نتایج جستجو...
ارسال پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ستاد ملی مقابله با کرونا

ارسال پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری از تدوین پیش‌نویس پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور پس از تائید نهایی ارگان‌های فرابخشی و ارسال آن به ستاد ملی مقابله با کرونا جهت ورود به مرحله اجرا و عملیاتی شدن طی هفته جاری خبر داد. "محمد قاسمی" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور طی چند ماه گذشته در دستور کار معاون گردشگری کشور و مسئولین ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط قرار گرفته بود و در آخرین نشست نیز تصمیم بر آن شد تا پس از تائید نهایی نمایندگان، متن نهایی شده پروتکل در ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوب و پس از آن به شکل رسمی و از طریق مجاری ذی‌ربط در کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.   "قاسمی" با اشاره به اینکه سایر کشورهای دنیا نیز روندی مشابه برای تهیه و تدوین پروتکل‌ ورود گردشگران بین‌المللی را در پیش گرفته‌اند، ابراز داشت: کشورهای مختلف جهت کاهش اثرات منفی اقتصادی و همچنین اجتماعی ناشی از همه‌گیری این بیماری، رویکرد همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا را در پیش گرفته‌اند و ضمن حفاظت از سلامت جامعه در چنین شرایطی تاب‌آوری اقتصادی را نیز افزایش داده و در این مسیر اقدام به تعریف و تعیین پروتکل‌های پذیرش گردشگران خارجی کرده‌اند.  وی تصریح کرد: در واقع کشورهای مختلف با تهیه پروتکل مربوطه، بستری مطمئن برای ورود گردشگران خارجی فراهم می‌آورند و در بلند‌مدت به این معتقد هستند که روند جابه‌جایی گردشگران در چارچوب ضابطه‌مند امکان‌پذیر خواهد شد. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری، تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور را تضمین‌کننده سفر ایمن به ایران خواند و گفت: ساختار تهیه شده می‌تواند به عنوان عامل شفافیت و اعتمادساز بین‌المللی، مشوق و محرک تقاضا برای گردشگران ورودی به کشور باشد.  "محمد قاسمی" در رابطه با فرایند تهیه و تدوین پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور نیز گفت: این پروتکل با حضور و همفکری مشارکت‌جویانه، مستمر، مجدّانه و دلسوزانه نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط شامل وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و درمان، وزارت صمت، وزارت اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی و پلیس مهاجرت با محوریت دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، تهیه و تدوین شده است. وی افزود: در ابتدای نشست‌های مشترک برگزار شده، تلاش کردیم با مطالعه و الگوبرداری از نمونه‌های انجام شده خارجی و بومی‌سازی آنها و بهره‌گیری از اقدامات مشابه داخلی، پیش‌نویس پروتکل مورد نظر را تهیه و سپس به صورت جز به جز در جلسات کارشناسی مورد بررسی، مداقه، بحث و تبادل نظر کاملا تخصصی و انطباق با ملاحظات موجود در هر دستگاه و نهاد قرار دهیم تا بالاخره با برآوردن انتظارات تمامی اعضاء پیش‎نویس مذکور نهایی شد.  مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری در ادامه گفت: تمام تلاش بر آن بوده تا پروتکل مذکور به صورت جامع تهیه شود. به گونه‌ای که کلیه ملاحظات در دو مرحله قبل و بعد از ورود گردشگران مدنظر قرار گیرد. در این پروتکل منظور از گردشگر بین‌المللی ورودی هم گردشگران خارجی ورودی به ایران است و هم ایرانیانی است که از سفر خارجی به کشور بر می‌گردند. وی تاکید کرد: پروتکل ورود گردشگران قرار است در تمامی مرزها و ترمینال‌های ورودی اعم از فرودگاه‌ها، بنادر و پایانه‌های زمینی اعمال شود و بدین منظور پیوست اجرایی برای آن تدوین شده است که ناظر و مجریان هر یک از  وظایف در آن مشخص می‌شوند.

