نتایج جستجو...
آمادگی کامل هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان یزد برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی

آمادگی کامل هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان یزد برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمن‌ماه اقدام به نظافت، بازسازی و آماده‌سازی برای ایام عید نموده‌اند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هم‌اکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، خانه‌مسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتل‌ها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانه‌های مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سال‌هاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاه‌های غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاه‌های غیر مجاز تمایلی به سامان‌دهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاه‌های متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاه‌های غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی‌ و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتل‌ها، محدودیت‌های قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی می‌شود.

ایجاد شده: 15/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396     اخبار داخلی
قیمت هتل‌ها تا مهرماه 97 افزایش نمی‌یابد

قیمت هتل‌ها تا مهرماه 97 افزایش نمی‌یابد

رئیس جامعه هتلداران ایران، اعلام کرد: ‌برنامه‌ای برای گران‌تر شدن نرخ اقامت وجود ندارد و قیمت هتل‌های کشور تا مهر ماه سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از ایسنا، جمشید حمزه‌زاده با اشاره به تثبیت نرخ اقامت در هتل‌های کشور تا ۶ ماه آینده و حتی در نوروز، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده نه تنها نباید افزایش نرخی را در هتل‌ها شاهد باشیم بلکه توافق کرده‌ایم در همه شهرها تخفیف‌هایی داده شود تا مردم به اقامت در هتل بیشتر تمایل نشان دهند. رئیس بزرگترین تشکل هتلداری کشور درباره‌ تضاد محتوای این توافق‌ با قیمت برخی هتل‌ها برای نوروز که با افزایش روبرو شده است، گفت: این تشکل با هیچ افزایش نرخی موافقت نکرده و نظارت هم می‌کند تا در نوروز تخلفی صورت نگیرد. وی افزود: آخرین تغییر در قیمت هتل‌های کشور به مهرماه سال ۹۶ مربوط می‌شود و از امسال قرار شده فقط یکبار در سال، نرخ‌ها تغییر کند.

ایجاد شده: 12/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396     اخبار داخلی
برخی قوانین در هتل‌های ایران، تندروی است / مسافر خارجی به دنبال آزادی عمل است

برخی قوانین در هتل‌های ایران، تندروی است / مسافر خارجی به دنبال آزادی عمل است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص وضعیت صنعت هتلداری در سال گذشته، اظهار داشت: موضوعاتی مانند آلودگی هوا، شایعه زلزله و تنش‌های سیاسی و اجتماعی، همگی دست به دست هم دادند که ما یکی از سخت‌ترین سال‌ها را از سر بگذرانیم و به همین جهت طی نامه‌ای به معاونت اول رئیس‌جمهور تقاضای کمک کردیم. “محمدعلی فرخ‌مهر” در خصوص محتوای نامه ارسالی هتلداران به معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: افرادی که در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند معمولا به بانک‌ها مقروض هستند. ما از دولت خواستیم که حداقل شش ماه به این افراد فرصت بدهد تا بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند. نکته دیگر آنکه هتل‌ها به دلیل نوع مصرف آب و برق، فیش‌های سنگینی را دریافت می‌کنند و ما از دولت خواستیم که برای پرداخت هر فیش سه ماه فرصت بدهد. فرخ‌مهر در خصوص پرداخت مالیات توسط هتلداران نیز ابراز داشت: دولت اگر بخواهد از بخش گردشگری مالیات بگیرد، خودش ضرر می‌کند. در تمام دنیا بسته‌های تشویقی برای جذب توریست وجود دارد به طوری که هیچ کشوری به غیر از ایران از میهمانان خارجی خود مالیات ارزش افزوده نمی‌گیرد. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص فعالیت آپارتمان‌های غیرمجاز، گفت: متاسفانه یک سری آپارتمان‌های مبله به صورت غیرمجاز به افراد اجاره داده می‌شود که ما با همکاری نیروی انتظامی در حال شناسایی آنها هستیم. وی تصریح کرد: در هتل‌ها یک سری قوانین دست و پاگیر وجود دارد که بعضا برخی از آنها تندروی است و بر همین اساس مسافر برای اینکه آزادی عمل بیشتری داشته باشد، بتواند از ماهواره استفاده کند و بدون شناسنامه و هر گونه بازخواستی به راحتی اتاق کرایه کند به سوی این اماکن غیرمجاز کشیده می‌شود. “فرخ‌مهر” افزود: در شرع و دین اسلام، ازدواج انقطاعی مجاز و شرعی دانسته شده است. این ازدواج‌ها از طرف یک نفر معمم صورت می‌گیرد و دو نفر نیز به صحت آن شهادت می‌دهند و به زوجین برگه‌ای همراه با امضا و مهر مسجد محل داده می‌شود اما این افراد نمی‌توانند از هتل‌ها استفاده کنند و برای این کار باید حتما به محضر رفته و برگه رسمی دفترخانه داشته باشند. همین امر سبب می‌شود که این افراد به سمت اقامتگاه‌های غیرمجاز بروند. وی افزود: وقتی یک کاغذی را امام جمعه یک محله مهر می‌کند و دو نفر شهادت می‌دهند، این کاغذ باید مورد قبول باشد زیرا از نظر شرعی این دو نفر باهم ازدواج کردند و نباید مشکلی برای دادن اتاق به آنها وجود داشته باشد. “محمدعلی فرخ‌مهر” در پایان گفت: فرهنگ و جامعه ما ایرانی‌ها کاملا خاص است و مردمان دیگر کشورها نیز رسوم خاص خودشان را دارند و اگر بخواهیم میهمان‌نوازی کنیم و از حضور میهمانان خارجی به دلیل برخی آزادی‌ها در اقامت‌گاه‌های غیرمجاز خودداری کنیم باید دست هتلداران را برای سرویس‌دهی به افراد خارجی باز بگذاریم.

ایجاد شده: 12/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396     اخبار داخلی
جمشید حمزه‌زاده: طعم پول شیرین است و به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت!

جمشید حمزه‌زاده: طعم پول شیرین است و به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت!

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از ایسنا، رئیس جامعه هتلداران ایران معتقد است: آموزش و پروش اعلام کرده که کلاس‌های درس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهد اما همین که نوروز می‌شود، کلاس‌ها با نرخ آزاد به مردم عادی اجاره داده می‌شود. طعم پول شیرین است، به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. جمشید حمزه‌زاده، توافقات صورت گرفته را پایدار نمی‌داند. وی اظهار داشت: با آن‌که می‌گویند توافق کردیم مدارس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار دهیم، اما می‌دانیم امسال هم همان اتفاق سال‌های گذشته تکرار می‌شود. آن‌ها به اسم فرهنگیان کار را شروع می‌کنند اما اگر مسافر عادی مراجعه کند یک کلاس درس را هم به قیمت آزاد به او اجاره می‌دهند. “حمزه‌زاده” در عین حال از آمادگی هتلداران برای توافق با آموزش و پرورش برای در اختیار قرار دادن اقامتگاه‌های ارزان به فرهنگیان خبر داد و گفت: معتقدیم در شأن مردم و مخصوصا فرهنگیان نیست که در کلاس‌های درس با کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی اقامت کنند، ما حاضریم با آموزش و پروش توافق کنیم و در نوروز ظرفیتی از اقامتگاه‌های ارزان ‌قیمت‌مان را با نرخی حتی کمتر از آن کلاس‌های درس در اختیار فرهنگیان قرار دهیم. هتل‌ها توان پوشش دادن این جمعیت را دارند. بر اساس آمار، کلاس‌های درس در نوروز سال ۹۶ جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۷۷ نفر را اسکان دادند که بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر آن‌ها غیرفرهنگی بودند. از سوی دیگر هتلداران که اعلام کرده‌اند در نوروز گذشته با ۱۰ درصد افت اقامت مواجه شده‌اند و مدارس، خانه‌های اجاره‌ای و کمپ‌ها از مهم‌ترین عوامل ورشکستگی و رکود بازار آن‌ها به شمار می‌آیند.

ایجاد شده: 9/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396     اخبار داخلی
واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی

واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی

واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی اعلام آمادگی دست‌اندرکاران حوزه اقامتی کشور برای اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 به گزارش هتل‌نیوز ، جامعه هتلداران ایران با صدور بیانیه‌ای در واکنش به ورود وزارت آموزش و پرورش به جذب مسافران در مدارس دولتی، آمادگی واحدهای اقامتی سراسر کشور در اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: از آنجا که فعالان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور خصوصا بهره‌برداران حوزه اقامتی، شان و جایگاه ارزشمند و مقدسی را برای معلمان و فرهنگیان عزیر قائل بوده و اعتقاد دارند که خانواده محترم این عزیزان همیشه و در تمام طول سال، خصوصا ایام نوروز می‌بایست سفری مطمئن، با آرامش و مناسب داشته باشند؛ دست‌اندرکاران حوزه اقامتی کشور آمادگی کامل خود را اعلام می‌نمایند تا در این ایام، پذیرای فرهنگیان محترم با شرایط ویژه و تخفیفات مناسب باشند. بیش از ۳۰۰۰ واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، پانسیون و مجتمع‌های اقامتی تفریحی در کشور فعالیت می‌نمایند که قریب به ۷۰ درصد آنها برای اقشار متوسط طراحی شده است و آمادگی دارند در طول سال و نیز ایام نوروز خدمات ویژه‌ای برای عموم هموطنان ارجمند خصوصا فرهنگیان گرامی ارائه نمایند. به راستی آیا شان مکان‌های مقدسی به نام کلاس‌های درس در مدارس کشور اجازه می‌دهد که تبدیل به اقامتگاه با حداقل امکانات و بهداشت برای سفر هم میهنان عزیزمان باشد؟ آیا هر یک از ارگان‌ها و نهادهای کشور می‌توانند در مواردی که خود صلاح می‌دانند، ورود کرده و نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند. بهتر نیست هر یک از دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نموده و به حوزه‌های غیر تخصصی ورود پیدا نکنند. آیا مسئولان محترم وزات آموزش و پرورش اجازه می‌دهند که دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر به حوزه آموزش دانش‌آموزان عزیز کشور که آینده‌ساز فردای میهن عزیزمان هستند، ورود پیدا کرده و کلاس درس دائر نمایند. جامعه هتلداران ایران – هشتم اسفندماه ۱۳۹۶

ایجاد شده: 8/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396     اخبار داخلی
اظهارت مهم معاون گردشگری کشور در خصوص هتلداری در جمع اصحاب رسانه + گزارش تصویری

اظهارت مهم معاون گردشگری کشور در خصوص هتلداری در جمع اصحاب رسانه + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست خبری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، عصر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل سالن “فجر” سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ابتدای این نشست با تشریح تهیه بسته‌های ارزان‌قیمت برای خارجی‌ها در نوروز امسال، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و با توجه به خلوت بودن تهران در تعطیلات نوروز و ظرفیت مناسب هتل‌های تهران با هماهنگی جامعه هتلداران نسبت به تهیه این بسته‌های ارزان‌قیمت برای تورهای ورودی در ایام نوروز اقدام خواهد شد. “محمد محب‌خدایی” درباره راهکارهای پیشنهادی در خصوص کنترل قیمت‌ها در تمام طول سال نیز گفت: در جلسه‌ای با جامعه هتلداران قصد داریم تا قیمت هتل‌ها را به صورت تقویمی اعلام کنیم. البته خود هتلداران پای کار آمده‌اند و به‌دنبال این هستیم تا قیمت‌ها متعادل شود و نظارت‌ها بیشتر شود. در نوروز امسال با هماهنگی هتلداران استان‌های مختلف و با دستور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شاهد تخفیف‌های هتلی هستیم. معاون گردشگری کشور از دستور ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص کنترل قیمت سفرهای نوروزی خبر داد و ابراز داشت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و به دستور ستاد هماهنگی خدمات سفر، قرار شده تا مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران خارج و خدماتش فقط به فرهنگیان محدود شود. محب‌خدایی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضوع فعالیت خانه‌مسافرها، گفت: این واحدهای اقامتی را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم. خانه‌مسافرهایی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند همچنان فعال هستند و به دنبال ساماندهی آنها هستیم تا در کنار هتل‌ها فعالیت کنند اما تهدیدی برای هتل و هتلداران نباشند بلکه سر ریز مسافران در خانه‌مسافرها اقامت کنند. وی افزود: دسته دوم، خانه‌مسافرها نوساز و جدید هستند که در حال حاضر مجوز جدیدی برای فعالیت آنان صادر نمی‌شود. معاون گردشگری کشور در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده گردشگری نیز بیان داشت: به توافق‌های خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور رسیده‌ایم و در پی این هستیم تا این موضوع در چارچوب قانون صادرات، اصلاح شود. وی ادامه داد: گرانی هتل‌ها صرفا تحت تأثیر مالیات نیست، بلکه ضریب اشغال روی آن تأثیرگذاشته است. در حال هماهنگی با هتل‌ها هستیم تا با تعریف تور ارزان‌قیمت در روزهای خالی سال نرخ اقامت را اتوماتیک کاهش دهیم. معاون گردشگری کشور در پایان و در پاسخ به سوال مربوط به خصوصی‌سازی هتل‌ها، گفت: نرخ اقامت را هتل‌ها پس از جلسات کارشناسی تعیین و با توجه به شاخص‌های این سازمان تثبیت می‌شود. قطعا اگر هتل‌ها برای یک شب اقامت دو میلیون تومان نرخ بگذارند شما شاکی می‌شوید، پس ما باید این موضوع را تحت نظارت قرار دهیم.

