قوانین دولتی و بالادستی از حدود یک دهه پیش تاکنون، تمامی دستگاههای دولتی را مکلف کردهاند که کلیه مراکز اقامتی، تفریحی، رفاهی و هر نوع ابنیه با کاربری سکونت مسافران و اقامت گردشگران در شهرها و مناطق مختلف کشور را به بخش خصوصی واگذار کنند. به گزارش هتلنیوز و نقل از دنیای اقتصاد، مطابق ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 23 قانون برنامه پنجم، ایجاد و اداره هر شکل از میهمانسرا، زائرسرا، مجتمع مسکونی، رفاهی، واحدهای درمانی و آموزشی، فضاهای ورزشی، تفریحی و نظایر آن توسط دستگاههای اجرایی، ممنوع است. از سوی دیگر بر اساس ماده 145 قانون برنامه چهارم، دستگاههای دولتی و اجرایی موظفند تا این فضاها و تاسیسات به همراه خدمات و همچنین مسئولیت بهرهبرداری از آنها را به بخش غیردولتی، واگذار کنند. اما دستگاهها با بکارگیری واژههایی غیز از کاربریهای منع شده در قانون و استفاده از عباراتی مانند "مجتمع فرهنگی و تالار پذیرایی" یا عبارات ترکیبی "مجتمع فرهنگی، آموزشی، ورزشی" و بدون استفاده از واژههای تفریحی، رفاهی و اقامتی، قانون را دور زدهاند. بدین ترتیب در ظاهرا ماجرا خبری از کاسبی دستگاههای دولتی در بازار مراکز اقامتی نیست ولیکن در واقعیت، این مراکز دولتی به دلیل قدرت مانوری که در شهرها و استانهای توریستی کشور دارند، بازیگر اصلی این بازار به حساب میآیند. سبکسازی دستگاهها و نهادهای دولتی از مجتمعها و مراکز اقامتی، توریستی و تفریحی و واگذاری این مراکز به بخش خصوصی، دو پیامد مثبت را در پی دارد. واگذاری این مراکز به بخش غیردولتی در درجه اول از حبس خارج شدن بخش قابل توجهی از منابع دولت است که با فروش آنها، بنیه مالی دولت، تقویت و امکان سرمایهگذاریهای مولد، ایجاد میشود. همچنین با واگذاری این مراکز به بخش خصوصی دارای اهلیت و دارای توان حرفهای در حوزه گردشگری، بازار عرضه اقامتگاهها به شکل کامل در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت که خود رونق گردشگری ناشی از ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات و افزایش این مراکز به دلیل جذاب شدن این بازار برای سرمایهگذاران را به همراه خواهد داشت.
ایجاد شده: 13/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 13/مرداد/1398 اخبار داخلی
در پی آتشسوزی ظهر روز شنبه مورخ 12 مردادماه 98 در طبقات منفی یک و منفی دو پروژه در حال ساخت هتل "آسمان" شيراز و پس از اعلام به نيروهای امدادی، آتشنشانی و خدمات ایمنی، کلیه نهادهای دولتی و نظامی و جامعه هتلداران استان فارس سریعا در محل وقوع حادثه، مستقر شدند و هتل کریمخان را به عنوان ستاد بحران، قرار دادند. در ساعات اولیه و به دلیل نزدیکی هتل رودکی به محل وقوع حادثه، نخستین جلسه شورای تامین استان در این هتل، تشکیل و صورتجلسهای تنظیم شد که بر اساس یکی از بندهای آن، تخلیه موقت 6 هتل و خانههای مسکونی تا شعاع 100 متری توسط جامعه هتلداران استان فارس در دستور کار گرفت که عملیات تخلیه نیز با موفقیت انجام گردید و میهمانان مستقر در این واحدهای اقامتی به هتلهای دیگر، منتقل شدند. عملیات اطفای حریق تا بامداد 13 مردادماه به مدت 18 ساعت ادامه داشت که با تلاش آتشنشانان و گروههای خدماتی و امدادی، آتش مهار شد. جامعه هتلداران استان فارس ضمن همدردی با مالک محترم این پروژه و شکرگزاری از خداوند منان به دلیل عدم تخریب ساختمان هتل، امیدوار است تا عملیات احداث این پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد. در حال حاضر آرامش به خیابان رودکی برگشته و تعدادی از هتلهايی كه در شعاع دورتری قرار داشتند، فعاليت پذيرش ميهمان را شروع كرده و هتلهای نزديک به پروژه نیز پس از تائيد شورای تامين استان به فعاليت خود ادامه خواهند داد. هتلهای استان فارس آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی میباشند و هیچ مشکلی در این زمینه، وجود ندارد. سیستم هتلینگ استان فارس از هموطنان عزیزمان و گردشگران جهت عزیمت به شیراز و استان فارس دعوت بعمل میآورد. حسن سیادتان - رئیس جامعه هتلداران استان فارس
ایجاد شده: 13/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 13/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، هتل در حال احداث "آسمان" شیراز که ارتفاع بیش از حد آن به سدی مقابل ثبت جهانی میراث کریمخان زند در شیراز تبدیل شده است، پیش از ظهر روز شنبه دچار حریق شد و آتشنشانان پس از حدود 15 ساعت تلاش بیوقفه موفق شدند تا آتش را در این هتل، مهار و خاموش کنند. نام هتل "آسمان" شیراز طی سالهای اخیر به واسطه مانع بودن ایجاد آن در مسیر ثبت میراث زندیه در فهرست یونسکو بر سر زبانها بود و خبر آتشسوزی در این هتل نیز بار دیگر تبدیل به تیتر یک خبرگزاری و رسانههای کشور شد. این هتل نیمه ساخته، حوالی ساعت 11 روز شنبه مورخ 12 مردادماه دچار حریق شد و در پی تماس با مرکز 125 در ساعت 11 و 5 دقیقه، بیش از 70 نفر از ماموران آتشنشانی از ایستگاه شماره 6 شیراز به محل وقوع حادثه، اعزام شدند. هر چند هنوز علت این حادثه مشخص نشده ولیکن رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در نخستین اظهارنظر خود در این خصوص، گفت: آتشسوزی از محل انباشت حدود 2 هزار تشک که طبقه منفی دو این هتل، آغاز شده است. از سوی دیگر و بر اساس اظهارات "عنایتالله رحیمی" استاندار فارس، درجه حرارت بالا به بتن ساختمان هتل، آسیب وارد کرد و با ترک خوردگی برخی از سازههای هتل، احتمال ریزش این بنا وجود دارد. "علیرضا عدلو" سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز با تائید اظهارت استاندار فارس در خصوص احتمال ریزش بنای هتل آسمان، ابراز داشت: در طبقه منفی سه و چهار هتل، تجمع دود و حرارت وجود دارد و بر اساس اعلام کارشناسان عمرانی حاضر در محل حادثه، دما در طبقات زیرین به حدود 600 درجه سانتیگراد رسیده است. "محمد هادی قانع" رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمینی شهرداری شیراز نیز در رابطه با احتمال ریزش بنا، گفت: احتمال ناپایداری این سازه در اثر حرارت زیادی که در بخش زیرزمین آن ایجاد شده است، وجود دارد و به همین دلیل اقدامات لازم برای تخلیه کامل این ساختمان و ساختمانهای مجاور، انجام و موارد نیز به نهادهای نظارتی، اطلاعرسانی شده است. با تائید احتمال ریزش ساختان نیمه ساخته هتل "آسمان" از سوی مقامات مسئول و پس از تشکیل جلسه مدیریت بحران، دستور تخلیه ساختمانها و معابر اطراف این ساختمان از سوی شورای مدیریت بحران استان، صادر و همچنین از شهروندان درخواست شد تا به هیچ وجه در خیابانهای اطراف محل حادثه مانند فرودسی، رودکی و زند، حضور نداشته باشند. بالاخره و پس از انجام حدود 15 ساعت عملیات اطفای حریق، آتشسوزی هتل"آسمان" شیراز در بامداد روز یکشنبه، مهار شد و عملیات ایمنسازی و لکهگیری ساختمان در دستور کار قرار گرفت. رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شیراز در آخرین پیام ویدئویی خود از محل حادثه و در تشریح اقدامات انجام شده، گفت: تیم کارشناسی به منظور بررسی وضعیت پایداری سازه به هتل "آسمان" اعزام شدهاند و تا زمان مشخص شدن نظر کارشناسان، ورودی تمامی کوچهها، خیابانها و معابر منتهی به خیابان رودکی، بسته است. "حجتالاسلام سید کاظم موسوی" رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در رابطه با این حادثه، گفت: دستورهای قضایی برای پیگیری موضوع آتشسوزی هتل "آسمان" شیراز، صادر شده است. وی افزود: پس از سپری شدن ساعات بحرانی و با تشکیل پرونده قضایی و پیگیریهای کارشناسی، ابعاد حادثه آتشسوزی این هتل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هتل "آسمان" شیراز پیش از این و طی سالهای گذشته نیز به دلیل نقض حریم بصری ارگ کریمخانی حاشیهساز شده بود. در این خصوص گفته میشود که ساخت چندین طبقه اضافه در این هتل، مانع اصلی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز در فهرست میراث جهانی یونسکو است. "علیاصغر مونسان" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد مخدوش شدن حریم منظری ارگ کریمخانی به خاطر طبقات اضافی هتل "آسمان" گفته بود: اگر کاربری آن شخصی بود جدیتر، برخورد میکردیم.
ایجاد شده: 13/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 15/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، شانزدهمین نمایشگاه هتلداری، میهماننوازی، غذا و نوشیدنی تحت عنوان India Hospitality Expo + F & B Pro Goa طی روزهای اول تا سوم آگوست 2019 مصادف با دهم تا دوازدهم مردادماه 98 در شهر "گوا" در کشور هندوستان، برگزار میشود. این نمایشگاه برای ارتباط فعالان این حوزه با رهبران بازار، آموزش و یادگیری همسو با آخرین پیشرفتها، گسترش حوزه فعالیت و بازار کار، برگزاری ملاقاتهای خصوصی با متخصصان، رونمایی از محصولات جدید، تعامل با تامینکنندگان، توزیعکنندگان و خردهفروشان و در نهایت بررسی بازارهای جدید و فناوریهای مقرون بصرفه، فرصتی ایدهآل به حساب میآید. این نمایشگاه یک رویداد تخصصی است که جدیدترین و منحصربفردترین محصولات در آن به نمایش گذاشته میشود و بین 50 تا 200 هزار نفر بازدیدکننده دارد.
ایجاد شده: 12/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 12/مرداد/1398 رویدادها و نمایشگاهها
ممکن است فکر کرده باشید که قهوه را بیشتر از آنچه که باید، قهوه نوشیده اید. یا شاید آنقدر در کار خود غرق شده اید که فنجان قهوه شما هم اکنون مملو از ته مانده قهوه ای که قبلا درست کرده اید، یک گوشه از محل کارتان افتاده است. دست نگه دارید. تفاله قهوه خود را هدر ندهید. چرا از آن استفاده مجدد نمی کنید؟ اگر بدانید که با قهوه ای که زیادتر از حد جوشیده و یا تفاله های آن چه کارهایی میتوانید انجام دهید، آنگاه تفاله قهوه می تواند به یک نعمت خوشمزه یا مفید تبدیل شود. با باقیمانده قهوه چه کنیم؟ ما که از طرفداران اصلی اندهزه گیری قهوه پیش از دم کردن آن هستیم، به شما توصیه میکنیم تا این کار را به درستی انجام دهید. البته در اینجا قصد داریم به شما بگوییم که با باقیمانده قهوه خود چه کارهایی میتوانید انجام دهید تا به جای دور ریختن قهوه، از آن در موارد دیگر استفاده نمایید.
ایجاد شده: 11/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 30/مهر/1398 کافی شاپ
ایجاد شده: 9/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 23/شهریور/1398 TV
طی مراسمی با حضور "علیاصغر مونسان" معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هتل چهار ستاره "لیدو" واقع در شهرستان رامسر به طور رسمی افتتاح شد و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. این هتل که با سرمایهگذاری 35 میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 812 متر مربع و زیربنای 4143 متر مربع و در 12 طبقه احداث شده است، دارای 60 اتاق و سوئیت اقامتی است. با افتتاح این هتل برای 25 نفر به صورت مستقیم، اشتغال ایجاد شده است.
ایجاد شده: 8/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 8/مرداد/1398 فرصت های سرمایه گذاری
ایجاد شده: 8/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 23/شهریور/1398 TV
به گزارش هتلنیوز ، نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere در سال 2009 میلادی و در شهر "سانفرانسیسکو" طراحی و توسعه یافته و به عنوان برنده جایزه نرمافزارهای مدیریت هتلداری تحت وب که هتلهای مستقل، گروههای هتلداری، اقامتگاهها و مُتِل را شامل میشود، معرفی شده است. مدیریت آسان رزرو، گزارشگیری، رزرو گروهی، موتور رزرواسیون رایگان، مدیریت درآمد، ادغام کارتهای اعتباری و کانالهای توزیع ( GDS ) از جمله مهمترین مزایای رقابتی نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere است. اطلاعات بیشتر در خصوص نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere را از طریق لینک زیر و در وبسایت این شرکت مشاهده فرمائید. وبسایت نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere جهت دریافت نسخه رایگان ( DEMO ) نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. دریافت نسخه رایگان ( DEMO ) نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere
ایجاد شده: 8/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 12/مرداد/1398 نرم افزارهای مدیریت هتلداری بین المللی