخشنامه‌ای از سوی معاونت حقوقی و فنی مالیاتی دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی در مورخه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ابلاغ شد که در آن به معافیت مالیاتی بخشی از مراکز خدماتی کشور اشاره شده است.

در قسمتی از این بخشنامه آمده است ؛

به موجب مفاد ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳۲ قانون اصلاحی مالیات‌های مستقیم، درآمدهای خدماتی بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتی گردشگری اشخاص حقوقی غیر دولتی که از ابتدای سال ۱۳۹۵ از طرف وزارتخانه ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره‌برداری یا مجوز صادر می‌شود، از تاریخ شروع فعالیت به مدت پنج سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت ده سال با نرخ صفر مشمول مالیات می‌باشد.

لازم به ذکر است طبق مفاد تبصره ۳ ماده ۷ آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۱۳۲ قانون موصوف، اشخاص حقوقی غیر دولتی ( واحدهای تولیدی،معدنی و خدماتی بیمارستان‌ها هتل‌ها، مراکز اقامتی، گردشگری و حمل و نقل ) که تاریخ تاسیس و صدور پروانه بهره‌برداری یا قرارداد استخراج و فروش یا مجوز فعالیت آنها از سوی مراجع قانونی ذی‌ربط قبل از سال ۱۳۹۵ باشد، در صورت سرمایه‌گذاری مجدد و مشروط به افزایش سرمایه و پرداخت آن، امکان برخورداری از این مشوق را دارند.



برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...