به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتلها و مراکز اقامتی است. اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: در همین راستا با تلاشها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه مهم در دولت مطرح شد و با این تلاشها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم میگیرد. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستورالعمل 12 صفحهای است. رنگبندی شهرها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی میشود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استانهای مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان میتوانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند. برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گفته او این اقدام در این راستا انجام میشود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشوند. برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاهها و خانههای شخصی اقامت داشته باشند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است. برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام میگیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند میتواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد 48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آنها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. او افزود: تعداد 5 هزار و 852 مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. برات با اشاره به ظرفیتهای ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت: وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچکترین سهلانگاری در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد میکنیم. تیمهای بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکلهای حرفهای بخش خصوصی بهصورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کردهایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کردهاند. برات درباره کمکهای انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد 19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پروندهها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل میشود. او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است. برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استانها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کردهاند.
ایجاد شده: 30/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، "بهروز ندایی " معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: با اعلام رنگ شهرهای استان که اغلب زرد و آبی هستند، این استان میتواند مقصد ورود گردشگران و مسافران از استانهای دیگر باشد به شرط آن که تست کرونای آنها منفی باشد. وی به روند نزولی بیماری کرونا در استان و بستری شدن 146 نفر و ابتلای هفت نفر به کرونای جهش یافته انگلیسی اشاره کرد و گفت: به رغم این شرایط با ثبات ما همچنان باید پروتکلهای بهداشتی را به جد رعایت کرده و با مسئولیتپذیری واقعی اجازه شیوع مجدد این بیماری و فراگیری آن را ندهیم. معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به رتبهبندی شهرهای کشور در چهار رده قرمز، نارنجی، زرد و آبی قرار شده انجام سفر به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی ممنوع باشد و اهالی این شهرها نیز نمیتوانند به سایر شهرها سفر کنند. ندایی افزود: در استان اردبیل چهار شهر اردبیل، مشگینشهر، خلخال و پارسآباد دارای رنگ زرد هستند و مابقی شهرها نیز رنگ آبی را تجربه میکنند که امیدواریم در 20 روز آینده تغییری را در این رنگها شاهد نباشیم. وی شرایط سفر به استان اردبیل را اعلام کرد و ادامه داد: مسافران و گردشگران از شهرهای با رنگ زرد و آبی میتوانند به استان اردبیل سفر کنند که البته اخذ تست کرونا از آنها انجام خواهد شد. ندایی به ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران از شهرهای قرمز و نارنجی به استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اهالی استان نیز نمیتوانند به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی سفر کنند و قطعا ما نیز در این موضوع با حساسیت بیشتر ورود پیدا میکنیم. وی از آمادگی هتلها و مراکز اقامتی و گردشگری استان برای پذیرش میهمانان با رعایت پروتکلها و موازین بهداشتی خبر داد و بیان کرد: هرگونه اقامت باید در مراکز رسمی هتل و میهمانپذیرها انجام شود و ما به هیچ مسافری اجازه نخواهیم داد تا نسبت به دایر کردن چادر و یا اسکان در مدارس اقدام کنند. ندایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنهایی که از طریق وسائط حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و همچنین هواپیما وارد استان میشوند، قطعا مورد تست و غربالگری سلامت قرار میگیرند تا در صورت منفی بودن تست کرونای آنها، امکان اقامت در استان اردبیل به آنها داده شود. وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونای انگلیسی در برخی از استانها به هیچ وجه اجازه ورود مسافران از چنین استانهایی را به اردبیل نخواهیم داد و اگر خانوادهها و فامیلی در این استان دارند، نباید اقدام به پذیرش میهمان و مسافر کنند. ندایی گفت: برخی از مسافرتها به مقصد استان اردبیل بیشتر فامیلی و از اطرافیان است که در این صورت ما انتظار داریم میهمانان با حضور در مراکز بهداشتی روستاها و شهرها نسبت به انجام تست و اطمینان از سلامت خود اقدام کرده تا شاهد شیوع بیماری نباشیم. معاون استاندار اردبیل با قدردانی از همکاری خوب اصناف در یک سال گذشته با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز نظارتی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح موفقیتآمیز در استان بود که بیش از 90 درصد جمعیت استان تحت غربالگری قرار گرفته و سلامت آنها تأیید شده است. وی خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت هتلها و آبدرمانیها و مراکز گردشگرپذیر به ظرفیت اعلام شده ما نظارتهایمان را در شهرهای سرعین، مشگینشهر و اردبیل با تقویت اکیپها بیشتر از گذشته خواهیم کرد تا شاهد بیاحتیاطی و بیتوجهی به پروتکلهای بهداشتی نباشیم. ندایی اضافه کرد: به نسبت سال قبل در این ایام ما با شرایط مناسبی در کنترل بیماری کرونا روبهرو هستیم ولی همچنان باید نسبت به این موضوع حساس بوده و اجازه ندهیم تا سلامت مردم به خاطر بیاحتیاطی عدهای به مخاطره بیفتد.
ایجاد شده: 29/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، در نشست روز شنبه مجمع ملی تشکلهای گردشگری، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران عنوان کرد؛ حتی در کشورهایی از نظر اقتصادی ضعیف هم دولتها خود را موظف به حمایت از صنعت گردشگری میدانند و به روشهای مختلف سعی در پشتیبانی از این صنعت دارند. در حالیکه در طول سال گذشته که گردشگری به طرز بیسابقهای تحت فشار قرار گرفت و بحران شدیدی را پشت سر گذاشت، هیچگونه حمایتی از سوی دولت شامل حال این صنعت نشد. رئیس جامعه هتلداران ایران افزود: در ایران دولت ۲ بسته حمایتی را به بخش خصوصی گردشگری معرفی کرد که این بستهها نه تنها حمایتی در پی نداشتند بلکه باید آنها را بستههای ضدحمایتی دانست. مثال ها در این زمینه بسیار است. مثلاً هزینه حاملهای انرژی که قرار بود مشمول معافیت و بخشودگی شود نه تنها نشد بلکه بسیاری از تاسیسات گردشگری و از جمله هتلها به محض پرداخت نکردن صورتحساب حاملهای انرژی دستگاههای مربوطه، بلافاصله اقدام به قطع آب و برق و ... کردند. دولت نه تنها باری از دوش این صنعت بحرانزده بر نداشت بلکه با ناهماهنگیها و عدم برنامهریزی و عدم اجرای مصوبات دولتی، بستهها عملاً نقش ضدحمایتی ایفا کردند. بنابراین طرح این موضوع که از بخش خصوصی گردشگری حمایت به عمل آمد، ادعای بی اساسی است. آنچه از دولت در این مدت دیده شد، بیشتر رفع مسئولیت بود تا چیز دیگر. طوری که حق داریم اگر بگوییم دولت حتی قصد حمایت از گردشگری را هم نداشت. حمزهزاده در مورد تاکیدهای وزارت بهداشت در ارتباط با منع سفرهای نوروزی گفت: بارها گفتهایم و بر کسی پوشیده نیست که دولت موظف است رعایت پروتکل های بهداشتی در سفرها را اداره کند و سلامت مسافران را تضمین کند. دولت باید سلامتی سفر را چه در بخش حمل و نقل، چه اقامت و چه بخشهای دیگر به دست متخصصان امر بسپارد. دولت در نهایت باید بگوید که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید نه اینکه هر گونه مسئولیتی در این ارتباط را از سر خود باز کند و بگوید اصلاً سفر نکنید.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علی صدرنیا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نقش نظارتی راهنمایان گردشگری در نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی کرونا در تاسیسات گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی اظهار داشت: بیشترین مشکل عدم آگاهی عمومی از نحوه اجرا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سفر، میزان فاصله گذاری های اجتماعی در بازدید از اماکن تاریخی و رعایت محدودیت در تعداد بازدید کننده است که باید با کمک رسانه ها به گردشگران و فعالان تاسیسات گردشگری به صورت عمومی و تخصصی آموزش داده شود. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: گاهی در زمان بازدید گردشگران مسیرهای تردد و عبور روشن نیست و در برخی از نقاط ممکن است تجمع ایجاد شود و گاهی ممکن است چند گروه بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک محیط قرار بگیرند، اگر یک راهنمای گردشگری در محل حضور داشته باشد، با اشرافی که بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی از بازدید اماکن تاریخی، اقامت در هتل ها و پذیرایی ها و استفاده از سیستم های حمل نقل دارد، می تواند به اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی بسیار کمک کند. صدرنیا با بیان اینکه همه ارکان گردشگری حفظ سلامت و جان گردشگران را اولویت کار خود می دانند، افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تاسیسات گردشگری به دلیل آنکه مستقیم با سلامت مردم و گردشگران مرتبط است بر اساس شیوه نامه های عمومی وزارت بهداشت و حتی بسیار سختگیرانه و به صورت تخصصی تدوین شده و از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تمام اصناف و فعالان این حوزه ابلاغ شده است. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: در شیوه نامه های بهداشتی گردشگری علاوه بر شیوه اشغال صندلی ها در اتوبوس ها، قطارها و هواپیما، روش های پاکیزه سازی و ضدعفونی وسایل نقلیه با جزییات توضیح داده شده است که این اسناد در سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم قابل دسترسی است از طرفی همه تشکل ها و اصناف گردشگری در چند ماه گذشته این ضوابط را به فعالان هر حوزه یادآوری کرده و آنها هم آگاهی ها و آمادگی های خود را به روز کرده اند. وی تصریح کرد: همه تاسیسات گردشگری برای پذیرایی گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند، اما در نهایت منتظر و تابع تصمیم نهایی و قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ در طول این چند ماه دوره های آموزشی آنلاین و وبیناری با راهنمایان گردشگری در مقاطع مختلف برگزار کردیم، البته چون هنوز نسبت به زمان احیای کامل صنعت گردشگری در چند ماه اخیر مطمئن نبودیم دوره ای به صورت فراگیر و ملی و گسترده برگزار نشده است. صدرنیا بیان کرد: اغلب راهنمایان گردشگری به دلیل آنکه به زبان های مختلف خارجی مسلط هستند علاوه بر شیوه نامه های بهداشتی داخلی بسیاری از تجارب و منابع اصلی شیوه نامه های خارجی را هم مطالعه کرده اند، آگاهی بیشتری دارند و به روز هستند، از طرفی مطالب جدید را از طریق شبکه های اجتماعی با هم به اشتراک می گذارند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بر لزوم سفر مدیریت شده و کنترل شده در نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: گاهی در سفر، گردشگر مجذوب هیجان سفر و یا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی شده و ممکن است از رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی غافل شود، این راهنمایان گردشگری هستند که در همان لحظات حساس با دقت نظر و احساس مسئولیتی که دارند می توانند بر همه ابعاد و عوامل گردشگری از حمل و نقل، اقامت و پذیرایی و اماکن تاریخی کاملا نظارت کنند. صدرنیا راهنمایان گردشگری را مهمترین و اثربخش ترین حلقه نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی گردشگری در طول سفر و مقصد سفر توصیف کرد و افزود: راهنمایان گردشگری در ایران همزمان هم سفر را مدیریت می کنند و هم جاذبه های گردشگری در مقصد را معرفی می کنند البته این دو مسئولیت در جهان تفکیک شده است، راهنمایان گردشگری در ایران به همه جنبه های اجرایی و نظارتی به ویژه در شرایط همه گیری بیماری اشراف دارند و می توانند نقش نظارتی را به خوبی ایفا کنند. نظارت راهنمایان گردشگری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کاهش آسیب های کرونا کمک بسیاری خواهد کرد؛ حضور راهنما در رعایت شیوه نامه ها در گردش های گروهی بسیار تاثیرگذار است، در دوران کرونا نحوه بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی تاریخی بسیار مهم است، راهنمایان گردشگری بنا به حس مسئولیتی که دارند مسیرها را از قبل کاملا رصد می کنند تا گردشگران به مکان های شلوغ پر ازدحام نروند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: راهنمایان گردشگری با آشنایی که از منطقه دارند بلافاصله با شبکه هایی که در آن با یکدیگر در ارتباط هستند مسیرهای جایگزین را انتخاب می کنند و گردش را به گونه ای طراحی می کنند که گروه های بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک مکان با یکدیگر تلاقی نکنند این موضوع نشان می دهد که حضور یک راهنمای حرفه ای که شیوه نامه های بهداشتی در گردشگری را می داند برای هدایت و همراهی گردشگران و نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه های گردشگری، ضروری است.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از عدم نظارت بر تورهای گردشگری، گفت: چند سال است اتفاقات ناخوشایندی در مناطق گردشگری طبس و دیگر شهرهای استان تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما(متولیان گردشگری) جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند. عبادی ادامه افزود؛ بالاخره بعد از تجربه چند ساله؛ این افرادی که در قالب تورهای گردشگری و یا به صورت های دیگر دارند، می آیند و متاسفانه عدم توجه برخی از آنان به مسائل فرهنگی و دینی مردم منطقه، سبب انتقاد و اعتراض مردم شده است و در حال حاضر شاهدیم که این اتفاقات پشت سر هم تکرار می شود. امام جمعه بیرجند ابراز داشت: اینها بالاخره یا بر اساس قوانین گردشگری مجوز گرفته اند و آمده اند که در اینصورت باید امور توسط مسئول مربوطه مدیریت شود، این چه مدیری است که می گوید هیچ اطلاعی ندارد که اینها چه می کنند، اینکه مدیر نیست. نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه متاسفانه هیچ نظارتی در بخش گردشگری وجود ندارد، بیان داشت: در آنجایی که کاری از دست شما ساخته نیست یا نیرو ندارید کار را طبق یک تفاهم نامه رسمی تحویل بسیج دهید تا بسیج آن منطقه یا قسمت را اداره کند که اداره می کند. رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: امیدوارم که این مسئله دنبال شود و مدیر و مسئولین ذیربط احساس مسئولیت کنند و پاسخگوی مردم باشند، نیاز مردم که فقط نان و آب نیست، ناموس مردم در خطر است، حیثیت مردم در خطر است، دین مردم در خطر است، فرهنگ مردم در خطر است، این همه بی تفاوتی؟ این همه بی دردی؟ با این درد و دل هایی که دوستان داشتند واقعا من شرمنده شدم، این مردم چه جرم کردند که زیر مسئولیت چنین مدیران آمدند؟ وی ادامه داد: همه اش فرافکنی است، چند سال است اینها تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس هیاتمدیره انجمن شرکتهای هواپیمایی در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس گزارشهای IATA شرکتهای هواپیمایی در تمام کشورها از جمله ایران از شروع بحران کرونا بیشترین ضرر را متحمل شدهاند."یونس دقیقکیا" با اشاره به اینکه پیشبینی میشود ترافیک هوایی تا سال ۲۰۲۴ هم به شرایط طبیعی باز نگردد، اظهار داشت: ضرر شرکتهای هواپیمایی ایران به دلیل وجود تحریمها برای تامین قطعات، افزایش نرخ ارز و اعمال محدودیت ۶۰ درصد، مضاعف شده است."دقیق کیا" تصریح کرد: اگر در این شرایط سخت پروازها انجام میشود، نشانه سوددهی ایرلاینها نیست بلکه انجام مسئولیت اجتماعی آنهاست.وی در رابطه با ارسال صورتهای مالی شرکتهای هواپیمایی نیز گفت: تعدادی از ایرلاینها صورتهای مالی ۹۸ و شش ماهه ۹۹ خود را به موقع آماده و تحویل وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی دادند. رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی افزود: اما برخی شرکتها به دلیل عدم برگزاری مجمع قانونی به دلیل شرایط کرونا و تطابق صورتهای مالی حسابرسی شده شش ماهه اول سالهای ۹۸ و ۹۹ در حال تکمیل و ارسال آنها هستند.
ایجاد شده: 6/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 6/بهمن/1399 اخبار داخلی
🔴 بدهی غیر رجوعی (Non-Recourse Debt) 🔹 نوعی وام است که با وثیقه تأمین میشود که این وثیقه معمولاً ملکی است. 🔹 در صورتی که وام گیرنده نتواند وام را پرداخت کند، وام دهنده میتواند وثیقه را توقیف کند اما نمیتواند برای دریافت غرامت بیشتر به دنبال وام گیرنده باشد، حتی اگر وثیقه نتواند کل ارزش مبلغ وام را پوشش دهد. 🔹 این یکی از مواردی است که وام گیرنده مسئولیت شخصی در قبال وام ندارد. 🔺 به عنوان مثال اگر گروه هتلهای Marriott صاحب هتلی باشد که نمیتواند بدهی خود را پرداخت کند، وام دهنده نمیتواند برای جبران بدهی به شرکت بینالمللی Marriott برود.
ایجاد شده: 17/دی/1399 آخرین ویرایش: 17/دی/1399 مدیریت هتلداری
به گزارش هتلنیوز ، دکتر "حسن تقیزاده انصاری" مدیرعامل خلاق و نوآور گروه گردشگری مارکوپولو پس از برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت از خدمات ارزنده وی، طی پیامی با مجموعه پویای مارکوپولو بعد از دو دهه تلاش مستمر و صادقانه، خداحافظی کرد. او که از بنیانگذاران و خالق برند مارکوپولو است در این پیام اذعان داشت: تفکر ایجاد مجموعهای پیشرو در صنعت گردشگری کشور از همان آغاز با فراز و نشیبهای فراوانی همراه بوده است که پیمودن این مسیر بیست ساله جز با همراهی هیاٌت موسس، پیشکسوتان، نخبگان صنعت گردشگری و مقامات سازمانهای متولی به ویژه مدیران و سرمایههای انسانی گروه گردشگری مارکوپولو، میسر نبود که ضروری است مراتب تشکر و قدرانی خود را از یکایک این عزیزان ابراز نمایم. همچنین باعث افتخار است که برند خاطرهآفرین و جهانی مارکوپولو در دو دهه فعالیت و مدیریت اینجانب با همراهی همکاران سختکوش به عنوان مجموعهای موفق، دانشبنیان و تاثیرگذار به شهرتی مثالزدنی دست یابد و موفق به دریافت 10 جایزه ملی و بینالمللی و گواهینامه رضایتمندی و مشتریمداری گردد و در ماههای گذشته نیز افتخار عنوان کارآفرین برتر صنعت گردشگری در سال 98 را کسب نماید. فراهم آوردن امکان اشتغال برای230 نفر به طور مستقیم و حدود 900 نفر به صورت غیرمستقیم در قالب مشارکت در طرحها و مسئولیتهای اجتماعی و پذیرش نقش معین گردشگری استانهای کم برخوردار کردستان و سیستان و بلوچستان از سوی وزیر محترم گردشگری، برگزاری تورهای ویژه افراد کم توان جامعه، حضور فعال در بیش از 40 نمایشگاه و رویداد داخلی و بینالمللی در سال و ایجاد 10 شرکت اقماری تخصصی در حوزههای مختلف گردشگری، کسب عنوان برند محبوب گردشگران، برگزیده برتر ملی صنعت گردشگری از سوی وزارت گردشگری، برگزیده دومین جشنواره تعالی گردشگری و حامی اصلی جشنواره ناصرخسرو، بخشی از افتخارات گروه گردشگری مارکوپولو است. گروه گردشگری مارکوپولو با توجه به اهداف عالیه خود، احیای آداب و رسوم و فرهنگ و هنر ایران زمین را در قالب برگزاری جشنوارههای بزرگ 2500 نفره ویژه شب یلدا در برج میلاد، سیزده نوروز ( سیزده به در )، چهارشنبه آخر سال ( چهارشنبه سوری )، جشن سده، معرفی مراسم آئینی تعزیه و ایام محرم و تورهای عرفانی را همواره در دستور کار خود قرار داده و اجرا نموده است. همچنین با هدف توانمندسازی بانوان استان سیستان و بلوچستان با پیش خرید محصولات صنایع دستی تولید شده ایشان به حمایت از آنها پرداخته است و در راستای مسئولیت اجتماعی خود به توزیع شادی و نشاط شب یلدا در بین کودکان کار مبادرت نمود. همچنین با هدف معرفی پتانسیلها و جاذبههای سرزمین عزیزمان ایران، گروه گردشگری مارکوپولو مراسم و رویدادهای بینالمللی بسیاری را برگزار نموده است که میتوان به برگزاری 10 تور آشناسازی مدیران داخلی و خارجی در دو سال گذشته، برگزاری گردهماییهای توسعه گردشگری ایران و مجارستان و ایران و ایتالیا، برگزاری مراسم "شب مارکوپولو" با همکاری سفارت ایتالیا در تهران، همایش "سفرنامهنویسان فرانسوی" با همکاری انجمن دوستی و سفارت فرانسه در تهران، مراسم "شب ایرانی" در برخی کشورها از جمله آرژانتین، برزیل، پرو و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی و برگزاری همایش معرفی "شگفتیهای ایران" در کشور ژاپن اشاره نمود. گروه گردشگری مارکوپولو عضو وابسته سازمان گردشگری جهانی ( UNWTO )، انجمن گردشگری اروپا ( ETOA )، انجمن آژانسهای مسافرتی ژاپن ( JATA )، انجمن تورگردانان آمریکا ( ASTA )، فدراسیون انجمنهای آژانسهای مسافرتی ( UFTAA ) و انجمن موسسات آموزشی گردشگری آسیا و اقیانوسیه ( APETIT ) بوده است. برنامهریزی و اجرای تورهای علمی و تفریحی بینالمللی، ایجاد مرکز سفرهای دریایی کروز و دریافت نمایندگی کروز لاینها، اخذ نمایندگی و همکاری با سایتهای رزرواسیون آنلاین مطرح جهانی، انتشار کتاب کار آفرینی به شیوه بنیانگذاران مارکوپولو از سوی دانشگاه شریف، برگزاری تورهای آشناسازی مدیران گردشگری با ظرفیتهای کشورهای اتریش، مجارستان، برزیل، آفریقا جنوبی، کره جنوبی و...، برنامهریزی تورهای نمایشگاهی تجاری در جهان، سرمایهگذاری در مناطق گردشگری و هتلهای مطرح کشور بخشی از اقدامات و توفیقات دوره مدیریت ایشان میباشد. در مراسم پاسداشت دکتر "حسن تقیزاده انصاری" جمعی از مدیران و اعضای هیاتمدیره هلدینگ و شرکتهای تابعه حضور داشتند و با اعطای لوح سپاس و تقدیر توسط رئیس و اعضای هیاتمدیره گروه گردشگری مارکوپولو از دو دهه تلاشهای ارزنده و بیشائبه وی تجلیل بعمل آمد. همچنین خاطر نشان می نماید دکتر "حسن تقی زاده انصاری" از مدیران فرهیخته، متین، سختکوش و نام آشنای صنعت گردشگری و مدرس دانشگاه، دارای سوابق ارزندهای است که در ذیل به بخشی از آنان اشاره میشود؛ عضو شورای سیاستگذاری صنعت گردشگری کشور عضو هیات موسس و رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران رئیس کمیته کسب و کارهای نوین گردشگری اتاق بازرگانی ایران مشاور توسعه بازار گردشگری مناطق آزاد کشور عضو کمیسیون فنی نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر و شرکتهای خدمات سفر و گردشگری عضو هیات موسس جامعه تورگردانان ایران نایبرئیس انجمن صنفی دفاتر و شرکتهای خدمات سفر و گردشگری عضو هیات موسس بانک گردشگری کارآفرین برتر صنعت گردشگری رئیس شورای سیاستگذاری 4 دوره سمینار و جشنواره بینالمللی برند در گردشگری رئیس شورای سیاستگذاری 2 دوره کنفرانس ملی گردشگری الکترونیکی دبیر علمی و اجرایی بیش از 15 همایش و کنفرانس گردشگری در سطح ملی، منطقهای و بینالمللی عضو شورای سیاستگذاری 2 دوره همایش و جشنواره ملی طبیعتگردی، طب سنتی و گیاهان دارویی برگزیده دومین جشنواره ملی سفرنامهنویسی ناصرخسرو مولف کتاب "جهانگردی در ایران" و انتشار مقالات مختلف کار آفرین مطرح و منتخب کتاب "ستارگان کارآفرینی" مشاور عالی هیاتمدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران گروه گردشگری مارکوپولو ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای جناب آقای دکتر "حسن تقی زاده انصاری" علیرغم کنارهگیری ایشان از مسئولیتهای مدیریتی و اجرایی به درخواست هیاتمدیره گروه همچنان فرصت استفاده از تجربیات ایشان به عنوان مشاور عالی هیاتمدیره گروه گردشگری مارکوپولو را برای برند مارکوپولو مغتنم میشمارد و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت را از درگاه احدیت خواستار است.
ایجاد شده: 24/آبان/1399 آخرین ویرایش: 24/آبان/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دکتر "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفتگو با روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور با طرح موضوع استفاده از هتلها و مراکز اقامتی به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی، اظهار داشت: برای اینکه مردم راحتتر باشند، هتلهایی را شناسایی کنید که با قیمت مناسب با ما قرارداد ببندند. "سعید نمکی" در این نشست غیر حضوری، ابراز داشت: اگر در منزل امکان قرنطینه هست که خوب است اما اگر این امکان وجود ندارد، این اجازه را گرفتهایم که عزیزان هتلهایی را شناسایی کنند. هزینه هتلینگ این موضوع را نیز قرار است بیمهها کمک کنند و ما از این مجموعهها استفاده کنیم. با گسترش موج جدید شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله ایران، بار دیگر این سوال مطرح شده است که آیا هتلها تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی میشوند؟ عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با این موضوع گفت: بسیاری از هتلها میتوانند نقاهتگاه مناسبی برای بیماران کرونایی باشند البته این موضوع مشروط به این است که دولت کمک کند زیرا مخارج زیادی دارد. "مسعود مردانی" افزود: بسیاری از هتلهای غیرخصوصی در کشور میتوانند خدمات خوبی به بیماران کرونایی ارائه دهند. بسیاری از هتلها زیر نظر بخشهای حاکمیتی است و این روزها باید مسئولیت اجتماعیشان را در حق مردم رعایت کنند. رئیس جامعه هتلداران ایران نیز در واکنش به طرح مجدد این موضوع، بیان داشت: اگر وزارت بهداشت درخواستی برای اختصاص تعداد مشخصی از هتلها به نقاهتگاه برای بیماران کرونایی از ما داشته باشد، قبول میکنیم. "جمشید حمزهزاده" تصریح کرد: البته در درجه اول رضایت هتلداران شرط اساسی در تحقق این موضوع است. وی در پایان گفت: در صورت وقوع چنین تصمیمی باید لیست این هتلها در تمام استانها مشخص و اعلام شود چون ورود بیماران کرونایی به هتلها ممنوع است.
ایجاد شده: 19/آبان/1399 آخرین ویرایش: 19/آبان/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، وزیر گردشگری کشور در پیامی به مناسبت 27 سپتامبر و روز جهانی گردشگری، این روز را به تمامی فعالان، ذینفعان، علاقهمندان و دغدغهمندان این حوزه در سراسر کشور تبریک گفت. در متن پیام "علیاصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور به مناسبت روز جهانی گردشگری آمده است؛ 27 سپتامبر، روز جهانی گردشگری را امسال به مناسبت درج این رویداد در تقویم رسمی کشور عزیزمان، نه تنها در جایگاه یک رویداد فراملی بلکه به عنوان "روز ملی گردشگری" نیز پاس میداریم. از سویی تقارن این مناسبت را با هفته دفاع مقدس پاس میداریم که بیتردید هر آنچه داریم مرهون فداکاری و از جان گذشتگی جوانان برومند و سلحشور ایران اسلامی است. خوشبختانه بخشی از خاطرات دفاع مقدس اکنون در قالب ستاد راهیان نور به خانواده بزرگ گردشگری پیوسته و در حافظه ملی کشورمان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور به ثبت رسیده است. شعار امسال روز جهانی گردشگری "گردشگری و توسعه روستایی" است و به اذعان همه فعالان صنعت گردشگری، روستاها و روستائیان عزیز کشورمان هماکنون از بازیگران مهم در عرصه گردشگری، خصوصاً در حوزه بومگردیها محسوب میشوند. امید بر این است که برنامهریزی برای فعالیت 2 هزار واحد بومگردی در سراسر کشور، طلیعه امیدبخشی از آبادانی روستاها باشد. هرچند افزایش 50 درصدی واحدهای اقامتی کشور و متقابلاً قرار گرفتن سفر در سبد خانوارها نیز اثرات مضاعف بر روند توسعه مناطق محروم، کمتر شناخته شده و روستاهای کشور در پی خواهد داشت. بیتردید توسعه گردشگری در اقصی نقاط کشورمان و در همه نقاط جهان موجب تقویت همبستگی و اشتراک منافع ملی و طبعاً اشاعه فرهنگ تحمل و مدارا میشود. از این رو باید بگوئیم روز جهانی گردشگری روز دوستی ملتها هم است. روزی که تنازع جای خود را به تفاهم میدهد و با درک فلسفه گردشگری به ادراک بهتری از جهان میرسیم. به دلیل بروز سیلاب در فروردین 98 و شیوع بیماری کرونا در اسفندماه، سال سختی را از سر گذراندیم. با این وجود در پایان سال 98 رکورد ورود 8 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور به دست آمد. ما در این بحران تلاش کردیم حمایتهای مادی و معنوی را توأمان در اختیار واحدها و تأسیسات گردشگری قرار دهیم و هماکنون در انتظار جهشی بلافاصله، در گردشگری برای دوره پس از کرونا هستیم. امیدواریم همانطور که جناب حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در روز سوم مهرماه و در آئین افتتاح 87 پروژه گردشگری از 15 استان کشور توجه به جنبههای معنوی، فرهنگی و تنوع جاذبههای گردشگری را به درستی مورد تأکید قرار دادند، بتوانیم با مشارکت مردم و همراهی بخش خصوصی و سرمایهگذاران غیردولتی این مسئولیت را همان گونه که شایسته ملت بزرگ ایران باشد به خوبی انجام دهیم. در پایان، روز جهانی گردشگری را به همه فعالان، ذینفعان، علاقهمندان و دغدغهمندان این حوزه فراگیر تبریک میگویم و فردایی روشنتر را برای صنعت گردشگری کشورمان آرزومندم.
ایجاد شده: 6/مهر/1399 آخرین ویرایش: 9/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در یادداشت اینستاگرامی خود، اظهار داشت: حمایت وزارت نیرو در قالب تعدیل هزینهها و تخفیف دورهای تسویه حساب هزینههای مصرفی میتوانست تا حد قابل ملاحظهای به تابآوری صنعت گردشگری در برابر انبوه مشکلات کمک کند و تحمل آنها را در برابر زیانها و خسارات وارده بالا ببرد. "جمشید حمزهزاده" در این یادداشت یادآور شده است: در روزهای دشواری که بیماری کرونا کسب و کارهای گردشگری و هتلداری کشور را تحت تاثیر مخرب خود قرار داده و تعطیلیهای پی در پی واحدهای این صنعت را شاهدیم، بیتوجهی و عدم ایفای مسئولیت حمایتی وزارت نیرو شرایط را بغرنجتر کرده است. وی در پایان گفته است: نه تنها هزینهها تعدیل و تعرفههای تخفیفی آب و برق، اعمال نشده بلکه در ازای اندکی تاخیر در پرداخت قبوض، خدمات هم قطع میشود تا وزارت نیرو آشکارا نشان دهد برای سرپیچی از ضرورت هرگونه همکاری با بخشهای مختلف گردشگری از جمله هتلها، ابایی ندارد.
ایجاد شده: 26/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، چهارمین دوسالانه معماری و شهرسازی ایران در سه بخش شامل سومین نشان دکتر صارمی ( مسئولیتهای اجتماعی )، بخش مسابقه معماری و شهرسازی و جایزه ملی نقد به مدیریت جناب آقای "شهریار خانیزاد" برگزار خواهد شد. دبیران علمی علی خادم زاده وحید قبادیان دبیران اجرایی رکسانا خانیزاد الهه مایانی بخشهای مسابقه معماری و شهرسازی مسکونی ( ویلایی ) مسکونی ( آپارتمانی، بلند مرتبه و مجتمعهای مسکونی ) تجاری، اداری، صنعتی فضاهای عمومی ( فرهنگی، ورزشی، آموزشی، مذهبی و درمانی ) هتل معماری انسان دوستانه شهرسازی و منظر کانسپت ( شامل تمامی فضاها و سایت دلخواه ) اِلمانها و سازههای خاص در معماری برترین اثر معماری و شهرسازی ارسالی به دوسالانه هیات داوران بخش مسابقه معماری و شهرسازی شهابالدین ارفعی مهرداد ایروانیان گیسو حریری مژگان حریری سید مهدی حسینی ریحانه زاه مرتضی صدیق مرجان فرضیان وحید قبادیان حامد کاملنیا عبدالرضا محسنی موضوعات نقد معماری ایران و جهان بررسی عناصر شکلی و مفهومی در معماری ایران جایگاه رویکردهای معاصر در مرمت و احیای بناها، بافتها و محوطههای تاریخی تطبیق اولویتهای پژوهش با نیازمندیهای جامعه معماری معاصر ایران شناخت مولفههای تاثیرگذار بر معماری معاصر ایران آسیبشناسی توسعه نیافتگی ادبیات نقد آسیبشناسی خلاء تعاملاتی معماری و شهرسازی ایران از منظر معماری جایگاه جامعه و نظام اداری موثر در راستای چگونگی خلق اثر نقد عوامل بازدارنده در تحققپذیری طرح موضوع آزاد هیات داوران جایزه ملی نقد معماری علی اکبری سیامک پناهی امیر فرج الهی راد مهشید معتمد کاوه منصوری محسن نوروزوند مرتضی نیک فطرت جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت AOA.ir مراجعه فرمائید.
ایجاد شده: 28/مرداد/1399 آخرین ویرایش: 23/شهریور/1399 رویدادها و نمایشگاهها