ایجاد شده: 5/فروردین/1398 آخرین ویرایش: 21/فروردین/1398 TV
به گزارش هتلنیوز، نشست خبری و آئین رونمایی از طرح باشگاه دوستداران چابهار با حضور آقایان "عبدالرحیم کردی" مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و "حسن تقیزاده انصاری" رئیس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران و همچنین جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانههای حوزه گردشگری در محل هتل "اسکان الوند" تهران، برگزار شد. مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره منطقه آزاد چابهار با اشاره به سرعت بالای رشد صنعت گردشگری در دنیا، اظهار داشت: متاسفانه در ایران از ظرفیتهای گردشگری به خوبی استفاده نشده است. "عبدالرحیم کردی" در ادامه به نقش و تاثیر فضای مجازی در انتخاب مقاصد گردشگری، تاکید و گفت: در منطقه آزاد چابهار نیز از نظر زیرساختی توسعه خوبی رخ داده است و علاوه بر فولاد، پتروشیمی و ... صنعت گردشگری نیز به عنوان یکی از محورهای توسعه و تقویت اقتصاد منطقه در نظر گرفته شده است. مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در خصوص وضعیت هتلها و مراکز اقامتی این منطقه نیز گفت: در حال حاضر تعداد 9 هتل جدید در این منطقه در حال احداث است که از این میان دو هتل تا پایان سال 98 و یک هتل پنج ستاره و یک هتل چهار ستاره نیز تا پایان سال 99 به بهرهبرداری خواهد رسید. وی در پایان در خصوص استفاده گردشگران از طرح باشگاه دوستداران چابهار نیز گفت: استفاده از خدمات این باشگاه، باعث تخفیف 20 درصدی در استفاده از خدمات مراکزی تجاری، رفاهی، تفریحی و گردشگری منطقه آزاد چابهار خواهد شد. در ادامه این نشست "حسن تقیزاده انصاری" رئیس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران نیز ضمن اشاره به نامگذاری امسال به نام "گردشگری و تحول دیجیتال" از سوی سازمان جهانی گردشگری، ابراز داشت: گردشگری در دنیای امروزی ناگزیر از استفاده تکنولوژی و فناوری است. رئیس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران در پایان گفت: بیش از 95 درصد از گردشگران جهانی، مقاصد سفر خود را از طریق فضای مجازی، شناسایی و انتخاب میکنند. رونمایی از طرح پوستر باشگاه دوستداران چابهار، بخش پایانی این مراسم بود که با حضور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و رئیس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، برگزار شد.
ایجاد شده: 26/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست خبری و مراسم رونمایی از طرح باشگاه دوستداران چابهار، روز شنبه مورخ 25 اسفندماه 97 با حضور آقایان "عبدالرحیم کردی" مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و "حسن تقیزاده انصاری" رئیس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران و همچنین جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل هتل "اسکان الوند" تهران، برگزار شد.
ایجاد شده: 26/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1397 رویدادهای برگزار شده
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر این موضوع که در ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی در هتلهای کشور نخواهیم داشت، گفت: مردم هر گونه تخلف را از طریق سایت جامعه هتلداران ایران و یا سامانه تلفنی 09629 منعکس کنند. "جمشید حمزهزاده" با اشاره به ظرفیت اقامتی هتلها و مراکز اقامتی سراسر کشور به منظور اسکان مسافران نوروزی، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر زیرساختهای اقامتی کشور وضعیت مطلوبی دارد و 2100 هتل و هتلآپارتمان با دارا بودن 500 هزار اتاق به گردشگران، خدماترسانی میکنند. "حمزهزاده" افزود: هتلداران از مدتها قبل با انجام فرایند بهسازی و بازسازی مراکز اقامتی، برای ایجاد تنوع و ارتقای کیفیت خدمات و استقبال از گردشگران نوروز، آماده شدهاند و امیدواریم نوروز 98 برای صنعت گردشگری و هتلداری کشور، پر ثمر باشد. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به وضعیت رزرو هتلها و مراکز اقامتی سراسر کشور، اشاره کرد و گفت: برخی مقاصد سفر مانند اصفهان، شیراز و کیش از مدتها قبل با استقبال مسافران همراه بوده است. از سوی دیگر جهتگیری و سیاستگذاری جامعه هتلداران ایران در همراهی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعریف مقاصد جدید گردشگری است. وی تصریح کرد: سفر و گردشگری باید در تمام نقاط کشور، توزیع شود زیرا همه نقاط کشور از جاذبهها و ظرفیتهای گردشگری برخوردار است و با توجه به این سیاست، هتلها در بسیاری از استانها نیز طی ایام سال با 10 تا 50 درصد تخفیف به گردشگران، خدمات ارائه میکنند. رئیس جامعه هتلداران ایران یادآور شد: بر اساس تصمیم هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، هتلهای سراسر کشور در ایام نوروز افزایش نرخ نخواهند داشت و حتی ممکن است برای جذب گردشگر تا 60 درصد تخفیف نیز برای ارائه خدمات، اعمال کنند. وی افزود: به دلیل رونق سفر و رابطه میان عرضه و تقاضا، ممکن است هتلداران بدون اعمال تخفیف و با نرخ مصوب خدماترسانی کنند که این موضوع به شکلی تداعی شده که هتلها افزایش نرخ داشتهاند. تاکید میکنم که واقعیت امر، افزایش قیمت نیست بلکه هتلها تخفیف را از نرخ مصوب برداشتهاند. "حمزهزاده" ادامه داد: هتلداران موظف هستند تا نرخ مصوب را در معرض دید مسافران قرار دهند و اگر مسافران شکایت و یا نارضایتی نیز داشتند، میتوانند از طریق سایت جامعه هتلداران ایران به نشانی Hoteldaran.com منعکس کنند. همچنین سامانه تلفنی 09629 نیز آماده دریافت گزارشهای مردمی در این خصوص است. وی در پایان گفت: تاکنون 20 مورد شکایت در سایت جامعه هتلداران ایران به ثبت رسیده که همه این موارد در اسرع وقت، رسیدگی و نتیجه اعلام شده است.
ایجاد شده: 19/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانهها در خصوص افزایش غیرقانونی نرخ برخی هتلها و مراکز اقامتی سراسر کشور، اظهار داشت: نرخ مصوب مراکز اقامتی با امضای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین تشکل مربوطه در استان تعیین میشود و این نرخ به صورت تابلو، نصب میشوند. "ولی تیموری" ابراز داشت: اگر صاحبان هتل، اقامتگاه یا ... رقمی بالاتر از نرخ مصوب را به مشتری بدهند، مرتکب تخلف شدهاند. نرخنامه به همراه مهر سازمان میراث فرهنگی و جامعه هتلداران استان باید در معرض دید مشتریان قرار گیرد. بنابراین به سادگی و با نگاه به نرخنامه میتوان تخلف صاحب اقامتگاه را احراز کرد. رئیس ستاد سفر کشور در ادامه به تشریح انواع مراکز اقامتی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، پرداخت و گفت: مراکز اقامتی شامل هتلها در سطوح مختلف، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و مراکز اقامتگاه بومگردی در سراسر کشور میشود که قیمتهای مناسبی برای استفاده اقشار مختلف مردم برای آنها تعیین شده است. "تیموری" در ادامه تاکید کرد: قیمت رزرو اینترنتی و رزرواسیون آنلاین هتلها نیز نباید بیشتر از نرخ مصوب باشند. برخی از هتلها نیز تمام و یا بخشی از ظرفیت خود را بر عهده شرکتی قرار میدهند و درصدی از این مبلغ را به شرکت پرداخت میکنند. وی افزود: مبلغ پرداختی از طریق سایتهای رزرواسیون نیز نباید بیشتر از نرخ مصوب باشد. معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص اسکان مسافران نوروزی در مراکز مانند کلاسهای درس آموزش و پرروش، چادر و ... گفت: فرهنگ سفر در میان مردم کشور به اشتباه گسترش یافته است. برای مثال دیده میشود که افراد با ماشین مدل بالا و آخرین سیستم در کمپها و مدارس اقامت دارند. سفرهای نوروزی یک فرصت برای توسعه صنعت گردشگری و زیرمجموعههای آن است و نباید مردم را به سمت اقامت در چادر و پارک هدایت کرد. وی در پایان گفت: در حال رایزنی و مذاکره با هتلهای یک تا 3 ستاره، میهمانپذیرها و هتلآپارتمانها هستیم تا با قیمتی برابر با مدارس و چادرها به گردشگران، خدمات ارائه دهند.
