صفحه اصلی / اخبار داخلی / گلایه متولی سفر به گرانی بلیت هواپیما
گلایه متولی سفر به گرانی بلیت هواپیما - تصویر 1

گلایه متولی سفر به گرانی بلیت هواپیما

ایجاد شده: 5/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 5/بهمن/1401

به گزارش هتل نیوز، " مصطفی فاطمی " مدیرکل گردشگری داخلی گفت ؛  در شورای عالی هواپیمایی کشوری، وزارت اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور خارجه عضو هستند، اما وزارت گردشگری که متولی اصلی سفر و گردشگری در کل کشور است، عضو این شورا نیست!

او ادامه داد ؛ سیاست‌گذاری گردشگری بدون درنظر گرفتن شاخص و شرایط حمل‌ونقل به خصوص هواپیما، امکان‌پذیر نیست و قابلیت اجرا هم ندارد.

وی گفت ؛ گردشگری در وضع موجود و پس از رکودهای طولانی به تحریک تقاضا نیاز دارد، درحالی که افزایش ناگهانی ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما، همزمان با اجرای طرح تحریک تقاضا، نه تنها اجرای این طرح و مدیریت سفر را مختل می‌کند.

" فاطمی " افزود ؛ تطابق صندلی و تخت جزو پنج راهبرد اصلی توسعه گردشگری در دنیا است، ولی ما نمی توانیم چنین راهبردی را در کشورمان اعمال کنیم، چون در اجرا با مشکل مواجه می‌شویم.

او خاطر نشان کرد ؛ با این رویه نمی‌توان که یک روز بلیت را دو نرخی می‌کنند و روز دیگر ناگهان ۳۰ درصد قیمت‌ها را افزایش می‌دهند چگونه می‌توان تقاضا برای سفر ایجاد کرد.  

مدیرکل گردشگری داخلی تاکید کرد ؛ سازمان هواپیمایی کشوری مطابق با احکام سند راهبردی توسعه گردشگری مصوب هیأت وزیران، موظف است سیاست‌های حمایتی را در حوزه قیمت‌گذاری حمل‌و نقل هوایی در جهت توسعه مقاصد گردشگری تنظیم کند.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...