به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، گروه هتلها و رستورانهای Hakkasan در اقدامی جدید نام دو سرآشپز جدید را به فهرست شرکتهای خود اضافه کرده است. بر این اساس، آقای Andrew Yeo با بیش از بیست سال تجربه و آموزش در برند Cantonese در شرکتهایی نظیر Hakkasan، Yauatcha و Ling Ling به عنوان سرآشپز شرکت و آقای Chan نیز که بیش از 15 سال تجربه دارد به عنوان سرآشپز ویژه پروژهها در ایالات متحده آمریکا که عملیات اجرایی رستورانها را پشتیبانی میکند، منصوب شدهاند. شرکت Hakkasan هماکنون رستورانهایی در نیویورک، سانفرانسیسکو، لاس و گاس و ایالت هاستون را در اختیار دارد.
ایجاد شده: 11/تیر/1398 آخرین ویرایش: 12/تیر/1398 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بنگاهداری نهادها و دستگاههای دولتی در حوزه اقامت گردشگران وارد فاز جدیدی شده است. پس از اعلام استاندار مازندران مبنی بر ارائه خدمات ویلاهای دولتی حاشیه ساحل خزر به عموم مردم، مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز از آمادهسازی 21 مدرسه و 184 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان در تعطیلات تابستانی، خبر داده است. بررسیها حاکی از آن است که بالغ بر 20 میلیون نفر، واجد شرایط استفاده از امکانات اسکان تابستانی آموزش و پرورش خواهند بود. این موضوع از یک سو به نگرانی فعالان بخش خصوصی در مراکز اقامتی، افزوده و به آنها یادآوری کرده که در این زمینه اختیار کافی ندارند و از سوی دیگر، انگیزه برای سرمایهگذاری در حوزه اقامت گردشگران از بین رفته و فرار سرمایه را به دنبال داشته است. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان در این خصوص، اظهار داشت: اگر چه هتل یا مرکز اقامتی به طور رسمی تعطیل نشده ولیکن آنچه هتلهای استان گیلان با آن مواجه هستند، نوعی فروپاشی از درون است. "حسن مهرور اصلی" در رابطه با وضعیت فعلی هتلها و مراکز اقامتی استان گیلان، ابراز داشت: این استان دارای 280 هتل و هتلآپارتمان است که در سال جاری تنها در تعطیلات خردادماه، شاهد ضریب اشغال 100 درصدی بودهاند و این میزان پس از تعطیلات به 10 الی 20 درصد کاهش یافته است. "مهرور اصلی" علت اصلی کاهش ضریب اشغال هتلها را ورود غیر اخلاقی نهادهای دولتی مانند آموزش و پرورش، نهادهای حاکمیتی و نظامی، بانکهای دولتی و ... به حوزه صنعت هتلداری معرفی کرد و افزود: اعتراضهای ما به این موضوع موثر نیست و حمایتهای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از بخش خصوصی نیز نتوانسته تغییری در این تصمیم ایجاد کند. وی ادامه داد: متاسفانه تیغ مسئولان گردشگری کشور آنگونه که باید بُرنده نیست. معاون گردشگری کشور پیش از تعطیلات نوروز و در جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر گفته بود، شکل اسکان مسافران در مدارس شایسته گردشگران نیست. اگر قرار بود این صحبتها شنیده شود، خبری از بنگاهداری آشکار مدارس در تعطیلات تابستان نبود. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد از عدم اجرای قانون خصوصیسازی و حمایت از بخش خصوصی در کشور، گفت: برخی از مراکز اقامتی و میهمانسراهای دولتی و نظامی، تابلوی اردوگاه آموزشی و نظایر آن را در ورودی خود نصب میکنند تا از زیر قانون شانه خالی کنند اما عمل، بسیاری از اقامتگاههای خصوصی را به ورطه نابودی کشاندهاند. این فعال صنعت گردشگری در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش، برای هر شب اقامت یک خانواده چهار نفره، هزینهای در حدود 21 هزار تومان دریافت میکند. اگر این نهاد مجبور بود مانند بخش خصوصی هزینههای متعددی را پرداخت کند، هیچگاه کلاسهای خود را با چنین رقمی به گردشگران نمیداد. "حسن مهرور اصلی" همچنین گفت: تا زمانی که ارگانهای دولتی از تسهیلات دولتی استفاده کنند و در مقابل، خدمات خود را به صورت آزاد بفروشند، بخش خصوصی در ضعف خواهد بود. جایگاه این صنعت و نقشآفرینان آن باید به درستی و به صورت اصولی، تعریف شود. وی افزود: در حال حاضر هر کدام از مراکز اقامتی خصوصی که بتوانند از رانت و رابطه با بخش دولتی استفاده کند، قادر به ادامه راه خود خواهد بود و در غیر این صورت، محکوم به ورشکستگی است. فعالان بخش خصوصی صنعت هتلداری، این شکل از پذیرش را بیاحترامی به گردشگران میدانند و معتقدند، عدم رعایت بهداشت و نبود حداقل نیازهای گردشگران از جمله موضوعاتی است که کیفیت سفرها را با کاهش قابل ملاحظهای مواجه میکند. به گفته فعالان و کارشناسان گردشگری به این نکته تاکید دارند که اگر چه استفاده از مدارس در ایام تعطیلات در برخی از مقاصد که با کمبود اقامتگاه مواجه هستند، یک نوآوری در شرایط بحرانی مانند ایام پیک است و شرایط بهتری از کمپ دارد ولیکن کشور بایستی از این شرایط خارج شود زیرا در صورت ادامه این شرایط، گردشگران به اسکان در مدارس عادت داده میشوند. پیشنهاد فعالان گردشگری این است که وزارت آموزش و پرورش اگر میخواهد به کمک گردشگری کشور بیاید، بهتر است به جای ورود به حوزه اقامت، تعطیلات خود در طول سال را توزیع و ساماندهی کند و به آموزش گردشگری پایدار در مدارس بپردازد.
ایجاد شده: 2/تیر/1398 آخرین ویرایش: 2/تیر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تنها مرجع قانونی هتلداران این استان را جامعه حرفهای دانست و گفت: جامعه حرفهای هتلداران جایگزین اتحادیه هتلداران استان شده و دخالت اتتحادیه هتلداران، وجاهت قانونی ندارد. "یوسف بیدخوری" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: فعالیت هتلها و موسسات گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و با توجه به قوانین و ضوابط موجود، بخشهایی مانند اتحادیه هتلداران حق هیچگونه دخالتی در فعالیت تاسیسات گردشگری را ندارند. "بیدخوری" ابراز داشت: تاسیسات و موسسات گردشگری از جمله هتلها و واحدهای اقامتی، نیازی به اخذ مجوز و پروانه کسب از هیچ اتحادیهای ندارند و صرفا پروانه بهرهبرداری این مراکز را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صادر میکند. وی افزود: صدور مجوز نرخگذاری، درجهبندی و نظارت بر تاسیسات گردشگری نیز بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. معاون گردشگری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل جامعه حرفهای هتلداران در این استان، گفت: از نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جامعه حرفهای هتلداران تنها نماینده قانونی هتلهای استان است که چندی قبل انتخابات آن برگزار شد و دارای پروانه بهرهبرداری از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است. وی در ادامه به ماده 100 قانون برنامه ششم توسعه کشور، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمامی فرایندهای مربوط به نظارت بر هتلها، صدور پروانه بهرهبرداری، نرخنامه و ... از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام میشود که به زودی و پس از انجام هماهنگیهای لازم با معاونت گردشگری کشور به جامعه حرفهای هتلداران، واگذار خواهد شد. "یوسف بیدخوری" بار دیگر تاکید کرد: اتحادیه هتلداران استان در موارد مذکور، دخالتی ندارد و نیازی به اخذ پروانه کسب جداگانه از اتحادیه هتلداران نیست. بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، بخشی از وظایف نظارتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جامعه حرفهای هتلداران واگذار خواهد شد.
ایجاد شده: 1/تیر/1398 آخرین ویرایش: 1/تیر/1398 اخبار داخلی
رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در نشست فصلی اتحادیه میهمانپذیرهای استان تهران به تشریح ضوابط پذیرش زنان و کودکان بدون همراه، اتباع خارجی و زوجهای دارای صیغهنامه در مراکز اقامتی، پرداخت و توضیحاتی در خصوص پلمپ هاستلها و واحدهای غیرمجاز را ارائه کرد. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در این نشست با استناد به ماده 17 قانون نظام صنفی، برخی از ضوابط مربوط به اماکن اقامتی را تشریح کرد و اظهار داشت: اصناف مکلفند تا ضوابط انتظامی را رعایت کنند. یک سری قوانین مربوط به قبل از گرفتن پروانه کسب است و یک سری ضوابط هم به دوران پس از افتتاح اقامتگاه بر میگردد که البته بیشترین مشکلات در این هنگام بروز میکند. سرهنگ "داوود افتخاری" ابراز داشت: این ضوابط سالهاست به مجموعههای ایرانگردی و جهانگردی ابلاغ شده ولیکن اطلاعرسانی نادرست، باعث برخوردهایی شده که حتی امروز در سریالها همان اطلاعات غلط را منتشر میکنند. برای مثال سالهاست مشکل اقامت زنان و دختران بدون همراه و دارای مدرک هویتی، حل شده اما هنوز شاهدیم آنها را در اقامتگاهها نمیپذیرند و حتی شبانه به اداره اماکن برای گرفتن نامه و تائیدیه ارجاع میدهند. این کار لازم نیست. سرهنگ "افتخاری" افزود: صاحبان مراکز اقامتی موظفند در صورت مواجهه با افراد فاقد مدرک مانند زنان و کودکان بدون سرپرست، آنها را پذیرش کنند و بلافاصله مراتب را به پلیس اماکن عمومی اطلاع دهند. وی با توضیح در خصوص برخی ضوابط پذیرش زنان و دختران در مراکز اقامتی، گفت: پذیرش زنان بدون همراه و دارای مدارک هویتی در اماکن اقامتی بلامانع است. به نامه اماکن ناجا نیاز نیست. زنان و کودکان بدون همراه و زوجهای فاقد مدارک هویتی معتبر در اماکن اقامتی، نخست پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن ناجا اطلاع داده شود. پذیرش زوجها با برگه صیغهنامه یا ازدواج موقت بلامانع است. اتباع خارجی بدون مدرک معتبر هم پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن اطلاع داده شود. رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا همچنین گفت: این شرایط برای زوجهای فاقد مدرک معتبر نیز صادق است. اگر چنین افرادی به اقامتگاه مراجعه کردند، حتماً پذیرش شوند ولیکن بلافاصله و به هر طریق، مراتب به پلیس اداره اماکن ناجا اطلاع داده شود. نیاز نیست تا زوجها یا زن و مردی را که مدرک معتبر ندارند، نیمه شب راهی اداره پلیس کنید که نامه بیاورند. نخست آنها را اقامت دهید و سپس مورد را اطلاعرسانی کنید. وی ادامه داد: پذیرش زوجهای دارای برگه عکسدارِ ازدواج موقت، مُمهور به مُهر دفاتر رسمی ازدواج یا امام جماعت، بلامانع است. اگر روحانی ( امام جمعه ) صیغهنامه جاری کرده، مورد تأیید است. کانون وکلا تلاش زیادی کرد که فقط اسناد مربوط به آنها مورد تائید باشد ولیکن از نظر پلیس اماکن ناجا، برگه صیغهنامه، مدرک تائید شدهای است. سرهنگ "داوود افتخاری" با تاکید بر پذیرش اتباع خارجی فاقد مدرک معتبر، گفت: مراتب بایستی بلافاصله به پلیس اماکن ناجا اطلاع داده شود. حتماً کارمندان شیفت شب نسبت به این قوانین آگاه و توجیه شوند. اگر تبعه خارجی را شب در خیابان رها کنید و مورد زورگویی قرار گرفت، این شما هستید که زیر سوال میروید. "افتخاری" افزود: پذیرش و اسکان وابستگان سفارتخانههای خارجی که دارای کارت شناسایی از اداره کل تشریفات وزارت خارجه هستند، نیز بلامانع است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه پذیرش متولدان تهران در مراکز اقامتی بلامانع است، در خصوص پذیرش مدارک هویتی مانند گواهینامه یا دفترچه بیمه، گفت: در قانون صراحتاً مشخص شده است از مسافر فقط کارت ملی یا شناسنامه گرفته شود. وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: اتحادیهها موظفند این ضوابط را ابلاغ کنند. همچنین حضور صاحب پروانه کسب یا مباشر را در اقامتگاه، الزامی است و حضور مدیر داخلی در مجموعه کفایت نمیکند. افتخاری همچنین درباره برخورد با اماکن غیرمجاز توضیح داد: این موارد را باید به اداره اماکن استان اطلاع داد اگر آنها برخورد نکردند، به ما در مرکز اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قزوین به تشریح آخرین وضعیت احداث پروژههای مراکز اقامتی از جمله هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و اقامتگاههای بومگردی در سطح این استان پرداخت. "علیرضا زمانی" در این خصوص، اظهار داشت: تعداد 31 واحد اقامتی شامل 16 هتل، یک هتلآپارتمان، یک میهمانپذیر و 13 اقامتگاه بومگردی در مرکز استان و سایر شهرستانها در حال احداث است. معاون گردشگری استان قزوین، ابراز داشت: از میان 16 هتل در حال احداث، سه هتل 5 ستاره، چهار هتل 4 ستاره، سه هتل 3 ستاره، دو هتل 2 ستاره و چهار هتل نیز یک ستاره هستند که پس از افتتاح و بهرهبرداری تعداد 1566 تخت به ظرفیت اقامتی استان، افزوده خواهد شد. وی در خصوص زمان افتتاح و بهرهبرداری از این پروژهها نیز گفت: هتلهای زیر پنج ستاره طی سالهای 98 و 99 و هتلهای پنج ستاره نیز در سالهای 1400 و 1401 افتتاح خواهند شد.
ایجاد شده: 28/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 28/خرداد/1398 فرصت های سرمایه گذاری
عملیات احداث پروژه هتل پنج ستاره "سُدس" واقع در منطقه آزاد چابهار به عنوان بزرگترین هتل جنوب غرب کشور از سال 1396 آغاز شده و بر اساس پیشبینیها 60 ماه به طول خواهد انجامید. این هتل پنج ستاره با حجم سرمایهگذاری 400 میلیارد تومانی بخش خصوصی، هماکنون در دو بلوک A وB مجموعا به مساحت 102 هزار متر مربع در حال احداث است. بلوک A این پروژه دارای 14 و بلوک B دارای 7 طبقه و در مجموع دارای 140 عدد انواع اتاق و سوئیت خواهد بود. رستوران، فودکورت، پارکینگ، مجموعه ورزشی، واحدهای تجاری، سینما و شهربازی از دیگر امکانات این هتل پنج ستاره، خواهد بود.
ایجاد شده: 28/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 28/خرداد/1398 فرصت های سرمایه گذاری
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، کارخانه Montalván با فضایی بالغ بر 1937 متر پس از سالهای فعالیت، تولید خود را به عنوان کارخانه و سفال به پایان رساند و هماکنون برای کاربری جدید به عنوان هتل و رستوران، بازسازی شده است. این کارخانه قدیمی که در محله Triana قرار دارد یکی از سه مجموعه سفال باقیمانده در این منطقه است و به همین دلیل پروژه بازسازی و تغییر کاربری با مطالعات گسترده روی زمینه تاریخی و امکانات موجود، آغاز و سعی شد تا برای ایجاد فضای رستوران و هتل با طراحی خاص و منحصربفرد از تنوع رنگ سفال و سرامیکها بهره گرفته شود. استراتژی اصلی در تغییر کاربری و بازسازی این هتل، بهرهگیری از میراث باقیمانده از کارخانه با انجام مطالعات دقیق و گسترده و همچنین نوآوری با نتایج سازنده و کاربردی با استفاده از معیارهای زیبایی شناختی بوده است. پیشنهاد معمار این هتل برای طراحی و بازسازی فضای این بنا، استفاده از سرامیکهای باقی مانده در این کارخانه قدیمی بوده که منجر به ایجاد تفاوت با یک ساختمان معمولی شده است. همچنین استفاده از مواد بازیافتی رابطه غیرمستقیمی با میراث تاریخی بنا دارد که باعث تلفیق فضای جدید و قدیم پس از تغییر کاربری شده است. در طراحی این هتل از روشهای معاصر بر اساس دانش و اطلاعات دقیق از وضعیت ملک، وضعیت فرهنگی و انسانشناسی استفاده شده است. از سوی دیگر نکته برجسته در طراحی این هتل، ایجاد فضایی گیرا و رنگارنگ برای میهمانان است که علاوه بر نمایش فرهنگ و تاریخ گذشته، احساس ماندن در چنین فضایی و در قابل لمسی از گذشته را در اختیار میگذارد.
ایجاد شده: 26/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام آمادگی کامل مراکز اقامتی و دیگر تاسیسات گردشگری این استان برای پذیرایی از گردشگران و زائران در فصل تابستان، اظهار داشت: طبق روال هر سال و پس از ایام نوروز، نظارت بر واحدهای اقامتی وجود داشته و حداقل یک بار در ماه از تمامی تاسیسات گردشگری بازدید بعمل آمده است. "یوسف بیدخوری" ابراز داشت: واحدهای اقامتی کارهایی دارند که باید انجام دهند تا برای تابستان آمادگی لازم را داشته باشند و در حال حاضر نیز برای رفع نواقص و بازسازیها اقدام کردهاند. "بیدخوری" با اشاره به استقبال مناسب گردشگران از واحدهای اقامتی در تعطیلات نوروز، گفت: پیشبینی میکنیم میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی در این ایام به 90 درصد برسد. در حال حاضر 1622 واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، میهمانپذیر و واحدهای خانهمسافر دارای مجوز وجود دارد که آمادگی لازم برای پذیرایی از موج اول زائران و گردشگران تابستانی را دارند. وی در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در تابستان نیز گفت: در سال 98 به هیچ وجه اجازه افزایش نرخ را نداریم و واحدهای اقامتی با نرخ سال گذشته به فعالیت خود ادامه میدهند. سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی، تصریح کرد: برخی از واحدهای اقامتی در ایام غیر پیک مانند ماه مبارک رمضان و زمستان، تخفیفهای بالاتری ارائه میدهند ولیکن در ایام تابستان، تخفیف داده نمیشود و شاید احساس شود که این واحدهای اقامتی نرخهایشان را افزایش دادهاند. نرخهای مصوب واحدهای اقامتی در تمامی واحدهای مجاز که دارای پروانه بهرهبرداری معتبر هستند، نصب شده است. "یوسف بیدخوری" ادامه داد: توصیه ما به زائران و گردشگران این است که به هر واحد اقامتی که ورود پیدا میکنند، برای اطمینان از مجاز بودن آن واحد اقامتی حتما پروانه بهرهبرداری و نرخنامه مصوب که با امضای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی صادر شده است را ببینند. وی در پایان در خصوص ضریب اشغال هتلها و واحدهای اقامتی استان در ایام نوروز و تابستان، گفت: در ایام نوروز و ابتدای اردیبهشتماه متوسط درصد اشغال واحدها در مشهد کمتر از 50 درصد است و ایام تابستان به 70 تا 80 درصد افزایش پیدا میکند.
ایجاد شده: 26/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 26/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 1/تیر/1398 TV
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اعلام اینکه حدود 200 فرصت سرمایهگذاری با حجم بیش از 1000 میلیارد تومان در سراسر استان به صورت پیمایشی و میدانی انجام شده است، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای صیانت از سرمایهگذاران در این پروژهها انجام شده است و سرمایهگذاران میتوانند با 100 درصد اطمینان در هر یک از این فرصتها ورود پیدا کنند. "ابوالفضل مکرمیفر" ضمن اعلام این آمار و ارقام، ابراز داشت: به زودی و در ماه آینده، همایش این فرصتهای سرمایهگذاری در استان برگزار خواهد شد. "مکرمیفر" با اشاره به تسهیلات اعطایی به پروژههای سرمایهگذاری در بخش گردشگری، بیان داشت: سال گذشته 19 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 4 درصد به 394 طرح ارائه شده که در پی آن، تهداد 676 فرصت شغلی مستقیم و پایدار ایجاد شده است. این تسهیلات در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، گفت: در حال حاضر تعداد 2000 تاسیسات گردشگری فعال در استان وجود دارد و 35 هزار نفر به صورت مستقیم و 90 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این عرصه مشغول بکار هستند. وی افزود: 291 تاسیسات گردشگری که عمدتا در حوزه هتل و اقامت است با حجم سرمایهگذاری 12 هزار میلیارد تومان و با میانگین پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال انجام است که در صورت بهرهبرداری، 11 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد. "ابوالفضل مکرمیفر" ادامه داد: از بین این 291 تاسیسات گردشگری، تعداد 13 هتل پنج ستاره در حال احداث است که این میزان برابر تمامی هتلهای پنج ستاره حال حاضر استان است. "مکرمیفر" در رابطه با سامانه الکترونیکی صدور مجوز معافیت اصولی تاسیسات گردشگری نیز گفت: این سامانه در جذب سرمایهگذاری و ورود سرمایهگذاران در عرصه گردشگری و توسعه گردشگری تاثیرگذار است و سرمایهگذاران میتوانند ظرف مدت 48 ساعت، معافیت اصولی خود را دریافت کنند. وی در ادامه گفت: این سامانه در حال افزایش سرعت است و امیدواریم با توجه به تمهیدات پیشبینی شده، سرمایهگذاران بتوانند معافیت اصولی خود را در دفاتر پیشخوان دریافت کنند تا این بروکراسی حاکم و قوانین دست و پاگیری که موجبات تعلل و تاخیر در سرمایهگذاری درحوزه گردشگری میشود از میان برداشته شود. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در رابطه با میزان گردشگران ورودی به این استان نیز گفت: در سال گذشته 30 میلیون گردشگر داخلی و 3 میلیون گردشگر خارجی وارد استان شدهاند و پیشبینی میکنیم امسال پذیرای 5 میلیون گردشگری خارجی در مشهد باشیم
ایجاد شده: 26/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 اخبار داخلی
گروه نرم افزاری امین پرداز سپاهان در سال 1379 با همکاری تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه با هدف فعالیت در زمینه برنامه نویسی و پیاده سازی پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری در شهر اصفهان شروع به کارکرد. از آنجا که گروه عزم جدی مبنی بر کار در زمینه نرم افزار و ورود هر چه زودتر به بازار رقابت صنعت نرم افزار را داشت از همان ابتدا شروع به تحلیل و طراحی نرم افزارهای صنفی و همچنین نرم افزارهای کاربردی نمود .اولین محصول این شرکت با نام تجاری فود سافت (مخصوص رستورانها و پیتزا فروشیها) در سال 1381 وارد بازار شد. نسخه های اولیه نرم افزار مشکلات زیادی داشت که به مرور زمان وبا همکاری گروه و تیم بازاریابی و پشتیبانی به حمد اله امروز مدعی هستیم که یکی از کاملترین نرم افزارهای صنفی وکاربردی را ارائه نموده ایم. پس از آن گروه شروع به تولید نرم افزارهای صنفی دیگر و همچنین نرم افزارهای کاربردی نمود. در سال 1383 با پیوستن گروه بازاریابی و پشتیبانی جدید گروه فعالیت خود را گسترده ترساخت و هم اکنون با طراحی و تکمیل بیش از 21 نرم افزار و پذیرش نمایندگی در بیشتر نقاط کشور حتی پا را از مرزها نیز فراتر گذاشته و با فروش و نصب برنامه در خارج از کشور فصل جدیدی در صنعت نرم افزار ایران باز نموده است. همچنین در سال 1384 گروه نرم افزاری امین پرداز سپاهان با پیوستن کارشناسان امور PLC و اتوماسیون صنعتی تکمیل شد و ازآن پس انجام پروژه های اتوماسیون صنعتی و اداری نیز جزو فعالیتهای گروه قرار گرفت. راههای ارتباطی Aminpardaz.ir Info@aminpardaz.ir 0316280100
ایجاد شده: 26/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/دی/1398 نرم افزارهای مدیریت هتلداری داخلی
رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم با اشاره به مهمترین مشکلات صنعت هتلداری و فعالان این حوزه، اظهار داشت: کمبود مسافر در نیمه نخست سال باعث تعلیق و تعطیلی برخی از مراکز اقامتی شده است. بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری توسط هتلداران انجام شده است که در این شرایط اقتصادی نه تنها بازخورد سرمایه را ندارند بلکه به نوعی هتلداری نیز به حداقلهای خود رسیده است. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم، ابراز داشت: سعی کردهایم با تعداد هتلهای فعال در سطح جزیره قشم، پاسخگوی تمامی اقشار و مسافران کشور باشیم ولیکن میزبانی زمانی تحقق مییابد که مسافری وجود داشته باشد. هماکنون با کمبود مسافر مواجه هستیم و باید برای جذب بیشتر مسافران به جزیره قشم، تدابیری اندیشیده شود. "عبدالباسط رضوانی" نرخ بالای بلیط هواپیما و هزینههای بالای سفر را مهمترین مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری جزیره قشم دانست و گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتلها کمتر از 20 درصد است و بسیاری از هتلها با تخفیف 60 درصدی پذیرای مسافران هستند. "رضوانی" تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم، ایرلاین اختصاصی ندارد و ایرلاین "قشم ایر" نیز مختص این جزیره نیست و به همین دلیل سفر گردشگران به جزیره قشم با هزینههای بالایی مواجه است. وی با اشاره به فعالیت 80 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و خانههاd مسافر در سطح جزیره قشم، تاکید کرد: با تبلیغات میتوانیم گردشگران زیادی را به این جزیره بیاوریم که نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در این زمینه تاثیرگذاران است. رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم، فعالیت خانههای شخصی را یکی دیگر از مشکلات هتلداران دانست و افزود: این خانهها در طول سال فعالیت دارند و افزایش چند برابری آنها باعث ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی شده است که امیدواریم با این پدیده، کارشناسیتر برخورد شود. سوئیتها و خانههای شخصی یک معضل اجتماعی در کل کشور است. "عبدالباسط رضوانی" تصریح کرد: متاسفانه هزینههای زیادی بابت پروانه ساخت، خریداری زمین، انشعابات آب و برق و مالیاتهای سالیانه از هتلداران دریافت میشود و همه این عوامل باعث میشود تا جامعه هتلداری جزیره قشم رونق چندانی نداشته باشد. رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم در پایان با اشاره به تعامل خوب این تشکل با سازمان میراث فرهنگی از همکاری با بخشهای دیگر خبر داد و گفت: بخش اقامتی توانسته با ارگانهای برگزارکننده برنامهها و همایش، ارتباط خوبی برقرار کند و در سطح جزیره همکاریهای لازم را بعمل آورد.
ایجاد شده: 25/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 25/خرداد/1398 اخبار داخلی