به گزارش هتل نیوز، " سید ناصرالدین طباطبایی " عضو هیئت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: خواستههای صنعت گردشگری از بخش دولتی تغییر نکرده است؛ ما از دولت آینده همان خواستههایی را داریم که از دولت جاری داشتیم؛ خواستههایی که بخش اعظمشان به دلیل مشخص نبودن ساختار و قوانین، تحقق پیدا نکرد و اجرایی نشد. طباطبایی افزود: در کشورهایی که صنعت گردشگری در زمره صنایع اول آنهاست، در هر اتفاقی که در حوزه اقتصاد رخ میدهد یک پیوست گردشگری در نظر گرفته میشود. در ایران هم باید به این سمت برویم و همانطور که مثلاً در هر صنعتی پیوست فرهنگی، پیوست محیط زیستی و ... وجود دارد، پیوست گردشگری هم باید وجود داشته باشد. قانونگذار هم در قوانینی که مصوب میکند، باید نگاه گردشگری را دخیل کند. او با تصریح این مطلب که خواسته مشخص و روشن صنعت گردشگری از دولت آینده، داشتن یک وزیر متخصص است، گفت: ما نمیگوییم که وزیر آینده حتماً باید هتلدار، آژانسدار، راهنمای گردشگری و ... بوده باشد. میگوییم باید ساختار گردشگری را بشناسد؛ حرفهای غیرکارشناسی نزند؛ اینطور نباشد که امروز طی یک دیدار با کسی به نتایجی چنان قطعی برسد که صبح فردا بدون شناخت، همان حرفها را در مراسمی رسمی تکرار کند. ما میگوییم وزیر باید چارچوب گردشگری و ذینفعان آن را بشناسد؛ به مشکلات آن آگاه باشد؛ برای آنها راهحل داشته باشد. انتخاب وزیر گردشگری باید فارغ از خطوط سیاسی باشد. عضو جامعه حرفهای هتلداران ایران با بیان اینکه همه کاندیداهای ریاست جمهوری باید پلان خود را برای گردشگری اعلام کنند، عنوان کرد: باید به گردشگری به عنوان پدیدهای فراتر از مسائل جناحی و سیاسی نگاه کنند؛ اقتصاد که جناح نمیشناسد! وقتی اقتصاد جناحی میشود، همان بلایی سر مملکت میآید که امروز آمده است. ما کاری به جناحهای سیاسی نداریم؛ میگوییم گردشگری را که امروز یکی از صنایع مهم دنیاست، حمایت کنید و توسعه دهید؛ ما امروز باید از کسانی که میخواهند برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری وارد رقابت شوند، برنامه بخواهیم. اگر برنامهای ندادند، تکلیف روشن میشود و میفهمیم گردشگری نمیخواهند. طباطبایی در ادامه افزود: کسی که قرار است در دولت آینده، وزیر گردشگری شود، باید بداند بعد از کرونا چه میخواهد بکند. باید نقشه راه داشته باشد. باید معاون و مدیرانش را با ملاکهای مشخص و راهبردی انتخاب کند. باید کارشناسان ارشدی را که برای صنعت گردشگری تصمیم میگیرند، از حالا بشناسد؛ این کارشناسان ارشد چه کسانی خواهند بود؟ همین هایی که حالا هستند؟! او عدم هماهنگی دستگاههای مختلف در ارتباط با صنعتی فرابخشی مانند گردشگری را یکی از معضلات مهم این صنعت برشمرد و توضیح داد: بحث پیوستهای گردشگری که مطرح شد در اینجا بسیار اهمیت دارد؛ باید به همه دستگاهها در برنامه ابلاغ شود که ضرورتاً پیوست گردشگری داشته باشند. مثلاً وقتی که وزارت راه دارد یک کار بزرگ انجام می دهد، پیوسته گردشگری آن هم مانند سایر پیوستها باید مشخص باشد. وقتی دستگاهها پیوست گردشگری داشته باشند، معنایش این است که مثلاً به وزارت رفاه بگوییم هتلداران تا پایان کرونا بر نمیگردند؛ در حالیکه بقیه بخشها بر میگردند و وارد بازار میشوند. پیوست گردشگری از بسیاری از خسارتها و بازدارندگیهای این صنعت پیشگیری خواهد کرد. عضو جامعه حرفهای هتلداران ایران در بخشی از اظهارات خود توضیح داد که اگرچه به بدنه وزارتخانه انتقادات زیادی دارد اما این انتقاد معنایش نفی تلاشهای انجامشده نیست: کسانی هم بودند که فعالیتهای زیادی کردند و این، نباید نادیده گرفته شود؛ مثلا آقای دکتر تیموری در این مدت تلاشهای زیادی کردند؛ ولی حرف ما این است که با بدنه فعلی گردشگری در وزارتخانه ما راه به جایی نخواهیم برد. اگر میخواهیم صنعت گردشگری را به اهدافی که برای آن متصور شدهایم، نزدیک کنیم، برای اولین بار باید آدمهای صنعت وارد وزارتخانه شوند. کسی که برای هتلدار تصمیم میگیرد باید هتلداری را بشناسد. باید متوجه باشد که وقتی تصمیم اشتباه میگیرد، هزینه آن را کسان دیگری میپردازند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان یزد در پایان درخصوص وضعیت صنعت گردشگری و هتلداری در این استان هم گفت: گردشگری یزد عمدتاً بر پایه گردشگری تاریخی و فرهنگی بنا شده و به این دلیل در کرونا بیشترین لطمه را خورده است و باید نگاه ویژهای برای احیای گردشگری تاریخی فرهنگی به وجود بیاید. انشاالله بعد از کرونا برگشت خوبی داشته باشیم و سرمایه گذاران و فعالان این عرصه حفظ شده باشند. با وضعیت موجود که بخشی از بدنه کارشناسی ما از این صنعت خارج شدهاند، نگرانی وجود دارد که خدای ناکرده این روند ادامه پیدا کند! اگرچه من همکارانم را در این صنعت عاشق میبینم و میدانم که تا امروز عاشقانه جلو رفتهاند و همه تلاش خود را به خرج دادهاند. ما باید به فکر جلوگیری از خسارت بیشتر در این صنعت باشیم. امیدواریم با انجام واکسیناسیون هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود تا به روزهای خوبمان برگردیم.
ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان افزود: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی دلیل اصلی شیوع ویروس کروناست و فرقی نمیکند که پروتکل در جریان سفر نقض شود و یا در شهر محل زندگی. متاسفانه مسئولان ما معمولاً میخواهند به جای حل کردن مشکل، صورت مسئله را پاک کنند. چه بسا عدم رعایت پروتکل در شهر محل زندگی بیشتر هم باشد. چون ما در شهر محل زندگیمان مواجهات گستردهتری داریم. چه برای انجام امور اداری و چه دیگر مسایل روزمره و دیدوبازدیدهای خانوادگی. اینها بسیار پُرخطرتر از سفرهای برونشهری هستند. بنابراین انداختن تقصیرها به گردن صنعت گردشگری فقط پاک کردن صورت مسئله و نوعی عوامفریبی است. او در ادامه گفت: خطر انتقال ویروس توسط ساکنان یک شهر به همدیگر دو برابره خطر انتقال ویروس از طریق مسافران است. متاسفانه مسئولان ذیربط توجه ندارند که با ممنوعیت سفر نه تنها مشکل را حل نمیکنند بلکه یک صنعت را نابود میکنند. آنها با این ممنوعیتها زمینههای بسیار مساعد یک صنعت برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی را از بین میبرند. باید توجه داشته باشیم که سفر با دورهمی فرق میکند. در دورهمیها و مهمانیها و جشنها افراد زیادی در یک مکان جمع میشوند و زمینه انتقال ویروس را فراهم میکنند اما سفر یک خانواده -فرض کنید- چهار نفری که در خانه هم در کنار هم زندگی میکنند و حالا تصمیم گرفتهاند در ماشین کنار هم بنشینند و راهی سفر شوند و در مقصد هم به هتل بروند، چه خطری دارد؟ هتلها هم که از نظر رعایت پروتکل بهداشتی ایمنترین اقامتگاه هستند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه بعد از عید امسال اکثر شهرهای ایران قرمز شدند، افزود: آیا کل شهرهای کشور مقاصد گردشگری بودند؟ میدانیم که نه! این نشان میدهد که موضوع اصلاً سفر نبوده بلکه عدم رعایت پروتکلها در مهمانیها و دورهمیهای خانوادگی و مسائلی از این دست بوده است؛ در حالیکه مسئولان ذیربط سعی کردند همه کاسهکوزهها را بر سر صنعت گردشگری بشکنند. استدعای ما این است که مسئولان ذیربط در زمینه صنعت گردشگری قدری دست از این عوامفریبی بردارند و کارشناسانهتر برخورد کنند. بیگی در پایان واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری از جمله هتلها را بسیار مهم دانست و یادآور شد که برای حفظ ایمنی سفرها لازم است این امر در اولویت قرار گیرد. او در پایان ضریب اشغال هتلهای اصفهان را در نوروز امسال زیر ۱۰ درصد عنوان کرد و این را در تاریخ صنعت هتلداری –به جز نوروز سال گذشته- بیسابقه دانست.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " محمدتقی مستقیمی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان قم گفت: گردشگری در قم همانطور که میدانید، گردشگری زیارتی است؛ یعنی زائران حضرت معصومه هستند که به این شهر سفر میکنند و هدفشان زیارت است. کسب و کار هتلها بستگی تام به حضور زائران در این شهر دارد؛ در وضعیت کرونا متاسفانه گردشگری زیارتی هم تاثیر بسیار زیادی پذیرفت و سبب شد که هتلهای قم تعطیل شوند. هتل خود من از ابتدای کرونا تاکنون تعطیل است و این باعث شده است که بسیاری از کارکنان هتلها بیکار شوند. او در ادامه با بیان اینکه کرونا یک مصیبت جهانی است، گفت: امیدوارم به لطف خدا شاهد پایان این مصیبت در دنیا باشیم؛ در این مدت دیدیم که مقامات اعم از وزیر و وکیل و غیره جلسات مختلف داشتند تا مشکل گردشگری را حل کنند اما بیشتر شاهد حرف و شعار بودیم و نتیجهای برای صنعت گردشگری و هتلداری حاصل نشد. رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان قم حل شدن مسئله واکسیناسیون کرونا را در سطح کشور و همینطور در صنعت گردشگری مهمترین مسئله حال حاضر دانست و در ادامه گفت: در قم ۶۸ هتل داریم و اکثر آنها از جمله هتلهای بزرگ تعطیل هستند؛ چون همانطور که گفتم زائران بعد از کرونا به این شهر نیامدند. در چنین شرایطی که هتلها تعطیل شدهاند و در عین حال هزینههای زیادی دارند و نیروهای متخصص خود را هم از دست دادهاند، طبعاً باید شاهد کمکهایی به این صنعت باشیم؛ در حالی که ما به جز حرف و وعده و برنامههایی که تنها در سطح گفتار میشنویم شاهد هیچ اقدام عملی راهگشایی در این مدت نبودیم.
ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " کامیار اسکندریون " دبیر جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: ما سالهاست که مطالبات زیادی از بخش دولتی داریم و همیشه هم این مطالبات را به طور رسمی و شفاف مطرح کردهایم اما هیچ وقت تحقق پیدا نکرده است. اخیراً بعضی از کسانی که اعلام کاندیداتوری کردند، گفتند گردشگری را در اولویت برنامههای خود قرار دادهاند. ما به عنوان فعالان صنعت گردشگری که سالها چنین وعدههایی را از سویی مقامات شنیدهایم اما نتیجهای ندیدهایم، طبیعی است که فکر کنیم این حرفها صرفاً مصرف انتخاباتی دارد. بخش زیادی از مطالبات امروز ما همان مطالباتی هستند که ما در ادوار گذشته هم پیگیر آنها بودیم و مدتهای زیادی است که همچنان آنها را به عنوان اصلیترین خواستههای صنعت گردشگری مطرح میکنیم و هنوز به نتیجه نرسیدهایم. او سالهای گذشته را بدترین دوران گردشگری و از آن جمله صنعت هتلداری دانست و گفت: گردشگری به سبب اتفاقاتی که افتاد دو سال خاموش را سپری کرد و اگر امروز نگوییم نابود شده است، در خوشبینانهترین حالت باید بگوییم که این صنعت رو به نابودی است. امروز بیش از آنکه به مطرح شدن نام گردشگری در شعارهای کاندیداهای ریاست جمهوری نیاز داشته باشیم به ارائه راهکارهایی نیاز داریم که تضمین اجرایی برنامهها و وعدههای کاندیداها را اثبات کند. اسکندریون با بیان اینکه ما از مشکلات و تنگناهای دولت بی اطلاع نیستیم، عنوان کرد: انتظار ما این بود که دولت در چنین شرایطی حداقل امیدواری کاذب به فعالان صنعت گردشگری ندهد. یعنی بهتر بود میگذاشتند گردشگری مسیر طبیعی خودش را طی کند دبیر جامعه حرفه ای هتلداران ایران در مورد جلسات جامعه در سال جاری هم گفت: در سال جاری جلساتی ترتیب دادیم که متاسفانه به دلیل حاد شدن شرایط کرونایی، لغو شد. آخرین آنها جلسهای بود که هفته گذشته با مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با حضور وزیر و اعضای هیئت مدیره داشتیم که دو روز قبل از برگزاری جلسه منتفی شد. لغو شدن جلسات امری اجتنابناپذیر و خارج از اختیار ماست. آخرین جلسهای که داشتیم، دو، سه روز قبل از آغاز سال جاری بود که در اصفهان در خدمت دوستان بودیم؛ گرچه در سال جاری به دلیل موج جدید کرونا رسما جلسهای نداشتیم اما اعضای هیئت مدیره از طریق فضای مجازی با هم ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارند. ما صرفاً به دلیل رعایت پروتکلها و دشواری رفت و آمد اعضا که از نقاط مختلف ایران به تهران میآیند، مدتی جلسات حضوری را متوقف کردیم تا اوضاع تا حدی بهتر شود و جلسات را دوباره از سر بگیریم. اسکندریون خاطرنشان کرد: وظایف جامعه حرفهای هتلداران ایران در سالهای گذشته گسترش پیدا کرده است. حوزه وظایف و اختیارات جامعه هتلداران ایران دیگر مانند چند سال پیش محدود به مسائلی مانند نرخگذاری، درجهبندی و اموری مانند اینها نیست؛ بلکه حوزه کار ما فراتر رفته است. امروز ما مطالبات زیادی از دولت داریم و پیگیر این مطالبات در سالهای گذشته بخش زیادی از انرژی و وقت جامعه حرفهای هتلداران ایران را مصروف خود کرده است. مطالباتی در حوزههای مختلف از جمله مالیات، بیمه، هزینههای حاملهای انرژی، تسهیلات و مانند آنها. در دو سال گذشته بارها در جلسات این مسایل را مطرح کردیم و مورد بحث و بررسی قرار دادیم به دفعات در ارتباط با آنها با مقامات ذیربط جلسه داشتیم اما هنوز تا حصول نتیجه فاصله زیادی داریم. او در پایان عنوان کرد: اگر چه در این سالها نه از مجلس و نه از دولت، آبی گرم نشده اما جا دارد که مجلس فعلی زمینهای برای تشکیل فراکسیون مستقل گردشگری فراهم کند. همانطور که پیشتر همکارمان جناب آقای بذری هم متذکر شدند، ایجاد کمیسیون مستقل گردشگری میتواند دستاورد مجلس فعلی باشد. گردشگری صنعت مهمی است و طبعاً وجه اقتصادی پررنگی دارد. صنعتی با این مختصات چرا باید زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی مجلس باشد؟ ما خواستار تشکیل کمیسیون مستقل گردشگری در مجلس هستیم.
