صفحه اصلی / اخبار خارجی / کمبود شدید نیروی کار صنعت گردشگری ژاپن پس از پایان کرونا
کمبود شدید نیروی کار صنعت گردشگری ژاپن پس از پایان کرونا - تصویر 1

کمبود شدید نیروی کار صنعت گردشگری ژاپن پس از پایان کرونا

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1402

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ؛ در حال حاضر صنعت میهمان نوازی و گردشگری ژاپن پس از آسیب های بسیاری که از کرونا دید، روند بهبود را آغاز کرده است.

بیشترین تعداد بازدید کنندگان ژاپن در ماه مارس از کره جنوبی با ۴۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر یا ۷۹.۷ درصد نسبت به رقم مارس ۲۰۱۹ بوده است.

پس از آن تایوان با بیش از ۲۷۸ هزار نفر، ایالات متحده با ۲۰۳ هزار نفر و هنگ کنگ با ۱۴۴ هزار نفر در جایگاه های بعد قرار دارند.

کمبود شدید نیروی کار در گردشگری ژاپن به عنوان موضوعی مهم مطرح است و صنعت میهمان نوازی و بویژه رستوران داری در تنگنا قرار دارند و قادر به مقابله با تجدید حیات گردشگری داخلی نیستند.

براساس نظرسنجی ماه ژانویه، کمبود نیروی کار برای مسافرخانه ها و هتل ها ۸۱.۸ و برای رستوران ها ۸۰.۴ درصد بوده است. از میان تمام بخش ها این ۲ صنعت کمبود نیروی کار برجسته ای را تجربه می کنند.

بسیاری از بخش های میهمان نوازی و رستوران داری به دلیل تعطیلی، ساعات کوتاه تر و عملکرد ضعیف ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ مجبور به کاهش نیروی کار خود و کاهش استخدام های جدید شده‌اند و بسیاری از کارمندان به مشاغل دیگری روی آورده اند.

این واقعیت که بازگرداندن کارکنان پس از ترک کار آسان نیست، دلیل اصلی کمبود جدی نیروی کار است. البته صنعت ژاپن با پذیرش کارگران خارجی سعی در رفع کمبود نیروی کار دارد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...