به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، "علیرضا رئیسی" عضو جامعه هتلداران استان اصفهان در ارتباط با وضعیت هتلها در یک سال اخیر اظهار کرد: تعدادی از هتلها تعطیل و تعدادی از آنها ظاهراً باز، اما در حقیقت تعطیل است، چون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت هتلها پذیرای مهمانان است. پیش از شیوع ویروس کرونا، با توجه به توافقات بینالمللی انجام شده، سیستم گردشگری در حال جان گرفتن بود، اما با آغاز همهگیری، گردشگری دوباره زمین خورد. اگر این شرایط تا چهار پنج ماه دیگر ادامه یابد، امکان دارد تمامی هتلها تعطیل شود. وی درباره برنامههای تعطیلات نوروزی هتلها، اظهار کرد: تغییر پی در پی نظرات مسئولان نظم کار هتلداران را بر هم میزند، حرفهایی مبنی بر انجام سفرها در تعطیلات سال نو با رعایت پروتکلهای بهداشتی و محدودیتها گفته شده است؛ اما از اکنون هیچ چیز قطعی نیست و باید دید چه اتفاقاتی پیش رو است. برای عید نوروز هتلداران هزینههای زیادی را صرف ایمن سازی هتلها کردهاند و زیر نظر استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و جامعه هتلداران استان کارت هتل ایمن صادر شده است. این کارتها دارای بارکد است و مدام بازرسی میشود؛ پروتکلهای لازم برای دریافت این کارتها و آمادگی برای پذیرایی از مهمانان نیز از طرف وزارت بهداشت ارائه شده است؛ درباره اقدامات انجام شده، در نمایشگاه گردشگری تهران هم توضیحات لازم ارائه میشود. عضو جامعه هتلداران اصفهان ادامه داد: ۵۰ تا ۷۰ درصد نیروهای ما تعدیل شدهاند و برخی هتلها هم تعطیل شده است. تحمل بار اجارهها و هزینهها با اینکه درآمد کمی از کافیشاپ و رستورانهای هتلها به دست میآید، بالاخره کمر هتلداران را خم میکند. در این باره کمک مالی به هتلداران نشده و یا کمک ناچیزی بوده است؛ امیدواریم مسئولان به هتلداران کمک کنند و حداقل دو سه سال بخشش مالیاتی و از این قبیل همیاریها اعطا شود.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: تمامی هتلها و مراکز اقامتی استان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی مهیای پذیرای از گردشگران در نوروز ۱۴۰۰ می شوند. امیر ارجمند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی هتلها و مراکز اقامتی بر اساس مجوزهای دریافت شده از ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی در ایام نوروز فعال بوده و پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی، تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری، جمعآوری و آنالیز آمار گردشگران ورودی به استان جهت برنامهریزی در خصوص رسیدن به اهداف برنامهها، افزایش میزان رضایتمندی مسافران و رفع مایحتاج موردنیاز با تشکیل ستاد نظارت نهادهای مرتبط از جمله اهدافی است که برای ستاد سفرهای نوروزی در نظر گرفتهشده است. مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، کتابچه راهنمای گردشگری، ساک دستی، سی دی معرفی جاذبههای گردشگری استان، بروشور معرفی و نقشه راهنمای گردشگری استان در میان مسافران توزیع خواهد شد است.
ایجاد شده: 9/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و بهنقل از ستاد خبری نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعدستی، دکتر علی اصغر مونسان روز جمعه ۸ اسفند ۹۹ در حاشیه بازدید از نمایشگاه، گفت: «در ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه بعد از سفری که با هیئت ونزوئلایی داشتم، فرصت شد تا از نمایشگاه بازدید کنم و انصافاً نمایشگاهی که در شرایط کرونا برگزار کردیم، نمایشگاه بسیار خوبی از کار در آمد. دیدارها و صحبتهایی که با غرفهدارها داشتیم نشان از موفقیت نمایشگاه داشت.» او افزود: «یکی از مهمترین اهداف امسال ما این بود تا نشان دهیم بخش گردشگری کشور هنوز زنده و پویا است.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تأکید کرد: «ارتباط بسیار خوبی بین استانهای مختلف، آژانسها و مجموعههای گردشگری ایجاد شده که امیدوارم با رعایت مردم بتوانیم ایام نوروز خوبی به لحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی داشته باشیم.» او اضافه کرد: «تقاضای ما این است تا زمان موعد، مردم پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند تا به امید خدا بتوانیم نوروز خوبی داشته باشیم.» دکتر مونسان عنوان کرد: «در این نمایشگاه غرفههای صنایعدستی نیز بسیار پویا بودند و امید دارم که آنها هم توانسته باشند بعد از مدتها فروش خوبی داشته باشند. ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان قابل توجه است.» او در خصوص شرایط سفرهای نوروزی، اعلام کرد: «با ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین کمیته امنیتیاجتماعی وزارت کشور با حضور دستگاههای مختلف، توافقاتی کردیم، در ستاد با حضور رئیسجمهوری توضیحات ارائه شده تصویب شد. بنابراین امیدوارم در همان چارچوبی که توافق کردیم، بتوانیم نوروز را برگزار کنیم، شاهد رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی باشیم و بتوانیم سفر هوشمندانه و سالم را تحقق ببخشیم.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در خصوص سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران، اظهار کرد: «پیرو صحبتهایی که با وزیر گردشگری ونزوئلا داشتم، احساس کردم که میشود روابط گردشگری بین دو کشور را ارتقا داد، اگر بتوانیم بخش گردشگری را رونق بدهیم عواقب و عواید آن بخشهای دیگر را هم شامل میشود.» او گفت: «آنها ظرفیتهای خوبی در بخش طبیعتگردی دارند،تورهای لوکس ما که به سمت آفریقا میروند، از این پس میتوانند ونزوئلا را نیز انتخاب کنند. جنگلهای آمازون و حیاتوحشی که آنها دارند بسیار جذاب است، ضمن اینکه هزینههای سفر به ونزوئلا از آفریقا کمتر است.» دکتر مونسان افزود: «در مقابل، ما هم دارای جاذبههای بسیاری هستیم. چهارفصل بودن ما یک مزیت بزرگ است. قرار شد ما یک تور آشناسازی برای بخش دولتی و غیردولتی داشته باشیم، خوشبختانه این تور با حضور هیئت ونزوئلایی در ایران شروع شد.» او ادامه داد: «برای اینکه کویر را نشان آنها بدهیم و امکاناتی که در آنجا داریم در این تور کرمان را انتخاب کردیم که هیئت ونزوئلایی از آن رضایت زیادی داشتند. در کرمان اقامت در کویر و تور ستارهشناسی داشتیم که بسیار خوب بود. اصفهان را هم بهعنوان سمبل گردشگری تاریخی و فرهنگی انتخاب کردیم.» | خبرگزاری میراث آریا
ایجاد شده: 9/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تاکیدبراینکه مسافران نوروزی تنها مجازبه اقامت در اماکن تحت نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستندگفت: براساس تصمیم ستادملی مقابله با کرونا، قراربراین است که سفرهای نوروزی به صورت ایمن انجام شود. او در رابطه با سفر ایمن در ایام کرونا، تصریح کرد: در سفر ایمن ورود مسافر تنها به مناطق زرد و یا آبی مجاز است و مسافران باید در مراکز اقامتی که تحت نظر و بررسی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری هستند اقامت کنند؛ این بدان معناست که انتخاب مدارس، خانه مسافر و یا برپایی چادر برای اقامت مسافران غیرقانونی بوده و برخورد خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان سفرهای نوروزی را در قالب تورهای گردشگری مجاز، سفری ایمن دانست و افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تورهای تحت نظارت این سازمان به خوبی رعایت شده است؛ این قانون به معنای غیرمجاز بودن سفرهای انفرادی و یا گروهی نیست اما توصیه میشود در ایام کرونایی سفرها در غالب تورهای مجاز انجام شود. مالمیر در رابطه با نحوه بازدید از مراکز گردشگری و موزهها نیز گفت: در تلاشیم تا با ایجاد تغییر در سانس و ساعت اماکن مورد علاقه مسافران همانند موزهها مانع از شکلگیری تراکم و یا اجتماع به صورت گسترده شویم.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برپایی ستاد تسهیل سفر در استان پس از یک سال وقفه خبر داد و گفت که نوروز امسال سفر به استان مازندران با شرایط خاص و الگوهای جدید، برقرار است. مهران حسنی روز دوشنبه افزود که ستاد مقابله با کرونا اجازه فعالیت واحدهای گردشگری و همچنین برقرار بودن سفر را داده است و بر همین اساس هم استان مازندران می تواند همانند سنوات گذشته برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ستاد تسهیلات سفر را برقرار کند و به ارائه خدمات نوروزی به گردشگران و مسافران بپردازد. وی به تشکیل نشدن ستاد سفر در نوروز ۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: در آن زمان ویروس کرونا کاملا ناشناخته بود و ستاد مقابله با ویروس کرونا برای سلامت مردم دستور به لغو ستاد سفر و همچنین ممنوعیت مسافرت داد ، ولی در حال حاضر نه تنها شاهد سطح مناسبی از رعایت پروتکل های بهداشتی و آگاهی عمومی هستیم، بلکه واحدهای گردشگری نیز در شرایط مطلوبی برای اجرای صحیح پروتکل ها و راهنمایی گردشگران هستند که می توان با هوشیاری سفر را مدیریت کرد. سفر به مازندران فقط از طریق رزرو معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران همچنین تاکید کرد که برقرار بودن سفر در نوروز ۱۴۰۰ به معنای سفر عادی به شکل سال های گذشته نیست و حتما محدودیت هایی برای آن اعمال خواهد شد. وی افزود : مهم ترین شرطی که برای ورورد گردشگران به استان مازندران در نوروز ۱۴۰۰ وضع شد ،مسافرت به شکل رزور اقامتگاه پیش از به سفر است و بر این اساس تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می خواهند نوروز ۱۴۰۰ به مازندران سفر کنند باید دارای برگه رزرو اقامتگاه های گردشگری شامل هتل ، مسافرخانه ، اقامتگاه بومگردی ، مهمانسرا و یا دیگر اقامتکاه های رسمی باشند. حسنی با اعلام این که شیوه سفر هم می تواند با خودروی شخصی ، وسایل حمل و نقل عمومی یا تورهای گردشگری باشد ، گفت : گردشگران به هر طریقی که وارد مازندران می شوند باید پیش از سفر برای حضورشان اقامتگاه مشخص کنند تا معلوم شود به عنوان گردشگر وارد استان می شوند. وی از در نظر گرفتن شرایط احتمالی دیگری هم برای سفر نوروزی ۱۴۰۰ به مازندران خبر داد و افزود : در حال تدوین اساسنامه محدودیت های سفر نوروزی به مازندران در اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هستیم و بزودی برای تایید به وزارت میراث فرهنگی و ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا ارسال خواهد شد.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحميد حرمتى " رئيس جامعه هتلداران استان خوزستان؛ در یکی از خبرگزاری های کشور ادعا شده بود كه يك مهمان مرد عراقى در يكى از هتلهاى اهواز به كروناى انگليسى مبتلا بوده است. با پيگيرى هاى صورت گرفته، خبر از اساس صحت نداشته و صرفا براساس گزارشهاى شفاهى و كذب منتشر شده است. وی افزود؛ هتلهاى استان همانند سایر هتلهاى كشور همواره عالى ترين سطح ممكن پروتکلهای بهداشتی را رعايت كرده اند.
ایجاد شده: 4/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 4/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، " عبدالمالک شنبه زاده " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اعلام کرد؛ در صورت عدم شیوع مجدد کرونا، کلیه مسافرت های نوروزی امسال به ایلام طبق سیاست های وزارتخانه و بر مبنای تورهای گردشگری ساماندهی شده و گردشگران طبق زمانبندی مشخص به نقاط هدف هدایت می شوند. وی افزود؛ مهمانسراهای اداری استان تنها برای مهمانان اداری خود و همچنین رعایت چارچوب پروتکل های بهداشتی می توانند اقدام کنند. وی در پایان گفت: برپایی هرگونه کمپ های چادری به دلیل شیوع کرونا در استان ممنون است.
ایجاد شده: 2/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 2/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، اظهار داشت: به وزیر گردشگری پیشنهاد دادیم تا با استقرار راهنمایان گردشگری در ابنیه تاریخی، موزهها و مراکز تجمع در شهرهای گردشگرپذیر در تعطیلات عید نوروز، بخشی از مدیریت میدانی گردشگران در مقصد به عهده این قشر باشد. "سید محسن حاجی سعید" در این خصوص ابراز داشت: استقرار راهنمایان گردشگری میتواند به ساماندهی بازدید و تذکر در رعایت پروتکلهای بهداشتی در اماکن تاریخی کمک کند. از سوی دیگر راهنمایان گردشگری میتوانند در کنار وظیفه ذاتی خود سفیر سلامت نیز باشند. "حاجی سعید" تاکید کرد: مشارکت مالی استانداری، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انجمن راهنمایان گردشگری در هر استان لازمه اجرایی شدن این طرح است.
ایجاد شده: 21/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور معتقد است: دولت مدعی تعطیل نشدن مستقیم تاسیسات گردشگری است اما گردشگری با منع رفت و آمد بین شهری، صادر نشدن ویزای توریستی و تعطیلی اماکن تاریخی به مرز ورشکستگی رسیده است. "سید محسن حاجی سعید" اظهار داشت: ستاد کرونا و وزارت بهداشت باید بپذیرد که موج سوم کرونا در کشور بیش از اینکه مربوط به گردشگری باشد، به واسطه دورهمیهای خانوادگی ناشی از تحمیل در شهر ماندن و منع سفر ایجاد شد. "حاجی سعید" تصریح کرد: با تداوم این سیاستگذاری در سال آینده، خسارت وارده به گردشگری غیر قابل جبران و احیای این صنعت در ۵ سال آینده دور از تصور خواهد بود. وی در پایان گفت: بازگشایی گردشگری ورودی و داخلی تحت پروتکلهای بهداشتی یا پرداخت غرامت توسط دولت به صنعت گردشگری راهکار موثری است.
ایجاد شده: 21/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: در طول یک سالی که بحث کرونا وجود داشته، حتی یک مورد مشکوک هم وجود نداشت که کسی آمده باشد در هتلی و مبتلا شده باشد. "جمشید حمزهزاده" ضمن اشاره به این مطلب، اظهار داشت: این مؤید سلامت کامل هتلها از نظر بهداشتی و رعایت پروتکلهاست و باید به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود. "حمزهزاده" در ادامه گفت: طبیعی است که نمیتوان سفر را از زندگی مردم حذف کرد اما این مشروط به ملاحظاتی در حوزه مدیریت و نظارت است. دولت، وزارت بهداشت و ستاد کرونا باید مردم را از اسکان در اقامتگاههای غیررسمی که هیچ نظارتی روی آنها نیست، باز بدارند. رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان یادآور شد: هتلها در نوروز میتوانند به گونهای میزبان مردم باشند که هیچ دغدغهای از جهت سلامت و بهداشت برای آنها وجود نداشته باشد.
ایجاد شده: 21/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، استاندار هرمزگان تاکید کرد: از ورود بینظم، سنگین و گسترده گردشگران به هرمزگان جلوگیری میشود و هیچگونه خدماتی در بوستانها و سواحل استان به مسافران ارائه نمیشود. "فریدون همتی" اظهار داشت: ادارات و دستگاههای اجرایی نباید مهمانسرای خود را در اختیار مسافران قرار دهند و از مردم هرمزگان تقاضا داریم اقوام و آشنایان خود را برای سفر به استان دعوت نکنند. استاندار هرمزگان در پایان گفت: تنها تورهای گردشگری دارای مجوز میتوانند با اسکان گردشگران در هتلها و مرکز اقامتی با رعایت شیوهنامههای بهداشتی و حضور کم و محدود گردشگر، فعالیت کنند.
ایجاد شده: 13/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 13/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم اعلام کرد: کلیه تاسیسات گردشگری که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنند تا پایان فروردینماه سال آینده لغو مجوز و پلمپ خواهند بود. "مرتضی شیخزاده" ضمن بیان این مطلب، تاکید کرد: با گردشگرانی که در قالب گروههای بزرگ و فاقد امکانات لازم برای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی در قشم تردد میکنند، برخورد قانونی میشود. وی افزود: سلامت ساکنان جزیره و میهمانان قشم اولویت نخست ماست و امیدواریم هموطنان نیز به حقوق مردم قشم احترام بگذارند.
ایجاد شده: 12/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 12/بهمن/1399 اخبار داخلی