امروز روز جهانی گردشگری بود و سازمان میراث فرهنگی امسال ترجیح داد که هیچ برنامه ای به مناسبت روز جهانی جهانگردی برخلاف رویه جاری سال های قبل برپا نکند. فعالان صنعت گردشگری کشور به عنوان یکی از مهمترین بخش های چرخش مالی و ارزآوری به کشور نیز اینروز را گرامی نداشتند. اما جامعه هتلداران ایران یک بهانه برای پاسداشت روز جهانی جهانگردی یافت و آن هم برپایی نخستین همایش جامعه هتلداران ایران بود که با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و چندتن از اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان میراث فرهنگی برپا شد. برخلاف سال های گذشته که روز جهانی جهانگردی در ایران با برپایی مراسم هایی باشکوه برپا می شد، امسال اما این روز در سکوت اما پربارتر برگزار شد. هتلدارها در جمع انبوه خود در حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مونسان را خطاب قرار دادند و از او خواستند که مشکلات بخش اقامت در صنعت گردشگری ایران را حل کند. یکی از پیشنهادات جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران دو نرخی شدن هزینه اقامت در ایران برای گردشگران بود. او از مونسان خواست که مصوبه ای از دولت بیاورد که براساس آن هتل های ایران بتوانند نرخ اقامت به گردشگران خارجی را به دلار دریافت کنند. به گفته او گردشگران خارجی اکنون در ایران برای اقامت در یک هتل ۵ ستاره با خدمات کامل و صبحانه و ناهار و شام تنها ۸ دلار می پردازند که به معنای مفت فروشی هتل های ایران به گردشگران خارجی است. هتلدارها از مونسان خواستند مشکلات مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر فروش را در سازمان امور مالیاتی کشور برطرف کند. جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران می گوید که ادارت مالیاتی نفس هتلداران ایران را گرفته اند و هر اندازه بخواهند بر خدمات هتل ها مالیات وضع می کنند. رییس جامعه هتلداران ایران همچنین به وضعیت وخیم هتلداری ایران اشاره کرد که به دلیل نابسامانی در بخش پولی و اقتصاد کشور خالی مانده اند و ضریب اشغال آن ها به شدت کاهش یافته است. هتلدارها از علی اصغر مونسان که هنوز معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی را پس از رفتن محمد محب خدایی معرفی نکرده است، خواستند که خانه مسافرهایی که بلای جان صنعت هتلداری کشور شده اند تعطیل شوند و اگر تعطیلی آن ها امکانپذیر نیست لااقل ساماندهی شوند. خانه مسافرها ارمغان مرتضی رحمانی موحد در دوره سکانداری اش در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بود. خانه مسافرها قرار بود آنزمان که ماجرای نه چندان واقعی سونامی گردشگری ایران مطرح بود سرریز گردشگران خارجی ورودی به ایران را میزبانی کنند. اما حالا وضعیت چنان شده است که رشد قارچ گونه آن ها هتل های ایران را به ورشکستگی کشانده است تا جایی که هتلدارها را ناچار کرد در جمع بزرگ خود از مونسان بخواهند فکری برای مقابله با بحران خانه مسافرها در صنعت هتلداری ایران کند. وضعیت گردشگری ایران حالا دیگر حتی در بخش ورود گردشگران خارجی نیز چندان مناسب نیست. انتظاری که پس از برجام از گردشگری ایران ایجاد شده بود حالا با خصم ترامپ علیه ایران و بالا گرفتن تنش ها در جامعه جهانی بر سر ایران فروکش کرده است. با وجود خالی بودن هتل های کشور اما حالا هتلدارها از رییس سازمان میراث فرهنگی خواسته اند که فکری به حال هزینه حامل های انرژی در هتل ها یایران کنند. نماینده هتلداران ایران در مذاکره با دولت می گوید: قبض آب یا برق یک هتل که سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود امسال به ۶۰ میلیون تومان رسیده است و در این وضعیت هتل ها چاره ای جز تعدیل نیرو یا تعطیلی ندارند. درست در روز جهانی گردشگری و در برنامه ای که به بهانه این روز در یکی از مجلل ترین هتل های تهران برگزار شد و از تمامی بخش های صنعت گردشگری کشور تنها هتلدارها در آن حضور داشتند، هتلدارهای ایران فهرستی از مطالبات بر زمین مانده خود را در برابر رییس سازمان میراث فرهنگی قرار دادند و او را ملزم به پیگیری مطالباتشان تا رسیدن به نتیجه نهایی کردند. آن ها حتی از پدیده ای پرده برداشتند که بیانگر جدال جدید با سیستم بانکی کشور است. آنطور که هتلدارهای کشور در حضور معاوننان رییس جمهوری و رییس شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان مجلس اعلام کردند، بانک هایی که وام های هتلسازی به سرمایه گذاران ارایه کرده اند به دلیل ناتوانی هتلسازها در بازپرداخت تسهیلات شرایط را به گونه ای مهیا می کنند که به مصادره هتل های ساخته شده منجر شود. یعنی چنان سود وام ها افزایش می یابد که بانک های کشور می نشینند تا هتل های جدید را مصادره کنند. استمهال برای بازگرداندن تسهیلات بانکی نیز به همین دلیل در فهرست مطالبات جامعه هتلداران ایران از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنجانده شده است.
ایجاد شده: 7/مهر/1397 آخرین ویرایش: 8/مهر/1397 مقالات و یادداشت ها
نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز شنبه مورخ 27 مردادماه به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح گزارش و اظهارات حاضرین در این نشست را مشاهده مینمایید. جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران علیرغم افزایش مسافر در کشور، هتلها از کاهش مسافر رنج میبرند و بسیاری بر خلاف میل باطنی به تعدیل نیرو گرایش پیدا کردهاند. با توجه مشکلات حاکم بر کشور، صنعت هتلداری از یک سو با کاهش مسافر و از سوی دیگر با افزایش هزینهها، مواجه هستند که در نتیجه منجر به کاهش درآمد و سود شده است. مشکلات صنعت هتلداری به دو دسته تقسیم میشود. یک دسته مانند مالیات و بیمه، خارج از اراده سازمان میراث فرهنگی است و در مقابل مسائلی مانند استانداردسازی، درجهبندی و تسهیلات بانکی به طور مستقیم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است. خوشبختانه به همت معاونت گردشگری، اساسنامه تیپ جامعه هتلداران ایران در راستای انسجام تشکلهای هتلداری در سطح کشور، تدوین و منجر به پیروی از یک سیاست واحد شده است. حسن سیادتان؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتلهای کشور با کاهش شدید مسافر مواجه هستند و هتلداران همچنان در انتظار بستههای حمایتی هستند. به دلیل محدودیتهای ایجاد شده از سوی کشور آمریکا، تقاضا داریم تا پاسپورت گردشگران اروپایی ورودی به ایران مُهر نخورد تا دچار مشکلی مانند لغو ویزا نشوند. کامیار اسکندریون؛ عضو هیات مدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در تمامی کشورهای دنیا نرخ ارزی بر اساس رابطه عرضه و تقاضا، تعیین میشود و دستگاههای دولتی مانند بانک مرکزی هیچ نقشی در آن ندارند. حجم اصلی سرمایهگذاری در صنعت گردشگری مربوط به حوزه هتل و هتلداری است و اظهارات آژانسهای مسافرتی در رابطه با مشکلات ارزی به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا از هر گردشگری که وارد کشور میشود، ارز دریافت میکنند. وضعیت امروز صنعت هتلداری در ایران به شکلی است که نرخ یک هتل 3 ستاره با قیمت یک ساندویج در خارج از کشور، برابر است. علاوه بر همه این موارد، خانههای مسافر و مراکز اقامتی غیر مجاز و اقامتگاههای دستگاههای دولتی مانند وزارتخانههای آموزش و پروروش و علوم نیز مزید بر علت شدهاند تا شاهد کاهش 40 درصدی میانگین ضریب اشغال هتلها در سراسر کشور باشیم. “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قبول دارم که شرایط سخت شده است اما امیدوارم با همراهی و همکاری تمامی بخشها و دستگاههای مرتبط از این مشکلات عبور کنیم. خوشبختانه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور را شاهد بودهایم. بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا تسهیلاتی بالغ بر 8700 میلیارد تومان با سود پایین توسط صندوق توسعه ملی و با هدف حمایت از صنعت گردشگری در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد. ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی، فرصت مناسبی در اختیار جامعه هتلداران ایران برای توسعه، ساخت و بازسازی واحدهای اقامتی قرار میدهد. هر گونه انتصاب یا تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان و معاونتهای آن بر اساس خواست فعالان این صنف صورت خواهد پذیرفت. در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری طی روزهای آینده نامهای به معاون اول رئیسجمهور ارسال خواهد شد و همچنین اقدامات و نامهنگاریهای لازم در خصوص عدم درج مُهر در پاسپورت گردشگران خارجی، انجام شده که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. هزینههای مربوط آب، برق و حاملهای انرژی هیچ افزایش نرخی نداشته اما هزینههای جاری و اقلام مصرفی در پی تلاطم بازار با افزایش مواجه شده است. از معاون گردشگری میخواهم تا تمامی راهکارهای موجود در راستای رفع مشکلات صنعت هتلداری اعم از مالیات، بیمه و … را به شکل یک پکیج و بسته حمایتی، ارائه کند. با کلیات طرح ارزی شدن نرخ هتلها موافق هستم ولیکن بایستی کارشناسی لازم در این خصوص صورت گیرد. معاونت گردشگری بایستی نسبت به تشکیل کارگروهی با حضور جامعه هتلداران و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای بررسی این طرح، اقدام نماید. خوشبختانه دیگر چیزی تحت عنوان تبدیل ارز به نرخ دولتی وجود ندارد و مبنا نرخی است که هر روز از سوی بانک مرکزی، اعلام میشود. در پی این هستیم تا هتلها نیز مانند صرافیها بتوانند مجوزات لازم برای تبدیل ارز را کسب نمایند. ورود وزارت علوم به موضوع اسکان مسافران تابستانی را در جلسه هیات دولت مطرح میکنم زیرا بر اساس مصوبه دولت و هیات محترم وزیران، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی توسط دستگاههای دولتی، خلاف قانون است. در خصوص واحدهای اقامتی غیر مجاز در حال دستیابی به تفاهمنامهای با نیروی انتظامی هستیم که بر اساس آن با مراکز اقامتی غیرمجاز به شکل جدی برخورد خواهد شد.
ایجاد شده: 28/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 28/مرداد/1397 اخبار داخلی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری میراث آریا، از آغاز فرایند واگذاری امور تصدیگری و اجرایی این سازمان به تشکلهای حرفهای و تخصصی گردشگری خبر داد. به گزارش هتلنیوز ، مهندس “محمد محبخدایی” با اشاره به هماهنگی و همراهی بیسابقه بخش خصوصی و دولتی، اظهار داشت: در سایه این همکاری، اتفاقاتی مثبت در صنعت گردشگری کشور رخ داده است که از این میان میتوان به رشد 20 درصدی گردشگری داخلی در ایام نوروز و افزایش 38 درصدی گردشگر ورودی در چهار ماه نخست امسال، اشاره کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه نقش دو تشکل جامعه هتلداران و آژانسداران در دستیابی به این نتایج را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی بنای خود را بر تعامل سازنده با تمامی فعالان گردشگری گذاشته است. وی تصریح کرد: در این راستا و برای اولین بار امور تصدیگری و اجرایی قابل واگذاری به بخش خصوصی را احصا کردهایم. برای مثال در راستای اجرای قانون برنامه ششم، بررسی و تائید قوانین و مقررات صنعت گردشگری بر عهده خود فعالان این عرصه گذاشته شد و در حال حاضر تمامی انجمنها و مجامع گردشگری بر اساس اساسنامههای تدوین شده توسط خودشان و بدون کوچکترین دهالت دولتی، فعالیت میکنند. “محبخدایی” به نقش حمایتی و تسهیلساز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد و افزود: از انجمنها و تشکلهای فعال گردشگری در سراسر کشور تقاضا داریم تا مسائل، مشکلات، درخواستها و پیشنهادهای خود را با ادارات کل استانی سازمان میراث فرهنگی در میان بگذارند تا در اسرع وقت و از طریق فرایندهای قانونی مورد بررسی قرار گیرد. وی در خصوص حمایتهای مالی دولت از پروژههای گردشگری نیز گفت: برای نخستین بار مبلغی بالغ بر 8700 میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری، اختصاص یافته و هماکنون در حوزه اشتغال بیش از 70 هزار شغل پیشبینی شده است. وی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان دستگاهها و نهادهای ذیربط برای ارتقای جایگاه گردشگری در کشور، گفت: تنها با همفکری، تلاش و تعامل بیشتر با بخش خصوصی و فعالان گردشگری، میتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم لذا در سطح ملی و در همکاری نزدیک با انجمنها و تشکلها به دنبال رفع چالشهای این جوزه هستیم تا همه پای کار بیایند و با انسجام، اتحاد و یکدستی، مشکلات را کنار بزنیم و با تغییر تاکتیکهای خود در موضوع بازاریابی، فرصتهای جدیدی برای صنعت گردشگری کشور ایجاد کنیم.
ایجاد شده: 25/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 25/مرداد/1397 اخبار داخلی
گردشگری در صدر فهرست صنایعی است که بیشترین تاثیرات تحول دیجیتال را تجربه کرده و به همین علت شعار جهانی گردشگری در سال 2018 تحت عنوان “گردشگری و تحول دیجیتال” نام گرفته است. به گزارش هتلنیوز ، فعالان صنعت گردشگری و میهماننوازی برای حفظ و توسعه سهم خود از بازار باید بتوانند خودشان را با تحولات بسیار سریع حوزه دیجیتال هماهنگ کنند که موثرترین راه آن استفاده از ابزارهای دیجیتال در بازاریابی و تبلیغات است. در بازاریابی دیجیتال این فرصت فراهم است تا مشتریان سوالات خود را به راحتی مطرح کنند و تجربیات شخصی و یا حتی نظرات مثبت و منفی خود رو به اشتراک بگذارند. مطالعات نشان میدهد 95 درصد مشتریان قبل از رزرو، نظرات دیگر کاربران در شبکه های اجتماعی را خواندهاند پس در نتیجه شما باید جایی را پیدا کنید که کاربران هدف شما فعال هستند و وقت خود را با کاربران غیرهدفمند هدر ندهید. کابران تمایل به بازدید و خرید از سایتهایی دارند که در صفحات اول جستجو ظاهر میشوند. استفاده از ابزار SEO به آژانس مسافرتی شما کمک میکند تا در بالای نتایج موتور جستجو قرار بگیرید. حضور قوی در رسانههای اجتماعی به برندسازی نام شما و حتی به جذب گردشگران در سطح جهانی کمک میکند. شما میتوانید مشتریان خود را در رسانههای اجتماعی درگیر کنید و با اشتراک گذاشتن پستهای جالب و مفید، مشتریان بالقوه خود را برای قراردادهای بعدی، جذب کنید. شما با استفاده از ابزار “گوگل ادوردز” میتوانید به صورت کاملا هدفمند، تبلیغات خودتان را در جستجوهای گوگل نشان دهید. همچنین میتوانید رفتار مشتری را تجزیه تحلیل کرده و به بهبود تجربههای سفر آنها کمک کنید. در سمینار تخصصی “بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری و میهماننوازی” شما میتوانید با نکات مدیریتی و اجرایی، تجربهها و عوامل کلیدی موفقیت در این حوزه آشنا شوید. همچنین در 8 کارگاه تخصصی طی دو روز، پرکاربردترین ابزارهای “دیجیتال مارکتینگ” را فرا میگیرید. زمان: 24 الی 26 مردادماه مکان: هتل لاله تهران جهت ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق لینک Evand.com/TourismDM و یا شماره تلفنهای 66521537 و 66510922 اقدام فرمائید. کد تخفیف ویژه هتلنیوز جهت شرکت در این سمینار: HNE
ایجاد شده: 22/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 22/مرداد/1397 اخبار داخلی
هتلنیوز – با مدیران کل استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراسر کشور آشنا شوید. ۱ – آذربایجان شرقی؛ جناب آقای مرتضی آبدار ۲ – آذربایجان غربی؛ جناب آقای جلیل جباری ۳ – اردبیل؛ جناب آقای نادر فلاحی ۴ – اصفهان؛ جناب آقای فریدون الهیاری ۵ – البرز؛ حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای فخرالدین صابری ۶ – ایلام؛ جناب آقای عبدالمالک شنبهزاده ۷ – بوشهر؛ جناب آقای ناصر امیرزاده ۸ – تهران؛ جناب آقای دلاور بزرگنیا ۹ – چهارمحال و بختیاری؛ جناب آقای بهمن عسگری سوادجانی ۱۰ – خراسان جنوبی؛ جناب آقای حسن رمضانی ۱۱ – خراسان رضوی؛ جناب ابوالفضل مکرمیفر ۱۲ – خراسان شمالی؛ جناب آقای حبیب یزدانپناه ۱۳ – خوزستان؛ جناب آقای علیرضا ایزدی ۱۴ – زنجان؛ جناب آقای یحیی رحمتی ۱۵ – سمنان؛ جناب آقای محمد جهانشاهی ۱۶ – سیستان و بلوچستان؛ جناب آقای علیرضا جلالزایی ۱۷ – فارس؛ جناب آقای مصیب امیری ۱۸ – قزوین؛ جناب آقای محمدعلی حضرتیها ۱۹ – قم؛ جناب آقای حمید یزدانی ۲۰ – کردستان؛ جناب آقای سید محسن علوی ۲۱ – کرمان؛ جناب آقای غلامرضا فرخی ۲۲ – کرمانشاه؛ جناب آقای جلیل بالایی ۲۳ – کهگیلویه و بویر احمد؛ جناب آقای محمود باقری ۲۴ – گلستان؛ جناب آقای ابراهیم کریمی ۲۵ – گیلان؛ جناب آقای رضا علیزاده ۲۶ – لرستان؛ جناب آقای سید امین قاسمی ۲۷ – مازندران؛ جناب آقای سیفالله فرزانه ۲۸ – مرکزی؛ جناب آقای سید محمد حسینی ۲۹ – هرمزگان؛ جناب آقای اشکان مختاری ۳۰ – همدان؛ جناب آقای علی مالمیر ۳۱ – یزد؛ جناب آقای سید مصطفی فاطمی ۳۲ – منطقه آزاد قشم؛ جناب آقای سید محمد امین جعفری حسینی ۳۳ – منطقه آزاد کیش؛ جناب آقای محمد ابراهیم انصاری لاری