ایجاد شده: 14/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 14/اسفند/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از تعطیلی و یا ورشکستگی برخی هتلها در کشور خبر داد و اظهار داشت: آمار دقیقی از میزان هتلهای تعطیل شده در کشور وجود ندارد ولیکن مراکز اقامتی غیرمجاز که هیچ مالیاتی به دولت نمیدهند و تنها با تبلیغات در فضای مجازی و سایتهای اینترنتی، مسافر پذیرش میکنند و همچنین فعالیت مراکز اقامتی سازمانها و ارگانهای دولتی بر حاشیه سود صنعت هتلداری کشور تاثیر منفی داشته و هتلهای زیادی را در معرض ورشکستگی قرار داده است. رئیس اتحادیه هتلها و هتلآپارتمانهای پایتخت با اشاره به نرخ مراکز اقامتی استان تهران در ایام تعطیلات نوروز، ابراز داشت: نرخ هتلها در نوروز تا 50 درصد تخفیف دارد زیرا تعداد مسافران تهران در این روزها با کاهش شدیدی همراه است. وی تصریح کرد: البته هتلها و هتلآپارتمانها از شهریورماه مجاز بودهاند که نرخهای خود را تا 15 درصد افزایش دهند ولیکن به دلیل رکورد حاکم بر صنعت هتلداری کشور، نرخها در طول سال با تخفیف 20 تا 60 درصدی همراه بوده است. "محمدعلی فرخمهر" در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در برخی شهرها نیز گفت: اعمال افزایش قیمت در هتلهای برخی شهرها تهلف نیست زیرا در فصلهای کم مسافر، افزایش قیمت مجاز را انجام ندادهاند و این موضوع را به ماههای پیک موکول کردهاند. هتلها در ایام پیک و غیر پیک و برای داشتن توجیه اقتصادی، تلاش میکنند تا نرخهای خود را به گونهای تنظیم کنند که پاسخگوی هزینهها باشد. وی افزود: برای مثال شهر تهران معمولا مسافرپذیر نیست و در نوروز نیز با کاهش ورودی مسافر همراه است اما در فصلهای دیگر، مسافرانی با اهداف تجاری یا افرادی که کار اداری دارند به آن سفر میکنند و به همین دلیل اعضای اتحادیه هتلداران تصمیم گرفتهاند که نرخها نسبت به ایام سال با تخفیف 50 درصدی همراه باشد تا بتوانند حقوق و دستمزد پرسنل خود تا پایان فروردین را تامین کنند. "فرخمهر" بیان داشت: اقتصاد هتلها به دلیل کاهش قدرت خرید مردم با رکود مواجه شده است. از سوی دیگر رستوران هتلها نیز به دلیل افزایش قیمت گوشت، وضع بسیاری بدی را تجربه میکنند. بدون شک افزایش قیمت گوشت و مواد اولیه خوراکی مورد نیاز رستوران بر کاهش تعداد مسافران، تاثیرگذار است. وی افزود: درخواست هتلها برای تامین گوشت وارداتی به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده اما تاکنون به نتیجهای نرسیده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران ضمن اشاره به روزهای جنگ تحمیلی و تامین گوشت مورد نیاز هتلها و رستورانها، گفت: در آن زمان هیچ رانتی برای واردات وجود نداشت ولیکن اکنون با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات گوشت، تامین آن برای مصرف مردم و سایر مصارف با نابسامانیهایی همراه است. دولت بایستی مجوز واردات گوشت به سایر بخشها مانند هتلها را نیز ارائه کند تا بتوانند با ارز صادراتی، گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند. "فرخمهر" صنعت هتلداری را مهمترین زیرساخت مورد نیاز گردشگری، معرفی کرد و گفت: بدون رشد و توسعه صنعت هتلداری هیچ رشدی در صنعت گردشگری قابل تصور نیست. این فعال صنعت هتلداری در ادامه به رزرو پایین هتلهای پایتخت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تنها 10 درصد هتلهای پایتخت برای نوروز 98 رزرو شده که رقم بسیار پایینی است. وی افزود: در شرایطی که میانگین ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 97 نسبت به سال 96 با افزایش همراه بوده است اما تعداد ورودی به هتلها با کاهش 30 درصدی همراه است که این موضوع نشان دهنده فعالیت مراکز غیرمجاز مانند آپارتمانهای مبله یا خانههای مسکونی بدون مجوز است. "محمدعلی فرخمهر" فعالیت مراکز اقامتی ارگانها، سازمانها و دستگاههای دولتی را نیز یکی دیگر از عوامل موثر در اقتصاد هتلداری کشور دانست و گفت: در هیچ کجای دنیا، سازمانها مجاز به ساختن هتل و مراکز اقامتی برای خود نیستند و معمولا با قراردادهایی که با هتلها منعقد میکنند، مراکز اقامتی را برای سفر یا ماموریت کارکنان خود تامین میکنند. وی تصریح کرد: فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز، مراکز اقامتی دستگاههای دولتی و در پایان ورود آموزش و پرورش به موضوع اسکان گردشگران و مسافرانی نوروزی و تابستانی، مهمترین دلایل کاهش شدید ضریب اشغال هتلها در سراسر کشور است. رئیس اتحادیه هتلها و هتلآپارتمانهای استان تهران در پایان گفت: اقتصادی هتلداری کشور به وضعیت اقتصادی گره خورده است و باید سیاستهایی تدوین و اجرایی شود تا حاشیه سود صنعت هتلداری روز به روز کاهش نداشته باشد.
ایجاد شده: 14/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 14/اسفند/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام اینکه در نوروز 97، تعداد 70 میلیون شب اقامت در کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: امیدواریم در نوروز 98 شاهد افزایش این آمار باشیم. "علیاصغر مونسان" ابراز داشت: آمار اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اساس اقامت شب و آمار اعلامی از سوی مراکز اقامتی رسمی کشور مانند هتلهاست و صحت بالایی دارد. "مونسان" با اشاره به عدم افزایش قیمت تاسیسات و خدمات گردشگری در ایام نوروز، گفت: به واسطه همراهی بخش خصوصی و فعالان صنعت گردشگری، مراکز اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری در ایام نوروز، افزایش قیمت نخواهند داشت. وی تصریح کرد: خوشبختانه فعالان حوزه گردشگری، انصاف داشته و قیمتها را کنترل کردهاند. موضوع افزایش قیمتها پس از تعطیلات نوروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اعلام خواهد شد. رئیس دستگاه گردشگری کشور در ادامه افزود: چنانچه گردشگران در ایام تعطیلات نوروز با افزایش قیمت برخورد کردند، گزارش و شکایات خود را به سامانه تلفنی 09629 اعلام کنند. وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح "سفر ارزان" در نوروز 98، گفت: اگر مردم از وسایل حمل و نقل ریلی و اقامتگاههای بومگردی استفاده کنند، میتوانند از مزایای بسته "سفر ارزان" بهرهمند شوند. البته استفاده از این تسهیلات به معنای بیکیفیت بودن خدمات نیست بلکه چند جزء در کنار هم قرار گرفتهاند تا این امر تحقق پیدا کند. معاون رئیسجمهور در ادامه و در خصوص اسکان گردشگران و معلمان در مدارس و کلاسهای درس نیز گفت: بخش دولتی حق رقابت با بخش خصوصی را ندارد و این جزو سیاستهای کلی کشور است و از سوی دیگر بر اساس مصوبه هیات دولت، دستگاههای دولتی از ارائه خدمات اقامتی منع شدهاند. وی ادامه داد: دستگاههای نظارتی باید تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشند تا دستگاههای دولتی باعث بر هم خوردن تعادل بازار گردشگری کشور نداشته نشوند. "علیاصغر مونسان" ادامه داد: در خصوص اسکان فرهنگیان در مدارس طی نامهای به وزارت آموزش و پرورش، اعلام کردیم که آماده ارائه بسته سفر ارزان به معلمان هستیم زیرا جایگاه و مقام معلمان عزیر بسیار بالاست. معلمان دارای کرامت هستند و اسکان در این اماکن با کمترین امکانات، اتفاق بسیار بدی است. "مونسان" بیان داشت: اسکان در مدارس و فضاهای عمومی، به صلاحدید استانداران و پس از تکمیل ظرفیت اقامتی امکانپذیر است. خوشبختانه وزیر محترم آموزش و پرورش نیز دراین حوزه همراهی و همکاری لازم را داشته و امیدواریم این همکاری در نوروز 98 نیز ادامه یابد. رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص فعالیت خانههای مسافر در کشور نیز گفت: فعالیت اقامتگاههای غیر رسمی خلاف قانون است و سازمان میراث فرهنگی نیز این مراکز را قبول نداردو فعالیت این مراکز جرم است و ادارت کل استانی و اداره اماکن نیز باید اقامتگاههای غیر رسمی و بدون مجوز مقابله میکند. وی افزود: افراد برای ایجاد اقامتگاه باید مجوز داشته باشند و تحت نظارت و استانداردهای لازم، فعالیت کنند. خانههای مسافر اگر مجوز نداشته باشند مرتکب جرم شدهاند. این مراکز باید در سامانهای که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طراحی کرده است، ثبت شوند و مجوز فعالیت بگیرند. از سوی دیگر اداره اماکن نیز از این خانهمسافرها اطلاع دارد و موضوعات مالیاتی و عوارض هم بر این اقامتگاهها مترتب است. "مونسان" در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: درهر بخشی ممکن است تخلف وجود داشته باشد اما سازمان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی سعی دارند با نظارت کافی با تخلفات برخورد کنند. معاون رئیسجمهور در بخش پایانی صحبتهای خود به توزیع متناسب هتلینگ در کشور اشاره کرد و گفت: هر جا که هتل وجود ندارد، اقامتگاه بومگردی برای اسکان گردشگران فعالیت دارد و بسیاری از خانهها و کاروانسراهای تاریخی نیز تبدیل به اقامتگاه شدهاند. وی در پایان گفت: تعداد 500 واحد اقامتی و هتل در کشور در حال احداث است و در این داریم تا به سمت پروژههای جاذب گردشگری حرکت کنیم.
ایجاد شده: 13/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 13/اسفند/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور در نشست مشترک با اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران که عصر روز گذشته مورخ 5 اسفندماه در هتل "پارسیان آزادی" تهران، برگزار شد ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری کشور نیز مانند سایر حوزهها از مشکلات اقتصادی موجود، متاثر شده و حتی میتوان گفت این تاثیر نسبت به سایر بخشها کمتر بوده است. "ولی تیموری" ابراز داشت: مسائل مشترک زیادی میان حوزه معاونت گردشگری و تشکلهای این حوزه از جمله جامعه هتلداران ایران، وجود دارد و حال که جامعه هتلداران به عنوان یک تشکل منسجم و قدرتمند، شکل گرفته و به صورت یکپارچه و کاملا هماهنگ در سراسر کشور فعال است، وقت آن رسیده که برخی از مشکلات و دغدغهها را، خود حل کند و در برخی موارد نیز با کمک یکدیگر، تغییرات را ایجاد کنیم. "تیموری" در پاسخ به اظهارات برخی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص اصلاح و اعمال تغییرات در آئیننامه ایجاد و اصلاح تاسیسات گردشگری، گفت: مواردی که از نظر جامعه هتلداران نیاز به تغییر دارد را مشخص و اصلاحات پیشنهادی را نیز اعلام کنید. معاون گردشگری کشور، نقش تشکلهای گردشگری و روسای جوامع استانی در ستادهای هماهنگی خدمات سفر سراسر کشور را مهم و تاثیرگذار برشمرد و گفت: واگذاری ریاست ستاد هماهنگی خدمات سفر به اداره کل آموزش و پرورش در برخی استانها، خلاف سیاستهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و قطعا پیگیری میشود. وی تصریح کرد: سوای ورود غیرقانونی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران نوروزی، بایستی بپذیریم که این نهاد در زمینه تبلیغات رسانهای و اطلاعرسانی محیطی از هتلداران جلوتر است و هتلداران نیز بایستی اقدام لازم در این خصوص را انجام دهند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص خانههای مسافر نیز گفت: جامعه هتلداران به عنوان تشکل رسمی صنعت هتلداری کشور، پیشنهاد بدهد که این موضوع چگونه حل و ساماندهی خانهمسافرها به چه شکلی انجام شود. در ادامه این نشست "زاهد شفیعی" مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز با اشاره به مشکلات گردشگری و سفر در کشور، گفت: سفر هنوز بخشی از فرهنگ زندگی مردم ایران نیست و بایستی آموزشهای لازم در این خصوص ارائه شود.پ "شفیعی" تصریح کرد: مردم بایستی سبک زندگی در سفرهای داخلی و تفاوت میان خانهمسافر و هتل را تشخیص دهند که این امر با استفاده از نظام یکپارچه آموزشی و آگاهیرسانی به منظور ایجاد فرهنگ عمومی سفر، امکانپذیر خواهد بود. "جواد موسوی" مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز در این نشست، بیان داشت: اطلاعرسانی یکی از مواردی است که هتلداران در آن ضعف دارند و هنوز نرمافزاری برای اطلاعرسانی و یا رزرواسیون مراکز اقامتی که مختص به جامعه هتلداران ایران باشد، وجود ندارد.
ایجاد شده: 6/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست مشترک اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور و مدیران کل جدید دفاتر معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، عصر روز گذشته مورخ 5 اسفندماه در سالن "برلیان" هتل پارسیان آزادی تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح مهمترین اظهارات اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران به همراه گزارش تصویری اختصاصی هتلنیوز از این نشست را مشاهده میفرمائید. جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران متاسفانه در برخی استانها، مسئولیت کارگروه اقامت و اسکان به روسای آموزش و پرورش واگذار شده است و حتی هتلداران به جلسات ستاد سفر نیز دعوت نمیشوند. آمار گردشگران ورودی افزایش یافته ولیکن میزان اشغال هتلها کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایبرئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان همدان قرار بود موضوع عامل چهارم طرح تطبیق به جامعه هتلداران واگذار شود ولیکن شاهد هیچ اقدامی نیستیم. مشکل اصلی در موضوع خانههای مسافر، مراکز غیرقانونی و افراد غیرمجاز است. نقش سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری در موضوع برخورد با خانههای مسافر به عنوان شاکی چیست؟ هتلداران از سوی ادارات کل استانی برای شرکت در نمایشگاه گردشگری، تهدید شده بودند. کامیار اسکندریون؛ دبیر هیات مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان اقامت در مدارس و کلاسهای درس در شان و شخصیت فرهنگیان محترم نیست. حق معلمی که 9 ماه در مدرسه مشغول بکار بوده این نیست که تعطیلات خود را هم در کلاس درس سپری کند. تفویض اختیارات به جامعه هتلداران چه شد و چرا سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری از مواضع قانونی خود در خصوص نرخگذاری، کوتاه آمدند؟ حسن سیادتان؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس در شرایط فعلی شاهد تداخل حوزه فعالیت میان هتلها و اقامتگاههای دولتی هستیم. بایستی بر روند فعالیت اقامتگاههای دولتی، نظارت و به بخش خصوصی واگذار شوند. فریدون رئیسی دهکردی؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان چهارمحال و بختیاری در بحث اقامت نوروزی شاهد اسکان مسافران در سالنهای کشتی هستیم!!! در برخی استانها چنان قدرتی به آموزش و پرورش داده شده که به عنوان سیاستگذار اصلی صنعت گردشگری، حکمرانی میکنند. هتلهای کشور طی چند سال آینده گرفتار بازپرداخت وامهای خود خواهند داشت. عبدالحمید حرمتی؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان خوزستان 80 درصد وقت هتلداران درگیر نهادهای دولتی و عمومی است که به صورت غیرقانونی در هتلداری دخالت میکنند. مشکل اصلی اینجاست که نهادهای دولتی خلاف قانون عمل میکنند ادارات دولتی در قانون از داشتن اقامتگاه، منع شدهاند ولیکن شاهد فعالیت و تبلیغات رسمی این مراکز در شهرهای مختلف هستیم. سازمان میراث فرهنگی، فرهنگ ایجاد خانه مسافر را به وجود آورده و تقویت نموده است. جعفر بذری؛ بازرس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه صنفی مراکز اقامتی استان اردبیل پیشنهاد میکنم موضوع خانههای مسافر به تشکل هتلداری استان واگذار شود که نمونه موفق آن استان اردبیل است. هتلداران سراسر کشور به جای هتلداری در حال جنگ با حاشیهها هستند. رسالت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت فرزندان است و حق ورود و دخالت در هتلداری را ندارد. عباس بیدگلی؛ مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران با وجود گذشت دو سال از برنامه ششم توسعه، تکالیف مورد اشاره در خصوص صنعت گردشگری اجرایی نشده است. از سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری تقاضا داریم که به ماده 98 و 100 که در ارتباط مستقیم با صنعت گردشگری است، توجه ویژهای داشته باشند. محمدعلی ابوطالبی؛ مدیرعامل گروه هتلهای پارسیان آسیبپذیری صنعت گردشگری و هتلداری از تورم، بیشتر از سایر حوزهها بوده است. بر اساس پیشبینیها، وضعیت صنعت هتلداری کشور در سال آینده، بدتر و شرایط، سختتر خواهد بود.
ایجاد شده: 6/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1397 اخبار داخلی
سی و هفتمین نشست اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با محوریت موضوع ایام نوروز سال 1398، روز گذشته به میزبانی وزارت صمت با حضور "ولی تیموری" معاون گردشگری و رئیس این ستاد و دیگر نمایندگان دستگاههای عضو، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست با اشاره به ستاد اسکان فرهنگیان و خدمات آموزش و پرورش در ایام نوروز، اظهار داشت: شکل اسکان مسافران در مدارس محل اسکان فرهنگیان، شایسته گردشگران نیست. "ولی تیموری" با انتقاد از اسکان گردشگران در کلاسهای درس مدارس، ابراز داشت: این اقدام شکل خوبی ندارد زیرا بحرانی مانند سیل و زلزله روی نداده است که به این شکل اسکان دهیم. رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ابراز داشت: بخش خصوصی با سرمایهگذاری نسبت به احداث مراکز اقامتی اقدام نموده و چشم امید آنها به تعطیلات نوروز و فصل تابستان برای جذب و اسکان مسافران و گردشگران است. وی افزود: برخی از دستگاههای دولتی با احداث میهمانسرا و اماکن اقامتی به نوعی فعالیت موازی با بخش خصوصی و هتلداران دارند ضمن اینکه با بررسیهای انجام شده مشخص شد که هزینه اقامت در میهمانسراهای دولتی و مراکز اسکان فرهنگیان با هزینه اسکان در برخی از مراکز اقامتی مانند مسافرخانهها و میهمانپذیرها، برابر است. وی افزود: بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، هیچ گونه افزایش قیمتی در ارائه خدمات به گردشگران در نوروز 98 نخواهیم داشت.
ایجاد شده: 29/بهمن/1397 آخرین ویرایش: 1/اسفند/1397 اخبار داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، هتل لوکس فضایی شرکت Orion تا سال 2021 میلادی در مدار زمین قرار خواهد گرفت و از سال 2022 به بعد نیز با یک برنامهریزی، مسافرانی را در خود اسکان خواهد داد. بر اساس اعلام شرکت استارتآپ Orion Span، سفر به ایستگاه فضایی Aurora، دوازده روز طول خواهد کشید و در ارتفاغ 320 کیلومتری از سطح زمین رخ خواهد داد. مشاهد طلوع و غروب آفتاب که 16 بار در روز تکرار میشود، پرواز بر روی شهر یا محل تقریبی زادگاه میهمانان و بازی پینگ پنگ در حالت بی وزنی از برنامههای این سفر رویایی خواهد بود. میهمانان این هتل همچنین میتوانند در آزمایشهایی نظیر رشد مواد غذایی شرکت کنند و نمونههایی از آن را به عنوان سوغاتی خود به زمین بیاورند. البته افرادی که قصد اقامت در این هتل فضایی را دارند، برای رسیدن به شرایط لازم باید آموزشهای خاصی را ببینند. مدت این آموزشها برای این سفر تفریحی، سه ماه خواهد بود. شرکت Orion Span به منظور تمایز خدمات سفر خود به فضا با دیگر شرکتهای فعال در این زمینه، ارائه خدمات لوکس را انتخاب کرده است. شعار این شرکت در این طرح "سفر فضایی برای همه" است اما با این وجود، مشتریان و مسافران همه از افراد ثروتمند به حساب میآیند. هزینه 12 روز اقامت در هتل Orion واقع در ایستگاه فضایی Aurora حدود 9 و نیم میلیون دلار خواهد بود.
ایجاد شده: 10/بهمن/1397 آخرین ویرایش: 24/بهمن/1397 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران روز گذشته ( یکشنبه 18 آذرماه ) با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران و با بررسی موضوع هتلینگ اماکن گردشگری پایتخت، برگزار شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران در این جلسه با اشاره به وجود 450 هزار واحد مسکونی خاله از سکنه در تهران از انعقاد تفاهمنامه با شهرداری در راستای تبدیل این تعداد واحد به هتلآپارتمان، خبر داد. "نعمتالله ترکی" در خصوص موضوع هتلینگ اماکن گردشگری در استان تهران و اسکان و استقرار مسافران نیز ابراز داشت: هتلینگ در استان تهران آغاز شده است و با یک هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری از سوی بخش خصوصی تا پایان سال مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
ایجاد شده: 19/آذر/1397 آخرین ویرایش: 19/آذر/1397 اخبار داخلی