نتایج جستجو...
آگهی فروش هتل 3 ستاره “آتا” واقع در شهر سلماس + جزئیات و تصاویر هتل

آگهی فروش هتل 3 ستاره “آتا” واقع در شهر سلماس + جزئیات و تصاویر هتل

مدیران، مالکان، بهره‌برداران، سرمایه‌گذاران و سایر فعالان صنعت هتلداری ایران جهت خرید هتل – تالار “آتا” واقع در شهر سلماس و یا دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09141434028 ( آقای حمیدی ) تماس حاصل فرمایند. هتل “آتا” هتلی سه ستاره واقع در شهرستان “سلماس” از شهرهای استان آذربایجان غربی واقع در شمال دریاچه ارومیه است. سلماس از لحاظ جغرافیایی منطقه حاصل‌خیز با آب و هوایی معتدل و دارای باغات سیب متعددی است. هتل “آتا” تنها هتل سه ستاره شهر “سلماس” به حساب می‌آید که دارای موقعیت مکانی ممتاز در یکی از بهترین مناطق این شهر است. این هتل در فروردین‌ماه سال 95 افتتاح شده و از این لحاظ دارای ساختمانی نو‌ساز می باشد. ساختمان هتل “آتا” به سه خیابان تشرف دارد که در بیان جزئیات آن بایستی به 27 متر بَرِ اصلی ساختمان به بلوار 90 متری امام رضا، 20 متری به کوچه 10 متری و در نهایت 22 متر به خیابان 12 متری فرودگاه، اشاره داشت. از سوی دیگر قرار گرفتن در مجاورت دادگستری شهر سلماس، بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی و همچنین دانشگاه‌های آزاد و تربیت معلم، موقعیتی بی‌نظیر را برای این هتل فراهم آورده است. فاصله هتل “آتا” تا مراکز اصلی تجاری شهر “سلماس” به شرح زیر است: فاصله تا ایستگاه راه‌آهن سلماس: 10 کیلومتر فاصله تا فرودگاه خوی: 25 کیلومتر فاصله تا فرودگاه ارومیه: 70 کیلومتر فاصله تا فرودگاه تبریز: 150 کیلومتر فاصله تا منطقه صفر مرزی سلماس – وان ( مرز ترکیه ): 20 کیلومتر فاصله تا مرز رازی ( مرز ترکیه ): 110 کیلومتر فاصله تا مرز سرو ( مرز ترکیه ): 80 کیلومتر مشخصات ساختمانی هتل هتل “آتا” در 4 طبقه احداث شده و دارای متراژی بالغ بر 620 متر مربع و ساختمانی با سازه بتنی به مساحت 2500 متر مربع است که کل مساحت زیربنا و زمین هتل، دارای مجوز شهرداری و پایان کار با تائیدیه مهر سبز از لحاظ زلزله، می‌باشد. همچنین ساختمان هتل از بدو تاسیس تا به امروز به بیمه آتش‌سوزی و زلزله از سوی بیمه ایران، مجهز است. پارکینگ خودرو، آشپزخانه مرکزی، اتاق لاندری و موتورخانه مرکزی در زیرزمین، لابی و رستورانی با ظرفیت 300 نفر به همراه آشپزخانه رستوران در طبقه همکف، تالار هتل با ظرفیتی بالغ بر 400 نفر و ورودی مجزا در طبقه اول و در نهایت 15 عدد اتاق با ظرفیت اقامتی 36 نفر به همراه فضایی خالی به متراژ 200 متر مربع جهت افزایش ظرفیت اتاق‌ها در طبقه دوم هتل “آتا” قرار گرفته است. امکانات طبقات موتورخانه مرکزی هتل “آتا” که در زیرزمین ساختمان قرار گرفته دارای سیستم مجهزی جهت تامین آب گرم مورد نیاز است. همچنین بخشی از برق مورد نیاز این هتل نیز توسط برق فشار قوی 30 کیلو وات شهر تامین می‌شود و در کنار آن نیز یک ژنراتور دیزلی با ظرفیت 30 کیلو وات تعبیه شده که در مواقع اضطراری، کل برق هتل را تامین می‎‌کند. منبع دو هزار لیتری ذخیره آب همراه با پمپ ایتالیایی از دیگر تجهیزات موتورخانه هتل “آتا” است. در طبقه اول، لابی هتل همراه با فضایی زیبا و تمیز، مبلمانی راحت و تلویزیون LED برای استراحت و پذیرش مسافران و رستوران هتل با ظرفیت 300 نفر مجهز به صندلی‌هایی با کیفیت و تمام چرم، اماده استقبال و پذیرایی از گرشگران داخلی و خارجی است. البته بایستی این نکته را نیز در نظر داشت که رستوران و تالار هتل دارای مجوز کاربری خدماتی و تجاری از شهرداری “سلماس” است که در صورت لزوم می‌توان تغییر کاربری و به صورت صرفا تجاری، استفاده نمود. این هتل دارای سه آشپزخانه است که آشپزخانه مرکزی در زیرزمین و دو آشپزخانه دیگر در طبقات همکف و اول، واقع شده است. علاوه بر بالابری که برای حمل وسایل به آشپزخانه مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشپزخانه‌های هتل “آتا” دارای تجهیزاتی نظیر کابینت‌بندی، کباب‌پز آتشی ( 2 عدد )، اجاق بزرگ ( 8 عدد )، دستگاه سیخ‌شور، فریزر مواد غذایی ( 3 عدد )، یخچال بزرگ ( 3 عدد ) و یخچال‌ ویترینی ( 2 عدد ) است. لازم به ذکر است که ظروف با کیفیت غذا خوری شامل دیس، بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان و … همراه با لوگوی هتل “آتا” برای ظرفیتی بالغ بر 700 نفر، تعبیه شده است. تالار پذیرایی هتل که در طبقه اول قرار گرفته با ظرفیت 400 نفر دارای محیطی زیبا و جذاب است که با استفاده از لامپ‌های LED، صندلی‌های تمام چرم و میزهای گرد به عنوان مکانی لوکس، آماده میزبانی از مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف است. ارتفاع سقف این تالار 4/5 متر است که با سیستم صوتی آلمانی ( دایناکورد ) و رقص نور مرکزی بی‌سیم و در نهایت سیستم تهویه مرکزی از سقف، تجهیز شده است. همچنین برای جلوگیری از افت کیفیت صدا نیز از تجهیزات آکوستیک در سقف تالار استفاده می‌شود. در نهایت بایستی به اتاق‌های هتل نیز اشاره کرد. 15 اتاق با ظرفیت 36 تخت اقامتی در ابعادی استاندارد که مورد تائید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته در کنار فضایی خالی بالغ بر 200 متر مربع که جهت افزایش تعداد و ظرفیت اتاق‌ها در نظر گرفته شده است. تمامی اتاق‌های هتل “آتا” به تلویزیون‌های LED، یخچال، تخت‌های هتلی با برند استقبال، حمام، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی و وسایل لازم مطابق با استاندارد هتل‌های سه ستاره، مجهز است. سیستم‌های تلفن مرکزی، اعلان حریق و دوربین‌های مداربسته مستقر در راهروها، لابی، پارکینگ، رستوران، آشپزخانه و همچنین ورودی و خروجی‌ها از دیگر ویژگی‌های این هتل است. در پایان بایستی گفت که رنگ‌بندی اتاق‌های هتل با استفاده از ترکیب رنگ‌های کِرِم و قهوه‌ای با طرح چوب صورت گرفته است که محیطی آرام و گرم را برای مسافران محیا می‌نماید. مدیران، مالکان، بهره‌برداران، سرمایه‌گذاران و سایر فعالان صنعت هتلداری ایران جهت خرید این مجموعه هتل و تالار و یا دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09141434028 ( آقای حمیدی ) تماس حاصل فرمایند.

ایجاد شده: 23/تیر/1397       آخرین ویرایش: 23/تیر/1397     اخبار داخلی
استانداردسازی و خصوصی‌سازی، مهمترین راهکارهای خروج صنعت هتلداری ایران از وضعیت فعلی است

استانداردسازی و خصوصی‌سازی، مهمترین راهکارهای خروج صنعت هتلداری ایران از وضعیت فعلی است

دکتر “عباس شیریان” عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز از خصوصی‌سازی، واگذاری امور اجرایی به افراد متخصص کاربلد و نهایت استانداردسازی به عنوان مهمترین راهکارهای موجود برای خروج از وضعیت فعلی در صنعت هتلداری، نام برد. عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در ابتدای گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در بخش‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری و هتلداری، اظهار داشت: شرایط بد و مشکلات اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دارد. برای مثال رکود اقتصادی برای مدت‌ها در سراسر قاره اروپا و حتی در چند کشور گردشگرپذیر نیز حاکم بود. به گزارش هتل‌نیوز “عباس شیریان” ابراز داشت: آنچه که موجب نگرانی در خصوص وضعیت موجود می‌شود و متاسفانه در صنعت هتلداری ایران مغفول مانده است عدم وجود یک استاندارد مناسب برای هتل‌هاست. وی تصریح کرد: در صنعت هتلداری هر چه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم، شرایط هتل‌ها نیز بهبود خواهد یافت و از سوی دیگر این موضوع منجر به بازاریابی و برندسازی خواهد شد. عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: صنعت گردشگری و پیرو آن هتلداری، به هیچ عنوان جای افراد سیاسی نیست بلکه نیاز به مدیران متخصص و کاربلدی دارد که به خوبی مشکلات را درک و به سرعت برای رفع آن تصمیم‌گیری کنند. وی افزود: صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا جزو 3 صنعت پردرآمد محسوب می‌شود و همین واژه “صنعت” نیز به خودی خود این وظیفه و مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند. “عباس شیریان” واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی متخصص و کاربلد را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج از شرایط فعلی در صنعت هتلداری معرفی کرد و گفت: خصوصی‌سازی منجر به افزایش رقابت می‌شود که در نتیجه آن هتل‌هایی که شاخص‌های استانداردسازی، کیفیت خدمات و برندسازی بهتری دارند، عمکلرد موفق‌تری نیز خواهند داشت. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور بیان داشت: در صنعتی مانند گردشگری، مدیران اجرایی تصمیم‌گیرندگان اصلی هستند و در کشوری مانند ایران که امور اجرایی آن بر عهده بخش دولتی و نیمه دولتی است، تصمیم‌گیری‌ها به کندی انجام می‌شود. برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی، سال‌هاست که میان فعالان بخش خصوصی و مدیران اجرایی دولتی، اختلاف نظر وجود دارد در شرایطی که در اقتصاد آزاد وجود در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوع مدت‌هاست که حل شده است. وی ادامه داد: نرخ هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی بایستی شناور باشد تا هتل‌ها مجبور باشند برای جذب مشتری، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. شیریان در ادامه به اهمیت نقش بازاریابی‌های نوین در دنیای امروز هتلداری اشاره کرد و گفت: اکثر هتل‌های دنیا بر اساس بازاریابی پارتیزانی عمل می‌کنند که متاسفانه در این مغفول مانده است. هتلداران ما همچنان منتظر هستند تا نرخ مصوب به آنها ابلاغ شود. وی در بخش پایانی اظهارات خود به اهمیت و نقش آموزش و نیروی انسانی در هتل اشاره کرد و بیان داشت: آموزشی که منجر به یادگیری نشود کاملا غلط است. در دنیای امروزی یادگیری جای آموزش را گرفته است تا جایی که اگر فرایند یادگیری دامنه‌دار شود، یک نفر می‌تواند به جای سه نفر فعالیت کند. عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: شرایط نامناسب نیروی انسانی در هتل‌ها باعث افزایش هزینه سربار شده است. جایی که در مدیریت هزینه‌ها نیز مشکل داریم و از استراتژی و تاکتیک مناسبی استفاده نمی‌کنیم.

ایجاد شده: 8/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 8/خرداد/1397     اخبار داخلی
عدم دخالت دولت در نرخ‌گذاری خدمات هتل مهمترین راهکار رونق این صنعت است

