به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانهها عصر یکشنبه به وقت تهران از سقوط یک فروند هواپیمای سبک در شرق پاریس، پایتخت فرانسه خبر دادند. یک فروند هواپیمای «رابین دی آر ۴۰۰» که از شهرستان «بووه» در شمالی غربی پاریس پرواز کرده بود، نزدیک زمینی در «سنت پاتس» در شرق پاریس سقوط کرد. در جریان این سانحه هوایی چهار نفر کشته شدند. فرانسه از اعزام تیمی برای یافتن علت این سانحه خبر داده است. هنوز هویت جان باختگان این سانحه هویی مشخص نشده است. دیآر۴۰۰، یک هواپیمای تکموتوره از نوع چهار نفره سبک ساخت شرکت «پییر رابین اوییشن» است. چندی قبل نیز رسانهها از سانحه هوایی برای یکی از ثروتمندان فرانسه و مرگ وی خبر دادند. «اولیویه داسو» قانونگذار ۶۹ ساله فرانسوی در جریان سقوط بالگرد حامل وی در شمال غربی فرانسه جان خود را از دست داد. این سانحه هوایی در منطقه «کالوادو» در شمالی غربی فرانسه رخ داد. داسو از نمایندگان حزب جمهوریخواهان، بزرگترین حزب راست میانه در فرانسه بود. دبیرکل این حزب، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور پیشین بود. اولیویه داسو فرزند موسس گروه هوا فضا و نرم افزار معروف داسو و از سرمایه داران بزرگ فرانسه بود. گروه هوانوردی داسو یک شرکت هواپیماسازی فرانسوی تولید کننده هواپیماهای نظامی و جت سفارشی و شخصی است.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبر آنلاین، " کامران هارونی " مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، درگفت وگویی اظهار داشت: چند روزی است که با پایان یافتن سفرها و قرمز شدن استان اصفهان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی زیرمجموعه در استانها تقصیر موج چهارم کرونا را گردن مسافران و سفرها انداخته اند. وی افزود: این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون کمال همکاری را با سایر دستگاه های مربوطه داشته است و ضمن ابلاغ دستورالعمل های سفر هوشمند به تمام تاسیسات گردشگری و با تحقق شعار سفرهای ایمن مسئولانه به نحو احسن مسافرت ها را هدایت کرده است. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصریح کرد: در برخی از استانهای کشور از جمله اصفهان با همکاری و نظارت مستقیم مراکز بهداشت برای هتل ها گواهی نامه ایمن صادر شد تا مسافر بتواند با فراغ بال و خیالی آسوده مسافرت کند. وی اضافه کرد: درطول تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفندماه تا سیزدهم فروردین ۴۰ گروه کارشناسی بیش از سه هزار بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی انجام دادند و نکته مهم این جاست که از ۱۲۰ هزار مسافر اقامت کننده تنها ۵ شکایت وصول شد که نشان دهنده مدیریت شرایط است. هارونی با تاکید بر تخصیص ظرفیت ۵۰ درصدی مراکز گردشگری ایمن به گردشگران گفت: این موضوع بر عدم تراکم گردشگران در واحدهای ایمن گردشگری حکایت دارد. وی افزود: شهرستان گلپایگان و خوانسار در ۳۰ اسفندماه در وضعیت قرمز قرار داشتند و حتی یک گردشگر هم در شهرستان تیران و کرون در ایام عید حضور نداشت و مسافران در واحدهای اقامتی مجوزدار در شهرستانهای نجف آباد و دهاقان کمتر از ۱۰۰ نفر بودند قرمز شد. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: رئیس جمهور هم از ۵ عامل دخیل در شیوع موج چهارم کرونا یاد کردند که انجام سفرها بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به عنوان عامل آخر موج چهارم کرونا دانستند که قطعا اقامت این مسافران در مراکز رسمی انجام نشده است و باید حساب گردشگر را از سفرهای فامیلی و استقرار در منازل استیجاری غیرمجاز که بهداشت رعایت نکردند انجام گرفته است.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، " تورج دهقانی زنگنه " رئیس سازمان هواپیمایی کشور ، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور با توجه به رعایت کامل شیوه نامههای بهداشتی در بخش هوایی و طبق اعلام وزارت بهداشت و طبق ارزیابیهای انجام شده، میزان شیوع ویروس کرونا از طریق بخش هوایی بسیار پایین بوده است، گفت: از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده تعداد کادر پروازی که به این ویروس مبتلا شدهاند به انگشتان دست هم نمی رسد و تنها یک مورد فوتی در این زمینه داشتهایم. دهقانی زنگنه با بیان اینکه طبق آمارهای اعلام شده این مسئله نشان میدهد که شیوه نامههای بهداشتی ابلاغ شده به درستی و با دقت در صنعت هوانوردی رعایت میشود، افزود: بسیاری از افراد اعلام کردهاند که بخش هوایی باعث گسترش و یا شیوع ویروس کرونا بوده اما با وجود چنین آماری میتوان اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا یا گسترش آن در کشور به گردن صنعت هوانوردی انداختن، درست نیست. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برداشته شدن ظرفیت ۶۰ درصدی در بخش هوایی بعید است، زمینه ساز کاهش قیمت بلیت هواپیما شود، افزود: پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماها که برای پروازهای داخلی اعلام شده است، در هیچ کدام از بخشهای هوایی کشورهای خارجی اجرا نمیشود و در این زمینه تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و این مصوبه را تاکنون با دقت اجرا کردهایم و با هر شرکتی که در این زمینه قصوری مرتکب شده، برخورد میکنیم. او درباره وضعیت پروازهای خارجی هم در کشور گفت: پروازهای انگلیس مجددا برقرار شده و از هفته گذشته تاکنون یک پرواز به این کشور داشتهایم و طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته ایران ایر، پرواز بعدی به این کشور ۱۱ ماه می انجام میشود. این مقام مسئول تاکید کرد: به دلیل تشدید ویروس کرونا در فرانسه پروازها تا زمان کاهش ویروس کرونا لغو شده است. زنگنه اظهار کرد: تعداد زیادی از پروازهای شرکتهای هواپیمایی را به دلیل رعایت نکردن دستور العملهای بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی لغو کردهایم و در این مدت هم به صورت مداوم به شکایات و دستورات مسافران هم رسیدگی و نتایج این بررسیها را هم به مردم اعلام کردهایم. او در پایان با بیان اینکه رعایت تمامی دستور العملهای بهداشتی را در بخشهای مختلف با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا تشدید کردهایم، افزود: تمامی مسافرانی که از کشورهای مختلف وارد ایران میشوند باید تست pcr منفی به همراه خود داشته باشند و البته در ایران هم به صورت تصادفی از مسافران تست میگیریم.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، ایالت آلاسکای آمریکا برای مقابله با کمبود گردشگر چارهای اندیشیده است: قرار است از اول ژوئن در برخی از فرودگاههای این کشور به مسافران این ایالت واکسن کرونا تزریق شود، آن هم به صورت مجانی.معضل “واکسن کرونای کافی و گردشگر اندک” مسئولان آلاسکا را به فکر چاره انداخت، چارهای غیرمعمول که بتواند مسافران را به سفر به این ایالت در آمریکا ترغیب کند. آلاسکا قصد دارد در فرودگاههای آمریکا به گردشگرانی که قصد دیدار از این ایالت کردهاند واکسن مجانی کرونا تزریق کند.مایک دانلوی، فرماندار آلاسکا با ارائه این طرح گفت، قصد دارد از این طریق گردشگران این منطقه را افزایش دهد.او یادآور شد، تزریق واکسن “احتمالا دلیل خوب دیگری به دست میدهد تا گردشگران در فصل تابستان از آلاسکا دیدن کنند.” دانلوی افزود: «ما به واکسن دسترسی داریم، چرا از آن استفاده نمیکنیم؟ پس رو میکنیم به گردشگران و به آنها میگوییم، اگر به آلاسکا بیایید واکسن خود را رایگان دریافت خواهید کرد.» قرار است از اول ژوئن واکسیناسیون در فرودگاههای انکوریج، فیربانکس، جونو و کتچیکان آغاز شود.هایدی هدبرگ از وزارت بهداشت ایالتی گفته است، از پایان آوریل این اقدام به صورت آزمایشی برای مسافران ساکن این منطقه اجرا خواهد شد. این پروژه هم برای شهروندان آمریکا و هم برای گردشگران خارجی به اجرا در خواهد آمد.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از همشهری آنلاین، رتبهبندی گذرنامه هنلی بر اساس آمار و ارقام انجمن بینالمللی ترابری هوایی - یاتا و تعداد کشورهایی که دارندگان گذرنامه هر کشور میتوانند بدون روادید به آنها سفر کنند، در هر نوبت فهرست قدرتمندترین گذرنامههای دنیا را منتشر میکند. در سه ماه دوم سال جاری میلادی گذرنامه ژاپن با قدرت سفر کردن بدون روادید به ۱۹۳ کشور بسان سه ماه اول ۲۰۲۱ در صدر جدول ردهبندی گذرنامهها قرار دارد. پس از آن سنگاپور با ۱۹۲ کشور ایستاده و آلمان و کرهجنوبی با ۱۹۱ کشور رده سوم مشترک را در اختیار دارند. در انتهای فهرست قدرتمندترین گذرنامههای دنیا افغانستان در رده ۱۱۰ ایستاده و عراق و سوریه به ترتیب هر کدام یک رتبه بالاتر از آن قرار دارند. پاکستان، یمن، سومالی، فلسطین، نپال، کره شمالی و لیبی و کوزوو (مشترک) هم رتبههای ۱۰۷ تا ۱۰۱ را به خود اختصاص دادهاند. رتبه ۱۰۰ مشترک هم در اختیار سه کشور بنگلادش، لبنان و سودان است. اولین رتبه بالاتر از ۱۰۰ یعنی ۹۹ را دو کشور از آن خود کردهاند؛ ایران و سریلانکا. شهروندان این دو کشور آسیایی با گذرنامههای خود میتوانند به ۴۲ کشور دنیا بدون روادید سفر کنند. کنگو و اریتره، سودان جنوبی، اتیوپی، نیجریه، میانمار و جیبوتی در این فهرست بالاتر از ایران قرار گرفتهاند و با گذرنامه این کشورها میتوان بدون روادید وارد مرزهای ۴۳ تا ۴۸ کشور شد. رتبههای چهار تا شش این ردهبندی دربست در اختیار ۱۱ کشور اروپایی است اما در رتبه هفت مشترک نام دو کشور نیوزیلند و ایالات متحده آمریکا هم کنار اروپاییها به چشم میخورد. با گذرنامه آمریکا میتوان بدون روادید به ۱۸۷ کشور رفت. در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بهترین رتبه را امارات متحده عربی دارد که در رده ۱۵ مشترک با رومانی ایستاده و با گذرنامه آن میتوان به ۱۷۴ کشور (بدون روادید) سفر کرد.
ایجاد شده: 28/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 28/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحمید حرمتی " رییس جامعه حرفهای هتلداران خوزستان توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود، ضریب اشغال هتلهای خوزستان در نوروز امسال به 5 درصد هم نرسید و این حکایت از بحران شدیدی دارد. بحرانی که صنعت هتلداری استان خوزستان هرگز مشابه آن را به خود ندیده بود. زیان های سنگینی به واحدهای ما وارد شده است. عضو هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران ایران با بیان اینکه ما قبول داریم شرایط کرونا بعضی مشکلات را اجتناب ناپذیر کرده، افزود: با این حال معتقدیم علتبسیاری از مشکلات به وجود آمده را باید در جای دیگری جسنتوجو کرد. مدیریت و برنامهریزی کلی برای گردشگری کشور مشکلاتی دارد که به عقیده من ریشه آن در بخشهای دیگر و بیرون از گردشگری است. به عنوان مثال بخشی از کرونای جهش یافته از بیرون از کشور و از مرز عراق وارد ایران شد که ربطی هم به گردشگری نداشت. خیلی از کسانی که از مرز خوزستان وارد ایران شدند، گردشگر نبودند بلکه افرادی بودند که از بصره به خرمشهر و آبادان میآمدند و در آنجا خرید میکردند و یا کار تجاری داشتند و روزانه میآمدند و بر میگشتند؛ بنابراین باز کردن غیراصولی مرزها از سوی مدیران و مسئولان دیربط، باعث وارد شدن ویروس کرونای جهش یافته به کشور از مرزهای خوزستان شد. با توجه به اینکه گردشگران داخلی در اتاقهای جدا اقامت میکنند و پروتکلهای بهداشتی هم در هتلها به طور کامل اجرا میشود، باید هیچ مشکلی در صنعت گردشگری و هتلداری در ارتباط با شیوع کرونا وجود ندارد و این را قاطعانه میگوییم. او به ازدحامها در سطح مراکز عمومی اشاره کرد و گفت: به طور مثال در وسایل عمومی حمل و نقل مانند مترو تهران، اتوبوسها و ... مردم به صورت فشرده و بدون رعایت فاصله بهداشتی تردد میکنند. آن همه نزدیک به هم بودن معلوم است که به شیوع کرونا کمک میکند. در حالی که در مراکز رسمی اقامتی مانند هتلها نه تنها چنین خطری وجود ندارد بلکه امنیت بهداشتی و سلامت کامل برقرار است و همانطور که قبلاً هم گفتهام، هتلها حتی از خانههای ما هم بهداشتیتر و امنتر هستند؛ بنابراین مطرح کردن ادعای اینکه در بخش گردشگری و در اقامتگاهها ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، حرفی غیرعلمی و بیاساس است. حرمتی در ادامه عنوان کرد: مشکل دیگری که در بخش گردشگری وجود دارد و بسیار هم خطرناک است، مساله خانههای غیر مجازی است که به شکل غیرقانونی نسبت به پذیرش و اسکان مسافران اقدام میکنند و متاسفانه نظارتی هم بر آنها وجود ندارد. بسیاری از هموطنان ما در تعطیلات نوروز به استانهای شمالی کشور سفر کردند و در خانههای غیرمجاز اقامت داشتند. ما در جامعه هتلداران ایران بارها گفتیم و قبل از تعطیلات نوروز به شکل موکد یادآور شدیم که اگر هموطنان قصد سفر در تعطیلات نوروز دارند، حتماً از قبل مسئله اقامت را با رزرو اقامتگاههای رسمی حل کنند. چرا که اقامتگاههای رسمی به طور کامل پروتکلهای بهداشتی را رعایت میکنند و در آنها امنیت و اطمینان کامل وجود دارد؛ اما عملاً شاهد وضعیتی خلاف آن بودیم و بسیاری از هموطنان ما به جای اقامتگاههای رسمی، خانههای غیرمجاز را انتخاب کردند و متاسفانه شاهد مصیبت بسیار بزرگی هستیم و آمار مبتلایان و تلفات بعد از تعطیلات به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است. پیداست که وقتی چند خانواده با هم خانهای اجاره میکنند، امکان ابتلای آنها به ویروس کرونا بسیاربسیار بیشتر میشود؛ در حالی که اقامتگاههای رسمی اطمینان میدهند که مسافر در زمان اقامت از هر گونه خطری در این ارتباط مصونیت دارد. رییس جامعه حرفهای هتلداران خوزستان گفت: اگر ستاد کرونا و به طور کلی دولت از اقامت مردم در اقامتگاههای رسمی حمایت میکرد و نظارت جدیتری انجام میشد تا در جریان سفر و اقامت پروتکلهای بهداشتی به طور کامل رعایت شود، به اعتقاد ما بعد از عید شاهد این همه ابتلا و تلفات نمیبودیم. مسئولینی که این موضوع مهم را مدیریت نکردند و به پیشنهادها و برنامههای متخصصان گردشگری اعتنایی نداشتند، امروز باید پاسخگو باشند عضو جامعه حرفهای هتلداران ایران در پایان گفت: هتلها سرمایههای این مملکت هستند و امروز وضعیت بسیار ناگواری دارند. کمترین انتظار این است که دولت با در نظر گرفتن معافیتها و بخشودگیهایی به سر پا ماندن هتلها کمک کند. اگر هتلها به سمت تعطیلی بروند، بازگشت آنها بسیار دشوار خواهد بود. امیدوارم دولت این مشکل را جدی بگیرد و نگذارد این سرمایههای مهم ملی از بین بروند.
ایجاد شده: 26/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از صدا و سیما، با همه گیری ویروس کرونا و کاهش بسیار شدید تعداد جهانگردان، پاریس پایتخت فرانسه به تنهایی از ۱۵ و نیم میلیارد یورو درآمد توریستی در سال گذشته میلادی محروم شد. بر اساس گزارش سالانه وزارت جهانگردی فرانسه، این چنین کاهش تعداد گردشگران خارجی در پایتخت فرانسه بی سابقه است. شهر پاریس در سالهای قبل از بحران شیوع ویروس کرونا با ۵۰ میلیون جهانگرد، مکان نخست را در میان پایتختهای کشورهای دنیا به خود اختصاص داده بود. بحران کرونا، تعداد بازدیدکنندگان خارجی از این شهر را ۷۲ درصد و یا به عبارتی ۳۳ میلیون نفر کاهش داده است. براساس همین گزارش، میزان درآمد توریستی شهر پاریس در سال گذشته با ۱۷ و نیم میلیون جهانگرد، به ۶ و چهار دهم میلیارد یورو رسید. این کاهش درآمد فاحش، تاثیرات مالی فاجعه باری برای بخشهای مختلف به ویژه هتلداری، رستورانها و شبکههای حمل و نقل در پی داشته است. در سال بحرانی ۲۰۲۰، هتلهای فرانسه با کاهش ۷۰ درصد مسافر روبرو بوده اند که به علت کاهش شدید درآمد تعداد زیادی از آنها تعطیل و یا ورشکسته شده ا ند. موزه لوور، کاخ تاریخی ورسای، کلیسای نوتردام و برج ایفل از اماکن مشهور و پربیننده پاریس به حساب میآید که در سال گذشته میلادی با کاهش ۷۰ درصدی جهانگران خارجی روبرو بوده اند. فرانسه پیش از این با ۹۰ میلیون توریست، اولین مقصد جهانگردان بود که بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد یورو درآمد کسب میکرد.
ایجاد شده: 25/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 25/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، عبدالحمید حمیدی " رئیس جامعه حرفه ای هتلداران استان کردستان گفت : حدود 20 هزار و 500 نفر شب در نوروز امسال در واحدهای اقامتی استان کردستان پذیرش شدند. وی افزود: این تعداد مسافر از روز اول عید تا پایان روز سیزدهم در اقامتگاههای استان پذیرش شدند. عبدالحمید حمیدی گفت: این مسافران با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی اسکان داده شدند و از آنها پذیرایی به عمل آمد. رییس جامعه حرفهای هتلداران کردستان در ادامه عنوان کرد: در همین ارتباط ضریب اشغال هتلهای استان کردستان به ۲۵ تا ۳۰ درصد رسید که در مقایسه با تعطیلات عید پارسال ۲۰ درصد رشد داشتیم. او به مشکل شیوع شدید کرونا در دو شهر استان اشاره کرد و توضیح داد: در دو تا از شهرهای استان، یعنی سقز و بانه که از شهرهای بزرگ استان هم هستند، به دلیل وضعیت نارنجی هر دو شهر از ابتدای سال، هتلداران متاسفانه بسیار متضرر شدند؛ آنها هزینههای بسیار زیادی را جهت انجام تعمیرات و ایجاد تغییرات و تهیه تجهیزات و ملزومات کار هتلداری متحمل شده بودند. طبیعی هم بود. به هر حال عید در پیش بود و برای هتلداران، فصل پررونق سفر تعطیلات نوروز است. هتلداران هم میخواستند از این فرصت برای درآمدزایی و جبران بخشی از خسارتها استفاده کنند. بنابراین مثل هر سال برای پذیرش مهمانان نوروزی در هتلها آماده شدند اما متاسفانه این برنامهها و تدارکات جهت آمادگی بی فایده بود و ضریب اشغال هتلهای دو شهر سقز و بانه از ۵ درصد فراتر نرفت. حمیدی از تعامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با جامعه حرفهای هتلداران این استان تقدیر کرد و گفت: تعامل میراث استان با جامعه حرفهای هتلداران استان در جریان تعطیلات نوروز بسیار خوب بود. ستاد سفر اداره کل میراث خوشبختانه شبانهروزی دایر بود و بسیاری از مشکلات مسافران در این ستادها حل شد. ما هم اگر مشکلی داشتیم، نهایت همکاری را به عمل آوردند و از این بابت سپاسگزار هستیم.
ایجاد شده: 25/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 25/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " حرمتالله رفیعی" رییس هیاتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با استناد به آمار فروش بلیت پرواز، قطار، تور و اقامتگاه تخمین میزند سفرهای داخلی در نوروز ۱۴۰۰ تا حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. هرچند به گفته او، در برخی مناطق مثل کیش، ضریب اشغال اقامتگاهها به ۷۰ درصد رسید و در مقابل شهرهایی مثل مشهد بیشتر هتلها بدون مسافر و تعطیل ماندند و ضریب اشغال هتلهای این شهر میانگین ۲۰ درصد بود. رفیعی درباره کاهش سفرهای خارجی نیز گفت: وضعیت اقتصادی بههمریخته مردم و افزایش هزینه سفرهای خارجی و از طرفی تناقض درباره سفر و استرداد هزینهها در صورت لغو شدن پروازها باعث شد مردم کمتر سفر بروند و فکر میکنیم تا ۸۵ درصد ریزش سفرهای خارجی را در مقایسه با سال ۹۸ تجربه کرده باشیم. نوروز ۹۹ که مرزها بسته و پروازها تعلیق شده بود و سفری انجام نشد، بنابراین معیار مناسبی برای قیاس نیست. او اضافه کرد: توان اقتصادی مردم پایین آمده، از طرفی نرخ ارز بالا رفته است، اگر مردم تا چند سال پیش ترکیه را با پنج شش میلیون تومان میرفتند حالا باید نفری ۲۵ میلیون تومان بدهند. او در ادامه گفت: استقبال از تورها و سفرهای خارجی در نوروز ۱۴۰۰ بسیار پایین بود، به طوری که بیشتر پروازهای مسیر پرسفری مثل ترکیه نیمهخالی انجام شد. برای مسیر ترکیه ۲۰۰ هواپیما در هفته مجوز پرواز دارند که معمولا در تعطیلات نوروز برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ پرواز اضافه دیگر، دو کشور مجوز صادر میکردند، اما امسال نه تنها آن مجوزهای اضافه صادر نشد که تعداد پروازهای روزانه از ۲۸ به ۵ پرواز رسید. بسیاری از آژانسهای مسافرتی برخلاف تصورشان باز هم متحمل ضرر و زیان شدند. رفیعی همچنین گفت: یک ماه مانده به تعطیلات نوروز نامهای از معاون گردشگری منتشر شد مبنی بر اینکه هزینه تورها و سفرهای خارجی و داخلی در صورت لغو به خاطر شرایط کرونا پس داده نشود که بعد آن را تکذیب کردند و گفتند خرید خدمات سفر تا سه ماه ضمانت شود تا درصورت لغو پرواز یا بسته شدن راه، هزینه مسافر سوخت نشود. همین تناقض در مسافران بیاعتمادی ایجاد کرد که در ریزش سفرها بیتاثیر نبود. او مدیریت سفرهای نوروزی را دچار نوعی لجامگسیختگی و از همگسستگی دانست و افزود: تا پیش از تعطیلات، اظهارات متناقض مردم را سرگردان کرده بود. مدیریت سفر هم بسیار ضعیف بود. در طول تعطیلات مدام پیام میدادند که سفر نروید و هر روز تغییر رنگ چند شهر را اعلام میکردند و ۷۲ ساعت برای ترک فوری آن مناطق ضربالاجل میدادند. در ستاد ملی کرونا یک قانون تصویب میکردند بعد خلاف آن عمل میشد. با پایان یافتن تعطیلات هم مردم مقصر شناخته شدند. رییس هیاتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به اتهاماتی که متوجه صنعت گردشگری شده با توجه به وخیمتر شدن اوضاع کرونا در کشور، اظهار کرد: اگر مراکز گردشگری آلوده هستند و عامل آلوده شدن مسافران به کرونا بودهاند وزارت بهداشت گزارش دهد. تمام پروتکلهای بهداشتی در اماکن گردشگری رعایت میشود، وگرنه حتما وزارت بهداشت مثل رستورانها و یا سایر مراکز از آنها نام میبرد. بهتر است وزارت بهداشت مراکز درمانی را در حاشیه امنیت نگه دارد که مردم برای پیگیری امور درمانی از حضور در آنها دچار واهمه هستند. او افزود: اگر وزیر بهداشت نگران انتقال ویروس جهشیافته از ترکیه به ایران است، آمار دقیق ارائه دهد که این تعداد مسافر از ترکیه مبتلا شدهاند. چرا با مستندات و منطق با مردم صحبت نمیشود؟ متاسفانه ما فقط آمارسازی بلدیم، مثلا در زمان محمدشریف ملکزاده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که جمعیت کشور ۸۰ میلیون نفر بود و ۵۰ درصد این جمعیت هم اصلا سفر نمیرفت، آمار میدادند در نوروز ۱۲۰ میلیون نفر گردشگر داشتهایم. حالا هم که ویروس کرونا است، از این طرف بوم افتادهاند و آمار میدهند یک میلیون نفر سفر رفتهاند. این آمارها کجا ثبت شده است که حتی ما به عنوان دستاندرکار گردشگری به آن دسترسی نداریم، آیا سایر دوائر نظارتی به این آمارها دسترسی دارند؟ ما را قانع کنید، مستندات ارائه دهید و سلیقهای حرف نزنید.
ایجاد شده: 22/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " امیر سزاوار " رئیس جامعه هتل داران استان خراسان رضوی اعلام کرد؛ این آمار غیررسمی است و تنها مربوط به هتلهای شهر مشهد است و میانگین اشغال هتلهای استان خراسان رضوی کمتر از ۱۹ درصد بوده است. امیر سزاوار در این باره گفت: هنوز آمارهای رسمی میزان اشغال هتلهای استان اعلام نشده است اما در این مدت ۴۶ درصد هتلهای استان به تعداد ۱۱۲ مورد فعال بوده اند که طبق آمار غیررسمی مشخص شد میانگین اشغال آنها در تعطیلات نوروز کمتر از ۴۰ درصد بوده است که اگر این رقم را با احتساب همه هتلهای استان درنظر بگیریم، به کمتر از ۱۹ درصد خواهد رسید. او با تاکید بر اینکه عده زیادی از طریق این صنعت، نان بر سر سفره خود میبرند، عنوان کرد: از حدود ۲۰ هزار نفری که در صنعت گردشگری استان خراسان رضوی فعال بودند، بیش از ۱۵ هزار نفر بیکار شده اند و این یعنی نان ۱۵ هزار خانواده از این سفره قطع شده است. رئیس جامعه هتل داران خراسان رضوی تبلیغات منفی وزارت بهداشت را عامل اصلی بی تأثیر بودن گشایش جادهها در بهتر شدن وضعیت صنعت گردشگری به ویژه هتل داری دانست و افزود: دستورالعملهای سختگیرانهای برای هتلها درنظر گرفته شده است که با وجود آنها میتوان گفت شیوع کرونا از این مکانها امکان پذیر نیست؛ بنابراین مسئولان به جای تبلیغات منفی باید به فکر ایجاد بستری مناسب برای انجام سفرهای سالم باشند. رئیس جامعه هتل داران خراسان رضوی با گلایه از سخنان معاون کل وزیر بهداشت میگوید: فعالان صنعت گردشگری مدت هاست صبوری میکنند و برای جان مردم اهمیت قائلند، اما مسئولان بگویند در این مدت چه اقدام موثری برای نجات این صنعت انجام داده اند که خود را با دیگر کشورهای دنیا مقایسه میکنند؟
ایجاد شده: 22/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبه زاده " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام اظهار کرد: « بر اساس مصوبات کمیته بحران مقابله با ویروس کرونا و با اعلام وضعیت جدی در سطح استان ایلام و شهرستان های تابعه تا اطلاع ثانوی تمامی تاسیسات گردشگری ، مجتمع های گردشگری ساحلی، مجتمع آبدرمانی، مجتمعهای تفریحی ، بازارچه های صنایع دستی ، رستوران ها ( در صورت امکان فقط به صورت بیرون بر) و ...تعطیل شدند. وی همچنین از فعالیت ۵۰ درصدی هتل های استان با نصب اپلیکیشن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت : همه صاحبان تاسیسات گردشگری ، مجتمعهای اقامتی، تفریحی و گردشگری ملزم به اجرای این مصوبه هستند و در صورت عدم رعایت این دستورالعمل، با متخلفین برابر قانون برخورد و به مدت دو هفته پلمب خواهند شد. شنبه زاده از تشکیل گروه نظارتی برای رصد اقدامات بهداشتی در تأسیسات گردشگری ایلام خبر داد و اضافه کرد: «طرح بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری بهمنظور پیشگیری از شیوع کرونا در این ایام بهصورت ویژه انجام میشود و در صورت تعطیل نشدن و برگزاری مراسم عروسی ، همایش ها و هرگونه فعالیتی برخلاف هشدارهای این اداره کل، با این مراکز برخورد قانونی میشود.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام تصریح کرد: «مدیران ادارات شهرستانهای تابعه نیز نسبت به کنترل و رعایت دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درزمینهٔ کرونا ویروس، در نظارتهای عالیه مکلف هستند.
ایجاد شده: 21/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400 اخبار داخلی
تا به کجا می رود این سریال تکراری و این امواج شماره گذاری در جهت مهار این ویروس و این کووید 19 ؟! تا چه زمانی به رنگبندی و رنگارنگ کردن استان ها و شهرها می پردازید ؟! خدایا ، خداوندا ، تا به کی باید شماره کنیم و ببینیم چگونه پر ، پر میشوند عزیزانمان روی تخت های بیمارستان ؟! آیا دیگر فردی و گروهی وکسبه ای و فعالیتی مانده که مورد اتهام قرار نگرفته باشد و نفرموده باشید که یافتیم و ایشان باعث شیوع ویروس هستند ؟! از آن استاد سلمانی و آن کسبه بازار روز و آن حراج کننده کیف و کفش و آن مرغ فروش تا مراسم عروسی و مهمانی های خانوادگی و دور همی های معمول ؟! و اینک چه زمان مناسبی که چهارشنبه سوری و دید و بازدیدهای عید و سفر های نوروزی و از همه مهمتر گردشگری را با تمام قدرت بکوبیم و به ریشه زنی بپردازیم و های و هوی کنیم و وامصیبتا سر دهیم که چرا تحمل نمی کنید و احساسات را برانگیزیم که کادر بیمارستانها و دکتر و پرستاران عزیز خسته و درمانده شدند !! جناب آقای حریرچی ، دیگر این بهانه ها و این توجیه کردن های تکراری را ادامه ندهید و این آمارها را به رخ ما نکشید و بدانید تحمل ما از شما بیشتر است و مهم آن است که دیگر باورتان نداریم !! تصور می فرمائید فقط شما هستید که رفتار دیگر کشورها را در مقابله با این بیماری می شناسید ؟! زهی خیال باطل ،که ما نه تنها تمام اخبار را رصد می کنیم بلکه با توجه به این تنوع فضای مجازی و این همه شبکه های اطلاع رسانی خیلی بهتر و سریعتر از شما به گزارش های روز دنیا دسترسی داریم ، عینک خود را عوض کرده و چشمان خود بیشتر باز کنید و ببینید چگونه حتی کشورهای همسایه ، هم این بیماری را مهار کردند و هم گردشگری خود را به مسیر درست هدایت کردند و شما بعد از گذشت بیش از یک سال از خواب بیدار شده و توصیه می فرمائید باید تحمل کنید. در تمام این مدت طولانی ، آمار واقعی در دست شما بود ، تمامی کادر درمان با تمام توان و قدرت در چنگال شما اسیر بود ، برنامه ریزی ها وسیله شما پیشنهاد می شد و عواقب را به خوبی می شناختید ، امّا چند سوال کوچک ، آیا فعالیت اقتصادی را می شناسید ؟ آیا هزینه های جاری را می دانید ؟ آیا با هزینه های سربار آشنائی دارید ؟! آیا تا حال به بیکاری و اشتغال کلاً فکر کرده اید ؟! برای یک بار هم شده نظری به بودجه دولت انداخته اید ؟! پای درد دل ذیحساب وزارت خانه خودتان نشسته اید ؟! آیا می دانید مالیات تنها آن عددی نیست که در فیش حقوقی شما در پایان ماه ذکر میشود ؟! آیا تا به حال گذرتان به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خورده است ؟! آیا صف کارگران در انتظار استفاده از بیمه بیکاری را مشاهده کرده اید ؟! آیا می دانید در وزارت خانه امور اقتصادی و دارائی و همچنین سازمان تامین اجتماعی یک واحد کوچکی دارند به نام اجرائیات که این روزها بسیار فعال هستند و می توانند با قوانین محکم یک فعال اقتصادی را به فلاکت برسانند ؟! اگر پاسخ شما به تمام این سوالات مثبت هم باشد امّا یقین دارم کوچکترین توجه ای به آن ندارید در حالیکه مجریان و مدیران اول کشورهائی که مورد نظر شما می باشند نه تنها تمامی این موارد را می شناسند بلکه برایشان از اهمیت بالائی برخوردار است و به هر بهانه ای مانع بهم خوردن توازن بین فعالیت اقتصادی و مهار این ویروس منحوس شدند ، ابتدا با قرنطینه صحیح و سپس از کمک های بلاعوض گرفته تا کمک وسیله بسته های ارزاق عمومی تا وام های کم بهره و بدون بهره طویل المدت و بدون نیاز به امهال و تا شناخت و برآورد کردن کوچکترین نیازهای مردمشان و با احترام به آنها به دلیل تحملشان !! و اینک با واکسیناسیون مناسب . حریرچی عزیز شما که توان پذیرش هیچ انتقادی را ندارید به خود بیائید که به شدت نیاز به خانه تکانی دارید و نیاز به تفکر بهتر ، نیاز به اندیشه کارساز ، نیاز به مشاوره بیشتر و نیاز به انتخاب راهی مناسب که در خور این ملت عزیز و بزرگوار است . با احترام سید علی معین زادهبه تاریخ 20/1 /1400
ایجاد شده: 21/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400 مقالات و یادداشت ها