هتل پارسیان آزادی تهران موفق شد جایزه جشنواره جهانی سفر تحت عنوان World Travel Awards در میان هتلهای ایران را کسب نماید. به گزارش هتلنیوز ، بیست و پنجمین جشنواره جایزه جهانی سفر ( World Travel Awards ) در سال 2018 هماکنون در کشورها و مناطق مختلف جهان در حال برگزاریست که با پایان این رویداد در منطقه خاورمیانه، هتل پارسیان آزادی تهران در میان 5 هتل ایرانی که برای دریافت این جایزه نامزد شده بودند، موفق شد این عنوان را به خود اختصاص دهد. هتلهای عباسی اصفهان، داریوش کیش، هما تهران و لاله تهران از دیگر نامزدهای ایرانی حاضر در این بخش بودند. جایزه جهانی سفر موسوم به World Travel Awards به عنوان یک رویداد عطف در تقویم صنعت گردشگری جهان در نظر گرفته میشود. این جشنواره بینالمللی در سال 1993 با هدف معرفی برترینهای دنیا در تمامی بخشهای صنعت گردشگری اعم از مسافرتی، اقامت، میهماننوازی و … تاسیس شد و امروزه پس از گذشت 25 سال، دریافت نشان World Travel Awards به عنوان نشان نهایی تعالی و کمال در صنعت گردشگری شناخته میشود. روند برگزاری جشنواره بینالمللی World Travel Awards به این شکل است که همه ساله یک تور جهانی شامل مجموعهای مراسمات در مناطق و قارههای مختلف جهان و در پایان نیز یک جشن بزرگ و سراسری با حضور تمامی برندگان، برگزار میشود. مراسم پایانی جشنواره جایزه جهانی سفر با حضور تصمیمگیرندگان، چهرههای برتر و رسانههای شاخص در این حوزه برگزار و محتوای آن نیز به 10 زبان در وبسایتها و شبکههای اجتماعی سراسر جهان منتشر میشود. جایزه جهانی سفر موسوم به World Travel Awards در طول 25 سال گذشته به عنوان برندی برای نشان دادن کیفیت در صنعت گردشگری معرفی شده است ولیکن در ایران فعالان گردشگری تنها در بخش هتلداری این مسابقه شرکت کردهاند و بخشهای دیگر این جایزه مانند شرکتهای مسافرتی، خطوط هوایی، شرکتهای فناوری ارتباطات و اطلاعات، نوآوریها و … خالی از حضور ایرانیان است. هتل “داریوش” کیش به عنوان رکورددار کسب این عنوان در سالهای 2012، 2014، 2015 و 2016، هتل “عباسی” اصفهان در سال 2013، هتل “لاله” تهران در سال 2017 و بالاخره هتل پارسیان “آزادی” تهران در سال 2018، برندگان این جایزه در میان هتلهای ایرانی بودهاند. روند برگزاری جایزه جهانی سفر 2018 در منطقه خاورمیانه از روز 1 فوریه ( 12 بهمنماه 96 ) آغاز شد و تا روز 18 مارس ( 27 اسفندماه 96 ) ادامه داشت. مراسم پایانی نیز در تاریخ 19 آوریل 2018 ( 30 فروردینماه 97 ) همزمان با برگزاری کنفرانس سرمایهگذاری هتلهای عربی به میزبانی هتل “والدروف آستوریا” در منطقه راسالخیمه شهر “دوبی” امارات، برگزار شد. مراسم پایانی جشنواره جایزه جهانی سفر در سال 2018 پس از اجرای تور جهانی در کشورهای یونان، هنگکنگ، اکوادور، آفریقای جنوبی و جامائیکا در روز 1 دسامبر مورخ 10 آذرماه 1397 به میزبانی شهر “لیسبون” پرتغال، برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز از انجام مذاکرات مثبت با اعضای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلها در حاشیه نشست اخیر کمیسیون اقتصادی در شهر کرمان، خبر داد. به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان کرمان و عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با جزئیات این مذاکرات، اظهار داشت: استدلال اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر پایه سه سند و لایحه صورت گرفته است. لایحه پیشنهادی دولت، پیشنهادات اتاق بازرگانی و پیشنهاد جوامع هتلداری بیست استان کشور که به امضای رئیس جامعه هتلداران ایران نیز رسیده و به این کمیسیون ارائه شده است. “علی معینزاده” در خصوص پیشنهادات مطرح شده از سوی جامعه هتلداران ایران در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: پیشنهاد جامعه هتلداران این است که 20 درصد از درآمد هتلهای یک و دو ستاره به عنوان درآمدهای خدماتی محسوب و بر پایه آن نیز مالیات اخذ شود و این نسبت تا هتلهای پنج ستاره به صورت پلکانی و تا سقف 70 درصد افزایش یابد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان تصریح کرد: از