عدم دخالت دولت در نرخ‌گذاری خدمات هتل مهمترین راهکار رونق این صنعت است

دکتر “علی رحیم‌پور” مشاور عالی استاندار و مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز به بررسی مهمترین مشکلات و معضلات فعلی صنعت هتلداری و بیان راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج از این وضعیت، پرداخت. مصاحبه مفصل هتل‌نیوز با “علی رحیم‌پور” را در ادامه مشاهده می‌نمایید. آزادسازی نرخ‌گذاری هتل‌ها بهترین راهکار خروج از وضعیت موجود مشاور عالی استاندار گیلان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در حوزه کسب و کار صنعت هتلداری، موضوع نرخ‌گذاری خدمات هتلداری است. در حقیقت زمانی می‌توانیم برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ساخت و احداث هتل، جذابیت ایجاد کنیم که آنها بتوانند نرخ خدمات خود را بر اساس قانون عرضه و تقاضا اعمال کنند. مشاور استاندار گیلان، ابراز داشت: بین سال‌های 1381 تا 83 و در دوران مدیریت جناب آقای “مرعشی” در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری یک شرکت اسپانیایی، استانداردهای هتل‌های یک تا پنج ستاره تدوین و سپس در سال 1384 بخشنامه‌ای در این خصوص به هتل‌های سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن هر هتل و مجموعه اقامتی که می‌توانست این استانداردها را رعایت کند از شمول نرخ‌گذاری معاف بود. وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید و تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بخشنامه ملغی و اجازه اجرای آن داده نشد. “علی رحیم‌پور” تصریح کرد: موضوع نرخ‌گذاری دولتی همچنان یکی از عوامل بازدارنده در جذب سرمایه‌گذار و رونق کسب و کار در صنعت هتلداری است. در واقع هتلداری تنها بخشی است که خدمات آن توسط بخش خصوصی تولید و ارائه می‌شود ولی نرخ آن را دولت تائید می‌کند. وی تاکید کرد: بایستی نرخ‌گذاری از شکل دولتی خود خارج و در اختیار سرمایه‌گذاران، مالکان، بهره‌برداران و نهایتا تشکل‌های بخش خصوصی قرار گیرد. آموزش نیروی انسانی لازمه ارتقای کیفیت خدمات گردشگری مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعف ما در صنعت هتلداری در زمینه آموزش است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تلاش‌ها و مذاکرات بسیاری که انجام شده است، هیچ مدرسه هتلداری ( Hotel School ) در ایران فعالیت نداشته تا نیروی متخصص و آموزش دیده‌ای تربیت کند. “رحیم‌پور” گفت: یکی از وظایف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از ایجاد مدارس هتلداری با برندهای مطرح جهانی است. وی در ادامه افزود: حوزه آموزش برای سرمایه‌گذاران به دلیل هزینه‌های بالا و همچنین عدم الزام دستگاه گردشگری کشور در خصوص استفاده از نیروی متخصص و آموزش‌دیده در هتل‌ها، توجیه اقتصادی ندارد که این خود باعث شده تا حد زیادی از استانداردهای بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات، دور باشیم. وی در خصوص اهمیت موضوع آموزش در حزوه هتلداری، گفت: برای رضایت‌مندی مشتریان و ارتقای کیفیت خدمات در هتل‌ها باید به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. در تمامی کشورهای دنیا، دولت از موسسات آموزش خصوصی حمایت می‌کند زیرا آموزش یک بحث زیربنایی در توسعه جوامع است. مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان، آموزش را در تمامی سطوح صنعت هتلداری ضروری دانست و گفت: آموزش فقط مختص به بخش خدمات نیست. مهمترین بخش در صنعت هتلداری، مدیران هستند که در کشور ما طی سال‌های اخیر امکانی جهت آموزش خارج از کشور و یا آموزش‌های ضمن خدمت مدیران هتلداری فراهم نشده است. از سوی دیگر در بدنه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری کشور نیز شاهد هستیم که مدیران از آموزش‌های بین‌المللی همسو با استانداردهای جهانی به دور هستند. وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که مردم جامعه به جای استفاده از خانه‌مسافر و منازل استیجاری رهسپار هتل و مراکز اقامتی رسمی شوند بایستی از طریق آموزش‌های تخصصی و تربیت نیروی متخصص به ازای پولی که گردشگران و میهمانان پرداخت می‌شود، ارزش ایجاد کنیم. توانمندسازی مردم برای نجات از بیابان‌خوابی و خیابان‌خوابی “علی رحیم‌پور” در ادامه به اهمیت تسهیل سفر برای عموم مردم جامعه اشاره کرد و گفت: بایستی مردم جامعه را توانمند کنیم و این توانمندسازی فقط از طریق پرداخت پول نقد صورت نمی‌پذیرد. برای مثال می‌توانیم برای کارکنان دستگاه‌های دولتی و کارگران فعال در سایر بخش‌ها، اعتباراتی ایجاد کنیم تا این افراد با استفاده از آن به سفرهای داخلی بروند. به دلیل سخت‌گیری نهادهای نظارتی، هتلداران در ایران فقط اتاقدار هستند در کشور شاهد این هستیم که برای برگزاری مراسمی مانند جشن و یا پخش موسیقی زنده، سخت‌گیری‌های بسیاری از سوی دستگاه‌های نظارتی مانند پلیس اماکن صورت می‌گیرد. در شرایط موجود، هتلداران ما صرفا اتاقدار هستند و به دلیل محدودیت‌های موجود، امکان استفاده و مدیریت اوقات فراغت را ندارند. در نتیجه بسیاری طبیعی است که درآمد هتل‌ها کاهش یابد و فقط محدود به فروش اتاق و خدمات پذیرایی باشد. ایران یکی از گرانترین کشورهای دنیا در زمینه احداث هتل مدیرعامل اسبق گروه هتل‌های هما، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای گران دنیا در زمینه ساخت و احداث هتل است زیرا از یک سو در ایران چیزی به نام تسهیلات زمین وجود ندارد و از سوی دیگر در هیچ جای دنیا نرخ سود تسهیلات بانکی در حوزه گردشگری و هتلداری 25 درصد نیست. “رحیم‌پور” افزود: گرانی زمین و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی باعث شده تا روند احداث هتل‌های جدید در کشور نیز کاهش یابد تا جایی که امروز در شهر تهران به عنوان پایتخت تنها 6 هتل پنج ستاره در حال فعالیت است که این خود به تنهایی یک فاجعه محسوب می‌شود. در شهر “نایروبی” کنیا 21 هتل پنج ستاره وجود دارد. وی در ادامه ابراز داشت: در بسیاری از شهرهای دنیا، زمین با کاربری‌های عمومی، فرهنگی و … به صورت رایگان و یا با قیمت ارزان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. پس در نتیجه ارائه تسهیلات مالی و اعتباری در ساخت هتل‌ها و تسریع در روند صدور مجوزها از راهکارهای پیشنهادی برای خروج از این شرایط است. نیازمند تسهیل در فرایند صدور مجوز احداث هتل هستیم این کارشناس صنعت گردشگری و هتلداری در بخش پایانی مصاحبه خود با هتل‌نیوز به بوروکراسی اداری دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران برای دریافت مجوزهای لازم احداث هتل حداقل 2 سال درگیر سیستم اداری و بوروکراسی موجود هستند در شرایطی که می‌توان با ایجاد یک پنجره واحد به این فرایند سرعت داد. وی در پایان گفت: در زمانی نه چندان دور برندهای هتلداری بین‌المللی همچون Hilton و Intercontinantal در ایران فعالیت داشتند. باید تلاش کنیم تا هتل‌های جدید تحت برند بین‌المللی در کشور احداث کنیم. با اینکار هم استانداردهای جهانی رعایت می‌شود و هم برندها نیز برای فروش خدمات خود شروع به فروش پکیج‌های هتلی و گردشگری خواهند نمود.

ایجاد شده: 7/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397     اخبار داخلی
تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول 13 سال حیات خود، 15 رئیس و 14 معاون گردشگری داشته است. به گزارش هتل‌نیوز ، شهرام شیروانی در ادامه ابراز داشت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در رابطه با موضوع نظارت بر اجرای ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز قوانینی را به تصویب برسانند. برای مثال در شهرهایی مانند مشهد و تهران شاهد رکود شدید صنعت هتلداری به ویژه در هتل‌های بزرگ هستیم ولی از سوی دیگر شاهد این هستیم که 200 هتل جدید در شهر مشهد در حال احداث است. وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی بسیار مهم است. در شهری مانند مشهد هم‌اکنون 190 هتل، 450 هتل‌آپارتمان، 800 میهمانپذیر و 1000 خانه‌مسافری فعالیت می‌کنند که هیچ نظارتی بر روی عملکرد آنها وجود ندارد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص تشکیل وزارت گردشگری و الزامات آن، گفت: تشکیل وزارت گردشگری در درجه اول نیاز به قوانین و مقررات، برنامه‌ریزی و البته دلسوزی دارد. در این صورت وزارت گردشگری هیچ بار اضافی به دولت تحمیل نخواهد کرد. وی در ادامه به مشکلات موجود در صنعت هتلداری، اشاره و عنوان کرد: میهمانسراهای دولتی بایستی به بخش خصوصی واگذار شود و از سوی دیگر از ایجاد و احداث این میهمانسراها که با عناوین مختلف و تحت نام شرکت‌های اقماری تشکیل می‌شوند، جلوگیری گردد. وی ادامه داد: در کشورهای همسایه مانند ترکیه، مالزی و گرجستان، هیچ بار و هزینه اضافی به میهمانان تحمیل نمی‌شود. موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری با هدف افزایش توان رقابت با کشورهایی نظیر ترکیه، مطرح می‌شود. شهرام شیروانی در پایان گفت: دولت و مجلس بایستی از طریق اقدامات تشویقی، کمک کنند تا صنعت هتلداری در میان معضلات و مشکلات موجود، پایدار بماند.

ایجاد شده: 3/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 3/خرداد/1397     اخبار داخلی
گردشگری نیازمند یک تشکل سیاسی قدرتمند است

گردشگری نیازمند یک تشکل سیاسی قدرتمند است

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور، شب گذشته با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه در این نشست، اظهار داشت: خدا را شکر که در مسیر تشکیل وزارت گردشگری یک گام به جلو برداشته و کلیات طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. حال فرصت آن است تا در جهت پویایی و تاثیرگذاری این وزارتخانه، اقداماتی انجام شود. دکتر “سلمان خدادادی” ابراز داشت: رای‌گیری، بحث و تبادل نظر ماهیت کار مجلس است. خوشبختانه اکثریت نمایندگان مجلس با این طرح همراه و موافق بوده و نمایندگان مخالف نیز در نهایت قانع شدند. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی بخش‌های حاکمیتی و دولتی همواره از طرح تشکیل وزارت گردشگری حمایت کرده‌اند زیرا تشکیل وزارت گردشگری می‌تواند گشایشی باشد در مسیر توسعه گردشگری کشور. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را به فال نیک می‌گیریم ولیکن از سوی دیگر بخش خصوصی نیز بایستی دارای این آمادگی باشد تا مشکلات وموانع هر چه سریعتر برطرف شود. وی در پایان گفت: بخش خصوصی نیازمند یک تشکل سیاسی قوی با حضور همه فعالان این حوزه است تا در کمترین زمان ممکن تصمیم‌گیری و اقدام نماید.

ایجاد شده: 2/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 2/خرداد/1397     اخبار داخلی
لغو برجام منجر به تردید بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی صنعت گردشگری و هتلداری شد

لغو برجام منجر به تردید بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی صنعت گردشگری و هتلداری شد

مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی در خصوص روند ورود سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت گردشگری ایران، اظهار داشت: اکثر سرمایه‌گذارهای خارجی پس از برجام با ایران در حال مذاکره بودند و بسیاری از آنها به قرارداد نهایی نرسیدند و ممکن است اتفاقات اخیر موجب شود تا تردید این سرمایه‌گذاران بیشتر شود. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد “حسین رازقی” گفت: بسیاری از سرمایه‌گذارهای اروپایی، آسیایی و کشورهای همسایه علاقه‌مند بودند تا در زمینه هتلداری در کشور سرمایه‌گذاری کنند. مذاکرات سال اول پس از برجام خوب بود؛ اما به مرور ریزش کرد و خروج ترامپ از برجام نیز آنها را بیشتر در حال دو به شک نگه داشت. وی تصریح کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، کره‌جنوبی، چین و… علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند. با این حال هنوز آنطور که باید به طور جدی ورود نکرده‌اند. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: در یک سال گذشته یعنی آغاز دولت دوازدهم، حدود 300 میلیون دلار در هیات سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده‌ است و در مجموع نیز از سال 92، یک میلیارد و 200 میلیون دلار در این هیات مصوب شده است. “رازقی” همچنین گفت: ورود نکردن سرمایه‌گذار خارجی مربوط به 10 روز اخیر نمی‌شود چون یک سرمایه‌گذار خارجی برای ورود سرمایه‌اش به یک کشور دیگر چندین سال تحقیق و مطالعه می‌کند و سپس تصمیم به این کار می‌گیرد و تصمیم او در این زمان آنقدر جدی است که احتمال ورود نکردنش بسیار کم است. وی در خصوص راه‌حل پیشنهادی و جایگزین جذب گردشگران خارجی نیز گفت: بیشتر بر گردشگری داخلی تاکید می‌کنیم و روی کشورهای همسایه و آسیایی برنامه‌ریزی خواهیم‌کرد.

ایجاد شده: 1/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397     اخبار داخلی
رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز ، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. “علیرضا رحیمی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به اصل 110 و 75 قانون اساسی، اظهار داشت: این طرح اگرچه حسن نیت طراحان آن را در پی دارد اما خلاف نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است زیرا مانع از چابک‌سازی دولت می‌شود. وی ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی در صورت کارآمدی در شرایط فعلی نیز می‌تواند اقدامات مفیدی انجام دهد. وی با بیان این که صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشور ترکیه شرایط مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: با وجودی که بیشترین مراکز جذب گردشگر را در اختیار داریم اما کمترین توفیق را در جذب آن داشته‌ایم. “پروانه سلحشوری” نماینده مردم تهران در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: اظهارات کسانی که ادعا می کنند تشکیل وزارتخانه بار مالی دارد را رد می کنم. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به همراه دارد. متاسفانه با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در سراسر نقاط کشور، برای رونق گردشگری اقدام خاصی انجام نشده است. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری، صنعتی ارز آور است و نباید به گونه‌ای عمل شود که ارز از کشور خارج شود زیرا در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم. “سید کاظم دلخوش اباتری” نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز و در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: یکی از دلایل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عدم پاسخگویی مسئولان است اما این سوال وجود دارد که آیا مسئولان وزارتخانه‌ها تاکنون پاسخگو بوده‌اند؟ وی افزود: در شرایط فعلی وزارتخانه‌ها نمی‌توانند به درستی اقداماتشان را انجام دهند لذا با تشکیل وزارتخانه جدید در حوزه گردشگری صرفاً بار مالی برای دولت در این عرصه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: بایستی به دنبال اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی باشیم و بنابراین پویایی صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه درست نمی‌شود. “علی وقف‌چی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برای رسیدن به چشم‌انداز 1404 و جذب 20 میلیون توریست، ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجتناب‌ناپذیر است. وی افزود: برای نیل به توسعه عادلانه، محرومیت‌زدایی و حذف فقر بایستی گردشگری را توسعه داد پس بنابراین نباید بهره برداری اقتصادی را فدای توسعه سازمانی کرد. وی در پایان گفت: تعداد مدیران تغییر یافته نشان از هرج و مرج در این سازمان است و حضور وزیر میراث فرهنگی در دولت موجب ارج نهادن به توریسم و میراث تاریخی ایران می‌شود. سید “علی ادیانی” نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه جدید بار مالی داشته و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد زیرا در چارچوب برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، دولت مکلف شده 15 درصد حجم خود را کاهش دهد و به عبارتی کوچک‌سازی صورت بگیرد. وی افزود: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر با اصل 110 قانون اساسی است. “مهرداد بائوج لاهوتی” نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی در طول برنامه ششم ممنوع شده است و تشکیل وزارت گردشگری نیز نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه کاهش نیز دارد. وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده است و در حالیکه کشور ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب می‌شود، متاسفانه 10 میلیون نفر و سرمایه‌ای بالغ بر 20 میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود. “عزیز اکبریان” نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، گفت: طرح مذکور بار مالی دارد. مشکل امروز مردم با مسئله اقتصاد و معیشت است نه تشکیل وزارتخانه جدید. وی اظهار داشت: در صنعت گردشگری بایستی به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و به جای تشکیل وزارتخانه جدید باید به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم. در پایان اظهارات موافقان و مخالفان، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. پس از رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ارجاع مجدد این طرح به کمیسیون مشترک به منظور بررسی بیشتر را به رأی گذاشت که نمایندگان با ارجاع این طرح با 79 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع مجدد طرح تشکیل وزارت گردشگری به کمیسیون مشترک جهت بررسی بیشتر نیز مخالفت کردند.

ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
خبر ویژه رئیس دستگاه گردشگری کشور به هتلداران / کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 3 درصد

خبر ویژه رئیس دستگاه گردشگری کشور به هتلداران / کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 3 درصد

مراسم شستمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، شب گذشته با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون گردشگری کشور، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی و فعالان صنعت گردشگری در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد تا نرخ ترجیحی مالیات بر ارزش افزوده در هتل‌ها از 9 به 3 درصد کاهش یابد. “علی‌اصغر مونسان” در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر 1700 پروژه در دست ساخت داریم که عمدتاً غیردولتی است و امید داریم با همکاری بخش‌های مختلف 1250 پروژه که نیمی از آن‌ها هتل و تأسیسات اقامتی است به‌مرور به بهره‌برداری برسد. وی در ادامه افزود: همه باید کمک کنیم تا قیمت تمام ‌شده چه در تورهای ورودی و چه در گردشگری داخلی را کاهش دهیم که اگر همه زنجیره صنعت گردشگری به هم کمک کنیم این موضوعات نیز قابل ‌حل است. وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از اظهارات خود در این مراسم به بازآفرینی شهری و نقش آن در صنعت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از روش‌های خوب برای بازگرداندن زندگی به حوزه‌هایی که ارزش میراثی و فرهنگی و معماری دارند، حوزه تورگردانی است. عباس آخوندی ابراز داشت: قطعاً هتل‌های لوکس جای خودشان را دارند ولیکن شما بهتر از من می‌دانید کسی که به ایران سفر می‌کند بیشتر تمایل دارد ایران را بشناسد و شناخت ایران با اقامت در هتل‌های لاکچری محقق نمی‌شود و رفتن در دل جامعه ایران برای گردشگران خارجی جذابیت بیشتری دارد.

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 9/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
روایت هتل‌نیوز از افتتاح “تبریز 2018”

روایت هتل‌نیوز از افتتاح “تبریز 2018”

به گزارش هتل‌نیوز ، آئین افتتاح رسمی رویداد گردشگری “تبریز 2018” صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور “حسن روحانی” رئیس جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد. “حسن روحانی” در بخشی از اظهارات خود در این مراسم، افرادی از جمله هتلداران، رانندگان تاکسی و … که در شهر به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند را آبروی شهر دانست و گفت: یک گردشگر زمانی که وارد تبریز می‌شود با این افراد مواجه می‌شود و زمانی که به وطن خود باز می‌گردد، نحوه برخوردها در خاطرش باقی خواهد ماند. رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح هتل “یام” و تبدیل یک کاروانسرای قدیمی به هتل، آن را اقدامی خوب و در راستای احیای آثار تاریخی دانست و گفت: تنها نباید به دنبال جذب گردشگران خارجی باشیم بلکه مردم ایران نیز ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در کشور هستند. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد گردشگری “تبریز 2018” به نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به صنعت گردشگری اشاره و اظهار داشت: در کلیت این صنعت نسبت به پنج سال گذشته اتفاقات چشمگیری رخ داده است به گونه‌ای که در آغاز دولت تدبیر و امید فقط 125 هتل چهار و پنج ستاره در کشور وجود داشت و هم‌اکنون این عدد به 158 هتل رسیده است. “علی‌اصغر مونسان” ضمن تاکید به ادامه به روند ساخت و ساز هتل‌های جدید در کشور، ابراز داشت: تلاش تمامی همکاران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سراسر کشور این است که تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره در کشور را به عدد 280 هتل برسانند. وی در خصوص ظرفیت‌های اقامتی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی دارای 67 هتل، هتل‌آپارتمان و 73 میهمان‌پذیر و در مجموع 8400 تخت اقامتی است که با توجه به تعداد هتل‌های در حال ساخت، پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم تعداد تخت‌های این استان به بیش از 13 هزار تخت برسد. وی در پایان گفت: در نوروز امسال نیز شاهد افزایش 40 درصدی اقامت گردشگران داخلی و 17 درصدی اقامت گردشگران خارجی در این استان بودیم.

ایجاد شده: 6/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 6/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
آئین تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران + گزارش تصویری

آئین تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز، مراسم تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران در ایام نوروز 97 شب گذشته با حضور معاون گردشگری کشور، استاندار تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس جامعه هتلداران ایران و جمعی دیگر از مدیران و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری به میزبانی هتل پارسیان استقلال و در محل سالن دریای نور، برگزار شد. “محمد حسین مقیمی” استاندار تهران ضمن تشکر ویژه از تمامی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران اعم از هتلداران، آژانس‌داران، نیروی انتظامی، حمل و نقل و … ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده خدمات بهتری به مردم ارائه شود. مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در اظهاراتی کوتاه با تشکر از تمامی مدیران و اعضای ستاد سفر استان تهران از جمله شرکت فرودگاهی، راه آهن، نیروی انتظامی، هلال احمر، هتلداران، آژانس‌داران در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی، ویژگی بارز مدیران و اعضای ستاد سفر در استان تهران را فعالیت در سطح ملی و کشوری معرفی کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه ابراز داشت: ویژگی اصلی نوروز امسال بهره‌گیری از تجربه و توانمندی‌های بخش خصوصی بود که منجر به رقم خوردن نوروزی نشاط با نشاط برای تمامی مردم شد. هتلداران، آژانس‌داران و تور گردانان با وجود مشکلات فراوان ولیکن با اعمال تخفیف‌های مناسب، سهم بسزایی در رونق گردشگری استان تهران در ایام نوروز داشتند. وی افزود: در حالی که ادعای جایگزینی اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفت را داریم، توجه به صنعت گردشگری در ایران فقط در الفاظ بوده و اقدامات اجرایی محدودی صورت گرفته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این مراسم را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران

خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران

رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز از انجام مذاکرات مثبت با اعضای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها در حاشیه نشست اخیر کمیسیون اقتصادی در شهر کرمان، خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان کرمان و عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با جزئیات این مذاکرات، اظهار داشت: استدلال اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر پایه سه سند و لایحه صورت گرفته است. لایحه پیشنهادی دولت، پیشنهادات اتاق بازرگانی و پیشنهاد جوامع هتلداری بیست استان کشور که به امضای رئیس جامعه هتلداران ایران نیز رسیده و به این کمیسیون ارائه شده است. “علی معین‌زاده” در خصوص پیشنهادات مطرح شده از سوی جامعه هتلداران ایران در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: پیشنهاد جامعه هتلداران این است که 20 درصد از درآمد هتل‌های یک و دو ستاره به عنوان درآمدهای خدماتی محسوب و بر پایه آن نیز مالیات اخذ شود و این نسبت تا هتل‌های پنج ستاره به صورت پلکانی و تا سقف 70 درصد افزایش یابد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان تصریح کرد: از سوی دیگر پیشنهاد شده که هتل‌های یک تا سه ستاره معاف از پرداخت مالیات و در هتل‌های چهار و پنج ستاره نیز این ضریب به 3 درصد کاهش یابد که البته این مورد نیز مورد قبول اکثریت نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقدند که اکثر هتل‌های پنج ستاره در سراسر کشور، نیمه دولتی هستند و به این ترتیب دولت متضرر خواهد شد. وی افزود: آخرین پیشنهادی که مورد تائید اولیه قرار گفته این است که ضریب مالیات هتل‌های یک تا سه ستاره به میزان 3 درصد محاسبه شود و هتل‌های چهار و پنج ستاره هیچ تغییری نداشته باشند که این پیشنهاد با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد از هتل‌های کشور یک و دو ستاره هستند، بسیار مطلوب و مناسب است. “علی معین‌زاده” در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص حل این مساله، گفت: با تلاش و پیگیری انجام شده از سوی هیات‌مدیره جامعه هتلداران و دیگر روسا و اعضای جوامع هتلداری در سراسر کشور، موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلداران در حال ساماندهی است و امیدواریم با ارائه صحن علنی مجلس نیز بتواند رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب نماید.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخش‌های مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانه‌های مسافر در سطح استان سامان‌دهی و از صدور مجوز برای خانه‌های مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی کشوری و بین‌المللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامه‌ریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامه‌ها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنی‌های به‌عمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به‌ منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.

ایجاد شده: 26/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...