صفحه اصلی / اخبار داخلی / گزارش کمیته تخصصی سازمان نظام مهندسی در خصوص هتل آسمان شیراز
گزارش کمیته تخصصی سازمان نظام مهندسی در خصوص هتل آسمان شیراز - تصویر 1

گزارش کمیته تخصصی سازمان نظام مهندسی در خصوص هتل آسمان شیراز

ایجاد شده: 22/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 22/مرداد/1398

گزارش کمیته تخصصی سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان فارس در خصوص وضعیت استحکام ساختمان نیمه‌ساخته هتل "آسمان" شیراز، اعلام و انجام مقاوم‌سازی موقت و مهیا کردن شرایط برای ورود مهندسین به ساختمان، ضروری خوانده شد.

به گزارش هتل‌نیوز، کمیته تخصصی سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان فارس، اقدامات انجام شده برای مهار آتش‌سوزی هتل آسمان و عدم تکرار پلاسکویی دیگر را حاصل تلاش تیم با دانش و کارآزموده‌ای متشکل از نیروهای خدوم آتش‌نشانی شیراز و سایر دستگاه‌های اجرایی، معرفی کرد.

دبیر این کمیته تخصصی در خصوص بررسی وضعیت ساختمان نیمه ساخته هتل آسمان، گفت: حسب دستور مقام قضایی با حضور در محل حادثه، مشاوره‌های فنی و کارشناسی ارائه شد.

"امیر تابع بردبار" اظهار داشت: تجربه گران‌بهای ساختمان پلاسکو باعث شد تا تصمیمات دقیق، موثر و به موقعی گرفته شود و دمای بالای حاصل از آتش، باعث خرابی غیر قابل کنترل، ریزش احتمالی ساختمان و از بین رفتن جان تعدادی از شهروندان عزیزمان نشود.

"تابع بردبار" ابراز داشت: بررسی‌های اولیه نشان داد که ساختمان، ترکیبی از فولاد و بتن است و در نتیجه برای جلوگیری از خرابی بیشتر، خنک‌سازی ستون‌ها به عنوان یک اقدام حیاتی در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ضروری است تا عملیات ایمن‌سازی و پایدارسازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل، انجام شود تا مشاوران بتوانند به پروژه ورود پیدا کرده و نظر خود در خصوص میزان خسارت وارده، ایستایی و مقاومت ساختمان در برابر بارهای ثقلی و جانبی حاصل از وزن طبقات و میزان پایداری آن در برابر سایر مخاطرات احتمالی مانند زلزله را ارزیابی کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...