نتایج جستجو...
شکایت چین از اسپیس‌ایکس به سازمان ملل متحد

شکایت چین از اسپیس‌ایکس به سازمان ملل متحد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، چین در این ماه شکایتی را به سازمان ملل ارائه کرد و استدلال کرد که باید مانورهای فرار ایستگاه فضایی خود را برای جلوگیری از برخورد احتمالی با دو ماهواره‌ی «استارلینک» (Starlink) اسپیس‌ایکس انجام دهد. این کشور از دبیر کل سازمان ملل درخواست کرد که تعهدات آن‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی فضایی را به کشورها یادآوری کند. اگرچه چین دقیقا مشخص نکرده است که انتظار دارد چه اقداماتی انجام شود. در شکایت به تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) چین به جزئیات دو مورد در تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۰ (۱۰ تیر) و ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ اشاره کرده است که این کشور مجبور شد ماژول اصلی ایستگاه فضایی خود با نام «تیان‌هه» (Tianhe) را از مسیر دو ماهواره‌ی جداگانه‌ی استارلینک مانور دهد. سه فضانورد چینی که هم‌اکنون در تیان‌هه زندگی می‌کنند، چند روز پیش از مانور ماه اکتبر به ایستگاه رسیده بودند. چین مسؤولیت خود را در گزارش این حوادث به سازمان ملل به دلیل تعهداتش بر اساس «پیمان فضایی ماورای جو» (Outer Space Treaty)، یک توافق‌نامه‌ی بین‌المللی که در سال ۱۹۶۰ تصویر شد و بر نحوه‌ی اکتشاف فضا توسط کشورها حاکم است، ذکر کرد. این معاهده مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و قوانین را برای کشورها ارائه می‌دهد که باید هنگام پرتاب فضاپیماها و افراد به فضا از آن‌ها پیروی کنند. مانند ممنوعیت قرار دادن سلاح‌های هسته‌ای در مدار و تبدیل کاوش‌های فضایی به یک کار صلح‌آمیز. این معاهده همچنین خاطرنشان می‌کند که کشورهای عضو بر اساس قوانین بین‌المللی مسؤول تمام اقداماتی هستند که در فضا انجام می‌دهند، از جمله اقدامات شرکت‌های تجاری خود و حالا چین ظاهرا می‌خواهد این موضوع به همه یادآوری شود. در این شکایت از اسپیس‌ایکس آمده است: «چین مایل است از دبیر کل سازمان ملل متحد بخواهد که اطلاعات بالا را برای همه‌ی کشورهای طرف معاهده‌ی فضای ماورای جو منتشر کند و توجه آن‌ها را جلب کند که مطابق با ماده‌ی ششم این معاهده، کشورهای طرف معاهده مسؤولیت بین‌المللی فعالیت‌های ملی در فضا، از جمله ماه و دیگر اجرام آسمانی را برعهده خواهند داشت، خواه این مسؤولیت‌ها توسط سازمان‌های دولتی و یا نهادهای غیردولتی انجام شوند.» استارلینک نوآوری بلندپروازانه‌ی اینترنت از فضا متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس است که به پرتاب نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره در مدار پایین زمین نیاز دارد تا پوشش اینترنت پهن‌باند را به کاربران در سراسر زمین ارائه دهد. این شرکت تا کنون بیش از ۱۹۰۰ ماهواره‌ی استارلینک را به فضا پرتاب کرده است که با توجه به ردیابی ماهواره‌ها، نزدیک به ۱۸۰۰ ماهواره هنوز در مدار هستند. از آنجا که اسپیس‌ایکس به پرتاب شمار زیادی از ماهواره‌های استارلینک در مدار ادامه می‌دهد، ردیابی اجرام فضایی، نگرانی‌ها را درباره‌ی اینکه چگونه این فضاپیما می‌تواند مدار زمین را شلوغ‌تر کند و احتمال برخورد با ماهواره‌هایی که در حال حاضر در فضا هستند را افزایش دهد، ایجاد کرده‌اند. تا کنون چندین گزارش وجود داشته است که نشان می‌دهند ماهواره‌ها باید از مسیر وسایل نقلیه‌ی استارلینک برای جلوگیری از برخورد خارج شوند. این در حالی است که اسپیس‌ایکس ادعا می‌کند که ماهواره‌های استارلینک این شرکت، نرم‌افزار جلوگیری از برخورد مستقل خود را دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد اگر احتمال نزدیک شدن به ماهواره‌ی دیگر یا زباله‌ی فضایی وجود دداشت، به تنهایی از مسیر خارج شوند. به گفته‌ی چین مانور‌های جلوگیری از برخورد این کشور برای تیان‌هه، پس از آن انجام شد که دو ماهواره‌ی استارلینک ارتفاع خود را در فضا تغییر دادند. نخستین مورد در سال ۲۰۲۰ پس از حرکت یک ماهواره‌ی استارلینک از مدار طولانی‌مدت خود در ۵۵۵ کیلومتری به ۳۸۲ کیلومتری روی داد. چین مدعی است که دومین ماهواره‌ی مشکل‌ساز استارلینک به‌طور مستمر در حال مانور دادند بود و این موضوع ردیابی محل استقرار آن را دشوار می‌کرد. به‌عنوان یک اقدام احتیاطی و با توجه به حضور فضانوردان در ایستگاه، چین تصمیم به انجام یک مانور برای جلوگیری از برخورد کرد. اسپیس‌ایکس در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

ایجاد شده: 9/دی/1400       آخرین ویرایش: 9/دی/1400     اخبار خارجی
برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت گردشگری با رایزنان اقتصادی وزارت امورخارجه

برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت گردشگری با رایزنان اقتصادی وزارت امورخارجه

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رایزن‌‌های اقتصادی وزارت امور خارجه با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ظهر امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه فرش برگزار شد. " مهدی صفری " معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با وزارت گردشگری، ارزآوری را یکی از وظایف وزارت خارجه اعلام کرد و گفت: «با دیده‌بانی قوی، وزارت امور خارجه می‌تواند در تمامی حوزه‌ها موجب ارزآوری به کشور شود.» او صنایع‌دستی را به‌عنوان یکی از هدف‌گذاری‌ها برای ارزآوری معرفی کرد و افزود: «وظیفه ما این است که صنایع‌دستی ایران را در جهان معرفی کنیم و اگر بتوانیم فضا را در راستای صادرات صنایع‌دستی باز کنیم، امیدوارم تعداد شاغلان این حوزه از دو میلیون به سه تا چهار میلیون افزایش پیدا کند.» صفری با تاکید بر اصالت صنایع‌دستی ایران در رقابت با کالاهای چینی، ادامه داد: «ما به‌عنوان دیپلمات‌های اقتصادی می‌توانیم برای افزایش اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی تاثیر بسزایی داشته باشیم.» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از کشورهای چین، اندونزی، هند و روسیه به‌عنوان کشورهای پیشنهادی برای معرفی صنایع‌دستی ایران نام برد و بر معرفی و آشنا کردن این کشورها با پتانسیل‌های ایران از طریق رسانه‌ها تاکید کرد. گردشگری سلامت از دیگر مباحثی بود که صفری در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: «دلال‌ها در این حوزه موجب افزایش هزینه‌ها می‌شوند و باید دلال‌ها شناسایی و سامان‌دهی شوند.» او با تاکید بر اعلام آما‌گی وزارت خارجه و دیپلمات‌های اعزامی برای معرفی صنایع‌دستی کشور، ابراز امیدواری کرد که با شکل‌گیری این همکاری و هم‌افزایی تعداد شاغلان حوزه صنایع‌دستی به ۴ میلیون نفر افزایش پیدا کند. در ادامه این جلسه پنل پرسش‌وپاسخی با حضور  لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، صانعی نماینده وزارت خارجه، حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری و سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی برگزار شد. دیپلمات‌ها شرکت‌های بزرگ را برای حضور در نشست‌های B ۲ B   تشویق کنند " لیلا اژدری " مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی نیز با اشاره به برپایی پانزدهمین نمایشگاه گردشگری گفت: «این نمایشگاه برای اولین بار با موضوع نشست‌های B ۲ B  برگزار می‌شود. درخواست ما از دیپلمات‌ها این است در کشوری که ماموریت دارند، شرکت‌های بزرگ را شناسایی و آن‌ها را برای حضور در این نشست‌ها ترغیب کنند.» او تصریح کرد: «ما دسترسی مستقیم به این شرکت‌ها نداریم، دیپلمات‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در این راستا داشته باشند. برای کشورهایی که امکان حضور فیزیکی برای آن‌ها میسر نباشد، برگزاری نشست به‌صورت وبینار امکانپذیر است.» اژدری از هدف‌گذاری برای جذب گردشگران از کشورهای منطقه در کنار بازارهای سنتی و تشویق ایرانیان خارج از کشور برای بازدید از ایران به‌عنوان استراتژی‌های بازاریابی و جذب گردشگران خارجی وزارتخانه نام برد. تعامل دو وزارتخانه باید وارد  فاز عملیاتی شود/دیپلمات‌ها نیاز به اطلاع از جزئیات دارند " صانعی " با ابراز آمادگی دیپلمات‌ها برای همکاری با وزارتخانه بیان کرد: «تعامل دو وزارتخانه باید با عبور از بروکراسی اداری وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.» او اطلاع از جزئیات را از مهم‌ترین نیازهای دیپلمات‌ها عنوان کرد و گفت: «دست دیپلمات باید پر باشد و به صورت عملی وارد میدان شود.» اعلام آمادگی بخش خصوصی برای برگزاری فم‌تور شرکت‌های خارجی شناسایی شده از سوی دیپلمات‌ها همچنین " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این نشست ابراز آمادگی کرد که با شناسایی و معرفی شرکت‌های بزرگ از سوی دیپلمات‌ها فم‌تورهایی برای آن‌ها از سوی بخش خصوصی برگزار شود. " حرمت‌الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی این نشست را نویدبخش حرکت اقتصادی جدید در کشور دانست و گفت: «بدون حضور سفرا و اهتمام آن‌ها نمی‌توان کار جدیدی انجام داد.» او همچنین برای برگزاری فم‌تور از سوی بخش خصوصی و با همکاری دولت اعلام آمادگی کرد و گفت: «امیدوارم در نمایشگاه گردشگری امسال شاهد حضور  چشمگیر شرکت‌های خارجی باشیم.» شناسایی ۱۳۴ بسته سرمایه‌گذاری خارجی " احمد تجری " مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری از جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی به‌عنوان اولویت‌های وزارتخانه نام برد و گفت: «در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ظرفیت‌ها و نیازهای متنوعی در کشور وجود دارد.» او با اشاره به مشارکت استان‌ها برای تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری افزود: «۱۳۴ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در استان‌ها شناسایی شده است که از تنوع بسیار برخوردارند.» تجری تصریح کرد: «ضمن تنوعی که وجود دارد، گردشگری دریایی، راه‌اندازی شناورها، سواحل مکران، راه‌اندازی مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی، گردشگری سلامت، واگذاری ۳۰ کاروانسرا از جمله طرح‌های دارای اولویت هستند.» دیپلمات‌ها نواقص را از نگاه گردشگران خارجی بگویند " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز به نقش دیپلمات‌ها در کاهش ایران‌هراسی در جامعه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «هم‌اکنون در معاونت گردشگری در حال تدوین محورهای مختلف گردشگری در کشور هستیم. دیپلمات‌ها می‌توانند در این مسیر به ما کمک‌ کنند و از نگاه گردشگران خارجی نواقص را به ما بگویید.»

ایجاد شده: 9/دی/1400       آخرین ویرایش: 9/دی/1400     اخبار داخلی
تاکید بر ارتباط رایزن‌ها با دفاتر مورد تایید وزارت گردشگری است

تاکید بر ارتباط رایزن‌ها با دفاتر مورد تایید وزارت گردشگری است

به‌گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه که عصر امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه ملی فرش برگزار شد، بیان کرد: «گردشگری حوزه‌ای است که توسعه آن بدون هماهنگی با ذی‌نفعان امکان‌پذیر نیست. از روزهای ابتدایی با تاکید وزیر محترم میراث‌فرهنگی بنای ما بر ارتباط نزدیک با وزارت امور خارجه در حوزه‌های مرتبط بود که طی این مدت همکاری خوبی در سه معاونت کنسولی، دیپلماسی‌اقتصادی و مرکز دیپلماسی‌ عمومی وزارت امور خارجه انجام شد.» معاون گردشگری کشور در تشریح این همکاری‌ها، افزود: «با همکاری معاونت دیپلماسی‌اقتصادی طرحی را درباره چین آماده و به مقامات ذی‌ربط ارائه کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت کنسولی به واسطه بازگشایی مرزها و از سرگیری صدور روادید نگاه جدیدی درباره نحوه حضور گردشگران در ایران تدوین و ابلاغ شد.» او تصریح کرد: «با مرکز دیپلماسی‌عمومی نیز درباره نحوه مدیریت و تاثیر بر مدیریت وجهه ایران، همکاری خوبی طی این مدت انجام شده که منجر به تفاهم نامه‌های متعددی شده است.» شالبافیان با تاکید بر هماهنگی  بین دو بخش دولتی و خصوصی افزود: «تورهای آشناسازی که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است موجب امیدواری در بخش خصوصی شده و آن‌ها حمایت دولتی را احساس می‌کنند.» معاون گردشگری بر مشارکت بخش‌خصوصی در سامان‌دهی بازارهای گردشگری تاکید و رویکرد اصلی وزارتخانه در جذب گردشگران از کشورهای همسایه را گره زدن بخش خصوصی دو کشور عنوان کرد و افزود: «راه غلبه بر دلال‌ها این است که از دفاتر خدمات مسافرتی فعال کشور حمایت کنیم. ارتباط رایزن‌ها با دفاتر مورد تایید وزارتخانه از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.» او با تاکید بر این موضوع افزود: «رایزن‌ها باید بخش‌خصوصی کشور مورد هدف را ترغیب به همکاری با بخش‌خصوصی کشور کنند. این رویکرد کمک به شانیت کشور و ارائه خدمات بهتر به گردشگران خارجی است.» معرفی و رایزنی برای شرکت بخش خصوصی در نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انتقال نظرات فعالان و مقامات دولتی کشورها، شناسایی مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی، ترغیب خطوط هوایی، همکاری دیپلمات‌ها در تکمیل و اصلاح تحقیقات بازار از دیگر نکات مورد اشاره شالبافیان بود. معاون گردشگری کشور همچنین با اشاره به اعزام رایزنان بازرگانی از سوی سازمان توسعه‌تجارت ارتباط دو طرفه را مفید دانست. او تصریح کرد: «راه برون رفت از بسیاری مشکلات کشور، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است امیدوارم امروز نقطه شروعی برای رسیدن به این هدف باشد.»

ایجاد شده: 8/دی/1400       آخرین ویرایش: 8/دی/1400     اخبار داخلی
تقویم گردشگری برای ۱۴۰۱ اصلاح خواهد شد

تقویم گردشگری برای ۱۴۰۱ اصلاح خواهد شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی درخصوص برنامه‌هایی که برای این اداره کل در نظر دارد گفت: برنامه‌هایی به عنوان برنامه بلندمدت به عنوان پروژه‌های پیشران گردشگری برای ۵ سال آینده در نظر گرفته‌ایم که به زودی اعلام خواهد شد. در عین حال قصد داریم تا برنامه‌ای کاملا مشخص به صورت میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت ارائه دهیم. فاطمی ادامه داد: همچنین کارهایی مانند سفرهای ارزان قیمت، نمایشگاه گردشگری تهران و امور جاری در بخش برنامه‌های کوتاه مدت این اداره کل قرار گرفته و باید به سرعت به نتیجه برسد. از آنجا که طی تغییرات در اداره کل‌های معاونت گردشگری در برخی از امور عقب افتاده‌ایم باید به سرعت به این موارد بپردازیم و نتایج نهایی را استخراج کنیم. او معتقد است: تاکنون از ظرفیت بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری کمتر استفاده شده. بروکراسی اداری به گونه‌ای بود که افراد علاقه‌مند به گردشگری نمی‌توانستند به راحتی به این حوزه ورود کنند و همواره سدی در جلوی آن‌ها وجود داشته که آن‌ها را ملزم می‌کرد که یا راهنمای گردشگری باشند یا مجوز آژانس و سایر بخش‌های گردشگری را داشته باشند و… در نظر داریم که بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کنار بخش خصوصی استفاده کنیم. به زودی کارگروه‌ها، میزهای تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت خود را شروع خواهند کرد و تنوع بخشی در حوزه گردشگری را اجرا خواهیم کرد. با این روش تمام افراد علاقه‌مند به حوزه گردشگری می‌توانند ایده‌های خود را به میزها و کارگروه‌های تخصصی ارائه دهند و ذیل فعالان گردشگری ایده خود را به مرحله اجرا برسانند. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: شاید فردی ایده‌ای در حوزه گردشگری داشته باشد اما نتواند به دلیل بروکراسی اداری آن را به مرحله اجرا برساند. او می‌تواند این ایده را به کارگروه یا میز تخصصی گردشگری مربوطه ارائه و به مشورت بگذارد تا درباره چگونگی عملیاتی شدن آن تصمیماتی گرفته شود. در این کارگروه‌ها افراد متخصص، بخش خصوصی و حتا بخش‌های دولتی مرتبط حضور دارند و می‌توانند با ارائه نظرات و ایده‌های مختلف راهکارهای مختلفی را پیش روی فعالان گردشگری بگذارند. به طور مثال در بحث گردشگری کودک، سایر دستگاه‌های مرتبط از آموزش و پرورش و بهزیستی گرفته تا شهرداری و کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان در میزهای تخصصی حضور خواهند داشت. این امر در سایر میزهای تخصصی تعمیم داده می‌شود. او در پاسخ به این سئوال که چه تضمینی برای به ثمر رسیدن فعالیت این دست کارگروه‌ها و میزهای تخصصی در حوزه گردشگری وجود دارد درحالی که تجربه به ما ثابت کرده که این کارگروه‌ها تشکیل و در نهایت کاری از پیش نمی‌برند، گفت: ما ظرفیت مهمی در بخش گردشگری کشور به نام فعالان و بخش خصوصی گردشگری داریم. از این ظرفیت کمتر استفاده شده. آن‌ها باید در حوزه‌های تخصصی گردشگری فعال شوند. لزومی ندارد کارها صرفا دولتی حل و فصل شود. دولت می‌تواند حامی و پشتیبان باشد و امور توسط بخش خصوصی و فعالان گردشگری پیش رود. فاطمی درخصوص اختلاف نظرهایی که در بین اصناف فعال در حوزه گردشگری بخصوص آژانس‌داران وجود دارد و موازی کاری انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف گردشگری که مانع اجماع نظر در میان آن‌ها شده است، گفت: در این باره باید گفت، انجمن‌های حرفه‌ای که زیر نظر وزارتخانه میراث و گردشگری تشکیل شده‌اند فعالیت‌های صنفی خواهند داشت اما در میزهای گردشگری شناسایی ظرفیت‌های تخصصی گردشگری کشور و شناسایی محورهای گردشگری موضوعی در استان‌ها مدنظر است. آن‌ها ارائه برنامه می‌دهند و هریک از تشکل‌ها می‌توانند نمایندگانی در این کمیته‌ها و میزهای تخصصی داشته باشند. او ادامه داد: مشکلاتی در بخش‌های خصوصی وجود دارد که باید کمک کنیم رفع شود. همه ما خانواده بزرگی به نام گردشگری ایران هستیم که باید در کنار هم قرار بگیریم و مشکلات را رفع کنیم. دولت، دانشگاه، رسانه، بخش خصوصی باید در کنار هم قرار گیرند و در مجموعه واحد فعال شوند. به زودی جلسه‌ای با فعالان بخش خصوصی اعم از آژانس‌داران برگزار خواهیم کرد تا با نظرات خودشان مشکلات را حل کنیم. به گفته مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، بحث‌های تخصصی و تبیلغات و معرفی فعالانی که به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعال هستند، تولید محتوا و آموزش با هدف تخصصی کردن امور مد نظر است. موضوعات مختلفی ازجمله گردشگری خانواده محور مد نظر است و قرار است امتیازات و تسهیلات خاصی در حوزه گردشگری داخلی به خانواده‌ها اختصاص یابد. این طرح در قالب سفرهای ارزان‌قیمت و ارائه تسهیلات خاص دیگر در نظر گرفته شده است. او درخصوص وضعیت تقویم گردشگری و مسائلی که با آن روبه‌روست، گفت: در سه سطح محلی، ملی و بین‌المللی اصلاح خواهد شد و امیدواریم برای ۱۴۰۱ بتوانیم تقویم گردشگری را ارائه دهیم. ضمن آنکه اجرای محورهای تخصصی گردشگری در بخش‌های مختلف کشور را مد نظر داریم که با استفاده از تجارب کشورهای مختلف در مواجه با بحران خواهد بود چراکه ما تاکنون از این تجارب در حوزه گردشگری استفاده نکرده‌ایم. فاطمی معتقد است: نگرانی‌های که گردشگران خارجی در داخل ایران دارند باید مد نظر قرار گیرد و رفع شود. باید بتوانیم زیرساخت‌های مناسبی برای گردشگری فراهم کنیم. در شرایط حساسی قرار داریم و بسیاری از تورهای گردشگری که طی بهار عربی تورهای خود را از مصر و کشورهای عربی به سمت ایران آورده بودند در حال بازگشتن هستند که شرایط بحرانی برای ایران بوجود می‌آورد. باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های داخلی را فراهم و با رویکردی جدید ورود کنیم.

ایجاد شده: 7/دی/1400       آخرین ویرایش: 7/دی/1400     اخبار داخلی
آیا فقط گردشگر ناقل اُمیکرون است

آیا فقط گردشگر ناقل اُمیکرون است

به گزارش هتل نیوز، " ابراهیم پورفرج " رییس جامعه تورگردانان ایران بیان کرد: کاملا مشخص است که مصوبه ممنوعیت ۱۵ روزۀ سفر به ایران از سر ناآگاهی نسبت به گردشگری صادر شده است؛ نداشتن آگاهی باعث خطا می‌شود. اگر نگران شیوع بیشتر «اُمیکرون» در ایران هستند پس همه ورودی‌ها باید بسته شود و به همه اتباع خارجی اجازه سفر داده نشود، اما چنین تصمیمی گرفته نشده است، مرزهای زمینی که به روی همسایه‌ها باز است و برای همه هم ویزا صادر می‌شود، ورود و سفر به ایران فقط برای گردشگر ممنوع شده است. آیا درآمدی که گردشگر عاید کشور می‌کند، کمتر از تاجر است؟ آیا تاجر، سرمایه‌گذار، بیمار و دانشجو که ورودشان به ایران محدود و ممنوع نیست، نمی‌توانند ناقل ویروس باشند، فقط گردشگر عامل انتقال ویروس به کشور است؟ او این سوال را پرسید که چگونه در جلسه‌ای بدون حضور و نظر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بخش گردشگری تصمیم گرفته شده است؟ و در ادامه گفت: این دستورالعمل سفر دو گروه را ممنوع کرده است؛ گردشگر و طبیعتگرد. ورود طبیعتگردی که از مرز تا مرز سفر می‌کند و تمام وقتش را در طبیعت و در اتومبیل شخصی می‌گذراند، دیگر چرا ممنوع شده است!؟ اگر سفر خطر دارد که برای همه باید خطر داشته باشد. بندهای این دستورالعمل دقیقا نشان می‌دهد بدون نظر کارشناسی تصمیم گرفته شده است و جای اعتراض و اصلاح دارد. این تورگردان با اشاره به توقف ۲۰ ماهه ویزای گردشگری ایران، اظهار کرد: صدور این ویزا از پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ از سرگرفته شده است، ما براساس این شرایط قانونی با آژانس‌های گردشگری خارجی صحبت کرده‌ایم و تعهداتی داده‌ایم، حالا دقیقا در تعطیلات پایان سال که تمام این شرکت‌ها تعطیل شده‌اند و دسترسی به آن‌ها دشوار است، در ایران مصوبه صادر شده که به مدت ۱۵ روز مرزها به روی گردشگران خارجی بسته است و ویزای توریستی هم صادر نمی‌شود. مسافری که قبلا ویزا گرفته، بلیت خریده و برنامه سفر به ایران را در تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی دارد، چه کار باید کند؟ وقتی آژانس خارجی تعطیل شده مسافر را چگونه از مقررات جدید و آنی مطلع کنیم؟ ما که به مسافر تعهد داده‌ایم چه جوابی باید بدهیم؟ او افزود: مسافر تا پرواز آمده، اما سوارش نکرده‌اند، پشت مرز مانده اجازه ورود نداده‌اند. این مصوبه قرار بوده از شنبه ۴ دی‌ماه اجرا شود اما از روز ۳۰ آذرماه اجرا شده است. تورگردان‌ها بعد از دو سال بیکاری، خسارت این مسافران را از کجا بیاورند و پرداخت کنند؟ مگر می‌شود یک‌باره تصمیمی را به اجرا بگذارند. این دستورالعمل زمینه‌ساز بی‌اعتمادی است. شرکت و گردشگر خارجی دیگر چگونه به ما اعتماد کند. اگر بخش خصوصی آسیب ببیند، این مملکت هم همراه با آن آسیب خواهد دید. من به عنوان تورگردان از طرف کشورم تعهد و قول می‌دهم. پورفرج همچنین از پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اصلاح یا بازنگری این مصوبه خبر داد و گفت: دست‌کم می‌توان مثل بقیه کشورها اقدام کرد، یعنی علاوه‌بر کنترل کارت واکسن و تست PCR، به محض ورود دوباره تست مولکولی گرفته شود. یک‌مرتبه که نباید مرز را بست و ورود را ممنوع کرد. این تصمیم‌ها، اشتباه و از ناآگاهی است که جز خسارت و بی‌اعتمادی دستاورد دیگری ندارد.  

ایجاد شده: 6/دی/1400       آخرین ویرایش: 6/دی/1400     اخبار داخلی
قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

به گزارش هتل نیوز، با توجه به شیوع «اُمیکرون»، سویه جدید کرونا، برای کنترل مسافران در مبادی ورودی کشور، وزارت کشور در دستورالعملی مطابق با مصوبات جلسه فوق‌العاده ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰، ابلاغ کرد که ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافر از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی به مدت ۱۵ روز ممنوع است. همچنین ورود مسافران غیرایرانی از کشورهای انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مدت ۱۵ روز ممنوع است. این ممنوعیت شامل دیپلمات‌های خارجی نمی‌شود. همچنین ورود اتباع خارجی (غیر از کشورهای با خطر بالا) از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه چهارم دی‌ماه ۱۴۰۰ فقط برای دارندگان پروانه اقامت معتبر جمهوری اسلامی، روادید تحصیلی، روادید ورود (شامل بازرگانان و تجار)، روادید با حق کار، روادید درمانی (گردشگری سلامت)، روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مُهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه مجاز است. ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل کشور از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی، همچون کارت واکسن دو دُز، ارائه تست PCR منفی و انجام دوباره تست کووید در مبادی مرزی، امکان‌پذیر شده است. خروج اتباع خارجی حاضر در کشور، از مرزهای زمینی بدون مانع است. همچنین اتباع و مسافران مجاز به ورود، باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند. همچنین برای تشدید کنترل‌ها اعلام‌ شده است از مسافران در مبادی ورودی مرزهای هوایی به هزینه خودشان، دوباره تست PCR گرفته می‌شود. افرادی  که نتیجه این تست آن‌ها مثبت شود باید قرنطینه خانگی شوند و شبکه‌های بهداشت شهری مسؤول نظارت بر مقررات قرنطینه خواهند بود. از استانداران نیز خواسته شده در هماهنگی با قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، هیأت نظارت تشکیل داده و ارزیابی میدانی کنترل روند مراقبت بهداشتی مرزی و اعمال مقررات قرنطینه برابر دستورالعمل مصوب ستاد ملی کرونا در مرزهای پرتردد را انجام دهند. همچنین از وزارت بهداشت هم خواسته شده تجهیزات تشخیصی سویه اُمیکرون را به تعداد کافی در اختیار استان‌ها قرار دهند تا امکان شناسایی و رهگیری مبتلایان به سویه جدید فراهم شود. از وزارت خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز خواسته شده که این مقررات اطلاع‌رسانی شود تا از بروز مشکل در مرزها جلوگیری شود. اجرای این محدودیت‌ها در آستانه سفر شماری از گردشگران خارجی به ایران با این احتمال که در مبادی ورودی کشور دچار سرگردانی و بلاتکلیفی شوند، نگرانی‌های فعالان گردشگری در کشور را تشدید کرده است و خواستار تدبیر وزارت کشور، خارجه و گردشگری در وضعیت موجود شده‌اند. محدودیت و ممنوعیت سفر به ایران در شرایطی دوباره به اجرا گذاشته شده که صدور ویزای توریستی و سفر گردشگران خارجی حدود دو ماه است از سرگرفته شده. صدور این ویزا نزدیک به ۲۰ ماه با دستور ستاد ملی کرونا متوقف بود که به اعتقاد تورگردان‌ها سبب از دست رفتن بخشی از بازار گردشگری ایران شد. ویزای گردشگری ایران از پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ با دستور رییس‌جمهور دوباره صادر شد که اینک، براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به مدت ۱۵ روز متوقف شده است. صنعت گردشگری ایران از سال ۱۳۹۸ نخست تحت تاثیر بحران‌های سیاسی و بعد، متأثر از عالم‌گیری کرونا با رکود مواجه و متحمل خسارت سنگینی شده است. پیش‌بینی‌ها بر این بود که با از سرگیری سفرها تا بهار و پاییز سال ۲۰۲۲ جان تازه‌ای به صنعت گردشگری ایران دمیده شود.

ایجاد شده: 3/دی/1400       آخرین ویرایش: 3/دی/1400     اخبار داخلی
مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بدون گذرنامه معتبر واکسیناسیون ناممکن می‌شود

مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بدون گذرنامه معتبر واکسیناسیون ناممکن می‌شود

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز کمیسیون اتحادیه اروپا قانونی را به اجرا می‌گذارد که بر اساس آن مسافرت به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپایی تنها با ارائه گذرنامه واکسیناسیون کامل در برابر کووید-۱۹ که ۹ ماه (۲۷۰ روز) بیشتر از زمان صدور آن نگذشته باشد، میسر خواهد بود. قانون جدید کمیسیون اروپا در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که سویه جدید کرونا، اومیکرون، به سرعت در قاره سبز در حال گسترش است. دیدیه رندر، کمیسر بلژیکی دادگستری اتحادیه اروپا چهارشنبه گفت که اجرای قوانین جدید از اول فوریه برای تمامی کشور‌های عضواجباری خواهد شد. البته ۲۷ کشور عضو در حد و حدود سرزمین خود می‌توانند تصمیم به اجرای این قانون بگیرند و یا آن را به اجرا نگذارند. با این حال به نظر نمی‌رسد، با توجه به اراده رهبران و نمایندگان پارلمان‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سطح ملی مخالفتی با این قانون صورت گیرد. به این ترتیب، پس از اجرایی شدن این قانون از اول فوریه، کشور‌های اتحادیه اروپا موظف خواهند بود به مسافرانی که کاملا واکسینه شده و دارای گذرنامه معتبر هستند اجازه دسترسی به قلمرو خود را بدهند. هفت کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا در حال حاضر از مسافران می‌خواهند که به جز گذرنامه واکسیناسیون، تست منفی نیز را در بدو ورود نشان دهند. به جز ایتالیا، یونان، ایرلند، پرتغال، لتونی، قبرس و اتریش در این فهرست هستند.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار خارجی
بوئینگ و ایرباس خواستار تعویق راه‌اندازی شبکه‌ی پرسرعت ۵G شدند

بوئینگ و ایرباس خواستار تعویق راه‌اندازی شبکه‌ی پرسرعت ۵G شدند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، رؤسای بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هواپیماهای تجاری، بوئینگ و ایرباس از دولت بایدن خواسته‌اند تا عرضه‌ی سرویس شبکه‌ی سلولی ۵G را در آمریکا به تعویق بیندازد. درخواست دو شرکت بزرگ هواپیماسازی در پی افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی تجهیزات حیاتی ایمنی پرواز صورت می‌گیرد. نسل بعدی اینترنت بی‌سیم، اگرچه سریع‌تر از نسل‌های قبلی است و مزایایی مانند تأخیر کمتر، اتصال بهتر و ارتباط آسان‌تر را به همراه دارد، اما هم‌اکنون یک آشفتگی سراسری برای صنعت هوانوردی ایجاد کرده است. حالا غول‌های سازنده‌ی هواپیما، بوئینگ و ایرباس نگرانی‌هایی را درباره‌ی فناوری جدید مطرح کرده‌اند. «دیوید کالهون» (David Calhoun) مدیرعامل بوئینگ و «جفری نیتل» (Jeffery Knittel) مدیرعامل ایرباس آمریکا، نامه‌ای مشترک به وزیر ترابری این کشور «پیت بودجج» (Pete Buttigieg) نوشتند و اعلام کردند که عرضه‌ی نزدیک ۵G در ۵ ژانویه (۱۵ دی) می‌تواند باعث ایجاد تداخلی شود که ممکن است بر توانایی هواپیماها و عملکرد ایمن آن‌ها اثر بگذارد. نگرانی آن‌ها درباره‌ی ارتفاع‌سنج‌های راداری است که خلبانان خطوط هوایی تجاری از آن برای فرود ایمن در شرایط دید کم استفاده می‌کنند. یک تحلیل ادعا می‌کند که تداخل ۵G می‌تواند صدها هزار پرواز در سال را تحت تأثیر قرار دهد و باعث تأخیر یا تغییر مسیر آن‌ها شود. مدیران عامل این شرکت‌ها اضافه کردند که تأثیرات اجازه دادن به ۵G برای استقرار «بسیار گسترده است و زمانی رخ می‌دهد که صنعت هوانوردی هنوز در حال مبارزه با شرایط ایجاد شده پس از بحران سلامت است.» پیشنهاد تازه مطرح شده‌ی آن‌ها خواستار محدود کردن قدرت انتقال شبکه‌ی ۵G در نزدیکی فرودگاه‌ها است و از دولت بایدن می‌خواهد با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای تصویب طرحی مشابه همکاری کند. گفتنی است چندی پیش اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) پرواز هواپیماها را در پی خطر تداخل با شبکه‌ی ۵G محدود کرد. در این بیانیه‌ی مشترک آمده است: «ما با مقامات هوانوردی، رهبران دولتی، خطوط هوایی و گروه‌های صنعتی برای اطمینان از ایمنی عملیاتی پیوسته‌ی هواپیماها در کل سیستم هوانوردی در سراسر جهان همکاری می‌کنیم.» اپراتورهای بزرگ مخابراتی مانند «ای‌تی‌اندتی» (AT&T) و «ورایزن» (Verizon) امیدوار بودند پس از دریافت مجوزهای میلیاردی در ماه فوریه، استفاده از شبکه‌ی سلولی ۵G را به‌طور رسمی در ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز کنند. آن‌ها چندین بار راه‌اندازی این شبکه را به تعویق انداختند و در ماه نوامبر از برنامه‌ی خود برای استقرار ۵G در ۵ ژانویه خبر دادند.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار خارجی
تحویل آخرین هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس به امارات

تحویل آخرین هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس به امارات

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ با تحویل آخرین هواپیمای ایرباس A380 ساخته شده به خطوط هوایی امارات، خط تولید این غول آسمان‌ها به پایان راه رسید.آخرین هواپیمای «ایرباس ای۳۸۰» (Airbus A380) هم به هواپیمایی امارات به‌عنوان اصلی‌ترین مشتری آن تحویل داده شد و بدین ترتیب تولید این هواپیمای پهن‌پیکر متوقف شد. پایان دوره‌ای برای این هواپیمای سوپرجامبو که زمانی به‌عنوان آینده‌ی هوانوردی مطرح می‌شد تا سرانجام خطوط هوایی برای استفاده از هواپیماهای کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر آن را کنار گذاشتند. آخرین نسخه از این هواپیمای عظیم دو طبقه که شمار هواپیماهای A380 تولید شده را به ۲۵۱ می‌رساند، با رجیستر A6-EVS روز پنج‌شنبه وارد لندن شد و به‌زودی در ناوگان هواپیمایی «امارات» (Emirates) فعالیت خواهد کرد. در حالی که A380 مورد علاقه‌ی بسیاری از خلبانان و مسافران است، اما دوران آن از سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است، زمانی که ایرباس اعلام کرد قصد دارد تولید آن را با توجه به تقاضای ناامیدکننده برای هواپیمای پرچم‌دار خود متوقف کند. با این وجود، دوران این غول آسمان، به‌طور کامل پایان نیافته است و آخرین A380 اکنون صدوبیست‌وسومین فروند از این نوع هواپیما در ناوگان امارات است. دیگر خطوط هوایی هم مانند «بریتیش ایرویز» (British Airways) و «سنگاپور ایرلاینز» (Singapore Airlines) همچنان این پرنده را در ناوگان فعال خود دارند. A380 بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری تولید انبوه است که تا کنون ساخته شده است. ابعاد عظیم آن می‌تواند تا ۸۵۳ مسافر را در محیط جادار خود جای دهد و تجربه‌ی آرام در هنگام پرواز، ازجمله دلایل محبوبیت آن بین مسافران است. با این وجود، این هواپیما هرگز آن‌طور که ایرباس امیدوار بود، مورد بهره‌برداری خطوط هوایی قرار نگرفت. A380 معمولا فقط در مسیرهای طولانی قابل استفاده است. همچنین نسبت به مدل‌های مدرن‌تر و کوچک‌تر، کم‌تر دوستدار محیط زیست است. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، تأثیر همه‌گیری بر صنعت هوانوردی باعث شد که بیشتر ناوگان A380 جهان زمین‌گیر شوند. تصمیم «لوفت‌هانزا» (Lufthansa) برای توقف پرواز A380 خود، باعث شد تا این خط هواپیمایی ناوگان سوپرجامبو جت‌های خود را برای همیشه بازنشسته کند، در همین حال «ایرفرانس» (AirFrance) هم آخرین A380 خود را بازنشسته کرد. هرچند به‌نظر می‌رسد که خطوط هوایی محبوبیت پایدار A380 را درک می‌کنند و به همین دلیل به آرامی پس از کنترل همه‌گیری کرونا، به برنامه‌های پرواز برخی از شرکت‌های هواپیمایی بازگردانده شده است. آن‌طور که «سیوا گووینداسامی» (Siva Govindasamy) رئیس امور جهانی خطوط هوایی سنگاپور هنگام اعلام برنامه‌های این شرکت در ماه‌های گذشته گفت: «برخی افراد فقط A380 را برای پرواز رزرو می‌کنند.» و در حالی که ایرباس دیگر سوپرجامبو نمی‌سازد و حتی امارات هم نخستین هواپیمای A380 خود را بازنشسته کرده است، مسافران در سال‌های آینده همچنان می‌توانند از تجربه‌ی سفر با A380 لذت ببرند. پس از تحویل هواپیمای جدید به امارات در لندن، «تیم کلارک» (Tim Clark) رئیس این خط هوایی اعلام کرد که A380 ستون حیاتی برنامه‌های پروازی شبکه‌ی هوایی این شرکت است و محصول شاخص امارات برای سال‌های آینده باقی خواهد ماند.

ایجاد شده: 27/آذر/1400       آخرین ویرایش: 4/دی/1400     اخبار خارجی
لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، آغاز موج پنجم کرونا در جهان و شیوع گونه «امیکرون»، آلمان را بر آن داشت تا برای سومین سال متوالی، برگزاری مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان را لغو و آن را به یک رویداد مجازی محدود کند. مسؤولان نمایشگاه برلین در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که "نمایشگاه گردشگری ITB را همسو با آخرین تحولات تنظیم می‌کنند و از آن‌جا که تحولات پیرامون همه‌گیری ویروس کرونا مانع از برنامه‌ریزی قابل اعتماد برای یک رویداد بزرگ حضوری می‌شود، نسخه حضوری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ طبق برنامه‌ریزی اولیه برگزار نخواهد شد و "مس برلین" با توجه به آخرین دستورالعمل همه‌گیری ویروس کرونا، نمی‌تواند به غرفه‌داران و شرکای خود اطمینان لازم را برای برگزاری حضوری در ماه مارس بدهد، بنابراین نسخه مجازی این نمایشگاه در یک پلتفرم آن‌لاین برای سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد. وضعیت کنونی پیرامون همه‌گیری و همچنین تشدید دوباره محدودیت‌های مسافرتی و تجمع‌ها، مس برلین را وادار به این اقدام کرد. البته امکان به تعویق انداختن ITB برلین تا تابستان بررسی شده، اما با توجه به این آن‌که تابستان فصل سفر است، این تصمیم منتفی شد.  مسؤولان نمایشگاه ITB برلین در اطلاعیه‌ای مجزا ابراز امیدواری کرده‌اند هشتم مارس سال ۲۰۲۳ این نمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود. نمایشگاه گردشگری آلمان که به عنوان بورس گردشگری جهان شناخته می‌شود، از سال ۲۰۲۰ به صورت حضوری برگزار نشده است و فقط نسخه مجازی آن برای چند روز محدود در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. تا پیش از این، حدود ۱۸۰ کشور از جمله ایران در این نمایشگاه حضور پیوسته داشته‌اند. این نمایشگاه از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۱۹ میلادی پیوسته برگزار شده است. یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین، تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در نیم قرن سابقه، اقدامی بی‌سابقه دانسته بود.

ایجاد شده: 26/آذر/1400       آخرین ویرایش: 26/آذر/1400     اخبار خارجی
قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، از زمانی که به یاد داریم، هتل‌ها همواره وجود داشته‌اند، اما منشأ این بخش اصلی صنعت گردشگری به چه زمانی بر می‌گردد؟ اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد تعجب‌آور باشد اما سه هتل قدیمی جهان در ژاپن واقع شده‌اند و صدها سال است که فعالیت می‌کنند. سایت Tourism Review فهرست ۱۰ هتل قدیمی را معرفی می‌کند که در آن هر کشور تنها حق معرفی یک هتل قدیمی را دارد. هتل "کاوُو دو کوربیو" فرانسه - سال ۱۵۲۸ میلادی این هتل که در قلب استراسبورگ فرانسه و در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که از ابتدای قرن شانزدهم در حال فعالیت بوده است. هتلی کهیکی از زیباترین مجموعه‌های معماری دوره رنسانس را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این هتل دارای ۶۳ اتاق مجلل است که بسیار راحت بوده و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای مهمانان فراهم می‌کند. هتل "داس رِیز گاتولیکالس" - سال ۱۴۹۹ میلادی این هتل ابتدا به عنوان یک بیمارستان سلطنتی برای پذیرایی و اقامت زائرانی که به کلیسای سانتیاگو دِ کامپوستلا سفر می‌کردند، ساخته شد. امروزه نیز همچنان پذیرای بازدیدکنندگان از تمام نقاط جهان بوده و بیش از ۱۰۰ اتاق دارد. این هتل مجلل در قلب یکی از مهم‌ترین شهرهای اسپانیا قرار دارد. هتل "دامیر" بلژیک- سال ۱۳۹۸ میلادی این هتل که در میدان "گرت مارک" در "کورتریک" واقع شده، دارای تاریخچه چشمگیری است و قدمت آن به قرن چهاردهم برمی‌گردد. امروزه این هتل ۶۵ اتاق مجلل دارد و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هتل "د دراک" هلند- سال ۱۳۹۷ میلادی این هتل که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شد، در مرکز تاریخی "برخن اپ زوم" قرار دارد و قدیمی‌ترین هتل هلند محسوب می‌شود. یک آتش سوزی عظیم، بناهای این شهر را در همان سال از بین برد، اما هتل یادشده در حال حاضر دارای ۶۲ اتاق مجلل بسیار راحت است. هتل "زوم روتن بائرن" آلمان- سال ۱۳۸۷ میلادی تاریخچه این هتل که به عنوان قدیمی‌ترین هتل آلمان شناخته می‌شود، به سال ۱۳۸۷ برمی‌گردد. این مهمانسرا که سال‌ها مرکز اجتماع شهر فرایبورگ بوده، امروزه دارای ۲۵ اتاق و ۲۰ کارمند است و با جذابیت تاریخی خود می‌خواهد نظر عموم افراد را به سوی خود جلب کند. هتل "گاستوف لوون لیختن" اشتاین - سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل از سال ۱۳۸۰ خدمات خود را در صنعت هتلداری ارائه می‌دهد و قدیمی‌ترین هتل کشور آلمان محسوب می‌شود. این هتل دارای اتاق‌هایی بسیار امروزی و شیک است و رویدادها و کنفرانس‌ها را پوشش می‌دهد، همچنین برای مهمانان خود تجربه‌ای از غذاهای بی نظیر را فراهم می‌کند. هتل "گاستاگویرت" اتریش- سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل در منطقه سالزبورگ اتریش بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. در حال حاضر این هتل خدمات اقامتی خوبی را به مهمانان ارائه می‌دهد و لقب ارائه بهترین خدمات و امکانات سمینارها و جلسات را در کشور به خود اختصاص می‌دهد. هتل "اینترلاکن" سوئیس- سال ۱۳۲۳ میلادی هتل اینترلاکن در سوئیس نیز یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که در سال ۱۳۲۳ افتتاح شد و در ابتدا قرار بود مهمانسرای بازدیدکنندگان صومعه محلی باشد. امروزه این در قلب سوئیس دارای ۵۵ اتاق بود و سازماندهی رویدادها را بر عهده دارد. هتل "اَلتِ گاست" ایتالیا- سال ۱۱۴۲ میلادی این هتل از قرن سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است. محل این هتل به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق ارتباطی بین امپراتوری مقدس روم و ایتالیا بوده است. امروزه این هتل تعداد زیادی از اتاق‌ها و آپارتمان‌ها را برای یک اقامت بی‌دغدغه به مهمانان ارائه می‌دهد. هتل اولد بل بریتانیا سال - ۱۱۳۵ میلادی هتل اولد بل، واقع در شهر کوچک هرلی در انگلستان، برای اولین بار تقریباً ۹۰۰ سال پیش در سال ۱۱۳۵ افتتاح شد. در ابتدا این هتل به عنوان مهمانخانه برای بازدیدکنندگان از معبد بندیکتین خدمات ارائه می‌داد، اما در طول زمان، وقتی وینستون چرچیل و دوایت دی. آیزنهاور در طول جنگ جهانی دوم در آنجا اقامت کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه این هتل ۴۸ اتاق دارد که تجربه‌ای تاریخی، بی‌نظیر و فراموش نشدنی را برای مهمانان فراهم می‌کند.

ایجاد شده: 25/آذر/1400       آخرین ویرایش: 25/آذر/1400     اخبار خارجی
توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند

توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند

به گزارش هتل نیوز، " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان می‌گوید تورهایی که برای این بازه زمانی جهت سفر به ایران طراحی شده‌‌اند هر کدام کمتر از ۱۰ نفر گردشگر دارند در حالی که قبلا تعدادشان بالای ۲۵ نفر بود. او می‌‌افزاید: با رایزنی‌‌های صورت گرفته توسط متولیان گردشگری، ویزا برای گردشگران خارجی صادر شد و همکاران ما شروع به صحبت با همتایان خود در کشورهای خارجی کردند. همین موضوع سبب شده رفت‌‌وآمدها و گردشگری آغاز شود و تعدادی از گروه‌ها نیز به کشورمان وارد شوند. رئیس جامعه تورگردانان در عین حال تاکید می‌کند گروه‌هایی که تاکنون وارد ایران شده‌‌اند در تعداد اندک بوده و مشابه وضعیت پیش از کرونا نیستند. او می‌گوید: توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند با این حال امیدواریم شرایط تا بهار که یکی از فصل‌‌های داغ برای سفر گردشگران خارجی به ایران است بهتر شده و تا پاییز بتوانیم به وضع قابل قبولی برسیم. او در بخش دیگری از سخنان خود به توافق وین و تاثیر آن بر گردشگری می‌‌‌‌پردازد و اضافه می‌کند: اگر توافق حاصل شود طبیعی است که رفت وآمد هم بیشتر شده و تقاضا برای ورود به کشورمان افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت به شکل محدود و با همین وضعیت کنونی شاهد حضور گردشگران هستیم. این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه ایران کشوری صاحب تاریخ، تمدن، فرهنگ و دارای مردمانی ‌میهمان‌نواز است، می‌گوید: این در حالی است که به واسطه برخی محدودیت‌‌ها ما نمی‌توانیم مبادلات مالی و... داشته باشیم که امیدواریم با توافق این چالش‌‌ها برطرف شوند. پورفرج در این باره که با صدور روادید سفر گردشگران کدام کشورها بیشترین سفر را به ایران داشته‌‌اند می‌گوید: ما از کشورهای اروپایی در کنار چین و ژاپن توریست داشته‌‌ایم. همچنین برخی توریست‌‌ها را داریم که از مرز ترکیه با ماشین شخصی به ایران سفر می‌کنند و از سوی دیگر مرز خارج می‌شوند. نمونه این مورد اخیر را درباره چند گردشگر آلمانی داشتیم که در قالب یک گروه به ایران سفر کردند. تعداد محدود گردشگران به ایران در حالی است که گردشگری به عنوان سومین صنعت پردرآمد جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت، منجر به رشد و رونق اقتصادی بسیاری از کشورها شده، به گونه‌‌ای که درآمد حاصل از گردشگری اسپانیا دو برابر درآمد نفتی ایران است. ترکیه با تمرکز ویژه بر بخش گردشگری خود توانست ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور خود را به صنعت گردشگری اختصاص دهد و کشورهای بیابانی امارات و عربستان که تنها متکی بر درآمدهای نفتی بودند، طی چند سال اخیر با ساخت مراکز گردشگری مصنوعی، به مقاصد هدف گردشگری در جهان تبدیل شدند. شاید بتوان عمده توفیق کشورهای منطقه‌‌ای در امر گردشگری را جا ماندن ایران از این بازار به دلایل اقتصادی و تنش‌‌های بین‌المللی همچون تحریم‌های حداکثری علیه ایران و تضعیف اقتصاد ایران دانست. براساس گفته‌های این فعال گردشگری توافقات وین می‌تواند محرکی برای احیای بازار گردشگری بین‌المللی ایران باشد و فرصتی را برای بازگشت گردشگران خارجی به ایران با توجه به چهار عامل ایجاد کند.

ایجاد شده: 23/آذر/1400       آخرین ویرایش: 23/آذر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...