صفحه اصلی / اخبار خارجی / چشم انداز ۲۰۳۰ گردشگری و مهمان نوازی در عربستان
چشم انداز ۲۰۳۰ گردشگری و مهمان نوازی در عربستان - تصویر 1

چشم انداز ۲۰۳۰ گردشگری و مهمان نوازی در عربستان

ایجاد شده: 11/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 11/بهمن/1401

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز،‌ گردشگری یکی از بزرگترین و پویاترین بخش‌های اقتصاد جهانی است. در پادشاهی عربستان سعودی، رشد گردشگری توسط سطوح سرمایه‌گذاری به صورت بی سابقه‌ای تقویت می‌شود و در واقع، نظام پادشاهی عربستان بزرگترین سرمایه‌گذار گردشگری در جهان است.

چنین رشد عظیمی در گردشگری، در سال‌های آینده طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای مردان و زنان به همراه خواهد داشت.

هدف چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان، کاهش نرخ بیکاری به ۷ درصد در هشت سال آینده، ارتقای سطح مشارکت جامعه در گردشگری و تمرکز بر آموزش و پرورش برای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان  در همه جای کشور خواهد بود.

" احمد الخطیب " وزیر گردشگری عربستان در اکتبر ۲۰۲۰، استراتژی توسعه سرمایه انسانی در بخش گردشگری را اعلام کرد. این استراتژی شامل ۲۰ برنامه است که ۱۵ مورد از آنها شامل برنامه‌های آموزشی و توانبخشی می‌شود.

اهداف این برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و کارمندانی است که یا در این حوزه فعالیت می‌کنند و یا می‌خواهند در آن وارد کار شوند. این استراتژی به دنبال توسعه سرمایه انسانی برای تکمیل یک میلیون شغل در ده سال آینده است.

چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، توسعه بخش گردشگری و تقویت نقش آن به عنوان محرک تولید ناخالص داخلی را در اولویت قرار می دهد.

یکی از قابل توجه ترین بخش های نسخه شهروندی از بودجه ۲۰۲۲، راه اندازی پلت فرم " آموزش گردشگری الکترونیکی " توسط وزارت گردشگری این کشور بود که از طریق آن ۲۲۶,۰۰۰ نفر ثبت نام کرده و ۱۳۷,۰۰۰ کارمند و کارمند بالقوه نیز از آموزش‌های مرتبط با این بخش بهره‌مند شدند.

در ژوئن ۲۰۲۲، وزارت گردشگری عربستان برنامه پیشرو "پیشگامان گردشگری" را اجرایی کرد. هدف این برنامه  توسعه توانایی های ۱۰۰,۰۰۰ مرد و زن جوان سعودی در زمینه توسعه مهارت ها در بخش گردشگری برای انطباق با نیاز این بخش با استعدادهای محلی است.

همچنین این برنامه فرصت های آموزشی عملی را برای جوانان عربستانی فراهم می کند تا مهارت های خود را بهبود بخشند و از رشد و فرصت های شغلی در این بخش حمایت کنند. این برنامه جوانان عربستانی را  آماده می کند تا مسیر شغلی خود را آغاز کنند و یک عنصر اساسی در بخش گردشگری پررونق در پادشاهی باشند.

آموزش با کیفیت، در گردشگری و مهمان‌نوازی به ایجاد مسیرهای شغلی و قرار دادن جوانان در مسیر آینده‌ای موفق و روشن کمک می‌کند.


ترجمه شده توسط گروه رسانه‌ای هتل‌نیوز


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...