نتایج جستجو...
حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌های سراسر کشور، اظهار داشت: از روز اول سلامت میهمانان برای هتلداران در اولویت قرار داشت و اقدامات لازم نیز در این زمینه انجام شد. "جمشید حمزه‌زاده" با اعلام اینکه پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت گردشگری و وزارت بهداشت به تمامی تاسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها و مراکز اقامتی ابلاغ شده است، ابراز داشت: ضمن اینکه پروتکل‌ها رعایت می‌شود، هتل‌ها به طور مرتب ضدعفونی شده، تمامی مهمانان بدون استثنا تب‌سنجی می‌شوند و سلامت کارکنان هتل‌ها نیز مداوم کنترل می‌شود تا بدون دغدغه بتوانند خدمات شایسته‌ای را در راستای تأمین سلامت گردشگران ارائه کنند. "حمزه‌زاده" افزود: خوشبختانه با تعامل نزدیکی که با وزارت گردشگری و وزارت بهداشت داریم، این اقدامات به نحو احسن انجام شده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به مشکلات هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور در ایّام بحران کرونا، اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل ما در درجه اول کارکنان هتل‌ها بودند. نزدیک به 80 هزار نفر نیروی کار در بخش هتل‌ها و در کل صنعت گردشگری نیز 240 هزار نفر فعالیت می‌کنند که از روز اول تعداد زیادی از آن‌ها بیکار شدند. وی تصریح کرد: دغدغه اکثر هتلداران این بود تا جایی که ممکن است حقوق آن‌ها را تأمین کنند. در حقیقت مشکل اصلی ما حفظ اشتغال بود. در درجه بعدی درآمد هتل‌ها صفر شد و نه ‌تنها طی سه ماه گذشته درآمدی نداشتیم بلکه هزینه مازاد نیز داشتیم. رئیس جامعه هتلداران و دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران در پایان گفت: جامعه هتلداران طی سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه بالغ بر 4500 میلیارد تومان ضرر مالی کرده است و برای جبران بخشی از این خسارت، خواستار تسهیلاتی مانند دریافت بیمه بیکاری، بخشودگی سهم بیمه کارفرما تا پایان شهریور و... است.

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مشمولین بیمه بیکاری

اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مشمولین بیمه بیکاری

به گزارش هتل‌نیوز ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در رابطه با موضوع بیمه بیکاری مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، اعلام کرد: به اطلاع می رساند، تمامی مقرری بگیرانی که در اسفند سال ۱۳۹۸ بیکار شده‌اند ظرف ۲۴ ساعت آینده پیامکی به شرح زیر دریافت می کنند؛ متقاضی محترم، لطفاً به محض دریافت این پیامک با مراجعه به سامانه "ثبت درخواست بیمه بیکاری" و در اسرع وقت ( حداکثر ۱۲ ساعت ) نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانک‌های تعیین شده در سامانه اقدام نمائید. بدیهی است مسئولیت اعلام صحت و سقم شماره حساب و انطباق آن با کد ملی بر عهده جنابعالی است. گفتنی است، فهرست افرادی که تاریخ بیکاری آنان در فروردین ماه سال جاری است نیز از سوی سازمان تامین اجتماعی احصاء و در آینده‌ای نزدیک برای این افراد نیز پیامکی با مضمون فوق ارسال خواهد شد. همچنین مدیر کل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از احتمال واریز بیمه بیکاری کرونا تا قبل از عید فطر خبر داد و گفت: پیامک درخواست شماره حساب برای تائیدشدگان نهایی بیمه بیکاری به زودی ارسال می‌شود و مشمولان می‌توانند شماره حساب خود را در سامانه وارد کنند. "مسعود بابایی" ابراز داشت: مقرری بگیران باید در یکی از بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه و سپه، حساب داشته باشند. لیست اسفند و فروردین در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته و تلاش می‌کنیم بیمه بیکاری تا عید فطر واریز شود.

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
بزرگترین شبکه پروازی بین‌المللی ایران متوقف شد؟!

بزرگترین شبکه پروازی بین‌المللی ایران متوقف شد؟!

