رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی، اظهار داشت: طبق رزروهای صورت گرفته، پیشبینی میشود تا اشغال هتلهای مشهد در روزهای پایانی ماه صفر به 100 درصد برسد. "محمد قانعی" ضمن اشاره به این موضوع، ابراز داشت: خوشبختانه در سالهای قبل و در دهه آخر صفر، میزان ضریب اشغال بالایی را شاهد بودیم که البته در چند سال اخیر، کمی تنزل کرده بود. به گزارش هتلنیوز ، وی افزود: امسال و بر اساس پیشبینیهای انجام شده و میزان رزروهای صورت گرفته، اشغال هتلها در دهه پایانی به 100 درصد خواهد رسید. "قانعی" با اشاره به آمادگی هتلها برای استقبال از زائرین، گفت: تمامی هتلها آمادگی کامل دارند و مشکل خاصی وجود ندارد ضمن اینکه نظارتهای خود را در این خصوص تشدید کردهایم تا مساله خاصی وجود نداشته باشد. وی در پایان گفت: در شهر مشهد به تعداد کافی فضای اقامتی رسمی و قانونی وجود دارد و امیدواریم هموطنان از اماکن غیرمجاز و غیر رسمی استفاده نکنند تا دردسر و مشکلی ایجاد نشود.
ایجاد شده: 7/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی ضمن تشریح وضعیت ضریب اشغال هتلهای این استان در نیمه نخست سال، اظهار داشت: وضعیت ما نسبت به سال قبل بهتر شده و شاهد رشد 20 درصدی ضریب اشغال هستیم. "محمد قانعی" ابراز داشت: معمولا بیشترین حجم مسافر و گردشگری در این موقع از سال اتفاق میافتد و امسال نیز از نیمه دوم تیرماه تا اواسط شهریور شاهد ضریب اشغال 75 درصدی هتلهای مشهد بودیم. "قانعی" تصریح کرد: به طور کلی در شش ماهه نخست امسال، وضعیت ما نسبت به سال قبل بهتر شده و شاهد رشد 20 درصدی هستیم که البته افزایش میزان مسافران عراقی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تاثیر زیادی در این رونق داشته است. وی افزود: افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش ریال باعث شده تا مسافرانی که معمولا جهت زیارت به عراق و کربلا میرفتند، ترجیح دهند به مشهد سفر کنند. وی ادامه داد: افزایش نرخ دلار تاثیر منفی در کار هتلداران داشت زیرا تمام هزینهها افزایش پیدا کرد و در مقابل قیمت هتلها هیچ افزایشی نداشت. البته باید توجه داشته باشیم که اگر نرخ هتلها را افزایش دهیم، مردم کشور قدرت مالی استفاده از این خدمات را نخواهند داشت.
ایجاد شده: 22/مهر/1397 آخرین ویرایش: 22/مهر/1397 اخبار داخلی
نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران در تاریخ چهارم مهرماه سال 1397 و همزمان با آغاز هفته جهانی گردشگری در محل هتل "اسپیناس پالاس" تهران، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این همایش علاوه بر مدیران، مالکان، سرمایهگذاران، کارشناسان، اساتید، دانشجویان، دستاندرکاران و فعالان صنعت هتلداری و گردشگری کشور، تنی چند از مسئولان کشوری و گردشگری مانند رئیس و معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، معاون پارلمانی رئیسجمهور، رئیس شورای شهر تهران و همچنین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. برگزاری نشست تخصصی هماندیشی و پنل پرسش و پاسخ با حضور رئیس و اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، بخش آغازین این همایش بود که با استقبال پر شور مدیران، مالکان و سرمایهگذاران صنعت هتلداری از سراسر کشور، همراه بود. جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران مقدمات و اقدامات لازم در خصوص اختصاص بستههای حمایتی هتلداران از سوی سازمان میراث فرهنگی و سایر سازمانها صورت گرفته است. برگزاری همایش سراسری جامعه هتلداران ایران، اقدامی است در راستای پیگیری مطالبات عقب افتاده با توجه به نوسانات نرخ ارز، موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها نیز یکی از مواردی است که با همکاری سازمان میراث فرهنگی در حال پیگیری است. ساختار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد قبول هتلداران نیست و تبدیل این سازمان به وزارتخانه کمک شایانی به توسعه گردشگری کشور خواهد کرد. ایرادات وارده به طرح تشکیل وزارت گردشگری از سوی شورای نگهبان، جزئی است و پیگیریهای لازم در این خصوص نیز در حال انجام است. به شدت معتقد به آزادسازی نرخ هستیم ولیکن مانند سالهای گذشته در مهرماه در رابطه با افزایش نرخ احتمالی تصمیم خواهیم گرفت. از هتلداران سراسر کشور تقاضا داریم از هفته آینده طبق قانون با مراجعه به ادارات کل سازمان میراث فرهنگی در استانها، درخواست افزایش نرخ خود را مطرح کنند. پیشنهاد ما برای افزایش نرخ بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است ولیکن از لحاظ قانونی هیچ منعی برای این میزان وجود ندارد. حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس و عضو هیات مدیره جامعه هتلداران ایران هتلداران مظلومترین قشر جامعه هستند و در جامعه گردشگری کشور هیچ توجهی به فعالان این صنف نمیشود. از دولتمردان و مسئولان دستگاههای ذیربط تقاضا داریم تا در شرایط فعلی اقتصادی، توجه ویژهای به صنعت هتلداری داشته باشند. امیدوارم در همایش امروز و پس از رایزنی با مقامات مسئول به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. کامیار اسکندریون؛ دبیر جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان جامعه هتلداران ایران؛ بهترین نهاد برای ورود به موضوع استانداردسازی هتلها و دیگر تاسیسات اقامتی است. جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل دولت تبدیل به رقیب اصلی صنعت هتلداری و فعالان این صنف شده است. در شرایط فعلی، صنعت هتلداری ایران رو به ورشکستگی است. دستگاهها و نهادهای مختلف با صدور مجوز احداث اقامتگاه، زائرسرا و ... منجر به ایجاد مشکلات متعددی برای هتلداران شدهاند. متاسفانه در شهری مانند سرعین، مراکزی مانند مسکن مهر و حتی امامزادهها تبدیل به مراکز اقامتی شدهاند در حالیکه ضریب اشغال هتلها روز به روز در حال کاهش است. شهرام شیروانی؛ نایبرئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان همدان خانهمسافرها معضلی است که گریبانگیر تمامی هتلداران در سراسر کشور شده است. در ادامه این مراسم و در نوبت عصر، همایش سراسری با حضور رئیس و معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، معاون پارلمانی رئیسجمهور، رئیس شورای شهر تهران و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزار شد. جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران طی چند ماه اخیر شاهد افزایش شدید و چند برابری هزینههای مربوط به حاملهای انرژی مانند آب و برق در هتلهای سراسر کشور هستیم. به نظر میرسد مسئولان وزارت نیرو، صنعت هتلداری و اقامتی کشور را با خانههای شخصی اشتباه گرفتهاند. متاسفانه برخی دستگاههای مربوط به صنعت هتلداری مانند سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی، بیمه، شهرداری و .. منافع سازمانی را به منافع ملی، ترجیح میدهند. علیاصغر مونسان؛ معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صنعت بزرگ گردشگری در سطح دنیا و همچنین در ایران با سرعت بسیار زیادی رو به رشد است. ترکیب گردشگری ایران بر اثر تهدیدات بینالمللی و تحریمها، تغییر پیدا کرده است. تفاوتی ندارد گردشگران ورودی از چه کشورهایی هستند و مهم این است که نرخ گردشگر ورودی با رشد مواجه بوده است. بر اساس توافق با بانک گردشگری مبلع ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صنعت گردشگری، مصوب شده است. ۷۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت کارتهای سفر که صرفا در هتلها قابل پرداخت خواهد بود، مصرف خواهد شد. در موضوعاتی مانند ارزهای دیجیتال و طرح تعطیلات زمستانی به توافقات بسیار خوبی با بانک مرکزی و سایر دستگاههای مربوطه، دست پیدا کردهایم. لازم به ذکر است، تقدیر از آقایان "جعفر عطار" و "هرمز پورعزیز" به عنوان چهرههای ماندگار صنعت هتلداری کشور و همچنین رونمایی از تمبر یادبود نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران با حضور دکتر "علیاصفر مونسان" معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین دکتر "حسینعلی امیری" معاون پارلمانی رئیسجمهور، بخش پایانی این همایش بود.
ایجاد شده: 8/مهر/1397 آخرین ویرایش: 23/مهر/1397 اخبار داخلی
نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز شنبه مورخ 27 مردادماه به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح گزارش و اظهارات حاضرین در این نشست را مشاهده مینمایید. جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران علیرغم افزایش مسافر در کشور، هتلها از کاهش مسافر رنج میبرند و بسیاری بر خلاف میل باطنی به تعدیل نیرو گرایش پیدا کردهاند. با توجه مشکلات حاکم بر کشور، صنعت هتلداری از یک سو با کاهش مسافر و از سوی دیگر با افزایش هزینهها، مواجه هستند که در نتیجه منجر به کاهش درآمد و سود شده است. مشکلات صنعت هتلداری به دو دسته تقسیم میشود. یک دسته مانند مالیات و بیمه، خارج از اراده سازمان میراث فرهنگی است و در مقابل مسائلی مانند استانداردسازی، درجهبندی و تسهیلات بانکی به طور مستقیم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است. خوشبختانه به همت معاونت گردشگری، اساسنامه تیپ جامعه هتلداران ایران در راستای انسجام تشکلهای هتلداری در سطح کشور، تدوین و منجر به پیروی از یک سیاست واحد شده است. حسن سیادتان؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتلهای کشور با کاهش شدید مسافر مواجه هستند و هتلداران همچنان در انتظار بستههای حمایتی هستند. به دلیل محدودیتهای ایجاد شده از سوی کشور آمریکا، تقاضا داریم تا پاسپورت گردشگران اروپایی ورودی به ایران مُهر نخورد تا دچار مشکلی مانند لغو ویزا نشوند. کامیار اسکندریون؛ عضو هیات مدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در تمامی کشورهای دنیا نرخ ارزی بر اساس رابطه عرضه و تقاضا، تعیین میشود و دستگاههای دولتی مانند بانک مرکزی هیچ نقشی در آن ندارند. حجم اصلی سرمایهگذاری در صنعت گردشگری مربوط به حوزه هتل و هتلداری است و اظهارات آژانسهای مسافرتی در رابطه با مشکلات ارزی به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا از هر گردشگری که وارد کشور میشود، ارز دریافت میکنند. وضعیت امروز صنعت هتلداری در ایران به شکلی است که نرخ یک هتل 3 ستاره با قیمت یک ساندویج در خارج از کشور، برابر است. علاوه بر همه این موارد، خانههای مسافر و مراکز اقامتی غیر مجاز و اقامتگاههای دستگاههای دولتی مانند وزارتخانههای آموزش و پروروش و علوم نیز مزید بر علت شدهاند تا شاهد کاهش 40 درصدی میانگین ضریب اشغال هتلها در سراسر کشور باشیم. “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قبول دارم که شرایط سخت شده است اما امیدوارم با همراهی و همکاری تمامی بخشها و دستگاههای مرتبط از این مشکلات عبور کنیم. خوشبختانه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور را شاهد بودهایم. بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا تسهیلاتی بالغ بر 8700 میلیارد تومان با سود پایین توسط صندوق توسعه ملی و با هدف حمایت از صنعت گردشگری در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد. ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی، فرصت مناسبی در اختیار جامعه هتلداران ایران برای توسعه، ساخت و بازسازی واحدهای اقامتی قرار میدهد. هر گونه انتصاب یا تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان و معاونتهای آن بر اساس خواست فعالان این صنف صورت خواهد پذیرفت. در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری طی روزهای آینده نامهای به معاون اول رئیسجمهور ارسال خواهد شد و همچنین اقدامات و نامهنگاریهای لازم در خصوص عدم درج مُهر در پاسپورت گردشگران خارجی، انجام شده که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. هزینههای مربوط آب، برق و حاملهای انرژی هیچ افزایش نرخی نداشته اما هزینههای جاری و اقلام مصرفی در پی تلاطم بازار با افزایش مواجه شده است. از معاون گردشگری میخواهم تا تمامی راهکارهای موجود در راستای رفع مشکلات صنعت هتلداری اعم از مالیات، بیمه و … را به شکل یک پکیج و بسته حمایتی، ارائه کند. با کلیات طرح ارزی شدن نرخ هتلها موافق هستم ولیکن بایستی کارشناسی لازم در این خصوص صورت گیرد. معاونت گردشگری بایستی نسبت به تشکیل کارگروهی با حضور جامعه هتلداران و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای بررسی این طرح، اقدام نماید. خوشبختانه دیگر چیزی تحت عنوان تبدیل ارز به نرخ دولتی وجود ندارد و مبنا نرخی است که هر روز از سوی بانک مرکزی، اعلام میشود. در پی این هستیم تا هتلها نیز مانند صرافیها بتوانند مجوزات لازم برای تبدیل ارز را کسب نمایند. ورود وزارت علوم به موضوع اسکان مسافران تابستانی را در جلسه هیات دولت مطرح میکنم زیرا بر اساس مصوبه دولت و هیات محترم وزیران، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی توسط دستگاههای دولتی، خلاف قانون است. در خصوص واحدهای اقامتی غیر مجاز در حال دستیابی به تفاهمنامهای با نیروی انتظامی هستیم که بر اساس آن با مراکز اقامتی غیرمجاز به شکل جدی برخورد خواهد شد.
ایجاد شده: 28/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 28/مرداد/1397 اخبار داخلی
در راستای بررسی مشکلات و موانع صنعت هتلداری و اقامتی، جلسه مشترکی با حضور معاونت گردشگری کشور، مدیران کل ستادی معاونتهای گردشگری و سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی و اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، برگزار شد. دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص برگزاری این نشست، ابراز داشت: طرح استانداردسازی هتلها، درجه بندی و نرخگذاری واحدهای اقامتی، دلایل کاهش مستمر ضریب اشغال هتلها، کاهش درآمد و تحمیل عوارضات مختلف بر مراکز اقامتی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه، مطرح شد. به گزارش هتلنیوز ، “حمزهزاده” ادامه داد: همچنین با توجه به ابهاماتی که در خصوص اساسنامه تیپ جوامع هتلداری استانها به وجود آمده است، مقرر شد معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی یک بار دیگر نسبت به ابلاغ اساسنامه تائید شده قبلی، اقدام نماید. وی تصریح کرد: در آینده نزدیک و با مشارکت معاونت گردشگری و جامعه هتلداران ایران، کارگروه مشترکی نیز جهت بازنگری آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و نرخگذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر نحوه تشکیل کمیسیون درجهبندی و نرخگذاری تاسیسات گردشگری، تشکیل خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص آخرین وضعیت فعالیت خانهمسافرها نیز گفت: موضوع خانهمسافر تبدیل به یک رقابت نابرابر شده است زیرا این واحدها از یک سو عوارض و مالیاتی نمیپردازند و از سوی دیگر هیچ قوانین و مقررات مشخص ندارند. وی افزود: جامعه هتلداران ایران طرح خود در خصوص نحوه ساماندهی خانهمسافر متناسب با استانداردهای جهانی را ارائه خواهد داد. وی در پایان گفت: ارائه پکیجهای تبلیغاتی ویژه هر استان و با هدف معرفی جاذبههای هر منطقه از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود که مقرر شد برنامهریزیهای لازم در خصوص آن صورت گیرد.
ایجاد شده: 31/تیر/1397 آخرین ویرایش: 31/تیر/1397 اخبار داخلی
نایبرئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: دلیل اصلی تفاوت در آمار ارائه شده میان میراث فرهنگی و اتحادیه هتلداران استان این است که مبنای اتحادیه هتلداران صرفا میانگین ضریب اشغال دریافتی از واحدهای اقامتی تحت پوشش است. به گزارش هتلنیوز، سیروس گلعنبر با اشاره به فعالیت 28 واحد اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتلآپارتمان و 16 میهمانپذیر در سطح شهر کرمانشاه، افزود: خوشبختانه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در طول ایام تعطیلات نوروزی، نهایت تلاش خود در زمینه همکاری با هتلداران علیالخصوص در موضوع برخورد با فعالیت خانههای استجاری و خانهمسافرها را انجام داد. وی افزود: آمار ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص میزان اقامت مسافران نوروزی در استان بر مبنای کل تعداد مسافرین ورودی به استان محاسبه شده است و اقامت در مدارس و خانه معلم و کمپهای موقت را نیز شامل میشود. نایبرئیس جامعه هتلداران استان کرمانشاه در پایان با اعلام کاهش ضریب اشغال هتلهای این استان در نوروز امسال، گفت: در شرایطی که سال گذشته شاهد ضریب اشغال 90 درصدی بودیم، این میزان در نوروز امسال بین 50 تا 70 درصد، متغیر بود.
