نتایج جستجو...
عضو هيات مديره جامعه هتلداران ايران : ما در هتل مهمان‌نواز هستیم نه مهمان ستیز

عضو هيات مديره جامعه هتلداران ايران : ما در هتل مهمان‌نواز هستیم نه مهمان ستیز

" کریم بیگی " عضو هيات مديره جامعه هتلداران ايران و رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان شب گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز  در خصوص پلمب سرای عامری‌ها گفت ؛ هتل سرای عامری‌ها که جزو افتخارات ایران هست به دلیلی که مستقیم به بهره بردار برنمی‌گردد پلمب شد. او ادامه داد : ما به رعایت مسائل اخلاقی معتقدیم ولی اگر به بحث رسالتی که هتل در امر پذیرایی دارد توجه کنیم، نمی‌توانیم با مهمان ستیز یا برخورد نامناسب کنیم. وی افزود : با توجه به تعهداتی که مجموعه‌های اقامتی دارند، پرسنل باید حجاب را رعایت کنند و این اعتقادی است که در تمام مراکز اقامتی به طور راسخ وجود دارد. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان تاکید کرد : اینگونه برخوردها در شأن مجموعه اقامتی نیست و آثار منفی در ذهن مسافرین و مردم خواهد گذاشت.

ایجاد شده: 24/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 24/اسفند/1401     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران تهران : در موضوع حجاب ميخواهند مارا در مقابل مهمانان قرار دهند

رئیس جامعه هتلداران تهران : در موضوع حجاب ميخواهند مارا در مقابل مهمانان قرار دهند

" محمد علی فرخ مهر " رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و پانسیون‌های استان تهران در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز گفت :  اتفاقات اخیر باعث ایجاد دوگانگی در صنعت هتلداری شده است. دنیا به سمتی رفته است که باید به عقاید هم احترام بگذاریم. چه بسا افراد کم حجاب و بی حجاب بیشتر از نظام حمایت می کنند. وی افزود : نباید این نگاه که [ گردشگران خارجی عقاید خود را به ما تحمیل خواهند کرد ] را داشته باشیم. " فرخ مهر " گفت : از ما به عنوان هتلدار می‌خواهند که به میهمانان بگوییم در هنگام ورود به هتل حجاب خود را رعایت کنید. این یک دوگانگی است چراکه در بیرون از فضای هتل چنین اتفاقی نمی‌افتد. رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و پانسیون‌های استان تهران تاکید کرد : برای رسیدن به یک اقتصاد پویا و رونق صنعت، باید برخی عقاید را بپذیریم.

ایجاد شده: 23/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1401     اخبار داخلی
 آيا آمران ، امر به پلمب سراى عامرى ها داشتند ؟

آيا آمران ، امر به پلمب سراى عامرى ها داشتند ؟

به گزارش هتل نیوز ؛ در حالى كه بيش از يك شبانه روز از پلمب كمپ متين آباد و سراى عامرى هاى كاشان ميگذرد ، پيگيريهاى هتل نيوز براى برقرارى ارتباط تلفنى و جويا شدن علت اصلى پلمب كردن و وضعيت دو مجموعه شاخص گردشگرى در استان اصفهان از مسئولين گردشگرى منطقه همچنان بى نتيجه مانده است. پاسخگو نبودن هيچكدام از مسئولين گردشگرى كاشان ، اصفهان ، ستاد امر به معروف و نهى از منكر و دادستانى ، غير از رفتار غير حرفه اى اين مسئولين در عدم پاسخگوئى به خبرنگاران جهت شفاف سازى ، شبهات و گمانه زنى هاى بسيارى را در خصوص پشت پرده هاى تسويه حساب شخصى و اختلافات وزير با مخاصمان گردشگرى كه واكنشهاى زيادى به توئيت هاى ضرغامى و اظهار نظرهاى ايشان داشتند ، بوجود آورده است. ولى آنچه كه مهم است ، دلسردى اهالى گردشگرى از رونق اين صنعت است كه كورسوى اميد به آنرا از بين برده است .