ایجاد شده: 6/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 6/مرداد/1397 اخبار داخلی
مدیران، مالکان، بهرهبرداران، سرمایهگذاران و سایر فعالان صنعت هتلداری ایران جهت خرید هتل – تالار “آتا” واقع در شهر سلماس و یا دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 09141434028 ( آقای حمیدی ) تماس حاصل فرمایند. هتل “آتا” هتلی سه ستاره واقع در شهرستان “سلماس” از شهرهای استان آذربایجان غربی واقع در شمال دریاچه ارومیه است. سلماس از لحاظ جغرافیایی منطقه حاصلخیز با آب و هوایی معتدل و دارای باغات سیب متعددی است. هتل “آتا” تنها هتل سه ستاره شهر “سلماس” به حساب میآید که دارای موقعیت مکانی ممتاز در یکی از بهترین مناطق این شهر است. این هتل در فروردینماه سال 95 افتتاح شده و از این لحاظ دارای ساختمانی نوساز می باشد. ساختمان هتل “آتا” به سه خیابان تشرف دارد که در بیان جزئیات آن بایستی به 27 متر بَرِ اصلی ساختمان به بلوار 90 متری امام رضا، 20 متری به کوچه 10 متری و در نهایت 22 متر به خیابان 12 متری فرودگاه، اشاره داشت. از سوی دیگر قرار گرفتن در مجاورت دادگستری شهر سلماس، بیمارستانهای دولتی و تامین اجتماعی و همچنین دانشگاههای آزاد و تربیت معلم، موقعیتی بینظیر را برای این هتل فراهم آورده است. فاصله هتل “آتا” تا مراکز اصلی تجاری شهر “سلماس” به شرح زیر است: فاصله تا ایستگاه راهآهن سلماس: 10 کیلومتر فاصله تا فرودگاه خوی: 25 کیلومتر فاصله تا فرودگاه ارومیه: 70 کیلومتر فاصله تا فرودگاه تبریز: 150 کیلومتر فاصله تا منطقه صفر مرزی سلماس – وان ( مرز ترکیه ): 20 کیلومتر فاصله تا مرز رازی ( مرز ترکیه ): 110 کیلومتر فاصله تا مرز سرو ( مرز ترکیه ): 80 کیلومتر مشخصات ساختمانی هتل هتل “آتا” در 4 طبقه احداث شده و دارای متراژی بالغ بر 620 متر مربع و ساختمانی با سازه بتنی به مساحت 2500 متر مربع است که کل مساحت زیربنا و زمین هتل، دارای مجوز شهرداری و پایان کار با تائیدیه مهر سبز از لحاظ زلزله، میباشد. همچنین ساختمان هتل از بدو تاسیس تا به امروز به بیمه آتشسوزی و زلزله از سوی بیمه ایران، مجهز است. پارکینگ خودرو، آشپزخانه مرکزی، اتاق لاندری و موتورخانه مرکزی در زیرزمین، لابی و رستورانی با ظرفیت 300 نفر به همراه آشپزخانه رستوران در طبقه همکف، تالار هتل با ظرفیتی بالغ بر 400 نفر و ورودی مجزا در طبقه اول و در نهایت 15 عدد اتاق با ظرفیت اقامتی 36 نفر به همراه فضایی خالی به متراژ 200 متر مربع جهت افزایش ظرفیت اتاقها در طبقه دوم هتل “آتا” قرار گرفته است. امکانات طبقات موتورخانه مرکزی هتل “آتا” که در زیرزمین ساختمان قرار گرفته دارای سیستم مجهزی جهت تامین آب گرم مورد نیاز است. همچنین بخشی از برق مورد نیاز این هتل نیز توسط برق فشار قوی 30 کیلو وات شهر تامین میشود و در کنار آن نیز یک ژنراتور دیزلی با ظرفیت 30 کیلو وات تعبیه شده که در مواقع اضطراری، کل برق هتل را تامین میکند. منبع دو هزار لیتری ذخیره آب همراه با پمپ ایتالیایی از دیگر تجهیزات موتورخانه هتل “آتا” است. در طبقه اول، لابی هتل همراه با فضایی زیبا و تمیز، مبلمانی راحت و تلویزیون LED برای استراحت و پذیرش مسافران و رستوران هتل با ظرفیت 300 نفر مجهز به صندلیهایی با کیفیت و تمام چرم، اماده استقبال و پذیرایی از گرشگران داخلی و خارجی است. البته بایستی این نکته را نیز در نظر داشت که رستوران و تالار هتل دارای مجوز کاربری خدماتی و تجاری از شهرداری “سلماس” است که در صورت لزوم میتوان تغییر کاربری و به صورت صرفا تجاری، استفاده نمود. این هتل دارای سه آشپزخانه است که آشپزخانه مرکزی در زیرزمین و دو آشپزخانه دیگر در طبقات همکف و اول، واقع شده است. علاوه بر بالابری که برای حمل وسایل به آشپزخانه مرکزی مورد استفاده قرار میگیرد، آشپزخانههای هتل “آتا” دارای تجهیزاتی نظیر کابینتبندی، کبابپز آتشی ( 2 عدد )، اجاق بزرگ ( 8 عدد )، دستگاه سیخشور، فریزر مواد غذایی ( 3 عدد )، یخچال بزرگ ( 3 عدد ) و یخچال ویترینی ( 2 عدد ) است. لازم به ذکر است که ظروف با کیفیت غذا خوری شامل دیس، بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان و … همراه با لوگوی هتل “آتا” برای ظرفیتی بالغ بر 700 نفر، تعبیه شده است. تالار پذیرایی هتل که در طبقه اول قرار گرفته با ظرفیت 400 نفر دارای محیطی زیبا و جذاب است که با استفاده از لامپهای LED، صندلیهای تمام چرم و میزهای گرد به عنوان مکانی لوکس، آماده میزبانی از مناسبتها و رویدادهای مختلف است. ارتفاع سقف این تالار 4/5 متر است که با سیستم صوتی آلمانی ( دایناکورد ) و رقص نور مرکزی بیسیم و در نهایت سیستم تهویه مرکزی از سقف، تجهیز شده است. همچنین برای جلوگیری از افت کیفیت صدا نیز از تجهیزات آکوستیک در سقف تالار استفاده میشود. در نهایت بایستی به اتاقهای هتل نیز اشاره کرد. 15 اتاق با ظرفیت 36 تخت اقامتی در ابعادی استاندارد که مورد تائید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته در کنار فضایی خالی بالغ بر 200 متر مربع که جهت افزایش تعداد و ظرفیت اتاقها در نظر گرفته شده است. تمامی اتاقهای هتل “آتا” به تلویزیونهای LED، یخچال، تختهای هتلی با برند استقبال، حمام، سرویسهای بهداشتی ایرانی و فرنگی و وسایل لازم مطابق با استاندارد هتلهای سه ستاره، مجهز است. سیستمهای تلفن مرکزی، اعلان حریق و دوربینهای مداربسته مستقر در راهروها، لابی، پارکینگ، رستوران، آشپزخانه و همچنین ورودی و خروجیها از دیگر ویژگیهای این هتل است. در پایان بایستی گفت که رنگبندی اتاقهای هتل با استفاده از ترکیب رنگهای کِرِم و قهوهای با طرح چوب صورت گرفته است که محیطی آرام و گرم را برای مسافران محیا مینماید. مدیران، مالکان، بهرهبرداران، سرمایهگذاران و سایر فعالان صنعت هتلداری ایران جهت خرید این مجموعه هتل و تالار و یا دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 09141434028 ( آقای حمیدی ) تماس حاصل فرمایند.
ایجاد شده: 23/تیر/1397 آخرین ویرایش: 23/تیر/1397 اخبار داخلی
از این پس هتلهای ایران میتوانند از طریق مراجعه به وبسایت Sooranto.com سالنهای خود را اجاره دهند. سیستم سورانتو ( Sooranto ) به گونهای است که جزئیترین مواردی که در قرارداد بین هتل و برگزارکننده مراسم صحبت می شود نیز در آن ذکر شده است. با استفاده از این امکان از این پس و بدون نیاز به صرف ساعتها وقت بین پرسنل هتل و برگزار کننده، قرارداد به صورت الکترونیکی و کاملا آنلاین با جزئیات خدمات و قیمت منعقد گردیده و جای کوچکترین اعتراضی برای برگزار کننده باقی نخواهد ماند. همچنین این سامانه به شکلی طراحی شده است که مبالغ دریافتی را در موعد مقرر از مشتری دریافت و به هتل پرداخت مینماید و از این بابت هیچ نگرانی برای هتلها وجود نخواهد داشت. هماکنون بسیاری از هتلهای کشور از این امکان استفاده مینمایند. جهت ثبت نام، مشاهده وبسایت و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمائید. www.sooranto.com شماره تماس: 02144671865
ایجاد شده: 19/تیر/1397 آخرین ویرایش: 19/تیر/1397 اخبار داخلی
مدیر هتلآپارتمان “وزرا” در خصوص اقدامات این هتل در زمینه مدیریت پسماند، اظهار داشت: در درجه اول آموزشهای لازم به تمامی پرسنل علیالخصوص بخشهایی مانند کافیشاپ، رستوران و خانهداری که مستقیما با این موضوع در ارتباطند، ارائه میشود. به گزارش هتلنیوز “بهداد شاهزیدی” ابراز داشت: از سوی دیگر با نصب علائم راهنما روی سطلهای زباله و تعیین مسیرهای مشخص سعی کردیم علاوه بر پرسنل، فرهنگسازی برای میهمانان داخلی و خارجی نیز صورت گیرد. وی افزود: پس از آموزش و فرهنگسازی، قراردادی با شهرداری منطقه در خصوص مدیریت پسماند و تفکیک زبالهها منعقد شد تا این مواد از هتل جمعآوری شود. “شاهزیدی” در پایان گفت: امیدوارم شهرداری نیز به تعهدات خود در زمینه بازیافت این مواد پایبند باشد تا با تکمیل زنجیره مدیریت پسماند شاهد بازخوردهای مثبت آن در سطح جامعه باشیم.
ایجاد شده: 30/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 30/خرداد/1397 اخبار داخلی
مدیرکل هتل پارسیان اوین تهران در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز ، اظهار داشت: تفیک و جداسازی پسماند و زباله امری رایج در صنعت هتلداری است که میتواند به حفظ محیط زیست کمک کند. “مهدی ابریشمکش” ابراز داشت: از سوی دیگر پسماندهای هتل نوعی از منابع هستند که در صورت مدیریت صحیح میتوانند مورد استفاده مجدد قرار گیرند. برای مثال موادی مانند کاغذ، شیشه و پلاستیک از جمله مواردی هستند که میتوان آنها را مورد استفاده بهینه قرار داد. “ابریشمکش” افزود: در هتل پارسیان اوین تهران، تفکیک پسماند توسط پرسنل انجام میشود و در مقابل درآمد حاصل از فروش این مواد به شهرداری و شرکتهای خصوصی نیز میان پرسنل تقسیم میگردد که این امر خود باعث افزایش انگیزه میشود. وی در پایان در خصوص سرنوشت مواد جمعآوری شده از هتلها، گفت: قطعا شهرداری و بخش خصوصی در ازای هزینه و زمانی که برای این کار صرف میکنند، برنامه دارند ولیکن اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد.
ایجاد شده: 30/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 30/خرداد/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هتلداران چندین سال است با “خانهمسافر” در حال جنگ هستند و متاسفانه تا این لحظه نتیجهای نداشته است که دلیل اصلی آن ذینفع بودن مسئولان سازمان میراث فرهنگی در این موضوع است. به گزارش هتلنیوز “جمشید سلطانمرادی” ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 124 هزار ویلا در سراسر استان مازندران وجود دارد که این شرکت در یک فضای کوچک و با استفاده از کمترین امکانات ممکن میتواند از طریق ساماندهی این تعداد درآمدی بالغ بر 24 میلیارد تومان را کسب نماید. وی در رابطه با تعداد شرکتهای فعال در این زمینه در سطح استان مازندران نیز گفت: در حال حاضر دو شرکت به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کردهاند و دو شرکت دیگر نیز در حال کسب مجوز هستند. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حمایت از هتلداران، ابراز داشت: بر خلاف اظهارات مطرح شده هیچ حمایتی از سوی مسئولان و نهادهای متولی از هتلداران صورت نگرفته است و بالعکس همواره در روند کاری فعالان این صنف نیز اختلال ایجاد شده است. “جمشید سلطانمرادی” در این خصوص ادامه داد: در استان مازندران، جامعه هتلداران به عنوان قدیمیترین تشکل هتلداری کشور از هیچ اعتباری نزد مسئولان برخوردار نیست و برای مثال در موضوعی مانند نرخگذاری، مسئولان گردشگری استان حتی مصوبات خود از جمله آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی نیز پایبند نیستند. وی افزود: برای مثال جامعه هتلداران اعلام کرد که هتلهای استان مازندران هیچگونه افزایش نرخی نخواهند داشت ولی متاسفانه معاونت گردشگری با نادیده گرفتن جامعه هتلداران، نرخها را همراه با افزایش اعلام و تصویب کرد. این در حالیست که جامعه هتلداران همیشه و در همه حال همراه و حامی معاونت گردشگری بوده است که نمونه بارز آن تخفیف 80 درصدی هتلها در طرح نوروزبانان بینوروز است. این فعال صنعت هتلداری کشور در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خانههای مسافر اشاره کرد و گفت: با وجود نامهنگاری و مکاتبات فراوان، مسئولان استان جامعه هتلداران را مزاحم اهداف خود میدانند و به همین دلیل کوچکترین ترتیب اثری داده نشده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران، تصریح کرد: چنانچه خانههای مسافر تحت عنوان اجاره فعالیت کنند، مشاوران مسکن متولی آن خواهند بود در غیر این صورت ساماندهی خانههای مسافر بایستی به جامعه هتلداران واگذار شود و دخالت شرکتهای مادر تخصصی کاملا بیجاست که امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر وزارت گردشگری دست چپاولگر شرکتهای اقماری از صنعت گردشگری کشور قطع شود. وی در پایان گفت: چنانچه معاونت گردشگری اقدامی در خصوص برخورد با شرکتهای خانههای مسافر انجام ندهد، جامعه هتلداران مازندران به صورت مستقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.
ایجاد شده: 29/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران از اجرای طرح جدیدی در زمینه مدریت پسماند در این هتل خبر داد که از طریق آن مصرف پلاستیک حدود 2 تن کاهش خواهد یافت. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران با تاکید بر سرلوحه قراردادن تکنولوژی روز دنیا در تمامی امور، ابراز داشت: تمامی شرایط عملیاتی و تاسیساتی هتل با استفاده از سیستم BMS تحت کنترل قرار دارد و از سوی دیگر سیستم اداری نیز کاملا مکانیزه بوده و گردش کار به شکل کاغذی نیست. “امیرحسین پرویزی” در خصوص جمعآوری و تفیک زباله و پسماند در این هتل، گفت: پرسنل بخشهای خانهداری و غذا – نوشابه با استفاده از اقدامات تشویقی، زبالهها را به صورت خشک و تر تفکیک میکنند و بخش خصوصی نیز پس از بازبینی مجدد، اقدام به جمعآوری مینماید. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران در خصوص اقدامات انجام شده پس از جمعآوری پسماند و زبالهها از هتل نیز گفت: این شرکت نیز طبعا به دنبال کسب درآمد است و به همین دلیل مواد جمعآوری شده از هتلها را در اختیار شرکتهای بازیافت قرار میدهد. وی در پایان افزود: با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران و استفاده از مخازن بزرگ به جای پکیجهای بهداشتی مانند شامپوی سر، بدن و … بین 1.5 تا 2 تن در مصرف پلاستیک صرفهجویی صورت خواهد گرفت.
ایجاد شده: 29/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397 اخبار داخلی
مدیرکل جدید هتل لاله تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هتل لاله مدتها بود علیرغم بهرهگیری از تجهیزات استاندارد به دلیل کیفیت پایین در ارائه خدمات و ضعف نرمافزاری به ظاهر از چرخه هتلهای پنج ستاره کشور خارج شده بود. “مهدی براتی” ابراز داشت: از زمان ورود به این هتل، موضوع نیروی انسانی بطور جدی مورد بررسی قرار گرفته است و هماکنون با ایجاد تغییر و تحولات در بخشهای مختلف از جمله رستوران، خانهداری، تشریفات، فنی و مهندسی و همچنین بازاریابی و فروش، توانستهایم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. مدیرکل هتل لاله تهران گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آداب معاشرت، نوع برخورد با میهمانان، نحوه ارائه خدمات، بهداشت و همچنین کیفیت غذا صورت گرفته است که در نتیجه انتقادات و اعتراضات میهمانان به حداقل رسیده است. “مهدی براتی” با اشاره به اجرای پروژه بازسازی هتل لاله تهران، بیان داشت: فردا چهارمین جلسه در خصوص بازسازی هتل با حضور مدیران هتل، مدیران شرکت توسعه گردشگری و پیمانکاران، برگزار خواهد شد. در واقع ما به دنبال یک طرح جامع هستیم. “براتی” افزود: بازسازی هتل به صورت فاز به فاز و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت به شکلی که هتل همزمان با اجرای پروژه بازسازی، پذیرش میهمان نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: اولویت ما در پروژه بازسازی، فضاهای عمومی نظیر لابی، سالنها، رستوران و کافیشاپ است و سپس وارد اتاقها خواهیم شد. مدیرکل هتل لاله تهران در خصوص بازگشایی مجدد استخر روباز و رستوران فضای آزاد این هتل نیز گفت: به شخصه معتقدم بایستی از تمامی فضاهای موجود در هتل در راستای درآمدزایی استفاده کرد. وی در پایان در رابطه با عملکرد گروه خبری هتلنیوز، اظهار داشت: جای خالی چنین رسانهای به شدت در فضای صنعت هتلداری کشور که خوشبختانه تیم هتلنیوز به سرعت موفق شد این کمبود را جبران کند. وی در پایان گفت: با وجود مرجع خبری مانند هتلنیوز دیگر لازم نیست تا افراد اخبار را از کانالهای دیگر دریافت کنند.
ایجاد شده: 19/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1397 اخبار داخلی