هواپیمایی ترکیش در حال حاظر به عنوان بزرگترین شبکه جابه‌جایی مسافران در سطح بین‌المللی در ایران فعال است. هر روز حداقل 4 پرواز از تهران با هواپیماهای ایرباس 321، ایرباس 330 یا بوئینگ 737 با ظرفیت حدودی 900 نفر در رفت و 900 نفر در برگشت در حال فعالیت هستند. این در حالیست که هر روز از مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز به استثنای برخی روزها، پرواز ترکیش فعال است و حدودا تا ۸۰۰ نفر نیز از این 4 شهر در روز جابه‌جا می‌شوند. لذا با این احتساب، حدود ۱۷۰۰ نفر به صورت میانگین روزانه با این پرواز از ایران به سراسر جهان پرواز می‌کنند و به همین ترتیب ۱۷۰۰ نفر نیز وارد ایران می‌شوند. جالب اینجاست که بین ۸۰ تا ۹۰٪ مسافران ترکیش از طریق ترانزیت عازم اروپا، آمریکا، کانادا و ... هستند و این یعنی شبکه ارتباطی ما با قاره اروپا و آمریکا از طریق این ایرلاین در وضعیت مطلوبی است. حال اینکه با توجه به تحریم‌های آمریکا طی ۴۰ سال اخیر، شرکت‌های هواپیمایی زیادی پرواز در مسیر ایران را قطع کرده‌اند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به ایرلاین‌های زیر اشاره کرد؛   بریتیش ایرویز ایرفرانس کی ال ام لوفت هانزا اتریشی آلیتالیا تای ایرویز آمریکن ایرلاینز هواپیمایی دلتا کانتاس یونایتد ایرلاین رایان ایر سنگاپور ایرلاین ایبریا ایرلاین حال داستان از این قرار است که با توجه به تحریم هواپیمایی ماهان در اروپا و قطع مسیرهای مونیخ، دولسلدورف، بیرمنگام، میلان، بارسلون و ... و همچنین عدم سوخت‌رسانی به ایران ایر در لندن، آمستردام، میلان، فرانکفورت و ... و همچنین سایر مشکلات، منطقی‌ترین ایرلاین در حال حاضر برای رفت و آمدها به اروپا، آمریکا و کانادا، ترکیش ایرلاین و بعد از آن، هواپیمایی قطر و امارات هستند. حالا امشب ۴ اسفندماه و در یک تصمیم غیر منتظره، هواپیمایی ترکیش به دلیل دستور وزیر بهداشت کشورش در رابطه با شیوع ویروس کرونا، سوار کردن مسافران ایرانی از ایران را متوقف کرد و پروازها برای آوردن مسافران از استانبول انجام می‌شود. شایان ذکر است که حدود ۸۰٪ از مسافران تورهای اینکامینگ اروپایی در سفرشان به ایران از ترکیش استفاده می‌کنند و اگر این توقف پروازی بیش از چند روز به طول بیانجامد، ضربات جبران‌ناپذیری بر صنعت گردشگری که البته چیزی از این صنعت باقی نمانده خواهد خورد. از سوی دیگر به دلیل لغو پروازهای لوفت‌ هانزا پس از شلیک موشک به هواپیمایی اوکراینی، بار ترافیکی این پرواز که بیشتر حجم مسافران ایرانی از آمریکا و کانادا را به دوش می کشید به دوش ترکیش افتاد و ... حالا نتیجه این اتفاق که می‌بایست در سطح رئیس‌جمهور ایران با رئیس‌جمهور ترکیه پیگیری شود، تاثیرات بسیار جدی و بدی برای ایران خواهد داشت. امیر حسین جعفری - کارشناس صنعت گردشگری و‌ مدیرعامل علاءالدین تراول

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1399     مقالات و یادداشت ها
 ۲ اسفندماه؛ روز پاسداشت سفیران فرهنگی و خاطره‌آفرینان

۲ اسفندماه؛ روز پاسداشت سفیران فرهنگی و خاطره‌آفرینان

سفر و‌ گردشگری با خاطره و خاطره‌سازی همراه است. آنچه که در آخر هر سفر باقی می‌ماند بیش از تجربه‌ها، خاطره‌هاست و هر چقدر تاثیر خاطره‌ها بر روح و جان گردشگر بیشتر باشد، بازآفرینی آن دلنشین‌تر خواهد بود. اما چه کسی یا کسانی می‌توانند در گردشگری نقش مستقیم درخاطره‌آفرینی گردشگران را رقم بزنند. واژه راهنمای گردشگری، تور لیدر یا تور گاید برای گردشگران و مسافران، واژه دور از ذهنی نیست. فردی که می‌تواند علاوه بر آرامش و مدیریت سفر، یک خاطره کوچک ‌را به خاطره‌ای بزرگ و فراموش‌نشدنی تبدیل کند. بدون تردید راهنمای سفر نقش کلیدی یک رابط را بین محیط ( جامعه‌ی میزبان ) و گردشگران و سایر ذینفعان ایفا می‌کند. هر چه راهنمای سفر در کارش موفق‌تر باشد، کوله‌باری که گردشگر با خود به ارمغان می‌‌برد نیز غنی‌تر بوده، رضایت وی از سفرش بیشتر خواهد بود وجوامع مرتبط نیز بیش از پیش از آن منتفع می‌شوند. ۲ اسفند برابر با ۲۱ فوریه به نام روز راهنما تعیین شده که به لحاظ اهمیت و جایگاه این شغل در تقویم جهانی ثبت شده است. راهنمایان گردشگری می‌کوشند تا زیبایی‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی میهن خود و سایر نقاط جهان را به نحوی شایسته معرفی کنند. و صد البته راهنمایان گردشگری، سفیران فرهنگی هستند که عنوان کلید مقاصد، دنیایی از مجهولات موجود در جامعه‌ میزبان را برای میهمانش به معلومات تبدیل می‌کنند.  این گشایش درها زمانی راحت امکان‌پذیر می‌شود که درجه‌ اطلاعات و آگاهی‌های راهنما نیز در حد مقبولی باشد. به عبارتی آگاهی‌های او در حکم ابزار کار وی است و هر چه این ابزار مرغوب‌تر، دقیق‌تر، ظریف‌تر و کارآمدتر باشد، روند خاطره‌سازی نیز بهتر و عمیق‌تر صورت می‌پذیرد. به ویژه در شرایطی که وجود تکنولوژی موجب هوشمندسازی در سفر شده و گردشگران هوشمند خواستار راهنمایان هوشمند درسفر هستند. چند سالی است که در کشور ما نیز همگام با سایر کشورهای جهان روز راهنما گرامی داشته می شود.  شاید فعالیت راهنمایان ایران به دلیل بعضی متغیرها، کمبود زیرساخت‌ها، شرایط اقتصادی و اجتماعی و انتظارات گردشگران، دشوار و سخت‌تر باشد ولی با وجود برخی مشکلات، راهنمایان فرهیخته، توانمند و فعال گردشگری در ایران عاشقانه برای معرفی ایران عزیز در تلاشند و نیز برای سربلندی و شکوه میهن می‌کوشند. اما هنوز این شغل در ایران از طرف بسیاری از بخش‌های دولتی وخصوصی ناشناخته مانده است. مغتنم است نیکو روز جهانی راهنمایان را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفته و با ابراز امتنان از تلاش‌های ارزنده این عزیزان، توفیق و شادمانی برایشان آرزومند باشیم. دکترحسن تقی‌زاده انصاری - مدیرعامل شرکت هلدینگ گردشگری مارکوپولو

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1399     مقالات و یادداشت ها
چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

به گزارش هتل‌نیوز ، چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و چهارمین نشست کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا با حضور معاون گردشگری کشور و اعضای دستگاه‌های عضو در سالن فجر وزارت گردشگری، برگزار شد. معاون گردشگری کشور در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات وزارت بهداشت در کنترل و مدیریت شیوع کرونا، اظهار داشت: اولویت اول، حفظ سلامتی مردم است و در این راستا تاکنون سه پروتکل بهداشتی به مراکز و تاسیسات گردشگری ابلاغ شده است. "ولی تیموری" ابراز داشت: از زمانی که تردد میان استان‌ها آغاز شد، بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری برای سفرهای اضطراری و کاری نیز انجام شده است. "تیموری" با اشاره به بازگشایی تعدادی از اماکن مذهبی همزمان با شب‌های قدر، گفت: باید برای سفرهای معنوی افراد به عنوان دستگاه‌های خدمان‌رسان در قالب سفر هوشمند فکری شود تا در مراکز اقامتی مجوزدار اقامت کنند. معاون گردشگری در ادامه تاکید کرد: بازگشایی تاسیسات گردشگری به هیچ عنوان اجباری نیست و تنها افرادی که تمایل دارند می‌توانند مراکز اقامتی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز کنند. وی در پایان افزود: پروتکل‌های بهداشتی عمومی در حوزه گردشگری را آماده و تهیه کردیم و اگر حوزه‌ای در زنجیره سفر درگیر است، باید پروتکل‌های تخصصی را تهیه کند. در این جلسه مصوب شد، پروتکل‌های بهداشتی تهیه شده در اختیار تمام ذی‌نفعان قرار بگیرد و اطلاع‌رسانی گسترده و آگاهی‌بخشی لازم در این زمینه نیز توسط صدا و سیما صورت پذیرد تا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، کمک شود. همچنین مصوب شد تا دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت گردشگری، وزارت بهداشت و ... نظارت‌های لازم برای سفرهای احتمالی مردم بعد از ماه مبارک رمضان را انجام دهند تا افراد سودجو با نتوانند با اقداماتی از جمله اجاره مراکز اقامتی غیربهداشتی باعث پیچیده‌تر شدن سفرها شوند. گزارش تصویری این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...