به گزارش هتلنیوز با صدور احکامی جداگانه از سوی “علیاصغر مونسان” رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیران کل جدید و ستادی این سازمان، منصوب شدند. بر اساس احکام صادره از سوی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جناب آقای “محمد ابراهیم لاریجانی” به عنوان مدیرکل جدید بازاریابی و تبلیغات گردشگری این سازمان، منصوب و جایگزین سرکار خانم “لیلا اژدری” در این سمت شد. “محمد ابراهیم لاریجانی” متولد سال 1355 است و از جمله مهمترین سوابق اجرایی وی در حوزه صنعت گردشگری میتوان به موارد زیر اشاره کرد. عضو هیاتمدیره و مدیرعامل شرکت بینالمللی خدمات گردشگری تامین مشاور مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی ( هگتا ) دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین با صدور احکامی، آقایان “ولی تیموری” و “محمد ثابت اقلیدی” به ترتیب به عنوان مدیران کل جدید مناطق نمونه گردشگری و نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، معرفی و منصوب شدند. “محمد ثابت اقلیدی” مدیرکل جدید نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک است و در حال حاضر نیز دانشجوی دکترا در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی به حساب میآید. از جمله مهمترین سوابق اجرایی “محمد ثابت اقلیدی” در حوزه صنعت گردشگری میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مشاور معاون گردشگری کشور در امور بازاریابی و تبلیغات گردشگری مدیریت حوزه گردشگری الکترونیک معاونت گردشگری کشور مدیر امور استانهای معاونت گردشگری کشور مدیر روابطعمومی معاونت گردشگری کشور عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از جمله مهمترین سوابق اجرایی جناب آقای “ولی تیموری” مدیرکل جدید مناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه صنعت گردشگری نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معاون دفتر برنامهریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کارشناس بازاریابی و امور بینالملل سازمان ایرانگردی و جهانگردی مدیر کل دفتر ارتباطات و همکاریهای بینالمللی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن سرپرست دفتر امور بینالملل و سازمانهای تخصصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
سی ان ان در گزارشی پنج گروه را بازنده اصلی خروج آمریکا از توافق هستهای معرفی کرد و نوشت: گروه اول راننده تاکسیها هستند! دومین گروه به استناد این گزارش شرکتهای هواپیمایی “بوئینگ” و “ایرباس” هستند. سومین گروه شرکتهای توتال، فولکس واگن و جنرال الکتریک، چهارمین گروه ایرلاینها و هتلها هستند و آخرین گروهی که از خروج آمریکا از توافق هستهای متضرر میشود، اقتصاد ایران است. به گزارش هتلنیوز و بر اساس گزارش منتشر شده در CNN، مجریان سفر از توسعه گردشگری ایران از زمان لغو تحریمها سود زیادی بردهاند. ایرلاینهایی نظیر “بریتیش ایرلاین” و “لوفتهانزا” پرواز مستقیم خود را به این کشور از سر گرفته و مقامات ایرانی در مورد تقاضای ویزا سادهگیرتر شدهاند. از سوی دیگر گروه هتلهای فرانسوی Accor نیز در سال 2015 یکی از شعب خود را در ایران بازگشایی کرده و گروه هتلهای “ملیا” از اسپانیا و “روتانا” از امارات نیز برنامه خود را برای بازگشایی هتلهایشان در ایران اعلام کردهاند. مشروح گزارش اختصاصی CNN را میتوانید از طریق لینک زیر مشاهده نمائید. money.cnn.com/2018/04/24/investing/iran-nuclear-deal-trump-sanctions/index.html
ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397 اخبار خارجی
مراسم شستمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، شب گذشته با حضور معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون گردشگری کشور، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران مختلف بخشهای دولتی و خصوصی و فعالان صنعت گردشگری در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد تا نرخ ترجیحی مالیات بر ارزش افزوده در هتلها از 9 به 3 درصد کاهش یابد. “علیاصغر مونسان” در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر 1700 پروژه در دست ساخت داریم که عمدتاً غیردولتی است و امید داریم با همکاری بخشهای مختلف 1250 پروژه که نیمی از آنها هتل و تأسیسات اقامتی است بهمرور به بهرهبرداری برسد. وی در ادامه افزود: همه باید کمک کنیم تا قیمت تمام شده چه در تورهای ورودی و چه در گردشگری داخلی را کاهش دهیم که اگر همه زنجیره صنعت گردشگری به هم کمک کنیم این موضوعات نیز قابل حل است. وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از اظهارات خود در این مراسم به بازآفرینی شهری و نقش آن در صنعت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از روشهای خوب برای بازگرداندن زندگی به حوزههایی که ارزش میراثی و فرهنگی و معماری دارند، حوزه تورگردانی است. عباس آخوندی ابراز داشت: قطعاً هتلهای لوکس جای خودشان را دارند ولیکن شما بهتر از من میدانید کسی که به ایران سفر میکند بیشتر تمایل دارد ایران را بشناسد و شناخت ایران با اقامت در هتلهای لاکچری محقق نمیشود و رفتن در دل جامعه ایران برای گردشگران خارجی جذابیت بیشتری دارد.
ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 9/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز، مراسم تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران در ایام نوروز 97 شب گذشته با حضور معاون گردشگری کشور، استاندار تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس جامعه هتلداران ایران و جمعی دیگر از مدیران و دستاندرکاران صنعت گردشگری به میزبانی هتل پارسیان استقلال و در محل سالن دریای نور، برگزار شد. “محمد حسین مقیمی” استاندار تهران ضمن تشکر ویژه از تمامی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران اعم از هتلداران، آژانسداران، نیروی انتظامی، حمل و نقل و … ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده خدمات بهتری به مردم ارائه شود. مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در اظهاراتی کوتاه با تشکر از تمامی مدیران و اعضای ستاد سفر استان تهران از جمله شرکت فرودگاهی، راه آهن، نیروی انتظامی، هلال احمر، هتلداران، آژانسداران در تمامی بخشهای دولتی و خصوصی، ویژگی بارز مدیران و اعضای ستاد سفر در استان تهران را فعالیت در سطح ملی و کشوری معرفی کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه ابراز داشت: ویژگی اصلی نوروز امسال بهرهگیری از تجربه و توانمندیهای بخش خصوصی بود که منجر به رقم خوردن نوروزی نشاط با نشاط برای تمامی مردم شد. هتلداران، آژانسداران و تور گردانان با وجود مشکلات فراوان ولیکن با اعمال تخفیفهای مناسب، سهم بسزایی در رونق گردشگری استان تهران در ایام نوروز داشتند. وی افزود: در حالی که ادعای جایگزینی اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفت را داریم، توجه به صنعت گردشگری در ایران فقط در الفاظ بوده و اقدامات اجرایی محدودی صورت گرفته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این مراسم را در ادامه مشاهده مینمایید.
ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، از سال 1990 میلادی تاکنون مناطق آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه بیشترین رشد را در جذب گردشگر خارجی به ثبت رساندهاند. در سال 2017 در مجموع 1.32 میلیارد سفر خارجی توسط گرشگران در سراسر جهان انجام شد که در مقایسه با آمار 1.24 میلیارد سفر در سال گذشته آن افزایش داشت و همچنین سه برابر بیشتر از 439.5 میلیون سفری است که در سال 1990 میلادی به ثبت رسیده است. در حالی که جمعیت جهان از 5.3 میلیارد نفر در 28 سال پیش (1990) به بیش از 7.6 میلیارد نفر در حال حاضر رسیده است، نمیتوان این حقیقت را کتمان کرد که امروز در مقایسه با گذشته افراد بیشتری لذت سفر در سراسر دنیا را تجربه میکنند. رشد بزرگ گردشگری در قرن 21 زائیده افزایش محبوبیت جاذبههای گردشگری در مقاصد اروپایی نبوده و در عوض نتیجه رونق گردشگری در آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه بوده است. به عنوان مثال در سال 1990 میلادی، منطقه آسیا-پاسیفیک تنها میزبان 56.2 میلیون توریست خارجی بود اما آمارهای سال 2017 در این منطقه عدد 323.7 میلیون نفر را نشان میدهند. از نقطه نظر رشد نسبی جذب گردشگر از سال 1990 تاکنون هیچ کشوری به اندازه کامبوج رونق در این بخش را طی این سالها تجریه نکرده است. در سال 1990 که کامبوج هنوز تحت سیطره خمرهای سرخ، جنگ با ویتنام و متعاقب آن 10 سال اشغال بود، سالانه تنها پذیرای 17000 گردشگر بود اما حالا پس از گذشته سه دهه کشور کامبوج یکی از مقاصد اصلی سفر به جنوب شرقی آسیاست و براساس گزاش سازمان جهانی گردشگری در سال 2016 میزبان 5.01 میلیون توریست بوده که حاکی از رشد 32941 درصد در قیاس با آمارهای سال 1990 است. انتظار میرود این رقم در آمارهای اعلامی سال 2017 به 5.6 میلیون نفر برسد. کشور لائوس و میانمار دو همسایه کامبوج نیز در رتبههای دوم و سوم بیشترین رشد گردشگری در 28 سال اخیر قرار دارند. لائوس که در سال 1990 تنها 14 هزار گردشگر داشت بر اساس آمار سال 2016 میزبان 3.32 میلیون توریست بوده (رشد 23714 درصدی) و شمار گردشگران میانمار نیز از 21 هزار نفر در سال 1990 به 2.9 میلیون نفر (رشد 13809 درصد) افزایش یافته است. ایران پس از کامبوج، لائوس، میانمار، آلبانی، قرقیزستان و ویتنام در رتبه هفتم بیشترین رشد در جذب گردشگر از سال 1990 میلادی تاکنون قرار گرفته است و امروز 32.9 برابر بیشتر از 28 سال پیش گردشگری خارجی وارد خاک ایران میشوند. گرجستان، امارات، آذربایجان، قطر، مالزی، عمان، ایسلند، بلاروس، کوبا، پرو، کرواسی، آفریقای جنوبی و یونان نیز در رتبههای بعدی کشورهایی قرار دارند که از سال 1990 تاکنون بیشترین رشد را در جذب توریست خارجی به ثبت رساندهاند. در سال 1990 کشورهایی چون مجارستان، سوئیس، پرتغال و بلژیک در میان پرگردشگرترین کشورهای جهان حضور داشتند که امروزه جای خود را به کشورهایی نظیر ژاپن، مالزی و ماکائو دادند و کشور چین که در آن زمان در رتبه دوازدهم جهان قرار داشت، امروز جایگاه خود را به رتبه چهارم ارتقاء داده و تایلند نیز از رتبه هجدهم به جایگاه دهم صعود کرده است. ترکیه نیز یکی دیگر تازه واردها در میان مقاصد برتر گردشگری جهان محسوب میشود که در سال 1990 حدود 4.8 میلیون گردشگر داشت و امروز نزدیک به چهل میلیون نفر. تنها سه کشور از سال 1990 تاکنون با کاهش شمار گردشگر رو به رو بودهاند؛ مجارستان که زمانی با 20.5 میلیون توریست پنجمین کشور پربازدید جهان بود، امروز با 15.5 میلیون گردشگر به رتبه پانزدهم نزول پیدا کرده است. سوئیس نیز از جایگاه 11 به 35 و رومانی از رتبه 24 به 73 نزول یافتهاند. از سال 2010 میلادی تاکنون نیز کشورهای الجزایر، زیمباوه، اردن، تونس، اوکراین، سوریه و مصر با کاهش شمار گردشگر در مقایسه با سالهای گذشته خود رو به رو بودهاند و از سال 2015 تاکنون هم کرهجنوبی، آرژانتین، ایران، بلژیک، لائوس، میانمار، عربستان سعودی، آمریکا و روسیه، ریزش گردشگر داشتهاند. ایران از سال 2015 تاکنون با کاهش 0.3 میلیون گردشگر مواجه بوده است. آمریکا و روسیه نیز از سال 2015 تاکنون به ترتیب 3.6 و 4.4 میلیون نفر کاهش گردشگر داشتهاند. بر اساس این گزارش، کاهش در شمار گردشگران در سالهای اخیر بیشتر نتیجه جنگ، تروریسم و ناآرامیهای داخلی بوده است.
ایجاد شده: 23/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 23/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست زنده خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعلام آمار و ارقام مربوط به گردشگری در ایام نوروز 97، صبح امروز ( 18 فروردینماه ) در محل سالن “فجر” ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در این ایام شاهد رشد 20 درصدی سفرها در کشور بودیم که این موضوع نشاندهنده قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در خصوص رکورداران اقامتهای نوروزی نیز ابراز داشت: استان مازندران با 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت، رتبه نخست در جذب گردشگران را به خود اختصاص داده است و استانهای گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز رتبههای بعدی را در اختیار دارند. وی افزود: در بین استانهای کمتر شناخته شده نیز استان چهارمحال بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در رتبه اول قرار دارد و استانهای همدان با 128 درصد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز با افزایش بالای 50 درصدی در رتبههای بعدی قرار دارند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه در نوروز 97، اظهار داشت: اصحاب رسانه با تشویق مردم به سفر، کمک بزرگی به توسعه گردشگری داخلی و کاهش خروج گردشگران از کشور کردند. مهندس “محمد محبخدایی” در خصوص ثبت آمار 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 نیز گفت: آمارهایی که در حوزه سفر و اقامت اعلام میشود بر اساس استانداردهای سازمان جهانی گردشگری است. وی در پایان افزود: در نوروز 97 شاهد بهار جدیدی در حوزه گردشگری بودیم و همه همسو و همدل برای توسعه گردشگری در این ایام، کمک کردند. در ادامه برگزاری نشست خبری ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و پس از اظهارات رئیس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیران کل استانهای مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه اقامت مسافران نوروزی به شرح زیر پرداختند. بهروز کشاورز؛ دبیر ستاد خدمات سفر استان مازندران: از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردینماه امسال، تعداد 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی بودیم. رضا علیزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در نوروز 97 شاهد 8 میلیون و 971 هزار نفر شب اقامت در استان بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد رشد داشته است. ناصر امیرزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر: در نوروز امسال شاهد حضور 7 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت در این استان بودیم و رشد 6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی: در نوروز 97 شاهد رشد 40 درصدی اقامت در استان بودیم. بهمن عسگری سوادجانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری: میزان اقامت مسافران نوروزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد داشته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست را در ادامه مشاهده مینمایید.
ایجاد شده: 18/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397 اخبار داخلی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، اظهار داشت: به منظور افزایش نقش کودکان در تولید سفر و ایجاد نشاط و شادابی در بین خانوادهها، نخستین جشنواره گردشگری “کودک و خانواده” همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در مناطق غربی کشور برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور در خصوص جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: کودکان همواره پیشرو درانتخاب مقصد گردشگری و جاذبههای سفر بودهاند و با توجه به این پتانسیل قصد داریم از ظرفیت انگیزشی کودکان برای توسعه سفرهای هدفمند بر مبنای نشاط خانوادگی بهرهمند شویم. مهندس “محمد محبخدایی” در ادامه با معرفی اسامی استانهای هدف جشنواره گردشگری کودک و خانواده، ابراز داشت: استان همدان به عنوان استان محور گردشگری کودک و خانواده قرارگرفته است استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و مرکزی نیز از این ظرفیت استفاده خواهند کرد. “محبخدایی” تصریح کرد: اجرای جشنوارهها و برنامههای متنوع و متعدد شاد، قطعا باعث رشد و شکوفایی صنعت گردشگری داخلی در مناطق کمتر توجه شده کشور که اتفاقا از جاذبههای ویژه برخوردارند، میشود. وی در پایان افزود: جشنواره بزرگ تابستانی گردشگری کودک و خانواده نیز تابستان امسال با برنامههای ویژه در استانهای مختلف کشور اجرا خواهد شد.
ایجاد شده: 16/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دومین روز از سفر خود به استان گیلان و با حضور در شهر لاهیجان، هتل پنج ستاره “رسپینا” را افتتاح کرد. هتل پنج ستاره “رسپینا” در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع و با زیربنایی بالغ بر 13 هزار متر مربع و با سرمایهگذاری بالغ بر 35 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهرهبرداری رسیده است. این هتل با ظرفیت اقامتی 100 نفر دارای امکاناتی مانند استخر، مجموعه تفریحی و سالن جلسات است.
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان اظهار داشت: آخرین نشست هماهنگی اعضای اتحادیه هتلداران استان اصفهان در سال 96 روز پنجشنبه هفته گذشته مورخ 24 اسفندماه به میزبانی هتل پیروزی اصفهان برگزار شد. “مهدی نریمانی” ابراز داشت: در این نشست که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، معاون گردشگری، رئیس مجمع تشکلهای گردشگری، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتحادیه هتلداران استان اصفهان و همچنین مدیران کل هتلهای زیرمجموعه اتحادیه هتلداران اصفهان برگزار شد، اعضا در رابطه با اقدامات انجام شده و برنامههای پیش رو جهت ایام نوروز و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی به بحث و تبادل نظر پرداختند. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به همزمانی این روزها با ایام شهادت امام هادی ( ع ) تمامی حاضرین در این جلسه متعهد شدند تا اقدامات لازم در راستای فرهنگسازی و اجرای برنامههای مناسب برای حفظ احترام این روزها را در دستور کار خود قرار دهند. “مهدی نریمانی” در ادامه با انتقاد از شرایط موجود در صنعت هتلداری کشور از جمله شهر اصفهان، گفت: متاسفانه در شرایطی که ایام نوروز جزو بازه زمانی پیک سفر در شهر اصفهان محسوب میشود و هتلداران از ماهها پیش برای این ایام برنامهریزی میکنند، شاهد این هستیم که در رابطه با بحث اقامت مسافران نوروزی موازیکاری صورت گرفته و دستگاههایی مانند وزارت آموزش و پرورش، مشکلات زیادی را برای هتلداران استان به وجود آوردهاند. وی در ادامه در واکنش به ابلاغیه معانت گردشگری کشور در رابطه با غیرقانونی بودن اسکان و اقامت مسافران نوروزی در مدارس، گفت: این ابلاغیه فقط توسط سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری، ابلاغ شده است و هیچ ضمانت اجرایی ندارد. از سوی دیگر هیچ ساز و کاری در خصوص نحوه جلوگیری از اقامت میهمانان غیر فرهنگی در مدارس تدوین نشده است. “مهدی نریمانی” مهمترین مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان را ممانعت از موازیکاری در زمینه اسکان و اقامت مسافران نوروزی برشمرد و افزود: در آستانه ایام نوروز به عنوان فصل پیک سفر، 70 درصد از ظرفیت هتلها و واحدهای اقامتی رسمی استان اصفهان خالی است و این در شرایطی است که شاهد هستیم علاوه بر مدارس، خانههای اجارهای و اقامتگاههای دولتی، مسافران در مساجد و امامزادههای شهر نیز اسکان یافته و هیچ برخورد و نظارتی در خصوص این اقدام صورت نگرفته است. وی افزود: وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه دولتی، موضوع آموزش و فرهنگسازی است ولیکن شاهد هستیم که این وزارتخانه بدون هیچ نظارت و ساماندهی وارد بحث اقامت شده و امسال نیز بیش از 12 هزار مدرسه و 100 هزار کلاس درس را به این موضوع اختصاص داده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان در پایان گفت: از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی صنعت گردشگری در کشور، تقاضا داریم تا به طور جدی به موضوع فعالیت وزارت آموزش و پرورش در زمینه اسکان گردشگران و همچنین فعالیت اقامتگاههای دولتی، ورود پیدا کرده و صنعت هتلداری کشور را از وضعیت نامساعدی که درآن قرار گرفته است را نجات دهند.
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دکتر “محسن قریب” پس از سالها فعالیت در بخش دولتی صنعت گردشگری و هتلداری از جمله گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی و … هماکنون سمت ریاست هیاتمدیره گروه هتلهای آریا به عنوان نخستین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور را بر عهده دارد. دکتر “محسن قریب” در ابتدای مصاحبه با خبرنگار هتلنیوز به بیان شرح مختصری از تاریخچه فعالیت گروه هتلهای آریا پرداخت و گفت: گروه هتلهای آریا در سال 1386 تاسیس شده است و در طول این سالها به عنوان اولین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور موفق شده است تا اتفاقات خوبی را رقم بزند. دکتر “محسن قریب” اظهار داشت: گروه هتلهای آریا از بدو تاسیس سه هدف عمده را در اولویتهای کاری خود قرار داده است. در ابتدا ظرفیتسازی برای هتلهای عضو گروه در حوزههای اقامتی و پذیرایی از طریق امضای قرارداد با گروهها، شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی، در مرحله دوم حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی و تبلیغات با بیشترین اثردهی برای تمامی اعضای گروه و به عنوان هدف سوم نیز موضوع آموزش واحد در تمامی هتلهای زیرمجموعه را دنبال نموده است که در آخرین اقدام، گروهی از مدیران هتلها برای حضور در یک دوره آموزشی به کشور ترکیه اعزام شدند. دکتر “قریب” تصریح کرد: گروه هتلهای آریا همه ساله در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران حضور دارد و امسال نیز موفق به کسب عنوان بهترین غرفه حاضر در سالن خلیج فارس که مختص به هتلداران بود، شد. در حوزه نمایشگاههای خارجی نیز طی سالهای گذشته حضور پر قدرتی در کشورهایی نظیر ترکیه و چین داشتهایم. وی در خصوص برنامههای گروه هتلهای آریا در سال آینده، گفت: در سال آینده نیز اهداف تعیین شده علیالخصوص در زمینه ارائه سرویس به سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی، توسعه روابط با کشورهای خارجی و حضور در نمایشگاههای بینالمللی را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهیم داد. وب افزود: همچنین موضوعی که از سال آینده آن را استارت خواهیم زد، تجهیز و استانداردسازی هتلهای سراسر کشور است که بر اساس مجوز و نمایندگیهای اخذ شده از چندین شرکت خارجی، طراحی و ساخت و همچنین تجهیز هتلهای متقاضی را دنبال خواهیم کرد. رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا در رابطه با وضعیت ضریب اشغال هتلهای زیرمجموعه این گروه، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به استفاده از روشهای مدرن بازاریابی و فروش و همچنین تلاشهای مجموعه عوامل، گروه هتلهای آریا در سال جاری میانگین ضریب اشغال 70 درصد را داشته است. البته با توجه به توزیع نامناسب سفر در کشور و همچنین وضع معیشت مردم که در پی رکود اقتصادی با مشکل مواجه شده است، متاسفانه اکثریت هتلهای کشور ضریب اشغال پایینی را داشته و مردم ترجیح دادهاند تا در مراکز عمومی، چادرهای مسافرتی و یا نهایتا در خانهمسافرها اقامت داشته باشند. دکتر محسن قریب در رابطه با ورود دولت به صنعت گردشگری نیز گفت: نه فقط در صنعت گردشگری بلکه در تمامی مباحث اقتصادی، تصدیگری دولت نتیجه خوبی در پی نداشته و متاسفانه ورود مستقیم دولت با موفقیت همراه نبوده است. تشکلهای دولتی به دلیل ساختار اجرایی و نظارتهایی که بر عملکردشان وجود دارد دچار موانع و مشکلات زیادی به ویژه در بحث تبلیغات و بازاریابی میشوند. از سوی دیگر مجموعههای دولتی دارای پرسنل مازادی هستند که فقط و فقط، هزینههای سرباری را به هتلها تحمیل میکنند. وی در پایان افزود: در طرف مقابل و در مقایسه با مجموعههای دولتی، بخش خصوصی دارای تحرک، چابکی و سرعت عمل بسیار بالایی در تصمیمگیریهاست
ایجاد شده: 22/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 20 اسفند 96 با حضور “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان دستگاههای عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن “فجر” ساختمان سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. “محمد محبخدایی” معاون گردشگری کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با عضویت 20 دستگاه به تصویب هیات وزیران رسیده و سیاستگذاری، برنامهریزی و ساماندهی سفر در کل کشور بر عهده این ستاد گذاشته شده است. معاون گردشگری کشور در تشریح اقدامات و مهمترین برنامههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور، ابراز داشت: سازماندهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیبشناسی عملکرد ستاد سالهای گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامهریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی، برگزاری جشنوارههای مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاهها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استانها، برنامهریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینهها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد میتوانند آمار سفر را در سامانهای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استانها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله مهمترین اقدامات است که برای ایام نوروز برنامهریزی شده است. “محبخدایی” افزود: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاههای فعال در نوروزگاهها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنوارههای فضای محلی و برنامههای اختصاصی استانها بر اساس ظرفیتهای موجود در دستور کار این ستاد قرار دارد. وی در پایان افزود: تولید سفری مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی، معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی، برپایی کمپها و چادرهای عشایری در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری، جشنواره خرید نوروزی، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتلداران و رستورانداران، اهدای جوایز به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت و … از جمله مهترین برنامههایی است که در دستور کار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور، قرار دارد.
ایجاد شده: 20/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، طی روزهای گذشته پیامکی به شرح زیر و به صورت گسترده برای صاحبان خانههای شخصی در شهر مشهد ارسال شده است. “به کمک ما میزبان حضور گردشگران نوروزی در منزل خود باشید و درآمد کسب کنید. جهت ثبت واحد اقامتی خود عدد 6 را ارسال نمایید” پس از بررسیهای انجام شده توسط هتلنیوز و به گفته منابع آگاه خبری، این پیامک از سوی وبسایتی به نشانی vadiro.com ارسال شده است. در قسمت “درباره ما” این وبسایت آمده است: این سامانه با سرلوحه قرار دادن شعار “آرامش سفر، آسایش خاطر” تا کنون موفق شده است 10000واحد اقامتی را در 95 شهر کشور جهت رزرو به ثبت رساند تا کلیه اقشار جامعه با هر توان مالی بتوانند سفر کنند. این در حالیست که پیش از این تنها مرجع معتبر و دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت رزرو خانههای شخصی، وبسایت خانهمسافر به نشانی khaneh-mosafer.ir معرفی شده بود. از سوی دیگر در بخش پایانی توضیحات این بخش، ذکر شده که تمامی حقوق این سرویس (وبسایت و اپلیکیشنهای موبایل) متعلق به شرکت راهکار سرزمین هوشمند به شماره ثبت 266860 و شماره عضویت 2760231/20 در شورای عالی انفورماتیک میباشد.
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی