به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان کرمان با اشاره به خسارت 700 میلیارد تومانی ویروس کرونا به صنعت گردشگری این استان طی ماههای گذشته، اظهار داشت: از تسهیلاتی که برای جبران خسارات از سوی دولت در نظر گرفته شده به دلایلی تنها 5 درصد استقبال شده است. "جاوید سبحانی" ابراز داشت: چرا پرداختی از سوی بانکها برای فعالان گردشگری که پرونده آنها برای دریافت تسهیلات تشکیل شده، صورت نمیگیرد؟ وی در پایان گفت: تنها چیزی که صنعت گردشگری نیاز دارد، حمایت است. باید از این حوزه مانند سایر صنایع حمایت شود. گردشگری یک صنعت گسترده با خانواده کوچک است. آیا حمایت از این خانواده کوچک کار سختی است؟
ایجاد شده: 12/مهر/1399 آخرین ویرایش: 12/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، ترکیه شرط داشتن نتیجه منفی تست PCR برای پروازهای خود از ایران را برداشته است. اقدام ترکیه به این دلیل انجام شده که وضعیت اقتصادی این کشور ناشی از کاهش ورود مسافر و گردش به شدت تحتالشعاع قرار گرفته است. البته این شرط برای پروازهای برگشت از استانبول به تهران و دیگر مسافران ورودی به ایران همچنان پابرجاست و مسافران ملزم به ارائه جواب منفی تست PCR هستند.
ایجاد شده: 10/مهر/1399 آخرین ویرایش: 10/مهر/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در نشست خبری هفته گردشگری، اظهار داشت: از حدود 7 ماه گذشته به علت شیوع کرونا، خسارتی معادل 24 هزار و 970 میلیارد ریال به صنعت گردشگری استان وارد شده که بیشترین آن در بخش واحدهای اقامتی بوده است. "ابوالفضل مکرمیفر" ابراز داشت: در مجموع، تاکنون تعداد 17 هزار و 966 نفر در حوزه تاسیسات گردشگری استان به دلیل شیوع کرونا بیکار شدهاند. "مکرمیفر" همچنین گفت: تا این لحظه فقط 19 پرواز خارجی و 43 پرواز داخلی ورودی، برقرار شده و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش یافته است. وی از شناسایی 130 فرصت با حجم سرمایهگذاری 1600 میلیارد تومان و اشتغال 19700 نفر در سطح استان خراسان خبر داد و گفت: استان خراسان رضوی از معدود استانهایی است که کانون هماهنگی تشکلهای حرفهای گردشگری در آن شکل گرفته و انتخابات آن نیز انجام شده است. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی در پایان گفت: بیش از 510 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به تاسیسات گردشگری خراسان رضوی و 1103 نفر از فعالان این حوزه پرداخت شده است.
ایجاد شده: 9/مهر/1399 آخرین ویرایش: 9/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، وزیر گردشگری کشور در پیامی به مناسبت 27 سپتامبر و روز جهانی گردشگری، این روز را به تمامی فعالان، ذینفعان، علاقهمندان و دغدغهمندان این حوزه در سراسر کشور تبریک گفت. در متن پیام "علیاصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور به مناسبت روز جهانی گردشگری آمده است؛ 27 سپتامبر، روز جهانی گردشگری را امسال به مناسبت درج این رویداد در تقویم رسمی کشور عزیزمان، نه تنها در جایگاه یک رویداد فراملی بلکه به عنوان "روز ملی گردشگری" نیز پاس میداریم. از سویی تقارن این مناسبت را با هفته دفاع مقدس پاس میداریم که بیتردید هر آنچه داریم مرهون فداکاری و از جان گذشتگی جوانان برومند و سلحشور ایران اسلامی است. خوشبختانه بخشی از خاطرات دفاع مقدس اکنون در قالب ستاد راهیان نور به خانواده بزرگ گردشگری پیوسته و در حافظه ملی کشورمان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور به ثبت رسیده است. شعار امسال روز جهانی گردشگری "گردشگری و توسعه روستایی" است و به اذعان همه فعالان صنعت گردشگری، روستاها و روستائیان عزیز کشورمان هماکنون از بازیگران مهم در عرصه گردشگری، خصوصاً در حوزه بومگردیها محسوب میشوند. امید بر این است که برنامهریزی برای فعالیت 2 هزار واحد بومگردی در سراسر کشور، طلیعه امیدبخشی از آبادانی روستاها باشد. هرچند افزایش 50 درصدی واحدهای اقامتی کشور و متقابلاً قرار گرفتن سفر در سبد خانوارها نیز اثرات مضاعف بر روند توسعه مناطق محروم، کمتر شناخته شده و روستاهای کشور در پی خواهد داشت. بیتردید توسعه گردشگری در اقصی نقاط کشورمان و در همه نقاط جهان موجب تقویت همبستگی و اشتراک منافع ملی و طبعاً اشاعه فرهنگ تحمل و مدارا میشود. از این رو باید بگوئیم روز جهانی گردشگری روز دوستی ملتها هم است. روزی که تنازع جای خود را به تفاهم میدهد و با درک فلسفه گردشگری به ادراک بهتری از جهان میرسیم. به دلیل بروز سیلاب در فروردین 98 و شیوع بیماری کرونا در اسفندماه، سال سختی را از سر گذراندیم. با این وجود در پایان سال 98 رکورد ورود 8 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور به دست آمد. ما در این بحران تلاش کردیم حمایتهای مادی و معنوی را توأمان در اختیار واحدها و تأسیسات گردشگری قرار دهیم و هماکنون در انتظار جهشی بلافاصله، در گردشگری برای دوره پس از کرونا هستیم. امیدواریم همانطور که جناب حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در روز سوم مهرماه و در آئین افتتاح 87 پروژه گردشگری از 15 استان کشور توجه به جنبههای معنوی، فرهنگی و تنوع جاذبههای گردشگری را به درستی مورد تأکید قرار دادند، بتوانیم با مشارکت مردم و همراهی بخش خصوصی و سرمایهگذاران غیردولتی این مسئولیت را همان گونه که شایسته ملت بزرگ ایران باشد به خوبی انجام دهیم. در پایان، روز جهانی گردشگری را به همه فعالان، ذینفعان، علاقهمندان و دغدغهمندان این حوزه فراگیر تبریک میگویم و فردایی روشنتر را برای صنعت گردشگری کشورمان آرزومندم.
ایجاد شده: 6/مهر/1399 آخرین ویرایش: 9/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست خبری "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور به مناسبت آغاز هفته گردشگری و به منظور اعلان برنامههای وزارت گردشگری و ادارات کل استانی در این هفته، صبح روز شنبه ( 5 مهرماه ) با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن "فجر" وزارت گردشگری برگزار شد. مشروح اظهارات معاون گردشگری کشور در رابطه با موضوعات مختلف حوزه گردشگری کشور را در ادامه مشاهده مینمائید. زنجیره تامین خدمات گردشگری با فاجعه مواجه شده است در سطح بینالمللی شاهد ریزش ۶۵ درصدی حجم سفرها بودهایم که احتمال افزایش آن نیز به طور جدی وجود دارد. کشورهای مختلف اقداماتی را برای بازگشاییها و به جریان انداختن مجدد گردشگری انجام دادهاند اما تمامی مدیران صنعت گردشگری دچار تردید هستند. بر اساس اعلام دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، ۵۳ درصد کشورها روند تسهیلگری در زمینه گردشگری را آغاز کردهاند. از سوی دیگر تاکنون فقط ۳ کشور در سطح دنیا به طور کامل پروتکلهای بهداشتی و محدودیتها را حذف کردهاند. اولویت وزارت گردشگری، سلامت جامعه با در نظر گرفتن معیشت مردم و فعالان گردشگری است وزارت گردشگری با هماهنگی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت با تاکید بر بحث سلامت، معیشت مردم و فعالان حوزه گردشگری را نیز مدنظر قرار داده است. بر اساس مصوبه قانونی دولت و ستاد ملی کرونا، سفر با رعایت پروتکلهای بهداشتی تائید شده انجام میشود و هیچ محدودیتی هم ندارد. البته در برخی استانها با توجه به اختیارات واگذار شده به دستگاههای استانی، گاهی اوقات شاهد محدودیتهایی هستیم. پروتکل سفرهای خارجی تدوین شده و در انتظار تصویب و ابلاغ ستاد ملی کروناست در ابعاد بینالمللی نیز اقداماتی برای ورود گردشگران خارجی به کشور و سفر هموطنان به خارج از کشور انجام شده است. در تدوین پروتکلهای سفر خارجی همه تلاشها برای اتخاذ نظرات تمامی دستگاههای مرتبط با موضوع سفر و گردشگری، صورت گرفته است. پیشنویس پروتکل سفرهای خارجی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است و امیدواریم هر چه سریعتر، تصویب و ابلاغ شود. اجرای برنامههای هفته گردشگری با محوریت توسعه روستایی برنامههای امسال هفته گردشگری با محوریت شعار سازمان جهانی گردشگری، تدارک و برنامهریزی شده است. برنامه رسمی وزارت گردشگری با حضور شخص وزیر و تعداد محدودی به شکل حضوری و آنلاین با ۳۱ استان کشور در محل هتل "ارم" تهران برگزار خواهد شد. ارائه گزارش عملکرد در سطوح استانی و کشور، رونماییها و افتتاح پروژههای گردشگری به صورت آنلاین، سرفصل برنامههای روز جهانی گردشگری خواهد بود. علاوه بر وزارت گردشگری وادارات کل استانی، بخش خصوصی و مراکز علمی و آموزشی نیز برنامههای متنوعی را برای گرامیداشت هفته گردشگری تدارک دیدهاند. شعار "گردشگری و توسعه روستایی" و تحقق اهداف آن، محور فعالیتها و اقدامات وزارت گردشگری در یکسال آینده خواهد بود. از جمله برنامههای وزارت گردشگری در این حوزه برای سال آینده، تدوین سند توسعه گردشگری روستایی و عشایری است به عنوان نقشه راه توسعه گردشگری روستایی، تمامی بایدها و نبایدها، ارزشها و چارچوبهای این بخش را مشخص کرده است. بیکاری ۹۰۰ هزار نفر در حوزه سفر و گردشگری ایران بر اساس اعلام شورای جهانی سفر در سال گذشته میلادی، بالغ بر ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در بخش سفر و گردشگری ایران فعال بودهاند. در خوشبینانهترین حالت، هماکنون یک سوم از این تعداد نیروی انسانی در بخشهای مختلف حوزه گردشگری، فعالیت دارند. البته آمار دقیقی در زمینه تعطیلی و بیکاریها وجود ندارد زیرا عدد و ارقام موجود صرفاً شامل افراد بیمه شده و دارای کد بیمه کارگاهی است. بسیاری از فعالان حوزه سفر و گردشگری به صورت فصلی فعالیت هستند که بیمه شده نیستند و آمار دقیقی از بیکاری این گروه وجود ندارد. تا نیمه اول مردادماه ۱۲ هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری خسارت وارد شده است و مرحله سوم برآورد خسارت نیز در حال انجام است. از سوی دیگر بر اساس آخرین اطلاعات که مربوط به هفته گذشته است، 600 میلیارد تومان پرونده از سوی فعالان گردشگری برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانکها ارسال شده که از این میان مبلغ 250 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است. گردشگری در ایران جایگاه ویژهتری نسبت به سایر کشورها دارد "علیرضا بای" رئیس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت گردشگری نیز در این نشست خبری مطالبی را به شرح زیر مطرح کرد. واژه گردشگری به صورت ناخودآگاه ما را به یاد رفاه و اقتصاد میاندازد. صنعت گردشگری در ایران اهرمی است برای رهایی از اقتصاد مبتنی بر نفت و به همین دلیل جایگاه ویژهای در کشور دارد. آسیبهای کرونا در حوزه گردشگری، سراسر دنیا حتی کشورهای با سابقهای مانند اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. دولتها برای رونق مجدد گردشگری داخلی و خارجی در حال ارائه انواع سوبسیدها و بستههای حمایتی هستند.
ایجاد شده: 5/مهر/1399 آخرین ویرایش: 5/مهر/1399 اخبار داخلی
ریاست محترم جمهور، حجتالاسلام دکتر حسن روحانی؛ به جستجوی مقصر و گناهکار نیستیم، نمیخواهیم نقد کنیم، نمیخواهیم دوباره از اوضاع نابسامان صنعت گردشگری و صنعت هتلداری بگوئیم. آنچنان در یک بحران و فاجعه اقتصادی گرفتار آمده و آمدهایم که هر چه گوئیم جز نمک بر زخم پاشیدن نیست. گفتنیها را میدانید و به خوبی آگاه هستید امّا چرا هر چه پیش میرویم و هر راهکاری ارائه میفرمائید نه تنها راهگشای مشکلات این صنعت نیست بلکه متاسفانه گاهی به مشکلات نیز میافزاید!! آقای رئیس جمهور؛ آیا مملکت ملکالطوایفی است؟! دستگاههای اجرایی فرمانبردار دستورات کدام مرکز، ستاد بحران، شورای کرونا و ... هستند؟! در استانی و در گوشهای از این مملکت پهناور اعلام میکنند که هتلها میتوانند تا ۳۰ درصد ظرفیت خود میهمان بپذیرند و در استانی دیگر، هتلی تا مرحله پلمپ پیشمی رود فقط به دلیل آنکه چهار اتاقش مهمان داشته است!!! با کدام ناظر و نظارتی چنین دستوراتی صادر می شود؟ بر اساس کدام مستندات قابل اطمینانی چنین شیوهنامههایی تدوین میشود؟ مگر چند هتل در بین این چند هزار واحد، پذیرش مسافر دارند؟ فقط آمار، عدد و رقم است که سلسلهوار اعلام میشود و در مقابل، شک و شبهه ایجاد میکند. مگر هتل دکّان بقّالی است که کرکرهاش را پائین بکشند؟ آیا تحقیق کردهاید چه حجم کالایی در سردخانههای هتلها و در انبارهای خشک و تَر در انتظار پایان یافتن تاریخ مصرفشان وجود دارد و باید به زودی به سطل زباله ریخته شود؟ شاید در مواقع حساس بتوان تا حدودی در هزینههای سربار صرفهجویی کرد امّا آیا هتلها میتوانند از هزینههای جاری جلوگیری کنند؟ مگر تعطیل کردن هتل معنا دارد؟ رعایت مسائل بهداشتی خاصّه در این شرایط، وظیفه اخلاقی و اجتماعی هر مدیر هتل است. چرا اینگونه تبلیغ میشود که بعضی از هتلها فلان پروتکل بهداشتی را رعایت نمیکنند و جان خود و میهمانشان را به خطر میاندازند؟ سفر و گردش ممنوع است امّا مسافری که به هر دلیل وارد شهر میشود چه باید بکند؟ زحمات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادارات کل در سراسر استانها و کوششهای نیروی انتظامی و تلاشهای قوه قضائیه جهت پلمپ واحدهای غیرقانونی را پاس میداریم امّا هر مسافری گردشگر نیست و باید برای اینگونه میهمانان نیز اندیشهای مناسب داشت. تمامی تورها کنسل میشود، همایشها، سمینارها و هر نوع مراسم و گردهمایی تعطیل می شود ، رزروهای فردی و گروهی یک به یک باطل میشود. با تهدید، ارعاب و انواع شیوهنامهها و دستورات فورس ماژور، هتلها را مجبور میکنند و یا با صلاحدید مدیران بزرگوارشان بدون دریافت کوچکترین ضرر و زیان، وجوه دریافتی حاصل از این رزروها را عودت میدهند و حال که صندوق و ذخیره مالی هتلها به انتها رسید با تبلیغات گسترده از مردم تقاضا میکنند تا رزروهای خود را باطل نکنید و اجازه دهید در زمانی دیگر این تاسیسات اقامتی و پذیرایی، میهماندار شما باشند. نوشدارو پس از مرگ سهراب!! جناب آقای رئیسجمهور؛ هر آنچه در حال حاضر از مصاحبههای شما برداشت شده است و کورسویی از امید در آن وجود دارد امّا در عمل آنچنان این صنعت از آن منتفع نمیشود!! در این زمان، نقدینگی یکی از بزرگترین چالشهای هتلهاست و لذا از یک سو شما فرمودید به کارگاههای بزرگ و کوچک در صورتی که کارگری را اخراج نکنند وام میدهید با بهره و دو ساله!!! به چند و چون و میزان پرداختی، زمان بازپرداخت و ضریب کارمزد آن کاری نداریم و لطف شما را در این شرایط با جان و دل میپذیریم امّا وزارت کار و تعاون اعلام میفرمایند به کارگران شما بیمه بیکاری تعلق میگیرد و در فلان سایت ثبت نام کنید. حال آیا این عمل حکم اخراج کارگر را پیدا نمیکند؟! میگوئیم نقدینگی نداریم و فرصتی دهید جهت پرداخت آبونمان حاملهای سوخت، میگویند فقط قسطبندی و تاخیر در پرداخت. آبونمان شامل مصرفکنندگان خانگی است!!! میگوئیم کارگاههای کوچک و اکثر هتلهای یک و دوستاره دچار کمبود نقدینگی هستند و در خصوص پرداخت حق بیمههای کارفرمایی فرصتی دهید، میفرمایند برای کارگاههای با بیش از ده کارگر تسهیلاتی قائل شدیم و شامل کارگاههای کوچک نمیشود!!! تقاضا کردیم چون فقط تا پایان فروردینماه فرصت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است لذا تسهیلاتی قائل شوید، فرمودند اشکال ندارد تا پایان اردیبهشت پرداخت کنید!!! آیا قرار است معجزهای رخ دهد با این یک ماه فرصت؟! آیا در خصوص مالیات عملکرد و تکلیفی اندیشهای شده است؟ با عوارضهای گوناگون شهری و کشوری که مستلزم مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارد و حتی اعتنایی به مصوبات ملی نیز ندارند چه باید کرد؟! جناب آقای "حسن روحانی" رئیس جمهور محترم؛ انشاالله به زودی با همّت و کوشش تمامی مردم عزیز ایران بر این کرونا ویروس غلبه کرده و با افتخار اعلام کنید که شرایط عادی است و کسب و کار آغاز میشود امّا از آن زمان به بعد که تمامی مشاغل و تولیدکنندگان و واحدهای خدماتی با کوششی مضاعف مشکلات خود را یک به یک مرتفع میکنند و با علم به اینکه تمامی اصناف و فعالان اقتصادی در این شرایط متضرر شدهاند، خود را تافته جدا بافته نمیدانیم. مهمترین مسئله اینکه وقتی این جانفشانیها و از خود گذشتگیهای دانشگاهها و دانشکدههای پزشکی و ایثار پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستانها را شاهد هستیم، زبانمان به لکنت میافتد که تقاضای مالی داشته باشیم امّا چه کنیم که به شدت در تنگنای اقتصادی گرفتار آمدهایم و حداقل یک سال طول میکشد تا شرایط برای صنعت گردشگری و صنعت هتلداری به شرایط نه چندان خوبِ قبل از این بحران برگردد. در این برهه، اگر انتظار کمک بلاعوض داشته باشیم، سخنی به گزاف نیست لذا اگر دولت توانایی این محبت را دارد، دریغ نفرمائید و در غیر این صورت، سهم صنعت گردشگری را از هر آنچه شما نام آن را تسهیلات و کمک میگذارید چه به صورت وام و چه به صورت سایر تسهیلات، جداگانه اعلام فرمائید. همچنین در ابلاغ این مصوبات، دستور فرمائید تعجیل کنند و یا راهکاری ارائه دهید که بتوانیم با کمترین صدمه جانی و مالی این دوران گذار را طی کنیم. سیّد علی معینزاده - فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور
ایجاد شده: 26/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، یک کارشناس گردشگری و عضو انجمن علمی طبیعتگردی ایران معتقد است: تسهیلات در نظر گرفته شده عملاً نقش آنچنانی در کاهش مصیبتهای گردشگری نداشته و فقط بدهی به بدهیهای قبلی اضافه کرده است. "محمد جهانشاهی" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: میتوان مکانیزمی طراحی کرد تا خدمات گردشگری با ۵۰ درصد تخفیف و با یک سال اعتبار عرضه شود و اگر سفر انجام نشد، پول مرجوع شود. "جهانشاهی" تصریح کرد: در کمپین نجات گردشگری، بخشهای فعال اقتصادی هر استان و منطقه به کمک گردشگری میآید و خدمات سفر را برای روزهای ضروری پیش خرید میکند وی در پایان گفت: این حرکت در واقع نوعی وام دادن مردم به هتلها و آژانسهای گردشگری است. یک مدل از قرض و نسیه برعکس.
ایجاد شده: 26/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون اقتصادی و سرمایهگذاری منطقه آزاد چابهار در خصوص اتفاقات روزهای اخیر و تعطیلی فرودگاه "کنارک" برای جلوگیری از احداث فرودگاه بینالمللی چابهار، اظهار داشت: تمامی مجوزها و استانداردهای لازم برای احداث فرودگاه بینالمللی چابهار اخذ شده است و منطقه آزاد چابهار خود را موظف به تکمیل این پروژه میداند. "فرزین حقدل" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، ابراز داشت: منطقه آزاد چابهار، دروازه ورودی گردشگران داخلی و خارجی به جنوب شرق کشور به ویژه سواحل مکران که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته به حساب میآید. "حقدل" بیان داشت: اختلافنظرها طی سالهای گذشته مانع از توسعه منطقه آزاد چابهار در حوزههای مختلف از جمله زیرساختهای گردشگری مانند احداث فرودگاه بینالمللی شده است. وی افزود: امیدوارم نتایج جلسات مقامات ذی ربط به نفع مردم و اقتصاد جامعه باشد ولی تا این لحظه فرودگاه "کنارک" همچنان تعطیل است. وی در پایان گفت: مقامات نیروی هوایی اعلام کردهاند که منطقه آزاد چابهار باید سرمایهگذاری خود در فرودگاه نظامی "کنارک" را ادامه دهد و مانع از عملیات احداث فرودگاه جدید شدهاند.
ایجاد شده: 25/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 29/شهریور/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، طی روزهای گذشته فرودگاه "کنارک" به صورت ناگهانی و بدون اعلام قبلی، بسته و این موضوع باعث سردرگمی و نارضایتی مسافران شده است. این فرودگاه در اختیار نیروی هوایی ارتش است و گفته میشود متولیان نیروی هوایی شرط بازگشایی و فعالیت مجدد فرودگاه را توقف و تعطیلی احداث فرودگاه چابهار، اعلام کردهاند. بر اساس اعلام استاندار سیستان و بلوچستان، نیروی هوایی با گذشت ۲۷ سال از عمر منطقه آزاد چابهار همواره از احداث فرودگاه در این منطقه ممانعت کرده است. عملیات احداث فرودگاه بینالمللی چابهار پس از سالها کش و قوس در دولتهای مختلف، در سال جاری آغاز شده است.
ایجاد شده: 25/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 29/شهریور/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون بهرهبرداری شرکت توسعه گردشگری ایران در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص تعطیلی احتمالی هتل لاله سرعین و مجتمع آبدرمانی سبلان از ابتدای مهرماه، اظهار داشت: شرکت توسعه گردشگری با وجود شرایط بحرانی حاکم بر صنعت گردشگری، تاکنون هیچ یک از مجموعههای گردشگری تحت پوشش خود در سطح کشور را تعطیل نکرده است. "مجید قلیچخانی" ضمن بیان این مطلب، تاکید کرد: تمامی مجموعههای گردشگری همچنان با تلاش مضاعف و رعایت دقیق اصول و پروتکلهای بهداشتی در حال خدمترسانی به میهمانان و گردشگران هستند. "قلیچخانی" در ادامه گفت: انتشار چنین اخبار غیر واقعی در شرایط بحرانی حال حاضر، عامل تضعیف صنعت گردشگری و سوء استفاده عدهای سودجو در راستای منافع شخصی و تخریب وجهه بزرگترین مجموعه گردشگری استان اردبیل است. وی در پایان گفت: شرکت توسعه گردشگری به عنوان یک بنگاه اقتصادی هیچ بودجهای از محل منابع عمومی دولت دریافت نمیکند و همواره به صورت درآمد - هزینه اداره میشود.
ایجاد شده: 25/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 25/شهریور/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل با اشاره به اینکه با تعطیلی هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان عملاً نشانهای تجاری و گردشگری شهر نابود خواهد شد، اظهار داشت: دولت چگونه به فکر توسعه گردشگری است ولی نمیتواند همان اندک نیروهای خود را مانند بخش خصوصی، حمایت کند. "جعفر بذری" ابراز داشت: در سطح کشور سرمایهگذارانی داریم که از همان ابتدای شیوع کرونا با مدیریت مناسب، سرمایههای انسانی خود را حفظ کردهاند. وی همچنین گفت: از مجمع نمایندگان استان درخواست داریم با ورود عالمانه به این موضوع، مانع از خسران صنعت گردشگری و بیکاری ۱۲۰ نفر شاغل در این دو مجموعه شوند. "حسن حسنپور" فرماندار شهرستان سرعین نیز تاکید کرد: هتل لاله و مجتمع آبدرمانی سبلان، برندی برای گردشگری استان و کشور است و ما مخالف تعطیلی این دو مجموعه گردشگری هستیم. وی تصریح کرد: شرکت توسعه گردشگری ۳۰ سال به همت سرعین روی پا ایستاده است، حال نوبت آنهاست. غیرت و تعصب سازمان نباید اجازه تعطیلی این دو مجموعه را بدهد.
ایجاد شده: 24/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 24/شهریور/1399 اخبار داخلی