ایجاد شده: 6/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396     اخبار داخلی
نشست مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی با رئیس و هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران

نشست مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی با رئیس و هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در راستای انسجام‌بخشی به تشکل‌های رسمی تاسیسات گردشگری کشور و با هدف فراهم آوردن امکان تشکیل جوامع استانی و همچنین لزوم هم‌افزایی کلیه تشکل‌های استانی و کشوری، نشستی با حضور نمایندگان هیات موسس انجمن حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی و رئیس و هیات‎‌مدیره جامعه هتلداران ایران در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، برگزار شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این جلسه ضمن اشاره به تعداد زیاد هتل‌های این استان، بر حفظ جایگاه خراسان رضوی به عنوان قطب صنعت هتلداری کشور و همچنین لزوم انسجام و همدلی کلیه تشکل‌های استانی و کشوری، تاکید کرد. “ابوالفضل مکرمی‌فر” ضمن بر شمردن راه‌های تقویت تشکل‌های رسمی گردشگری، اظهار داشت: انسجام و همدلی تشکل‌ها، کلید توسعه صنعت گردشگری کشور است و در این میان تشکل‌های قوی می‌توانند ضمن پیشبرد برنامه‌ها و تامین منافع اعضای خود، همچون بازوان توانمند یاری‌رسان این سازمان در تحقق اهداف مورد نظر باشند. جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران نیز در این جلسه آمادگی این تشکل را برای همراهی در جهت ایجاد یک تشکل قوی در استان خراسان رضوی با توجه به قدمت و کثرت واحدهای اقامتی موجود، اعلام نمود. در ادامه این نشست آقایان “سزاوار” و “مادرشاهیان” به عنوان نمایندگان هیات موسس تشکل هتلداری استان خراسان رضوی ضمن بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های هتلداران استان در مورد ضرورت ایجاد یک تشکل استانی قوی و منسجم، آمادگی خود را برای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی استان و دیگر جوامع کشوری اعلام نمودند.

ایجاد شده: 5/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396     اخبار داخلی
محمد قانعی: ضریب اشغال هتل‌های مشهد به 30 درصد رسیده است

محمد قانعی: ضریب اشغال هتل‌های مشهد به 30 درصد رسیده است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ویژه شهر مشهد در صنعت گردشگری کشور به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا ( ع ) اظهار داشت: در مشهد 211 هتل فعال و 292 پروژه اقامتی در حال ساخت داریم که اغلب هتل‌اند و در طی چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. بنابراین ضروری است که طرح جامع گردشگری مشهد تدوین شود تا مشخص شود ما نیازمند ایجاد هتل هستیم یا خیر؟ محمد قانعی با اشاره به سابقه صنعت هتلداری در شهر مشهد، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب و به دلیل وقوع جنگ تحمیلی از معیار‌های استاندارد جهانی فاصله گرفتیم ولیکن در طی سال‌های دهه شصت مسئولان و سرمایه‌گذاران در برخی از اوقات به منظور اسکان زائرانی که برای فرار از موشک‌باران غرب و مرکز کشور به استان ما پناه می‌آوردند در مشهد مکان اقامتی ساختند و شاهد روند رو به رشد ساخت اقامتگاه‌ها با شرایط خاصی بودیم. وی در ادامه ابراز داشت: اغلب نهاد و سازمان‌های دولتی یک اقامتگاه و هتل در مشهد ایجاد کرده‌اند و اکنون شاهد آن هستیم که همه ارگان‌ها و سازمان‌ها دارای یک اقامتگاه و بعضاً هتل 5 ستاره هستند که البته قانون آن‌ها را مکلف به واگذاری به بخش خصوصی کرده است. “قانعی” افزود: با کمک مسئولان جهاد دانشگاهی مشهد و پژوهشکده گردشگری این سازمان، پژوهشی را انجام دادیم و مشخص شد هر زائر در مشهد با میانگین اقامت سه روز، روزانه 120 هزار تومان هزینه می‌کند اما در مشهد نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و به خاطر حرکات ناشیانه و غیرمسئولانه برخی، زائران حاشیه خلیج فارس را به راحتی از دست دادیم. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تصریح کرد: در شهر مشهد با افزایش بی‌رویه هتل‌ها مواجه هستیم و در طی 5 سال اخیر هرسال، حدود 25 درصد به ظرفیت هتل‌ها در مشهد افزوده می‌شود و البته تعداد هتل‌ها در چهار سال آینده باتوجه به اینکه 200 هتل در حال ساخت در مشهد داریم، افزایش بیشتری خواهد یافت. وی ادامه داد: اکنون ظرفیت اشغال هتل‌ها نسبت به سال قبل کاهش یافته است، سال گذشته در چنین ایامی میزان اشغال به 45 درصد نیز می‌رسید، اما اکنون میزان اشغال ظرفیت هتل‌ها 30 درصد است و این رقم به معنای زیان جدی در حوزه هتلداری است. محمد قانعی در پایان گفت: مهمترین علت خالی ماندن ظرفیت هتل‌ها در مشهد، فعالیت اماکن اقامتی غیرمجاز و به ویژه خانه‌مسافر‌ها است. در حال حاضر فعالیت خانه‌مسافر‌ها به صورت جدی در حال رشد و افزایش است و ما نسبت به این موضوع نگران هستیم که تعداد تعطیلی هتل‌ها افزایش پیدا کند.

ایجاد شده: 5/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396     اخبار داخلی
تحلیل رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از نحوه نرخ‌گذاری هتل‌های پایتخت

تحلیل رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از نحوه نرخ‌گذاری هتل‌های پایتخت

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران با اشاره هزینه‌های پایین‌تر هتل‌ها در برخی کشورهای همسایه، ابراز داشت: در این کشورها در خصوص سیاست‌های جذب گردشگر، اجماع عمومی دست‌اندرکاران و مسئولان وجود دارد و به این ترتیب همسویی ایرلاین، آژانس و هتل برای جذب گردشگر چینش یک پازل هماهنگ است. “محمدعلی فرخ‌مهر” ابراز داشت: نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه داشت رسیدن به اجماع عمومی برای رسیدن به منویات مقام معظم رهبری است و این نکته نیز با مقاوم‌سازی نظام اقتصادی و مقابه در مقابل بحرانها اجرایی می‌شود . وی تصریح کرد: با سیاست‌گذاری صحیح و اصولی در زیر ساخت‌های صنعت هتلداری از یک سو رغبت ماندگاری بیشتری برای هتلدار وجود خواهد داشت و از سوی دیگر حضور سرمایه‌گذاران نیز تقویت خواهد شد. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در ادامه گفت: این فرصت‌سازی می‌بایست توسط برنامه‌سازان و متولیان امر با محورهای تأثیرگذار در صنعت گردشگری و شناسایی آن برای جلوگیری از بحران انجام شود. “فرخ‌مهر” عنوان کرد: در این شرایط دلایل کمتر بودن نرخ هتل در کشورهای مجاور نسبت به ایران مشخص می‌شود. در واقع برخی سوبسیدهای دولتی به صنعت گردشگری و تامین زیرساخت‌های آن باعث ارزان شدن سفر و ورود خیل عظیمی از گردشگران به این کشورها می‌شود. وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل اعتقادات دینی در کشور ما رعایت شئونات اسلامی و قوانین جاری سرلوحه کار قرار دارد و این در شرایطی است که هتل‌های سایر کشورها، ده ها منبع درآمد جانبی دارند. پیشکسوت صنعت هتلداری ایران در ادامه مواردی نظیر وضعیت اجتماعی و سیاسی، عوارض و مالیات، قوانین و آئین‌نامه‌ها، تامین زمین برای ساخت هتل، تسهیلات بیمه‌ای، بستر سازی برای ایجاد فضای رقابتی و شیوه نرخ‌گذاری را مهمترین عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت هتل‌های کشور، معرفی کرد. وی در پایان گفت: ارزان‌سازی سفر برای گردشگر از پرواز تا هتل، مستلزم نگاه ملی نسبت به جذب گردشگر است. سرمایه‌گذار هتلی در صورت دستیابی به آنچه گفته شد، امکان شکستن نرخ مصوب سازمان میراث فرهنگی را نیز خواهد داشت.

ایجاد شده: 5/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...