نتایج جستجو...
تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها؛ ماموریت جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها؛ ماموریت جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن فجر وزارت گردشگری برگزار شد به ارائه گزارش و تشریح عملکرد شش ماه اخیر پرداخت. "خشایار نیکزاد" در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اینکه شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی کاملا دولتی است، اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی توانمند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حساب می‌آید.وزیر گردشگری کشور نیز در نامه‌ای به وزیر اقتصاد درخواست کرده است تا این شرکت به عنوان یک مجموعه دولتی باقی بماند. "خشایار نیکزاد" ابراز داشت: وظایف و دستورالعمل‌هایی برای شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نظر گرفته شده است که حسب قانون، آنها را اجرایی می‌کنیم. همچنین اقدامات مهمی را در دستور کار داریم که یکی از آنها برای گروه‌های ورودی پنج نفر به بالا از روسیه است که با توجه به موضوع لغو روادید با روسیه در آینده نزدیک بر عهده این شرکت قرار گرفته است. "نیکزاد" ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که بر عهده این شرکت قرار گرفته، موضوع مشارکت در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی است که بهمن‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برگزار خواهد شد. برای این نمایشگاه برنامه‌های متعددی را در دستور کار داریم و نمایشگاه خوبی را برگزار خواهیم کرد. وی در ادامه موضوع احداث سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را یکی از ماموریت‌های قدیمی شرکت متبوع خود معرفی کرد و با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مسیر اجرای این طرح از جمله تهیه زمین، گفت: طی ماه‌های گذشته این موضوع را پیگیری کرده و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم. برای اجرای این طرح با کمک یک مشاور در حال تهیه گزارش دقیقی از وضعیت از اجرای این پروژه در استان‌های مختلف هستیم. وی در ادامع گفت: تامین ساز و کار ارائه بلیط الکترونیکی در اماکن گردشگری کشور نیز یکی دیگر ماموریت‌های این شرکت است و در حال حاضر توانسته‌ایم این موضوع را در 75 مجموعه تاریخی و موزه‌ای تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اجرایی کنیم. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه به موضوع ساماندهی خانه‌های مسافر پرداخت و گفت: این موضوع را به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهیم و در حال حاضر یک سامانه در این رابطه تهیه شده است. وی تصریح کرد: مجری طرح و صاحبخانه می‌توانند به سامانه ساماندهی خانه‌مسافر دسترسی داشته باشند. البته موضوع رزرواسیون با ساماندهی تفاوت دارد و سامانه‌ای که ما طراحی کرده‌ایم ویژه ساماندهی خانه‌های مسافر است و در خصوص رزرواسیون نیز سامانه‌ای را دست طراحی و اقدام داریم. "خشایار نیکزاد" تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها را یکی از ماموریت‌های جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی معرفی کرد که از طریق معاونت گردشگری واگذار شده است و افزود: این موضوع پیش از این توسط یک شرکت خصوصی انجام می‌شد اما اکنون این کار به ما واگذار شده است و اقدامات خوبی نیز در این خصوص در حال اجراست. وی در پایان در رابطه با ساماندهی فعالان حوزه گردشگری سلامت، گفت: در این حوزه شاهد فعالیت دلالان هستیم که به حوزه گردشگری سلامت کشور ضربه وارد می‌کند. به دنبال ساماندهی این وضعیت هستیم تا این حوزه نیز قانون‌مند شود و شاهد سوء استفاده نباشیم.

ایجاد شده: 11/آذر/1398       آخرین ویرایش: 11/آذر/1398     اخبار داخلی
پیگیری جامعه هتلداران ایران برای جبران خسارات وارد شده به هتل‌ها در پی قطعی اینترنت

پیگیری جامعه هتلداران ایران برای جبران خسارات وارد شده به هتل‌ها در پی قطعی اینترنت

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اعتراض برخی هتلداران نسبت به تحمل خسارت ناشی از قطع اینترنت طی یک هفته گذشته، اظهار داشت: در حال بررسی میزات خسارت وارد شده به صنعت هتلداری کشور و جبران آن از مبادی رسمی هستیم. رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در حال پیگیری هستیم تا در صورت امکان از منابع و راه‌های رسمی، خسارت وارد شده به صنعت هتلداری را جبران کنیم. "جمشید حمزه‌زاده" یادآور شد: هتل در شرایط اقتصادی فعلی ایران، کالایی گران محسوب می‌شود که در دسترس طیف گسترده‌ای از مردم نیز قرار ندارد. قصد داریم تا با تصویب طرح‌هایی در مجلس شورای اسلامی مانند معافیت صد درصدی مالیات بر ارزش افزوده، قدرت خرید این کالا در بین مردن را افزایش دهیم. "حمزه‌زاده" افزود: طرح معافیت صد درصدی هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هم‌اکنون روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و با توجه به شرایط پیش آمده در کشور، معطل مانده است. امیدواریم با تصویب این طرح، نرخ هتل‌ها مقرون به صرفه‌تر شود. وی میانگین افزایش نرخ هتل‌ها برای سال آینده را 15 درصد دانست و گفت: این درصد بسته به میزان مسافرپذیری و استاندارد هتل‌ها در هر استان، متغیر است و از مهرماه امسال اجرا شده و تا مهرماه سال 1399 معتبر است. رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: قرار نیست برای تعطیلات نوروز و با آغاز سال جدید، نرخ‌های دیگری اعلام شود یا افزایشی صورت گیرد. "جمشید حمزه‌زاده" در پایان گفت: این افزایش نرخ پیش از اصلاح نرخ بنرین و قطع اینترنت تعیین شده بود و ارتباطی به این مسائل ندارد. نرخ هتل‌ها طبق روال مرسوم، مهرماه هر سال با نظر کارشناسان و تائید وزارت گردشگری و با توجه به شاخص تورم تعیین می‌شود.

ایجاد شده: 4/آذر/1398       آخرین ویرایش: 4/آذر/1398     اخبار داخلی
نمایشگاه تجهیزات هتل، رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی ( Exp Hotel Bordeaux ) - فرانسه ( بوردو )

نمایشگاه تجهیزات هتل، رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی ( Exp Hotel Bordeaux ) - فرانسه ( بوردو )

به گزارش هتل‌نیوز ، نمایشگاه تجهیزات هتل، رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی تحت عنوان Exp Hotel Bordeaux طی سه روز از تاریخ 24 تا 26 نوامبر 2019 ( سوم تا پنجم آذرماه 98 ) در شهر "بوردو" در کشور فرانسه، برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی در حوزه میهمان‌نوازی و صنعت هتلداری در فرانسه است که هر دو سال یکبار در مرکز نمایشگاهی شهر بوردو برگزار می‌شود. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از تجهیزات و خدمات مورد نیاز و مرتبط با هتل، رستوران، آشپزخانه‌های صنعتی، قنادی و نانوایی، پذایرایی، محصولات بهداشتی و صنایع بسته‌بندی، چیدمان و دکوراسیون به نمایش گذاشته می‌شود که برای تبلیغ محصولات و خدمات و همچنین تماس مستقیم با بازدیدکنندگان، فرصت عالی و بی‌نظیری به حساب می‌آید. سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان تمامی بخش‌های مرتبط با صنعت هتلداری و میهمان‌نوازی با حضور در این رویداد می‌توانند اطلاعاتی از آخرین نوآوری‌ها و روندها را کسب کنند.

ایجاد شده: 3/آذر/1398       آخرین ویرایش: 3/آذر/1398     رویدادها و نمایشگاه‌ها
دیدار و گفتگوی معاون گردشگری با سفیر و مدیر بازارهای نوظهور کشور سوئیس در ایران

دیدار و گفتگوی معاون گردشگری با سفیر و مدیر بازارهای نوظهور کشور سوئیس در ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در دیدار و نشست با "چنتل دلی" سفیر سوئیس در ایران و "فدریکو سوماروگا" مدیر بازارهای نوظهور و پروژه‌های خاص گردشگری کشور سوئیس در رابطه با چشم‌انداز همکاری عملیاتی دو کشور در حوزه گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداخت. معاون گردشگری کشور در این نشست‌ها پس از تشریح و تبیین پروژه‌های کلان در دست اقدام از جمله بازبینی برنامه توسعه گردشگری کشور، برند ملی گردشگری کشور، تدوین نظام جامع آموزش گردشگری و همچنین توضیح در خصوص روند فعالیت‌های بخش دولتی و خصوصی از امکان تبادل تجربیات و مشاوره‌های تخصصی و فنی، استقبال کرد. "ولی تیموری" امکان برخورداری از تجربیات موفق کشور سوئیس در حوزه بازاریابی دیجیتال، کسب و کارهای نوظهور، استارت‌آپ‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط را از جمله تعاملات قابل انتظار در روابط گردشگری دو کشور، عنوان کرد و گفت: بازار موفق و پویای کشور سوئیس در حوزه گردشگری، امکانی برای تبادل تجربیات و دانش به ویژه در شاخه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری کوهستان، روستایی، اکوتوریسم و سلامت است. "تیموری" با اشاره به اینکه 91 درصد جمعیت کشور سوئیس در سال 2016 حداقل یک سفر داشته‌اند و بیش از 22 میلیون سفر انجام شده است، افزود: پیرو سند همکاری گردشگری دو کشور که اخیرا امضا شده است، احصای محورهای همکاری برای تدوین برنامه اجرایی نیز در دستور کار قرار گرفت. معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نتایج تحلیل ساختار گردشگری کشور سوئیس و همچنین ارتباط بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر را در روند شکل‌‌گیری ساختار جدید حوزه گردشگری، موثر دانست و از پیشنهاد طرف سوئیسی برای ارسال سند توسعه گردشگری کشور و جزئیات ساختار فعالیت آن به منظور بهره‌یرداری‌های لازم در این زمینه استقبال کرد. برگزاری کمیته فنی گردشگری مشترک دو کشور در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در بهمن‌ماه امسال، یکی دیگر از توافق طرفین در این جلسه بود. همچنین طرف سوئیسی با ابراز خرسندی از دیدار مجدد معاون گردشگری ضمن تشریح نتایج سفر و نشست با بخش خصوصی در طول سفر پنج روزه به ایران بر اجرایی شدن سند همکاری امضا شده میان دو کشور، تاکید و برای هرگونه همکاری در حوزه گردشگری، اعلام آمادگی کرد. "فدریکو سوماروگا" مدیر بازارهای نوظهور و پروژه‌های خاص گردشگری کشور سوئیس، حضور 30 نفر از توراپراتورهای این کشور در تور آشناسازی ایران طی هفته جاری و مذاکره با بخش‌های مرتبط را فرصتی مغتنم برای ارتباط بخش خصوصی دو کشور، عنوان کرد تا پس از بررسی و شناسایی زمینه‌های همکاری، برنامه‌های عملیاتی اتخاذ شود.

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 2/آذر/1398     اخبار داخلی
رونمایی از اقلام تبلیغاتی کشورهای بازار هدف گردشگری + گزارش تصویری

رونمایی از اقلام تبلیغاتی کشورهای بازار هدف گردشگری + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف با حضور معاون گردشگری و مدیران ستادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل معاونت گردشگری، برگزار شد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد با رسانه‌ها، اظهار داشت: بزرگترین چالش گردشگری ما در ابعاد بین‌المللی، ناشناخته ماندن آن است که در حال حاضر پروژه ایران هراسی نیز به آن اضافه شده است. "تیموری" ابراز داشت: دشمنان ما سعی کرده‌اند که درباره شرایط گردشگری ایران سیاه‌نمایی کنند. به همین دلیل جلساتی با ارگان‌های مختلف در این خصوص داشتیم و در این راستا نمی‌توانستیم از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور غافل بمانیم. معاون گردشگری با تشریح این موضوع که میان وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 90 درصد اشتراک وجود دارد، گفت: تصمیم گرفتیم تا با همکاری وزارت امور خارجه نیز بسته دیپلماسی فرهنگی را تهیه کنیم و نهایتا در بهمن‌ماه سال گذشته، تفاهم‌نامه‌ای را در جهت تبلیغات، بازاریابی و معرفی ایران اسلامی، امضا کردیم. وی افزود: موضوع اصلی این تفاهم‌نامه شامل استفاده از ظرفیت دفاتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی گردشگری ایران و استفاده از ظرفیت برگزاری روزهای گردشگری است. در این تفاهم‌نامه همچنین دسترسی به اطلاعات گردشگری که برای فعالیت‌های بازاریابی به آن احتیاج داریم و بحث تدوین اطلاعات بازاریابی برای تعیین کشورها به عنوان بازار هدف کوتاه و بلندمدت مورد توجه قرار گرفته است. معاون گردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: در حال همکاری با حدود 62 دستگاه و نهاد فرهنگی هستیم و بسته فرهنگی در این خصوص در دست تهیه داریم. از سوی دیگر هر رایزن فرهنگی که می‌خواهد به کشور مقصد برود و مستقر شود با معاونت گردشگری همفکری دارد. با هم‌افزایی این سه دستگاه و کمک صدا و سیما و سایر ارگان‌ها می‌توانیم فضا را به سمتی ببریم که چالش‌های اصلی در گردشگری کشور را برطرف کنیم. "ولی تیموری" در ادامه به افزایش 52.5 درصدی گردشگران ورودی به کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه از نظر بودجه و اختیارات کمبودهایی وجود داشته است با همکاری‌هایی که با نهادهای دیگر داشته‌ایم، توانسته‌ایم این ضعف‌ها را پوشش دهیم و به سمت رونق روزافزون گردشگری در کشور پیش برویم. وی ادامه داد: هم‌اکنون بزرگترین معضل ما، اطلاع‌رسانی صحیح است با بتوانیم گردشگر هدف خود را پیدا کنیم. رسانه‌ها در این مسیر همیشه ما را کمک کرده‌اند و به عنوان منعکس‌کننده شرایط گردشگری کشور، همراه ما بوده‌اند.  معاون گردشگری کشور در پایان گفت: گردشگری محور توسعه این کشور است و هر چه دیرتر به اجماع ملی در این خصوص برسیم، به همان میزان دیرتر از مزایای آن برخوردار می‌شویم. گردشگری می‌تواند مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال ما را برطرف کند و درآمد آن به صورت مویرگی در کشور توزیع شود. بنابراین ما در همین راستا این برنامه را در قالب برنامه‌های متمرکز و مسنجم در کشور، اجرا خواهیم کرد. "سید محمدحسین هاشمی" معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست، اظهار داشت: نمایندگان فرهنگی ما در سراسر دنیا، نمایندگان رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم هستند. در موافقت‌نامه‌های فرهنگی بخش گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما از مدتی پیش، تحولات مثبتی بین این دو نهاد انجام شده که مورد استقبال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم واقع شده است. معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی از راه‌های گسترش دیپلماسی فرهنگی را برگزاری تورهای فرهنگی در این زمینه دانست، اظهار داشت: تاکنون گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر در ایران اقامت داشته‌اند و در کشورهای خود تاثیرگذار بوده‌اند. ما به کار گردشگری ایمان داریم و آن را بزرگترین راهبرد در این خصوص می‌دانیم. "سید محمدحسین هاشمی" با اشاره به ارسال اقلام تبلیغاتی تهیه شده از سوی معاونت گردشگری به 30 کشور بازار هدف، ابراز داشت: با فعال شدن حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی، بحث گردشگری نیز بسیار مطرح شده و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات همه مجموعه‌های خود را موظف کرده‌ایم تا بخش عمده‌ای از بودجه خود را به گردشگری اختصاص دهند. "سید رضا هاشمی" رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه نیز طی سخنانی در این نشست، اظهار داشت: بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی، این دستورالعمل به وزارت امور خارجه داده شد که هر چه بیشتر به حوزه گردشگری بپردازیم تا از این طریق بتوانیم درآمد بیشتری را برای کشور داشته باشیم. رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه، ادامه داد: گردشگری در سراسر دنیا باید تبدیل به یک منبع اقتصادی برای کشورمان شود و امیدواریم بتوانیم تا رتبه گردشگری کشور که اکنون 45 است را به 10 ارتقا دهیم. وی افزود: با مشارکت بخش‌های گردشگری وزارت امور خارجه، برنامه راهبردی را آماده کرده‌ایم که در مسیر عملیاتی شدن است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جدا از وزارت امور خارجه نمی‌دانیم و امیدواریم، ایران در دنیا یکی از سرآمدهای این حوزه باشد. در پایان این نشست و با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اقلام تبلیغاتی گردشگری برای کشورهای هدف، رونمایی شد. گزارش تصویری این مراسم را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 16/آذر/1398     اخبار داخلی
چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

به گزارش هتل‌نیوز ، امروزه گردشگری جهان به اینترنت وابسته شده و قطع اینترنت کشور طی روزهای گذشته باعث بروز چالش‌های بسیاری در عرصه گردشگری خارجی شده است. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در گفتگوی اختصاصی با هتل‌نیوز، اظهار داشت: تلاش شده تا با مکاتبه با وزارت امور خارجه و وزارت ارتباطات، راهکاری را برای رفع مشکل اینترنت جهانی برای شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیکی فراهم کنیم. "حسن تقی‌زاده انصاری" ابراز داشت: شرکت‌های گردشگری ایرانی طی یک ماه گذشته در چندین نمایشگاه خارجی، شرکت و ایران را معرفی کرده‌اند ولیکن در حال حاضر امکان دسترسی به ایمیل‌های ارسالی از سوی شرکت‌های خارجی را ندارند. از سوی دیگر در شرایط فعلی امکان مکاتبه و برقراری ارتباط با شرکت‌هایی که از پیش با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته‌اند نیز وجود ندارد. "انصاری" همچنین گفت: تعداد بسیار زیادی از میهمانان و گردشگران خارجی که هم‌اکنون در ایران حضور دارند از طریق واتساپ و شبکه‌های اجتماعی با خانواده‌های خود در ارتباط بودند که این ارتباط هم قطع شده و به ناچار از طریق تماس تلفنی در حال انجام است. وی افزود: به طور کلی شرکت‌های گردشگری و بخش‌های مختلف طی یک هفته اخیر امکان انتشار محتوای تولیدی اعم از مطلب، عکس و فیلم در شبکه جهانی اینترنت که می‌تواند در معرفی جاذبه‌ها و جلب توجه گردشگران خارجی تاثیر بسزایی داشته باشد را از دست داده‌اند. رئیس کمیته کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: موضوع دیگر شرکت‌های خدمات ویزایی هستند که پذیرش مدارک ویزا نیز بخشی از کار آنهاست. این شرکت‌ها از ماه‌ها قبل برای ارائه ویزا به گردشگران و مسافران ایرانی به منظور انجام امور مختلف از جمله سفر، تحصیل و ملاقات با اعضای خانواده، وقت و نوبت داده‌اند ولیکن از ابتدای هفته نمی‌توانند اقداماتی از جمله دریافت و آپلود مدارک و انگشت‌نگاری را انجام دهند. وی تصریح کرد: تعداد زیادی از گردشگران ایرانی دچار سردرگمی شده‌اند زیرا در حال حاضر رزرو هتل، بلیط پرواز، ترانسفر و سایر اموری که از طریق سایت‌های رزرو آنلاین انجام می‌‌شود به سختی در دسترس است. این فعال بخش خصوصی گردشگری کشور با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، گفت: فعالیت جاری بخشی از آژانس‌های مسافرتی محدود و یا حتی متوقف شده است زیرا نمی‌توانند هیچ ارتباطی با شرکت‌های خارجی داشته باشند و اطلاعات را تبادل کنند. "حسن تقی‌زاده انصاری" بیان داشت: جامعه گردشگری الکترونیک از نهادهای مرتبط و مسئول درخواست کرده تا برای شرکت‌های گردشگری دارای مجوز که به طور قانونی فعالیت می‌کنند، یک مسیر اینترنت فراهم شود. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران خاطرنشان کرد: همکاری محدودی برای شرکت‌های خارجی و برخی شرکت‌ها برای انتقال ایمیل انجام شده که البته کافی نیست. این انتظار را داریم تا از هفته آینده شرایط به حالت عادی و طبیعی خود بازگردد زیرا در صورت ادامه این وضع، زیان زیادی متوجه بخش گردشگری ورودی و خروجی کشور می‌شود. وی تاکید کرد: امنیت و توجه به مسائل امنیتی مهمترین موضوع در هر کشور و برای فعالان گردشگری نیز حائز اهمیت است ولی لازم است تا مشکل ارتباطی شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیک، پیگیری و هر چه سریع‌تر حل شود. وی در پایان گفت: جامعه گردشگری الکترونیکی ایران پس از بررسی موضوع در کارگروه‌های تخصصی، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی را به وزارت خارجه و وزارت ارتباطات منعکس کرده است زیرا بحث ویزا موضوعی است که به طور مستقیم به سفارتخانه‌ها و وزارت امور خارجه مرتبط است.

