مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به آخرین وضعیت هتلهای در حال احداث استان، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته، موانع موجود برای تکمیل و بهرهبرداری از تعدادی از طرحهای هتلسازی برطرف شده است. "قاسمی" ابراز داشت: نواقص هتل "شاپور خواست" خرمآباد برطرف شده و تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید. همچنین فاز اول هتل "صدف" که مجموعه پذیرایی است تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد. به گزارش هتلنیوز ، وی در تشریح آخرین وضعیت هتل "بام" خرمآباد نیز گفت: این هتل دارای پیشرفت فیزیکی حدود 35 درصد بوده که با مجموعه منابع طبیعی و شهرداری، مشکلاتی دارد و قطعا در صورت رفع این چالشها عملیات احداث پروژه سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. این مقام مسئول، هتل "صخرهای" را یکی از پروژههای هتلسازی بلاتکلیف استان لرستان پس از گذشت بیست سال، معرفی کرد و افزود: با تلاشهای صورت گرفته، مشکل تعیین تکلیف راه دسترسی این هتل تا حدودی برطرف شده است ولیکن سرمایهگذار معتقد است که بایستی قیمت فروش این راه کاهش یابد. "قاسمی" پیشرفت فیزیکی هتل "صخرهای" را 60 درصد اعلام کرد و گفت: نمیتوانیم مدت زمان معینی برای تکمیل و بهرهبرداری از این هتل، اعلام کنیم. وی در خصوص آخرین وضعیت احداث هتل "کیو" نیز گفت: حدود 10 تا 15 سال پیش زمینی به سرمایهگذار واگذار شد که متاسفانه هنوز عملیات اجرایی این طرح آغاز نشده است و به نظر میرسد بایستی سرمایهگذار را خلع ید و زمین به شخص دیگری واگذار شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در ادامه با اشاره به انجام عملیات اجرایی سایر پروژههای هتلسازی در سطح این استان، گفت: هماکنون حدود 2 هزار تخت اقامتی با درجهبندیهای مختلف در استان لرستان وجود دارد که امیدواریم با افتتاح و بهرهبرداری از این طرحها شاهد افزایش قابل قبول تختهای اقامتی در استان باشیم.
ایجاد شده: 18/آذر/1397 آخرین ویرایش: 18/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مجمع عمومی جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل روز گذشته با حضور "نادر فلاحی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در محل سالن اجتماعات هتلآپارتمان "قهوهسویی" برگزار شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این مجمع، اظهار داشت: اداره کل در راستای توسعه صنعت گردشگری استان و با هدف تحقق شعار زمستان بیدار و ارتقای کمی و کیفی خدمات در کنار جامعه صنفی تاسیسات اقامتی است. "نادر فلاحی" ابراز داشت: با توجه به اینکه استان اردبیل و شهرستان سرعین جزو شهرهای برتر به لحاظ برخورداری از مراکز اقامتی است، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور پر کردن خلا اساسنامه، اقدام به تدوین اساسنامه تیپ و ابلاغ آن به جامعه صنفی تاسیسات اقامتی نموده است. وی ادامه داد: اساسنامه تیپ تدوین شده با شفافسازی به تمامی مشکلات و دغدغههای موجود، پاسخ گفته و از این پس عملکرد مجموعه هر شش ماه یکبار منعکس خواهد شد. وی در پایان گفت: ضروری است تا نامزدهای مجمع، برنامههای خود با هدف بهبود عملکرد جامعه صنفی تاسیسات اقامتی را به اداره کل پیشنهاد دهند. لازم به ذکر است در این مجمع به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، اساسنامه جامعه حرفهای هتلداران استان به تصویب نرسید و اعضای هیاتمدیره و مدیرعامل به ارائه گزارش عملکرد و طرح نظرات و پیشنهادات پرداختند. "جعفر بذری" مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در این خصوص اظهار داشت: برای تصویب اساسنامه جامعه حرفهای هتلداران بایستی حداقل دو سوم اعضا حضور داشته باشند که روز گذشته و به دلیل غیبت برخی اعضا این امر امکانپذیر نشد. وی افزود: پس از تصویب اساسنامه جامعه حرفهای هتلداران، مجمع عمومی و انتخابات هیاتمدیره برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 18/آذر/1397 آخرین ویرایش: 18/آذر/1397 اخبار داخلی
بر اساس اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، نرخ تاسیسات گردشگری بر اساس واحد رایج پول کشور ( ریال ) تعیین خواهد شد اما تاسیسات گردشگری میتوانند بر اساس نرخ برابری که بانک مرکزی اعلام میکند و البته با رضایت گردشگران، هزینهها را به صورت ارزهای دیگر هم دریافت کنند. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در رابطه با موضوع ارزی شدن نرخ هتلها و مراکز اقامتی، اظهار داشت: تعیین نرخ هتلها موضوع جدیدی نیست و از سال 94 تاکنون بر اساس دستورالعمل نرخگذاری تاسیسات گردشگری که با توافق جامعه دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان مصرفکننده خدمات هتلها، جامعه هتلداران به عنوان نماینده مراکز اقامتی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نماینده حاکمیت و مردم انجام شده، تعیین میشود. "ولی تیموری" ابراز داشت: بر اساس تصمیم نهایی و همانند سالهای گذشته، این دستورالعمل مورد تائید و امضای هر سه حوزه است و مبنای کار و نرخگذاریها خواهد بود. بنابراین بحث دو نرخی شدن خدمات به این صورت که گروهی از گردشگران ملزم به پرداخت دلار باشند و گروهی دیگر ملزم به پرداخت ریال، مطرح نخواهد بود. وی افزود: مبنای تعرفههای موجود، ریال است اما گردشگران خارجی اگر خودشان بخواهند میتوانند این نرخ ریالی را بر اساس شاخص برابری که بانک مرکزی اعلام میکند به یورو و دلار هم بپردازند. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: این مساله که هتلها میتوانند همانند صرافیها با نرخ شاخصی که بانک مرکزی اعلام میکند، ارز گردشگران را به ریال تبدیل کنند موضوهی است که در دستورالعمل مصوبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز آمده است.
ایجاد شده: 17/آذر/1397 آخرین ویرایش: 18/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در نشست با تورگردانان کشور چین از پیگیری پیشنهاد دریافت "یوان" هتلها، مراکز اقامتی و دیگر تاسیسات گردشگری جهت رفاه حال گردشگران چینی خبر داد. "دلاور بزرگنیا" در دیدار با جمعی از تورگردانان کشور چین با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور، اظهار داشت: مقصد چین هموراه یک بازار ارزشمند در توسعه گردشگران ورودی به کشور به حساب میآید. وی همچنین ابراز داشت: سهم ما از گردشگران چینی با توجه به اینکه ایران یک مقصد ارزان محسوب میشود، کمتر از حد انتظار بوده و امیدواریم با توسعه تعاملات بخش خصوصی و نهادهای دولتی دو کشور، شاهد حضور بیشتر گردشگران چینی باشیم. "بزرگنیا" همچنین به نقش و تاثیر بسزای تبلیغات شفاهی گردشگران خارجی در تصویرسازی درست از ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری ایران تاکید کرد و گفت: نقشی که تورگردانان میتوانند در معرفی کشورها داشته باشند، هیچ نهاد دیگری نمیتواند داشته باشد که این نشاندهنده نق دیپلماسی فرهنگی در توسعه تعاملات میان ملتهاست. در پایان این نشست، مدیران تورگردان کشور چین خواستار استفاده از ارز "یوان" در معاملات خود با مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان تهران شدند که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با قول مساعد برای پیگیری این موضوع بر تکمیل زیرساختهای گردشگری برای حضور هر چه بیشتر گردشگران چینی در تهران، تاکید کرد.
ایجاد شده: 15/آذر/1397 آخرین ویرایش: 15/آذر/1397 اخبار داخلی
عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان معتقد است سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی صنعت گردشگری در کشور بایستی قبل از شروع فعالیت سایتهای رزرواسیون آنلاین، نظارت و بررسی لازم در خصوص نحوه عملکرد این سامانهها را بعمل آورد. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هتلداران سراسر کشور در طول یکسال گذشته و به دلیل نوع نگرش سازمان میراث فرهنگی و در راس آنها معاون گردشگری کشور به این صنعت، دچار مشکلات بسیاری شدهاند به شکلی که از یک سو شاهد اعطای آزادی و حمایت و از سوی دیگر شاهد دخالتهایی نظیر ورود به موضوع نرخگذاری و صدور دستورالعمل برای رزرو اتاقها، بودهایم. به گزارش هتلنیوز "علی معینزاده" ابراز داشت: تا زمانی که نگاه به صنعت گردشگری جامع نباشد و همه جوانب در نظر گرفته نشود با مشکلات و معضلات بسیاری مواجه خواهیم بود. برای مثال طی یکسال گذشته و به دلیل سیاستهای نادرست معاونت گردشگری، مشکلات خانههای مسافر افزایش پیدا کرده است. "معینزاده" بیان داشت: متاسفانه در پی برخی قوانین و آئیننامههای نادرست و بدون هیچ نیازسنجی به همه افراد اجازه داد شد تا در حوزههای مختلف صنعت گردشگری از رزرواسیون و دفاتر خدمات مسافرتی گرفته تا خانههای مسافر، ورود پیدا کنند. وی تصریح کرد: بدون شک گارانتی کردن تمامی و یا بخشی از اتاقها برای هتلها بسیار مطلوب و خوشایند خواهد بود اما در این میان شرکتهایی نیز به وجود میآیند که هیچ نظارتی بر نحوه فعالیت آنها نیست. در واقع بایستی قبل از تاسیس سامانههای رزرواسیون، نظارت و ساماندهی لازم صورت بگیرد تا شاهد بروز چنین اقداماتی نباشیم. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در ادامه افزود: نرخگذاری هتلها در ایران صحیح نیست زیرا بر پایه نرخی که در دهه هفتاد مصوب شده، انجام میشود و هر سال درصدی به آن اضافه میشود. این در حالیست که حتی دو هتل با درجه یکسان در یک منطقه واحد در صورت انجام استانداردسازی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در حقیقت در صنعت گردشگری همه کشور را نباید به یک چشم نگاه کرد. وی همچنین گفت: نرخگذاری به صورت ضابطهمند بایستی آزاد و نرخ در جریان بازار رقابتی و توسط مصرفکننده تعیین شود. این اقدام در اوایل با مشکلاتی مواجه خواهد بود اما در بلندمدت تمامی این مسائل حل و فصل خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان با اشاره به دیگر مشکلات فعلی صنعت هتلداری، گفت: مشکل دیگر صنعت گردشگری و هتلداری کشور در حال حاضر کاهش تعداد مسافران است. قطعا اگر حداقل 70 درصد از ایام سال زمان پیک هتلها باشد، هیچ یک از این مشکلات به وجود نخواهد بود. در نتیجه متولی اصلی صنعت گردشگری باید برنامهریزی لازم را انجام دهد زیرا صنعت گردشگری یک زنجیره است و تمامی اجزای آن به یکدیگر وابسته است. وی در پایان گفت: دولت بایستی بخشی از اختیارات خود را به تشکلهای قانونی گردشگری واگذار کند به شرط اینکه متولیان امر به این موضوع اعتقاد داشته باشند.
ایجاد شده: 15/آذر/1397 آخرین ویرایش: 15/آذر/1397 اخبار داخلی
نخستین هتل هوشمند کشور با نام "ساران" واقع در منطقه نمونه گردشگری شهمیرزاد، شب گذشته به دستور رئیسجمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور "علیاصغر مونسان" معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به طور رسمی افتتاح شد. به گزارش هتلنیوز ، این هتل 4 ستاره با زیربنای 3500 متر مربع در 7 طبقه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان و با مشارکت بانک ملی ایران به بهرهبرداری رسیده و با 24 واحد اقامتی شامل اتاق و سوئیت از ظرفیت پذیرش 150 نفر را داراست. از دیگر امکانات این هتل میتوان به دو طبقه سالن پذیرایی چند منظوره با ظرفیت 1000 نفر، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، کافیشاپ، فروشگاه صنایع دستی و پارکینگ خودرو، اشاره کرد. به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بهرهبرداری از این هتل چهار ستاره، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم شده است. "محمد جهانشاهی" با اشاره به مهمترین ویژگیهای این هتل هوشمند، اظهار داشت: تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی این هتل به صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است. وی ابراز داشت: برخورداری از شبکه تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سامانه کنترل هوشمند از ویژگیهای منحصر بفرد این هتل محسوب میشود و آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار میگیرد. معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه زیرساختهای گردشگری، گفت: تا پیش از آغاز بکار دولت یازدهم مجموعا 8 واحد اقامتی در استان سمنان فعالیت داشت که در دولت یازدهم، دو واحد اقامتی و در دولت فعلی نیز 5 واحد به این تعداد اضافه شده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بیان داشت: در حال حاضر نیز 4 هتل در سطح استان سمنان در حال احداث است و تلاش میکنیم ظرفیت اقامتی استان را از 2570 تخت به 4400 تخت افزایش دهیم. وی افزود: با اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری، درصد اشغال هتلهای استان از متوسط 34 درصد در سال گذشته به 70 درصد در سال جاری افزایش یافته که این روند نشاندهنده رشد و توسعه گردشگری در این استان است. "علیاصغر مونسان" با اشاره به افتتاح 18 واحد بومگردی و 3 پروژه گردشگری تا پایان سال در سمنان، تصریح کرد: عملیات اجرایی یک هتل پنج ستاره در شهرستان مهدیشهر به زودی آغاز میشود و تلاش میکنیم این هتل تا پایان سال به بهرهبرداری برسد.
ایجاد شده: 14/آذر/1397 آخرین ویرایش: 14/آذر/1397 اخبار داخلی
نشست مناسبسازی تاسیسات گردشگری برای معلولین و توانیابان، پیش از ظهر امروز ( سهشنبه 13 آذرماه ) با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونین گردشگری و سرمایهگذاری، معاون فنی استانداری، رئیس جامعه هتلآپارتمانداران و رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی در محل هتل "مدینهالرضا" مشهد، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز در این نشست که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولان برگزار شد، جمعی از مدیران هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، اقامتگاههای بومگردی، دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی بین راهی و سرمایهگذاران پروژههای گردشگری و هتلداری استان خراسان رضوی حضور داشتند. "ابوالفضل مکرمیفر" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در این نشست، اظهار داشت: جامعه هدف ما در مناسبسازی تنها معلولان نیستند بلکه مناسبسازی برای بهرهمندی جانبازان، کودکان و سالمندان انجام میشود. "قاسمی هنری" معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست، ابراز داشت: مناسبسازی به عزم و اراده مدیران نیاز دارد که خوشبختانه در حوزه گردشگری، عزم، اراده و همت کافی وجود دارد. "سعید ولیزاده" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از دیگر حاضرین در این نشست بود که با اشاره به اهمیت موضوع مناسبسازی تاسیسات گردشگری، گفت: بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی در طبقه هم کف قرار دارند و برای تعداد کمی از دفاتر که در طبقات بالایی قرار دارند، داشتن آسانسور از الزامات بوده و مجوزی برای این دفاتر بدون داشتن آسانسور صادر نشده است. رئیس جامعه هتلآپارتمانهای استان خراسان رضوی نیز با تاکید بر مناسبسازی مراکز اقامتی، بیان داشت: مراکز اقامتی که مناسبسازی شوند، دارای مزیت پذیرش اقامت معلولان شده و میتوانند در این زمینه به برند تبدیل شوند. "مهدی آجیلیان" افزود: تا یک دهه دیگر شاهد موجی از سالمندان خواهیم بود و باید از هماکنون برای مناسبسازی آنها اقدام کنیم. "احمد دیناری" معاون سرمایهگذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به هدف اجرای طرح مناسبسازی، گفت: هدف از برگزاری این نشست، مناسبسازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولان، آشنایی با اهمیت موضوع فرهنگسازی و آگاهسازی مدیران بخش دولتی و خصوصی است. سرپرست معاونت گردشگری استان خراسان رضوی نیز در اظهاراتی با اشاره مزایای اجرای طرح مناسبسازی برای مراکز اقامتی، گفت: واحدهای اقامتی که مناسبسازی شدهاند، نشان ویژه مناسبسازی را دریافت میکنند. "یوسف بیدخوری" همچنین گفت: ۵ ماه از آغاز طرح مناسبسازی تاسیسات گردشگری استان گذشته و تا پایان امسال ۵۰ درصداین تاسیسات مناسبسازی خواهد شد. قرائت بیانیه، پایانبخش نشست مناسبسازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بود که در بخشی از آن آمده بود: ما مدیران و دستاندرکاران بخش دولتی و خصوصی گردشگری به موجب این نشست خود را متعهد و مکلف به توجه ویژه به موضوع مناسبسازی فضاهای گردشگری و خدماتی برای جامعه ارزشمند معلولین یا دارای معلولیت دانسته و همیشه و در همه حال هم از بعد فرهنگسازی، آموزش و هم ایجاد و اصلاح فضاهای کالبدی برای ایشان، اهتمام لازم را خواهیم داشت.
ایجاد شده: 13/آذر/1397 آخرین ویرایش: 13/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز از روزی که کلنگ احداث هتل "کویر" بیرجند به زمین زده شد تا به امروز، 25 سال میگذرد و در طول این سالها با وجود وعدههای متعدد هنوز هدف اصلی که برخورداری بیرجند از هتل چهار ستاره بوده، محقق نشده است. به نقل از روزنامه همشهری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی در اسفندماه سال 94 از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی این پروژه و نیاز به 200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن خبر داد. پروژه هتل 4 ستاره "کویر" بیرجند متعلق به سازمان تامین اجتماعی، هلدینگ گردشگری این سازمان ( هگتا ) و گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی است ولیکن کارشناس سرمایهگذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در مردادماه 95 و در گفتگو با رسانهها از عدم عمل به تعهدات از سوی مسئولان این شرکت، خبر داد. "محمدرضا عطاریان" اظهار داشت: این شرکت برای ادامه کار درخواست تسهیلات داده است اما به دلیل اینکه رقم درخواستی بیش از 200 میلیارد ریال بوده است، بانکها نپذیرفتهاند در صورتی که گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، مالک و بهرهبردار هتلهای زیادی در کشور است و توان مالی لازم برای ساخت این هتل را دارد. از سوی دیگر، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز از مقاومسازی مناسب این پروژه خبر داد و گفت: تمامی مطالبات کارشناسان به دلیل طولانی شدن روند پروژه و اصلاحات مورد نیاز، انجام شده و برنامهریزیهای لازم نیز صورت گرفته است. به گفته "مرتضی عربی" شرکت متولی اجرا در این پروژه 12 میلیارد تومان سرمایهگذاری کرده است و حال از طریق مسئولان شهری و استانی اعم از فرماندار، استاندار، نماینده مجلس و ... پیگیری اعتبار مورد نیاز است. وی افزود: مکاتبات لازم انجام و مجوزها نیز دریافت شده است ولیکن آنچه باعث زمین ماندن این پروژه شده، اعلام شرکت متولی اجرا مبنی بر عدم توانایی در تامین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز است.
ایجاد شده: 11/آذر/1397 آخرین ویرایش: 11/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاریها، رئیس اداره آتشنشانی سازمان منطقه آزاد قشم از وقوع حادثه آتشسوزی در هتل "سفیر" قشم به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی و چوبی بودن ساختار داخلی خبر داد و اظهار داشت: پس از 4 ساعت، حریق با تلاش ماموران آتشنشانی خاموش شد. "نجمالدین فریدونی" با اشاره به اینکه 100 درصد این هتل در سه طبقه و 11 اتاق در آتش سوخته است، ابراز داشت: به علت عدم رعایت موارد ایمنی و چوبی بودن ساختار داخلی هتل، آتش در زمان کوتاهی به تمامی بخشها سرایت کرده است. وی افزود: خوشبختانه این حادثه به دلیل تعطیلی هتل، خسارت جانی نداشته و میزان خسارت نیز در دست بررسی است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در خصوص این حادثه، گفت: هتل "سفیر" در شهریورماه سال جاری به دلیل 98 مورد مغایرت با استانداردهای لازم و با هدف ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات، تعطیل شده است. "سید محمد امین جعفری" افزود: اقدام این اداره کل برای اعطای ستارههای واقعی به مراکز اقامتی باعث جلوگیری از فعالیت این هتل شد.
ایجاد شده: 7/آذر/1397 آخرین ویرایش: 7/آذر/1397 اخبار داخلی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه 7 آذرماه ) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون مشترک در خصوص طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده واحده این طرح با 159 رای موافق، 22 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت در ماده واحده اصلاحی این طرح آمده است که از تاریخ تصویب این قانون، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات مقررات با رعایت بند ( د ) ماده ( 29 ) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند ( الف ) ماده ( 28 ) قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل میگردد. همچنین بر این اساس، هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفهجویی در هزینههای جاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأمین می شود. لازم به ذکر است، در تبصره این ماده واحده عنوان شده است که در تشکیل این وزارتخانه رعایت موازین شرعی ضروری است.
ایجاد شده: 7/آذر/1397 آخرین ویرایش: 7/آذر/1397 اخبار داخلی
عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز در خصوص اعطای گواهینامههای هتل برتر از سوی برخی سامانههای رزرواسیون آنلاین، اظهار داشت: متاسفانه متولی اصلی درجهبندی هتلها یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به این موضوع حساسیتی نشان نمیدهد. به گزارش هتلنیوز ، وی گفت: افراد و شرکتهایی وارد موضوع درجهبندی و اعطای ستاره به هتلها شدهاند که آگاهی و تخصصی نسبت به آن ندارند و صرفا به دنبال منافع خود هستند. برای مثال هتلهایی که با سامانه رزرواسیون مورد نظر همکاری میکنند در رتبه بالاتری قرار میگیرند. "علی معینزاده" ابراز داشت: متولی اصلی صنعت گردشگری در ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و طبعا بایستی بر هر حرکتی که مرتبط با این صنعت است، نظارت داشته باشد و بر اساس قوانین موجود مانع از برخی فعالیتها شود و بالعکس اختیاراتی را اعطا کند. "معینزاده" تصریح کرد: گردشگری یک زنجیره است و زمانی که یک فرد یا مجموعه بر اساس منافع خود حرکت میکند بر مجموعه گردشگری کشور اثرگذار خواهد بود. چه دلیلی دارد که یک سامانه رزرواسیون به موضوع درجهبندی هتلها ورود پیدا کند؟ وی با اشاره به نمونههای مشابه این فرایند در سطح بینالمللی، گفت: در وبسایتهای بینالمللی مانند Tripadvisor یا Google نظرات تمامی میهمانان هتل از کشورهای مختلف جهان موجود است. این در حالیست که از میان 100 مسافر ایرانی یک هتل شاید فقط 10 نفر در وبسایتهای داخلی نظر بدهند پس در نتیجه نظرات اعلام شده کامل و جامع نیست. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران ادامه داد: از سوی دیگر هتلی که در یک منطقه مسافر بیشتری از سایرین داشته باشد، نظرات بیشتری نیز خواهد داشت و در این رتبهبندی، نمره بالاتری خواهد گرفت. وی افزود: حتی احتمال دارد که در یک منطقه، هتلی به دلیل مشکلات زیرساختی مانند اینترنت به طور کلی رزرو آنلاین نداشته باشد. این هتل چه تقصیری دارد؟ آیا این هتل واقعا از نظر درجهبندی از سایرین پایینتر است؟ رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در پایان گفت: سوای همه این مسائل، سامانههای رزرواسیون آنلاین برای ورود به هر موضوعی بایستی از نهاد متولی یعنی سازمان میراث فرهنگی، مجوز داشته باشند زیرا این اقدامات میتواند بر رقابت میان هتلها تاثیرگذار و مانع از کسب و کار سالم باشد.
ایجاد شده: 6/آذر/1397 آخرین ویرایش: 6/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران معتقد است که نحوه عملکرد سامانههای رزرواسیون آنلاین در درجه اول بایستی هماهنگ شده و تحت نظارت یک تشکل مشخص صورت گیرد تا هر کسی نتواند وارد این حوزه شود و عملکرد زنجیره صنعت هتلداری کشور را تحت تاثیر قرار دهد. "محمدعلی فرخمهر" در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز و در رابطه با انتخاب هتلهای برتر از سوی برخی سامانههای رزرواسیون آنلاین، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نهادی که به این سامانهها مجوز میدهد بایستی معیارهای انتخاب هتل برتر را نیز مشخص کند. "فرخمهر" ابراز داشت: هر یک از هتلهای کشور بر اساس معیارهای مشخص دارای درجهبندی هستند که از سوی عامل تطبیق و پس از طی فرایند استانداردسازی و قرار گرفتن در کمیسیون درجهبندی، ارائه میشود. پس در نتیجه معیارهای این انتخاب بایستی مشخص و از طریق اطلاعرسانی نیز به هتلها انتقال داده شود. وی افزود: در مجموع نمیتوان مانع از این انتخاب شد و هتلها نیز ابزاری برای مقابله با این موضوع ندارند ولیکن اگر چنانچه معیارهای انتخاب هتل برتر از سوی این شرکتها مشخص باشد بسیار مناسب و زیباتر خواهد بود. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در ادامه گفت: از نظر شخص بنده، اعطای این گواهینامهها اعتباری ندارد و مصرفکننده نیز متوجه میشود که این درجهبندی ریشهدار نیست زیرا به همه هتلها اعطا شده و به نوعی همه به یک چشم دیده شده است.
ایجاد شده: 3/آذر/1397 آخرین ویرایش: 3/آذر/1397 اخبار داخلی