نتایج جستجو...
عزل و نصب به روش تامین اجتماعی

عزل و نصب به روش تامین اجتماعی

در روزهای واپسین قرن چهاردهم و در شرایطی که پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز بحران کرونا و به شماره افتادن نفس‌های گردشگری ایران می گذرد، در انتظار شنیدن خبرهای امید بخش در جهت رونق گردشگری بودیم که در کمال تعجب شاهد رفتار قرون وسطائی و غیر حرفه ای یک سازمان عریض و طویل به نام تامین اجتماعی در عزل و نصب متصدی بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور را شاهد بودیم. ارزش، جایگاه، توانمندی، تخصص و قدرت مدیریت و رهبری مدیران با سابقه در بخش‌های دولتی و خصوصی صنعت گردشگری و هتلداری بر هیچکس پوشیده نیست و از سوی دیگر همه ما می‌دانیم که صندلی مدیریت در ایران عمر چندانی ندارد و بیش از آنکه تابع تخصص و شایسته سالاری باشد، تحت تاثیر سیاست، تصمیمات ناگهانی و روابط خاص افراد قرار دارد. بدون شک جایگاه شخصیتی همچون "علی رحیم‌پور" در بدنه صنعت گردشگری و هتلداری کشور آنقدر والاست که اگر چه امروز او را از راس یکی از  بزرگترین هلدینگ¬های گردشگری کشور عزل کردند ولی به زودی و در آینده‌ای نه چندان دور با توجه به نیاز صنعت، در جایگاهی بالاتر و تاثیرگذارتر، آن را خواهیم دید. درست است که از دست دادن فرصت بهره‌گیری از تجارب سرمایه ارزشمندی نظیر " علی رحیم‌پور ها" برای خانواده صنعت گردشگری و هتلداری، ماهیتاً ناراحت‌کننده و تاسف‌بار است، اما آنچه دردناک‌تر است و  غیر قابل قبول، شکل اجرای این اقدام و انتشار این خبر بود که به دور از هرگونه اخلاقیات و شئونات، رعایت پروتکل‌های اداری، تشریفات رسمی و اصول اخلاق حرفه‌ای صورت گرفت که اگر امروز با آن مقابله نگردد می بایست منتظر این رفتارهای سطح پایین برای رحیم پور¬های این صنعت باشیم. عزل مدیری توانمند، متخصص و با سابقه‌ای همچون دکتر "علی رحیم‌پور" طی یک نامه غیر رسمی و دست نویس بدون شماره، مُهر و امضا و تنها بر روی سربرگ تامین اجتماعی، انتشار گسترده این نامه در فضای مجازی و اشاره به دلایلی غیر واقعی و غیر کارشناسی برای برکناری ایشان، معنایی جز آشفتگی، سیستم اداری غرض ورزی و بی درایتی ندارد و باید با آن مقابله نمود. تعریف مقام معظم رهبری ( مدظله‌العالی ) از مفهوم مدیریت جهادی در آئین تنفید حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ؛ مدیریت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست. پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌ و روز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریت جهادی است. نه عزل و نصب هیجانی و بی منطق ! گروه جامع و تخصصی هتل‌نیوز، به عنوان مجموعه‌ای با فعالیت تخصصی در همه ارکان گردشگری، سوای هر گونه اقدام حقوقی و قانونی از سوی شخص علی رحیم‌پور در راستای احقاق حقوق خود، وظیفه خود می‌داند از اعتبار، آبرو و حیثیت خانواده هتلداری و گردشگری کشور دفاع نموده و با ایفای رسالت خود، حامی و پشتیبان معنوی اهالی این خانواده باشد. لذا ضمن محکوم نمودن این اقدام به واسطه عدم رعایت حرفه¬ای گری در برکناری یکی از مدیران با دانش، دلسوز، متعهد و علاقه‌مند عرصه گردشگری، از همه فعالان محترم حوزه گردشگری و هتلداری کشور نیز دعوت بعمل می‌آورد تا با حمایت از این موضوع و پیوستن به این پویش سراسری، مانع از تکرار چنین اقداماتی در قبال  مدیران، زحمت¬کشان و فعالان این عرصه شوند. لطفاً بازنشر دهید

ایجاد شده: 23/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم

برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم

یک صبح جمعه دیگر از خواب بیدار می شویم. کمی دیرتر شاید و دلیل قانع کننده ای هم دارد. امروز می شود خیلی چیزها را فراموش کرد و استراحت کرد.خیلی کارها را، ولی نه همه شان را. تقریبا ۴ ماه پیش بود که مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی کشور خبر از شکسته شدن ضریب اشغال این هتل ها بعد از دو دهه را اعلام کرد. برای بعضی ها این یک خبر معمولی بود.برای برخی هم خبری قابل تامل و برای بعضی ها هم شاید قابل گفتگوترین خبر آن روزها . این یک خبر تخصصی و ویژه بود برای جامعه گردشگری کشور و خانواده نه نه چندان پرجمعیت این صنعت ، خدمات و فعالیت اقتصادی ،فرهنگی .  "محمد رضا پوینده  مدیر عامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی از هتل می گفت ، از تخت ، از ضریب اشغال و رکورد" برای آنها که تمام جمله بالا را کلمه به کلمه می شناسند ، داستان فرق می کند.  محمد رضا پوینده در آستانه ۵۴ سالگی است . از نسل میانی مدیران گردشگری .نه خیلی قدیمی و نه از گروه جدیدان و تازه پا به میدان گذاشته ها. اما همیشه در این اکوسیستم نقش یکی از اجزا را بازی کرده است . چه نقش داده باشند چه نقشی رقم زده باشد . همیشه بوده و همچنان هم هست . تلاش کرده و مثل بسیاری از خودمان هم طعم موفقیت را چشیده و هم نرسیدن به هدف را تجربه کرده.  خبر رکورد شکنی ضریب اشغال آن هم در روزهایی که گردشگری ، در برابر یکی از بزرگترین چالش های تاریخ قرار گرفته بود و روزگار سختی را در کرونازدگی می گذارند ، خبر خوبی بود و امروز خوشحال هستیم که محمد رضا پوینده عزیز لذت این لحظه های خوب را تجربه کرده است . برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم که برای ما نه دکتر پوینده ، نه مدیرعامل و نه با هیچ پیشوند و پسوند دیگری که همان محمد رضا پوینده عزیز است و زحماتش و آرزوهایش برای گردشگری این سرزمین قابل احترام.  در این صبح جمعه که کمی دیرتر از خواب بیدار می شویم ، برای سلامتی و شفای همه آنان که در بستر بیماری هستند دعا می کنیم و برای محمد رضا پوینده مان ویژه تر. ✍️  محمد جهانشاهی - فعال و پيشكسوت هتلدارى و گردشگرى

ایجاد شده: 22/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 22/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

نظر به آنکه در خصوص تعرفه های انرژی و خاصه افزایش چندین برابری  تعرفه گاز تاسیسات گردشگری مباحث کارشناسی صورت گرفته و بسیاری بر این باور هستند که وزارت نیرو و یا هیئت دولت به صورت خاص جهت مقابله با صنعت گردشگری و هتلداری دستور افزایش تعرفه ها را برای این واحدها داده اند اگر به دنبال مقصر هستید با قاطعیت و با مدارک زیر به عرض می رسانم که دولت قبل و وزارتخانه و معاونت گردشگری  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یکی از اولین کسانی هستند که در این خصوص به واحدهای تابعه خود ضربه سنگینی وارد کردند !! و می بایست در همان زمانی که بودجه سال 1400 تدوین شد از تاسیسات خود حمایت می کردند و امّا دلائل : در قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سی سال قبل ماده 8 آن اشعار دارد ((کلیه تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تأسیسات مشابه از هر نظر اعم از سوخت، آب و برق، عوارض،‌مالیات، وام بانکی و غیره مشمول تعرفه‌ها مقررات و دستورالعملهای بخش صنایع می‌باشند.)) تا کنون نیز به همین طریق عمل می شده است فقط بانک ها این مورد را نپذیرفته و کماکان این تاسیسات را خدماتی محسوب می کنند به استثناء مواردی که تسهیلات تبصره ای و یا ابلاغی باشد و در نتیجه تعرفه گاز که حداکثر برای صنعت به صورت ثابت  حدود متر مکعبی 1000 ریال بود جهت تاسیسات گردشگری محاسبه می گردید حال دولت در تدوین بودجه سال 1400 به دلیل هدفمند کردن یارانه ها پیشنهادی به مجلس ارائه دادند به این شرح ((ط- به منظور اجرای ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸/۱۰/۱۵، نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحدهای تولید فلزات و کانی‌های فلزی برابر سی‌درصد (۳۰%) و واحدهای سیمانی برابر ده درصد (۱۰%) و سایر صنایع (به‌غیر از نیروگاه‌) برابر ده درصد (۱۰%) نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به ‌شرکت‌های پتروشیمی که بر اساس جزء (۴) بند (الف) ماده (۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تعیین می‌شود، خواهد بود. منابع حاصل از افزایش این بند به ردیف (۳) منابع دریافتی جدول تبصره (۱۴) این قانون اضافه می‌شو)) که مصوب شد و از فروردین ماه نیز اجرائی و نرخ متوسط خوراک گاز از متری 50000 تا متری 20000 ریال متغیر بود و طبق جدول زیر از فروردین گاز بها اضافه شد امّا چون مبلغ آن تا فصل سرما و مهرماه آنچنان بالا نرفته بود بسیاری از  همکاران متوجه این افزایش نشدند و اینک دچار این معضل بزرگ شدیم ، به هر حال مدافع تاسیسات گردشگری وزارت خانه خودمان می باشد و در حقیقت همان زمان که بودجه جهت تصویب به مجلس رفت می بایست معاونت گردشگری اقدامات موثری را انجام دهند و حال نیز تنها راه برون رفت از این مشکل فقط مصوبه مجلس است و پیشنهاد میشود همانطور که مجلس محترم کوره های آجر پزی را مستثنی کرد باید از مجلس استفسار کرد و  تعرفه تاسیسات گردشگری را  همردیف تعرفه کسب و کار تعیین نمایند . 71 نفر از نمایندگان محترم مجلس ضمن استفسار از حوزه قوانین مجلس طرحی را به کمیسیون انرژی ارائه دادند و تقاضا کردند تعرفه کوره های آجر پزی همانند تعرفه خدمات و کسب و کار باشد . در فروردین ماه  و  دوران کرونا معاونت محترم گردشگری و مدیرکل محترم نظارت وزارتخانه سفری به کرمان داشتند پیشنهادی خدمت ایشان ارائه شد جهت طرح در هیئت دولت و تدوین لایحه ای در خصوص تعرفه های خاص حاملهای انرژی و آب  تا بتوان جهت تصویب به مجلس ارائه داد ، این پیشنهاد در مصاحبه های ریاست محترم جامعه هتلداران ایران نیز تاکید شده بود و با استقبال معاونت محترم نیز روبرو شد امّا به اجرا گذاشته نشد اینک نیز باید تعرفه ها تغییر پیدا کند و نیازمند پی گیری و مساعدت کلیه همکاران است تا از طریق نمایندگان خود در مجلس به نتیجه برسد البته در این مسیر از وزیر محترم میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری وزارتخانه به عنوان تنها مدافع این صنعت مهم  تقاضا داریم با رایزنی خود در کوتاه مدت این مشکل را مرتفع نمایند.  علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری

ایجاد شده: 18/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 18/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
ضرورت استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر برای جذب توریست به شیراز

ضرورت استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر برای جذب توریست به شیراز

به گزارش هتل نیوز،  " جعفر قادری " نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت ؛ برگزاری رویداد مهم جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر و پیش بینی حضور یک میلیون نفر هوادار در این کشور، فرصتی طلایی برای شیراز، جهانشهر ایران زمین است. وی خاطر نشان کرد ؛ شیراز تنها شهر ایران است که با ۴۵ دقیقه فاصله هوایی، هر روز به دوحه پرواز دارد. با توجه اینکه بخشی از تماشاچیان از فواصل دور به قطر مسافرت می کنند علاقه‌مند هستند که علاوه بر تماشای مسابقات ورزشی برخی از ظرفیت های گردشگری کشورهای همسایه را هم ببینند. " قادری " افزود ؛ بالا بودن هزینه های اسکان در قطر این فرصت را برای ایران و شیراز فراهم می‌کند که بتوان بخشی از این تماشاچیان را جذب و تسهیلاتی برای ورودشان فراهم کرد. چنانچه اکنون مقدمات فراهم بشود و ویزای گردشگری و تسهیلات مناسب پیش بینی شود، می توان در این زمینه کاری کرد.  نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان تاکید کرد ؛ اگر در این چند ماه باقی مانده ترمینال خارجی فرودگاه شیراز تکمیل و زمینه برای حضور این گردشگران فراهم بشود می توان بخشی از این درامدها را در شیراز جذب کرد.

ایجاد شده: 16/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 16/بهمن/1400     اخبار داخلی
در صورت عدم همکاری دولت مجبوريم در نرخ هتل‌ها تجديدنظر كنيم

در صورت عدم همکاری دولت مجبوريم در نرخ هتل‌ها تجديدنظر كنيم

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران گفت ؛ حضور جامعه به عنوان تشكل ملی صنعت هتلداری در نمايشگاه گردشگری و صنايع وابسته، تجربه بسيار خوبيی بود و از آن رضايت داريم. پاويون جامعه حرفه‌ای هتلداران ايران از سوی روسای جوامع استانی مورد استقبال بسيار خوبی قرار گرفت. وی گفت ؛ متاسفانه افزايش بی‌رويه حامل‌های انرژی و خصوصا گاز كه تا شش برابر افزايش پيدا كرده، هزينه‌های هتلداران را به شدت بالا برده است. اگر وضعيت به همين صورت ادامه پيدا كند و دولت در راستای كاهش هزينه‌ها و به طور مشخص هزينه حامل‌های انرژی و خصوصا گاز كمكی نكند، مجبور هستيم دوباره در مورد نرخ تجديد نظر كنيم.  رئیس جامعه حرفه ای هتلداران در پایان تاکید کرد ؛ متاسفانه بسیاری از هتل‌ها به دليل روند صعودی و عجيب هزينه‌ها و از جمله هزينه حامل‌های انرژی به سمت تعطيلی و تغيير كاربری رفته‌اند.

ایجاد شده: 12/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 12/بهمن/1400     اخبار داخلی
آغاز نهضت تفویض اختیار وزارت گردشگری پایان سال

آغاز نهضت تفویض اختیار وزارت گردشگری پایان سال

به گزارش هتل نیوز، " سید عزت الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صایع دستی روز شنبه در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی تهران اظهار داشت: تا آخر سال اقدام مهمی تحت عنوان «نهضت تفویض اختیار» اجرایی و بسیاری از اختیارات که در ستاد وزارتخانه موانع ایجاد می‌کند شناسایی و برداشته می‌شود. ضرغامی گفت: بوروکراسی موانع جدی برای گردش درست فرایندها ایجاد کرده است، ستادی به ریاست قائم مقام وزارت میراث تشکیل شده، ده ها مسئولیت و وظیفه انباشته شده در ستاد وزارتخانه که باعث کندی کار و بوروکراسی خسته کننده و ناامیدکننده شده برداشته می‌شود.  وزیر میراث فرهنگی گفت: در معاونت صنایع دستی در مورد بسیاری از مجوزهای تولید در مشاغل خانگی کوچک مجوز حذف خواهد شد و لازم نیست از وزارت خانه مجوز و سند بگیرند و فرایندی را طی کنند انشالله با آیین نامه ای که تدوین می‌شود هرجای کشور هر مجموعه ای که برای تولید صنایع دستی دارد به مجوز ما نیاز ندارد فقط در سامانه‌ای که معرفی می‌شود اعلام می‌کند. ضرغامی گفت: کاهش و حذف بوروکراسی ناامیدکننده برای مردم و کشور سود خواهد داشت، کارگاه های بزرگ شرایط خاص خود را دارند اما اگر چند نفر شغل خانگی ایجاد کردند اعلامشان کفایت می‌کنند همچنین اگر کسی می‌تواند برای نمایش و فروش عرضه کالای صنایع‌دستی فعالیتی انجام دهد برای کمک به او تلاش خواهد شد و معاونت صنایع‌دستی تلاش خواهد کرد در یک سطحی موانع پیش روی آنها را بردارد تا تولید رونق بگیرد.  وزیر میراث فرهنگی گفت: در حوزه گردشگری بوم گردی‌ ها باید بسیار توسعه پیدا کند،‌ بوم گردی فرهنگی‌ترین فعالیت و حرکت برای ما در صنعت گردشگری است، اما نظارت هم باید بشود. باید به کیفیت سرویس و خدماتی عمومی که به مردم ارایه می‌شود نظارت شود و این فعالیت ها باید قابل کنترل باشد.  وی خاطرنشان کرد: گردشگران می‌خواهند با مردم ایران با تاریخ رویدادهای قرون گذشته و معاصر ملت ایران مظلوم آشنا شوند.  ضرغامی گفت: با اصطلاحاتی که مردم را به قشر سفید و خاکستری تقسیم می‌کنند مخالفم، مردم همه نور هستند، همین تقسیم‌بندی ها ما را گرفتار کرده‌اند مردم باید این سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را حفظ کنند، همه رسانه‌ها عوامل اجرایی وزارت میراث‌فرهنگی هستند و به ما کمک می‌کنند. وی بر ضرورت مشارکت مردم در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد و گفت: در وزارتخانه به دنبال برداشتن موانع و فراهم کردن تسهیلات برای فعالان و متخصصان هر سه حوزه هستیم. وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به وجود ٣۵ هزار ابنیه ثبت شده تاریخی در کشور گفت: در سال های آینده برنامه‌هایی برای قدردانی از رسانه ها برگزار می کنیم، ما از هیچ فرد و رسانه‌ای شکایت نداریم باید توجه داشته باشیم با گله‌گذاری چیزی حل نمی‌شود هر رسانه نقد کند و اشکالات ما را بگوید استقبال می کنیم وظیفه و رسالت رسانه اش را انجام داده و نیاز ماست و به ما کمک کرده است. وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اجرای رقص آیینی کردی در مراسم گفت: رقص کردی سنندجی نماد وحدت و نشاط ایرانی است، امسال اورامانات/ هورامان به ثبت جهانی رسید، این منطقه صخره‌ای و سخت است و مردم آن از نقاط مختلف خاک را جمع‌آوری و باغ ایجاد و محصول تولید می‌کنند، این روحیه نشان از سخت‌کوشی مردم کردستان و کرمانشاه است. ضرغامی گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران که امروز افتتاح شد کمتر از فیتور اسپانیا نیست، ما در ایران همه چیز داریم مزیت های نسبی ایران فوق العاده است، بجز ابنیه تاریخی و باستانی اکوتوریسم کشورما هم فوق العاده است، در ٢٠ حوزه مهم در میان کشورهای منطقه و همسایه مزیت نسبی داریم و از بسیاری از کشورهای دارای رتبه های ورودی و در آمد گردشگری بالا از نظر ظرفیت و مزیت در جایگاه بالاتری قرار داریم.   ضرغامی گفت: مذکرات B2B در این نمایشگاه بسیار ارزشمند است گفتگو برای همکاری با فعالان و میهمانان خارجی که بیش از ١٠٠ نفر هستند، حاصل شود و باید تداوم داشته باشد زیرا فعالیت ارزشمند و پایدار است از طرف ارتباط مستقیم «مردم با مردم» هم باید شکل بگیرد.  وزیر میراث فرهنگی گفت: حلقه گمشده کشور در ۴٢ سال گذشته گردشگری است، به صنایع دستی و میراث فرهنگی هم توجه نشده است باید عقب ماندگی ها جبران شود ، در چند ماه گذشته به سمت زیرساخت ها رفته ایم و میخواهیم موانع توسعه و تولید را برداریم و حضور و نقش آفرینی مردم را در این حوزه ها را افزایش دهیم.

ایجاد شده: 9/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 9/بهمن/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...