ایجاد شده: 13/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 13/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، رییس جامعه حرفهای هتلداران ایران گفت: صنعت هتلداری فراموش شده است و به جای حمایت با انواع فشارها و سیاستهای غیرهمراه روبرو است. جمشید حمزهزاده در گفتوگو با سایت جامعه هتلداران ایران عنوان کرد: ضریب اشغال هتلها در این روزها به 2 درصد رسیده و این به معنای به شماره افتادن نفسهای صنعت هتلداری در ایران است. او به نامگذاری سال 1400 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال جاری را سال «تولید؛ پشتیبانیها و مانعزداییها» اعلام کردند و این باید در همه عرصهها مد نظر قرار بگیرد. شرایط امروز کشور میطلبد که بسترهای لازم برای رشد و رونق صنایع داخلی فراهم شود. نه اینکه حقوق کارگران اضافه شود و واحدهای راکد و تحت فشار کرونا قرار گرفته را بدون هیچ کمک و حمایتی موظف به پرداخت کنند. مانند هتلها که در این روزها دشوارترین و بیسابقهترین دوران کار خود را سپری میکنند. این با سخنان مقام معظم رهبری در تضاد است. اینکه سازمان مالیاتی و یا تامین اجتماعی با جرایم سنگین خود فشارهای وارده بر واحدها را دو چندان کنند، آیا نقض اهدافی نیست که در نامگذاری سال جاری مد نظر بود؟ رییس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه دولت نباید به دنبال جبران کسری بودجه خود از طریق جرایم بیمه و مالیات باشد، افزود: این کار به معنای قربانی کردن هتلها به عنوان بخش مهمی از سرمایههای ملی و صنعت مهم گردشگری است. ما مخالف افزایش حقوق کارمندان نیستیم و حتی استقبال هم میکنیم. منتها دولت بیاید سهم 23 درصدی بیمه کارفرماها را تا پایان کرونا ببخشد. همچنین مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را فعلا مشمول معافیت 100 درصدی کند. برای بازپرداخت وامها دورههای تنفس قابل اعتنا و راهگشا در نظر گرفته شود و حمایتهایی از این دست. اینها میتواند مصداق حمایت از تولید باشد. در غیر این صورت عملکرد دولت در تضاد با فرمایش مقام معظم رهبری است.
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 2/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحمید حرمتی " رییس جامعه حرفهای هتلداران خوزستان توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود، ضریب اشغال هتلهای خوزستان در نوروز امسال به 5 درصد هم نرسید و این حکایت از بحران شدیدی دارد. بحرانی که صنعت هتلداری استان خوزستان هرگز مشابه آن را به خود ندیده بود. زیان های سنگینی به واحدهای ما وارد شده است. عضو هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران ایران با بیان اینکه ما قبول داریم شرایط کرونا بعضی مشکلات را اجتناب ناپذیر کرده، افزود: با این حال معتقدیم علتبسیاری از مشکلات به وجود آمده را باید در جای دیگری جسنتوجو کرد. مدیریت و برنامهریزی کلی برای گردشگری کشور مشکلاتی دارد که به عقیده من ریشه آن در بخشهای دیگر و بیرون از گردشگری است. به عنوان مثال بخشی از کرونای جهش یافته از بیرون از کشور و از مرز عراق وارد ایران شد که ربطی هم به گردشگری نداشت. خیلی از کسانی که از مرز خوزستان وارد ایران شدند، گردشگر نبودند بلکه افرادی بودند که از بصره به خرمشهر و آبادان میآمدند و در آنجا خرید میکردند و یا کار تجاری داشتند و روزانه میآمدند و بر میگشتند؛ بنابراین باز کردن غیراصولی مرزها از سوی مدیران و مسئولان دیربط، باعث وارد شدن ویروس کرونای جهش یافته به کشور از مرزهای خوزستان شد. با توجه به اینکه گردشگران داخلی در اتاقهای جدا اقامت میکنند و پروتکلهای بهداشتی هم در هتلها به طور کامل اجرا میشود، باید هیچ مشکلی در صنعت گردشگری و هتلداری در ارتباط با شیوع کرونا وجود ندارد و این را قاطعانه میگوییم. او به ازدحامها در سطح مراکز عمومی اشاره کرد و گفت: به طور مثال در وسایل عمومی حمل و نقل مانند مترو تهران، اتوبوسها و ... مردم به صورت فشرده و بدون رعایت فاصله بهداشتی تردد میکنند. آن همه نزدیک به هم بودن معلوم است که به شیوع کرونا کمک میکند. در حالی که در مراکز رسمی اقامتی مانند هتلها نه تنها چنین خطری وجود ندارد بلکه امنیت بهداشتی و سلامت کامل برقرار است و همانطور که قبلاً هم گفتهام، هتلها حتی از خانههای ما هم بهداشتیتر و امنتر هستند؛ بنابراین مطرح کردن ادعای اینکه در بخش گردشگری و در اقامتگاهها ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، حرفی غیرعلمی و بیاساس است. حرمتی در ادامه عنوان کرد: مشکل دیگری که در بخش گردشگری وجود دارد و بسیار هم خطرناک است، مساله خانههای غیر مجازی است که به شکل غیرقانونی نسبت به پذیرش و اسکان مسافران اقدام میکنند و متاسفانه نظارتی هم بر آنها وجود ندارد. بسیاری از هموطنان ما در تعطیلات نوروز به استانهای شمالی کشور سفر کردند و در خانههای غیرمجاز اقامت داشتند. ما در جامعه هتلداران ایران بارها گفتیم و قبل از تعطیلات نوروز به شکل موکد یادآور شدیم که اگر هموطنان قصد سفر در تعطیلات نوروز دارند، حتماً از قبل مسئله اقامت را با رزرو اقامتگاههای رسمی حل کنند. چرا که اقامتگاههای رسمی به طور کامل پروتکلهای بهداشتی را رعایت میکنند و در آنها امنیت و اطمینان کامل وجود دارد؛ اما عملاً شاهد وضعیتی خلاف آن بودیم و بسیاری از هموطنان ما به جای اقامتگاههای رسمی، خانههای غیرمجاز را انتخاب کردند و متاسفانه شاهد مصیبت بسیار بزرگی هستیم و آمار مبتلایان و تلفات بعد از تعطیلات به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است. پیداست که وقتی چند خانواده با هم خانهای اجاره میکنند، امکان ابتلای آنها به ویروس کرونا بسیاربسیار بیشتر میشود؛ در حالی که اقامتگاههای رسمی اطمینان میدهند که مسافر در زمان اقامت از هر گونه خطری در این ارتباط مصونیت دارد. رییس جامعه حرفهای هتلداران خوزستان گفت: اگر ستاد کرونا و به طور کلی دولت از اقامت مردم در اقامتگاههای رسمی حمایت میکرد و نظارت جدیتری انجام میشد تا در جریان سفر و اقامت پروتکلهای بهداشتی به طور کامل رعایت شود، به اعتقاد ما بعد از عید شاهد این همه ابتلا و تلفات نمیبودیم. مسئولینی که این موضوع مهم را مدیریت نکردند و به پیشنهادها و برنامههای متخصصان گردشگری اعتنایی نداشتند، امروز باید پاسخگو باشند عضو جامعه حرفهای هتلداران ایران در پایان گفت: هتلها سرمایههای این مملکت هستند و امروز وضعیت بسیار ناگواری دارند. کمترین انتظار این است که دولت با در نظر گرفتن معافیتها و بخشودگیهایی به سر پا ماندن هتلها کمک کند. اگر هتلها به سمت تعطیلی بروند، بازگشت آنها بسیار دشوار خواهد بود. امیدوارم دولت این مشکل را جدی بگیرد و نگذارد این سرمایههای مهم ملی از بین بروند.
ایجاد شده: 26/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، عبدالحمید حمیدی " رئیس جامعه حرفه ای هتلداران استان کردستان گفت : حدود 20 هزار و 500 نفر شب در نوروز امسال در واحدهای اقامتی استان کردستان پذیرش شدند. وی افزود: این تعداد مسافر از روز اول عید تا پایان روز سیزدهم در اقامتگاههای استان پذیرش شدند. عبدالحمید حمیدی گفت: این مسافران با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی اسکان داده شدند و از آنها پذیرایی به عمل آمد. رییس جامعه حرفهای هتلداران کردستان در ادامه عنوان کرد: در همین ارتباط ضریب اشغال هتلهای استان کردستان به ۲۵ تا ۳۰ درصد رسید که در مقایسه با تعطیلات عید پارسال ۲۰ درصد رشد داشتیم. او به مشکل شیوع شدید کرونا در دو شهر استان اشاره کرد و توضیح داد: در دو تا از شهرهای استان، یعنی سقز و بانه که از شهرهای بزرگ استان هم هستند، به دلیل وضعیت نارنجی هر دو شهر از ابتدای سال، هتلداران متاسفانه بسیار متضرر شدند؛ آنها هزینههای بسیار زیادی را جهت انجام تعمیرات و ایجاد تغییرات و تهیه تجهیزات و ملزومات کار هتلداری متحمل شده بودند. طبیعی هم بود. به هر حال عید در پیش بود و برای هتلداران، فصل پررونق سفر تعطیلات نوروز است. هتلداران هم میخواستند از این فرصت برای درآمدزایی و جبران بخشی از خسارتها استفاده کنند. بنابراین مثل هر سال برای پذیرش مهمانان نوروزی در هتلها آماده شدند اما متاسفانه این برنامهها و تدارکات جهت آمادگی بی فایده بود و ضریب اشغال هتلهای دو شهر سقز و بانه از ۵ درصد فراتر نرفت. حمیدی از تعامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با جامعه حرفهای هتلداران این استان تقدیر کرد و گفت: تعامل میراث استان با جامعه حرفهای هتلداران استان در جریان تعطیلات نوروز بسیار خوب بود. ستاد سفر اداره کل میراث خوشبختانه شبانهروزی دایر بود و بسیاری از مشکلات مسافران در این ستادها حل شد. ما هم اگر مشکلی داشتیم، نهایت همکاری را به عمل آوردند و از این بابت سپاسگزار هستیم.
ایجاد شده: 25/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 25/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته هتلها به طور کلی تعطیل بود و شرایط خوبی بر آنها حاکم نبود، اظهار کرد: در چند روز ابتدایی نوروز امسال هم پذیرش مسافر حدود ۴۰ درصد ظرفیت هتلها بود و پس از آن با اوجگیری کرونا به حدود ۱۲ درصد کاهش یافت که این وضعیت شرایط بحرانی و اسفناکی را برای هتلداران به وجود آورد. وی افزود: در شرایطی که دلیل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا رعایت نشدن پروتکلها، انجام دید و بازدیدها و خریدهای شب عید بوده است اما تبلیغات، سفر را عامل این معضل معرفی میکند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه علاوه بر شیوع کرونا، وضعیت نامناسب اقتصادی مردم هم دلیل دیگری برای کاهش مسافرتها است، یادآور شد: در این شرایط، سفر در جایگاه آخر سبد هزینههای یک خانوار قرار دارد که معمولاً بعد از تأمین مخارج دیگر به آن توجه میشود. بیگی تصریح کرد: در حالی این وضعیت برای هتلداران به وجود آمده است که این گروه از فعالان صنعت گردشگری خواستار افزایش درآمد نیستند و فقط دنبال تأمین هزینههای جاری و حفظ موجودیت و بقای خود هستند، اما با وجود شرایط پیش آمده هرچه میگذرد هزینهها افزونتر و درآمد هتلداران کمتر میشود. وی گفت: در برابر خسارات وارد آمده، از این گروه از فعالان صنعت گردشگری حمایت نمیشود، البته مهلت برای بازپرداخت برخی تسهیلات و ارائه تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به برخی هتلداران انجام شده، اما بازپرداخت همین تسهیلات نیز بر معضلات آنان افزوده است. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش مسافرتها در یک سال اخیر، ۱۵ هتل و مهمانخانه سنتی در اصفهان تعطیل شده و تعداد دیگری هم در آستانه تعطیلی قرار دارد، لذا ادامه این شرایط ضرر غیرقابل جبرانی بر صنعت گردشگری استان و کشور وارد میکند.