سوی دیگر پیشنهاد شده که هتلهای یک تا سه ستاره معاف از پرداخت مالیات و در هتلهای چهار و پنج ستاره نیز این ضریب به 3 درصد کاهش یابد که البته این مورد نیز مورد قبول اکثریت نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقدند که اکثر هتلهای پنج ستاره در سراسر کشور، نیمه دولتی هستند و به این ترتیب دولت متضرر خواهد شد. وی افزود: آخرین پیشنهادی که مورد تائید اولیه قرار گفته این است که ضریب مالیات هتلهای یک تا سه ستاره به میزان 3 درصد محاسبه شود و هتلهای چهار و پنج ستاره هیچ تغییری نداشته باشند که این پیشنهاد با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد از هتلهای کشور یک و دو ستاره هستند، بسیار مطلوب و مناسب است. “علی معینزاده” در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص حل این مساله، گفت: با تلاش و پیگیری انجام شده از سوی هیاتمدیره جامعه هتلداران و دیگر روسا و اعضای جوامع هتلداری در سراسر کشور، موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلداران در حال ساماندهی است و امیدواریم با ارائه صحن علنی مجلس نیز بتواند رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب نماید.
ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز “فضلالله جوادپور” مدیر هتل عباسی اصفهان در نامهای به دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران، خواستار این شد تا در موضوع تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، تشکیل وزارت ویژه صرفا مختص به “گردشگری” در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. متن نامه ارسالی مدیر هتل عباسی اصفهان برای رئیس جامعه هتلداران ایران به شرح زیر است: جناب آقاى دکتر حمزهزاده ریاست محترم جامعه هتلداران ایران سلام علیکم ضمن تقدیر از زحمات و کوششهاى بی دریغ حضرتعالى و با عنایت به اینکه ما اهالى گردشگرى هرگز در چنین شرایط حساسى نبودهایم لذا تصمیمات امروز بیش از هر زمان دیگر خطیر است. لزوم تشکیل وزارت گردشگرى را سالهاست متخصصین و کارشناسان امر تذکر داده و توصیه کردهاند ولیکن بدون رودربایستى، مسئولین تاکنون به هر دلیل که پرداختن به آن از این مجال خارج است از اجراى آن طفره رفته و اقدامى نکردهاند. اما اصرار بر تشکیل وزارت میراث موید آن است که ابداً اصل موضوع را ملتفت نشدهاند؛ لذا استدعا دارم زحمت کشیده به این بزرگواران بفرمایید “وزارت گردشگرى” نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر و اگر هم سوال شد که میراث و صنایع دستى چه میشود، بفرمایید صد که آمد نود و نه هم پیش ماست. گردشگرى کلانتر از میراث و امثالهم است و تا امروز نیز سرهنگ زیر بلیت گروهبان بوده است. شما خودتان براى مراسم تبریز 2018 متجاوز از بیست وزیر گردشگرى دعوت کردهاید! باقى بقایتان – فضلالله جوادپور
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتلها و مجموعههای اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمنماه اقدام به نظافت، بازسازی و آمادهسازی برای ایام عید نمودهاند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمترسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هماکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، خانهمسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتلها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیشبینیها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانههای مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سالهاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاههای غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاههای غیر مجاز تمایلی به ساماندهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاههای متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاههای غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتلها، محدودیتهای قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی میشود.
ایجاد شده: 15/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396 اخبار داخلی