ایجاد شده: 17/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 17/فروردین/1397 اخبار داخلی
مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل استقبال گسترده مسافران نوروزی از جاذبههای گردشگری استان اردبیل، وضعیت هتلها در ایام نوروز امسال به نسبت سال گذشته بسیار بهتر بود و از سوی دیگر این رونق در زندگی کسبه و مردم شهر نیز مشهود بود. به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل، ابراز داشت: در نوروز امسال و بر اساس اطلاعات دریافتی از واحدهای اقامتی رسمی سراسر استان شامل هتل، هتلآپارتمان و میهمانسرا، شاهد میانگین ضریب اشغال 85 درصدی بودیم که این میزان در مقایسه با ضریب اشغال 55 درصدی به ثبت رسیده در سال گذشته با رشد 30 درصدی مواجه بوده است. “جعفر بذری” با تائید آمار ارائه شده از سوی رئیس جامعه هتلداران ایران، گفت: رشد 50 درصدی میزان اقامت ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با در نظر گرفتن مجموع شبهای اقامت در تمامی مراکز از جمله خانههای مسافر، اقامتگاههای دولتی، مدارس آموزش و پرورش، کمپها و … محاسبه شده است. مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل با اشاره به فعالیت 6000 تخت خانهمسافر در شهر توریستی سرعین، بیان داشت: به دلیل عدم اخذ مجوز توسط این واحدها و مشکلات و مسائلی که در خصوص نحوه فعالیت خانهمسافرها وجود دارد، میزان اقامت مسافران نوروزی در این منازل در آمار رسمی اعلام شده توسط جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان، لحاظ نشده است. وی افزود: از سوی دیگر امسال نیز شاهد فعالیت گسترده وزارت آموزش و پرورش در امر اسکان و اقامت مسافران نوروزی بودیم به شکلی که بایستی اعتراف کرد این وزارتخانه به طور رسمی وارد صنعت هتلداری شده است. “جعفر بذری” در پایان گفت: متاسفانه در شهر توریستی مانند سرعین، مدارس از دو هفته قبل از ایام نوروز، تعطیل میشوند و حتی در حال حاضر نیز فعالیت آموزشی خود را آغاز نکردهاند و همچنان مشغول جذب مسافران هستند.
ایجاد شده: 16/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران و میهمانپذیران استان سمنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ضمن اشاره به افزایش 7 درصدی ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی این استان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: عملکرد و اقدامات اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز، قابل تحسین است. به گزارش هتلنیوز ، محمد مهدی کردان با اشاره به مهمترین دلایل تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری و در نتیجه افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در این استان، ابراز داشت: برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی، اجرای موسیقی اقوام مختلف کشور، ایجاد نشاط در مسافران نوروزی، برپایی مراکز اطلاعرسانی در مبادی ورودی شهرهای استان، ایجاد بازارچههای صنایع دستی، برپایی سیاه چادر و اجرای برنامههای شاد نوروزگاهی، برگزاری تورهای شهری و در پایان توزیع مقادیر بیشماری از بروشور و کاتالوگهای معرفی جاذبهها و تاسیسات گردشگری، از جمله مهمترین دلایل افزایش میزان مسافران نورزی استان سمنان در مقایسه با سالهای گذشته است. وی در ادامه به ارائه آمار دقیق اقامتهای نوروزی در استان سمنان پرداخت و گفت: از مجموع تعداد 385637 اقامت به ثبت رسیده در واحدهای مختلف، 17955 نفر در واحدهای اقامتی رسمی ( هتل، هتلآپارتمان و میهمانپذیر )، 80826 نفر در اقامتگاهها و مدارس آموزش و پرورش، 101547 نفر در میهمانسراهای ادارات دولتی و سالنهای ورزشی، 152921 نفر در اقامتگاههای موقت و چادرهای مسافرتی، 26388 نفر در زائرسراها، 4000 نفر در خانههای مسافر و منازل استیجاری و 2000 نفر نیز در اقامتگاههای بومگردی، اسکان داشتهاند. “کردان” در پایان افزود: مجموعا تعداد 20 واحد اقامتی رسمی شامل 13 هتل و هتلآپارتمان، 4 میهمانسرا، یک مُتل و دو مجتمع اقامتی با ظرفیتی بالغ بر 1330 تخت اقامتی در سراسر استان سمنان، فعال است که در طی روزهای 27 اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی امسال با ثبت ضریب اشغال 75 درصدی، افزایش 7 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردهاند.
ایجاد شده: 16/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان در ابتدا ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی ضریب اشغال هتلهای این استان در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تفاوت در سیستم و معیار آمارگیری باعث میشود تا ضریب اشغال ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی همواره چیزی حدود 20 درصد بالاتر از ضریب اشغال واقعی هتلها باشد. “جواد عباسی” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس تعداد نفرات ورودی به هر استان که آن نیز با محاسبه تعداد پلاکهای وسایل نقلیه دریافتی از اداره راه و ترابری به دست میآید اقدام به ارائه این آمار مینماید. برای مثال چنانچه تعداد مسافران ورودی به استان 20 نفر و ظرفیت هتلها نیز 20 درصد باشد، ضریب اشغال 100 درصد اعلام میشود. مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان، ابراز داشت: در مقابل، سیستم آمارگیری هتلداران بر اساس تعداد اتاق است زیرا بر اساس استانداردهای بینالمللی هتلداری، ملاک و معیار ارزیابی عملکرد اقتصادی یک واحد اقامتی، فروش اتاق است. برای مثال همان 20 نفر مسافر در مثال قبلی نهایتا میتوانند در 10 اتاق دو نفره، اسکان داشته باشند. دبیر تاسیسات گردشگری استان گیلان در ادامه افزود: دلیل اصلی این اختلاف آمار، ادارات کل استانی به ارائه آمار بالای گردشگران ورودی برای بهرهگیری از سهم بیشتر در بودجه سالیانه است. “جواد عباسی” در پایان گفت: از سوی دیگر سایر نهادهای دولتی مانند سازمان امور مالیاتی، بانکها و … نیز آمار ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی را مبنای عمل خود قرار میدهند که این باعث بروز مشکلات بسیاری برای هتلها در زمینههایی مانند پرداخت عوارض، مالیات، تسهیلات بانکی و …. شده است.
ایجاد شده: 7/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس جامعه هتلداران ایران در نشست با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شوری اسلامی، اظهار داشت: سال 97 سال ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از هتلهای ایران است ولی با این وجود سازمان میراث فرهنگی خبر از احداث چندین هتل در ایران میدهد. “جمشید حمزهزاده” ابراز داشت: در شرایطی که صنعت هتلداری ایران در طول سی سال گذشته هیچ زمانی مثل الان دچار مشکلات نبوده است، متاسفانه شاهدیم که نگاه واحدی میان دستگاههای کشور در راستای منافع ملی و توسعه گردشگری وجود ندارد و سلیقهای عمل میشود. “حمزهزاده” افزود: هماکنون 850 هتل در سراسر کشور در حال احداث است و با توجه به کاهش 30 درصدی ضریب اشغال هتلها طی سه سال گذشته و همچنین کاهش پنج درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال قبل، سال 97 سال ورشکستگی بسیاری از هتلها خواهد بود. وی در پایان گفت: در تهران تعدادی از هتلها به فروش گذاشته شده است، در مشهد نیز 80 هتل در آستانه واگذاری و 5 هتل نیز تعطیل شده است.
ایجاد شده: 22/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دکتر “محسن قریب” پس از سالها فعالیت در بخش دولتی صنعت گردشگری و هتلداری از جمله گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی و … هماکنون سمت ریاست هیاتمدیره گروه هتلهای آریا به عنوان نخستین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور را بر عهده دارد. دکتر “محسن قریب” در ابتدای مصاحبه با خبرنگار هتلنیوز به بیان شرح مختصری از تاریخچه فعالیت گروه هتلهای آریا پرداخت و گفت: گروه هتلهای آریا در سال 1386 تاسیس شده است و در طول این سالها به عنوان اولین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور موفق شده است تا اتفاقات خوبی را رقم بزند. دکتر “محسن قریب” اظهار داشت: گروه هتلهای آریا از بدو تاسیس سه هدف عمده را در اولویتهای کاری خود قرار داده است. در ابتدا ظرفیتسازی برای هتلهای عضو گروه در حوزههای اقامتی و پذیرایی از طریق امضای قرارداد با گروهها، شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی، در مرحله دوم حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی و تبلیغات با بیشترین اثردهی برای تمامی اعضای گروه و به عنوان هدف سوم نیز موضوع آموزش واحد در تمامی هتلهای زیرمجموعه را دنبال نموده است که در آخرین اقدام، گروهی از مدیران هتلها برای حضور در یک دوره آموزشی به کشور ترکیه اعزام شدند. دکتر “قریب” تصریح کرد: گروه هتلهای آریا همه ساله در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران حضور دارد و امسال نیز موفق به کسب عنوان بهترین غرفه حاضر در سالن خلیج فارس که مختص به هتلداران بود، شد. در حوزه نمایشگاههای خارجی نیز طی سالهای گذشته حضور پر قدرتی در کشورهایی نظیر ترکیه و چین داشتهایم. وی در خصوص برنامههای گروه هتلهای آریا در سال آینده، گفت: در سال آینده نیز اهداف تعیین شده علیالخصوص در زمینه ارائه سرویس به سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی، توسعه روابط با کشورهای خارجی و حضور در نمایشگاههای بینالمللی را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهیم داد. وب افزود: همچنین موضوعی که از سال آینده آن را استارت خواهیم زد، تجهیز و استانداردسازی هتلهای سراسر کشور است که بر اساس مجوز و نمایندگیهای اخذ شده از چندین شرکت خارجی، طراحی و ساخت و همچنین تجهیز هتلهای متقاضی را دنبال خواهیم کرد. رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا در رابطه با وضعیت ضریب اشغال هتلهای زیرمجموعه این گروه، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به استفاده از روشهای مدرن بازاریابی و فروش و همچنین تلاشهای مجموعه عوامل، گروه هتلهای آریا در سال جاری میانگین ضریب اشغال 70 درصد را داشته است. البته با توجه به توزیع نامناسب سفر در کشور و همچنین وضع معیشت مردم که در پی رکود اقتصادی با مشکل مواجه شده است، متاسفانه اکثریت هتلهای کشور ضریب اشغال پایینی را داشته و مردم ترجیح دادهاند تا در مراکز عمومی، چادرهای مسافرتی و یا نهایتا در خانهمسافرها اقامت داشته باشند. دکتر محسن قریب در رابطه با ورود دولت به صنعت گردشگری نیز گفت: نه فقط در صنعت گردشگری بلکه در تمامی مباحث اقتصادی، تصدیگری دولت نتیجه خوبی در پی نداشته و متاسفانه ورود مستقیم دولت با موفقیت همراه نبوده است. تشکلهای دولتی به دلیل ساختار اجرایی و نظارتهایی که بر عملکردشان وجود دارد دچار موانع و مشکلات زیادی به ویژه در بحث تبلیغات و بازاریابی میشوند. از سوی دیگر مجموعههای دولتی دارای پرسنل مازادی هستند که فقط و فقط، هزینههای سرباری را به هتلها تحمیل میکنند. وی در پایان افزود: در طرف مقابل و در مقایسه با مجموعههای دولتی، بخش خصوصی دارای تحرک، چابکی و سرعت عمل بسیار بالایی در تصمیمگیریهاست
ایجاد شده: 22/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396 اخبار داخلی
نشست مشترک اعضای هیاترئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایبرئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروههای هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتلهای سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیاتهای سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانههای مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایبرئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبتهای حمزهزاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علیالخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران میشوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانهمسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر میشود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعملهاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچخانی؛ مدیرعامل گروه هتلهای “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتلها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشیتری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فوقالعاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیتهایی است. محمد محبخدایی با ارائه آماری از وضعیت هتلهای کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتلهای اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیتهای صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاعرسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوقالعاده از این امکان بیبهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغههای فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصیترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانهمسافرها چیست؟ عضو هیاتمدیره گروه هتلهای کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانههای اجارهای دارای آزادیهایی هستند که در هتلها به دلیل برخی محدودیتهای قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصیسازی هتلها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخشهای صنعت گردشگری از جمله هتلها، آژانسها، ایرلاینها و … بهتر و موفقتر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیتهاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بینالملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتلهای شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بیواسطهای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهماننوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی میتوان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیتهای موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایهگذاران این بخش علیالخصوص سرمایهگذاران خارجی، الزامی است.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی