به گزارش هتلنیوز ، طی حکمی از سوی "علیاصغر مونسان" معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جناب آقای "فریدون فعالی" به سمت سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، منصوب و جایگزین جناب آقای "غلامرضا فرخی" در این سمت شد. وی سابقه فعالیت به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانهای خراسان رضوی، فارس و گلستان را در کارنامه خود دارد.
ایجاد شده: 17/تیر/1398 آخرین ویرایش: 17/تیر/1398 انتصابات
فصلی بودن صنعت گردشگری یکی از ویژگیهای منفی آن و به نوعی بزرگترین معضل این صنعت محسوب میشود. این ویژگی در مناطق مختلف کشور، متفاوت است و ایام LOW SEASON یا کمرونق در برخی از مناطق کشور تا حدودی در ایام پر رونق جبران میشود. فصل تابستان به دلیل تعطیلی عمده مراکز آموزشی از جمله مدارس و مراکز دانشگاهی، فرصت مناسبی برای جذب گردشگران علیالخصوص گردشگران تفریحی است. پر واضح است که مناطق گردشگری شمال، شمال شرق و غرب کشور از این شرایط بهره میبرند اما متاسفانه جنوب کشور به دلیل عوامل محیطی که بیشتر از هر چیز به جغرافیا و اقلیم مقصد گردشگری بستگی دارد، تاکنون نتوانسته سهمی در جذب 70 درصدی گردشگران تفریحی که انبوه آن در فصل تابستان و ایام تعطیلات مدارس رقم میخورد را به خود اختصاص دهد و حتی نتوانسته هیچ استراتژی مناسبی در این مهم، طراحی کند. استراتژی که میتواند همچون مناطق دارای جغرافیا و آب و هوای مشابه در کشورهای موفق در صنعت گردشگری با برنامهریزی مناسب از کارایی و اثربخشی در مدیریت عرضه و تقاضای گردشگری در فصول گوناگون، بهره وافی و کافی ببرد. به دلیل شرایط فرهنگی و مذهبی کشور، طراحی برخی استراتژیها از سوی دستگاههای دولتی استانی که در راس آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگریست و دیگر سازمانهای درگیر در این صنعت و بخش خصوصی، امکانپذیر نبوده و تابع برنامهریزیهای کلان کشور است. با مطالعه دقیق، تجربه و دانش اندوزی در عرصه گردشگری که منجر به چاره اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب مانند قیمتگذاری متفاوت، ایجاد جاذبههای دست ساز و متنوع، اخذ کمکهای دولتی در فصول کم درآمد و ایجاد تغییرات در زمانبندی تعطیلات سالانه مراکزآموزشی، میتوان از این چالش عبور کرد و فصل رکود را به حداقل خود رساند. ارائه بستههای حمایتی از سوی دولت در ایام کمرونق میتواند کمک بزرگی از طرف دولت برای بخش خصوصی و تاسیسات گردشگری از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی که بیشترین هزینه را در فصول بهار و تابستان در جنوب کشور متحمل میشوند را شامل شود. این بسته حمایتی میتواند شامل معافیت حق بیمه سهم کارفرما در ایام کم رونق، تخفیف ویژه حاملهای انرژی، مالیات، تبلیغات توسط رسانه ملی و یا برگزاری جشنوارههای ملی ومنطقهای باشد. در کنار همه این موارد، ساماندهی تعطیلات زمستانی و افزایش تعطیلات در زمستان، یکی از راههای بسیار مهم در برونرفت از بحران فصول کمرونق گردشگری در جنوب کشور به حساب میآید و میتواند قدری جبران ایام LOW SEASON که مدت آن در جنوب کشور بیش از شش ماه است را در پی داشته باشد. البته باید در نظر داشت که این مهم مگر با همدلی دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استانهای جنوب کشور در مطرح نمودن تعطیلات زمستانی در سطح برنامهریزی کلان کشور، محقق نخواهد شد. محمدرضا چرسیزاده - کارشناس ارشد بازاریابی گردشگری و رئیس جامعه هتلداران استان هرمزگان
ایجاد شده: 12/تیر/1398 آخرین ویرایش: 12/تیر/1398 مقالات و یادداشت ها
دستورالعمل نحوه ایجاد و فعالیت تشکلهای حرفهای صنعت گردشگری در راستای اجرای ماده 25 آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی و نرخگذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آن و با توجه به لزوم فعالیت حرفهای منسجم فعالان تاسیسات گردشگری در تاریخ 10 آبانماه سال 95 از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تمامی ادارات کل استانی، ابلاغ شده است. معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، وظیفه کنترل، نظارت و اجرای این طرح ملی را بر عهده دارد. جهت دانلود فایل PDF از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. دستورالعمل نحوه ایجاد و فعالیت تشکلهای حرفهای صنعت گردشگری
ایجاد شده: 3/تیر/1398 آخرین ویرایش: 3/تیر/1398 ضوابط
به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بنگاهداری نهادها و دستگاههای دولتی در حوزه اقامت گردشگران وارد فاز جدیدی شده است. پس از اعلام استاندار مازندران مبنی بر ارائه خدمات ویلاهای دولتی حاشیه ساحل خزر به عموم مردم، مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز از آمادهسازی 21 مدرسه و 184 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان در تعطیلات تابستانی، خبر داده است. بررسیها حاکی از آن است که بالغ بر 20 میلیون نفر، واجد شرایط استفاده از امکانات اسکان تابستانی آموزش و پرورش خواهند بود. این موضوع از یک سو به نگرانی فعالان بخش خصوصی در مراکز اقامتی، افزوده و به آنها یادآوری کرده که در این زمینه اختیار کافی ندارند و از سوی دیگر، انگیزه برای سرمایهگذاری در حوزه اقامت گردشگران از بین رفته و فرار سرمایه را به دنبال داشته است. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان در این خصوص، اظهار داشت: اگر چه هتل یا مرکز اقامتی به طور رسمی تعطیل نشده ولیکن آنچه هتلهای استان گیلان با آن مواجه هستند، نوعی فروپاشی از درون است. "حسن مهرور اصلی" در رابطه با وضعیت فعلی هتلها و مراکز اقامتی استان گیلان، ابراز داشت: این استان دارای 280 هتل و هتلآپارتمان است که در سال جاری تنها در تعطیلات خردادماه، شاهد ضریب اشغال 100 درصدی بودهاند و این میزان پس از تعطیلات به 10 الی 20 درصد کاهش یافته است. "مهرور اصلی" علت اصلی کاهش ضریب اشغال هتلها را ورود غیر اخلاقی نهادهای دولتی مانند آموزش و پرورش، نهادهای حاکمیتی و نظامی، بانکهای دولتی و ... به حوزه صنعت هتلداری معرفی کرد و افزود: اعتراضهای ما به این موضوع موثر نیست و حمایتهای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از بخش خصوصی نیز نتوانسته تغییری در این تصمیم ایجاد کند. وی ادامه داد: متاسفانه تیغ مسئولان گردشگری کشور آنگونه که باید بُرنده نیست. معاون گردشگری کشور پیش از تعطیلات نوروز و در جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر گفته بود، شکل اسکان مسافران در مدارس شایسته گردشگران نیست. اگر قرار بود این صحبتها شنیده شود، خبری از بنگاهداری آشکار مدارس در تعطیلات تابستان نبود. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد از عدم اجرای قانون خصوصیسازی و حمایت از بخش خصوصی در کشور، گفت: برخی از مراکز اقامتی و میهمانسراهای دولتی و نظامی، تابلوی اردوگاه آموزشی و نظایر آن را در ورودی خود نصب میکنند تا از زیر قانون شانه خالی کنند اما عمل، بسیاری از اقامتگاههای خصوصی را به ورطه نابودی کشاندهاند. این فعال صنعت گردشگری در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش، برای هر شب اقامت یک خانواده چهار نفره، هزینهای در حدود 21 هزار تومان دریافت میکند. اگر این نهاد مجبور بود مانند بخش خصوصی هزینههای متعددی را پرداخت کند، هیچگاه کلاسهای خود را با چنین رقمی به گردشگران نمیداد. "حسن مهرور اصلی" همچنین گفت: تا زمانی که ارگانهای دولتی از تسهیلات دولتی استفاده کنند و در مقابل، خدمات خود را به صورت آزاد بفروشند، بخش خصوصی در ضعف خواهد بود. جایگاه این صنعت و نقشآفرینان آن باید به درستی و به صورت اصولی، تعریف شود. وی افزود: در حال حاضر هر کدام از مراکز اقامتی خصوصی که بتوانند از رانت و رابطه با بخش دولتی استفاده کند، قادر به ادامه راه خود خواهد بود و در غیر این صورت، محکوم به ورشکستگی است. فعالان بخش خصوصی صنعت هتلداری، این شکل از پذیرش را بیاحترامی به گردشگران میدانند و معتقدند، عدم رعایت بهداشت و نبود حداقل نیازهای گردشگران از جمله موضوعاتی است که کیفیت سفرها را با کاهش قابل ملاحظهای مواجه میکند. به گفته فعالان و کارشناسان گردشگری به این نکته تاکید دارند که اگر چه استفاده از مدارس در ایام تعطیلات در برخی از مقاصد که با کمبود اقامتگاه مواجه هستند، یک نوآوری در شرایط بحرانی مانند ایام پیک است و شرایط بهتری از کمپ دارد ولیکن کشور بایستی از این شرایط خارج شود زیرا در صورت ادامه این شرایط، گردشگران به اسکان در مدارس عادت داده میشوند. پیشنهاد فعالان گردشگری این است که وزارت آموزش و پرورش اگر میخواهد به کمک گردشگری کشور بیاید، بهتر است به جای ورود به حوزه اقامت، تعطیلات خود در طول سال را توزیع و ساماندهی کند و به آموزش گردشگری پایدار در مدارس بپردازد.
