نتایج جستجو...
آقای ترامپ مردم فهیم آمریکا و بخشی از دنیا را از دیدن ده هزار سال تاریخ تحریم کرد

آقای ترامپ مردم فهیم آمریکا و بخشی از دنیا را از دیدن ده هزار سال تاریخ تحریم کرد

ایران کشوری با ده هزار سال تاریخ از کشف رود خراسان و هومیان کوهدشت تا دره هلیلان ایلام و از سیلک کاشان و شهر سوخته زابل تا تپه حصار دامغان، چشمه علی تهران و زیگورات چغازنبیل که آثار شگفت‌انگیزی از ۵ تا ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح را در خود جای داده و از طرفی با تاریخ و تمدن بر جای مانده بعد از میلاد از دوره هخامنشیان تا پس از اسلام و تا هم اینک که با غیرت‌ترین و احساسی‌ترین مردم دنیا در ایران حضور و بروز و ظهور دارند، مورد تحریم رئیس جمهور امریکا، آقای "ترامپ" قرار گرفته است. این تحریم‌ها فقط اقتصادی یا سیاسی نیست. در برخی از سیاست‌های تحریمی آمریکا، مستقیما گردشگری هدف گرفته شده و رسما و عملا مردم دنیا را تهدید می‌کند که اگر به ایران سفر کنید، امکان سفر به آمریکا برایشان فراهم نخواهد بود. حتی برخی از آثار و اقدامات ثانویه ناشی از تحریم‌های آقای "ترامپ" به گونه‌ای است که مستقیما دفاتر خدمات مسافرتی برخی از کشورهای هدف گردشگری ایران مورد عتاب و خطاب و تهدید قرار می‌گیرند که از کار کردن بر روی بازار ایران، پرهیز کنید. فی‌الواقع رئیس جمهور آمریکا، مردم فهیم این کشور و مردم سایر کشورهای دنیا را از دیدن فرهنگ و تمدن اصیل و غنی ایرانی، تحریم کرده است. ایران در حال حاضر از جمله کشورهای غنی در تاریخ و فرهنگ و از جمله کشورهای پر ظرفیت در حوزه طبیعت‌گردی و شاخه‌های مختلف آن است که هم‌اکنون نیز امکان مقصد شدن دارد. از طرفی با توجه به آینده‌پژوهی صنعت گردشگری و تغییر ماهیت، محتوا، شکل و فرم سفرهای آینده که بر اساس کانسپت‌های مختلف به هم پیوسته؛ به سمت سناریو و رخداد محوری و گردشگری معنویت حرکت خواهد کرد و گردشگری تعالی‌بخش و سفرهایی برای درک واقعیت‌ها و حقیقت‌ها، رواج خواهد یافت و باز هم ایران یک مقصد جذاب و پر ظرفیت خواهد بود. انسان تنهای قرن آتی به خلوت، معنوبت و عرفان شرقی ایرانی و اسلامی نیاز پیدا خواهد کرد و باز هم ایران، محور گردشگری و یکی از مقاصد پر مخاطب آینده خواهد بود. این در حالیست که نیمی از مردم دنیا یا مستقیما در تحریم دیدار از ایران به سر می‌برند و یا با ایران هراسی و ایجاد چهره غیر واقعی از ایران، ترس و یا عدم تمایل سفر به ایران را دارند. آنچه امروز در ایران به عنوان جاذبه گردشگری وجود دارد و آنچه در فرداها نه به عنوان یک جاذبه بلکه یک نیاز و مطالبه برای مردمان دنیا در ایران وجود خواهد داشت، میراث بشری محسوب می‌شود که متعلق به همه مردم دنیاست و همه حق دارند که آن را امروز ببینند و در آینده درک، لمس و زندگی کنند. حقی که مردم دنیا به واسطه تحریم و یا ایران هراسی از آن محروم هستند. محمد ابراهیم لاریجانی - مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 

ایجاد شده: 7/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1398     مقالات و یادداشت ها
برگزاری جشنواره تابستانی "شهر فیروزه‌ای" در یزد با مشارکت جامعه هتلداران استان

برگزاری جشنواره تابستانی "شهر فیروزه‌ای" در یزد با مشارکت جامعه هتلداران استان

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، اظهار داشت: به منظور توزیع زمانی سفر، برنامه‌های شاد و متنوع با رویکرد فرهنگ بومی در فصل تابستان برگزار خواهد شد. "سید مصطفی فاطمی" ضمن بیان این مطلب و با اشاره به تدارک بیش از 20 جشنواره تابستانی در استان از کاهش هزینه‌های سفر به یزد از نیمه خردادماه تا نیمه شهریورماه، خبر داد و ابراز داشت: در این بازه زمانی، مراکز اقامتی و گردشگری، کمپ‌های کویر نوردی و مراکز خرید در قالب این جشنواره با تخفیف به گردشگران تابستانی، خدمات خود را ارائه می‌دهند. وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های تابستانی به همت شهرداری‌ها، اتاق بازرگانی، اصناف و جامعه هتلداران استان، افزود: خردادماه، تیرماه، مردادماه و شهریورماه امسال جشنواره‌هایی در شهرستان‌های تفت، ندوشن، ابرکوه، بم، مهریز، اردکان، میبد، بافق و همچنین در مرکز استان برگزار خواهد شد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه گفت: عوامل متعددی در استقبال چشمگیر گردشگران از یک شهر تاریخی مانند یزد موثر است که مهمترین آن‌ها عبارت است از تبلیغات، جریان‌سازی‌های بعد از جهانی شدن شهر یزد، وضعیت آب و هوایی، کاهش سفرهای خارجی و تغییر سلیقه مسافرت در ایران از شهرهای شمالی و ییلاقی به سمت شهرهایی با تاریخ و تمدن غنی. وی تصریح کرد: البته نمی‌توان نقش موثر تبلیغات و فعالیت‌های صورت گرفته در این رابطه را نیز نادیده گرفت زیرا بیشترین حجم تبلیغات داخلی و خارجی شامل تبلیغات فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت خبرنگاران داخلی و خارجی از سوی استان یزد انجام شده است.

ایجاد شده: 7/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1398     اخبار داخلی
ایران؛ میزبان تور آشناسازی اساتید و دانشجویان دانشگاه لیسبون پرتغال

ایران؛ میزبان تور آشناسازی اساتید و دانشجویان دانشگاه لیسبون پرتغال

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از میزبانی گروهی از اساتید و دانشجویان مرکز ایرانشناسی دانشگاه لیسبون پرتغال در قالب تور آشناسازی، خبر داد. "محمد ابراهیم لاریجانی" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: برگزاری تور آشناسازی، طیف‌های مختلفی از کشورهای هدف را مورد توجه قرار می‌دهد و در این میان، دانشگاهیان از جمله مخاطبانی هستند که تاثیرپذیری و تاثیرگذاری آنها برای جامعه میزبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. "لاریجانی" ابراز داشت: ایده دعوت از اساتید و دانشجویان مرکز ایران‌شناسی دانشگاه لیسبون، سال گذشته و پس از راه‌اندازی این مرکز، شکل گرفت و تور آشناسازی نیز با حمایت دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و با همکاری یکی از شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری انجام شد. وی افزود: این تور، روز گذشته ( 4 خرداد ) به سرپرستی رئیس مرکز ایران‌شناسی دانشگاه لیسبون و 2 نماینده و مشاور فرهنگی پارلمان پرتغال از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ( ره ) به کشور وارد شده و پس از بازدید از شهرهای تهران، اصفهان، یزد و شیراز در تاریخ 11 خردادماه از استان فارس، کشور را ترک خواهند کرد. مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گفت: این تور با هدف گسترش دوستی بین ملل، شناخت ملت‌ها از یکدیگر، مشاهده عینی تنوع جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی و طبیعی ایران و همچنین خثی‌سازی تبلیغات سوء نسبت به کشور و نمایش اقتدار، پیشرفت، توسعه و امنیت، برنامه‌ریزی شده است. وی در پایان گفت: در سال گذشته، 194 نفر متشکل از خبرنگار، مجری رادیو و تلویزیون، فعال گردشگری، تور اپراتور و سایر گروه‌های تاثیرگذار کشورهای بازار هدف از سوی دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و در قالب تور آشناسازی به کشور آمده‌اند. در سال جدید نیز این دومین گروهی است که به این شکل وارد کشور می‌شود و پیش از این نیز گروهی از فعالان گردشگری و تور اپراتورهای کشور چین با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشورمان، آشنا شدند.

ایجاد شده: 5/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 5/خرداد/1398     اخبار داخلی
در گفتگوی اختصاصی با هتل‌نیوز مطرح شد؛ گردشگرى سلامت را سلامت مديريت می‌كنيم

در گفتگوی اختصاصی با هتل‌نیوز مطرح شد؛ گردشگرى سلامت را سلامت مديريت می‌كنيم

با توجه به رشد گردشگری سلامت در سال‌های اخیر در ایران، نیاز به راه‌اندازی و استقرار یک سیستم جامع گردشگری سلامت ( core system ) بیشتر از پیش، احساس می‌شود. در بررسی شرکت‌های نرم‌افزاری فعال در بازار ایران، گروه "آواگستر آینده" پیشرو در نوآوری و ارائه خدمات B2B، سیستم جامع گردشگری سلامت شامل انتخاب و بررسی پزشکان، بیمارستان، کلینیک و خدمات درمانی بوده و علاوه بر این امکان رزرو هتل، هتل بیمارستان، بلیط، ترانسفر و سایر خدمات گردشگری را فراهم آورده است. این سیستم با ارائه خدمات به 2733 آژانس هواپیمایی، جایگاه ویژه‌ای را در بخش گردشگری سلامت در کشور داراست. شعار سازمانی شرکت "آوا گستر آینده" در حوزه گردشگری سلامت، عبارت است از: گردشگری سلامت را سلامت مدیریت می‌کنیم. شرکت "آوا گستر آینده" در سال 2000 میلادی تاسیس شده است و هم‌اکنون به بیش از 10000 کاربر آنلاین، خدمات ارائه می‌دهد. این خدمات که شامل هتل، پرواز، تور، بیمه و ترانسفر می‌شود در تمامی روزهای هفته به صورت ۲۴ ساعته و با توجه به نیازهای کاربران از جمله اتصال به درگاه‌های بانکی، دریافت بلیط، واچر و هرآنچه مورد نیاز کاربر است، ارائه می‌‌شود. از جمله مهمترین خدمات شرکت "آوا گستر آینده" می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛  رزرو آنلاین 386000 هتل در ۳6000 مسیر گردشگری پرواز به 9500 فرودگاه در ۶۲ کشور ( رزرو پرواز SOTO و پرداخت به صورت ریالی ) ترانسفر فرودگاهی  اجاره خودرو در سراسر دنیا  گشت شهری برای بیش از 36000 مقصد گردشگری پروازهای چارتری سراسر دنیا  دریافت آنی واچر به صورت کاملا آنلاین  ارائه خدمات گردشگری سلامت شرکت "آوا گستر آینده" همچنین ارائه‌دهنده اولین و تنها سیستم جامع رزرواسیون آنلاین B2B ویژه شرکت‌ها، موسسات و آژانس‌های هواپیمایی است. در حال حاضر در اکثر شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی، مشتریان پس از انتخاب مقصد گردشگری و یا بلیط هواپیما، درخواست خود را ثبت و پس از بررسی درخواست توسط کارگزار، تائیدیه نهایی، ثبت و رزرواسیون انجام می‌شود اما با استفاده از سیستم رزرواسیون آنلاین B2B شرکت "آوا گستر آینده" تمامی درخواست‌ها به صورت مستقیم و بدون وقفه توسط کاربر ثبت و نهایی می‌شود. هدف اصلی شرکت "آوا گستر آینده" به عنوان سازمانی دانش‌محور و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و متعهد، ارائه خدمات جامع و سرویس‌های متنوع گردشگری در حوزه‌های مختلف با توجه به نیاز کاربر و کاهش هزینه‌ها با حذف واسطه برای سازمان‌ها، شرکت‌ها، آژانس‌های هواپیمایی و مشتریان خانگی از طریق مدیریت بر فرایند مهندسی بازاریابی، اجرا و فروش است.  از دیگر اهداف عالی شرکت "آوا گستر آینده" می‌توان به حفظ ارزش سرمایه و ایجاد ارزش افزوده حداکثری و همچنین ایجاد گردش مالی و تامین منابع مالی مورد نیاز جهت ادامه فعالیت‌های هلدینگ در زمینه گردشگری، اشاره کرد.   وب‌سایت هلدینگ گردشگری آوا گستر آینده : www.agagroup.holiday تلفن‌های تماس : 02188365991 و 02143903

ایجاد شده: 5/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 5/خرداد/1398     اخبار داخلی
استقبال بی‌نظیر کشورها و فعالین برند مراکز گردشگری سلامت از دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گرشگری سلامت اردبیل

استقبال بی‌نظیر کشورها و فعالین برند مراکز گردشگری سلامت از دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گرشگری سلامت اردبیل

رئیس انجمن خدمات بین‌الملل سلامت ایران و دبیر علمی دومین کنفرانس نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در گفتگو با هتل‌نیوز از استقبال بی‌نظیر کشورها و فعالین برند مراکز گردشگری سلامت از این رویداد بین‌المللی، خبر داد و اظهار داشت: با تلاش بی‌وقفه تیم اجرایی و همکاری‌های صمیمانه صورت گرفته میان دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این رویداد، خوشبختانه توانستیم تا تمام فضای نمایشگاهی متعهد شده را با بهترین سطح از لحاظ کمی و کیفی، واگذار و نهایی کنیم. "دکتر محمد جهانگیری" ابراز داشت: واگذاری غرفه‌های نمایشگاهی در شرایطی 28 روز مانده تا برگزاری به اتمام رسیده که تقاضا برای افزایش فضای نمایشگاه گردشگری سلامت وجود دارد و بسیاری از مراکز فعال در حوزه گردشگری سلامت در لیست رزرو قرار دارند. رئیس انجمن خدمات بین‌الملل سلامت ایران در ادامه با تاکید بر نقش تاثیرگذار و همکاری‌های همه جانبه کارگروه استانی اردبیل علی‌الخصوص اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، از زحمات جناب آقای "پیرموذن" به عنوان میزبان اصلی این رویداد، تقدیر و تشکر بعمل آورد. رئیس انجمن خدمات بین‌الملل سلامت ایران، تصریح کرد: 10 دانشگاه علوم پزشکی از 10 استان کشور، 22 بیمارستان فوق تخصصی از کلان‌شهرها، مناطق آزاد و شهرستان‌ها، بیش از 6 شرکت برند از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت، شرکت‌های بیمه‌گذار گردشگری سلامت، آژانس‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی فعال در حوزه سلامت، آبدرمانی‌ها، کنسرسیوم‌ها و پارتنرهای گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، ادارت کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها و سایر مراکز فعال و نام آشنای گردشگری سلامت در این نمایشگاه و رویداد بین‌المللی، مشارکت و حضور پر رنگی خواهند داشت. به گزارش هتل‌نیوز ، دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گرشگری سلامت کشورهای عضو اِکو طی روزهای 28 تا 30 خردادماه سال جاری در شهر اردبیل، برگزار خواهد شد.

ایجاد شده: 4/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 4/خرداد/1398     اخبار داخلی
جامعه هتلداران متولی اصلی مراکز اقامتی در کشور است / خانه‌های استیجاری باید به جامعه هتلداران ایران واگذار شوند و با قوانین هتلی کار کنند

جامعه هتلداران متولی اصلی مراکز اقامتی در کشور است / خانه‌های استیجاری باید به جامعه هتلداران ایران واگذار شوند و با قوانین هتلی کار کنند

مجوز مربوط به نظارت و ساماندهی خانه‌های مسافر طی سال‌های گذشته با وجود مخالفت جامعه هتلداران ایران، یکبار به شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی اعطا شد که آنها نیز این مجوز را به صورت دست دوم به یک شرکت مجری دیگر واگذار کردند.  این طرح در شهرهای مختلف کشور توسط این شرکت اجرا شد که البته زیاد هم موفق نبود زیرا قرار بود این شرکت خانه‌های مسافر را ساماندهی و با مراکز غیرمجاز برخورد کند ولیکن متاسفانه به محلی برای دریافت پول از واحدها و صدور مجوز فعالیت، تبدیل شد. جامعه هتلداران ایران در زمان فعالیت جناب آقای "محب خدایی" به عنوان معاون گردشگری، پیگیری‌های لازم را انجام داد. معتقدیم اگر نام خانه‌های مسافر به عنوان یکی از انواع تاسیسات گردشگری در آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، نرخ‌گذاری و درجه‌بندی، ذکر شده است؛ بایستی ساماندهی، کنترل، نظارت و صدور مجوز برای این دسته از تاسیسات گردشگری نیز به جامعه هتلداران ایران به عنوان متولی اصلی مراکز اقامتی در کشور، واگذار شود. تصمیم‌گیرنده اصلی در خصوص این موضوع شخص ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. با روی کار آمدن جناب آقای "تیموری" به عنوان معاون گردشگری نیز پیگیری و نامه‌نگاری‌های لازم در این خصوص انجام شده است ولیکن متاسفانه مطلع شدیم که این مجوز برای شرکت مادر تخصی ایرانگردی و جهانگردی تمدید شده است.  در شرایط موجود که تعداد گردشگران در تمامی شهرها و استان‌های کشور از جمله گردشگران فرهنگی و تاریخی شهرهایی مانند کرمان، اصفهان و یزد به شدت کاهش یافته است، فعالیت خانه‌های مسافر نیز مزید بر علت شده و صنعت هتلداری کشور را تحت تاثیر قرار داده و عرصه را برای فعالان این حوزه تنگ‌تر کرده‌اند. در استان‌ها شمالی مانند گیلان و مازندران، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دلیل فعالیت خانه‌های مسافر دچار بحران شده و هتل‌ها عملا ورشکست شده‌اند. در سایر استان‌ها نیز ادارات کل به صورت خودسرانه و بدون هیچ قاعده مشخصی اقدام به صدور مجوز می‌کنند. خانه‌های استیجاری باید ساماندهی شوند و با قوانین هتلی کار کنند. این مراکز در حال حاضر قوانین موجود در هتل‌ها را دور می‌زنند و آزادی‌هایی را به مسافران ارائه می‌دهند که در هتل‌ها وجود ندارد. از سوی دیگر محدودیت‌ها و هزینه‌های دیگر مانند بیمه، مالیات، اماکن و ... که مراکز اقامتی قانونی مانند هتل‌ها دارند را ندارند. آزادی‌های موجود در خانه‌های مسافر، عواقب اجتماعی بسیاری دارد که بارها در جلسات امنیتی و انتظامی استا‌ن‌ها مطرح شده است. سید امیر ناصر طباطبایی - رئیس جامعه هتلداران استان یزد

ایجاد شده: 1/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 1/خرداد/1398     مقالات و یادداشت ها
تشریح جزئیات اعطای زمین رایگان به سرمایه‌گذاران احداث هتل / رایگان بودن الزاما به معنی دریافت هزینه نیست

تشریح جزئیات اعطای زمین رایگان به سرمایه‌گذاران احداث هتل / رایگان بودن الزاما به معنی دریافت هزینه نیست

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه طرح عملیاتی و جزئیات واگذاری زمین رایگان به سرمایه‌گذاران گردشگری تا هفته آینده تهیه می‌شود، اظهار داشت: البته رایگان بودن الزاما به معنی عدم دریافت هزینه نیست. "حسین اربابی" در رابطه با موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تامین زمین مورد نیاز برای ساخت هتل و سایر تاسیسات گردشگری در 500 نقطه از کشور، ابراز داشت: واگذاری زمین مشمول قوانین خاص خود است و استفاده از کلمه رایگان لزوما به این معنی نیست که هیچ پولی از سرمایه‌گذار بابت واگذاری زمین گرفته نشود بلکه ممکن است با تخفیف و یا تسهیلات ویژه‌ای به سرمایه‌گذار واگذار شود. "اربابی" گفت: در حال تهیه طرح عملیاتی هستیم تا بعد از دستوری که رئیس‌جمهور به نهادهای مختلف داده است، جزئیات را مشخص کنیم. باید دید هر نهادی که چنین دستوری را گرفته به چه صورت می‌تواند مشارکت کرده و زمین مورد نیاز سرمایه‌گذار را بدهد. وی در رابطه با اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی شهرداران پیش از این نیز از واگذاری زمین رایگان به سرمایه‌گذاران گردشگری خبر داده بودند، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران می‌توانستند از مبادی دی‌ربط مانند شهرداری‌ها و شوراهای شهر وارد شده و یا با سازمان مسکن و شهرسازی مذاکره کنند و زمینی که کاربری مناسبی داشت را گرفته و سرمایه‌گذاری کنند. ممکن بود برخی از شوراها مصوب کرده باشند اگر زمینی برای برخی از کاربری‌هایی که مدنظرشان است، متقاضی دارد به صورت رایگان و یا مشارکتی در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهند. اما این اقدام و دستوری که رئیس جمهور داده است یک کار دولتی بوده و رایگان بودن آن زمین‌ها را هم باید گفت که در طول مسیر کاری مشخص می‌شود به چه صورت باشد. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه تلاش این سازمان از اجرای این طرح، تسهیل در امور سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است، گفت: در این نامه تاکید شده که تأمین زمین برای سرمایه‌گذاری در بخش هتل و تأسیسات محرک گردشگری انجام می‌شود. بنابراین تأسیسات خارج از صنعت گردشگری شامل این موضوع نخواهد شد.  وی افزود: هتل‌ها تأسیسات خوب گردشگری هستند اما باعث جذب گردشگر نخواهند شد ولیکن ممکن است که یک مجتمع گردشگری که در کنارش هتل نیز قرار گرفته باشد، باعث جذب گردشگر شود. اولویت ما در واگذاری زمین‌ها این است که چون هتل‌ها سرمایه‌های زیادی را جذب می‌کند به این نوع سرمایه‌گذاری، زمین تعلق گیرد اما برخی از تأسیسات هم هستند که موجب می‌شوند گردشگر به سمت آنها جذب شود. در برخی از جاها می‌تواند یک منطقه نمونه گردشگری باشد و یا تأسیسات دیگر. به عنوان مثال در شهر سرعین، هتل و مراکز اقامتی زیادی وجود دارد اما ممکن است کسی بگوید زمینی برای ایجاد مجتمع آب‌درمانی نیاز دارد که باعث جذب گردشگر و اقامت در هتل‌ها خواهد شد. این مجموعه یکی از واجدین شرایط برای تأمین زمین است. اما ایجاد یک مجتمع تجاری یا مرکز خرید نمی‌تواند گردشگر جذب کند و بنابراین محرک گردشگری نیست. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره اینکه چرا ۵۰۰ نقطه از کشور برای این طرح در نظر گرفته شده است، بیان داشت: این عدد به تناسبی است که برای استان‌های کوچک و بزرگ به واسطه حضور گردشگران در نظر گرفته‌ایم. وی تصریح کرد: برخی از استان‌ها نیاز به محرک بیشتری برای جذب گردشگر دارند و در برخی مناطق ممکن است که سرمایه‌گذاران رغبت کمتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند. چون زمین گران است و یا مشکلات دیگری دارد. اما اگر زمینی به سرمایه‌گذار داده شود، آنها هم در حوزه گردشگری فعال می‌شوند. وی افزود: ما به همین دلیل خواستیم تا در امور سرمایه‌گذاری گردشگری تسهیلاتی ایجاد کنیم. پراکندگی این زمین‌ها نیز تناسب منطقه‌ای دارد و هر منطقه بنا به فراخوری که دارد و با توجه به جذاب بودن و یا جذاب نبودن آن، زمینی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار قرار خواهد داد. در بعضی مناطق سرمایه‌گذار حاضر است به هر قیمتی زمین بخرد که مسلماً در این منطقه لازم نیست که نسبت به تأمین زمین تسهیلات داده شود. وی در پایان درباره اینکه سرمایه‌گذاران خارجی نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند یا نه، افزود: اکنون سرمایه‌گذاران خارجی اگر یک شرکت ایرانی داشته باشند که به ثبت رسیده باشد نیز می‌توانند در ایران سرمایه گذاری کرده و زمین بگیرند.

ایجاد شده: 1/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 1/خرداد/1398     اخبار داخلی
پیام معاون گردشگری کشور به مناسبت سی‌ام اردیبهشت؛ روز ایرانشناسی و ایرانگردی

پیام معاون گردشگری کشور به مناسبت سی‌ام اردیبهشت؛ روز ایرانشناسی و ایرانگردی

باید حسن تدبیر و نگاه ژرف آنانی را ستود که سی‌ام اردیبهشت را در گاهنامه ایرانی به زیور ایران‌شناسی و ایرانگردی، آراسته و آذین بسته‌اند.  گواهی بر طنز تلخ تاریخ یا تصدیق "خوشتر آن باشد که سر دلبران، گفته آید در حدیث دیگران" هر یک که علتش باشد؛ دلکش‌ترین، زیباترین و پرمحتواترین تعاریف از سرزمین خود را در سفرنگاشت‌ها و یادداشت‌های جهانگردان و سفرنویسان کشورهای دیگر می‌یابیم.  بسیاری از گردشگران که زیر آوار پروپاگاندای امپراتوری‌های رسانه‌ای جهان با هزار اما و اگر، ایران ما، این مقصد باستانی گردشگری را انتخاب می‌کنند، در بازگشت به موطن خود در نغزترین عبارات، سفر به ایران را  بهترین تجربه و سرآمد سفرهای خود ذکر می‌کنند.  به راستی منبع و آبشخور اینهمه کشش و جذبه چیست و از کجاست؟ به گمانم آنچه آنها می‌جویند و روح تشنه و خسته انسان امروزی را سیراب می‌کند صرفا در جلوه‌های طبیعت بکر و رموز معماری آثار و بناهای تاریخی ما نیست. ایرانی است تمام و کمال متشکل از آنانکه بوده‌ایم، داشته‌ایم، اندیشیده‌ایم و هستیم و داریم و می‌اندیشیم و نیز آنچه ساخته‌ایم و می‌سازیم. بر آحاد ماست که ایران و ایرانیان دیروز و امروز را نیک بشناسیم. در آفاق و انفاس این دیار سیر کنیم؛ اهتمام به این امر، همتمان را بر می‌انگیزد که در دنیای روزمرگی دست و پا نزنیم و بال بگشاییم به سوی آسمان صاف و روشن وارستگی؛ خودباوری و سعادت. ضمن عرض مراتب تبریک شایسته این روز خجسته به همه ایران دوستان، ایران‌شناسان خاصه ایرانگردان و ذی‌نفعان ایرانگردی و ایرانشناسی بر ضرورت توسعه متوازن ایرانگردی و گردشگری به عنوان بستری برای توسعه گردشگری ورودی، لزوم ترویج سفرهای گروهی و برنامه‌ریزی شده، اجتناب‌ناپذیربودن تعامل و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، شوراها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و سایر ذی‌نفعان در جهت ظرفیت‌سازی برای شناخت و معرفی گردشگری کشور، ابرام و اصرار دارم. ایرانشناسی و ایرانگردی دو لازم و ملزومند. در دیروز و امروز این کهن دیار باید غور کرد. ایران را باید با "حضور" گشت، با "چشم دل" دید، با علاقه شناخت و با شکیبایی شناساند.  تشویق نسل‌های نو به استمرار در سفرهای مسئولانه، شناخت دقیق و عمیق ایران و خوانش دوباره این کهنه کتاب گشاده در پیش روی،  بر ذمه تک تک آنانی است که در این خاک پاک رسته‌اند و بالیده‌اند. ولی تیموری - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور 

ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1398     مقالات و یادداشت ها
جوابیه بازرس جامعه هتلداران ایران به نامه اعتراضی اعضای جدید هیات‌مدیره جامعه هتلداران استان کرمان

جوابیه بازرس جامعه هتلداران ایران به نامه اعتراضی اعضای جدید هیات‌مدیره جامعه هتلداران استان کرمان

به گزارش هتل‌نیوز ، بازرس جامعه هتلداران ایران در واکنش به نامه اعتراضی اعضای هیات‌مدیره جدید جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان در خصوص بیانیه منتشر شده از سوی جامعه هتلداران ایران، اقدام به انتشار جوابیه و ارائه توضیحاتی در این خصوص نمود.  متن کامل توضیحات "جعفر بذری" به شرح زیر است. بسمه تعالی  احتراما؛ عطف به نامه واصله با امضاهای ذیل آن که در اعتراض به بیانیه هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران منتشر گردیده و از آنجایی که درخواست رسیدگی‌تان از اینجانب به عنوان منتخب مجمع عمومی و بازرس جامعه هتلداران کشور مبین حسن نیت و روح اطاعت از قانون و مقررات حاکم بر صنعت هتلداری کشور است پس خوب است در رفع نگرانی اعتراض وارده و برخورد از سوی هیات‌مدیره جامعه هتلداران کشور را با حسن نظر پیگیری فرموده تا از مکاتبات و گله‌های تفرقه‌آمیز دور مانیم و از طرفی می‌دانیم که شرط نخست توفیق در امور، انضباط اجرایی است که مستدعی است برای رسیدن به راه حل با مطالعه مراتب ذیل، اینجانب را به عنوان بازرس جامعه یاری فرمائید.  لازم می‌دانم بنا بر وظیفه قانونی و ذاتی خود و جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی فعالان صنعت هتلداری و خاانواده بزرگ جامعه هتلداران کشور، موارد ذیل را خدمتتان اعلام نمایم.  1 - اینجانب در مقام بازرس قانونی هیات‌مدیره جامعه هتلداران کشور و به عنوان منتخب مجمع عمومی تشکل قانونی و رسمی هتلداری کشور، ورود هر نهاد غیر را در بدنه انتخابات تشکل‌های هتلداری کشور و تبدیل آن به یک توافق فرمایشی را مقبول ندانسته و نمی‌دانم و ایقان کامل دارم که ورود و دخالت هر نهاد و یا افراد فاقد مسئولیت قانونی در موضوع انتخابات تشکل‌های گردشگری بخش خصوصی نه تنها از منظر اینجانب بلکه از نظر همه مخاطبان عام نیز غیر قابل پذیرش می‌باشد و بر این اساس ورود و دخالت و مهندسی بخش دولتی در انتخابات تشکل‌ها را در حالیکه قانون‌گذار محترم، نوع، نحوه و روند انتخابات آن تشکل‌ها را بر مبنای شرایط فعالان و وضعیت صنف مربوطه به عنوان نقشه راه مشخص نموده، مردود و غیر قابل پذیرش می‌دانم.  2 - مستحضرید که پس از تدوین اساسنامه جوامع حرفه‌ای هتلداران استان‌ها که در جهت خروج از سردرگمی و بی‌اعتباری تشکل‌های استانی با هم فکری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و بر اساس رعایت حقوق اعضای جامعه در سطوح مربوطه مصوب گردیده و با ابلاغ هماهنگ اساسنامه توسط سازمان، زمینه برای انتخابات معقول و قانونی آماده گردید، لذا با وجود اساسنامه تنظیمی مورد توافق فی مابین سازمان متولی گردشگری و جامعه هتلداران کشور به عنوان تشکل رسمی صنعت هتلداری کشور، دیگر استفاده از شیوه و یا مرام‌نامه جدید برای انتخابات، جایز نبوده و نیست زیرا که سرجمع انتخابات استانی به انتخاب کشوری منتهی می‌شود که اگر در سلسله مراتب آن مقررات رعایت نشود در ذات لوث شده و موجودیت جوامع را از هم می‌پاشد.  3 - باتوجه به توضیحات مندرج در مرقومه خود، اعلام فرمائید که مبنای انتخابات شما با اساسنامه موصوف و طی مراحل قانونی بوده یا خیر؟  درصورت مثبت بودن موضوع، منتخبین شما کاملاً مقبول مگر اینکه فعل و انفعالاتی پیش آید که رسیدگی به آن فصل دیگری دارد و بی شک مرقومه محترم شما به دقت رسیدگی شده و خواهد شد.   فلذا شایسته است مقرر فرمائید نسخه‌ای از اقدامات و صورت جلسات مربوطه را جهت بررسی بیشتر به دفتر بازرسی جامعه هتلداران کشور نیز ارسال فرمایند.  4 - جوامع صنفی و هتلداری کشور در بالا یا پائین‌ترین سطح با تبعییت از مقررات حاکم بر خود ثبات گرفته و معتبرند پس حق نیست با توجه به ممتاز بودن کار و سرمایه و توده معدود کارگزاران این صنعت در مقایسه با دیگر مشاغل، قوانین و مقررات مناسب خود را پی نگیریم و خودخواهانه روزگار بگذرانیم که در این صورت نتیجه‌اش جز شکست ما نمی‌باشد.  5 - جامعه هتلداران ایران به عنوان تنها تشکل رسمی و قانون‌مند صنعت هتلداری کشور می باشد که در ذیل قوانین جاریه مملکتی، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود سازمان متولی گردشگری تشکیل گردیده و فلسفه اصلی وجود چنین تشکلی نیز انسجام کامل و هماهنگی مناسب بین دست اندرکاران و دفاع از حقوق قانونی و صنفی صنعت هتلداری کشور می‌باشد و از بدو تاسیس این تشکل همواره مدافع صنفی تمامی اعضا و تشکل‌های استانی بوده و می‌باشد و متولیان و دست‌اندرکاران قانونی من جمله هیات‌مدیره منتخب مجمع به هیچ عنوان به خود اجازه نداده و نخواهند داد که مسائل و موارد را شخصی نموده و یا خدای ناخواسته از افراد، اشخاص و یا جریان‌های به خصوصی حمایت نمایند هر چند این افراد یا اشخاص، استحقاق داشته یا نداشته باشند.  همچنین جامعه هتلداران کشور در راستای دفاع از اصول قانونی فعالان بخش خصوصی صنف و حقوق تشکل‌های استانی و سرمایه‌گذاران صنعت هتلداری کشور، هرگز دخالت و یا ورود مجموعه‌ها و عواملی را که با بهانه قرار دادن انتخابات تشکل‌های استانی، قصد تامین منابع طیف خاصی را دارند قبول نکرده و نخواهد کرد.  از این رو بیانیه منتشره اخیر توسط هیات‌مدیره جامعه هتلداران کشور نیز در همین راستا و در اعتراض به نحوه، نوع و روند برگزاری انتخابات یاد شده و با در نظر گرفتن حقوق عامه هتلداران و دغدغه همه گیر شدن این نوع انتخابات فرمایشی و مهندسی شده در سایر استان‌ها صادر گردیده است و واکنش اعضای هیات‌مدیره جامعه نیز با توجه به اینکه انتخابات مذکور در چهارچوب دستورالعمل‌ها و اساسنامه ابلاغی برگزار نشده، انجام گرفته است و زیر سوال بردن بیانیه جامعه با عناوین مختلفی از جمله بیانیه ضد گردشگری، غیرقانونی و مداخله جویانه در شان و منزلت خانواده بزرگ هتلداری کشور نبوده و محکوم نمودن اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران به طرفداری از شخص یا فرد خاصی به دور از حق و انصاف می‌باشد.  و آخرین مطلب اینکه به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ هتلداری کشور به شما همکاران عزیزم توصیه می‌نمایم ضمن حفظ حرمت افراد و اشخاص و رعایت کلیه مسائل قانونی، رفع مشکلات صنف هتلداری استان خود را مدنظر قرار داده و از هرگونه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز نمائید و پس از رسیدن به یک تفاهم همه‌جانبه در پناه قانون و بدون اجازه و دخالت افراد غیر ( افراد فاقد مسئولیت و حاشیه‌ساز ) در تاسیس و یا احیای یک تشکل قوی و منسجم صرفاً با نظارت اداره کل در استان زیبا و پهناور کرمان، دیار کریمان رقم بزنید.  جعفر بذری - بازرس جامعه هتلداران ایران

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
مساله اصلی در موضوع خانه‌مسافر، نگاه جامعه هتلداران ایران است

مساله اصلی در موضوع خانه‌مسافر، نگاه جامعه هتلداران ایران است

مساله اصلی نگاه جامعه هتلداران ایران به موضوع خانه‌مسافر است که به قولی با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند. یا نمی‌خواهند این طیف از جامعه گردشگری فعالیت کنند و یا از طرفی می‌خواهند ساماندهی خانه‌مسافرها را اختیار بگیرند!!! متاسفانه اجرایی نشدن بعضی از قوانین و آئین‌نامه‌ها مانند فصل 5 ماده 14 بندهای و، ز، ه آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و مواردی مشابه که از بدیهیات بوده و ظاهرا از دستور کار آن جامعه محترم خارج شده، نهایتا منجر به پایین آمدن سطح کیفی خدمات توسط هتلداران شده و حال به جای پیگیری در خصوص اجرایی نمودن با قدرت آن دستورالعمل‌ها، چشم به دنبال حذف رقبا دارند. هرچند بر کسی پوشیده نیست که مخاطبینی که درخواست اقامت در خانه‌مسافر را دارند، کمتر تمایل به اقامت در هتل‌ها را دارند.  سابقه فعالیت مالکین خانه‌مسافر در بسیاری از مناطق کشور بیش از 30 تا 40 سال بوده و به عبارتی شغل و حرفه اصلی‌شان فعالیت در این زمینه است و گاهی حتی در بحث ارائه خدمات پا به پای هتل‌های پرستاره نیز پیش می‌روند. البته به نظر نباید برای ایجاد فضای رقابتی سالم در خصوص کار نشدنی حذف سایرین مانند خانه‌مسافر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ... وقت صرف نمود، بلکه باید با اتحاد و عزمی ملی،  بیش از پیش در رابطه با ساماندهی و نظارت صحیح همه صنوف فعال در امر گردشگری، اقدام و موجبات تقویت همه حلقه‌های این زنجیر را فراهم نمود. نه اینکه در فکر حذف آن حلقه و در آخر پاره کردن آن باشیم. به هر حال این گروه در جای جای کشور و اتفاقا در زمینه گردشگری، فعالیت بسیاری دارند که کاملا مشهود و ملموس بوده و حضور فعالشان در صنعت گردشگری قابل انکار نبوده و نیست. طرح موضوعات بالا، واقعیاتی در خصوص فعالیت و چالش‌های پیش روی فعالین خانه‌مسافر بود که پیرو آن موضوعات زیر پیشنهاد می‌گردد؛ به منظور ساماندهی و  بهینه‌سازی، موضوعاتی نظیر شناسایی فعالین این حوزه، صدور مجوز، قیمت‌گذاری، نظارت، آموزش، ارزیابی کیفیت در ارائه خدمات، پائین آوردن هزینه‌های صدور مجوز و ... در اختیار استان‌ها با نظارت مستقیم معاونت محترم گردشگری ادارات کل، قرار گیرد. محسن کیاکجوری - كارشناس ارشد برنامه‌ريزی توريسم و مديرعامل شركت گردشگری توسعه رفاه

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1398     مقالات و یادداشت ها
خرید پنج خانه تاریخی و یک هتل در یزد توسط سرمایه‌گذار اتریشی برای تبدیل به بوتیک هتل

خرید پنج خانه تاریخی و یک هتل در یزد توسط سرمایه‌گذار اتریشی برای تبدیل به بوتیک هتل

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به جذب سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت گردشگری این استان، اظهار داشت: یک سرمایه‌گذار اتریشی در صدد خرید 5 خانه تاریخی و یک هتل در یزد بر آمده و آن‌ها را مرمت کرده است تا به بوتیک هتل تبدیل کند. "سید مصطفی فاطمی‌کیا" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: این سرمایه‌گذار در اتریش و آلمان نیز چند مجموعه هتل بوتیک دارد و در سفری که چند ماه پیش به یزد داشت به این موضوع علاقه‌مند شد. "فاطمی‌کیا" گفت: با توجه به قیمت خانه‌های تاریخی در یزد، می‌توان گفت این سرمایه‌گذار برای خرید هر خانه حدود یک میلیارد تومان هزینه کرده است و بر اساس برآوردها برای تبدیل این خانه‌های تاریخی و هتل خریداری شده به بوتیک هتل، رقمی بین 30 تا 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد داد. وی تصریح کرد: البته ما هیچ کاری برای جذب این سرمایه‌گذار انجام نداده‌ایم و خود او در سفری که به ایران داشت به یزد علاقه‌مند شد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان طی دو ماه اخیر را 100 درصد دانست و اضافه کرد: با ورود به فصل گرم سال و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان، ضریب اشغال کاهش یافته است. وی با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانه از نیمه خرداد تا نیمه شهریور برای جذب گردشگران، بیان داشت: در این جشنواره علاوه بر تخفیف 30 تا 60 درصدی هتل‌ها، مراکز اقامتی و ورودی اماکن تاریخی و دیدنی، هر هفته دو مراسم برگزار می‌شود که جشنواره‌های فروش صنایع دستی و سوغات را نیز شامل می‌شود. از این رو برای آنکه بتوانند گردشگر جذب کنند، جشنواره تابستانه را از نیمه خرداد تا نیمه شهریور برگزار خواهند کرد. وی در پایان گفت: با برگزاری این جشنواره‌ها، بخش عمده‌ای از ظرفیت خالی هتل‌ها و مراکز اقامتی تکمیل خواهد شد زیرا سال گذشته نیز با برگزاری این رویداد توانستیم ضریب اشغال 30 درصدی را به 100 نزدیک کنیم.

ایجاد شده: 28/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 28/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...