ایجاد شده: 30/آبان/1398       آخرین ویرایش: 30/آبان/1398     اخبار داخلی
نشست هم‌اندیشی مدیران هلدینگ‌ها و گروه‌های هتلداری کشور

نشست هم‌اندیشی مدیران هلدینگ‌ها و گروه‌های هتلداری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست هم‌اندیشی مدیران هلدینگ‌ها و گروه‌های هتلداری کشور به دعوت مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، عصر دیروز ( یکشنبه 26 آبان ) با حضور "سید جواد موسوی" مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات وزارت گردشگری، "علی جیرفتی" مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران و "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران در محل هتل لاله تهران، برگزار شد. "پرهام جانفشان" در این نشست با اشاره به اینکه بالاترین میزان تاسیسات گردشگری در بین استان‌های کشور به تهران تعلق دارد، اظهار داشت: کوچکترین اقدام و تصمیم مثبت، می‌تواند در تمام تاسیسات گردشگری کشور بسط و گسترش پیدا کند. "جانفشان" پس از شنیدن صحبت‌ها و مشکلات مدیران عامل گروه‌های هتلداری، ابراز داشت: بسیاری از مطالبات در کارگروه تسهیل و رفع موانع استانداری، قابل بحث و رسیدگی است و هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی نیز استماع مشکلات هتلداران برای انعکاس و پیگیری در جلسات و کارگروه‌های استانی است. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در ادامه تصریح کرد: بالا بردن ضریب اشغال مراکز اقامتی پایتخت در ایام نوروز، تعطیلات آخر هفته و برگزاری رویدادهای ملی نظیر جشنواره‌های فجر از جمله برنامه‌هایی است که اداره کل به دنبال سیاست‌گذاری و تحقق آن است. وی افزود: برای اجرایی شدن این برنامه‌ها، نیازمند برگزاری چنین نشست‌هایی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین مدیران تاسیسات گردشگری هستیم که به صورت مستمر و ماهانه تا پایان سال 98 برگزار می‌شود. وی در پایان خطاب به مدیران عامل گروه‌های هتلداری گفت: فضای رقابتی سالم به معنای تلاش برای بالا بردن کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران همراه با افزایش ضریب اشغال در مراکز اقامتی استان تهران است.

ایجاد شده: 27/آبان/1398       آخرین ویرایش: 27/آبان/1398     اخبار داخلی
سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری گردشگری با حضور وزیر و روسای تشکل‌های ملی گردشگری + گزارش تصویری

سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری گردشگری با حضور وزیر و روسای تشکل‌های ملی گردشگری + گزارش تصویری

سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری با حضور وزیر و معاون گردشگری، مدیران ستادی وزارت گردشگری و جمعی از روسای تشکل‌های ملی گردشگری ایران با دستور کار بررسی سفر هیات دولتی و بخش خصوصی به کشورهای چین و روسیه و همچنین نحوه شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، وزیر گردشگری کشور در این نشست با تاکید بر حضور قدرتمند در نمایشگاه‌های گردشگری متناسب با نام و جایگاه ایران، اظهار داشت: آماده‌سازی محتوا، بروشور و بسته‌های تبلیغاتی، در اختیار گرفتن فضای مناسب، طراحی غرفه‌های متناسب و حضور فعال و پرانرژی در نمایشگاه‌های گردشگری از جمله مواردی است که باید به طور ویژه دنبال شود. "علی‌اصغر مونسان" ابراز داشت: در سال‌های گذشته، حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری ضعیف بود اما خوشبختانه در چند سال اخیر این روند بهبود یافته است. وی تصریح کرد: انجام تبلیغات مناسب پیش از ورود هیات ایرانی به چین و روسیه، برپایی نمایشگاه‌های مرتبط در حوزه گردشگری و صنایع دستی و ارائه برنامه‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های متنوع ایران نیز باید در این سفرها دنبال شود. "ابراهیم لاریجانی" مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت گردشگری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور وزیر گردشگری و هیات همراه با مشارکت بخش خصوصی در چین و شرکت در سومین اجلاس وزرای مجمع تمدن‌های کهن، افزود: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های متنوع کشور، ارائه بسته‌های گردشگری، برگزاری نشست با حضور فعالان گردشگری ایران و چین و امضای تفاهم‌نامه گردشگری بین دو کشور از برنامه‌های سفر به کشور چین است. وی تصریح کرد: در سفر چین که از 6 تا 10 آذرماه خواهد بود بیش از 60 نفر از فعالان صنعت گردشگری از سراسر کشور، وزیر گردشگری را همراهی می‌کنند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با 80 نفر از فعالان گردشگری چین رودرو خواهند شد و به معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور می‌پردازند. برنامه سفر به روسیه و حضور در نمایشگاه گردشگری این کشور نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تهیه محتوا و جانمایی غرفه مناسب، تولید فیلم و کلیپ برای معرفی ظرفیت‌های  کشور و تبلیغات پیش از حضور هیات ایرانی در این نمایشگاه، تاکید شد. گزارش تصویری سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 27/آبان/1398       آخرین ویرایش: 27/آبان/1398     اخبار داخلی
انتشار فراخوان دومین مسابقه استارت‌آپی سازمان جهانی گردشگری

انتشار فراخوان دومین مسابقه استارت‌آپی سازمان جهانی گردشگری

سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با همکاری موسسه بین‌المللی Globalia فراخوان شرکت در دومین مسابقه استارت‌آپی گردشگری به ‌منظور شناسایی نوآوری‌هایی که منجر به تحول در بخش گردشگری می‌شود را منتشر کرد. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این فراخوان در سطح جهانی منتشر شده و هدف آن پیدا کردن و تقویت و توسعه استارت‌آپ‌هایی است که به‌دنبال ایجاد تحول در بخش گردشگری هستند. متن این فراخوان به شرح زیر است: سازمان جهانی گردشگری بزرگترین رقابت جهانی استارت‌آپی گردشگری را آغاز می‌کند که توسط wakalua مرکز جهانی نوآوری گردشگری راه‌اندازی شده است. آن‌ها به همراه شرکای خود می‌خواهند شما را با مفاهیم اصلی سفر در شکل دادن به آینده روبه‌رو کنند. رقابت خود را با مبتکرترین و پایدارترین ایده‌ها آغاز کنید و به یکی از نقش‌های اصلی بعدی در گردشگری تبدیل شوید. برای این دوره از مسابقه، جوایزی نیز در نظر گرفته شده که برای هر یک از بخش‌ها به شرح ذیل است: تقویت ارتباطات: یکی از سه فینالیست برتر چالش مقابل سرمایه‌گذاران، مربیان، شرکت‌های برجسته و ذی‌نفعان گردشگری بین‌المللی که در 21 ژانویه 2020 در مادرید، اسپانیا برگزار می‌شود باشید. شبکه‌سازی: یک سفر کاملاً رایگان و توانایی دسترسی آزاد به فرصت‌های انحصاری با مدیران گردشگری و ذی‌نفعان جهانی گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی فیتور طی روزهای 22 تا 26 ژانویه 2020 آزمایش ایده و مربیگری: شما می‌توانید یک پروژه آزمایشی را با شرکت‌هایی که چالش شما را بر عهده دارد، طراحی کرده و از مربیگری آن‌ها در سطح جهانی استفاده کنید. آزمایش ایده و ارتقای آن: جایزه ویژه پایداری را به‌ دست آورید و یک ایده را با Globalia به عنوان شرکت برتر گردشگری اسپانیا و آمریکای لاتین اجرا کنید.  شرایط ثبت نام: استارت‌آپ‌هایی که به‌دنبال پروژه‌های سودآور و غیرسودآور هستند. در مراحل اولیه یا سری A قرار دارند.  از نظر ماهیت نوآورانه هستند.  راه‌حل‌های ارزش افزوده و پایداری را برای بخش گردشگری ارائه می‌دهند.  پتانسیل مقیاس‌پذیری و چشم‌انداز رشد بین‌المللی را داشته باشند. معیارهای ارزیابی: استارت‌آپ شما با معیارهای مدل تجاری، تأثیر بالقوه، مقیاس‌پذیری، پایداری و مشخصات تیم ارزیابی می‌شود. برنامه زمانی: اعلام جدول زمانی مسابقه: 12 سپتامبر 2019 شروع فراخوان: 15 نوامبر 2019 پایان فراخوان: 2 دسامبر 2019 آغاز دو هفته‌ای مصاحبه‌های آنلاین با استارت‌آپ‌های منتخب: 16 دسامبر 2019 اعلام فینالیست‌ها: 21 ژانویه 2020 جزئیات بیشتر، شرایط و نحوه ثبت‌نام و حضور در این مسابقه را از طریق لینک زیر مشاهده نمائید. دومین استارت‌آپ سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO )

ایجاد شده: 19/آبان/1398       آخرین ویرایش: 19/آبان/1398     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...