ایجاد شده: 23/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1401     اخبار داخلی
 پس از عامری‌ها، كمپ متين آباد هم پلمب شد

پس از عامری‌ها، كمپ متين آباد هم پلمب شد

تير خلاص امر به معروف و نهی از منكر به قلب گردشگری به گزارش هتل نیوز ؛ در ٢٤ ساعت گذشته يكی از بهترين بوتيك هتلهای ايران كه در رنكينگ تريپ ادوايزر ، سايت جهانی نظرسنجی مخاطبان در خصوص كيفيت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها ، هميشه در بين ٥ يا ١٠ رده نخست قرار داشت و همچنين كمپ متين آباد ، بزرگترين كمپ كويری ايران، به علت آنچه كه عدم رعايت مسائل حجاب و عفاف از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منكر عنوان شده است، پلمب شده است. اين در حاليست كه اينروزها بر پيكر بی رمق هتلداری و گردشگری كشور، جانی باقی نمانده است و اين اقدام تير خلاصی بر قلب گردشگری بود. چند روزی از مجمع عمومی جامعه هتلداران ايران در شهر مشهد مقدس و ناله و فغان هتلداران از وضعيت بحرانی اقتصادی سرمايه گذاران، مالكان و بهره برداران، كه در آن بيش از سی رسانه خبری حضور داشتند، نمي‌گذرد كه شاهد اين اتفاقات ناگوار هستيم. بيكار شدن بيش از ٢٠٠ نيروی انسانی و بحرانی شدن معيشت اين تعداد خانوار كه چشم اميد به رونق بی فروغ نوروز داشتند، اكنون با اين تير خلاص به كما رفته است تا بار ديگر بارقه های اميد در گردشگری كه به اميد جان تازه بهاری بود، بی جان شود.

ایجاد شده: 22/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1401     اخبار داخلی
مدیر هتل سرای عامری‌ها: مسائل شرعی و قانونی را رعایت کردیم ولی هتل پلمب شد

مدیر هتل سرای عامری‌ها: مسائل شرعی و قانونی را رعایت کردیم ولی هتل پلمب شد

" حسین ناظمی " مدیر هتل سرای عامری‌های کاشان در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص دلایل پلمب هتل گفت ؛ گزارشاتی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به اداره کل میراث فرهنگی ارسال و در پی آن از سوی این اداره اخطاریه‌ای برای ما ارسال کرد. اداره اماکن به دستور دادستان شهر کاشان برای مجموعه نامه پلمب صادر کرد و در پی آن امروز صبح این حکم اجرا شد. او گفت : در تمامی بخش‌هایی که در آن سرویس دهی انجام می‌دهیم بنرهایی در این خصوص نصب و اطلاع‌رسانی شده است. " ناظمی " تاکید کرد :  شرعاً، عرفاً و قانوناً مسئولیتی بر عهده ما نبوده و نیست. وی ادامه داد : این حکم زمانی اجرایی شده که ما در اوج کار و فعالیت برای پذیرایی از میهمانان نوروزی هستیم. مدیر هتل سرای عامری‌های کاشان در پایان افزود : جلساتی را با میراث‌فرهنگی، اماکن و ستاد امر به معروف جهت رفع این مشکل برقرار کرده‌ایم ولی متاسفانه نتیجه ای نداشته است.

ایجاد شده: 22/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1401     اخبار داخلی
 آمار جهانی گردشگر بین‌المللی ثبت شده در Barometer سازمان جهانی گردشگری در ماه ژانویه

آمار جهانی گردشگر بین‌المللی ثبت شده در Barometer سازمان جهانی گردشگری در ماه ژانویه

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و بنا بر  آمار جهانی گردشگر بین‌المللی ثبت شده در Barometer سازمان جهانی گردشگری در ماه ژانویه گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۲، ۶۳ درصد از سطوح پیش از همه‌گیری کرونا را احیا کرده و اروپا و خاورمیانه در صدر قرار گرفتند. گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ نتایجی قابل توجه تر از آنچه انتظار می‌رفت، در خصوص برداشتن یا کاهش محدودیت‌های سفر در تعداد زیادی از کشورها مشاهده کرد. اروپا، بزرگترین مقصد گردشگری جهان، در سال ۲۰۲۲، ۵۸۵ میلیون ورودی گردشگر را به ثبت رسانده تا بتواند به نزدیک به ۸۰ درصد سطوح قبل از همه گیری (۲۱- درصد نسبت به سال ۲۰۱۹) برسد. خاورمیانه نیز بیشترین افزایش نسبی را در بین مناطق در سال ۲۰۲۲ داشته است و تعداد ورودی‌گردشگران به ۸۳ درصد از تعداد پیش از همه‌گیری کرونا (۱۷- درصد نسبت به سال ۲۰۱۹) رسیده است. آفریقا و آمریکا هر دو حدود ۶۵% از گردشگران قبل از همه گیری کرونا را بازیابی کردند. در حالی که آسیا و اقیانوس آرام به دلیل محدودیت های شدیدتر مرتبط با بیماری کرونا ، تنها به ۲۳% رسیدند. مناطق فرعی مانند اروپای غربی ۸۷% و دریای کارائیب ۸۴% به سطوح قبل از همه گیری کرونا نزدیک شده‌اند. سال ۲۰۲۲ شاهد بازگشت قوی در هزینه های گردشگری بود که منجر به بهبود سطح درآمد قبل از همه گیری کرونا در بسیاری از مقاصد شده. با نگاهی به آینده، گردشگری بین‌المللی قرار است بهبود خود را در سال ۲۰۲۳ تحکیم بخشد.

ایجاد شده: 21/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1401     اخبار خارجی
لازمه توسعه صنعت گردشگری، خروج از تنگنای ژئوپلیتیکی است

لازمه توسعه صنعت گردشگری، خروج از تنگنای ژئوپلیتیکی است

مهم‌ترین دستاورد توافق اخیر ایران با عربستان سعودی رونق و توسعه تبادلات گردشگری بین دو کشور و تسهیل سفر اتباع سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای سفر به ایران است. صرف نظر از اینکه مهم‌ترین برنده این توافق کشور چین بوده و این کشور برای تامین شریان انتقال انرژی از خلیج فارس به تامین و تثبیت امنیت دائمی منطقه نیاز مند است و به قورت مدام تلاش کند تا درگیری بین کشورهای منطقه از جمله ایران و سعودی  ایجاد نشود تا انتقال نفت و گاز به صنایع چین را با بحران مواجه نشود. برخلاف سیاست منطقه ای ایالات متحده و اسرائیل که منافع خود را در ایجاد و تداوم بحران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس می دانند، این توافق می تواند اقدام مثبتی برای باز شدن تنگناهای موجود بالاخص در روابط خارجی ایران با کشورهای عرب و مسلمان منطقه و زمینه ساز کم رنگ شدن پیمان ابراهیم اسرائیل را فراهم نماید. شاید بتوان گفت بهترین روابط بین دو کشور ایران و سعودی در دوره دوم ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی و تمام دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی بود. سالیانه نزدیک به یک میلیون زائر ایرانی برای حج عمره و تمتع به عربستان سعودی سفر می کردند و تعداد قابل توجهی از اتباع سعودی بویژه شیعیان منطقه شرقیه این کشور بدون هیچ گونه محدودیتی  از سوی حاکمان عربستان به ایران سفر می کردند و درآمد بسیاری را نصیب صنعت گردشگری ایران در بخش زیارت و درمان می نمودند. حتی رسم شده بوده که شیعیان دمام، خُبر، قطیف برای عروس و دامادهایشان جهیزیه به عنوان تبرک از ایران می خریدند…  بیاد دارم در اجلاس وزرای جهانگردی سال ۲۰۰۲ که در شهر ریاض برگزار شد من به اتفاق هیاتی از سازمان ایرانگردی و جهانگردی مهمان ویژه این اجلاس در شهر ریاض بودیم. با جِت شخصی ما را از شهر جده به ریاض منتقل کردند و در آنجا به بهترین نحوه ممکن پذیرایی شدیم و برادر امیرعبدالله ما را به ضیافت شام به خانه شخصی اش دعوت کرد تا از مهماننوازی  ایرانی ها سپاسگزاری کند. چقدر خوشحال بود که از ایران به اتفاق خانواده در سال گذشته دیدار کرده بود. سال قبل که به اتفاق هیات ۷۰ نفره به تهران و  اصفهان سفر کرده بودند خیلی از سفر به ایران مشعوف شده و آنقدر خرید کرده بودند که یک فروند هواپیمای کارگو از ریاض برای انتقال بار آنان به اصفهان آمده بود…. دیماه ۱۳۹۴ فرا رسید. دولت روحانی و دکتر ظریف سخت در پی برداشتن تحریم ها و بن بست مذاکرات برای اجرای برجام بودند که در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ایجاد و تشدید شده بود. فاجعه منا رخ داد و ۴۶۵ زائر ایرانی در سرزمین وحی به طرز غیر قابل باوری جان باختند. شیخ نمر روحانی شیعه سعودی اعدام شد و روابط دو کشور بیش از پیش رو به تاریکی گام نهاد در آن زمان آقای امیر عبدالهیان معاون عربی وزیر امور خارجه ایران بود… ۱۲ دیماه ۱۳۹۴ کنسولگری عربستان در مشهد به آتش کشیده شد و متعاقب آن سفارت ریاض در تهران توسط مزدوران اجاره ای که روسای آنان از اجرای برجام