نتایج جستجو...
آینده گذرنامه کووید

آینده گذرنامه کووید

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از گاردین، بسیاری از افراد استدلال می‌کنند که گذرنامه‌های کووید ـ تأییدیه‌هایی که نشان می‌دهد آیا کسی واکسن زده یا نتیجه تست کرونایش منفی بوده یا به کووید ایمنی دارد ـ راهگشا نیست. ما در آخرین گزارشی که در انجمن سلطنتی لندن منتشر کرده‌ایم، نتیجه گرفته‌ایم که این گذرنامه‌ها در بعضی موارد می‌توانند راه‌حل معقولی باشند اما فقط اگر با معیارهای مشخصی منطبق باشند. اصل مطلب این است که این گذرنامه‌ها چطور و کجا به کار روند. در مورد سفرهای بین‌المللی، که زیرساخت‌های تست کووید و سیستم «کارت زرد» در حال حاضر به راه افتاده است، گذرنامه کووید اقدامی منطقی به نظر می‌رسد. دولت بریتانیا نیز گذرنامه کووید را دست‌کم برای گردهمایی‌های بزرگ مثل مسابقات ورزشی در دستور کار قرار داده است. اوایل ماه آوریل امسال، وقتی تیم ورزشی «تگزاس رنجرز» در استادیوم بیس‌بالی که تمام بلیت‌هایش فروخته شده بود بازی می‌کرد، ما نگاهی انداختیم به اینکه وقتی درهای استادیوم‌ها بدون محدودیت باز می‌شود چه اتفاقی می‌افتد: هیچ فاصله‌گیری اجتماعی‌ای انجام نشده بود و تعداد کمی از افراد ماسک زده بودند ـ همه این اتفاقات هم در زمانی رخ می‌داد که ابتلاها اوج گرفته بود و فقط گروه کمی از جمعیت کشور دوز دوم واکسن را دریافت کرده بودند. گذرنامه کووید وقتی می‌تواند در رویدادهای بزرگ به کار بیاید که در کنار سایر اقدامات همچون تهویه هوا و فاصله‌گیری اجتماعی و تست ابتلا و سیستم رهگیری مبتلایان انجام شود. اما در این صورت هم باید معیارهای مشخص ایمنی و ابتلا در مورد آن لحاظ شود. برای اینکه نشان بدهیم آیا کسی به کووید مبتلاست چهار راه وجود دارد: تأییدیه واکسیناسیون یا نتیجه تست PCR، تست تشخیص سریع LFT یا تست آنتی‌بادی است. ما در گزارش‌مان نتیجه گرفتیم که فقط تأییدیه واکسیناسیون یا نتیجه تست PCR می‌تواند معیار مناسبی برای صدور گذرنامه کووید باشد. دلیلش این است که تست‌های آنتی‌بادی معیار معتبری برای ابتلا نیست و تست LFT برای تشخیص ابتلا در افرادی که مبتلا هستند اما میزان کمی از ویروس در بدن‌شان هست مؤثر نیست. این تست دوم به‌خصوص زمانی می‌تواند نامعتبر باشد که توسط یک متخصص گرفته نشده باشد. دولت به‌درستی خط‌قرمزهایی را برای خود در نظر گرفته است. تأییدیه واکسن هیچ‌وقت برای خدمات اساسی مثل سوپرمارکت‌ها و حمل‌ونقل لازم نیست. ولی ورود به درگاه‌های غیرضروری ازجمله رستوران‌ها و کافه‌ها جایی است که این معیار را باید در نظر گرفت. نخست‌وزیر بریتانیا اخیراً گفته است که دیوارهای بین مردم در کسب‌وکارهای برچیده خواهد شد بدون اینکه بگوید کجا گذرنامه‌های سلامتی لازم خواهد بود. اما صاحبان کسب‌وکارها ممکن است احساس کنند حکومت در عوض اینکه دیوارها را بردارد، دارد خودش را به‌جای دیوارها می‌نشاند.   هیئت وزیران ممکن است بخشی از مسئولیت اجرای گذرنامه کووید را بر عهده برخی از کسب‌وکارها بیندازند ولی این کار در مسایل حقوقی و اخلاقی گیر خواهد کرد. برای نمونه، کمیسیون فرصت‌های برابر اشتغال در آمریکا اخیراً به کسب‌وکارها اطلاع داده است که اگر کارمند یا کارگری نتواند به‌علت معلولیت یا عقاید مذهبی واکسن بزند و کسب‌وکار قادر نباشد اقدام بیشتری برای او بکند، از نظر قانونی مجاز است که آن‌ها را از مجموعه نیروهای کار خود کنار بگذارد. این‌ها فقط چند مورد از مواردی است که گذرنامه‌های کووید با آن روبه‌رو خواهند شد. ضروری است اطمینان حاصل شود از اینکه گذرنامه کووید نابرابری را ایجاد نمی‌کند یا آن را وخیم‌تر نمی‌سازد، به‌ویژه در بین کسانی که شاید برای تست‌دادن یا واکسیناسیون تعلل می‌کنند. این گذرنامه‌ها سؤالاتی را نیز از فناوری‌ای که به کار می‌برند و ابعاد داده‌ای که جمع می‌کنند به وجود می‌آورند. آیا این گذرنامه‌ها در امتداد ابزارهای مختلف و اپلیکیشن وزارت بهداشت کار می‌کنند؟ چطور می‌شود از جعل گذرنامه کووید جلوگیری کرد؟ و این گذرنامه‌ها چطور می‌توانند تضمین کنند که داده‌های افراد امن می‌ماند؟ دولت نیز باید روشن سازد که آیا مایل است این گذرنامه‌ها طلیعه تولد نظام بهداشت دیجیتال باشد یا اینکه مثل آنچه در کشورهایی مثل دانمارک اعمال شده، تأییدیه‌های کووید فقط گذرنامه‌هایی است که به‌زودی اطلاعات آن پاک خواهد شد. همه این‌ها سؤالاتی است که به‌روشنی باید به آن‌ها پاسخ داده شود. تأییدیه‌های کووید می‌تواند به اطمینان جوامع از سلامتی مردم بیفزاید اما فقط وقتی که آ‌ن‌ها معیارهای لازم را رعایت کرده باشند. دو نوع گذرنامه واکسیناسیون ویروس کرونا در بریتانیا اولین کمپین ایمن‌سازی دسته‌جمعی در جهان برای محافظت در برابر کووید ـ 19 با استفاده از واکسن‌هایی است که در پاسخ به دنیاگیری کووید-۱۹ در بریتانیا ساخته شده‌است. واکسیناسیون از ۸ دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد. این دو واکسن که در حال حاضر استفاده می‌شود با مشارکت فایزر و بیوان‌تک (واکسن فایزر ـ بیوان‌تک) و دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا (واکسن آکسفورد ـ آسترازنکا) ساخته شده ‌است. سومین مورد تأیید شده اما هنوز اجرایی نشده توسط مدرنا (واکسن مدرنا) ساخته شد. تا تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۱، پنج واکسن دیگر کووید ـ 19 به‌سفارش این برنامه در مراحل مختلف توسعه وجود دارد. در این برنامه براساس سن، مرحله یک از عرضه آسیب‌پذیرترین افراد است. دریافت دوزهای دوم به تأخیر انداخته شد تا افراد بیشتری بتوانند اولین دوز خود را دریافت کنند. هدف برای دادن هر دوز به ۱۵ میلیون نفر در چهار گروه اولویت اول تا اواسط فوریه ۲۰۲۱ اعلام شد و در ۱۴ فوریه این امر محقق شد. تا ۱۵ آوریل به پنج گروه بعدی واکسن داده شد، به این معنی که در آن زمان ۳۲ میلیون دوز تجویز شد. محل واکسیناسیون شامل اقدامات پزشک عمومی، خانه‌های مراقبت و داروخانه‌ها و همچنین بیمارستان‌ها است. باید گفت که دولت در بحث درباره اینکه در این همهمه کووید چه چیزی خوب است یا نه، گذرنامه سلامتی یا گذرنامه واکسن را هم در مقام یک راهکار ارایه کرده و بحث درباره آن بالا گرفته است. طبیعی است که مثل هر بحث دیگری، بخشی از مردم با آن موافق‌اند و برخی مخالف‌اند. تأییدیه‌هایی که به مردم اجازه می‌دهد وارد مکان‌های شلوغی شوند که احتمال ابتلای آن‌ها به کووید زیاد است، می‌تواند به دو صورت صادر شود: گذرنامه کووید که نشان می‌دهد نتیجه تست اخیر کرونای فرد چه بوده و گذرنامه واکسن که نشان می‌دهد فرد واکسن زده است. بیاییم روی گدرنامه واکسن متمرکز شویم. اول یک تمایز اساسی را در نظر بگیریم: یک دنیا تفاوت هست بین نیاز به واکسنی که برای فعالیت‌هایی که به‌نظر اساسی نمی‌آیند زده می‌شود و نیاز به واکسنی که برای انجام فعالیت‌های روزمره لازم و اساسی است. در مورد اول، واکسیناسیون یک امر انتخابی است اما در مورد دوم، واکسن زدن یک اقدام به‌شدت واجب است. وقتی افراد می‌بینند که واکسن یک امر ضروری برای انجام فعالیت‌هیا اجتماعی روزمره است (رفتن به کافه، یا حتی رفتن به سر کار) دو پیامد برایشان پیش می‌آید: آن‌هایی که واکسن نمی‌زنند، عملاً از جامعه حذف می‌شوند. آن‌ها این حذف اجباری از جامعه را به این چشم می‌بینند که دارند کنترل می‌شوند و مجبورشان می‌کنند که واکسن بزنند. واکسیناسیون می‌تواند کاری قلمداد شود که توسط مردم و برای مردم انجام می‌شود. در عوض، واکسن می‌تواند چیزی باشد که از یک نهاد خارجی بر مردم تحمیل می‌شود ـ و بنابراین مقامات سیاسی و همچنین بهداشتی با انجام آن و در چشم مردم در نقش یک «دیگری» ظاهر شوند. تمام این مسایل می‌تواند در مردم خشم ایجاد کند و مردم را به این نقطه برساند که با نرفتن زیر بار واکسن دوباره استقلال و خودمختاری‌شان را به دست آورند. این خودش به اندازه کافی بد است ولی وقتی که مثل یک شکاف بین افرادی که واکسن زده‌اند و آن‌هایی که واکسن نزده‌اند رفتار کند، سنگ مشکلات در چاهی می‌افتد که بیرون‌آوردن آن کار بسیار دشواری خواهد بود. این شکاف هم تصادفی نیست: به‌روشنی نمودار شکاف اجتماعی موجود است. در بریتانیا، کسانی که رابطه بدتری با مقامات دارند، نرخ واکسیناسیون کمتری هم دارند. افزایش فقر رابطه محکمی با کاهش واکسیناسیون دارد. اقلیت‌های قومی، به‌خصوص سیاه‌پوستان، نگرانی‌های بیشتری بابت واکسن‌های کووید دارند. آن‌ها تجربه تاریخی دردناکی که داشته‌اند، باید متقاعد شوند که واکسن به‌نفع آن‌ها و برای رفاه و سلامتی آ‌ن‌ها عرضه شده است، نه برای کنترل آ‌ن‌ها. گذرنامه‌های سلامتی می‌تواند اهمیت واکسن را تحت‌الشعاع قرار دهد و نگرانی‌هایی را به وجود بیاورد که اقلیت‌های قومی براساس تجربه تاریخی خود در زدن آن تأمل و تعلل کنند. آن‏ها همچنین روایت افراد هوادار جنبش‌های ضد واکسن را پیش می‌برند، جنبش‌هایی که هواداران‌شان می‌گویند در واکسیناسیون بیش از آنکه سلامتی مطرح باشد، بحث کنترل افراد اهمیت دارد. زدن واکسن توسط اکثریت جامعه یک امر مهم و حیاتی است و برای اینکه بیماری کنترل شود باید بخش اعظمی از مردم آن را زده باشند اما چنین روایت‌هایی از واکسن که تعداد چشمگیری از افراد را بدبین می‌کند و از سیاست‌های رسمی دور می‌کند، باعث می‌شود خیلی از آن‌ها در مقابل واکسن زدن مقاومت یا تعلل کنند و در نتیجه فوریت درمان بیماری با واکسن تحت تأثیر قرار بگیرد. بی‌عدالتی در واکسیناسیون به‌اضافه گذرنامه واکسن به نژادپرستی واکسن تعبیر می‌شود. به همین علت است که ما باید فوراً کیت‌های این گذرنامه‌های واکسن را کنار بگذاریم و در عوض، تجربیات سلامت عمومی که سال‌هاست به آن رسیده‌ایم: سلامت وابسته است به همکاری پایدار جامعه. گذرنامه‌های واکسن هم سلامت فیزیکی و هم سلامت جامعه ما را به خطر می‌اندازد.

ایجاد شده: 29/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1400     اخبار خارجی
سهم ایران از سفرهای گردشگری از دست می رود

سهم ایران از سفرهای گردشگری از دست می رود

به گزارش هتل نیوز ،  " امیرپویان رفیعی شاد "  رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران گفت: در حالی است که برخی از کشور های همسایه پذیرش گردشگران و تورهای خارجی را با رعایت تمام جوانب مربوط به بیماری کرونا آغاز کرده اند، ما نباید از این غافله عقب بمانیم. عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور بیان کرد: صدور روادید برای سفر گردشگران خارجی از کشورهای توسعه یافته به ایران همچنان متوقف مانده است در حالی که سفر گردشگران اروپایی و آسیای جنوبی شرقی که در برابر بیماری کرونا واکسینه شده اند به برخی از کشورهای جهان آغاز شده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران اظهار داشت: برخی از گردشگران خارجی در کشورهای خود واکسینه شده اند و سفر این افراد به کشورهای مورد نظر مشکلی ندارد. تعلل باعث عقب ماندگی ما از کسب درآمدهای ارزی گردشگری خواهد شد رفیعی شاد تاکید کرد: سفر گردشگران اروپایی به کشورهای مقاصد گردشگری و توریسم آغاز شده و اگر در این خصوص تعلل کنیم باعث عقب ماندگی ما از کسب درآمدهای ارزی گردشگری خواهد شد. عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور بیان کرد: چرا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امورخارجه با دریافت اطلاعات گردشگرانی که واکسینه شده اند، بسترهای لازم را برای سفر گردشگران خارجی به کشورمان فراهم نمی کنند؟ رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته معمولا گردشگران از ۶ تا ۱۲ ماه آینده سفرهای خود را برنامه ریزی می کنند، گفت: در این صورت باید طوری برنامه ریزی شود که گردشگرانی که مدارک واکسینه شدن را در اختیار دارند بتوانند با دریافت روادید به صورت گروهی و یا انفرادی به ایران سفر کنند. ضرورت آغاز صدور ویزا به گردشگرانی که واکسینه شده اند رفیعی شاد افزود: پیشنهاد ما این است که صدور ویزا و روادید برای گردشگران خارجی که واکسینه شده اند در سفارتخانه های ایران در کشورهای خارجی آغاز شود تا سهم ایران از گردشگری  و توریسم از دست نرود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران تصریح کرد: از طرفی تعامل با کشورهای مختلف جهان برای صدور ویزا برای اتباع ایرانی حداقل برای افرادی که در کشور واکسینه شده اند، هم اکنون بسیار ضروری است. عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی برای افزایش تقاضا برای سفر به برخی از شهرهای کشور اظهار داشت: در ماه های اخیر بیشتر پروازهای داخلی به خصوص در مسیرهای مشهد، کیش، قشم و شیراز پر می شود و نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند. نبود هم خوانی در عرضه و تقاضای پروازها و سفرهای هوایی این مقام مسئول در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران خاطرنشان کرد: با این حال به علت نگرانی از سفر در مقایسه با ۲ سال پیش هم اکنون عرضه و تقاضای پروازها و سفرهای هوایی همخوانی ندارد و نسبت به گذشته سفر هموطنان بسیار کاهش یافته است. رفیعی شاد بیان کرد: از طرفی وضعیت اقتصادی مردم برای انجام سفرهای گروهی و یا انفرادی مناسب نیست، زیرا کرونا به کسب و کارهای بسیاری از اصناف لطمه زده و تحولات سیاسی نیز در کاهش سفرها تاثیرگذار بوده و سفر اولویت هموطنان ما نیست. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر در بین بیشتر مردم اقبالی برای انجام سفرهای گروهی و یا انفرادی وجود ندارد، گفت: با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا بیشتر کسب و کارها از جمله باشگاه های ورزشی و سینما فعالیت های خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز کرده اند، اما به نظر می رسد که در حوزه گردشگری هنوز در برابر سفرهای گردشگران مقاومت وجود دارد. می توانیم با هماهنگی جامعه هتلداران یک سفر ایمن را برای هموطنان فراهم کنیم رفیعی شاد بیان کرد: این در حالی است که برای انجام سفرهای ایمن در کشور به جای خانه های اجاره ای می توانیم با هماهنگی جامعه هتلداران کشور، یک سفر ایمن را می توانیم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی فراهم کنیم. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران یادآور شد: انجام هرگونه سفرهای هوشمند به جای سفرهای انفرادی به مقاصد تعیین شده با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، سلامتی مردم را در سفرهای گردشگری تضمین می کند. عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور گفت: در برخی از مسیرها که تقاضا برای سفر زیاد است می توانیم با سفر هوشمندانه چرخه گردشگری را در کشور به حرکت در بیاوریم تا بار دیگر شاهد رونق گردشگری در کشور باشیم.

ایجاد شده: 26/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1400     اخبار داخلی
مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی در خصوص میزان استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی پس از بازگشایی‌های اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آن‌جا که فلسفه اقامتگاه‌های بوم‌گردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهره‌بردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت می‌گیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین می‌توان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنی‌داری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق می‌افتاد، داشته‌ایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکرده‌اند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر می‌بریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران همچنین درباره بیمه بی‌کاری در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی ادامه داد: در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارت‌خانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیم‌گیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت می‌گیرد. پیگیر پرداخت‌های بی‌کاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارت‌خانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداخت‌ها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همان‌طور که می‌دانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بوده‌اند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکته‌ای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برون‌رفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر می‌رسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتل‌ها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نظر می‌رسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامه‌ای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رونق کسب‌وکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همان‌گونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که می‌تواند ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی را افزایش دهد، به واسطه کسب‌وکارهایی که به شدت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیوسته شده‌اند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استان‌ها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستان‌های مختلف آن از اقامتگاه‌ها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستان‌های مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنت‌های بومی رخ خواهد داد. وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این وظیفه جدی مدیران دستگاه‌های دولتی است که بتوانند حداقل امسال این موضوع را پررنگ‌تر کنند. ضمنا این قضیه می‌تواند در موضوع کرونا هم موثر باشد، چرا که در این صورت از سفرهای طولانی چندروزه که نیازمند اقامت بین راه است، اجتناب خواهد شد و سفرهای کوتاه یک یا چندساعته را شاهد هستیم که افراد از خانه خود به خانه دیگری می‌روند، چرا که شعار ما همواره این است که اقامتگاه بوم‌گردی یک خانه است. بنابراین شما می‌توانید میهمان خانه‌ای دیگر باشید که صاحب آن خود از امکانات موجود استفاده می‌کند. لذا بسیار حساس نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت سلامت خود و میهمانان و نه «مشتریان» خود است.

ایجاد شده: 25/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400     اخبار داخلی
راهکارهای بهبود صنعت گردشگری در همه‌گیری کرونا

راهکارهای بهبود صنعت گردشگری در همه‌گیری کرونا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، بر اساس نظرسنجی شرکت آمادئوس (شرکت چندملیتی و اسپانیایی) از ۶۸۸ هتلدار در جهان در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۱، گزارشی با عنوان «بازسازی مهمان‌یاری: روند تقاضا، داده‌ها و فناوری» در ماه مه منتشر شد. در این گزارش، صنعت مهمان‌یاری، همراه با توصیه‌هایی به هتلداران برای تهیه برنامه بهبودی ارائه شده است. در این گزارش، برخی از موضوعات و توصیه‌های این تحقیق در استفاده از داده‌ و فناوری برای پاسخگویی به همه‌گیری و ترسیم مسیر بهبودی برای هتلداران عنوان شده که برخی از آنها در ذیل ذکر شده است. تغییر در رفتار رزرو مسافران براساس نظرسنجی شرکت آمادئوس در بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، از دو کانال مستقیم و OTA (به‌روزرسانی بی‌سیم) استفاده می‌شود، البته کانال مستقیم نقش زیادی در سهم بازار دارد. اگر در سال ۲۰۱۹، کانال مستقیم فقط ۴۱ درصد از سهم رزرو جهانی را به خود اختصاص داده بود، در آوریل ۲۰۲۰، به ۶۷ درصد افزایش یافته است. این تغییر در رفتار رزرو مسافر را می‌توان با این واقعیت توضیح داد که مسافران نسبت به وضعیت بازگشایی هتل‌ها و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته به اطلاعات رسمی و ایمن نیاز دارند. طی یک سال از آوریل ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ برای کانال OTA، سهم بازار رزرو کانال‌های OTA نیز بیش از دو برابر شده و به ۱۹ درصد رسیده است. وقتی از هتلداران درباره برتری کانال توزیع در سال جاری سوال می‌شود، ۲۸.۵ درصد کانال OTA و ۲۲.۵ درصد کانال مستقیم را انتخاب می‌کنند و برخی از کانال‌ها مانند سیستم توزیع جهانی، آژانس مسافرتی و سرویس متاسرچ (ابزاری برای بازیابی اطلاعات آنلاین) نسبت کمتری را به خود اختصاص می‌دهند. جان تیسرا، رئیس بین‌المللی مهمان‌یاری شرکت آمادئوس گفت: اگرچه در حال حاضر کانال مستقیم غالب است، اما با پایان همه‌گیری، هتل‌ها باید بیشتر خود را نشان دهند. بنابراین، در گزارش آمادئوس، به منظور جلب نیازهای مهمانان، توصیه‌هایی به هتلداران ارائه می‌شود که برای داشتن یک راهبرد مناسب بازاریابی در زمان مناسب، نیاز به نظارت دقیق بر تغییر در ترکیب کانال‌ها دارند تا اثربخشی هر کانال را به حداکثر برسانند. استفاده از داده برای جلب تقاضای بازار برای کنترل تغییرات بازار، ترکیب منابع مختلف داده‌های تاریخی و آینده‌نگر مهم است. از آنجا که بازار بسیار تغییر کرده است، داده‌های تاریخی مانند گذشته ارزش ندارند و این امر مستلزم آن است که هتلداران در مورد نحوه استفاده از داده‌ها تجدیدنظر کنند. کیتی مورو، معاون رئیس شرکت مشارکت داده‌ها وهتلداری آمادئوس اظهار کرد: هتلداران باید اطلاعات مربوط به تقاضا، جستجو، پرواز، نرخ خرید و اقامتگاه‌های جایگزین را جمع‌آوری کنند تا تصویری کامل به‌دست آورند. به‌عنوان‌مثال، استفاده از داده‌های مربوط به قصد جستجوی میهمان می‌تواند به هتلداران کمک کند تا روند تقاضا را تغییر دهند، اما در شرایط فعلی، بسیاری از مهمانان فقط اطلاعات را جستجو می‌کنند اما بلافاصله رزرو نمی‌کنند. بنابراین، هتلداران برای درک اینکه در کدام بازارها جستجوها به رزرو تبدیل می‌شوند، باید اطلاعات جستجوی آینده‌نگر، رزرو و اطلاعات مربوط به اشغال واقعی را ترکیب کنند و منابع را برای کارایی موثر اختصاص دهند. همچنین ترکیب منابع داده به هتلداران کمک می‌کند تا رقابت خود و رقبا را بسنجند. به‌عنوان‌مثال، اگر هتلداران متوجه افزایش تعداد مسافران هواپیمایی از مقصد خود شوند، اما تعداد رزروهای هتل آنها افزایش نیافته، به این معنی است که میهمانان محل‌های اقامت دیگری را انتخاب کرده‌اند. بر این اساس، هتلداران باید راهبردهای بازاریابی و قیمت‌گذاری خود را برای دستیابی و جذب موثرتر مهمانان بررسی کنند. بهینه‌سازی فرایندهای عملیاتی و افزایش تجربه مشتری در بیش از یک سال رویارویی با بیماری همه‌گیر و کاهش بی‌سابقه تقاضای گردشگری، هتل‌ها مجبور شده‌اند برای کاهش هزینه‌ها به دنبال راه‌های مختلفی باشند. در این میان، محبوب‌ترین اقدامات کاهش هزینه هتل‌های جهان، کاهش تعداد امکانات رفاهی موجود (۸/۱۷ درصد) و ترخیص کارکنان (۶/۱۶ درصد) است. اگرچه در مدت زمان کوتاهی می‌تواند در کاهش هزینه هتل‌ها موثر باشد اما معایب دیگری نیز دارد. به‌عنوان‌مثال، در زمان تثبیت موقتی بیماری همه‌گیر، بسیاری از مسافران اطمینان بیشتری برای سفر دوباره پیدا کرده‌اند. بااین‌حال، هتل‌ها در این زمان، پرسنل کافی برای خدمات‌دهی مناسب ندارند و کیفیت خدمات نیز پایین آمده است، زیرا امکانات رفاهی کاهش یافته است. برای حل این مشکل، فناوری به‌عنوان یک راه‌حل مفید برای هتل‌ها محسوب می‌شود. استفاده از فناوری برای دیجیتالی‌کردن فرآیندهای عملیاتی به بهینه‌سازی تخصیص کار و منابع کمک می‌کند. بر اساس این گزارش، بسیاری از هتل‌ها در سال گذشته علاقه بیشتری به استفاده از فناوری در عملیات خود داشته‌اند. بررسی آمادئوس همچنین نشان داد که مفیدترین فناوری برای هتل‌ها در همه‌گیری بعد از «رسانه‌های دیجیتال»، «فناوری بدون لمس» (۲۶ درصد) است. بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای در سراسر جهان از راه‌حل‌های مختلف فناوری لمسی برای افزایش تجربه مهمان استفاده کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، شرکت Accor (آکور، گروه هتلداری فرانسوی) تجربه مهمان کاملا دیجیتالی و لمسی را در هتل Ibis Styles London Gloucester Road بریتانیا ارائه کرده است. میهمانان می‌توانند به‌صورت آنلاین به سیستم وارد شوند و با استفاده از لینک ارائه شده پرداخت آنلاین، دسترسی به اتاق‌ها و سایر مناطق هتل با استفاده از کلید بی‌سیم و تماس با کارکنان هتل از طریق واتس‌اپ داشته باشند. هتل‌Gurney G در آسیا و G Kelawai در مالزی با استفاده از فناوری تشخیص چهره، دمای بدن میهمانان را بررسی و با کد QR (کیوآر کد) به مهمانان کمک می‌کنند و ماشین‌های ضدعفونی‌کننده دستی خودکار را در ورودی هتل قرار دادند. در آینده، روند استفاده از این فناوری‌های لمسی رشد زیادی خواهد کرد. بااین‌حال، در چنین فضایی در هتل‌ها برای اطمینان از تجربه مهمانان باید توجه بیشتری به خدمات و محصولات شخصی داشت. این امر با تلفیق فناوری با داده‌های متمرکز امکان‌پذیر است. هتل‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از داده‌های شخصی مهمان، خدمات متناسب را ارائه دهند. به‌عنوان‌مثال، هنگامی که مسافران به جای مشاهده فقط امکانات استاندارد، به دنبال اتاقی برای اقامت هستند، هتل‌هایی که شخصی‌سازی را در برنامه خود قرار داده‌اند می‌توانند از طریق خدمات و امکانات ویژه مهمانان را بر اساس تنظیمات قبلی آنان جذب کنند. به‌طورکلی، اجرای فناوری برای بهینه‌سازی عملیات روند مهمی در آینده نزدیک است، اما یک سوال بزرگ برای هتل‌ها اطمینان مهمانان در نقاط تماسی است که تعامل مستقیم انسان را نیاز دارد. منبع : ایسنا

ایجاد شده: 19/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1400     اخبار خارجی
ساکنان اروپا نگران از باز شدن مرزها به روی گردشگران

ساکنان اروپا نگران از باز شدن مرزها به روی گردشگران

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایرنا، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، پرتغال، یونان و اخیرا اسپانیا با اتخاذ برخی اقدامات احتیاطی و صرفا با تکیه بر اجرای واکسیناسیون و صدور گذرنامه واکسن، دروازه های خود را به روی گردشگران خارجی گشودند. صنعت گردشگری در دو سال اخیر روزهای تلخ و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشت و رکود کمرشکنی را تجربه کرد؛ از آنجا که باز شدن مرزهای کشورها به روی گردشگران و سرمایه گذاران خارجی از الزامات رونق صنعت گردشگری است، بسیاری از کشورها به ویژه برخی کشورهای اروپایی که اقتصاد آنها وابستگی شدیدی به صنعت توریسم دارد، به حمایت از کارزار بازگشایی مرزها برخاسته اند. همزمان با گشودن مرزها، رقابت شهرها و فعالان گردشگری کشورهای اتحادیه اروپا که برخی از آنها جزء پیشگامان میزان ابتلا به ویروس کرونا هستند، برای جذب توریست بیشتر افزایش یافته است. به نوشته روزنامه ال پائیس اسپانیا، پس از ایتالیا، پرتغال، یونان و ترکیه، اسپانیا نیز امروز با هدف آغاز فصل گردشگری تابستانه، ضمن تعدیل و انعطاف پذیر کردن محدودیت های بهداشتی برای ورود به این کشور، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود؛ به این امید که سایر دولت ها نیز برای تحقق سفرهای بین المللی این رویکرد تاب آوری را در پیش گیرند. اسپانیا که در سال ۲۰۱۹میلادی، براساس آمار سازمان جهانی گردشگری بیش از ۸۳ میلیون گردشگر را پذیرا شده بود، برای تابستان ۲۰۲۱ خود را آماده می‌کند. آمار گردشگران در اسپانیا، در سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از ۷۷ درصد، کاهش یافت. اما با وجود شیوع ویروس کرونا، شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، در تابستان گذشته (۲۰۲۰)، همچنان به میزبانی از گردشگران خارجی که دارای جواب منفی آزمایش کرونا بودند، ادامه داد. مادرید علاوه بر پذیرش مسافران بین‌المللی کاملا واکسینه‌شده، اجازه ورود کشتی‌های تفریحی به بنادر این کشور را نیز صادر می‌کند. بیش از ۱۴ درصد از درآمد تولید ناخالص ملی اسپانیا از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود. براساس تازه ترین آمار تارنمای وردمیترز، اسپانیا در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار مورد ابتلا و افزون بر ۸۰ هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا را ثبت کرده و در جایگاه یازدهم جهانی از نظر شیوع بیماری همه گیر قرار دارد. در انگلیس اگرچه مسافران شهروندان انگلیسی از ماه مه (اردیبهشت) بدون نیاز به ارائه مدرک واکسینه‌شدن یا آزمایش کرونا امکان ورود به اسپانیا را داشتند،  با این حال وزارت خارجه انگلیس تصمیم‌های پیشین درخصوص سفر به اسپانیا را تغییر نداده و اعلام کرده است همچنان به شهروندان توصیه می‌کند جز در مواقع ضروری به اسپانیا سفر نکنند. لندن همچنان به سیاست های سختگیرانه خود درباره سفر و امکان ورود و اقامت شهروندان اتحادیه اروپا ادامه می دهد و در همین راستا اسپانیا را نیز در فهرست زرد مسافرتی خود قرار داده و این یعنی تمام کسانی که از این کشور به انگلیس بازمی‌گردند باید تا ۱۰ روز در قرنطینه بمانند. شماری از شهروندان اتحادیه اروپا نیز بنا بر تصمیم وزارت انگلیس ناگزیر به ترک خاک این کشور شده‌اند. ایتالیا که جزء کشورهای پیشرو در گشایش مرزهای خود بود، با برخی انتقادات و نگرانی های ناشی از شیوع ویروس کرونا پس از اقدامات کنترلی اخیر، روبرو بود. از جمله برخی از شهروندان ایتالیایی ناراضی از عبور کشتی های مسافربری غول پیکر از میان تالاب شهر تاریخی ونیز، درباره بازگشت اوضاع به حالت عادی با وجود برخی نگرانی ها اعتراض کردند و اولین کشتی کروز در میان اعتراضات ساکنان محلی ناگزیر از ترک ونیز، شهر گردشگری ایتالیا شد. با این وجود، ایتالیا با امید به اجرای واکسیناسیون حدود ۸۰ درصد شهروندان خود، برای توسعه صنعت گردشگری از ماه مه (اردیبهشت) وارد عمل شد و شرایط را برای استقبال از گردشگران در شرایط ایمن، در فصول گرم سال جاری آماده کرد. تاکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت این منطقه، دست‌کم یک واحد واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین امکان واکسیناسیون برای افرادی که تنها به منظور اشتغال در صنعت گردشگری به این جزیره وارد می‌شوند، فراهم شده است.   در همین راستا، مقامات ایتالیا به دنبال کاهش محدودیت‌های قرنطینه برای گردشگران و دیگر شهروندان اروپایی که به ایتالیا سفر می‌کنند، از روز ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) برآمدند. براساس آمار سازمان جهانی گردشگری،  ایتالیا در سال ۲۰۱۹، میزبان بیش از ۶۴ میلیون گردشگر بود. با این همه، ایتالیا با ثبت بیش از چهارمیلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا و بالغ بر ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ فوتی ناشی از کووید ۱۹، در میان هشت کشور نخست جهان از نظر شیوع پاندمی قرار دارد. یونان نیز با شرط دستیابی به شرایط «کووید-صفر» در برخی از مناطق و جزیره‌ها از ماه اردیبهشت به رستوران‌ها و کافه‌ها در فضای باز اجازه فعالیت داده شده است . همچنین جزیره‌های یونان، با افزایش سرعت در واکسیناسیون، از نیمه ماه مه، پذیرای گردشگران خارجی شده اند. میلیون‌ها گردشگر، هر ساله، به جزایر یونان سفر می‌کنند. یونان با کمتر از ۱۱ میلیون نفر جمعیت، بیش از ۴۱۰ هزار مبتلا و افزون بر ۱۲ هزار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رسانده است. در ترکیه با وجود استمرار شرایط قرنطینه، به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا، اما گردشگران می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی به این کشور سفر کرده و از مناطق تفریحی و توریستی ترکیه بازدید کنند. ترکیه، در صدد است تا با بازنگاه‌داشتن مرزهای خود به روی گردشگران، صنعت توریسم این کشور را نجات دهد.   در حالیکه شهروندان استانبول، ناچار به ماندن در خانه‌های خود هستند، گردشگران در این شهر توریستی، می‌توانند اوقات فراغت خود را به دور از هیاهوی همیشگی سپری کنند.   ترکیه در حالی به استقبال گردشگران خارجی رفته که شمار مبتلایان این کشور در مرز پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر قرار دارند و قربانیان کووید ۱۹ نیز از ۴۸ هزار تن فراتر رفته است. ترکیه در بین ۵ کشور نخست از نظر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد. گذرنامه واکسن برای سفرهای بین المللی چیست؟ اتحادیه اروپا، برخی از دولت‌های آسیایی و صنعت هوایی در تلاش هستند این تابستان درآمد خود از تعطیلات را به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا از دست ندهند. آن‌ها در حال تهیه گذرنامه‌های واکسن کووید-۱۹ برای کمک به آغاز سفرهای بین‌المللی هستند. این افراد و نهادها در حال کار بر روی سیستم‌هایی هستند که به مسافران امکان می‌دهد از اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای اثبات واکسیناسیون خود استفاده کنند. در این صورت نیاز به قرنطینه در مقصد یا حتی تست‌های کرونا مرتفع می‌شود. اما با وجود تلاش‌های متعدد، فقدان یک سیستم مرکزی بین‌المللی برای تایید الکترونیکی وضعیت واکسیناسیون به چشم می‌آید. این پروژه‌ها همچنین با چالش‌های فنی روبرو هستند و سوالاتی درباره حریم خصوصی و نابرابری‌ها در واکسیناسیون را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، موضوع گذرنامه واکسن همزمان با اعتراض گروهی از مردم کشورهای اروپایی علیه واکسیناسیون سراسری، به دلیل مغایرت با حریم خصوصی و مسئله آزادی فردی و حقوق بشر مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است.

ایجاد شده: 18/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400     اخبار خارجی
سطح اشغال هتل های کیش در تعطیلات نیمه خرداد به 80 درصد رسید

سطح اشغال هتل های کیش در تعطیلات نیمه خرداد به 80 درصد رسید

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مسیح الله صفا " رییس جامعه هتلداران کیش، با اشاره به اینکه به صورت میانگین سطح اشغال هتل های این جزیره در سال جاری حداکثر ۵۰ درصد بود اظهار داشت: این میزان به علت افزایش سفرها در سه روز گذشته به حداکثر ۸۰ درصد رسیده است. وی اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل‌ها و صنوف جزیره از جمله مواردی است که نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کیش را به حداقل رسانده و در این راستا هتل ها از صنوف فعال رعایت کننده دستورالعمل ها هستند. رییس جامعه هتلداران کیش یادآور شد: در ۱۵ ماه گذشته هتل ها به منظور سهم آفرینی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حداکثر از ۶۰ درصد ظرفیت پدیرش و ۵۰ درصد ظرفیت رستوران های داخل هتل های این جزیره استفاده شده و تمام دستورالعمل های بهداشتی در آن ها رعایت شده است. وی با بیان اینکه اکنون در ۵۳ هتل فعال جزیره ۶ هزار پرسنل مشغول به کار هستند گفت: تاکنون درصد بسیار کمی از این کارکنان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این درصد پایین ابتلا، نشان دهنده موفقیت این جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی است. سطح اشغال هتل هایی در جزیره کیش رو به پایین است صفا با بیان اینکه از امروز به علت کاهش سفرها سطح اشغال هتل ها در جزیره کیش مجددا رو به کاهش است افزود: این کاهش در حال بازگشت به میزان قبل از شروع تعطیلات چند روز گذشته است .وی اضافه کرد: با توجه به سطح رزرو هتل ها پیش بینی می شود از فردا حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت ۱۶ هزار تخته کل هتل های جزیره اشغال شود. رییس جامعه هتلداران جزیره کیش در خصوص برآورد میزان خسارت های شیوع ویروس کرونا به صنعت هتلداری این جزیره گفت : طبق برآوردهای انجام شده از ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ تنها ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت دیدیم و چهار ماه ابتدای شیوع پاندمی در سال گذشته به علت اعمال محدودیت های شدید کرونایی حتی یک نفر مسافر نیز پذیرش نشد. وی گفت: در بقیه ایام نیز با حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد مسافران پذیرش شدند به گونه‌ای که با این فعالیت ها تنها توانستیم جلوی ضرر بیشتر به این صنعت را بگیریم و انتظار داریم مسوولان سازمان منطقه آزاد و دولت بسته های مختلفی را برای حمایت از این صنعت در جزیره تعریف کنند . صفا یادآور شد: جامعه هتلداران این جزیره در راستای همکاری با دولت و مسوولان برای ریشه کن شدن ویروس کرونا تابع قوانین و مقررات و حامی سازمان منطقه آزاد و دولت هستند و در این راستا تمامی قوانین و پروتکل های بهداشتی را بر اساس رنگ بندی اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا شورای سلامت جزیره کیش انجام رعایت می کنند. از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۶ خرداد در این جزیره چهار هزار و ۶۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ۲۳ تن از این افراد جان خود را از دست داده اند. جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است. پذیرش مسافر کیش در تعطیلات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ایجاد شده: 18/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400     اخبار داخلی
موج دوم استعفای بزرگان گردشگری آغاز شد