ایجاد شده: 2/تیر/1398 آخرین ویرایش: 2/تیر/1398 اخبار داخلی
مجامع عمومی عادی و فوقالعاده جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، صبح روز پنجشنبه مورخ 30 خردادماه با حضور حضور اکثریت اعضای جامعه، تشکیل و پس از بازنگری اساسنامه، اعضای جدید هیاتمدیره و بازرسین، انتخاب شدند. به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران پس از برگزاری انتخابات، آقایان دکتر حسن تقیزاده انصاری، ابراهیم پورفرج، تقی حسینزاده، مجتبی خزایی، میر نیما قاضی، اباذر افشار و فریبرز انصافی به عنوان اعضای اصلی هیاتمدیره، آقایان بابک شاینده و امید علی دریجانی به عنوان اعضای علیالبدل هیاتمدیره، جناب آقای دکتر سید مهدی حسینی به عنوان بازرس اصلی و آقای مصطفی محمودی نیز به عنوان بازرس علیالبدل، انتخاب شدند. همچنین پس از برگزاری اولین نشست هیاتمدیره جدید جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، آقایان دکتر حسن تقیزاده انصاری به عنوان رئیس هیاتمدیره، ابراهیم پورفرج به عنوان نایبرئیس هیاتمدیره، تقی حسینزاده به عنوان دبیر، اباذر افشار به عنوان خزانهدار و آقایان میر نیما قاضی، مجتبی خزائی و فریبرز انصافی نیز به عنوان اعضای اصلی هیاتمدیره انتخاب شدند. دکتر "حسن تقیزاده انصاری" رئیس هیاتمدیره جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران در خصوص عملکرد و فعالیتهای این تشکل، اظهار داشت: جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران در سال 87 با تشکیل 6 کارگروه تخصصی، راه اندازی شد و هم اکنون نیز دارای هشت کارگروه به شرح زیر میباشد. کارگروه توسعه فناوری اینترنتی کارگروه سامانههای آنلاین داخلی کارگروه سامانههای آنلاین خارجی کارگروه خدمات الکترونیکی ویزا کارگروه ارز دیجیتال کارگروه اطلاع رسانی و تبلیغات دیجیتال کارگروه استارتآپهای نوپای گردشگری کارگروه خدمات الکترونیکی طبیعتگردی رئیس هیاتمدیره جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران همچنین ابراز داشت: در ابتدای تأسیس با توجه به سياستهای کلان کشور مندرج در سند چشم انداز 20 ساله، طرحهای توسعهاي کشور و همچنين جهتگيری دولت در خصوص توسعه صنعت گردشگری و ضرورت بهرهبرداری از فناوریهای نوين در اين حوزه و با هدف ارائه استانداردهای فنی و تخصصی، تهيه آئيننامه و دستورالعملهای لازم در حوزه گردشگری الکترونيکی و نظارتهای فنی بر فعاليتهای تمامی مراکز خدمات گردشگری الکترونيک در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: با گسترش استفاده از فناوریهای جدید درحوزه ICT و مناسبتهایی که صنعت گردشگری از پیوند با الکترونیک و حوزه ICT میتواند از آن بهرهمند شود، امروزه تشکل تخصصی در حمایت از حقوق فعالان کسب و کارهای نوین گردشگری، دارای اختیارات کافی و توافق نامههایی با سازمانهای مرتبط است که در راستای سیاستهای سازمان، بخشی از اقدامات اجرایی سازمان متولی به این جامعه واگذار خواهد شد.
