نتایج جستجو...
عربستان سعودی هدف جذب ۱۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ را تعیین کرد

عربستان سعودی هدف جذب ۱۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ را تعیین کرد

به گزارش سرویس خارجی ایتنا و به نقل از  صندوق بین‌المللی پول ؛ عربستان سعودی که پیش‌تر در چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود هدف جذب ۱۰۰ میلیون گردشگر سالانه را تعیین کرده بود، اکنون این هدف را به ۱۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ افزایش داده است.  در گزارش سال ۲۰۲۴، عربستان سعودی توانسته تا سال ۲۰۲۳، یعنی هفت سال زودتر از موعد مقرر، به هدف جذب سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر دست یابد. با گسترش گردشگری غیرمذهبی و برگزاری رویدادهای جهانی نظیر مسابقات فرمول ۱، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ و نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰، عربستان سعودی در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد برجسته گردشگری جهان است. همچنین، تسهیل صدور ویزای الکترونیکی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی و شبکه جاده‌ای و ریلی، در رشد سریع گردشگری این کشور نقش بسزایی داشته‌اند. پروژه‌های عظیمی همچون دریای سرخ و دروازه دیریه نیز به رونق این صنعت کمک کرده‌اند.

ایجاد شده: 21/شهریور/1403       آخرین ویرایش: 21/شهریور/1403     اخبار خارجی
کیشوندان زیر چتر اینترنت رایگان رفتند

کیشوندان زیر چتر اینترنت رایگان رفتند

به گزارش ایتنا ؛ مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش گفت : برای اولین بار در کشور چتر اینترنت وای‌فای رایگان پر سرعت در این جزیره راه‌ندازی شد. این چتر اینترنتی دارای سرعت نسل ۶ است و رایگان در اختیار مردم قرار گرفت. وی افزود : امکان استفاده از این چتر اینترنتی برای تمامی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه فراهم است و  گوشی‌های نسل جدید هوشمند نیز از سرعت نسل ۶ ارائه شده در قالب این طرح بهره‌مند خواهند شد. او گفت : این طرح در اسکله تفریحی راه اندازی شده و  وای فای این چتر اینترنتی بخش زیادی از معابر عمومی مرکز شهر را پوشش می‌دهد. مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت : فقط  با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه می‌توان به چتر اینترنتی کیش در محدوده اعلام شده وصل شد. امکان بهره مندی از این طرح برای کلیه شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی فراهم است.

ایجاد شده: 21/شهریور/1403       آخرین ویرایش: 21/شهریور/1403     اخبار داخلی
رفیعی : فرودگاه ها بابت خدماتی كه وظیفه شان است نباید دست در جیب مردم ببرند

رفیعی : فرودگاه ها بابت خدماتی كه وظیفه شان است نباید دست در جیب مردم ببرند

به گزارش ایتنا ؛ " حرمت الله رفیعی " رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت :  متاسفانه وضعیت در حوزه سفر و گردشگری با اعمال سیاست جدید به گونه‌ای است كه انگار برای پر كردن خزانه خود باید از مردم اخاذی كرد. وی افزود : شبیه به این رفتارها را در تاریخ گذشته كشور سر گردنه ها و از سوی راهزن ها انجام می شد و امروز متولیان با اعمال هزینه ۱۰ یورویی برای سفر خارجی علاوه بر اخذ عوارض خروج از كشور به صراحت دست در جیب مردم می‌برند.   رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تاکید کرد : آقایان یک روز هزینه بلیت هواپیما را گران می كنند و علاوه بر آن از مسافران خروجی عوارض خروج از كشور می گیرند و حالا به مردم می گویند بابت تسهیلاتی كه در فرودگاه ها به مردم می دهند و وظیفه آن ها است باید ۱۰ یورو هم اضافه برای رفتن به سفر خارجی بپردازند. 

ایجاد شده: 20/شهریور/1403       آخرین ویرایش: 20/شهریور/1403     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...