موج دوم استعفای بزرگان گردشگری آغاز شد

به گزارش هتل نیوز، پس از اینکه در پاییز سال گذشته بزرگان گردشگری به‌دلیل رکود سنگین فعالیت‌های خود ناشی از بحران کرونا استعفا دادند، موج دوم آن در بهار امسال نیز آغاز شده و برخی از هتل‌ها به‌منظور فرار از رکود اقدام به حراج مراکز خود کرده‌اند. برنامه فروش دو مرکز گردشگری در گیلان که به شکل مزایده برگزار شده، هشداری برای متولیان گردشگری درباره سقوط کامل بازار گردشگری کشور است که در صورت عدم اقدامات مناسب و ارائه ندادن تسهیلات مالی به فعالان گردشگری صنعت گردشگری ایران متحمل شکست سنگینی خواهد شد. با وجود گذشت بیش از یک‌‌سال از همه‌گیری کرونا در ایران و بازگشت بسیاری از مشاغل به سمت بهبود اقتصادی، بخش گردشگری همچنان روند نزولی خود را پشت‌سر می‌گذارد. با توجه به اینکه هتل‌ها بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در بخش گردشگری دارند و در مقایسه با دیگر بخش‌ها هزینه‌های جاری بالاتری دارند، در بحران کرونا با بیشترین میزان آسیب و خسارت مواجه شده‌اند. در پاییز سال گذشته به‌دلیل نبود مسافر داخلی و خارجی در استان‌های پرسفر، هتل‌ها با بیشترین میزان خسارت و آسیب مواجه شدند. برخی از آنها به‌دلیل بدهی‌ها و هزینه‌های جاری بسیار سنگین نگهداری هتل اقدام به فروش آن کردند. انتظار می‌رفت پس از رکود سنگین بخش گردشگری به‌ویژه صنعت هتلداری و تلاش بازار گردشگری جهان در جهت بازیابی این صنعت شرایط برای فعالان گردشگری در ایران نیز بهبود یابد. نه‌تنها صنعت هتلداری در مسیر بهبود قرار نگرفته بلکه بسیاری از مراکز گردشگری نیز به‌دلیل اعمال محدودیت‌های گسترده سفر، از دست دادن مشتریان و بدهی‌های گسترده به بانک‌ها اقدام به فروش مراکز خود کرده‌اند. فروش دو مرکز گردشگری در گیلان، با توجه به موقعیت مکانی و ارزش واقعی ملک به نظر می‌رسد ارزان قیمت‌گذاری شده است. مرکز گردشگری با ابعاد بیش از هزار مترمربع با قیمت حدود سه میلیارد تومان به فروش گذاشته شده و یک هتل حدود ۹۰۰ مترمربع در یک منطقه بسیار گردشگرپذیر زیر یک میلیارد تومان نرخ‌گذاری شده است. این نشان‌دهنده آسیب جدی و طولانی‌مدت بر فعالان گردشگری است که آینده‌ای برای ادامه فعالیت‌های خود در این بخش متصور نیستند.، از این‌رو اقدام به واگذاری فعالیت خود کرده‌اند. این درحالی است که سال گذشته هتل‌ها تقریبا به اندازه ارزش واقعی به فروش گذاشته شده بودند. اگرچه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ سفرها بار دیگر برقرار شد اما سهم هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی تنها سه درصد از حجم کل مسافران بوده و بیش از ۷۰ درصد ظرفیت هتل‌ها همچنان خالی مانده و تنها ۱۵۰ هزار خانوار از اقامتگاه‌های رسمی همچون هتل استفاده کرده‌اند. در واقع بازگشت سفرها تاثیری بر روند بهبودی این مراکز نداشته است که می‌توان براساس دو عامل بررسی کرد. نخست به دلیل هزینه‌ها و گران بودن اقامتگاه‌ها نسبت به سطح اقتصادی و درآمدی خانوارها و دیگر اینکه افراد اقامتگاه‌های عمومی را از نظر پروتکل‌های بهداشتی امن نمی‌دانند. این امر ناشی از بی‌اعتمادی گردشگران به استفاده از مراکز عمومی و تغییر سبک سفرها به سمت بومگردی و کمپ زدن است که با توجه به نگرانی‌های ناشی از ابتلا به کرونا کاملا طبیعی است و در تمام جهان این نگرانی‌ها و اقامت در مراکز شخصی وجود دارد. اما تفاوت عمده، در تلاش دولت‌ها در حفاظت از مشاغل و نحوه مدیریت بحران است. بسیاری از کشورها پس از بحران کرونا، اقدامات سریع و مهم در جهت حمایت از فعالان گردشگری را ضروری و لازم دانسته و از سقوط این بازار جلوگیری کردند. بسیاری از کشورها از جمله چین، سنگاپور، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند، پرتغال، انگلیس، کانادا، ایسلند، فرانسه و... با در پیش گرفتن سه سیاست حمایتی شامل حمایت مالی از کارگران، حمایت مالی از شرکت‌ها و فعالان گردشگری و ایجاد نقدینگی در راستای نجات بازار گردشگری خود گام برداشتند و حداقل در بهبود بازار گردشگری داخلی خود موفق بوده‌اند. محدودیت‌های گردشگران بین‌المللی که همچنان در بسیاری از کشورهای جهان برقرار است منجر به حذف توریسم بین‌المللی و درآمدهای حاصل از آن در کوتاه‌مدت شده است. اما بازیابی و بهبود گردشگری داخلی در حال حاضر بهترین فرصت را برای فعالان گردشگری در جهت جبران خسارت‌های سنگین و بازگشت مجدد به ادامه فعالیت‌های آنان به‌وجود آورده است. از این رو بسیاری از کشورهای گردشگرپذیر که اقتصادشان وابسته به درآمدهای صنعت گردشگری است، با مدیریت صحیح و ارائه برنامه‌های راهبردی و اعطای تسهیلات لازم به فعالان توریسم علاوه بر بازیابی گردشگری داخلی، گامی مهم و جدی در جهت بهبودی آن برداشته‌اند. آمارها نشان می‌دهد که برخی از کشورها موفقیت چشمگیری در بهبود توریسم داخلی خود داشته‌اند، به‌طوری‌که تا سال ۲۰۲۲ به شرایط پیش از کرونا (۲۰۱۹) بازخواهند گشت. این در حالی است که در ایران علاوه بر حذف توریست‌های خارجی، به‌دلیل اعمال محدودیت‌های سفر داخلی طی بازه زمانی طولانی، بخش گردشگری حتی بازار داخلی خود را از دست داده و روند افولی و شکست فعالیت‌های این بخش همچنان ادامه دارد. بنابراین، علاوه بر هتل‌ها دیگر مراکز گردشگری نیز در وضعیت متلاشی شدن قرار دارند که این امر می‌تواند آینده بازار گردشگری ایران را با بحرانی جدی مواجه کند و حتی به مرحله فروپاشی برساند، از این رو نخستین راه نجات بازار گردشگری از رکود کامل، حمایت همه جانبه دولت از این صنعت است که با الگوگیری مناسب از سایر کشورها و عمل به توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی مرتبط امکان‌پذیر خواهد شد. باتوجه به اینکه بسیاری از مشاغل از ادامه مسیر فعالیت خود بازماندند و تعدادی در معرض تعطیلی قرار دارند و همچنین بسیاری از کارکنان این بازار شغل خود را از دست داده‌اند تنها با مدیریت صحیح و ارائه برنامه‌های راهبردی و اعطای تسهیلات لازم به فعالان توریسم می‌توان از سقوط کامل بازار گردشگری ایران جلوگیری کرد. فروش مراکز گردشگری هشداری جدی به سیاستگذاران کشوری است که درصورت عدم‌حمایت‌ها و اقدامات لازم بدترین سناریوهای ممکن برای بازار گردشگری اتفاق خواهد افتاد و در صورت ادامه این روند بیش از دو سوم فعالان این بخش، امکان فعالیت در این بخش را نخواهند داشت و در حال حاضر پل داخلی گردشگران خارجی در آستانه تخریب قرار گرفته و لیدرها و فعالان گردشگری به‌دلیل ادامه آسیب‌ها از فعالیت در بازار گردشگری فرار می‌کنند و روند به حراج گذاشتن مراکز گردشگری نه تنها متوقف نخواهد شد بلکه افزایش خواهد یافت. همچنین اشتغال بسیاری دیگر در معرض خطر قرار گرفته و اقتصاد بخش گردشگری با رکود گسترده‌تری همراه می‌شود. منبع : دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 17/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400     اخبار داخلی
بوتیک هتل ها عامل انتشار ویروس کووید-19

بوتیک هتل ها عامل انتشار ویروس کووید-19

قبل از این همه گیری، تعداد کمی از افراد در مورد این قضیه حساس بودند: خوابیدن در تختی که صدها نفر دیگر در آن خوابیده بودند، لمس دستگیره های در، شیر آب و ریموت های تلویزیون؛ اما بعد از آن میهمانان نسبت به تمام سطوح موجود در اتاق هتل که میزبان ویروس هستند، بیش از حد آگاه شدند. برای تسکین ترس میهمانان، هتل های مستقل با برنامه های عملیاتی دقیق در مورد چگونگی برنامه ریزی برای استقبال از میهمانان در خانه های خود و چگونگی تلاش آنها برای ایجاد یک محیط امن دست به کار شدند.  و برخی از بوتیک هتل ها برنامه های خود را برای انجام اقدامات نظافتی و ضدعفونی و همچنین تأیید اینکه بازگشت میهمانان بی خطر است، ابلاغ کردند. بنابراین چه چیزی باعث می شود تا میهمانان باور کنند هتلی که انتخاب کرده اند تمیز و ایمن است؟ برای اینکه صنعت میهمان نوازی مجدداً با موفقیت آغاز شود، کلید موفقیت ایجاد اعتماد میهمان به تمیز بودن، ایمن و مطمئن بودن است. این ایده در حال تبدیل شدن به رهنمود است و این رهنمود در نهایت به استانداردهای تجاری تبدیل می شود. انجمن هتل و اقامتگاه های آمریکایی در اواخر آوریل ابتکار عملی را با عنوان "اقامت ایمن" منتشر کرد که به معنای "تغییر هنجارها، رفتارها و استانداردهای صنعت هتلداری است تا اطمینان حاصل شود که هر دو میهمان هتل و کارمندان از تمیزی و نظافت اطمینان دارند. در ایران نیز از سوی وزارت خانه های بهداشت و میراث فرهنگی و گردشگری این مهم اجرایی شده و تعدادی از هتل ها و نیز بوتیک هتل ها با انجام پروتکل ها و دستورالعملهای ارائه شده از طرف آن مراکز عنوان هتل ایمن را دریافت کرده اند.  من معتقدم این روزها شاید تصمیم گیری برای مسافرت و شب ماندن در جایی دشوار باشد، اما بوتیک هتل های مستقل تمام تلاش خود را می کنند اقامت را تا جای ممکن امن کنند. با شیوع ویروس کرونا، هتل ها و استراحتگاه ها آسیب زیادی دیده اند. بسیاری از آنها ماه ها بسته بودند و متحمل خسارات اقتصادی شدند که آنها را مجبور به تعطیلی دائمی کرد. بزرگترین چالشی که اکنون بوتیک هتل ها با آن روبرو هستند یافتن راه هایی برای کاهش ویروس کرونا در محل زندگی آنها است. اما آنها همچنین باید این تلاش ها را با اخلاق میهمان نوازی متعادل کنند؛ اطمینان از اینکه میهمانان احساس امنیت، راحتی و آرامش می کنند. اولین قدم مسافران برای کاهش خطرات، پرهیز از رفتن به مقاصد و جاذبه های گردشگری محبوب است که در آن حفظ فاصله امن اجتماعی دشوارتر خواهد بود. بنابراین آنچه بوتیک هتل ها را شاخص می کند این است که خود به تنهایی بعنوان یک جاذبه عمل می کنند؛ بطوری که میهمان می تواند وقتش را ساعت ها و حتی چند روز در آن فضا سپری کند.   پیشنهاد من به شما این است که مستقیماً با هتل ها تماس بگیرید و در مورد نرخ اشغال آنها سوال کنید. با این کار می توانید میزان شلوغی آنها را متوجه بشوید. (برخی از هتل ها با ظرفیت محدودی مشغول به کار هستند، این بدان معنی است که تراکم میهمانان کمتر خواهد شد). از خاصیت بوتیک هتل ها این است که می توانند اقامتگاه شان را بصورت دربست در اختیار میهمان قرار بدهند. زیرا افراد احتمالاً دوباره شروع به تمرکز بر روی راحتی می کنند، اگر قبلا این کار را نکرده اند. بوتیک هتل ها سابقه ای چندان طولانی ندارند اما اقامتگاه های مهمی هستند که تجربه حضور در محیطی متفاوت توأم با آموزش و فراگیری را برای میهمانان ممکن می سازند. همچنین می توان تجربه زندگی انسان های عصر باستان را به شیوه ای مدرن و در مکان هایی خارج از حریم و محوطه سایت های باستانی برای گردشگران علاقمند فراهم کرد. بررسی سیر رخدادهای حوزه گردشگری حاکی از آن است که باید در آینده ای نزدیک منتظر تحولاتی عظیم در این حوزه باشیم؛ به عنوان مثال تغییر در رویه سفر (عدم تمایل گردشگران از سفر به مقاصد گردشگری اصلی با جمعیت توریست بالا و شهرهای بزرگ)، عدم تمایل گردشگران از سفر به بعضی کشورها و مناطقی که از نظر بهداشتی در معرض خطر هستند، تمایل گردشگران به سفر به مناطق روستایی و اقامت در اقامتگاه های بومگردی و بوتیک هتل ها. در واقع شکلی متفاوت از شیوه قبلی گردشگری روی کار خواهد آمد که همگی جزء آرزوهای دیرینه بشر بوده است. دستیابی به این موفقیت ها در آینده نه تنها غیر ممکن نیست بلکه به برکت گردشگری تجربه محور کاملا قابل حصول است. تمایل گردشگران برای سفر تغییر نمی کند اما رفتارشان چرا! وظیفه مدیران گردشگری روبرو کردن مسافران با تغییرات واقعی و ملموس است. از دیگر ویژگی های این هتل ها ساده کردن هر چیز ممکن به معنای واقعی کلمه می باشد. در بوتیک هتل ها زیبایی شناختی بعنوان یک عامل اساسی و پایدار جلوه گر می شود و تئوری زیبا شناختی مهمترین مسئله ای است که به آن پرداخته می شود. گوناگونی و تفاوت های بوتیک هتل ها که ناشی از مدرنیسم در صنعت هتلداری است، کارآمدی این هتل ها را به چالش می کشد.  نکته آخر اینکه در این شرایط نمی توان اهمیت تجربه مستقیم كه از طریق شبكه های اجتماعی و سایت های بازبینی به اشتراك گذاشته شده را نادیده گرفت. هتل های مستقل می توانند با استفاده از وب سایت ها و کانال های اجتماعی خود این امر را تسهیل کنند تا بطور محسوسی به مصرف کنندگان نشان دهند آنچه را که برای تأمین امنیت آنها انجام می شود. این بار شما قضاوت کنید! با این تفاسیر آیا بوتیک هتل ها عامل انتشار این ویروس مرموز هستند؟  الهام محمدی | فعال گردشگری

ایجاد شده: 17/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400     مقالات و یادداشت ها
کارنامه گردشگری، افتخاری برای دولت تدبیر و امید

کارنامه گردشگری، افتخاری برای دولت تدبیر و امید

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، شصت‌ونهمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی برای جهش تولید که روز پنجشنبه ۶ خرداد برگزار شد به طرح های ملی وزارت میراث فرهنگی اختصاص داشت. در این آیین با دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، بهره‌برداری از ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۵۳۷ میلیاردتومان آغاز شد. افتتاح این طرح‌ها علاوه بر آنکه منجر به بازگشت بناهای تاریخی به چرخه بهره‌برداری و توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری می‌شود، برای ٢ هزار و ۶٩٧ نفر اشتغال ایجاد کرده و گام استواری دیگر در ⁧ توسعه اقتصاد گردشگری خواهد بود. در این برنامه که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در سراسر کشور برگزار شد علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی از استان گیلان، ولی تیموری معاون گردشگری کشور از استان لرستان و محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور از استان خراسان جنوبی گزارش هایی از روند اجرای طرح‌ها به رییس جمهوری ارائه کردند. بازگشت رونق به صنعت گردشگری با واکسیناسیون عمومی کرونا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در این آیین پس از دریافت گزارش‌های اجرای طرح ها، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۱۴۰۰ و ایام نوروز سال آینده (۱۴۰۱) با واکسیناسیون عمومی که انجام می‌گیرد و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، شرایط جدیدی را در کشور شاهد باشیم و صنعت گردشگری رونق پیدا کند. رییس‌جمهوری با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری یک اقتصاد بسیار پررونق برای کشور و منبعی تجدیدپذیر است و مثل چاه نفت تمام‌شدنی نیست؛ گردشگری و میراث‌فرهنگی منابع ارزشمند و ثروت‌آفرین هستند که خلق ثروت و اشتغال می‌کنند و هویت ایرانی و اسلامی ما را به جهانیان نشان می‌دهند. رییس جمهور تصریح کرد: تخت جمشید بیش از ۲ هزار سال بوده و هزاران سال دیگر هم خواهد ماند و یا آثار تاریخی دیگری که داریم که منابع ارزشمند ثروت‌آفرین تجدیدپذیر هستند که با یک مرمت ۵۰ تا ۱۰۰ سال دیگر می‌مانند بنابراین باید به عنوان آثاری که خلق ثروت و اشتغال می کند از آنها حفاظت کنیم. میراث‌فرهنگی و گردشگری، کارنامه افتخارآمیز برای دولت تدبیر و امید روحانی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با هدف تنوع‌بخشی به حوزه گردشگری، اقدامات بسیار زیادی در زمینه توسعه روستاها انجام شده که به راحتی قابل مشاهده است، گفت: امروز روستاهای ما برای ماندگاری جاذبه دارند و در حوزه اشتغال روستایی اقدامات بسیار زیادی انجام شده است. وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در ۸ سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حقوق مردم در بخش میراث‌فرهنگی و بخش گردشگری است که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم. رییس جمهوری استرداد ۲ هزار و۷۲۳ شیء و آثار تاریخی از کشورهایی مثل آمریکا و اروپا، توسعه زیرساخت‌ها، آبادانی روستاها از گازرسانی، ‌برق‌رسانی و آب‌رسانی تا توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی، جاده‌ای و احداث مدارس و خانه‌های بهداشتی و تبدیل روستاها به جاذبه گردشگری را در چارچوب احقاق حقوق مردم ارزیابی و تاکید کرد که همه مناطق کشور ظرفیت تبدیل شدن به جاذبه‌های گردشگری را دارند. روحانی با تاکید بر این که تنوع‌بخشی به بخش گردشگری بسیار ارزشمند است، گفت: تنها آثار تاریخی و فرهنگی نیست که جاذبه دارد البته آثار تاریخی و فرهنگی ارزش خود را دارند اما می‌توانیم روستاها و مناطق مختلف را با ایجاد بوم‌گردی‌ها به جاذبه های گردشگری تبدیل کنیم. مرمت بیش از ۳۴هزار شی تاریخی و ثبت ملی بیش از ۴۸۰ اثر فرهنگی در دولت دوازدهم علی‌اصغر مونسان که به استان گیلان سفر کرده است، در این آیین افتتاح این طرح‌ها، بازگشت بناها و بافت‌های تاریخی به حیات زندگی شهری، ارتقای کیفیت شهری و رونق گردشگری و صنایع مرتبط را از اهداف طرح‌های اجرایی این وزارتخانه دانست. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: امروز گردشگری کشور صرفاً متکی به گردشگری تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه گردشگری دریایی و معدنی نیز به این مقوله‌ها افزوده شده و مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. وی به تصویب سند راهبردی گردشگری کشور و سند برند ملی گردشگری برای توسعه گردشگری در دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: نظام جامع آموزش گردشگری کشور یکی از نیازمندی‌های این صنعت بود که با تدوین سند راهبردی گردشگری در این دولت، تحول خاصی در این خصوص روی خواهد داد. مونسان گفت: تعداد تخت‌های اقامتی تا قبل از دولت تدبیر و امید در کشور حدود ۲۰۰ هزار تخت بود و اکنون به ۴۶۵ هزار تخت رسیده است و تعداد مراکز اقامتی از یکهزار و ۵۴۱ باب به ۲ هزار و ۳۴۲ باب افزایش یافته است و همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ واحد بوم‌گردی نیز به مجموعه اقامتگاه‌ها افزوده شده و باعث ایجاد شغل و نشاط در مناطق مختلف کشور شده است. به گفته وزیر میراث‌فرهنگی در حال حاضر ۱۷۵ باب هتل با ستاره‌های چهار و پنج در کشور وجو دارد و  ۶۷۰ هتل دیگر نیز درحال ساخت است که ۱۷۵ مورد دارای درجه استاندارد چهار و پنج ستاره هستند و ۲هزار و ۵۰۰ طرح دیگر نیز با حجم سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیاد تومان در حال اجر است. مونسان اظهار داشت: از ابتدای دولت دوازدهم هفت اثر ملموس و غیرملموس در فهرست جهانی به ثبت رسیده است. همچنین ثبت کریدور شمال و جنوب نیز به واسطه کرونا به تعویق افتاده که در حال پیگیری است؛  علاوه براین ۱۸۰ موزه در دولت تدبیر و امید بهره‌برداری شده است. بیش از ۳۴ هزار شی تاریخی در این دولت مورد مرمت قرار گرفت و بیش از ۴۸۰ اثر فرهنگی تاریخی نیز به ثبت ملی رسانده ایم. وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان ردیف اعتبار برای حمایت از بخش‌های آسیب‌پذیر از کرونا در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و فعالانی که اغلب به صورت خانوادگی آمده و سرمایه گذاری کرده اند امیدواریم مورد حمایت دولت قرار بگیرند گردشگری کشاورزی رویکرد مهم وزارت میراث‌فرهنگی ولی تیموری که برای افتتاح طرح ۳۳ طرح به استان لرستان سفر کرده است، در ارتباط تصویری ضمن ارائه گزارش از وضعیت صنعت گردشگری کشور گفت: گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از رویکردهای این وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد توجه است که در استان لرستان هم دنبال می‌شود. به گفته معاون گردشگری کشور اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی و مدیریت پایدار، فرصت مستقیمی برای ارائه محصولات گردشگری فراهم کرده است. طرح‌های متنوع میراث فرهنگی و گردشگری لرستان هرکدام کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منحصر به فردی دارند و ارزش افزوده گردشگری آنها به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی استان وارد می شود. تیموری خاطر نشان کرد: امروز ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری لرستان با اعتبار یک هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و ظرفیت اشتغالزایی ۵۰۰ نفر بهره برداری شد، که شامل مرمت مکان های تاریخی و فرهنگی استان است و با احیای آنها بهره برداری و ارزش افزوده گردشگری استان ارتقا خواهد یافت. کارگاه‌های مرمت میراث فرهنگی در دوران کرونا تعطیل نشد محمدحسن طالبیان هم که برای افتتاح ۴۲ طرح به استان خراسان جنوبی کرده است در در ارتباط تصویری ضمن ارائه گزارش از وضعیت میراث فرهنگی کشور گفت: این ظرفیت وجود دارد که تا پایان دولت دوازدهم به شرط تخصیص اعتبار تعداد ۵۰۰ طرح دیگر در حوزه میراث فرهنگی به بهره‌برداری برسد. معاون میراث فرهنگی کشور به افتتاح  ۳۲۰ طرح میراث فرهنگی با دستور رییس جمهوری در چند ماه  پیش اشاره کرد گفت: امروز علیرغم کمبود اعتبارات ۵۰۰ طرح از ۵۲۶ طرح اعلام شده از سوی وزیر میراث فرهنگی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه میراث‌فرهنگی به بهره‌برداری رسید. به گفته وی کارگاه‌های مرمت میراث فرهنگی در ایام سخت کرونا تعطیلی نشدند و اکنون در خراسان جنوبی ۴۲ طرح مرمت، احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح می شود که این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۲۲۸ نفر با دستور رییس جمهوری در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد. طالبیان افزود: گسترده جغرافیای تاریخی فرهنگی ایران و سابقه طولانی زیست در ایران ما را میراث‌دار هزاران اثر ملموس و ناملموس ملی، منطقه‌ای و جهانی کرده است. تهیه پرونده‌های ثبت جهانی مشترک مانند نوروز ۱۲ کشوری، هنر نگارگری ایرانی، کمانچه و دانش پخت نان تخت، آیین زیارت کلیسای تادئوس و در حال حاضر جشن مهرگان، یلدا، ترکمن دوزی، نوغان‌داری و ابریشم دوزی باعث نزدیکی کشورها و تقویت صلح شده است. معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: پرونده خوشنویسی، تکریم زوار و فرهنگ زیارت امام رضا (ع) نشان از غنای فرهنگی و معنوی این مرز و بوم دارد. وی گفت: رویکرد مردمی کردن مرمت و احیای بناهای تاریخی ناشی از تعلق و دلبستگی مردم به عناصر هویت‌ساز است و سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی به شکوفایی اقتصاد فرهنگی، تداوم دانش فرهنگ و تاریخی ایران، نشاط و شادی برای مردم و به‌ویژه به توسعه پایدار کمک می‌کند. طالبیان اضافه کرد: انجام حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه مرمتی و حدود ۲ هزار کارگاه فعال مرمتی که بالغ بر ۹۰ درصد توسط بخش خصوصی و مردم انجام شده، رشد ۴۰۰ درصدی موزه‌های خصوصی در کشور، استرداد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر از خارج کشور، شکل‌گیری ۸۰ پایگاه ملی و جهانی به عنوان قطب‌های علمی و فنی و ایجاد سامانه‌های جامع و هوشمند میراث فرهنگی گوشه‌ای از این تلاش‌ها در دولت تدبیر و امید است. خراسان جنوبی؛ سرزمین کویرها و روستاهای شگفت‌انگیز طالبیان از خراسان‌جنوبی به عنوان سرزمین کویرها و روستاهای شگفت‌انگیز با جاذبه‌های پر رمز و راز یاد کرد و گفت: این استان مردمان با فرهنگ، خویشتن‌دار و سختکوش دارد و دارای جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر چون بیابان لوت و روستای خراشاد به عنوان دومین روستای جهانی صنایع دستی است. معاون میراث فرهنگی کشور گفت: خراسان جنوبی اکنون دارای ۹۴۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی است و سه اثر ثبت شده جهانی در حوزه میراث فرهنگی دارد که این آثار از غار خونیک قاین با ۲۵ هزار سال قدمت آغاز و تا دوره معاصر را شامل می‌شود. وی با اشاره به ثبت ۲۰۷ اثر در فهرست آثار ملی و ۲ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی طی هشت سال گذشته افزود: مرمت ۱۲۰ بنای تاریخی، راه‌اندازی پنج موزه، ایجاد هشت هزار شغل، راه‌اندازی ۲۱ تعاونی، صدور هزار و ۶۴۵ پروانه تولید صنایع دستی، اعطای ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش گردشگری، راه‌اندازی ۲ هتل سه و چهار ستاره و ایجاد ۸۰ اقامتگاه بومگردی، یک هتل کاروان، ۲ بوتیک هتل، یک دهکده گردشگری در بیرجند و سه کمپ بیابان در نهبندان و سرایان تنها بخش کوچکی از اقدامات دولت دوازدهم در این استان است.

ایجاد شده: 7/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1400     اخبار داخلی
تست رایگان کرونا از توریست های ورودی به فرانسه

تست رایگان کرونا از توریست های ورودی به فرانسه

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، "  کلمنت بون " وزیر امور اروپای فرانسه گفت: در حالی که فرانسه برای رفع محدودیت‌های سفر و استقبال از گردشگران در تابستان پیش رو آماده شده است، تست‌های PCR رایگان را برای شناسایی COVID-۱۹ به خارجی‌ها ارائه می‌دهد. اکثر کشورهای اروپایی از گردشگران خارجی‌ می‌خواهند قبل از ورود به خاک این کشورها، گواهی منفی شدن تست COVID-۱۹ خود را ارائه بدهند. به گفته این وزیر امور اروپا، فرانسه تنها کشور اروپایی است که امکان تست PCR رایگان را برای شهروندان خود فراهم می‌کند. او گفت كه حالا قرار است این تسهیلات برای گردشگران خارجی كه برای تعطیلات وارد خاک این کشور می‌شوند هم ارائه شود. گفتنی است هزینه این تست در کشورهایی همچون اسپانیا، انگلستان، آلمان و سوئد از ۵۰-۳۰۰ یورو (۶۰-۳۶۴ دلار) است. بون در ادامه با بیان اینکه این حرکت برای احیای اقتصادی گردشگری فرانسه امری ضروری است، تصریح کرد: «ما می‌خواهیم شرایط بهداشتی خوب فعلی را حفظ کنیم و به عنوان مقصد اصلی گردشگری در اروپا و جهان باقی بمانیم.» پارلمان اروپا در حال حاضر در تلاش است تا قوانین مربوط به سفر را در تمام اعضای اتحادیه اروپا یکدست‌سازی کند و از آنها می‌خواهد تست‌های کرونا را به صورت رایگان ارائه دهند یا حداقل تعرفه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای آزمایش PCR ارائه دهند. البته مشخص نیست که آیا همه کشورها چنین پیشنهادی را قبول می‌کنند یا نه. بون در مورد کارت سلامت دیجیتال که شامل جزئیات واکسن یا نتیجه آزمایشات منفی PCR به عنوان مجوز شرکت در اجتماعات بزرگ در فرانسه و سفر به کشورهای داخل اتحادیه اروپا از ماه ژوئن است، عنوان کرد: «این کارت سلامت ابزاری برای بازگشایی مجدد گردشگری به‌شمار می‌رود.» او اضافه کرد: «کد موجود در کارت سلامت امکان سفر به هرجای اتحادیه اروپا، از پاریس به آتن یا از مادرید به برلین را فراهم می‌کند.» از ۱۹ ماه مه، فرانسه به تدریج به سمت مرحله دوم بازگشایی قرنطینه و کم کردن محدودیت‌ها قدم پیش خواهد گذاشت. رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی که در فضای باز خدمات ارائه می‌دهند، مکان‌های عمومی از جمله موزه‌ها، سالن‌های سینما و تئاترها - که از اکتبر بسته شده‌اند - دوباره بازگشایی می‌شوند. ساعت ممنوعیت تردد هم به جای ساعت ۷ عصر به ساعت ۹ شب تغییر خواهد کرد. با بهبود اوضاع بهداشتی و کاهش تعداد مبتلایان در فرانسه، امکان پایان قرنطینه فراهم شده است. روز شنبه مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند که ۲۰ میلیون نفر، یعنی تقریباً یک‌سوم جمعیت، حداقل با یک بار تزریق واکسن COVID-۱۹ واکسینه شده‌اند. همچنین از ماه آوریل که سومین قرنطینه اعلام شد، تعداد مرگ و میرهای روزانه و موارد مثبت کاهش قابل‌توجهی داشته است و در روز ۱۶ مه، به ۸۱ فوتی جدید و ۱۳ هزار مبتلای جدید رسیده است. منبع : میراث آریا

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
انداختن شیوع کرونا به گردن گردشگری عوام‌فریبی است

انداختن شیوع کرونا به گردن گردشگری عوام‌فریبی است

به گزارش هتل نیوز ، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دلیل اصلی شیوع ویروس کروناست و فرقی نمی‌کند که پروتکل در جریان سفر نقض شود و یا در شهر محل زندگی. متاسفانه مسئولان ما معمولاً می‌خواهند به جای حل کردن مشکل، صورت مسئله را پاک کنند. چه بسا عدم رعایت پروتکل در شهر محل زندگی بیشتر هم باشد. چون ما در شهر محل زندگی‌مان مواجهات گسترده‌تری داریم. چه برای انجام امور اداری و چه دیگر مسایل روزمره و دیدوبازدیدهای خانوادگی. اینها بسیار پُرخطرتر از سفرهای برون‌شهری هستند. بنابراین انداختن تقصیرها به گردن صنعت گردشگری فقط پاک کردن صورت مسئله و نوعی عوام‌فریبی‌ است. او در ادامه گفت: خطر انتقال ویروس توسط ساکنان یک شهر به همدیگر دو برابره خطر انتقال ویروس از طریق مسافران است. متاسفانه مسئولان ذیربط توجه ندارند که با ممنوعیت سفر نه تنها مشکل را حل نمی‌کنند بلکه یک صنعت را نابود می‌کنند. آنها با این ممنوعیت‌ها زمینه‌های بسیار مساعد یک صنعت برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را از بین می‌برند. باید توجه داشته باشیم که سفر با دورهمی فرق می‌کند. در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و جشن‌ها افراد زیادی در یک مکان جمع می‌شوند و زمینه انتقال ویروس را فراهم می‌کنند اما سفر یک خانواده -فرض کنید- چهار نفری که در خانه هم در کنار هم زندگی می‌کنند و حالا تصمیم گرفته‌اند در ماشین کنار هم بنشینند و راهی سفر شوند و در مقصد هم به هتل بروند، چه خطری دارد؟ هتل‌ها هم که از نظر رعایت پروتکل بهداشتی ایمن‌ترین اقامتگاه هستند. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان با بیان اینکه بعد از عید امسال اکثر شهرهای ایران قرمز شدند، افزود: آیا کل شهرهای کشور مقاصد گردشگری بودند؟ می‌دانیم که نه! این نشان می‌دهد که موضوع اصلاً سفر نبوده بلکه عدم رعایت پروتکل‌ها در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و مسائلی از این دست بوده است؛ در حالی‌که مسئولان ذیربط سعی کردند همه کاسه‌کوزه‌ها را بر سر صنعت گردشگری بشکنند. استدعای ما این است که مسئولان ذیربط در زمینه صنعت گردشگری قدری دست از این عوامفریبی بردارند و کارشناسانه‌تر برخورد کنند. بیگی در پایان واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری از جمله هتل‌ها را بسیار مهم دانست و یادآور شد که برای حفظ ایمنی سفرها لازم است این امر در اولویت قرار گیرد. او در پایان ضریب اشغال هتل‌های اصفهان را در نوروز امسال زیر ۱۰ درصد عنوان کرد و این را در تاریخ صنعت هتلداری –به جز نوروز سال گذشته- بی‌سابقه دانست.

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
فرودگاه دبی، رتبه اول در جهان برای هفتمین سال پیاپی

فرودگاه دبی، رتبه اول در جهان برای هفتمین سال پیاپی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، طبق رده بندی Airports Council International، فرودگاه بین‌المللی دبی، برای هفتمین سال پیاپی، عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه از نظر تعداد مسافران بین‌المللی را در جهان به دست آورد و در رتبه اول جهان قرار گرفت. تعداد مسافران ده فرودگاه برتر جهان از نظر تعداد مسافران بین‌المللی در سال 2020 بر اساس رده بندی "شورای فرودگاه‌های بین‌المللی" ؛ 1️⃣ دبی 25 میلیون و 800 هزار 2️⃣ آمستردام 20 میلیون و 880 هزار 3️⃣ هیترو لندن 20 میلیون و 650 هزار 4️⃣ پاریس 19 میلیون و 60 هزار 5️⃣ فرانکفورت 16 میلیون و 840 هزار 6️⃣ استانبول 15 میلیون و 900 هزار 7️⃣ دوحه 12 میلیون و 500 هزار 8️⃣ اینچئون کره جنوبی 11 میلیون و 950 هزار 9️⃣ سنگاپور 11 میلیون و 630 هزار 🔟 مادرید 11 میلیون و 50 هزار فرودگاه بین المللی دبی، اولین بار در سال 2014 با پیشی گرفتن از فرودگان هیترو لندن، به مقام اول جهان دست یافته بود. فرودگاه بین المللی دبی، با وجود بیماری همه گیر کرونا، توانست موفقیت بزرگی کسب کند. درجه مراقبت‌های بهداشتی از مسافران در فرودگاه بین المللی دبی، مانند مراکز بهداشتی است تا از طریق ایجاد فاصله فیزیکی، الزام به ماسک و سرعت بخشیدن به روند سفر، محیطی امن را تضمین کند. فرودگاه بین‌المللی دبی به منظور حفظ الزامات ایمنی عمومی، کلیه اقدامات احتیاطی را انجام داده است. وجود ایستگاه‌های ضدعفونی کننده دست در مکان‌های جداگانه در فرودگاه، پلکسی گلاس محافظ در شمارنده‌های ورود و گذرنامه، چک‌های حرارتی، علائم فاصله اجتماعی و افزایش تعداد تمیز و ضدعفونی کردن، مطابق با استانداردهای بین‌المللی، اقداماتی است که در فرودگاه دبی انجام می‌شود. منبع ؛ البیان

ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...