متضرر می شدند در آتش سوخت و به اشغال درآمد و این اقدام غیر انسانی و خلاف قانون و عرف بین الملل عده ای انسان غافل و ناآگاه و عده ای کاسب تحریم باعث ویرانی بسیاری از توانمندی های اقتصادی و سیاسی ایران شده و زمینه ساز قطع روابط با بسیاری از کشورها ی عربی با ایران شدند که به طور مستقیم منافع ملی مردم این سرزمین را هدف قرار داد که عواقب آن همچنان پابرجاست. ۷ سال از آن روزها گذشت و این اقدام جاهلانه زمینه ساز فقر و فلاکت مردم نجیب ایران شد و علاوه بر لطمات سیاسی و اقتصادی و بین المللی  باعث تضعیف و بن بست در توسعه تبادلات گردشگری نه تنها با عربستان بلکه با همه کشورهای عربی منطقه شد. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس سالیانه بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار برای سفر و گردشگری در سراسر جهان هزینه، بیشترین مدت زمان اقامت و بیشترین خرید را می کنند و ایران بیش از ۷ سال است که از این درآمد سرشار با توجه به مزیت همسایگی و قرابت فرهنگی محروم شده است… با توافق اخیر که با  میانجیگری کشوری غیر مسلمان(چین) برای ایجاد رابطه و برقراری صلح بین دو کشور مسلمان مدعی صورت گرفت امید می رود تا روابط بین دوکشور به حالت عادی برگشته و دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران بتوانند از برکات این روابط بهره مند و زائران و گردشگران هر دو سرزمین بتوانند به صورت عادی به سیر و سفر و زیارت بپردازند… دولت مردان ایران بایستی بدانند که صرف امضای این توافق مسایل عمیق و کهنه بین دو کشور به این راحتی قابل حل و فصل نخواهد بود و وجود تحریم های خانمان سوز و عدم عضویت ایران در FATF , استمرار اعتراضات ایرانیان مهاجر و مقیم خارج از کشور، موضوع حقوق بشر، تقلای اسرائیل برای برهم زدن این گونه توافقات همچنان پابرجاست. بایستی بدانند که عربستان سعودی از سر استیصال و عدم حمایت ایالات متحده از این کشور و تهدیدات جدی ایران در طول ۵ ماهه اخیر به خاطر دخالت این کشور در مسائل داخلی ایران به حاکمان چین پناه برده تا دفع انتقام و تهدید ایران کند و گرنه حکام سعودی در طی یکصد سال اخیر هرگز وجود ایرانی قوی را در منطقه را بر نمی تابند.  با این توافق و همراهی ایران و عربستان، صادرات نفت و گاز به کشور چین تضمین شده و نفوذ ایالات متحده برای فشار به این کشور برای تامین سوخت های فسیلی به حداقل ممکن خواهد رسید و استراتژی ٫یک جاده یک راه٫ اژهای زرد گام بلندی در حاکمیت بلامنازع در اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس برداشته است. در عین حال فرصتی هم برای گشایش ژئوپلیتیکی ایران و اندکی نفس کشیدن برای مردم ستم کشیده ایران باز شده است. امید است که با رعایت همه ملاحظات ملی، منطقه ای و بین المللی و توجه اصولی به منافع ملی و تغییر گفتمان تهاجمی به گفتمان تعاملی، دست از لجبازی در عرصه داخلی و بین المللی برداریم و به چارچوب نظری زندگی در رفاه و امنیت و ثبات اقتصادی کشور بیندیشیم و با استفاده از فضای تعاملی ایجاد شده برای برقراری آشتی ملی و بین المللی گام های موثرتری برداریم … ✍️  علی رحیم پور - مدیرعامل گروه هتل‌های بین‌المللی رکسان

ایجاد شده: 21/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1401     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...