ایجاد شده: 1/تیر/1398 آخرین ویرایش: 1/تیر/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 1/تیر/1398 آخرین ویرایش: 1/تیر/1398 TV
رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در نشست فصلی اتحادیه میهمانپذیرهای استان تهران به تشریح ضوابط پذیرش زنان و کودکان بدون همراه، اتباع خارجی و زوجهای دارای صیغهنامه در مراکز اقامتی، پرداخت و توضیحاتی در خصوص پلمپ هاستلها و واحدهای غیرمجاز را ارائه کرد. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در این نشست با استناد به ماده 17 قانون نظام صنفی، برخی از ضوابط مربوط به اماکن اقامتی را تشریح کرد و اظهار داشت: اصناف مکلفند تا ضوابط انتظامی را رعایت کنند. یک سری قوانین مربوط به قبل از گرفتن پروانه کسب است و یک سری ضوابط هم به دوران پس از افتتاح اقامتگاه بر میگردد که البته بیشترین مشکلات در این هنگام بروز میکند. سرهنگ "داوود افتخاری" ابراز داشت: این ضوابط سالهاست به مجموعههای ایرانگردی و جهانگردی ابلاغ شده ولیکن اطلاعرسانی نادرست، باعث برخوردهایی شده که حتی امروز در سریالها همان اطلاعات غلط را منتشر میکنند. برای مثال سالهاست مشکل اقامت زنان و دختران بدون همراه و دارای مدرک هویتی، حل شده اما هنوز شاهدیم آنها را در اقامتگاهها نمیپذیرند و حتی شبانه به اداره اماکن برای گرفتن نامه و تائیدیه ارجاع میدهند. این کار لازم نیست. سرهنگ "افتخاری" افزود: صاحبان مراکز اقامتی موظفند در صورت مواجهه با افراد فاقد مدرک مانند زنان و کودکان بدون سرپرست، آنها را پذیرش کنند و بلافاصله مراتب را به پلیس اماکن عمومی اطلاع دهند. وی با توضیح در خصوص برخی ضوابط پذیرش زنان و دختران در مراکز اقامتی، گفت: پذیرش زنان بدون همراه و دارای مدارک هویتی در اماکن اقامتی بلامانع است. به نامه اماکن ناجا نیاز نیست. زنان و کودکان بدون همراه و زوجهای فاقد مدارک هویتی معتبر در اماکن اقامتی، نخست پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن ناجا اطلاع داده شود. پذیرش زوجها با برگه صیغهنامه یا ازدواج موقت بلامانع است. اتباع خارجی بدون مدرک معتبر هم پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن اطلاع داده شود. رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا همچنین گفت: این شرایط برای زوجهای فاقد مدرک معتبر نیز صادق است. اگر چنین افرادی به اقامتگاه مراجعه کردند، حتماً پذیرش شوند ولیکن بلافاصله و به هر طریق، مراتب به پلیس اداره اماکن ناجا اطلاع داده شود. نیاز نیست تا زوجها یا زن و مردی را که مدرک معتبر ندارند، نیمه شب راهی اداره پلیس کنید که نامه بیاورند. نخست آنها را اقامت دهید و سپس مورد را اطلاعرسانی کنید. وی ادامه داد: پذیرش زوجهای دارای برگه عکسدارِ ازدواج موقت، مُمهور به مُهر دفاتر رسمی ازدواج یا امام جماعت، بلامانع است. اگر روحانی ( امام جمعه ) صیغهنامه جاری کرده، مورد تأیید است. کانون وکلا تلاش زیادی کرد که فقط اسناد مربوط به آنها مورد تائید باشد ولیکن از نظر پلیس اماکن ناجا، برگه صیغهنامه، مدرک تائید شدهای است. سرهنگ "داوود افتخاری" با تاکید بر پذیرش اتباع خارجی فاقد مدرک معتبر، گفت: مراتب بایستی بلافاصله به پلیس اماکن ناجا اطلاع داده شود. حتماً کارمندان شیفت شب نسبت به این قوانین آگاه و توجیه شوند. اگر تبعه خارجی را شب در خیابان رها کنید و مورد زورگویی قرار گرفت، این شما هستید که زیر سوال میروید. "افتخاری" افزود: پذیرش و اسکان وابستگان سفارتخانههای خارجی که دارای کارت شناسایی از اداره کل تشریفات وزارت خارجه هستند، نیز بلامانع است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه پذیرش متولدان تهران در مراکز اقامتی بلامانع است، در خصوص پذیرش مدارک هویتی مانند گواهینامه یا دفترچه بیمه، گفت: در قانون صراحتاً مشخص شده است از مسافر فقط کارت ملی یا شناسنامه گرفته شود. وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: اتحادیهها موظفند این ضوابط را ابلاغ کنند. همچنین حضور صاحب پروانه کسب یا مباشر را در اقامتگاه، الزامی است و حضور مدیر داخلی در مجموعه کفایت نمیکند. افتخاری همچنین درباره برخورد با اماکن غیرمجاز توضیح داد: این موارد را باید به اداره اماکن استان اطلاع داد اگر آنها برخورد نکردند، به ما در مرکز اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان بینالمللی همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) صبح روز سهشنبه مورخ 28 خردادماه در اردبیل و با حضور مقامات، مسئولان، میهمانان و مدعوین داخلی