به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از حضور و مشارکت ایران در 20 نمایشگاه خارجی طی سال جاری خبر داد. "محمد ابراهیم لاریجانی" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: نخستین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاههای خارج از کشور با حضور روسا و نمایندگان تشکلهای گردشگری اعم از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه تخصصی تورگردانان، انجمن راهنمایان ایران، انجمن بومگردیهای ایران، جامعه هتلداران ایران و شرکتهای تابعه سازمان میراث فرهنگی با هدف تصویب فهرست نمایشگاههای خارجی و چگونگی روند برگزاری نمایشگاهها، برگزار شد. وی افزود: پس از استعلام از تشکلهای مختلف گردشگری برای تنظیم فهرست نمایشگاههای خارجی و تطبیق آن با فهرست کشورهای اولویتدار بازار هدف، 20 نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت. مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: نقش استانها، جوامع و تشکلها، حضور فرهنگ، آداب و موسیقی ایران، ضرورت توجه به نمایشگاهها و همچنین برنامهریزی برای بهرهبرداری از ظرفیت رسانههای داخلی و خارجی از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. وی در پایان گفت: نمایشگاههای بینالمللی سفر و گردشگری AITF آذربایجان، COTTM چین، ATM دوبی، عراق، Kotfa کره جنوبی، CMT و CITM چین، پاکستان، OIPYKA روسیه، JATA ژاپن، TOP RESA فرانسه، عمان، هند، IITT هند، Fitur اسپانیا، EMITT ترکیه، TTG ایتالیا، ITB برلین، MITT روسیه و چین، نمایشگاههایی هستند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری در آنها حضور خواهد داشت.
ایجاد شده: 5/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 5/اردیبهشت/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از پایان طرح بازنگری و بهنگامسازی بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران، خبر داد. "محمد ابراهیم لاریجانی" با بیان این موضوع که شناسایی بازارهای هدف برای هر گردشگر، یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامهریزی و بازاریابی به حساب میآید، اظهار داشت: در همین راستا، طرح بازنگری و بهنگامسازی کشورهای بازارهای هدف در دستور کار این دفتر قرار گرفته است. وی در خصوص ویژگیهای متمایزکننده این طرح نیز ابراز داشت: در این طرح نسبت به طرحهای پیشین، سطحبندی کشورهای بازار هدف ایران، رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، کوتاهمدت، میان مدت و بلند مدت، دستهبندی شده است. وی با اشاره به اینکه برای تهیه این طرح 13 شاخص کلان، تعیین و زیرشاخصهای هر یک برای ارزیابی کشورها نیز مشخص شده است، افزود: این ابتکار به سازمان متبوع کمک میکند تا بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامههای آینده خود را در سطوح مختلف، تنظیم و ساماندهی کند. از سوی دیگر اولویت کشورها بین سطوح و درون هر سطح هم کاملا مشخص است. مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: در گام بعدی، ضریب شاخصهای کلان توسط اساتید دانشگاهی و صاحبنظران صنعت گردشگری، مشخص و دادهها برای 84 کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمیسازی شده است. وی در پایان گفت: کشورهای بازار هدف بر اساس روشهای آماری رتبهبندی در قالب 30 کشور اولویتدار برای بازار هدف، انتخاب و برای آنها سطحبندی و اولویتبندی چهارگانه انجام شد. اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورها نیز تعیین شد که در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.
ایجاد شده: 27/فروردین/1398 آخرین ویرایش: 27/فروردین/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، سومین جلسه اعضای شورای سیاستگذاری دومین نمایشگاه تخصصی و بینالمللی هتل و هتلداری ( مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام مصرفی، سرمایهگذاری، طراحی، مهندسی و ساخت ) روز دوشنبه مورخ 20 اسفندماه 97 به میزبانی هتل "باباطاهر" تهران، برگزار شد. "محمد حسن اسدی" مدیر کل دفتر تسهیلات و تامین منابع انسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و رئیس شورای سیاستگذاری این نمایشگاه با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنیگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نماینده دولت و حاکمیت از این نمایشگاه، اظهار داشت: تامین منابع مالی سرمایهگذاری جایگاه ویژهای در این نمایشگاه خواهد داشت که مدلهای جدیدی برای آن تعریف شده است. "جمشید حمزهزاده" رئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تاکید