ایجاد شده: 19/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 19/مرداد/1399     اخبار داخلی
گردشگری جایگزین نفت نمی‌شود اما می‌تواند اقتصاد اول کشور باشد

گردشگری جایگزین نفت نمی‌شود اما می‌تواند اقتصاد اول کشور باشد

به گزارش هتل‌نیوز ، وزیر گردشگری کشور در پیام تصویری خود به همایش اختتامیه دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری، اظهار داشت: ما نمی‌گوئیم گردشگری جایگزین نفت شود اما می‌تواند اقتصاد اول کشور باشد و درآمد آن جایگزین خام‌فروشی شود. "علی‌اصغر مونسان" در رابطه با برگزاری دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری، ابراز داشت: این رویداد ارزشمند کمک خواهد کرد که ما در کنار افزایش سطح کمی، سطح کیفی خدمات در گردشگری را نیز ارتقا دهیم.  "مونسان" ادامه داد: روند سرمایه‌گذاری و پروژه‌های در حال اجرا در بخش گردشگری در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. بالغ بر ۲۴۰۰ پروژه در کشور با سرمایه‌گذاری مردم در حال اجراست که از این تعداد حدود ۶۰۰ پروژه مربوط به هتل است که آینده را بسیار امیدوارکننده نشان داده و این پیام را منتقل می‌کند که سرمایه‌گذاران، آینده گردشگری کشور را آینده مناسب و پرسود می‌دانند. وزیر گردشگری، ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی را فرصت بی‌نظیری برای ایجاد اقتصاد نوظهوری به نام گردشگری برشمرد و گفت: این اقتصاد، اقتصادی مردم ‌پایه است. یعنی عمده فعالیت‌های گردشگری به دوش فعالان این حوزه در بخشی غیر از دولت قرار دارد و وزارت گردشگری به نمایندگی از دولت، وظیفه سیاست‌گذاری، حمایت و هدایت را بر عهده دارد که نشان از یک ظرفیت بسیار خوب برای ایجاد یک اقتصاد جدید در کشور است. وی تصریح کرد: ما نمی‌گوئیم گردشگری جایگزین نفت شود اما واقعا گردشگری می‌تواند به اقتصاد اول کشور تبدیل شده و به جای استفاده از منابع زیرزمینی و خام کشور، مسیری راحت برای درآمد و ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی موجود را در قالب گردشگری ایجاد کند. "علی‌اصغر مونسان" در ادامه صحبت‌های خود به خسارت‌های وارد آمده به صنعت گردشگری در پی وقوع بحران کرونا، اشاره کرد و بیان داشت: کرونا یک واقعیت است اما آیا این ویروس می‌تواند گردشگری را متوقف کند؟ قطعا نمی‌تواند. کرونا برای ما تجربه‌ای جدید در راستای مواجهه با بحران‌هاست که در همه جای دنیا به فعالان حوزه گردشگری نحوه مواجه شدن با یک بحران را می‌آموزد و خدا را شکر دولت‌ها این موضوع را به فرصتی برای برنامه‌ریزی بهتر تبدیل می‌کنند. وی افزود: فعالان گردشگری حتما روش مواجهه با این بحران بزرگ را پیدا خواهند کرد. اقداماتی که تاکنون در همه جای دنیا و در ایران نیز انجام شده نشان از  آن دارد که حتما با برنامه‌ریزی مناسب موفق خواهیم شد و با اقدامات پیش‌رو می‌توانیم از این بحران عبور کنیم. وزیر گردشگری کشور در ادامه گفت: به نظر می‌رسد صنعت گردشگری متوقف ‌نشدنی است. همه کارشناسان اقتصادی در دنیا در پیش‌بینی روند تحولات اقتصاد جهانی، برای خیلی از بخش‌های پررونق امروز، تغییرات و تحولاتی را متصور شده‌اند. بالاخره تکنولوژی در حال پیشرفت است و هوشمندسازی در میان دولت‌ها به عنوان یک بخش مهم مورد نظر قرار گرفته و این موضوع حتما تغییر و تحولاتی را در بخش‌های اقتصادی دنیا ایجاد خواهد کرد. "مونسان" صنعت گردشگری را به عنوان بخشی معرفی کرد که پیش‌بینی می‌شود همچنان روند رو به جلوی خود را با وجود ارتقای تکنولوژی و هوشمندسازی طی کند و رفاه اجتماعی نیز موجب رونق آن شود. وزیر گردشگری در پایان سال 97 را به لحاظ آمارهای فزاینده ورود گردشگر به کشور موفق ارزیابی کرد و گفت: سال ۹۸ با وجود همه اتفاقات ناخوشایندی که می‌توانست برای صنعت گردشگری تهدید باشد، اتفاقات بسیار مهمی در کشور روی داد، گرچه این روند رو به رشد کاهش پیدا کرد، اما همچنان به صورت مثبت ادامه داشت.

ایجاد شده: 15/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 16/مرداد/1399     اخبار داخلی
دولت هیچ کاری برای هتل‌ها نکرده و این نشان از ناتوانی دولت است.

دولت هیچ کاری برای هتل‌ها نکرده و این نشان از ناتوانی دولت است.

به گزارش هتل‌نیوز ، دبیر جامعه هتلداران ایران با اشاره به اینکه برگزاری جلسات متعدد با مقامات دولتی از وزیر و معاون گردشگری، نمایندگان مجلس و شخص رئیس‌جمهور هیچ نتیجه‌ای برای هتل‌ها نداشته است، اظهار داشت: وارد ششمین ماه کرونا شده‌ایم و وعده‌های دولت همچنان روی هواست و هیچ کاری برای فعالان صنعت گردشگری انجام نشده است. "کامیار اسکندریون" ابراز داشت: حمایت دولت و مقامات از صنعت گردشگری و هتلداری و فعالان این حوزه تنها در سطح شعار است و در عمل هیچ خبری نیست. وی همچنین گفت: درخواست تغییر کاربری هتل‌ها برای برون‌رفت از فشارهای اقتصادی امری طبیعی است زیرا هتل‌ها از تامین نیازهای اولیه نیز عاجزند. وی افزود: تبلیغات سوئی که از طرف دولت مبنی بر عدم مراجعه به هتل‌ها وجود دارد و اعمال محدودیت‌های سفر هم مزید بر علت شده‌اند. معاون استاندارد، مدیر کل استان و هر کسی که معتقد است هتل‌ها ناامن هستند، غیر متخصص بودن خود را به رخ می‌کشد.

ایجاد شده: 11/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 11/مرداد/1399     اخبار داخلی
انتقاد مدیر کل سابق وزارت گردشگری نسبت به سند راهبردی توسعه گردشگری کشور

انتقاد مدیر کل سابق وزارت گردشگری نسبت به سند راهبردی توسعه گردشگری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، پژوهشگر حوزه گردشگری و مدیر کل سابق آموزش گردشگری کشور در رابطه با تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: این سند هیچ چشم‌انداز و آینده‌ای برای صنعت گردشگری ندارد و صرفاً قوانین و احکام موجود را ذکر کرده است. "محمدرضا اکبری" ابراز داشت: استراتژی شفافی برای توسعه گردشگری در این سند به چشم نمی‌خورد و بندهای آن صرفاً تشریح وظایف دستگاه‌هاست که از قبل هم بوده و انجام داده‌اند. این سند باید زوایای دیگری از توسعه صنعت گردشگری نظیر بهبود محیط کسب و کار، تسهیل انجام مربوطه، کسب و کارهای نو و تازه در صنعت را هدف قرار می‌داد. وی تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای جذب گردشگران مسلمان در این سند وجود ندارد و به طور کلی باید ساختار مدیریت بحران در سند راهبردی مشخص باشد. سند در نهایت به چند حکم منتهی می‌شود که این احکام در حال حاضر نیز در قوانین دیگر مانند قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، موجود است.

ایجاد شده: 5/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 5/مرداد/1399     اخبار داخلی
برقراری ارتباطات بین‌المللی در حوزه گردشگری از طریق سفرا و نمایندگان مقیم در کشورهای هدف

برقراری ارتباطات بین‌المللی در حوزه گردشگری از طریق سفرا و نمایندگان مقیم در کشورهای هدف

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور اظهار داشت: در حال حاضر با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا موانع زیاد در ارتباطات بین‌المللی حوزه گردشگری، دستیابی به اهداف توسعه گردشگری خارجی از طریق سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران مقیم در کشورهای هدف انجام می‌شود. "ولی تیموری" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: معاونت گردشگری همواره در این ایام با استفاده از ابزارهای مختلف در فضای مجازی و ارتباطات غیرمستقیم سعی در تداوم مشورت‌ها و تقویت روابط بین‌المللی داشته است.  "تیموری" افزود: در ارتباطات بین‌المللی مذکور ضمن رعایت پروتکل‌های دیپلماتیک از سفرای جمهوری اسلامی ایران مقیم در کشورهای هدف و یا نمایندگی‌های امور خارجه یاری گرفته شده است. وی تصریح کرد: پیرو تعاملات برقرار شده و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت گردشگری، اخیراً بعد از ارتباط آقای "دکتر شیبانی" سفیر جمهوری اسلامی  ایران در تونس با وزیر گردشگری این کشور توافق همکاری درباره موضوعات مختلف صورت گرفته است.     معاون گردشگری کشور افزود: بر این اساس پیگیری مصوبات یادداشت تفاهم میان دو کشور و تمدید آن، درخواست برگزاری ششمین دور کمیته فنی و در نهایت امضای برنامه اجرایی همکاری‌های مشترک گردشگری، پیشنهاد برگزاری وبینار دو وزارتخانه در سطح معاونین وزیر و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه گردشگری و تبادل تجربیات دو طرف، مطرح و مورد توافق قرار گرفت. 

ایجاد شده: 4/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 4/مرداد/1399     اخبار داخلی
کرونا؛ یک بام و چند هوا

کرونا؛ یک بام و چند هوا

"آندره فونتن" سردبیر چیره‌دست روزنامه لوموند، مجموعه سرمقاله‌هایی تحت عنوان "یک بستر و دو رویا" به رشته تحریر درآورده است که بعدها به صورت کتاب منتشر شده و چندین جایزه بین‌المللی را به خود اختصاص داد.  او در این کتاب می‌گوید: عامل مهم و ریشه‌داری که باید آن را به عنوان یک اصل کلی در نظر گرفت، گرایش طبیعی امور دنیا تحت تاثیر عوامل قابل پیش‌بینی، از نظم به بی‌نظمی است.  آنچه که امروز به دنبال شیوع ویروس "کرونا" در ایران اتفاق افتاده و همه کسب و کارها به ویژه صنعت گردشگری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، دقیقا مصداق بارز همین جمله است.  روزهای گذشته و اوقاتی که امروز در آن به سر می‌بریم، قاعدتا قابل پیش‌بینی بودند. شیوع ویروس کرونا در چین، سرایت آن را به دیگر نقاط جهان به ویژه ایران که سطح گسترده‌ای از روابط سیاسی، اقتصادی و گردشگری با آن کشور دارد، اجتناب ناپذیر نموده و لذا عقلانیت حکم می‌نمود که پیش‌بینی‌های لازم در همه زمینه‌ها می‌بایست مد نظر قرار می‌گرفت. این روزها صنعت گردشگری داخلی و خارجی در کشور ما بیشترین و مهلک‌ترین ضربات را از این اتفاق تجربه می‌کند.  اینکه بعد از همه گیر شدن و خطر گسترش این بیماری چه تدابیری در برخورد با وضعیت تورها، پروازها و سایر خدمات سفر باید اندیشیده می‌شد از ضروریاتی بود که به شدت مغفول ماند و تحت تاثیر این عامل قابل پیش‌بینی، نظم موجود جای خود را به بی‌نظمی داد. دستگاه‌های متولی غافل از اینکه در ایّام منتهی به پایان سال و افزایش تقاضای سفر با سیل گسترده‌ای از تقاضای ابطال و استرداد مواجه خواهند شد، هنوز نتوانسته‌اند رویه یکسانی را برای این منظور اتخاذ نمایند.  سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌های خود یک رویه را برای ابطال و استرداد توصیه می‌کند که از درون آن چندین تفسیر می‌توان استخراج نمود. وزارت گردشگری رویه‌ای دیگر و راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز رویه‌ای متفاوت. یک بسته سفر که دارای عوامل مشخصی همچون حمل و نقل، اقامت و سایر خدمات است را می‌توان با تدبیر صحیح و تهیه رویه‌های فنی به درستی تعیین تکلیف نمود. حال اینکه چرا هنوز سازمان‌های مرتبط با گردشگری نتوانسته‌اند به یک رویه یکسان دست یابند تا یکبار برای همیشه تکلیف شرکت‌های هواپیمایی، راه‌آهن، اتوبوس، هتل‌ها، دفاتر مسافرتی و از همه مهمتر مسافران مشخص شود، خود جای سؤال دارد که ریشه آن را می‌توان در اتفاقات دهه‌های اخیر در جداسازی مراکز تصمیم‌گیری همچون سازمان‌های مذکور جستجو نمود. مسئله‌ای که وجود سیاست یک بام و چند هوا را در ذهن همگان تداعی می‌کند.  مجید فرقانی - دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان خراسان رضوی

ایجاد شده: 30/تیر/1399       آخرین ویرایش: 30/تیر/1399     مقالات و یادداشت ها
اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه‌بندی برندهای "شهر گردشگر" توسط شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه‌بندی برندهای "شهر گردشگر" توسط شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

به گزارش هتل‌نیوز ، ایده طرح "شهر گردشگر" برای اولین بار در سال ۹۶ توسط "محمد محب‌خدایی" معاون وقت گردشگری کشور مطرح شد. وی بر این عقیده بود که شهرها باید از نظر گردشگر پذیری ارزیابی شوند و شهری که معیارهای لازم را ندارد، خود را برای پذیرش گردشگران آماده کند. بعد از گذشت حدود سال از ارائه این طرح، شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی قصد ارزیابی و رتبه‌بندی شهرهای گردشگری را دارد و معیارهایی مانند آینده‌نگری برند، تاثیرگذاری عاطفی، مدیریت تعاملات، وفاداری مخاطبان به برند، محیط و اتمسفر، دسترس‌پذیری و تحرک‌پذیری، اوقات فراغت، مهمان‌نوازی و ... از جمله معیارهای این ارزیابی معرفی شده است. بر اساس این ارزیابی، شهرها از یک تا پنج ستاره به ترتیب تحت عنوان مستعد توسعه گردشگری، متعهد به گردشگری، گردشگر پذیر، مقصد گردشگری و دوستدار گردشگری، دسته‌بندی خواهند شد که تاکنون چهار شهر شیراز، همدان، کرمان و یزد به عنوان پایلوت ارزیابی شده‌اند و هر کدام بر اساس این ارزیابی‌ها سه ستاره را به دست آورده‌اند. "خشایار نیکزادفر" مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در رابطه با اجرای این طرح، اظهار داشت:  در این طرح شهرهای کشور از حیث قدرت برند گردشگری شهر، تجربه و ادراک گردشگران، نگرش جامعه محلی نسبت به توسعه گردشگری و ... مورد ارزیابی و مقایسه قرار خواهند گرفت. "نیکزادفر" ابراز داشت: ظرفیت‌های متمایز گردشگری شهرها و روستاهای سراسر کشور به صورت تخصصی، شناسایی و در سطح ملی و بین‌المللی معرفی خواهند شد.  وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی برای شهرهای اردبیل، شیراز، یزد و کرمان انجام شده است، گفت:  برنامه‌ریزی برای سایر شهرهای دیگر در سطح کشور نیز انجام شده است و بر اساس اولویت درخواست‌های واصله از سوی مسئولین استانی و شهری عملیاتی خواهد شد.

ایجاد شده: 30/تیر/1399       آخرین ویرایش: 30/تیر/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...