و خارجی به طور رسمی افتتاح شد. بازدید مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی از بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی از جمله برنامههایی بود که پیش از افتتاح و آغاز بکار رسمی این رویداد بینالمللی، برگزار و پس از آن حاضرین برای شرکت در مراسم افتتاحیه، عازم دانشگاه محقق اردبیلی شدند. به گزارش هتلنیوز ، دبیر کل سازمان بینالمللی همکاریهای اقتصادی، استاندار اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، قائم مقام وزیر بهداشت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل و بیش از 250 نفر از شرکتکنندگان، نمایندگان و هیاتهای اعزامی داخلی و خارجی از 17 کشور مختلف جهان از جمله حاضرین در مراسم افتتاحیه بودند. "ایرج حریرچی" قائممقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در خصوص آخرین وضعیت حوزه گردشگری سلامت در کشور، گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری سلامت نظیر راهاندازی شبکه سلامت از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است. "حریرچی" در رابطه با اهداف ایران در زمینه گردشگری سلامت نیز اظهار داشت: بر اساس سند چشمانداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بایستی به مرکز و قدرت اول منطقه در زمینه گردشگری سلامت تبدیل شویم. مهمترین هدف ما جذب ۲۰ میلیون توریست سلامت تا سال ۲۰۲۵ است. وی در پایان گفت: بر اساس آمار، کشورهای عراق و افغانستان بیشترین توریست سلامت ورودی به کشور و شهرهای مشهد، قم و افغانستان نیز بیشترین میزان جذب توریست سلامت را در اختیار دارند. "حسین پیرموذن" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از دیگر سخنرانان حاضر در مراسم افتتاحیه بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: در دنیای بد عهدیها، برگزاری این رویداد برای تحکیم روابط موجود، ایجاد روابط جدید، همکاری و همفکری میان کشورهای عضو سازمان بینالمللی اِکو، فرصت مغتنمی است که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره جست. "محمد جهانگیری" دبیر علمی کنفرانس و رئیس انجمن خدمات بینالمللی سلامت ایران با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت در میان تمامی دولتها و ملتهای جهان، ابراز داشت: سلامت، فرهنگ مشترک میان کشورها و ملتها و دغدغه تمامی انسانهاست. در واقع هر کشوری که در حوزه گردشگری سلامت پیشرفت میکند، دغدغه سلامت کشورهای دیگر را دارد. اظهارات "محمدرضا کرباسی" دبیر اجرایی دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، پایان بخش مراسم افتتاحیه بود. وی ابراز داشت: میهمانان کشورهای عضو اِکو برای بحث درمان به سایر کشورهای غیر عضو این سازمان مراجعه میکنند و در نتیجه با هزینههای گزاف و مشکلات فرهنگی مواجه میشوند. "محمدرضا کرباسی" افزود: خدمات گردشگری سلامت در کشورهای عضو سازمان اِکو به راحتی و با بالاترین کیفیت و قیمت رقابتی در دسترس است. وی در پایان تصریح کرد: برگزاری این همایش برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی به دولتمردان جهت تصمیمسازی، فرصت مناسبی است. افتتاح نمایشگاه جانبی تخصصی با موضوع گردشگری سلامت با حضور 73 شرکتکننده و همچنین برگزاری نشست تخصصی سرمایهگذاری و توسعه مقاصد گردشگری سلامت از دیگر برنامههای روز نخست دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) بود. لازم به ذکر است، این رویداد بینالمللی تا روز پنجشنبه 30 خردادماه در شهر اردبیل برپا خواهد بود. گزارش تصویری اختصاصی هتلنیوز از برگزاری روز نخست این رویداد را در ادامه مشاهده میفرمائید.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
علاءالدین تراول به عنوان یه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در آذر ماه 1396 با شرکت سه هزار نفر از فعالین گردشگری کشور در برج آرتمیس افتتاح شد. "امیرحسین جعفری" مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره با بیش از 19 سال سابقه تورگردانی و "آتوسا گودرزیان" نایبرئیس این شرکت دانشبنیان هستند و در حال حاضر بیش از 70 نفر در بخشهای مختلف این شرکت ( رزرو هتل داخلی و خارجی، تور داخلی، تور خارجی، تور ورودی، تشریفات و ... ) مشغول بکارند. شرکت سفرهای علاءالدین تراول با راهاندازی سامانه سيستم رزواسيون آنلاين گامی بلند در جهت رضايتمندی مسافران و آژانسهای همکار برداشته است تا به سادهترين شكل و در سريعترين زمان ممکن، بتوانند از امکانات متمایز این شرکت مانند رزرو آنلاین تور داخلی و خارجی، بلیط هواپیما، بلیط قطار، رزرو هتل و رزرو سالن برای برگزاری همایش، سمینارها، مراسم عروسی و خدمات CIP، ترانسفر فرودگاهی، ویزا و سایر خدمات این مجموعه استفاده نمایند. ما در شرکت دانش بنیان "علاءالدین تراول" یک فلسفه ساده را دنبال میکنیم که عبارت است از استفاده از استعداد و ابزارهای قوی برای خلق خدماتی برتر و جلب رضایت کامل مسافران. در این میان آنلاین بودن خدماتی نظیر رزرو هتل داخلی با قابلیت دریافت آنی واچر، بلیط هواپیمای داخلی، تور داخلی و تور خارجی یکی از مهمترین مزایای خدماترسانی "علاءالدین تراول" به شمار میآید. کارکنان ما هر روز تلاش میکنند در خلق بهترین خاطرهها و تجربههای مشتریان اثرگذار باشند. تیم حرفهای و متخصص ما همیشه در پی ارائه خدماتی مطلوب، با کیفیت و مناسب برای مشتریان عزیز است. "علاءالدین تراول" مشتاق و مفتخر است که با نهایت سرعت ممکن، در کسب رضایت مشتریان خود از طریق توجه به خواستههایشان و حتی تأثیر در افق دید و سطح توقعشان، گام بردارد و از طریق تولید محصول علمیتر، فنیتر و حرفهایتر که مخاطبان و مشتاقان خود را دارد، خانوادهای همسان و سفر دوست را گردهم آورد. راههای ارتباطی AlaedinTravel AlaedinTravel AlaedinTravel AlaedinTravel Alaedin.Travel Info@Alaedin.Travel 02174495 021 262 53 991 چهار راه فرمانیه، مجتمع آرتمیس فرمانیه
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 20/خرداد/1399 رزرواسیونهای آنلاین داخلی
به گزارش هتلنیوز ، عضو هیاترئیسه اتاق بازرگانی ایران از حضور 250 نفر میهمان داخلی و خارجی در دومین همایش و کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این رویداد در مقایسه با دوره قبل با استقبال بینظیر میهمانان خارجی مواجه شده به طوری که سرمایهگذاران و میهمانانی در سطوح مختلف از کشورهای یونان، انگلستان، ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، آذربایجان، ترکیه، روسیه، عمان، قرقیزستان، آلمان، هندوستان و مالزی، حضور خواهند داشت. "حسین پیرموذن" از این همایش به عنوان فرصتی مناسب برای سرمایهگذاری در استان و معرفی توانمندیهای اردبیل در بخش گردشگری سلامت، یاد کرد و ابراز داشت: تنها شهرهای اردبیل و سرعین درگیر این رویداد نیستند بلکه تلاش میکنیم تا همه نقاط استان را با جذابیتهای گردشگری و تنوع توریستپذیری که دارند به میهمانان داخلی و خارجی معرفی کنیم. "پیرموذن" با اشاره به تدارک تمهیدات لازم در قالب شورای تامین استان و شهرستان برای تامین امنیت، پذیرایی و حضور همراه با آرامش میهمانان، گفت: از ساعت 10 صبح امروز پذیرای میهمانان در فرودگاه اردبیل بودهایم و برای اسکان نیز با رزرو تعدادی از هتلها در سرعین و اردبیل، مشکل خاصی نداریم. رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در ادامه گفت: قرار است وزرای بهداشت، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آئین افتتاحیه این همایش حضور داشته باشند. اکثر برنامههای این رویداد در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی برگزار میشود و پس از افتتاح و در قالب پنلهای تخصصی از 30 سخنران و استاد دانشگاه خارجی از کشورهای آلمان، یونان، هندوستان و مالزی، بهره خواهیم برد. وی ضمن ابراز امیدواری برای جذب سرمایهگذاران طی سه روز برگزاری این رویداد از دستگاههای مختلف استان اردبیل درخواست کرد تا با تلاش و جدیت، نسبت به تهیه و معرفی بستههای توانمندیهای گردشگری، تاریخی و طبیعی استان، اقدام کنند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل در خصوص برگزاری نمایشگاه نیز گفت: به منظور نمایش توانمندیها بیش از 40 غرفه برای کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه غرفههای رایگانی نیز به پارک علم و فناوری، علوم پزشکی و دستگاه قضایی استان، اختصاص داده شده است تا زمینههای جذب سرمایهگذاران و حمایت از آنها را در قالب بستهها و طرحهای پیشنهادی خود ارائه دهند. وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص اطلاعرسانی و تبلیغ این رویداد، تصریح کرد: با تاکید استاندار از مسیر فرودگاه تا داخل شهر، بیلبوردها و استندهایی به این منظور اختصاص داده شده است تا زمینه اطلاعرسانی از طریق فضای شهری در کنار تلاش رسانهها و صدا و سیما به انجام برسد. "پیرموذن" افزود: در لابی هتلها برای سفرا، وزرا و میهمانان خارجی، شرایطی را برای معرفی توانمندیهای استان برای جذب سرمایهگذاران تدارک دیدهایم که امیدواریم با برنامهریزی دقیق و منسجم، زمینه مطلوب برای این سرمایهگذاری فراهم آید.
ایجاد شده: 27/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 27/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان خراسان رضوی در رابطه با سرمایهگذاری در صنعت گردشگری، اظهار داشت: سرمایهگذاری در گردشگری فقط این نیست که هتل بسازیم بلکه ابتدا باید سرمایهگذاری در زمینههای مورد نیاز گردشگری انجام شود. در واقع ابتدا بایستی فونداسیون بنا را درست کار گذاشت. "امیر سزاوار" ابراز داشت: ابتدا بایستی زیرساختها درست شود. اینکه سرمایهگذار داخلی یا خارجی را جذب و تشویق کنیم، بسیار خوب است اما آیا واقعا زیرساختهای این بنا درست است؟ آیا در خصوص سرمایهگذاری درست برنامهریزی شده است؟ وقتی زیرساختهای لازم فرام نشده باشد، مشکلاتی به وجود میآید که باعث میشود نتیجه مطلوب از این سرمایهگذاری گرفته نشود. "سزاوار" همچنین گفت: در تمام دنیا زمانی که سرمایهگذار میخواهد سرمایهگذاری کند به یکی از شرکتهای تحقیقاتی که کار آن طراحی و تهیه طرح توجیهی است، هدایتش میکنند و آن سرمایهگذار را راهنمایی میکنند که بهتر است در کجا و چه نوع سرمایهگذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات علمی در سرمایهگذاری، گفت: سرمایهگذاری از یک خیابان تا خیابان بعدی فرق میکند. آیا واقعا چنین موسسات علمی و تحقیقاتی مناسبی را داریم؟ در حال حاضر اکثر طرحها کلیشهای است و فقط ارقام، آدرسها و اسامی تغییرات دارد و چنین کاری که سرمایهگذار به یک شرکت خصوصی ارجاع داده شود تا طرح توجیهی را آماده کند، نداریم. رئیس تشکل هتلداری خراسان رضوی در ادامه افزود: علیرغم اینکه مشهد، شهر گردشگری است ولیکن فاقد طرح جامع گردشگری است. این خود یک معضل است و باید تشکلی وارد این موضوع شود و با انجام نیازسنجی، این معضل را حل کند. "امیر سزاوار" در ادامه سوالاتی در خصوص نیازسنجی مطرح کرد و گفت: در 10 یا 20 سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به مشهد وارد شود؟ آیا زیرساختها کشش این موضوع را دارد؟ آیا فرودگاه، راهآهن و پایانهها گنجایش و ظرفیت لازم را دارند؟ سرمایهگذاری بایستی در زیرساختهای گردشگری انجام شود نه اینکه صرفا معطوف به ساخت هتل و یا نهایتا ورود به حوزه آژانسها و تورگردانی باشد. "سزاوار" در خصوص اینکه سوالاتی در ارتباط با نیازسنجی مطرح است، ادامه داد: در ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به این شهر وارد شود؟ آیا زیرساختهایمان کشش این قضیه را دارد؟ آیا فرودگاه و راهآهن و پایانهها گنجایش اضافه کردن دارد؟ اگر ندارد در آن زمینه سرمایهگذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان خراسان رضوی، تصریح کرد: اگر زیرساختها فراهم باشد، مجوز صدها هتل پنج ستاره دیگر هم صادر شود، ایرادی ندارد و اتفاقا بسیار خوب است منتهی به شرطی که با یک تحقیق، برنامه علمی و نیازسنجی درست انجام شود. "امیر سزاوار" بیان داشت: سرمایهگذاری در حوزه زیرساختها مانند توسعه و افزایش سیستم ریلی و فرودگاهی نه وظیفه و نه در توان بخش خصوصی است. وقتی زیرساختها افزایش نمییابد و در مقابل هتلها در حال افزایش است، چه کسی میخواهد در 10 سال دیگر هتلها را پر کند؟ این موارد باید برنامهریزی و سرمایهگذار، هدایت شود. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور به وجود رابطه عرضه و تقاضا تاکید کرد و گفت: در همه جای دنیا بایستی میزان عرضه و تقاضا با هم برابر باشد و آن موقع است که سرمایهگذار ورود پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به دولتی بودن سیستم گردشگری کشور، گفت: هر ارگان دولتی زائرسرا و هتلهای متعددی دارد. در این شرایط بخش خصوصی چگونه میتواند موفق شود؟ چطور سرمایه میتواند بازدهی داشته باشد؟ کار سیستمهای دولتی، هدایت و نظارت بر سرمایهگذاری است. اگر میخواهیم سرمایهگذاری کنیم، راه آن خروج ارگانهای دولتی از حوزههایی است که بخش خصوصی قرار دارد ولیکن متاسفانه اکثر ارگانهای دولتی تبدیل به بنگاههای اقتصادی شدهاند که بیشتر به منافع خود فکر میکنند. وی در پایان گفت: از هیچ جامعهای انتظار معجزه نداشته باشید. جامعه هتلداران در صورت فراهم بودم زیرساختها در خصوص مسائلی که میتواند به صورت قانونی وارد شود، کمک میکند. البته که ما هم نیز تلاش میکنیم.
ایجاد شده: 27/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 27/خرداد/1398 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم با اشاره به مهمترین مشکلات صنعت هتلداری و فعالان این حوزه، اظهار داشت: کمبود مسافر در نیمه نخست سال باعث تعلیق و تعطیلی برخی از مراکز اقامتی شده است. بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری توسط هتلداران انجام شده است که در این شرایط اقتصادی نه تنها بازخورد سرمایه را ندارند بلکه به نوعی هتلداری نیز به حداقلهای خود رسیده است. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم، ابراز داشت: سعی کردهایم با تعداد هتلهای فعال در سطح جزیره قشم، پاسخگوی تمامی اقشار و مسافران کشور باشیم ولیکن میزبانی زمانی تحقق مییابد که مسافری وجود داشته باشد. هماکنون با کمبود مسافر مواجه هستیم و باید برای جذب بیشتر مسافران به جزیره قشم، تدابیری اندیشیده شود. "عبدالباسط رضوانی" نرخ بالای بلیط هواپیما و هزینههای بالای سفر را مهمترین مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری جزیره قشم دانست و گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتلها کمتر از 20 درصد است و بسیاری از هتلها با تخفیف 60 درصدی پذیرای مسافران هستند. "رضوانی" تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم، ایرلاین اختصاصی ندارد و ایرلاین "قشم ایر" نیز مختص این جزیره نیست و به همین دلیل سفر گردشگران به جزیره قشم با هزینههای بالایی مواجه است. وی با اشاره به فعالیت 80 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و خانههاd مسافر در سطح جزیره قشم، تاکید کرد: با تبلیغات میتوانیم گردشگران زیادی را به این جزیره بیاوریم که نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در این زمینه تاثیرگذاران است. رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم، فعالیت خانههای شخصی را یکی دیگر از مشکلات هتلداران دانست و افزود: این خانهها در طول سال فعالیت دارند و افزایش چند برابری آنها باعث ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی شده است که امیدواریم با این پدیده، کارشناسیتر برخورد شود. سوئیتها و خانههای شخصی یک معضل اجتماعی در کل کشور است. "عبدالباسط رضوانی" تصریح کرد: متاسفانه هزینههای زیادی بابت پروانه ساخت، خریداری زمین، انشعابات آب و برق و مالیاتهای سالیانه از هتلداران دریافت میشود و همه این عوامل باعث میشود تا جامعه هتلداری جزیره قشم رونق چندانی نداشته باشد. رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم در پایان با اشاره به تعامل خوب این تشکل با سازمان میراث فرهنگی از همکاری با بخشهای دیگر خبر داد و گفت: بخش اقامتی توانسته با ارگانهای برگزارکننده برنامهها و همایش، ارتباط خوبی برقرار کند و در سطح جزیره همکاریهای لازم را بعمل آورد.
ایجاد شده: 25/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 25/خرداد/1398 اخبار داخلی