ایجاد شده: 22/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان خراسان رضوی، اظهار داشت: سفر هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران به مشهد، اتفاق خوبی بود که در گردشگری و هتلداری استان خراسان رضوی رخ داد. "امیر سزاوار" ابراز داشت: در جریان این سفر از نظرات روسای جوامع هتلداری استانها و تجربیات آنها در استانشان بهره گرفتیم. از جمله مباحث مطرح در این جلسه، اساسنامه جامعه هتلداران ایران بود که مقرر شد با تشکیل کارگروهی، اصلاحات آن را به موقع انجام دهیم. وی همچنین گفت: از دیگر موضوعات این جلسه، تشکیل اتاق فکری برای صنعت هتلداری کل کشور بود تا نظرات و ایدههای کارشناسی به صورت اختصاصی در آنجا مطرح شود.
ایجاد شده: 12/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 12/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به تورمی که کشور در یک سال گذشته دچار آن بوده است، افزایش ۳۰ درصدی نرخ هتلها برای جبران خسارات بیمعناست. "امیر سزاوار" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: موضوع افزایش نرخ هتلها و واحدهای اقامتی هنوز ابلاغ نشده و ما از دستورالعمل آن هیچ اطلاعی نداریم. "سزاوار" همچنین گفت: در استان خراسان رضوی و در شهر مشهد، قیمت بالغ بر ۹۰ درصد هتلها به علت اینکه استانداردسازی شدهاند بر اساس نرخ آزاد محاسبه میشود. وی افزود: نرخ آزاد به این معنی نیست که هر قیمت پیشنهادی مورد قبول واقع شود بلکه باید با هماهنگی جامعه و سازمان و دریافت تائیدیه صورت گیرد. رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی در پایان گفت: قانون افزایش نرخ ۳۰ درصدی که مطرح شده مخصوص هتلهایی است که کار استانداردسازی آنها انجام نشده است.
ایجاد شده: 6/آبان/1399 آخرین ویرایش: 6/آبان/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت هتلهای این استان، اظهار داشت: طی شش ماه گذشته از شیوع کرونا، خسارت وارد شده به هتلهای شهر مشهد حدود 900 میلیارد تومان بوده است. "امیر سزاوار" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: در حال حاضر از بین 238 هتل موجود در شهر مشهد فقط 60 هتل ( یک چهارم ) به ضریب اشغال 5 یا 6 درصد مشغول به فعالیت هستند "سزاوار" تصریح کرد: ملاک این درصد اشغال، تعداد هتلهای فعال در شرایط فعلی است ولی در اصل باید کل هتلها در نظر گرفته شود و در واقع ضریب اشغال فعلی تقسیم بر چهار شود. وی همچنین گفت: 80 درصد از 9000 نفر پرسنل شاغل در هتلهای مشهد، تعدیل شدهاند و الباقی نیز مربوط به بخشهای حراست، نگهبانی و تاسیسات هستند که تخصص هتلداری ندارند. رئیس جامعه هتلداران استان خراسان رضوی در ادامه گفت: اعطای تسهیلات حمایتی به این شکل، اقدام خاصی نیست زیرا قبل از این نیز میتوانستیم این تسهیلات را دریافت کنیم. تنها تفاوت این تسهیلات، کاهش میزان بهره آن از 17 به 12 درصد است. وی در پایان گفت: پرداخت وام برای زمانی مناسب است که قصد داریم تاسسیات گردشگری را ایجاد کنیم و برای خروج از بحران، راهگشا نیست.
ایجاد شده: 22/مرداد/1399 آخرین ویرایش: 22/مرداد/1399 اخبار داخلی
آخرین وضعیت بازگشایی هتلها و فعالیت پرسنل مراکز اقامتی در قطب صنعت هتلداری ایران تا به امروز هیچ مجوزی برای پذیرش مسافر در هتلها به صورت محدود یا نامحدود، صادر نشده است. حدود ۹۰۰۰ نفر شاغل در صنعت هتلداری استان در سامانه بیمه بیکاری ثبتنام کردهاند ولی تا این لحظه هیچ مبلغی به این افراد پرداخت نشده است. در حال حاضر بحث تعدیل نیرو به هیچ عنوان مطرح نیست و پرسنل پس از بازگشایی به محل کار باز خواهند گشت.
ایجاد شده: 5/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 5/اردیبهشت/1399 TV