بر اهمیت و نقش برگزاری نمایشگاههای تخصصی در رشد و توسعه صنعت هتلداری در کشور از حمایت بزرگترین تشکل هتلداری فعال در کشور از برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی و بینالمللی هتل و هتلداری خبر داد و گفت: ایجاد نظم و انطباق بخشهای مختلف با استانداردهای روز بینالمللی از ضرورتهای حوزه هتلداری کشور است که امیدواریم برگزاری دومین نمایشگاه بینالمللی تخصصی هتلداری در راستای این اهداف باشد. "حسن تقیزاده انصاری" رئیس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی شرکتهای استارتآپ و برگزاری ورکشاپهای تخصصی در زمینه هوشمندسازی هتلها معرفی کرد. "محمد ابراهیم لاریجانی" مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در ابتدا به نقش و جایگاه برندینگ در دنیای امروزی اشاره کرد و گفت: دنیای امروز از عصر بازاریابی عبور کرده و به برندینگ رسبده و حتی در اواخر عصر برندینگ هستیم و شیوههای جدیدتری در حال اقدام است. عضو شورای سیاستگذاری دومین نمایشگاه تخصصی و بینالمللی هتل و هتلداری در ادامه تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در این قالب و به شکل کاملا تخصصی، قطعا خروجی مثبتی خواهد شد. در پایان این نشست "مهدی حسینی" عضو شورای سیاستگذاری و دبیر کمیته علمی و فنی دومین نمایشگاه بینالمللی تخصصی هتلداری ضمن اشاره به تشکیل کمیته علمی و فنی، اسامی اعضای این کمیته را به شرح ذیل اعلام کرد. جناب آقای محسن مصلحی جناب آقای مسعود منتجبی جناب آقای فرید جواهرزاده جناب آقای سعید منتظری جناب آقای مسعود غلامی جناب آقای عباس بیدگلی جناب آقای علیرضا تهرانی دومین نمایشگاه تخصصی و بینالمللی هتل و هتلداری ( مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام مصرفی، سرمایهگذاری، طراحی، مهندسی و ساخت ) طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشتماه سال 98 در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، برگزار خواهد شد. جزئیات بیشتر و نحوه ثبتنام آنلاین در این نمایشگاه را از طریق لینکهای زیر دنبال فرمائید. دومین نمایشگاه بینالمللی و تخصصی هتلداری ( مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام مصرفی هتل ) دومین نمایشگاه تخصصی بینالمللی هتل ( سرمایهگذاری، طراحی مهندسی و ساخت )
ایجاد شده: 22/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1397 اخبار داخلی
سوالی که از شما دارم این است که با توجه به تمام توضیحاتی که داده شد، بالاخره مشتریمداری از کجا آغاز میشود و برنامه شما برای این کار چیست؟ من شخصا بر این عقیده هستم که یکی از راهکارهای موثر در زمینه مشتریمداری، فناوری چت آنلاین است. بارها خود من از این فناوری استفاده کردهام و بسیار هم مفید بوده است. آخرین بار زمانی بود که ماه پیش با کارشناس یک شرکت نرمافزاری منابع انسانی در مورد یک برنامه در حوزه PMS به صورت آنلاین در آمریکا صحبت کردم. با در نظر گرفتن فاصله مکانی این شرکت، ارتباط بسیار واضح و مفیدی بود و اطلاعات کاملا کارآمدی در این زمینه کسب کردم. در حوزه هتلداری به غیر از هتلهای کشورمان که حتی وبسایتهای موثری هم ندارند، فناوری چت آنلاین به سرعت در حال افزایش است. هرچند که تعداد هتلهایی که این فناوری را ارئه میدهند در حال حاضر بسیار کم است اما به نظر میرسد در آیندهای نزدیک این فناوری بسیار فراگیر شود. طبق بررسیهای انجام شده از حدود 2500 هتل در آمریکای شمالی ( آمریکا و کانادا )، مشخص شد که کمتر از نیمی از این هتلها یعنی 1% از آنها ( 12 هتل ) از فناوری چت آنلاین سود میبرند. تجربه نشان میدهد که استفاده از چت آنلاین معمولا بسیار موثرتر است و پاسخها و راهنماییهای بهتری در هر حوزه میتوان کسب کرد. من فکر میکنم که تکنولوژی سرانجام ارتباط با مشتری در حوزه صنعت هتلداری را بسیار بهبود خواهد بخشید و این بهبود هم به لحاظ کمی و هم از نظر کیفی خواهد بود. گاهی دیده میشود که تکنولوژی به دنبال مشکل و معضلی میرود که هنوز وجود ندارد یا ضرورتی برای رفع آن احساس نمیشود و بدینگونه سرمایه و انرژی خود را به هدر خواهید داد. مشتریمداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتلها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت اول ) مشتریمداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتلها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت دوم )
ایجاد شده: 24/بهمن/1397 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1397 مقالات و یادداشت ها
گاهی کار با تلفنهای اتاق میهمان که هر بار جدیدتر و تکنولوژی آنها پیشرفتهتر میشود و حتی نرمافزار داخلی آنها پیش از استفاده با اتصال به اینترنت بروز رسانی میشود، سر و کله زدن با مجوز کپی رایت یک نرم افزار، کار با فناوری ثبتنام میهمان برای اضافه شدن در پایگاه دادههای سیستم برای تماس با یک تلفن داخلی در هتل، استفاده از تلفنی که تنها برای یک آی پی خاص یا کاربری خاص قابل استفاده است و یا تلویزیون و فناوری IPTV که قابلیت آپدیت خودکار را دارد، اندکی سخت و دشوار به نظر میرسد ولیکن هر چه که باشد، مزایای آنها بیشتر از دردسرهایشان است. من فکر میکنم دیگر وقت آن رسیده که کمی وارد دنیای بینظیر و بیانتهای ابزار دیجیتال شویم، نوستالژی را کنار گذاشته و فقط به فراوانی پریز برق یا وجود اینترنت در اتاق یک هتل اکتفا نکنیم. استفاده از آخرین مدل سیستم IPTV با بهترین فناوری روز دنیا و ارتباط بینظیر آن با PMS هتل و یا استفاده از مدرنترین دوچرخه ثابت ورزشی در باشگاه که حتی DVD را نیز پشتیبانی میکرد و تمامی علایم حیاتی شما را در کسری از ثانیه آنالیز مینمود از جالبترین تجربیات این هتل بود. البته ناگفته نماند که نام کاربری و رمز عبور مخصوص میهمان که در اولین ثانیههای ورود به هتل به شما اختصاص مییابد، همراه با یک اپلیکیشن مخصوص که بر روی تلفن همراه نصب میشود و تمام کارهای هتل را میتوان با آن انجام داد نیز فضای هتل را مانند فیلمهای علمی تخیلی کرده بود. در حقیقت با تلفن همراهتان میتوانید همه کاری انجام دهید!!! از روشن کردن چراغهای اتاق، تهویه مطبوع اتاق و یا تلویزیون گرفته تا سفارش غذا و حتی اگر بخواهید رزرو بلیط بزرگترین سینمای سه بعدی شهر و یا رزرو بلیط برگشت از یک آژانس هواپیمایی! نکتهای که پیشنهاد میکنم به آن توجه کنید این است که میتوانید به راحتی به تمام این تکنولوژیها اعتماد کنید اما حتما قبل از استفاده از هر کدام از کاربرد، شیوه عملکرد دقیق وحتی اطلاعاتی که از شما میخواهد، مطمئن شوید. در پایان بایستی گفت، استفاده از تکنولوژی شاید حلقه مفقوده بسیاری از هتلهای ماست ولی آنچه که مهم است، احساس ضرورت و نیاز به آنها و آشنایی تمامی کارکنان هتل با جزئیات استفاده از آنها به بهترین شکل ممکن است. مدیر بخش آموزش و روابط بینالملل هتلنیوز برای مشاهده قسمت اول این یادداشت از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. وضعیت تکنولوژیهای روز دنیا در صنعت هتلداری ایران ( قسمت اول )
ایجاد شده: 19/دی/1397 آخرین ویرایش: 10/بهمن/1397 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری استان از آغاز بکار رسمی مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) در شهرستان سرعین از 15 بهمنماه سال جاری، خبر داد. "نادر فلاحی" ضمن اشاره به این نکته که اکثر فعالان حوزه گردشگری استان اردبیل از رفتارهای به روز عملی در این زمینه بهرهمند نیستند و نیاز به آموزش دارند، اظهار داشت: مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) به منظور ارائه آموزش به هتلداران و میهمانداران از 15 بهمنماه به صورت رسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد "سرعین" آغاز بکار خواهد نمود. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز ضمن تائید این خبر، گفت: فاز مطالعاتی راهاندازی نخستین مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) کشور به پایان رسیده و با مشارکت شرکت توسعه گردشگری، وارد فاز اجرای این طرح شدهایم. "اسحاق رسولی" ابراز داشت: برنامههای آموزشی این مدرسه هتلداری در دو بخش در نظر گرفته شده که در فاز نخست آموزشهایی برای فعالان گردشگری و مدیران مراکز اقامتی و در صورت استقبال برای زیرمجموعهها و کارکنان نیز ارائه خواهد شد. وی با تاکید بر ضرورت ارتقای آموزشها در بخش میهماننوازی و استقبال از گردشگران، افزود: آموزشها میتواند منجر به تغییر در رفتار شده و فرهنگ میهماننوازی را تقویت کند. استاندار اردبیل نیز در این نشست، اظهار داشت: آموزشها در حوزه گردشگری بایستی ساماندهی و به صورت حرفهای اعمال شوند. "اکبر بهنامجو" افزود: برنامههای آموزشی مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) که به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان راهاندازی شده بایستی حمایت شود و سایر دستگاهها نیز باید نسبت به این موضوع مهم توجه داشته باشند. وی گفت: در صورتی که خروجی مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) مطلوب باشد، میتوان از استانهای دیگر نیز گروهها و افرادی را جهت آموزش جذب کرد.
ایجاد شده: 8/دی/1397 آخرین ویرایش: 8/دی/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب اساسنامه جدید هتلها و مراکز اقامتی در جلسه مجمع عمومی جامعه صنفی تاسیسات اقامتی به منظور تشکیل جامعه حرفهای هتلداران استان، خبر داد. به گزارش هتلنیوز ، سرپرست معاونت گردشگری استان اردبیل توجه به آموزش، پژوهش و ارتقای سطح کیفی خدمات را از جمله ویژگیهای اساسنامه جدید معرفی کرد. وی بروزرسانی و ارتقای سطح کیفی خدمات را ضرورتی انکارناپذیر دانست و ابراز داشت: در اساسنامه جدید به این مهم نیز توجه شده است. "صغری فرشی" با اشاره به منطقهبندی ترکیب هیاتمدیره جامعه حرفهای هتلداران در اساسنامه جدید، گفت: این رویکرد میتواند منجر به جلب مشارکت و توسعه متوازن شهرستانها شود. وی افزود: در اساسنامه جدید و بر خلاف گذشته، چهار منطقه در ترکیب هیاتمدیره تعریف شده است. سرپرست معاونت گردشگری استان اردبیل در خصوص تمدید پروانه فعالیت مراکز اقامتی نیز گفت: با توجه به مراجعات مکرر هتلداران و مدیران مراکز اقامتی استان، معاونت گردشگری نسبت به صدور و تمدید پروانههای بهرهبرداری اقدام میکند. وی در پایان گفت: بهرهبرداران میتوانند با مراجعه به معاونت گردشگری استان نسبت به تمدید و صدور پروانه بهرهبرداری و فعالیت، اقدام نمایند.
ایجاد شده: 8/دی/1397 آخرین ویرایش: 8/دی/1397 اخبار داخلی
دیر زمانی نیست که تولیدکنندگان و صادرکنندگان چینی با برخورداری از سیاستها و برنامههای تشویقی و حمایتی حزب حاکم در حداقل زمان ممکن بازار تجارت بینالمللی دنیا را به تسخیر خود در آوردهاند. پولدار شدند و سفر به خارج از کشور برای آنان تبدیل به مُد شد و تعریف خاطرات سفرهای خارجی برای آنان همراه شد با شانیت و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی. قشر متوسط و تحصیلکرده چینی برخلاف اسلاف محافظهکار و محتاط خود، به شدت دچار پدیده چشم و هم چشمی، تظاهر، کنجکاوی، کسب تجربیات جدید و دارای روحیات بروندادی شدهاند. عکاسی در کنار یادمانها، لند مارکها، چشماندازهای طبیعی، خرید از برندهای مشهور و تهیه سوغات برای اقوام، دوستان و همکاران در سفرهای خارجی برای تائید و مستندسازی سفر، جزو لاینفک زندگی آنان شده است. هم اکنون بازار سفر سودمند جهان با حدود ١٤٠میلیون گردشگر چینی ( رتبه اول جهان )، متوسط اقامت ٧ روز و هزینه بیش از 3000 دلار در هر سفر با بیشترین خرید در اختیار این بخش از مردمان کهنزیست جنوب شرق آسیاست. آنان با میزبانی بیش از ٦٥ میلیون گردشگر ورودی در سال 2017 به زودی رتبه اول دنیا را از آنِ خود خواهند کرد. پیشبینی دپارتمان گردشگری چین برای سال ٢٠٢٠ خروجى١٨٠ میلیون گردشگر چینی و ٢٢٠ میلیون نفر برای سال ٢٠٢٥ است. جالب است که بیش از 70 درصد گردشگران چینی، گروهی و در قالب تور سفر می کنند. عمدهترین فعالیت آنان در طول سفر دیدار از جاذبهها و یادمانهای فرهنگی و هنری و تهیه عکس از یادمانها، موزهها و بافتهای تاریخی است. آرامش و امنیت، آگاهی از مقصد و معرفی جاذبهها توسط خود چینیها به یکدیگر ( بازاریابی دهان به دهان ) مهمترین دلایل و ایجاد انگیزه برای انتخاب محل سفرآنان است. علاقهمندند در طی سفر از چند کشور و مقصد گردشگری حتی برای چند ساعت دیدار و عکاسی کنند. مهمترین ضعف آنان عدم آشنایی به زبان انگلیسی و ترس از فقدان راهنما و یا مترجم چینی در کشور مقصد است. حضور در این بازار استراتژیک با توجه به سفر سالیانه حدود 140 هزار گردشگر ایرانی به قصد سیاحت و تجارت به این کشور و برنامهریزی برای جذب حداقل 3 درصد گردشگران خروجی این کشور برای سفر به ایران در یک دوره کوتامدت 5 ساله، به نظر میرسد یک ضرورت برای توسعه گردشگری ایران و نیازمند تدوین برنامهای جامع، مبتنی بر راهاندازی کمپین تبلیغاتی و بازاریابی، تسهیلات و خدمات ورود و خروج، اقامت و پذیرایی استاندارد و تورگردانی حرفهای مطابق علائق و سلایق گردشگران آن بازار است که قطعا دور از دسترس نیست. اما در شرایط کنونی برای رونق سفرگردشگران چینی به مقصد ایران چه باید کرد؟ به نظر اینجانب تمرکز بر پروازهای ترانزیت و کانکشین گردشگران چینی در فروگاه امام تهران میتواند در حداقل زمان، میزان گردشگران ورودی چینی را به دو برابر وضعیت فعلی افزایش دهد. در کنار سایر ایرلاینهای خارجی حامل گردشگران چینی به مقصد فرودگاه امام، هماکنون هواپیمایی ماهان دارای ١٩ پرواز برنامهای در طول هفته ( رفت و برگشت ) به شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو است که بالغ بر 60 هزار نفر را در طول سال به صورت ترانزیت به فرودگاه امام منتقل میکنند. کافی است با ورود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری معاونت امور کنسولی وزارت امور خارجه ایران و هماهنگی اداره کل اتباع امور خارجه ناجا، شرایط ورود مسافران و گردشگران چینی ورودی به سالن ترانزیت را ساده و روان کنند. گردشگران چینی بدون نیاز به اخذ روادید و پرداخت وجه بتوانند تا 72 ساعت از جاذبههای گردشگری تهران و شهرهای همجوار دیدار کنند. با توجه به علاقه ویژه گردشگران چینی به استفاده از تورهای تلفیقی، هم آنان قادر خواهند بود از جاذبههای گردشگری ایران دیدن کنند و هم ما توانستهایم وقت بلا استفاده آنان را در سالن ترانزیت مدیریت نموده و از این طریق درآمد قابل توجهی را برای متصدیان گردشگری کشور ایجاد کنیم. دیدن ایران حتی برای چند ساعت میتواند تقاضای آنان را برای سفر طولانی مدت به مقصد ایران فراهم کند. ( این برنامه برای اتباع سایر کشورها نیز میتواند اجرایی شود ) این تجربهای است که هم اکنون قطر، بحرین، امارات، عمان، ترکیه و سایر کشورهای همسایه ما در کمترین زمان ممکن انجام میدهند. بدون نیاز به صدور روادید و غالبا بدون اخذ وجه و فقط با اخذ گذرنامه و صدور برگ کارتکس ورود، شما می توانید وارد آن کشور شوید. در همه فرودگاههای بینالمللی کشورهای یاد شده این امکان نیز فراهم است تا با خودرو بدون راننده ( رنت کار ) در مدت تعیین شده سفر کنید. هدف، ارائه تسهیلات برای خرج کردن پول بیشتر توسط گردشگران و ارتقای سطح رضایتمندی آنان برای سفر مجدد است. به نظر میرسد از این بازار به راحتی نمیتوان گذشت. خیلی هم سخت نیست! کمی پیگیری میخواهد. هماهنگی، تبیین و توجیه دستگاههای مرتبط و حضور با برنامه ذینفعان در بخش غیر دولتی! در انتظار اقدام خواهیم ماند...
ایجاد شده: 1/آذر/1397 آخرین ویرایش: 1/آذر/1397 مقالات و یادداشت ها
نگه داشتن اسناد هویتی در مراکز اقامتی رسمی کشور مانند هتلها از دو سال پیش منع قانونی شده است با این حال هتلهای سراسر کشور به بهانههای مختلف اصرار دارند خلاف این قانون رعایت کنند. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تیرماه سال 1395 شیوهنامه اجرایی ذخیره و ابطال اتاق در واحدهای اقامتی را با هدف قانونمند شدن نظام رزرواسیون، صیانت از حقوق مصرفکننده و آگاهیبخشی گردشگران، مسافران و دفاتر خدمات مسافرتی، اصلاح و ابلاغ کرد. به گزارش هتلنیوز در ماده 10 این شیوهنامه به صراحت تاکیده شده است: در صورت پرداخت وجهالضمان کافی برای تسویه حساب از جانب میهمان، واحدهای اقامتی حق نگهداری مدارک هویتی ارائه شده را ندارند و بایستی پس از رویت و احراز هویت به صاحب آن مسترد کنند. همچنین در تبصره این ماده آمده است: ضمانتهای مالی لازم به منظور جبران خسارتهای احتمالی وارده میهمانان داخلی یا خارجی که در قالب تور پذیرش میشوند، باید از سوی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ارائه شود. رئیس جامعه هتلداران ایران در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: طبق این شیوهنامه، گرو نگه داشتن مدارک هویتی در هتلها خلاف قانون است و هتلدار به محض احراز هویت مسافر بایستی اسناد هویتی او را تحویل دهد. "جمشید حمزهزاده" ابراز داشت: گرو نگه داشتن مدارک هویتی به هیچ وجه به موضوع نظارت اداره اماکن نیروی انتظامی، ارتباطی ندارد. وی افزود: اگر به حفظ اطلاعات هویتی مسافر ضرورتی احساس میشود؛ میتوان کپی آن را در اختیار قرار گرفت و اصل مدارک را برگرداند. "حمزهزاده" بار دیگر تاکید کرد: اداره اماکن نیروی انتظامی هیچ کاری به مدارک هویتی ندارد زیرا اطلاعات و مشخصات تمامی مسافران در سیستم هتلها ثبت میشود و وقتی که احراز هویت انجام شده، نگهداری این اسناد نزد هتل هیچ لزومی ندارد. وی در پایان گفت: اکثر هتلها نگران تسویه حساب مشتریان هستند اما این مشکل در تمامی دنیا و به شکل دریافت ودیعه از مشتری، حل شده است.
ایجاد شده: 6/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی
عضو هیاترئیسه کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به ضرورت تغییر در معیارهای درجهبندی هتلها تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه اطلاعات اشتباهی از هتلهای ایرانی به گردشگران خارجی داده میشود. "مهرداد لاهوتی" ابراز داشت: هتلهای ایران بایستی بر اساس استانداردهای بینالمللی درجهبندی شوند تا گردشگر خارجی قبل از ورود به کشور بر اساس اطلاعات دریافتی از درجه هر یک از هتلها و با توجه به بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب کند. "لاهوتی" گفت: عدم درجهبندی صحیح هتلها باعث شده تا مسافران به ظاهر اولیه هتلها اعتماد کنند و در بسیاری از مواقع پس از استفاده متوجه میشود که استانداردهای لازم را با توجه به میزان هزینه دریافتی، ندارد. به گزارش هتلنیوز، وی افزود: در گذشته یکی از معیارهای درجهبندی هتلها بر پایه مساحت و ارتفاع ساختمانها بود در شرایطی که باید شاخصهایی مانند توسعه پایدار گردشگری و دسترسی برای افراد ناتوان جسمی را در این ارزیابی گنجاند. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر بومیسازی ضوابط بینالمللی درجهبندی هتلها تاکید کرد و گفت: بایستی با تلفیق مدلهای خارجی و ایرانی به یک دستورالعمل جامع رسید. وی در پایان گفت: با اجرای این ضوابط، ارزیابی هتلها از حالت سلیقهای و کلی خارج میشود و شاخصهای ارزیابی حالت کمی و سنجشی پیدا میکند و علاوه بر این، هزینههای موجود برای دستیابی به شاخصهای مورد نظر نیز کاهش مییابد زیرا در شرایط جدید، تاکید بر معیارهای نرمافزاری و خدماتی است.
ایجاد شده: 30/مهر/1397 آخرین ویرایش: 30/مهر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، روز گذشته و طی حکمی از سوی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور، منصوب شد. حال پس از گذشت چند ماه و معرفی گزینههای مختلف از سوی جناحها، تشکلها، نهادها و افراد تاثیرگذار، بایستی دید تا واکنش کارشناسان و دستاندرکاران صنعت گردشگری کشور به این انتخاب چه خواهد بود؟ 1 - سلام. انتخاب آقای "تیموری" که از نیروهای با سابقه سازمان هستند، جای خوشحالی دارد. انشالله این روند در کلیه مقاطع و پستها نیز ادامه داشته باشد تا عدهای بیلیاقت و بیتخصص به بهانه گرایشهای سیاسی که برای منفعتطلبی در پیش گرفتند و حتی کارشان به جایی رسیده که اعضای خانوادهشان را در بین ستادها پخش کردند که هر کدام پیروز میدان شدند در آن حزب پایگاهای داشته باشند، در این سازمان جایگاهی نداشته باشند. 2 - محمد ابراهیم لاریجانی اگر اینگونه شود، فارغ از اینکه این انتخاب چرا دیر یا زود انجام شد و یا اینکه مناسب است و نیست یا هر تحلیل دیگری که باید کمی مرور زمان را شامل شود؛ باید یک تشکر ویژه از آقای دکتر "مونسان" بابت انتخاب نیروی جوان از بدنه سازمان و تن ندادن به لابیها و فشارهای سیاسی و بیرون از سازمانی بکنیم. اینکه در این مقطع که شاید ضرورت لابی و بده بستانهای سیاسی با نهادهایی مانند مجلس احساس میشد و قطعا این اختیار را هم آقای "مونسان" داشت تا یک سفیر سابق، نماینده مجلس سابق، توصیه برادرزاده، خواهرزاده، دایی و خاله و حزب گروه جناح را گوش کند و برای خود موقعیتی فراهم کند اما نکرد؛ این خودش به تنهابی فارغ از کیفیت، زمان و شرایط انتخاب جای تشکر دارد. 3 - سلام. به نظر من اين انتصاب در شرايط فعلی بيش از آنكه خيرخواهانه باشد، حركتی كاملا هوشمندانه و بر اساس فرمول كاست/ کیفيت است. اما انگيزه هر چه كه هست، بدون شک به نفع بدنه كارشناسی است. دكتر "تيموری" فردی با دانش روز، با تجربه، قانونمدار، پاكدست، اخلاقمدار، خوشرفتار و آشنا به روابط بينالملل است و از همه مهمتر طرز رفتار با بالادست و زير دست را به خوبی میداند. انشاالله كه منشا خير برای گردشگری است. 4 - انتخاب جناب دکتر "تیموری" ارج گذاشتن به مجموعه گردشگری دولتی و خصوصی است، بهرهگیری هوشمندانه از ظرفیتهای موجود و استفاده مطلوب و استراتژیک از فرصت است. با توجه به اشراف و شناخت ایشان به سیاستها، سیستم، مسائل بخش، انتظارات دستاندرکاران، انتظارات بخش خصوصی، تهدیدها و فرصتها در سطح ملی و بینالمللی، ظرفیتها و کاستیهای حقوقی و زیرساختی، توانمندی و خلق و خوی مجموعه همکاران و ... این انتصاب بسیار مناسب و ارزشمند است و قطعا در بکارگیری منابع و سرمایههای مختلف این حوزه، شاهد بیشترین بهرهوری خواهیم بود. تائیدات الهی و پیروزی و سربلندی جمعی را از آستان حضرت باریتعالی خواستارم. 5 - مرتضی نریمانی سلام. به نظر اينجانب انتصاب جناب آقاى دكتر "تيمورى" ارج نهادن به تجربه، تخصص، نيروهاى درون سازمانى دلسوز، مردمدار و آشنا به صنعت هتلداری است.
ایجاد شده: 21/مهر/1397 آخرین ویرایش: 21/مهر/1397 اخبار داخلی
آژانس خبری هتلنیوز ؛ رسانه رسمی و تخصصی صنعت هتلداری ایران در مصاحبه با بیش از 40 نفر از مقامات، مسئولین، دستاندرکاران، روسای تشکلها، مدیران ارشد، مدیران، مالکان و سرمایهگذاران صنعت هتلداری کشور فعال در بخش دولتی و خصوصی به بررسی مهمترین موضوعات، مسائل و مشکلات کشور در این حوزه، پرداخته است. مشروح مهمترین اظهارات این افراد در مصاحبه با خبرنگاران هتلنیوز را در ادامه مشاهده مینمایید. 1 – فرشید کریمی؛ مدیر عامل شرکت آرین پارسه کیش: بهتر است تا تمامی نمایشگاههای گردشگری داخلی در یک زمان و مکان واحد برگزار شود. 2 – محمدرضا تهرانی؛ مدیر هتل آساره تهران: ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت هتلداری منجر به رقابتی شدن بازار و تبلیغات در سطح بینالمللی میشود 3 – حمید کشایی؛ مشاور جامعه هتلداران ایران: خانهمسافرها باید زیر مجموعه هتلداری باشند و توسط جامعه هتلداران ساماندهی شوند. 4 – نعمتالله شهبازی؛ مدیرعامل اسبق شرکت توسعه گردشگری ایران: استفاده از فضای مجازی و رسانههای دیجیتال، راهکاری است برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران. 5 – امیر سامان سایهبان؛ مدیر کل هتل اطلس مشهد: در داخل کشور بسترهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران وجود ندارد. 6 – منتظری؛ سرارزیاب تاسیسات گردشگری کشور: بخش خصوصی در حوزه استانداردسازی و بروزرسانی هتلها عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی دارد. 7 – حسین ثابت؛ سرمایهگذار در صنعت هتلداری: گردشگری ایران دارای پتانسیل فوقالعادهای است که متاسفانه استفاده درستی از آن نمیشود. 8 – امیرحسین جعفری؛ مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین: تفاوت اصلی نمایشگاههای داخلی با نمایشگاههای بینالمللی در تبلیغات، اطلاعرسانی و برندسازی است. 9 – جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران: برگزاری نمایشگاه به صورت اصولی راهی برای توسعه گردشگری است. 10 – محسن قریب؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا: جذب سرمایهگذاران خارجی برای احداث هتل در ایران یک ضرورت غیر قابل انکار است. 11 – کامیار اسکندریون؛ رئیس جامعه هتلداران استان زنجان: متاسفانه برنامهریزی در صنعت هتلداری ایران مبتنی بر آمار و اطلاعات نیست. 12 – عبدالحمید حرمتی؛ رئبس جامعه هتلداران استان خوزستان: خانهمسافرها باید ذخیره صنعت هتلداری باشند نه جایگزین. 13 – حمید جاویدان؛ مدیرکل هتل بزرگ شیراز: هتلداری مانند هر صنعت دیگری نیازمند زیربنای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است. 14 – علیعباس کمری؛ مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر: نمایشگاه گردشگری نیازمند اطلاعرسانی و تبلیغات از رسانه ملی است. 15 – ابوالفضل مکرمیفر؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی: در صنعت هتلداری به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مواجه هستیم. 16 – موافق؛ مدیرکل هتل هما ۱ مشهد: آموزشهای هتلداری در سطح دانشگاه فقط جنبه نظری و تئوری دارد. 17 – جناب آقای حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس: نقطه شروع توسعه گردشگری ایران، تشکیل وزارتخانه است. 18 – محسننژاد؛ معاون گردشگری استان فارس: ساخت هتلهای جدید 4 و 5 ستاره برای جذب گردشگران خارجی، ضروری است. 19 – مانی معینزاده؛ مدیرکل هتل های فرودگاهی ایبیس و نووتل: تفاوت اصلی هتلداری ایران با سطح بینالمللی در سیستمهای کاری و روشهای جذب مشتری است. 20 – علی معینزاده؛ رئیس جامعه هتلداران استان کرمان: هتلداران بر خلاف آژانسها توان مالی شرکت در نمایشگاههای گردشگری را ندارند. 21 – یورگن شارکوزی؛ متخصص کار آفرینی و توسعه کسب و کار در صنعت گردشگری و هتلداری: ایران در سال گذشته شروع خوبی در حوزه گردشگران ورودی و افزایش مشاغل در این صنعت داشته است. اما پیشبینیهای 10 سال آینده، رشد کمتری را نشان میدهد. 22 – پوریا ملکی؛ مدیر هتل میراژ کیش: وجود دپارتمان و واحد آموزش در هتلها ضروری است. 23 – ضمیری؛ مالک و مدیر هتل پارسیس مشهد: نهادها و ارگانهای دولتی به جای حمایت، سنگاندازی میکنند. 24 – شاهاحمدی؛ مدیرکل هتلهای بینالمللی و کریمه قم: فعالیت خانهمسافرها و واحدهای اقامتی دولتی ضریب اشغال هتلهای استان قم را به 20 درصد رسانده است. 25 – الهام کزازی: مدیرعامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد: نگاهها به موضوع آموزش در هتلداری ایران، سطحی و همه چیز در حد شعار است. 26 – بصیری؛ نایبرئیس هیاتمدیره شرکت مطبخ آرا: نمایشگاه گردشگری بهترین پل ارتباطی میان تولید کنندگان تجهیزات با هتلداران است. 27 – احد فخر؛ مدیر هتل هیلان رفسنجان: بازسازی هتلها و بروز رسانی امکانات و خدمات نسبت به ساخت هتلهای جدید در اولویت قرار دارد. 28 – عبدالحمید حمیدی؛ رئیس جامعه هتلداران استان کردستان: نمایش فرهنگ و آئینهای بومی و محلی در نمایشگاه راه توسعه گردشگری نیست. 29 – فضلالله جوادپور؛ مدیرکل هتل شاه عباسی اصفهان: شاه بیت غزل صنعت گردشگری ایران احساس امنیت است. 30 – علی رحیمپور؛ مدیرعامل شرکت مهر سیاحت سبا: سیستم حاکم بر کسبوکار هتلداری ایران، بسته و خستهکننده است. 31 – محمد محبخدایی؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور: رسانههای بخش خصوصی نظیر هتلنیوز نقش اصلی در اطلاعرسانی نمایشگاه را داشتند. 32 – سرکار خانم لسلی؛ مدیر دومین سایت محبوب سفر به ایران در چین: در چین اطلاعات بسیار کمی راجع به ایران وجود دارد و چنین رویدادی میتواند در راستای ایرانشناسی بسیار موفقیتآمیز باشد. 33 – مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی: گردشگری ایران در حال گذار از سنتی به مدرن است. 34 – حسامالدین امیری؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای اسپیناس: صنعت هتلداری در ایران نوپاست و راه طولانی را در پیش دارد. 35 – مارک لوئیس کلیفت؛ مدیرعامل پین تا پین: برپایی چنین نمایشگاههایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و ایران واقعی را به دنیا نشان میدهد. 36 – محمدرضا افشاری؛ مدیرعامل ایرانگردی مارکوپولو: تعامل میان هتلداران، تورگردانان و آژانسها منجر به توسعه بیشتر صنعت گردشگری خواهد شد. 37 – رضا الوند؛ رئیس هیاتمدیره شرکت گردشسازان تک پرداز: صنعت گردشگری و هتلداری ایران در زمینه آموزشهای روز دنیا دچار خلاء است. 38 – علی دستجردی؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای سورینت: خصوصیسازی همیشه جزو اهداف اصلی دولتهای پس از انقلاب بوده است. 39 – مهدی براتی؛ مدیر بهرهبرداری شرکت پارس آریا: اگر برای نیروی انسانی در صنعت هتلداری برنامهریزی نداشته باشیم، خروجی خوبی نخواهیم داشت. 40 – حیدری؛ کارشناس “آی سی تی” در صنعت هتلداری: توسعه هتلداری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند “آی پی تی وی” عجین شده است. 41 – جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از میهمانان باعث بروز مشکلات زیادی در هتلها شده است. 42 – سپهری؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی: قیمت بالای زمین و محدودیتهای فرهنگی مهمترین موانع صنعت هتلداری ایران است. 43 – ابراهیم بای سلامی؛ مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی: صد هتل صد کسبوکار؛ جامعترین طرح موجود در صنعت گردشگری کشور و دارای بیانیه، مانیفست و مواد مشخص است.
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی