نتایج جستجو...
آینده گذرنامه کووید

آینده گذرنامه کووید

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از گاردین، بسیاری از افراد استدلال می‌کنند که گذرنامه‌های کووید ـ تأییدیه‌هایی که نشان می‌دهد آیا کسی واکسن زده یا نتیجه تست کرونایش منفی بوده یا به کووید ایمنی دارد ـ راهگشا نیست. ما در آخرین گزارشی که در انجمن سلطنتی لندن منتشر کرده‌ایم، نتیجه گرفته‌ایم که این گذرنامه‌ها در بعضی موارد می‌توانند راه‌حل معقولی باشند اما فقط اگر با معیارهای مشخصی منطبق باشند. اصل مطلب این است که این گذرنامه‌ها چطور و کجا به کار روند. در مورد سفرهای بین‌المللی، که زیرساخت‌های تست کووید و سیستم «کارت زرد» در حال حاضر به راه افتاده است، گذرنامه کووید اقدامی منطقی به نظر می‌رسد. دولت بریتانیا نیز گذرنامه کووید را دست‌کم برای گردهمایی‌های بزرگ مثل مسابقات ورزشی در دستور کار قرار داده است. اوایل ماه آوریل امسال، وقتی تیم ورزشی «تگزاس رنجرز» در استادیوم بیس‌بالی که تمام بلیت‌هایش فروخته شده بود بازی می‌کرد، ما نگاهی انداختیم به اینکه وقتی درهای استادیوم‌ها بدون محدودیت باز می‌شود چه اتفاقی می‌افتد: هیچ فاصله‌گیری اجتماعی‌ای انجام نشده بود و تعداد کمی از افراد ماسک زده بودند ـ همه این اتفاقات هم در زمانی رخ می‌داد که ابتلاها اوج گرفته بود و فقط گروه کمی از جمعیت کشور دوز دوم واکسن را دریافت کرده بودند. گذرنامه کووید وقتی می‌تواند در رویدادهای بزرگ به کار بیاید که در کنار سایر اقدامات همچون تهویه هوا و فاصله‌گیری اجتماعی و تست ابتلا و سیستم رهگیری مبتلایان انجام شود. اما در این صورت هم باید معیارهای مشخص ایمنی و ابتلا در مورد آن لحاظ شود. برای اینکه نشان بدهیم آیا کسی به کووید مبتلاست چهار راه وجود دارد: تأییدیه واکسیناسیون یا نتیجه تست PCR، تست تشخیص سریع LFT یا تست آنتی‌بادی است. ما در گزارش‌مان نتیجه گرفتیم که فقط تأییدیه واکسیناسیون یا نتیجه تست PCR می‌تواند معیار مناسبی برای صدور گذرنامه کووید باشد. دلیلش این است که تست‌های آنتی‌بادی معیار معتبری برای ابتلا نیست و تست LFT برای تشخیص ابتلا در افرادی که مبتلا هستند اما میزان کمی از ویروس در بدن‌شان هست مؤثر نیست. این تست دوم به‌خصوص زمانی می‌تواند نامعتبر باشد که توسط یک متخصص گرفته نشده باشد. دولت به‌درستی خط‌قرمزهایی را برای خود در نظر گرفته است. تأییدیه واکسن هیچ‌وقت برای خدمات اساسی مثل سوپرمارکت‌ها و حمل‌ونقل لازم نیست. ولی ورود به درگاه‌های غیرضروری ازجمله رستوران‌ها و کافه‌ها جایی است که این معیار را باید در نظر گرفت. نخست‌وزیر بریتانیا اخیراً گفته است که دیوارهای بین مردم در کسب‌وکارهای برچیده خواهد شد بدون اینکه بگوید کجا گذرنامه‌های سلامتی لازم خواهد بود. اما صاحبان کسب‌وکارها ممکن است احساس کنند حکومت در عوض اینکه دیوارها را بردارد، دارد خودش را به‌جای دیوارها می‌نشاند.   هیئت وزیران ممکن است بخشی از مسئولیت اجرای گذرنامه کووید را بر عهده برخی از کسب‌وکارها بیندازند ولی این کار در مسایل حقوقی و اخلاقی گیر خواهد کرد. برای نمونه، کمیسیون فرصت‌های برابر اشتغال در آمریکا اخیراً به کسب‌وکارها اطلاع داده است که اگر کارمند یا کارگری نتواند به‌علت معلولیت یا عقاید مذهبی واکسن بزند و کسب‌وکار قادر نباشد اقدام بیشتری برای او بکند، از نظر قانونی مجاز است که آن‌ها را از مجموعه نیروهای کار خود کنار بگذارد. این‌ها فقط چند مورد از مواردی است که گذرنامه‌های کووید با آن روبه‌رو خواهند شد. ضروری است اطمینان حاصل شود از اینکه گذرنامه کووید نابرابری را ایجاد نمی‌کند یا آن را وخیم‌تر نمی‌سازد، به‌ویژه در بین کسانی که شاید برای تست‌دادن یا واکسیناسیون تعلل می‌کنند. این گذرنامه‌ها سؤالاتی را نیز از فناوری‌ای که به کار می‌برند و ابعاد داده‌ای که جمع می‌کنند به وجود می‌آورند. آیا این گذرنامه‌ها در امتداد ابزارهای مختلف و اپلیکیشن وزارت بهداشت کار می‌کنند؟ چطور می‌شود از جعل گذرنامه کووید جلوگیری کرد؟ و این گذرنامه‌ها چطور می‌توانند تضمین کنند که داده‌های افراد امن می‌ماند؟ دولت نیز باید روشن سازد که آیا مایل است این گذرنامه‌ها طلیعه تولد نظام بهداشت دیجیتال باشد یا اینکه مثل آنچه در کشورهایی مثل دانمارک اعمال شده، تأییدیه‌های کووید فقط گذرنامه‌هایی است که به‌زودی اطلاعات آن پاک خواهد شد. همه این‌ها سؤالاتی است که به‌روشنی باید به آن‌ها پاسخ داده شود. تأییدیه‌های کووید می‌تواند به اطمینان جوامع از سلامتی مردم بیفزاید اما فقط وقتی که آ‌ن‌ها معیارهای لازم را رعایت کرده باشند. دو نوع گذرنامه واکسیناسیون ویروس کرونا در بریتانیا اولین کمپین ایمن‌سازی دسته‌جمعی در جهان برای محافظت در برابر کووید ـ 19 با استفاده از واکسن‌هایی است که در پاسخ به دنیاگیری کووید-۱۹ در بریتانیا ساخته شده‌است. واکسیناسیون از ۸ دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد. این دو واکسن که در حال حاضر استفاده می‌شود با مشارکت فایزر و بیوان‌تک (واکسن فایزر ـ بیوان‌تک) و دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا (واکسن آکسفورد ـ آسترازنکا) ساخته شده ‌است. سومین مورد تأیید شده اما هنوز اجرایی نشده توسط مدرنا (واکسن مدرنا) ساخته شد. تا تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۱، پنج واکسن دیگر کووید ـ 19 به‌سفارش این برنامه در مراحل مختلف توسعه وجود دارد. در این برنامه براساس سن، مرحله یک از عرضه آسیب‌پذیرترین افراد است. دریافت دوزهای دوم به تأخیر انداخته شد تا افراد بیشتری بتوانند اولین دوز خود را دریافت کنند. هدف برای دادن هر دوز به ۱۵ میلیون نفر در چهار گروه اولویت اول تا اواسط فوریه ۲۰۲۱ اعلام شد و در ۱۴ فوریه این امر محقق شد. تا ۱۵ آوریل به پنج گروه بعدی واکسن داده شد، به این معنی که در آن زمان ۳۲ میلیون دوز تجویز شد. محل واکسیناسیون شامل اقدامات پزشک عمومی، خانه‌های مراقبت و داروخانه‌ها و همچنین بیمارستان‌ها است. باید گفت که دولت در بحث درباره اینکه در این همهمه کووید چه چیزی خوب است یا نه، گذرنامه سلامتی یا گذرنامه واکسن را هم در مقام یک راهکار ارایه کرده و بحث درباره آن بالا گرفته است. طبیعی است که مثل هر بحث دیگری، بخشی از مردم با آن موافق‌اند و برخی مخالف‌اند. تأییدیه‌هایی که به مردم اجازه می‌دهد وارد مکان‌های شلوغی شوند که احتمال ابتلای آن‌ها به کووید زیاد است، می‌تواند به دو صورت صادر شود: گذرنامه کووید که نشان می‌دهد نتیجه تست اخیر کرونای فرد چه بوده و گذرنامه واکسن که نشان می‌دهد فرد واکسن زده است. بیاییم روی گدرنامه واکسن متمرکز شویم. اول یک تمایز اساسی را در نظر بگیریم: یک دنیا تفاوت هست بین نیاز به واکسنی که برای فعالیت‌هایی که به‌نظر اساسی نمی‌آیند زده می‌شود و نیاز به واکسنی که برای انجام فعالیت‌های روزمره لازم و اساسی است. در مورد اول، واکسیناسیون یک امر انتخابی است اما در مورد دوم، واکسن زدن یک اقدام به‌شدت واجب است. وقتی افراد می‌بینند که واکسن یک امر ضروری برای انجام فعالیت‌هیا اجتماعی روزمره است (رفتن به کافه، یا حتی رفتن به سر کار) دو پیامد برایشان پیش می‌آید: آن‌هایی که واکسن نمی‌زنند، عملاً از جامعه حذف می‌شوند. آن‌ها این حذف اجباری از جامعه را به این چشم می‌بینند که دارند کنترل می‌شوند و مجبورشان می‌کنند که واکسن بزنند. واکسیناسیون می‌تواند کاری قلمداد شود که توسط مردم و برای مردم انجام می‌شود. در عوض، واکسن می‌تواند چیزی باشد که از یک نهاد خارجی بر مردم تحمیل می‌شود ـ و بنابراین مقامات سیاسی و همچنین بهداشتی با انجام آن و در چشم مردم در نقش یک «دیگری» ظاهر شوند. تمام این مسایل می‌تواند در مردم خشم ایجاد کند و مردم را به این نقطه برساند که با نرفتن زیر بار واکسن دوباره استقلال و خودمختاری‌شان را به دست آورند. این خودش به اندازه کافی بد است ولی وقتی که مثل یک شکاف بین افرادی که واکسن زده‌اند و آن‌هایی که واکسن نزده‌اند رفتار کند، سنگ مشکلات در چاهی می‌افتد که بیرون‌آوردن آن کار بسیار دشواری خواهد بود. این شکاف هم تصادفی نیست: به‌روشنی نمودار شکاف اجتماعی موجود است. در بریتانیا، کسانی که رابطه بدتری با مقامات دارند، نرخ واکسیناسیون کمتری هم دارند. افزایش فقر رابطه محکمی با کاهش واکسیناسیون دارد. اقلیت‌های قومی، به‌خصوص سیاه‌پوستان، نگرانی‌های بیشتری بابت واکسن‌های کووید دارند. آن‌ها تجربه تاریخی دردناکی که داشته‌اند، باید متقاعد شوند که واکسن به‌نفع آن‌ها و برای رفاه و سلامتی آ‌ن‌ها عرضه شده است، نه برای کنترل آ‌ن‌ها. گذرنامه‌های سلامتی می‌تواند اهمیت واکسن را تحت‌الشعاع قرار دهد و نگرانی‌هایی را به وجود بیاورد که اقلیت‌های قومی براساس تجربه تاریخی خود در زدن آن تأمل و تعلل کنند. آن‏ها همچنین روایت افراد هوادار جنبش‌های ضد واکسن را پیش می‌برند، جنبش‌هایی که هواداران‌شان می‌گویند در واکسیناسیون بیش از آنکه سلامتی مطرح باشد، بحث کنترل افراد اهمیت دارد. زدن واکسن توسط اکثریت جامعه یک امر مهم و حیاتی است و برای اینکه بیماری کنترل شود باید بخش اعظمی از مردم آن را زده باشند اما چنین روایت‌هایی از واکسن که تعداد چشمگیری از افراد را بدبین می‌کند و از سیاست‌های رسمی دور می‌کند، باعث می‌شود خیلی از آن‌ها در مقابل واکسن زدن مقاومت یا تعلل کنند و در نتیجه فوریت درمان بیماری با واکسن تحت تأثیر قرار بگیرد. بی‌عدالتی در واکسیناسیون به‌اضافه گذرنامه واکسن به نژادپرستی واکسن تعبیر می‌شود. به همین علت است که ما باید فوراً کیت‌های این گذرنامه‌های واکسن را کنار بگذاریم و در عوض، تجربیات سلامت عمومی که سال‌هاست به آن رسیده‌ایم: سلامت وابسته است به همکاری پایدار جامعه. گذرنامه‌های واکسن هم سلامت فیزیکی و هم سلامت جامعه ما را به خطر می‌اندازد.

ایجاد شده: 29/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1400     اخبار خارجی
دریافت هزینه عضویت برای تمدید کارت راهنمایان گردشگری را معلق کردایم

دریافت هزینه عضویت برای تمدید کارت راهنمایان گردشگری را معلق کردایم

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " سوات تورال " رییس انجمن راهنمایان گردشگری ترکیه (TUREB)  گفت : راهنمایان گردشگری ترکیه به دلیل کاهش گردشگر، یکی از بخش‌هایی است که تحت‌تأثیر اپیدمی کرونا، ۱۹ ماه با بیکاری دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. تورال با یادآوری این‌که همه‌گیری کرونا، اگرچه جهان را تحت تأثیر قرار داد، ولی بیشترین ضربه را به گردشگری وارد کرد، به‌طوری که تنها افرادی برای طولانی مدت بیکار ماندن، راهنمایان گردشگری بودند. وی افزود: با توجه به این‌که در پنج ماه آخر سال ۲۰۱۹ فصل گردشگری به پایان رسیده بود، در حقیقت روند بیکاری راهنمایان گردشگری پنج ماه قبل از همه‌گیری کرونا شروع شده بود. با این تفاسیر فعالان گردشگری ما تقریباً ۱۹ ماه است که با بیکاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. تورال اظهار کرد: با تلاش‌های انجمن راهنمایان گردشگری ترکیه و حمایت محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه مقرر شده بود تمامی راهنمایان از کمک مالی مربوط به راهنمایان گردشگری بهره مند شوند، ولی تداوم کاهش گردشگر باعث شده است که یک سوم از کسانی که متقاضی دریافت وام پشتیبانی برای راهنمایان گردشگری در آوریل ۲۰۲۰ بودند، با تداوم هفت ماه بیکاری نتوانند اقساط این وام را به دولت برگردانند. وی ادامه داد: انجمن راهنمایان گردشگری ترکیه در این دوران دریافت هزینه عضویت برای تمدید کارت راهنمایان گردشگری را معلق کرد. آن‌ها سعی دارند به هر نحوی از همکاران خود پشتیبانی کنند و با کمترین هزینه آن‌ها را از حرفه اصلی‌شان منحرف نکنند. رییس انجمن راهنمایان گردشگری ترکیه تأکید کرد: بیشتر راهنمایان گردشگری حرفه خود را به عنوان خوداشتغالی انجام می‌دهند و در تعریف اصناف قرار نمی‌گیرند و بیشتر آن‌ها نیز در چتر تأمین اجتماعی قرار ندارند. بنابراین امکان استفاده این قشر از کمک هزینه اعلام شده برای اصناف میسر نیست. وی افزود: راهنمایان گردشگری ترکیه که از مهمترین قدرت‌های نرم این کشور هستند و یکی از ارکان اساسی صنعت گردشگری به شمار می آیند و به تعویق پرداخت وام و دریافت کمک هزینه نیاز دارند. ما می‌بینیم که کشور ما حمایت‌هایی را اعلام و برنامه‌ریزی هم کرده است. تورال گفت: تعداد راهنمایان ترکیه به ۹ هزار نفر می‌رسد، امیدواریم رییس‌جمهور ترکیه دستورالعمل‌هایی را به عنوان کمک هزینه هایی به راهنمایان تخصیص دهد و بازپرداخت وام آن ها به تعویق افتد. کمک هزینه‌ای که در این دوره اعطا خواهد شد، هم روحیه همکاران را افزایش می‌دهد و هم امیدها را زنده نگه می‌دارد و به همکاران ما اجازه می‌دهد در این بخش بمانند.

ایجاد شده: 29/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1400     اخبار خارجی
نقش بوتیک هتل ها در شکل گیری ترندهای جدید میهمان نوازی

نقش بوتیک هتل ها در شکل گیری ترندهای جدید میهمان نوازی

اصطلاح " بوتیک هتل " بیش از چهار دهه است که وارد بخش میهمان نوازی شده است؛ اما با تکامل صنعت گردشگری مفهوم و اهمیت این کلمه نیز تغییر کرده است. آنچه که به عنوان یک ترند بی نظیر آغاز شد، اکنون به یک جریان اصلی تبدیل شده است. سرمایه گذاران و کارآفرینان در ابتدا به بوتیک هتل ها به عنوان فرصتی برای تجارت نگاه می کردند، بدون اینکه مجبور به رقابت در صنعت اقامت باشند. اما بعد از آن شروع به سرمایه گذاری در بوتیک هتل ها به عنوان برندهای فرعی کردند تا سهم بازار را به دست بیاورند؛ زیرا این ترند به آرامی محبوب شد. بوتیک هتل ها که به طور معمول در مناطق شهری یافت می شوند (الزاما نه همیشه) ، امکانات منحصر به فرد و مجللی را برای میهمانان ارائه می دهند.  اکنون ما هتل های بین المللی زنجیره ای زیادی داریم که برندهای بوتیک لوکس را برای به دست آوردن سهم بازار و سرمایه گذاری در رشد ایجاد می کنند. بخش قابل توجهی از این رشد را می توان به مخاطبانی نسبت داد که هتل های سبک زندگی و بوتیک را بر خلاف برندهای بزرگ و زنجیره های عظیم ترجیح می دهند. چرا که آنها به جای استاندارد سازی، برای یک تجربه و شخصی سازی بی نظیر ارزش قائل هستند. مسافر خسته دیگر به دنبال یک اتاق هتل ساده و معمولی نیست. برخی از مفاهیم کلیدی هتل های بوتیک و سبک زندگی که صنعت میهمان نوازی را تحت تأثیر قرار می دهند عبارتند از: مفهوم The "home away from home" "خانه خارج از خانه": ایده ایجاد احساس گرم و دنج، نوازش حواس با دکوراسیون زیبا که همزمان احساس در خانه بودن را ایجاد می کند. این ایده در هتل های گرم و دارای سبک مسکونی جا خوش کرده که با درجه بالایی از خدمات، دارای عملکردی کارآمد هستند. فضاهای اجتماعی: ساعات اجتماعی و تعاملات گاه به گاه بین میهمانان در بسیاری از هتل های بوتیک کاملاً معمول است. این فضا به جای اینکه صرفاً یک فضای کاربردی باشد، بر روند متفکرانه تری از طراحی که شامل لابی به عنوان یک مکان اجتماعی است، تأثیر گذاشته است. نخبگان اجتماعی: این مفهوم ربطی به طبقه و حضور و تعامل یک برند تجاری در شبکه های اجتماعی ندارد. میهمانان باید همانطور که در طول اقامت فیزیکی خود احساس راحتی می کنند، با نام تجاری آنلاین نیز احساس راحتی کنند. محلی سازی: محلی بودن ممکن است یک ضرورت بازاریابی برای هتل های بوتیک باشد؛ زیرا ایجاد پیام تجاری منحصر به فرد برای آنها آسان تر از جنگیدن با نام های بزرگ است. اما این به زودی آگاهی مخاطبان را برای کاوش در سرزمین های جدید، فرهنگ ها، غذاها و موضوعات جدید جلب می کند. بوتیک هتل ها بایستی هویت متمایز خود را حفظ کنند و همچنین بر روی تجربه های فراموش نشدنی و غوطه وری در فرهنگ محلی تمرکز داشته باشند. تجربه طراحی امضا: دیگر دوره ی عدم اصالت و نداشتن تمایز نسبت به رقبا به سر رسیده است. دکوراسیون کلید اصلی است. بنابراین، طرح های جالب و با تأثیر بالا اکنون برای همه هتل ها به ضرورت تبدیل شده است. این مفهوم از آنجا که در طراحی و معماری هتل های آینده بسیار مهم است از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. همانطور که اکنون کارشناسان اشاره کرده اند، طرح های منحصر به فرد دیگر قدرت هتل های بوتیک نیست، به طور معمول یک مضمون شیک و روحیه آمیز به مرحله مفهوم می رود. بسیاری از هتل ها حتی برند های بزرگ، این استراتژی را اتخاذ می کنند تا در میان جمعیتی که تأثیر فزاینده هتل های بوتیک بر صنعت میهمان نوازی را نشان می دهد، برجسته شوند. " الهام محمدی " فعال گردشگری

ایجاد شده: 28/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 28/خرداد/1400     مقالات و یادداشت ها
پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری

پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، به دنبال اعتراض جامعه راهنمایان ایرانگردی در ارتباط با به انحصار کشیدن مصوبه مجلس درباره بیمه راهنمایان توسط دیگر تشکل‌های خصوصی راهنمایان گردشگری، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور تاکید کرد: طبق مصوبه مجلس  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبق مصوبه مجلس، متولی و کارفرمای بیمه راهنمایان گردشگری محسوب می‌شود و ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند. با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هم صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و اجازه نمی‌دهیم به حاشیه کشیده نشود. او افزود: شاخص‌های بیمه با حضور دو تشکل خصوصی گردشگری تهیه شده و نمایندگان هر دو گروه در جلسات مربوطه حضور داشتند. اسامی دوهزار راهنمای گردشگری نیز بر اساس همین شاخص‌ها از سوی اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌ها تهیه شده که هفته گذشته نیز به سازمان تامین اجتماعی داده شد و به‌زودی بیمه آن‌ها به جریان می‌افتد. معاون گردشگری افزود: بخشی از بودجه بیمه در سال ۹۹ به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز شده و قرار است بخشی از بودجه بیمه در سال ۱۴۰۰ هم دریافت شود تا وقفه‌ای در کار بیمه راهنمایان ایجاد نشود. او درباره اعتراض‌ها نسبت به توافق انجمن‌های صنفی با سازمان تامین اجتماعی و محرومیت اعضای دیگر تشکل خصوصی و راهنمایان مستقل از بیمه، تاکید کرد: با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و وارد حاشیه‌های دیگر هم نمی‌شویم.

ایجاد شده: 27/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1400     اخبار داخلی
طرح مفهومی یک ماه عسل فضایی را برای زوج‌ها

طرح مفهومی یک ماه عسل فضایی را برای زوج‌ها

تا کنون به برگزاری ماه عسل در فضا فکر کرده‌اید؟ شاید اغلب افراد چنین چیزی برای آغاز زندگی مشترک در ذهن نداشته باشند اما یک طراح به این موضوع فکر کرده و طرح مفهومی گذراندن ماه عسل در فضا را ارائه داده است. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، «یلکن اکتوری» (Yelken Octuri) که طراح هواپیما و طراح داخلی است، طرحی مفهومی از یک تأسیسات فضایی ارائه داده که Horny Moon Airways نام دارد و به دنبال امکان‌سنجی ماه عسل در فضا است. ایده‌ی اولیه‌ی این پروژه سال‌ها پیش آغاز شد اما با بررسی مقررات هوانوردی موجود، اکتوری دریافت که این پروژه نمی‌تواند آن‌طور که می‌خواهد توسعه یابد. مدتی بعد «ماکسیم والی» (Maxime Vaeli) مسئول برند «وستال» (Vestal) که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه‌ی گردشگری فضایی بود، از این پروژه استقبال کرد تا مجددا در دست اجرا قرار بگیرد. ایده‌ی اکتوری شامل یک ماه عسل ۴۸ ساعته در فضا می‌شود که برای رسیدن به آنجا از یک هواپیما استفاده خواهد کرد و زوج‌ها را تا ارتفاع ۲۰۰ کیلومتری زمین می‌رساند. پس از رسیدن به این ارتفاع، هواپیما کپسول سرنشین‌داری را در مدار زمین قرار می‌دهد که تا ۴۸ ساعت بعد در اختیار زوج‌ها خواهد بود. در کل این شاتل می‌تواند تا ۵ کپسول را در خود جای دهد و این یعنی با هر بار پرواز فقط ۱۰ عروس و داماد خوش‌شانس امکان استفاده از آن را دارند. این وسیله از ۶ پیشرانه در عقب برای پرواز استفاده می‌کند و یک محفظه‌ی بار بسیار کشیده برای قرارگیری کپسول‌ها دارد. هر کپسول گنبدی‌شکل است تا بتواند بیشترین دید را به فضا و زمین فراهم کند. پس از تزریق کپسول ماه عسل در مدار، یک لایه‌ی سقف آن به شکل ۹ گلبرگ باز می‌شود تا از سلول‌های خورشیدی به عنوان منبع انرژی استفاده شود. هرچند طراح توضیح دقیقی درباره‌ی منبع تغذیه‌ی اصلی کپسول نداده است. کف کپسول به صورت بالشی ساخته می‌شود و شامل یک تخت و چند صندلی هم خواهد بود. دو دریچه هم درون کپسول قرار دارد که یکی برای دسترسی به توالت و دیگری برای ورود به کپسول استفاده می‌شود. طراح تأکید کرده که گشت‌وگذار و زندگی در فضا حتی برای چند روز کار آسانی نیست و هنگام فعالیت در ریزگرانش باید مراقب باشند. برای کمک به کاهش خطر، راه حل‌هایی هم ارائه شده است. از جمله استفاده از دیواره‌های بلندتر برای کپسول که باعث می‌شود سطح بیشتری با بالشتک پوشیده شود و یا استفاده از کمربندهای مخصوص که ضمن آزادی عمل، ایمنی هم فراهم کند. با گذشت ۴۸ ساعت، هر کپسول بدون شاتل اولیه و به تنهایی به زمین بازمی‌گردد. برای این کار مانند مأموریت‌های فضایی فعلی ناسا، از سیستم فرود در آب استفاده خواهد شد. برای تنظیم مسیر، ۱۲ پیشران در لبه‌های کپسول تعبیه داده شده‌اند و یک سپر حرارتی هم هنگام ورود مجدد به جو از کپسول محافظت خواهد کرد. هفت چتر نجات هم به فرود آرام کپسول در آب کمک خواهند کرد. در نهایت با فرود در آب، یک قایق لوکس مسافران را به ساحل می‌رساند تا این ماه عسل فضایی پایان یابد. این ایده اگرچه راه زیادی تا عملیاتی شدن دارد، اما گردشگری فضایی یک ایده‌ی رو به گسترش است و احتمالا در آینده می‌توان انتظار چنین چیزی را هم داشت.

ایجاد شده: 27/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1400     اخبار خارجی
سهم ایران از سفرهای گردشگری از دست می رود

سهم ایران از سفرهای گردشگری از دست می رود

به گزارش هتل نیوز ،  " امیرپویان رفیعی شاد "  رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران گفت: در حالی است که برخی از کشور های همسایه پذیرش گردشگران و تورهای خارجی را با رعایت تمام جوانب مربوط به بیماری کرونا آغاز کرده اند، ما نباید از این غافله عقب بمانیم. عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور بیان کرد: صدور روادید برای سفر گردشگران خارجی از کشورهای توسعه یافته به ایران همچنان متوقف مانده است در حالی که سفر گردشگران اروپایی و آسیای جنوبی شرقی که در برابر بیماری کرونا واکسینه شده اند به برخی از کشورهای جهان آغاز شده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران اظهار داشت: برخی از گردشگران خارجی در کشورهای خود واکسینه شده اند و سفر این افراد به کشورهای مورد نظر مشکلی ندارد. تعلل باعث عقب ماندگی ما از کسب درآمدهای ارزی گردشگری خواهد شد رفیعی شاد تاکید کرد: سفر گردشگران اروپایی به کشورهای مقاصد گردشگری و توریسم آغاز شده و اگر در این خصوص تعلل کنیم باعث عقب ماندگی ما از کسب درآمدهای ارزی گردشگری خواهد شد. عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور بیان کرد: چرا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امورخارجه با دریافت اطلاعات گردشگرانی که واکسینه شده اند، بسترهای لازم را برای سفر گردشگران خارجی به کشورمان فراهم نمی کنند؟ رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته معمولا گردشگران از ۶ تا ۱۲ ماه آینده سفرهای خود را برنامه ریزی می کنند، گفت: در این صورت باید طوری برنامه ریزی شود که گردشگرانی که مدارک واکسینه شدن را در اختیار دارند بتوانند با دریافت روادید به صورت گروهی و یا انفرادی به ایران سفر کنند. ضرورت آغاز صدور ویزا به گردشگرانی که واکسینه شده اند رفیعی شاد افزود: پیشنهاد ما این است که صدور ویزا و روادید برای گردشگران خارجی که واکسینه شده اند در سفارتخانه های ایران در کشورهای خارجی آغاز شود تا سهم ایران از گردشگری  و توریسم از دست نرود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران تصریح کرد: از طرفی تعامل با کشورهای مختلف جهان برای صدور ویزا برای اتباع ایرانی حداقل برای افرادی که در کشور واکسینه شده اند، هم اکنون بسیار ضروری است. عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی برای افزایش تقاضا برای سفر به برخی از شهرهای کشور اظهار داشت: در ماه های اخیر بیشتر پروازهای داخلی به خصوص در مسیرهای مشهد، کیش، قشم و شیراز پر می شود و نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند. نبود هم خوانی در عرضه و تقاضای پروازها و سفرهای هوایی این مقام مسئول در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران خاطرنشان کرد: با این حال به علت نگرانی از سفر در مقایسه با ۲ سال پیش هم اکنون عرضه و تقاضای پروازها و سفرهای هوایی همخوانی ندارد و نسبت به گذشته سفر هموطنان بسیار کاهش یافته است. رفیعی شاد بیان کرد: از طرفی وضعیت اقتصادی مردم برای انجام سفرهای گروهی و یا انفرادی مناسب نیست، زیرا کرونا به کسب و کارهای بسیاری از اصناف لطمه زده و تحولات سیاسی نیز در کاهش سفرها تاثیرگذار بوده و سفر اولویت هموطنان ما نیست. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر در بین بیشتر مردم اقبالی برای انجام سفرهای گروهی و یا انفرادی وجود ندارد، گفت: با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا بیشتر کسب و کارها از جمله باشگاه های ورزشی و سینما فعالیت های خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز کرده اند، اما به نظر می رسد که در حوزه گردشگری هنوز در برابر سفرهای گردشگران مقاومت وجود دارد. می توانیم با هماهنگی جامعه هتلداران یک سفر ایمن را برای هموطنان فراهم کنیم رفیعی شاد بیان کرد: این در حالی است که برای انجام سفرهای ایمن در کشور به جای خانه های اجاره ای می توانیم با هماهنگی جامعه هتلداران کشور، یک سفر ایمن را می توانیم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی فراهم کنیم. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران یادآور شد: انجام هرگونه سفرهای هوشمند به جای سفرهای انفرادی به مقاصد تعیین شده با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، سلامتی مردم را در سفرهای گردشگری تضمین می کند. عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور گفت: در برخی از مسیرها که تقاضا برای سفر زیاد است می توانیم با سفر هوشمندانه چرخه گردشگری را در کشور به حرکت در بیاوریم تا بار دیگر شاهد رونق گردشگری در کشور باشیم.

ایجاد شده: 26/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1400     اخبار داخلی
رکورد جدید از رکود سفر خارجی

رکورد جدید از رکود سفر خارجی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سازمان جهانی گردشگری در آخرین گزارش خود از وضعیت بازار گردشگری در سه ماه نخست ۲۰۲۱ از کاهش تعداد گردشگران حتی بیشتر از سال ۲۰۲۰ خبر داد که البته با تکیه بر واکسیناسیون عمومی امید بر بهبودی آرام این بازار را همچنان انتظار دارد. ورود گردشگران بین‌المللی در دوره سه ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۸۳ درصد کاهش یافته است که این امر ناشی از بالا بودن محدودیت‌های سفر و پایین بودن اعتماد و اطمینان مسافران به سفر به‌دلیل شیوع گسترده کرونا بوده است. این روند کاهشی به‌دنبال افت بی‌سابقه ۷۳ درصدی در سال ۲۰۲۰، بدترین سال ثبت شده برای گردشگری بین‌المللی است. این کاهش شدید نشان‌دهنده از دست دادن حدود ۱۸۰ میلیون گردشگر خارجی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ است و این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش ۲۶۵ میلیون نفری را نشان می‌دهد. حجم سفرهای بین‌المللی همچنان ۸۸ درصد کمتر از سه ماه اول سال ۲۰۱۹ یعنی مقطع پیش از همه‌گیری است. همچنین درآمد گردشگری بین‌المللی در سال 2020 حدود 930 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که با توجه به کاهش سفرهای جهانی، 64 درصد کاهش درآمدی را تجربه کرده است. گردشگران بین‌المللی در سال گذشته حدود 536 میلیارد دلار در مقاصد هزینه کرده‌اند که این مبلغ یک‌سوم هزینه‌های سال 2019 با رقم 1466 میلیارد دلار بوده است. براساس این آمارها، آسیا و اقیانوسیه با کاهش 94 درصدی در سه ماه نخست 2021، همچنان نسبت به سایر مناطق بیشترین میزان رکود را تجربه کرده است. این روند کاهشی برای اروپا با افت 83 درصدی، آفریقا کاهش 81 درصدی، خاورمیانه افت 78 درصدی و قاره آمریکا کاهش 71 درصدی برآورد شده است. اگرچه داده‌های ماه مارس آمار کمتر از 65 درصد کاهش در مقایسه با مارس 2020 را نشان می‌دهد اما در مقایسه با سال 2019 کاهش قابل‌توجه 88 درصدی را تجربه کرده است. بسیاری از کشورها محدودیت‌های سختگیرانه سفر از اواخر سال 2020 را به‌دلیل بدتر شدن اوضاع بیماری همه‌گیر با افزایش موارد انواع جدید مجددا اعمال کردند. این محدودیت‌ها شامل آزمایش اجباری، قرنطینه، ممنوعیت مقررات رفت و آمد، ممنوعیت‌های محلی و در برخی موارد بسته شدن کامل مرزها است. در اوایل فوریه 2021 حدود 32 درصد از مقصدهای جهان به‌طور کامل برای گردشگران بین‌المللی بسته بودند و 34 درصد دیگر محدودیت‌های جزئی برقرار کردند. علاوه بر این میزان واکسیناسیون در کشورها و مناطق کندتر از حد انتظار و کاملا نامتوازن بوده است. باتوجه به این شرایط در تمام مناطق جهان در سه ماه نخست سال شاهد کاهش چشمگیر در گردشگران ورودی بوده‌ایم. در چند منطقه جهان شاهد کاهش 90 تا 100 درصدی بوده‌ایم که در آسیا و اقیانوسیه بیشتر به چشم می‌خورد. اروپای مرکزی و شرقی، اروپای جنوبی و مدیترانه‌ای، آمریکای مرکزی، آفریقای شمالی و صحرای جنوبی کاهش زیر 80 درصدی داشته‌اند. مقاصد حوزه کارائیب با افت 61 درصدی کمترین میزان کاهش را در بین سایر مناطق در سه ماه اول 2021 تجربه کرده است. زیرا چندین مقصد این منطقه جزیره‌ای عملکرد بهتری در ماه مارس داشته است. اما چند کشور در ژانویه تا مارس 2021 حتی میزان کاهش را به کمتر از 50 درصد رسانده‌اند که می‌توان به مکزیک، جمهوری دومینیکن، پورتوریکو، ماکائو، مالدیو، آلبانی و بلغارستان اشاره کرد. با این‌حال طبق بررسی‌های کارشناسان سازمان جهانی گردشگری ایجاد اعتماد به بازار گردشگری طی ماه‌های مه تا آگوست 2021 در حال افزایش است. سرعت واکسیناسیون در برخی از بازارهای اصلی و همچنین سیاست‌های ایمن‌سازی گردشگری به‌ویژه گواهینامه سبز دیجیتال اتحادیه اروپا، امیدها را برای بازگشت برخی از بازارها افزایش داده است. با وجود این به‌دلیل افزایش انواع جدید ویروس کرونا و شیوع مداوم بیماری همه‌گیر محدودیت‌های سفر همچنان وجود دارد. در واقع بازگشت بازار گردشگری به ادامه روند واکسیناسیون، شروع مجدد ایمن و مسوولانه گردشگری با واکنش هماهنگ بین کشورها در مورد محدودیت سفر، پروتکل‌های ایمنی استاندارد و ارتباطات موثر بستگی دارد. با توجه به نامشخص بودن وضعیت 2021 حدود 60 درصد از متخصصان زمان بازیابی گردشگری بین‌المللی را در سال 2022 می‌دانند این درحالی است که در نظرسنجی اولیه در ژانویه 50 درصد احتمال بازگشت در سال 2022 را می‌دادند همچنین حدود 40 درصد از آنان بازگشت گردشگری را در نیمه دوم سال 2021 برآورد می‌کنند که این رقم در ژانویه 50 درصد بوده است. متخصصان بازگشت به سطح پیش از کرونا را نیز مورد ارزیابی قرار داده‌اند و حدود 49 درصد از آنها بازگشت به سال 2019 را در سال 2024 یا بعد از آن برآورد می‌کنند و تنها 37 درصد بازگشت به سطح پیش از همه‌گیری را در سال 2023 می‌دانند. این درحالی است که در نظرسنجی ژانویه حدود 47 درصد از کارشناسان معتقد به بازگشت گردشگری در سال 2023 بودند. سازمان جهانی گردشگری در اوایل سال 2021 در پیش‌بینی‌های خود دو سناریو را مطرح کرده بود که احتمال بازگشت را از ماه ژوئیه یا سپتامبر برآورد کرده که میزان کاهش را به 55 درصد یا 67 درصد می‌رساند. اما با توجه به نتایج ضعیف در سه ماه اول 2021، سناریوها نیز به سمت ارقام پایین تجدیدنظر کرد. در سناریوی اول جهش را همچنان از ماه ژوئیه می‌دانند که ورودی‌های بین‌المللی با افزایش 40 درصدی در سال 2021 نسبت به 2020 همراه خواهد بود، اگرچه همچنان 63 درصد کمتر از سطح پیش از کرونا در سال 2019 است. سناریوی دوم که جهش را در ماه سپتامبر درنظر می‌گیرد با 10 درصد افزایش ورود در مقایسه با سال 2020، کاهش 75 درصدی نسبت به سال 2019 خواهد داشت. درحالی‌که تقاضا برای گردشگری بین‌المللی به‌شدت کاهش یافته و همچنان تحت فشار است، گردشگری داخلی در چندین بازار بزرگ همچون چین و روسیه رشد قابل‌توجهی داشته به‌طوری‌که سفرهای هوایی به سطح پیش از کرونا در سال 2019 رسیده است و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. مسافران چینی در تعطیلات یک هفته‌ای جشنواره عید چینی‌ها که در 17 فوریه به پایان رسید، 256 میلیون سفر داخلی داشته‌اند که طبق اعلام وزارت گردشگری چین، نسبت به مدت مشابه در سال 2019 افزایش 75 درصدی داشته است. منبع ؛ دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 26/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1400     اخبار خارجی
صنعت گردشگری دارای پتانسیل بالا و قابلیت های ماندگاری است

صنعت گردشگری دارای پتانسیل بالا و قابلیت های ماندگاری است

🎙 " گفتگویی اختصاصی "محمد علی فرخ مهر " رئیس اتحادیه هتلداران و هتل آپارتمان های تهران با خبرنگار هتل نیوز: ✨ فرخ مهر؛ صنعت گردشگری دارای پتانسیل بالا و قابلیت های ماندگاری است . 🔸 برای بهره مندی از این صنعت نیاز به اجماع، هم افزایی کلیه نهادهای تاثیرگذارمی باشد. 🔸 آنچه که رشد و بالندگی صنعت گردشگری را رقم خواهد زد تعامل بین المللی و اصلاح ساختار و توسعه روابط بین الملل و ایجاد زمینه و انگیزه ورود گردشگران در استقبال دیدار از ایران اسلامی خواهد بود. 🔸 ایجاد فضای مناسب و بهره مندی از برگزاری مراسم اقلیت های مذهبی مقیم ایران و نیز نمایندگان سیاسی، فرهنگی خارجی مقیم ایران و گردشگری در هتل ها موجب ورود آنها به امکان غیر موجه خواهد شد. 🔹 به منظور پایداری دست اندرکاران این صنعت در مقابله با بحران های گوناگون؛ 1️⃣ نیازمند بهره گیری کامل از شورای عالی میراث فرهنگی و استمرار جلسات آن با حضور نمایندگان تشکل های حرفه ای بخش های مختلف صنعت گردشگری 2️⃣ براساس برنامه ششم توسعه، سیاست گذاری و تعامل ذینفعان برابر احکام صادره مطابق سند راهبردی توسعه گردشگری مصوب هیئت محترم دولت در تاریخ 16/06/1399 در راستای رفع موانع و بحران ها و بسته های حمایتی و رونق اقتصاد گردشگری اعم از سیاست های مالیاتی، عوارض ها و سایر موارد پیشگیری کننده جهت پایداری این صنعت. ✍🏻 سميه سادات حسينى | خبرنگار

ایجاد شده: 25/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400     اخبار داخلی
پرواز مستقیم یاسوج - مشهد برقرار می شود

پرواز مستقیم یاسوج - مشهد برقرار می شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " عنایت انصاری فرد " مدیر فرودگاه یاسوج  اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته به ویژه از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت این فرودگاه برای رفاه حال مردم شرکت هواپیمایی پارس ایر پذیرفته است که پرواز یاسوج - مشهد را برقرار کند. وی افزود: تلاش می شود روز افتتاح این پرواز همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) صورت گیرد. مدیر فرودگاه یاسوج تاکید کرد: استمرار و افزایش پرواز ها مشروط به استقبال شهروندان، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی خواهد بود که می طلبد اطلاع رسانی دقیق به مردم استان صورت گیرد تا از این پروازها بهره ببرند. فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند. در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود. ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد. pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود. روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد. ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود. فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد. هم اکنون در روزهای شنبه،دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپیما در فرودگاه شهید امیدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت می گیرد. فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پرواز هفتگی داشت. طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت. بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، ۸ فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است. واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است. فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود. استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.

ایجاد شده: 25/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400     اخبار داخلی
مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی در خصوص میزان استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی پس از بازگشایی‌های اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آن‌جا که فلسفه اقامتگاه‌های بوم‌گردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهره‌بردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت می‌گیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین می‌توان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنی‌داری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق می‌افتاد، داشته‌ایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکرده‌اند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر می‌بریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران همچنین درباره بیمه بی‌کاری در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی ادامه داد: در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارت‌خانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیم‌گیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت می‌گیرد. پیگیر پرداخت‌های بی‌کاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارت‌خانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداخت‌ها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همان‌طور که می‌دانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بوده‌اند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکته‌ای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برون‌رفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر می‌رسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتل‌ها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نظر می‌رسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامه‌ای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رونق کسب‌وکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همان‌گونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که می‌تواند ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی را افزایش دهد، به واسطه کسب‌وکارهایی که به شدت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیوسته شده‌اند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استان‌ها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستان‌های مختلف آن از اقامتگاه‌ها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستان‌های مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنت‌های بومی رخ خواهد داد. وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این وظیفه جدی مدیران دستگاه‌های دولتی است که بتوانند حداقل امسال این موضوع را پررنگ‌تر کنند. ضمنا این قضیه می‌تواند در موضوع کرونا هم موثر باشد، چرا که در این صورت از سفرهای طولانی چندروزه که نیازمند اقامت بین راه است، اجتناب خواهد شد و سفرهای کوتاه یک یا چندساعته را شاهد هستیم که افراد از خانه خود به خانه دیگری می‌روند، چرا که شعار ما همواره این است که اقامتگاه بوم‌گردی یک خانه است. بنابراین شما می‌توانید میهمان خانه‌ای دیگر باشید که صاحب آن خود از امکانات موجود استفاده می‌کند. لذا بسیار حساس نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت سلامت خود و میهمانان و نه «مشتریان» خود است.

ایجاد شده: 25/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400     اخبار داخلی
مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، میزان استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی پس از بازگشایی‌های اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آن‌جا که فلسفه اقامتگاه‌های بوم‌گردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهره‌بردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت می‌گیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین می‌توان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنی‌داری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق می‌افتاد، داشته‌ایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکرده‌اند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر می‌بریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران همچنین درباره بیمه بی‌کاری در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی ادامه داد: در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارت‌خانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیم‌گیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت می‌گیرد. پیگیر پرداخت‌های بی‌کاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارت‌خانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداخت‌ها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همان‌طور که می‌دانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بوده‌اند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکته‌ای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برون‌رفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر می‌رسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتل‌ها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نظر می‌رسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامه‌ای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رونق کسب‌وکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همان‌گونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که می‌تواند ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی را افزایش دهد، به واسطه کسب‌وکارهایی که به شدت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیوسته شده‌اند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استان‌ها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستان‌های مختلف آن از اقامتگاه‌ها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستان‌های مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنت‌های بومی رخ خواهد داد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، میزان استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی پس از بازگشایی‌های اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آن‌جا که فلسفه اقامتگاه‌های بوم‌گردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهره‌بردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت می‌گیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین می‌توان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنی‌داری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق می‌افتاد، داشته‌ایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکرده‌اند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر می‌بریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران همچنین درباره بیمه بی‌کاری در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی ادامه داد: در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارت‌خانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیم‌گیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت می‌گیرد. پیگیر پرداخت‌های بی‌کاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارت‌خانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداخت‌ها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همان‌طور که می‌دانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بوده‌اند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکته‌ای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برون‌رفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر می‌رسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتل‌ها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نظر می‌رسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامه‌ای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رونق کسب‌وکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همان‌گونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که می‌تواند ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی را افزایش دهد، به واسطه کسب‌وکارهایی که به شدت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیوسته شده‌اند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استان‌ها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستان‌های مختلف آن از اقامتگاه‌ها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستان‌های مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنت‌های بومی رخ خواهد داد.

ایجاد شده: 24/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 24/خرداد/1400     اخبار داخلی
بازتاب هتل‌های خاص ایران در رسانه آمریکایی

بازتاب هتل‌های خاص ایران در رسانه آمریکایی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سی‌ان‌ان به مناسبت انتشار کتابی درباره هتل‌های ایران به زبان انگلیسی توسط یک گردشگر سوئیسی، به جنبه‌های متفاوت و کمتر شنیده‌شده از ایران پرداخته است. برخی از مردم برای تاریخ به ایران سفر می‌کنند؛ ۲۴ مکان میراث جهانی یونسکو برای شروع خوب است. دیگران به دنبال فرهنگ و زندگی مردم هستند؛ غذای عالی و مهمان‌نوازی افسانه‌ای که مسافران عادی از آن لذت می‌برند، اما برای «توماس وگمن» سفر به ایران کمی متفاوت بوده است. سی‌ان‌ان‌ آمریکا در این گزارش نگاهی داشته به تجربه سفرِ ایرانِ «توماس وگمن»، گردشگری که کتابی درباره هتل‌های ایران نوشته است. از نظر او، چشمگیرترین نکته در مورد ایران، هتل‌های آن است. البته نه هتل‌های بزرگ هفت‌ستاره، بلکه هتل بوتیک‌های کوچکی که توسط خانواده‌ها اداره می‌شوند، در حالی که کاملاً مدرن و پیشرفته هستند. او می‌گوید: در ایران یک مشخصه عالی درباره هتل بوتیک‌ها وجود دارد که طراحی معاصر را با میراث ایرانی ترکیب کرده‌اند و این در حال افزایش است. وگمن متخصص بیمه در سوئیس است که اولین سفرش را به ایران در سال ۲۰۱۹ انجام داد و آن‌چنان تحت تأثیر این هتل‌ها قرار گرفت که با وجود این‌که تجربه انتشار کتابی را نداشت، تصمیم گرفت کتابی بنویسد. او می‌گوید: هنگام پرواز از تهران به زوریخ به این فکر کردم آیا کتابی در مورد هتل‌های ایران وجود دارد و فهمیدم حتی یک کتاب هم وجود نداد. این درحالی بود که هنگام سفر از ایران و به‌ویژه هتل‌های آن بسیار متعجب و شگفت‌زده شدم. وگمن پس از سفر به ایران، کتابی درباره ۱۶ هتل، عمدتا هتل بوتیک در شهرهایی از تهران و شیراز تا روستایی در جزیره قشم در جنوب ایران، با عنوان «Persian Nights» نوشته است. سی‌ان‌ان‌ در این گزارش مدعی شده که این نخستین کتاب انگلیسی‌زبان است که به هتل‌های ایران اختصاص یافته است و می‌گوید به کسانی که این کشور را نمی‌شناسند نگاه اجمالی از رونق طراحی، فراتر از اماکن تاریخی می‌دهد. وگمن، نویسنده کتاب «شب‌های پارسی» می‌گوید: به هر کشوری که سفر می‌کنید متوجه می‌شوید که واقعیت‌هایی متفاوت از آن‌چه می‌دانید و شنیده‌اید، وجود دارد و اگر آن کشور کمی بسته‌تر باشد و افراد کمتری به آن‌جا سفر کنند تا عکس‌ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، واقعیت‌ها متفاوت‌تر هم خواهد بود. بنابراین احتمالاً تصور غلط بیشتری درباره ایران نسبت به سایر کشورها وجود دارد. کتاب او - که در آن با یک تیم ایرانی کار کرده است ـ ۱۶ هتل ایرانی را به تصویر می‌کشد، اگرچه بیشتر آن‌ها ساختمان‌های نوسازی‌شده میراثی هستند، اما با فروشگاه، گالری و حتی رستوران‌های گیاهخواری پیوند خورده‌اند. او در این کتاب اشاره می‌کند که بسیاری از بخش‌ها توسط زنان اداره می‌شوند. در کتاب شب‌های پارسی به جزئیات یک هتل بوتیک در شهر اصفهان پرداخته شده که ساختمان آن به اواخر دوره قاجار و قرن نوزدهم تعلق دارد، ساختمانی که طراحی مدرنی دارد و عاری از پلاستیک است و از صابون‌های دست‌ساز ارگانیک، غذای گیاهی و حتی دمپایی‌های حصیری ساخت هنرمندان جنوب ایران استفاده کرده است. وگمن می‌گوید: چنین میراث محکمی از گذشته ایران وجود دارد؛ چرا آن‌ها باید بناهای جدید بسازند؟ این (تبدیل ساختمان‌های تاریخی به هتل بوتیک) راهی برای نگهداری آن‌ها است. این گردشگر سوئیسی در کتابش فقط به هتل بوتیک‌ها نپرداخته، سراغ مهمانپذیرهای کوچک (بومگردی‌ها) که به مراتب قیمت پایین‌تری نسبت به هتل بوتیک‌ها دارند هم رفته است. تجربه اقامت در یکی از آن‌ها را که در شهر اصفهان، نزدیک مسجد جامع ـ میراث ثبت‌شده در یونسکو ـ واقع شده شرح داده است؛ خانه‌ای که توسط یک زوج اداره می‌شود و گویی قرار است مدتی با آن‌ها زندگی کنید. این زوج جوان حتی کارگاه چاپ پارچه‌ای را اداره می‌کنند و برای مهمانان دوچرخه دارند.  هر چند به اعتقاد نویسنده کتاب «شب‌های پارسی» هتل‌ها تنها دلیل سفر به ایران نیستند، اما او معتثد است ایران باید در فهرست بازدید همه گردشگران باشد. او می‌گوید: ایران یکی از معدود کشورهایی بود که مدت‌ها بود واقعاً به آن علاقه داشتم؛ ایران، ژاپن و پرو. من کشورهایی را دوست دارم که دارای فرهنگ بسیار قوی و باستانی هستند و از لحاظ تاریخی دارای اهمیت هستند. من با چند ایرانی در اروپا ملاقات کردم و آن‌ها همیشه رفتار بسیار دوستانه‌ای داشته‌اند. او اولین سفرش را پس از جدا شدن از همسرش انجام داد. می‌خواست تنها باشد، به جای سفر با یک گروه، راهنما ـ راننده‌ای را استخدام کرد که هزینه آن در حدود ۱۱۰ دلار در روز بود. وگمن درباره چگونگی پیدا کردن هتل‌های محل اقامتش می گوید: رزرو هتل‌ها آسان بود؛ زیرا همه آن‌ها یکدیگر را می‌شناسند. بسیاری از آن‌ها توصیه‌شده بودند (که همیشه بهترین هستند)، به علاوه من در اینستاگرام و اینترنت تحقیق کردم و کتاب‌های راهنمای ایران را خواندم. فقط هتل‌ها نبودند که وگمن را متعجب کردند، به عنوان کسی که درباره تاریخ ایران تحقیق کرده، جنبه مدرن آن نیز غافلگیرکننده بود. او می‌گوید: من انتظار کشوری سنتی‌تر را داشتم، اما در این هتل‌ها، کافه‌ها و گالری‌هایی شبیه اروپا یا آمریکا بود که متعجب شدم. انتظار نداشتم که یک دستگاه قهوه‌ساز Marzocco ایتالیایی یا یک دستگاه برشته‌کننده قهوه Probat آلمانی ببینم. به نظر می‌رسد خلاقیت قوی وجود دارد. متوجه شدم واقعیت‌های زیادی وجود دارد و من می‌خواستم آن‌چه را که تجربه کردم و لذت بردم نشان دهم. سی‌ان‌ان در گزارشش تاکید دارد وگمن تلاش می‌کند به این نکته اشاره کند کتابی که نوشته درباره هتل‌ها است، نه سیاست. او می‌گوید: مطمئنا واقعیت‌های بسیار متفاوتی درباره ایران وجود دارد، این کشور عربستان سعودی نیست، کره شمالی هم نیست، اما ایالات متحده و انگلیس هم نیست. وگمن به عنوان یک جهانگرد می‌گوید: در سفر به ایران بسیار آزاد بودم. احساس می‌کردم می‌توانم هر زمان که بخواهم به همه جا بروم. من با استفاده از Google Maps دیروقت به اقامتگاه می‌رفتم و همیشه احساس امنیت می‌کردم. او از معماری مساجد و غذاهای ایرانی لذت می‌برد و می‌گوید: آن‌ها خورشت‌های فوق‌العاده می‌پزند و غذاهای گیاهی زیادی دارند، از نظر غذا فرهنگی بسیار غنی دارند. وگمن تحت تاثیر رفتار مردم ایران هم قرار گرفته است و می‌گوید: من یک سال در برزیل زندگی کردم، بنابراین به فرهنگ‌های دوستانه و باز عادت کرده‌ام، فکر می‌کنم ایرانی‌ها دوستانه رفتار می‌کنند. کتاب «شب‌های پارسی» (Persian Nights) پیش از همه‌گیری ویروس کرونا نوشته شده است، وگمن تصمیم دارد با پایان همه‌گیری و روشن شدن اوضاع به ایران برگردد و یک رونمایی از کتابش داشته باشد. منبع : ایسنا

ایجاد شده: 22/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...