نتایج جستجو...
هتل‌نیوز بررسی می‌کند / مهمترین مشکلات و معضلات صنعت هتلداری در مصاحبه با بزرگان

هتل‌نیوز بررسی می‌کند / مهمترین مشکلات و معضلات صنعت هتلداری در مصاحبه با بزرگان

آژانس خبری هتل‌نیوز ؛ رسانه رسمی و تخصصی صنعت هتلداری ایران در مصاحبه با بیش از 40 نفر از مقامات، مسئولین، دست‌اندرکاران، روسای تشکل‌ها، مدیران ارشد، مدیران، مالکان و سرمایه‌گذاران صنعت هتلداری کشور فعال در بخش دولتی و خصوصی به بررسی مهمترین موضوعات، مسائل و مشکلات کشور در این حوزه، پرداخته است. مشروح مهمترین اظهارات این افراد در مصاحبه با خبرنگاران هتل‌نیوز را در ادامه مشاهده می‌نمایید. 1 – فرشید کریمی؛ مدیر عامل شرکت آرین پارسه کیش: بهتر است تا تمامی نمایشگاه‌های گردشگری داخلی در یک زمان و مکان واحد برگزار شود. 2 – محمدرضا تهرانی؛ مدیر هتل آساره تهران: ورود سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت هتلداری منجر به رقابتی شدن بازار و تبلیغات در سطح بین‌المللی می‌شود 3 – حمید کشایی؛ مشاور جامعه هتلداران ایران: خانه‌مسافرها باید زیر مجموعه هتلداری باشند و توسط جامعه هتلداران ساماندهی شوند. 4 – نعمت‌الله شهبازی؛ مدیرعامل اسبق شرکت توسعه گردشگری ایران: استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، راهکاری است برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران. 5 – امیر سامان سایه‌بان؛ مدیر کل هتل اطلس مشهد: در داخل کشور بسترهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران وجود ندارد. 6 – منتظری؛ سرارزیاب تاسیسات گردشگری کشور: بخش خصوصی در حوزه استانداردسازی و بروزرسانی هتل‌ها عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی دارد. 7 – حسین ثابت؛ سرمایه‌گذار در صنعت هتلداری: گردشگری ایران دارای پتانسیل فوق‌العاده‌ای است که متاسفانه استفاده درستی از آن نمی‌شود. 8 – امیرحسین جعفری؛ مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین: تفاوت اصلی نمایشگاه‌های داخلی با نمایشگاه‌های بین‌المللی در تبلیغات، اطلاع‌رسانی و برندسازی است. 9 – جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران: برگزاری نمایشگاه به صورت اصولی راهی برای توسعه گردشگری است. 10 – محسن قریب؛ رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های آریا: جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای احداث هتل در ایران یک ضرورت غیر قابل انکار است. 11 – کامیار اسکندریون؛ رئیس جامعه هتلداران استان زنجان: متاسفانه برنامه‌ریزی در صنعت هتلداری ایران مبتنی بر آمار و اطلاعات نیست. 12 – عبدالحمید حرمتی؛ رئبس جامعه هتلداران استان خوزستان: خانه‌مسافرها باید ذخیره صنعت هتلداری باشند نه جایگزین. 13 – حمید جاویدان؛ مدیرکل هتل بزرگ شیراز: هتلداری مانند هر صنعت دیگری نیازمند زیربنای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است. 14 – علی‌عباس کمری؛ مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر: نمایشگاه گردشگری نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغات از رسانه ملی است. 15 – ابوالفضل مکرمی‌فر؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی: در صنعت هتلداری به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مواجه هستیم. 16 – موافق؛ مدیرکل هتل هما ۱ مشهد: آموزش‌های هتلداری در سطح دانشگاه فقط جنبه نظری و تئوری دارد. 17 – جناب آقای حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس: نقطه شروع توسعه گردشگری ایران، تشکیل وزارتخانه است. 18 – محسن‌نژاد؛ معاون گردشگری استان فارس: ساخت هتل‌های جدید 4 و 5 ستاره برای جذب گردشگران خارجی، ضروری است. 19 – مانی معین‌زاده؛ مدیرکل هتل های فرودگاهی ایبیس و نووتل: تفاوت اصلی هتلداری ایران با سطح بین‌المللی در سیستم‌های کاری و روش‌های جذب مشتری است. 20 – علی معین‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران استان کرمان: هتلداران بر خلاف آژانس‌ها توان مالی شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری را ندارند. 21 – یورگن شارکوزی؛ متخصص کار آفرینی و توسعه کسب و کار در صنعت گردشگری و هتلداری: ایران در سال گذشته شروع خوبی در حوزه گردشگران ورودی و افزایش مشاغل در این صنعت داشته است. اما پیش‌بینی‌های 10 سال آینده، رشد کمتری را نشان می‌دهد. 22 – پوریا ملکی؛ مدیر هتل میراژ کیش: وجود دپارتمان و واحد آموزش در هتل‌ها ضروری است. 23 – ضمیری؛ مالک و مدیر هتل پارسیس مشهد: نهادها و ارگان‌های دولتی به جای حمایت، سنگ‌اندازی می‌کنند. 24 – شاه‌احمدی؛ مدیرکل هتل‌های بین‌المللی و کریمه قم: فعالیت خانه‌مسافرها و واحدهای اقامتی دولتی ضریب اشغال هتل‌های استان قم را به 20 درصد رسانده است. 25 – الهام کزازی: مدیرعامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد: نگاه‌ها به موضوع آموزش در هتلداری ایران، سطحی و همه چیز در حد شعار است. 26 – بصیری؛ نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت مطبخ آرا: نمایشگاه گردشگری بهترین پل ارتباطی میان تولید کنندگان تجهیزات با هتلداران است. 27 – احد فخر؛ مدیر هتل هیلان رفسنجان: بازسازی هتل‌ها و بروز رسانی امکانات و خدمات نسبت به ساخت هتل‌های جدید در اولویت قرار دارد. 28 – عبدالحمید حمیدی؛ رئیس جامعه هتلداران استان کردستان: نمایش فرهنگ و آئین‌های بومی و محلی در نمایشگاه راه توسعه گردشگری نیست. 29 – فضل‌الله جوادپور؛ مدیرکل هتل شاه عباسی اصفهان: شاه بیت غزل صنعت گردشگری ایران احساس امنیت است. 30 – علی رحیم‌پور؛ مدیرعامل شرکت مهر سیاحت سبا: سیستم حاکم بر کسب‌و‌کار هتلداری ایران، بسته و خسته‌کننده است. 31 – محمد محب‌خدایی؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور: رسانه‌های بخش خصوصی نظیر هتل‌نیوز نقش اصلی در اطلاع‌رسانی نمایشگاه را داشتند. 32 – سرکار خانم لسلی؛ مدیر دومین سایت محبوب سفر به ایران در چین: در چین اطلاعات بسیار کمی راجع به ایران وجود دارد و چنین رویدادی می‌تواند در راستای ایران‌شناسی بسیار موفقیت‌آمیز باشد. 33 – مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی: گردشگری ایران در حال گذار از سنتی به مدرن است. 34 – حسام‌الدین امیری؛ رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های اسپیناس: صنعت هتلداری در ایران نوپاست و راه طولانی را در پیش دارد. 35 – مارک لوئیس کلیفت؛ مدیرعامل پین تا پین: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و ایران واقعی را به دنیا نشان می‌دهد. 36 – محمدرضا افشاری؛ مدیرعامل ایرانگردی مارکوپولو: تعامل میان هتلداران، تورگردانان و آژانس‌ها منجر به توسعه بیشتر صنعت گردشگری خواهد شد. 37 – رضا الوند؛ رئیس هیات‌مدیره شرکت گردش‌سازان تک پرداز: صنعت گردشگری و هتلداری ایران در زمینه آموزش‌های روز دنیا دچار خلاء است. 38 – علی دستجردی؛ رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های سورینت: خصوصی‌سازی همیشه جزو اهداف اصلی دولت‌های پس از انقلاب بوده است. 39 – مهدی براتی؛ مدیر بهره‌برداری شرکت پارس آریا: اگر برای نیروی انسانی در صنعت هتلداری برنامه‌ریزی نداشته باشیم، خروجی خوبی نخواهیم داشت. 40 – حیدری؛ کارشناس “آی سی تی” در صنعت هتلداری: توسعه هتلداری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند “آی پی تی وی” عجین شده است. 41 – جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از میهمانان باعث بروز مشکلات زیادی در هتل‌ها شده است. 42 – سپهری؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی: قیمت بالای زمین و محدودیت‌های فرهنگی مهمترین موانع صنعت هتلداری ایران است. 43 – ابراهیم بای سلامی؛ مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی: صد هتل صد کسب‌و‌کار؛ جامع‌ترین طرح موجود در صنعت گردشگری کشور و دارای بیانیه، مانیفست و مواد مشخص است.

ایجاد شده: 19/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396     اخبار داخلی
مجموعه هتل‌های کوهستانی هوانگشو؛ طراحی ارگانیک محصولی از گروه معماری MAD

مجموعه هتل‌های کوهستانی هوانگشو؛ طراحی ارگانیک محصولی از گروه معماری MAD

به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، مجموعه هتل‌های کوهستانی “هوانگشو” در پارک بین‌المللی به همین نام در چین و در مساحتی به اندازه 613.200 متر مربع و در سال 2017 طراحی و ساخته شدند. کوهستان “هوانگشو” در یکی از مناطق باستانی و قدیمی چین در استان “آنهویی” واقع شده که یکی از زیباترین مناطق کشور چین به شمار می‌رود. این منطقه از چین به واسطه مناظر بی‌نظیرش شهرت خاصی بین هنرمندان و نقاشان داشته و به همین دلیل استقبال زیادی از این منطقه صورت می‌گیرد. مجموعه این عوامل باعث شد تا گروه معماری MAD با نظارت “ما یانسونگ” پروژه‌ای بزرگ و فوق العاده را برای خلق مجموعه‌ای از هتل‌های اقامتی در این منطقه را ارائه دهند. پروژه‌ای که به راستی به مناسب‌ترین گروه طراحی رسیده تا آنها با خصوصیات و مفاهیم ذهنی خود، بهترین نتیجه را برای این مجموعه رقم بزنند. طرح گروه معماری MAD، مجموعه‌ای از هتل‌های لوکس و بزرگ برای گردشگران است. رویکرد طراحی ارگانیک به همراه خطوط دوار که با طبیعت همگام شده‌اند در طراحی‌های جدید گروه معماری MAD مشاهده می‌شود. “ما یانسونگ” به مانند گذشته ویژگی‌های بصری زیبایی‌شناسی طرح خود را با مشاهده به محیط اطراف و سایت پروژه ارائه کرده است. پرهیز از هر گونه المان‌های اضافی، فراهم کردم بهترین منظره از داخل ساختمان‌ها برای مراجعه‌کنندگان و ارائه بهترین منظره از بیرون نسبت به ساختمان‌ها از مهم‌ترین اقدامات گروه معماری MAD به شمار می‌روند. فراهم ساختن یک شرایط مدرن به همراه تمام امکانات رفاهی در قلب منطقه‌ای که به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط کره زمین که در سازمان “یونسکو” به ثبت رسیده، توانسته است قابلیت‌های فرهنگی- هنری مهمی را خلق نماید. هر کدام از ساختمان‌ها دارای ارتفاع متفاوتی است که به منظور حفظ سطوح زمین و تخریب کمتر، طراحی شده‌اند. ارتباط پویایی بین این 10 ساختمان ایجاده شده که این ارتباط توسط پیکره‌بندی تمام مجموعه به سمت ضلع جنوبی دریاچه صورت گرفته است. این اقدام طراحی منجر به شکل‌گیری و ارتباط بهتر ساختمان‌ها به عنوان یک مجموعه کامل شده و کانسپت معماری طبیعت‌گرا و طبیعت معمارگرا را به خوبی حفظ نموده است. مجموعه اتاق‌های ساختمان‌ها نیز دارای تفاوت متراژ و امکانات می‌باشند. نقطه مشترک تمام واحدها، تعبیه بالکن بوده که خطوط آنها با نگرش در توپوگرافی زمین طراحی شده است. مجموعه اقامتی کوهستانی “هوانگشو” به مانند مجسمه‌های بزرگ و سپیدی هستند که آرام و زیبا، هارمونی زیبایی را با زمین‌های چای کوهستان ساخته‌اند.

ایجاد شده: 19/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396     اخبار خارجی
مهرداد تاوتلی: ایران رئیس دوره‌ای مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم خواهد شد

مهرداد تاوتلی: ایران رئیس دوره‌ای مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم خواهد شد

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی از احیای مجدد جاده ابریشم و ریاست ایران ایران در مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در آینده نزدیک خبر داد. مهرداد تاوتلی با بیان اینکه ایران تا 4 سال دیگر رئیس دوره‌ای مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم خواهد شد، اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرهای جاده ابریشم و فعالیت‌های تخصصی در این مسیر تاریخی- فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری‌های تخصصی حوزه گردشگری مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم با شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، منعقد شده است. مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با توجه به مالکیت و مدیریت 64 هتل و مجموعه اقامتی یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های گردشگری کشور است و بسیاری از هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی این شرکت در مسیر شهرهای جاده ابریشم قرار گرفته است. وی افزود: در آینده‌ای نزدیک با انعقاد این تفاهم گام مفیدی در جهت برندسازی و رونق زمینه‌های گردشگری در مسیر شهرهای جاده ابریشم رقم خواهد خورد.

ایجاد شده: 16/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1396     اخبار داخلی
مخالفت با تخفیف 50 درصدی هتل‌های استان هرمزگان در ایام نوروز

مخالفت با تخفیف 50 درصدی هتل‌های استان هرمزگان در ایام نوروز

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست سالیانه اعضای جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان و مسئولان اداره اماکن عمومی استان در راستای استقبال از میهمانان نوروزی، صبح امروز در محل هتل “ناز” بندرعباس برگزار شد. محمدرضا چرسی‌زاده، مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در خصوص برگزاری این نشست به خبرنگار هتل‌نیوز گفت: این نشست همچون سالیان گذشته در آستانه نوروز و با هدف تامین امنیت میهمانان و گردشگران نوروزی، برگزار شد. محمدرضا چرسی‌زاده، اظهار داشت: در این جلسه درخواستی مبنی بر برخورد نیروی انتظامی با فعالیت خانه‌های غیرمجاز و به خصوص بنگاه‌های املاک، مطرح و مقرر شد به زودی نشستی سه جانبه با حضور نمایندگان اداره اماکن، جامعه واحدهای اقامتی و دادستان استان برگزار شود و با دستور دادستان، برخورد قاطعی از سوی نیروی انتظامی با این واحدهای متخلف صورت گیرد. مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در خصوص اعمال تخفیف نوروزی در هتل‌های این استان، گفت: با توجه به اینکه ایام نوروز در استان هرمزگان جزو High Season محسوب می‌شود، تخفیف 50 درصدی درخواستی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با مخالفت حاضرین همراه شد.

ایجاد شده: 13/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1396     اخبار داخلی
برخی قوانین در هتل‌های ایران، تندروی است / مسافر خارجی به دنبال آزادی عمل است

برخی قوانین در هتل‌های ایران، تندروی است / مسافر خارجی به دنبال آزادی عمل است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص وضعیت صنعت هتلداری در سال گذشته، اظهار داشت: موضوعاتی مانند آلودگی هوا، شایعه زلزله و تنش‌های سیاسی و اجتماعی، همگی دست به دست هم دادند که ما یکی از سخت‌ترین سال‌ها را از سر بگذرانیم و به همین جهت طی نامه‌ای به معاونت اول رئیس‌جمهور تقاضای کمک کردیم. “محمدعلی فرخ‌مهر” در خصوص محتوای نامه ارسالی هتلداران به معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: افرادی که در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند معمولا به بانک‌ها مقروض هستند. ما از دولت خواستیم که حداقل شش ماه به این افراد فرصت بدهد تا بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند. نکته دیگر آنکه هتل‌ها به دلیل نوع مصرف آب و برق، فیش‌های سنگینی را دریافت می‌کنند و ما از دولت خواستیم که برای پرداخت هر فیش سه ماه فرصت بدهد. فرخ‌مهر در خصوص پرداخت مالیات توسط هتلداران نیز ابراز داشت: دولت اگر بخواهد از بخش گردشگری مالیات بگیرد، خودش ضرر می‌کند. در تمام دنیا بسته‌های تشویقی برای جذب توریست وجود دارد به طوری که هیچ کشوری به غیر از ایران از میهمانان خارجی خود مالیات ارزش افزوده نمی‌گیرد. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص فعالیت آپارتمان‌های غیرمجاز، گفت: متاسفانه یک سری آپارتمان‌های مبله به صورت غیرمجاز به افراد اجاره داده می‌شود که ما با همکاری نیروی انتظامی در حال شناسایی آنها هستیم. وی تصریح کرد: در هتل‌ها یک سری قوانین دست و پاگیر وجود دارد که بعضا برخی از آنها تندروی است و بر همین اساس مسافر برای اینکه آزادی عمل بیشتری داشته باشد، بتواند از ماهواره استفاده کند و بدون شناسنامه و هر گونه بازخواستی به راحتی اتاق کرایه کند به سوی این اماکن غیرمجاز کشیده می‌شود. “فرخ‌مهر” افزود: در شرع و دین اسلام، ازدواج انقطاعی مجاز و شرعی دانسته شده است. این ازدواج‌ها از طرف یک نفر معمم صورت می‌گیرد و دو نفر نیز به صحت آن شهادت می‌دهند و به زوجین برگه‌ای همراه با امضا و مهر مسجد محل داده می‌شود اما این افراد نمی‌توانند از هتل‌ها استفاده کنند و برای این کار باید حتما به محضر رفته و برگه رسمی دفترخانه داشته باشند. همین امر سبب می‌شود که این افراد به سمت اقامتگاه‌های غیرمجاز بروند. وی افزود: وقتی یک کاغذی را امام جمعه یک محله مهر می‌کند و دو نفر شهادت می‌دهند، این کاغذ باید مورد قبول باشد زیرا از نظر شرعی این دو نفر باهم ازدواج کردند و نباید مشکلی برای دادن اتاق به آنها وجود داشته باشد. “محمدعلی فرخ‌مهر” در پایان گفت: فرهنگ و جامعه ما ایرانی‌ها کاملا خاص است و مردمان دیگر کشورها نیز رسوم خاص خودشان را دارند و اگر بخواهیم میهمان‌نوازی کنیم و از حضور میهمانان خارجی به دلیل برخی آزادی‌ها در اقامت‌گاه‌های غیرمجاز خودداری کنیم باید دست هتلداران را برای سرویس‌دهی به افراد خارجی باز بگذاریم.

ایجاد شده: 12/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396     اخبار داخلی
جذب 20 میلیون توریست؛ ماموریت غیر ممکن

جذب 20 میلیون توریست؛ ماموریت غیر ممکن

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، آمار گردشگران ورودی و خروجی به ایران در بازه 9 ماه ابتدای سال 1396 نشان می‌دهد که تعداد گردشگران ورودی به کشور به 3 میلیون و 893 هزار و 277 نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 1395 کاهش بیش از 34 هزار نفری معادل کاهش 87 / 0 درصدی را ثبت کرده است. بررسی آمار گردشگران وارد شده به ایران نشان می‌دهد کشورمان در جذب گردشگران خارجی در سه فصل نخست سال جاری ناکام بوده که عمده دلیل آن نیز کاهش ورودی‌ها در فصل بهار و عدم تغییر در تابستان بوده است؛ نکته‌ای که با فرارسیدن بهار سال 1397 باید مورد توجه قرار گیرد و برای مدیریت آن برنامه‌ریزی شود. اگر در این گزارش به شمار بازدیدهای صورت گرفته از ایران برحسب ملیت گردشگران ورودی نگاهی بیندازیم، مشخص می‌شود به ترتیب عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، بحرین، کویت، هند و چین در فهرست 10 رتبه برتر مبادی ایران جای می‌گیرند. در این میان، گردشگران وارد شده از این 10 مقصد کاهش 73 / 0 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته‌اند. بررسی دقیق‌تر گردشگران ورودی به ایران حاکی از آن است که شمار توریست‌های زن وارد شده با کاهش 86 هزار نفری نسبت به 9 ماه نخست سال گذشته به حدود 31 درصد از بازدیدکنندگان خارجی ایران رسیده و شمار آنان به یک میلیون و 191 هزار نفر می‌رسد. این در حالی است که مردان وارد شده به ایران افزایش نسبتا 2 درصدی داشته‌اند و حدود 69 درصد از گردشگران وارد شده به کشور را تشکیل می‌دهند. همچنین شمار مردان خارجی بازدیدکننده از ایران نسبت به 9 ماه نخست سال 1395 حدود 52 هزار نفر افزایش یافته و به شمار 2 میلیون و 701 هزار توریست رسیده‌ است. نگاهی به این آمار همچنین نشان می‌دهد شمار گردشگران کشورهای غربی که وارد مرزهای ایران شده‌اند بسیار کم است و به نظر نمی‌رسد با وضعیت موجود شاهد رشد چندانی نیز در آنها باشیم.

ایجاد شده: 12/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396     اخبار داخلی
جمشید حمزه‌زاده: طعم پول شیرین است و به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت!

جمشید حمزه‌زاده: طعم پول شیرین است و به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت!

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از ایسنا، رئیس جامعه هتلداران ایران معتقد است: آموزش و پروش اعلام کرده که کلاس‌های درس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهد اما همین که نوروز می‌شود، کلاس‌ها با نرخ آزاد به مردم عادی اجاره داده می‌شود. طعم پول شیرین است، به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. جمشید حمزه‌زاده، توافقات صورت گرفته را پایدار نمی‌داند. وی اظهار داشت: با آن‌که می‌گویند توافق کردیم مدارس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار دهیم، اما می‌دانیم امسال هم همان اتفاق سال‌های گذشته تکرار می‌شود. آن‌ها به اسم فرهنگیان کار را شروع می‌کنند اما اگر مسافر عادی مراجعه کند یک کلاس درس را هم به قیمت آزاد به او اجاره می‌دهند. “حمزه‌زاده” در عین حال از آمادگی هتلداران برای توافق با آموزش و پرورش برای در اختیار قرار دادن اقامتگاه‌های ارزان به فرهنگیان خبر داد و گفت: معتقدیم در شأن مردم و مخصوصا فرهنگیان نیست که در کلاس‌های درس با کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی اقامت کنند، ما حاضریم با آموزش و پروش توافق کنیم و در نوروز ظرفیتی از اقامتگاه‌های ارزان ‌قیمت‌مان را با نرخی حتی کمتر از آن کلاس‌های درس در اختیار فرهنگیان قرار دهیم. هتل‌ها توان پوشش دادن این جمعیت را دارند. بر اساس آمار، کلاس‌های درس در نوروز سال ۹۶ جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۷۷ نفر را اسکان دادند که بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر آن‌ها غیرفرهنگی بودند. از سوی دیگر هتلداران که اعلام کرده‌اند در نوروز گذشته با ۱۰ درصد افت اقامت مواجه شده‌اند و مدارس، خانه‌های اجاره‌ای و کمپ‌ها از مهم‌ترین عوامل ورشکستگی و رکود بازار آن‌ها به شمار می‌آیند.

ایجاد شده: 9/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396     اخبار داخلی
عضو فراکسیون گردشگری مجلس: خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی تصمیمی اشتباه و شتابزده است

عضو فراکسیون گردشگری مجلس: خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی تصمیمی اشتباه و شتابزده است

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی معتقد است تصمیم خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی شتابزده است و منجر به بروز مشکلاتی برای سفر اقشار کم‌درآمد خواهد شد. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت،علیرضا سلیمی اظهار داشت: در کشور به اندازه کافی هتل، مسافرخانه و سوئیت‌های اقامتی جهت اسکان تمامی مسافران نوروزی وجود ندارد و در این شرایط ناچار به استفاده از موارد جایگزین خواهد بود. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: آیا شایسته است مردم را در گوشه خیابان‌ها و پارک‌ها اسکان دهیم؟ مدارس جایگزین مناسبی برای اسکان مسافران است و نباید این تصمیم اتخاذ می‌شد. “سلیمی” تصریح کرد: خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی باعث بالا رفتن قیمت هتل‌ها و سوئیت‌های اقامتی خواهد شد و در کم شدن تعداد گردشگر تأثیر خواهد گذاشت و همچنین با بالا رفتن قیمت هتل‌ها، اقامت خیابانی افزایش خواهد یافت. وی تاکید کرد: مدارس برای خانوده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد مکان مناسبی جهت اسکان نوروزی بود و اغلب فرهنگیان نیز از همین مدارس استفاده می‌کردند. بطور‌ قطع تبعات و اثرات روانی این تصمیم بر روی اذهان اقشار کم‌درآمد تاثیر منفی خواهد داشت و حتی برخی از آنها را از رفتن به مسافرت منصرف خواهد کرد.

ایجاد شده: 9/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396     اخبار داخلی
حراج تور ایران در نوروز + جزئیات طرح

حراج تور ایران در نوروز + جزئیات طرح

همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، عصر امروز نشستی با محوریت طرح ارائه شده توسط مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری کشور با عنوان “حراج تور ایران” و با حضور اعضای کمیته بانوان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، طرح پروژه تور ارزان ایران با هدف پر کردن ظرفیت‌های خالی پرواز و هتل‌های شهرهای تهران، همدان و تبریز در بازه زمانی 25 اسفند تا 14 فروردین در قالب تورهای هفت و هشت روزه از کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان طراحی گردیده و قرار است با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با تعامل شرکت هواپیمایی ماهان و چند شرکت داخلی و خارجی، برگزار شود. “رحمت‌الله رفیعی” رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در خصوص اجرای این طرح، گفت: بر اساس تعامل‌های صورت گرفته با هتل‌های شهرهای تهران، تبریز و همدان، قرار است با کاهش 70 درصدی قیمت‌ها در ایام نوروز، هزینه سفر به ایران کاهش یابد. رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه اظهارات خود از تعامل شرکت قطارهای رجا در این پروژه خبر داد و اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری تور ارزان به ایران از جمله کاهش هزینه پرواز، تخفیف 70 درصدی هتل‌ها، ورودی رایگان اماکن دیدنی و هماهنگی با شرکت رجا به عمل آمده است که نتیجه این تعاملات به اعلام نرخ تور ارزان ایران در ایام نوروز با حدود قیمت 460 دلار، منتهی شده است. “حرمت‌الله رفیعی” در پایان از تمامی فعالان گردشگری ایران دعوت نمود تابا مشارکت در اجرای این طرح از روند کاهشی ورود گردشگران به ایران، جلوگیری کنند. اعضای کمیته بانوان حاضر در این نشست نیز اعلام داشتند: با توجه به این مهم که کشور ترکیه به عنوان بزرگترین کشور هدف در این پروژه نیازی به اخذ ویزا ندارد، می‌توان امیدوار بود به رغم زمان بسیار کم جهت انجام تبلیغات، این پروژه منوط به رایزنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با اتحادیه‌ها و سازمان‌های گردشگری با نرخ وسوسه‌انگیز 460 دلاری، گردشگران بسیاری را روانه ایران کند. بر اساس تصمیم‌گیری حاضرین در این نشست، جزئیات اجرای این طرح طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

ایجاد شده: 9/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396     اخبار داخلی
واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی

واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی

واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی اعلام آمادگی دست‌اندرکاران حوزه اقامتی کشور برای اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 به گزارش هتل‌نیوز ، جامعه هتلداران ایران با صدور بیانیه‌ای در واکنش به ورود وزارت آموزش و پرورش به جذب مسافران در مدارس دولتی، آمادگی واحدهای اقامتی سراسر کشور در اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: از آنجا که فعالان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور خصوصا بهره‌برداران حوزه اقامتی، شان و جایگاه ارزشمند و مقدسی را برای معلمان و فرهنگیان عزیر قائل بوده و اعتقاد دارند که خانواده محترم این عزیزان همیشه و در تمام طول سال، خصوصا ایام نوروز می‌بایست سفری مطمئن، با آرامش و مناسب داشته باشند؛ دست‌اندرکاران حوزه اقامتی کشور آمادگی کامل خود را اعلام می‌نمایند تا در این ایام، پذیرای فرهنگیان محترم با شرایط ویژه و تخفیفات مناسب باشند. بیش از ۳۰۰۰ واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، پانسیون و مجتمع‌های اقامتی تفریحی در کشور فعالیت می‌نمایند که قریب به ۷۰ درصد آنها برای اقشار متوسط طراحی شده است و آمادگی دارند در طول سال و نیز ایام نوروز خدمات ویژه‌ای برای عموم هموطنان ارجمند خصوصا فرهنگیان گرامی ارائه نمایند. به راستی آیا شان مکان‌های مقدسی به نام کلاس‌های درس در مدارس کشور اجازه می‌دهد که تبدیل به اقامتگاه با حداقل امکانات و بهداشت برای سفر هم میهنان عزیزمان باشد؟ آیا هر یک از ارگان‌ها و نهادهای کشور می‌توانند در مواردی که خود صلاح می‌دانند، ورود کرده و نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند. بهتر نیست هر یک از دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نموده و به حوزه‌های غیر تخصصی ورود پیدا نکنند. آیا مسئولان محترم وزات آموزش و پرورش اجازه می‌دهند که دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر به حوزه آموزش دانش‌آموزان عزیز کشور که آینده‌ساز فردای میهن عزیزمان هستند، ورود پیدا کرده و کلاس درس دائر نمایند. جامعه هتلداران ایران – هشتم اسفندماه ۱۳۹۶

ایجاد شده: 8/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396     اخبار داخلی
تعریف جدید سازمان میراث فرهنگی از “خانه‌مسافر” فقط پاک کردن صورت مساله است

تعریف جدید سازمان میراث فرهنگی از “خانه‌مسافر” فقط پاک کردن صورت مساله است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تعریف مراکز خانه‌مسافر در آئین‌نامه جدید فقط صورت مساله را پاک کرده و اصل مساله یعنی بی‌تکلیفی مراکز خانه‌مسافر و مدیریت طبق روال قبلی پا برجاست. “جعفر بذری” اظهار داشت: با وجود اینکه دستورالعمل اجرای ساماندهی و مدیریت خانه‌مسافر در سراسر کشور با استناد به ماده 1 و 25 آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها مصوب هیأت محترم وزیران به تاریخ 4 شهریورماه 94 با سیاست استفاده از ظرفیت مراکز خانه‌مسافر در زمان‌های پیک و پررونق و با تعریف مراکز خانه‌مسافر به عنوان یکی از مصادیق تاسیسات گردشگری جهت اجرا ابلاغ شده است ولیکن مسئولان در این حوزه دچار غفلت شدند. “بذری” ابراز داشت: علی‌رغم تعریف “خانه‌مسافر” به عنوان تاسیسات گردشگری در آئین‌نامه ابلاغی، متاسفانه مشکلات عدیده اینگونه مراکز نه تنها با اجرای دستورالعمل جدید حل نشده و نخواهد شد بلکه مشکلات و گرفتاری‌های جدیدی را نیز هم برای بهر‌ه‌برداران مراکز اقامتی دائمی و هم برای بهره‌برداران مراکز “خانه‌مسافر” در پی خواهد داشت. مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل، عنوان کرد: سازمان متولی گردشگری با تعریف مراکز “خانه‌مسافر” در آئین‌نامه جدید فقط صورت مساله را پاک کرده و اصل مساله یعنی بی‌تکلیفی مراکز “خانه‌مسافر” و مدیریت طبق روال پا برجاست. بذری ادامه داد: اگر سازمان به دنبال بهتر شدن وضعیت اینگونه مراکز و ایجاد وحدت رویه در مدیریت تاسیسات گردشگری اقامتی است باید همانند سایر مراکز اقامتی تعریف شده به عنوان تاسیسات گردشگری، مدیریت “خانه‌مسافر” را نیز به تشکل‌های هتلداری مرتبط واگذار کند و یا حداقل با سپردن فعالیت مجریان طرح به تشکل‌های مرتبط، مشکلات اینگونه مراکز و تداخل فعالیت آنها را با مدیریت یکپارچه طرح و سپردن موضوع به تشکل‌های هتلداری در استان‌ها به حداقل برساند.

ایجاد شده: 7/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1396     اخبار داخلی
نشست خبری اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران و مهمان‌پذیران مشهد

نشست خبری اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران و مهمان‌پذیران مشهد

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست خبری اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران و مهمان‌پذیران مشهد با اصحاب رسانه، عصر امروز با حضور رئیس و نایب‌رئیسان اول و دوم این اتحادیه در محل سالن جلسات، برگزار شد. محمد پور رضایی، رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران و مهمان‌پذیران مشهد: در ایام نوروز افزایش نرخی در واحدهای اقامتی زیرمجموعه این اتحادیه نخواهیم داشت. متوسط هزینه اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیران مشهد به عنوان ارزان‌ترین شهر در خدمات سفر، به ازای هر نفر در روز و سه وعده غذایی، 30 هزار تومان است. از کمپ‌ها، مدارس و دیگر مراکز اقامتی باید پس از تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی دائمی و به عنوان اسکان اضطراری استفاده شود. مهدی آجیلیان؛ نایب‌رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران و مهمان‌پذیران مشهد: در حال حاضر 10 درصد واحدهای اقامتی ما کاملا تعطیل است و از سوی دیگر 30 درصد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها آماده بهره‌برداری‌اند اما شروع به فعالیت نمی‌کنند. ریشه مشکلات واحدهای اقامتی در مشهد از یک سو به فعالیت واحدهای غیر رسمی و از سوی دیگر به حاکمیت فضای غیر رقابتی بر شهر مشهد برمی‌گردد که قطعا به صنعت هتلداری، لطمه خواهد زد. اتحادیه با همراهی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، تعداد 120 هزار تخت غیر رسمی را شناسایی کرده که در قالب 600 واحد توسط نهادهای دولتی، نظامی و انتظامی ایجاد شده‌اند و علاوه بر این بیش از 500 خانه‌مسافر نیز در مشهد، فعال هستند. امسال اعلام کردند که در مراکز اسکان فرهنگیان، فقط فرهنگیان پذیرش می‌شود که همین امر نشان می‌دهد ادعای ما درست بوده است و در مدارس، غیرفرهنگیان نیز اسکان داده می‌شدند. محمدرضا بخته؛ نایب‌رئیس دوم اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران و مهمان‌پذیران مشهد: عمده اشغال هتل‌آپارتمان‌داران و مهمانپذیران مشهد از 29 اسفند تا 4 فروردین بوده است و در مابقی ایام سال حجم اشغال بالایی را نداریم. در 320 روز سال با ظرفیت زیر 40 درصد فعالیت می‌کنیم و همیشه بالغ بر 50 درصد واحدهای اقامتی مشهد خالی و تعطیل است. در بحث مالیات دو موضوع مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده را داریم و عمده مشکل موجود در فعالان صنف هتل‌آپارتمان‌داران و مهمانپذیران مشهد در بحث پرداخت مالیات بر ارزش افزوده 30 میلیون تومانی در سال بوده که به واقع ناعادلانه و همانند تیر خلاصی بوده که به سمت فعالان این صنف شلیک شده است.

ایجاد شده: 7/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1396     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...