به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری با اشاره به جلسه روسا و نمایندگان تشکلها و صنوف گردشگری با معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: متاسفانه راهنمایان گردشگری به شکلی که مورد انتظار است، دیده نشدهاند و اعتراض اصلی ما در جلسه نیز این بود که چرا راهنمایان گردشگری به عنوان یک شغل شناخته نشدهاند. "علی صدرنیا" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، ابراز داشت: بخش عمدهای از کار اجرایی مربوط به تورهای گردشگری را راهنمایان انجام میدهند و این درست نیست که این قشر را به عنوان مشاغل غیررسمی در نظر بگیریم. رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری همچنین گفت: تفاوت اصلی کار ما با صنوفی مانند هتل، آژانس و ... در فصلی بودن آن است. یک راهنمای گردشگری ممکن است فقط در ایام و فصول خاص، فعالیت داشته باشد اما این نکته را فراموش نکنیم که در همان بازه زمانی به اندازه دو شیفت کاری، فعالیت میکند و این موضوع تعادل لازم در خصوص ساعات کاری را به وجود میآورد. وی تصریح کرد: علاوه بر این، کار یک راهنمای گردشگری بر اساس تحقیق، مطالعه و پژوهش است و حتی در زمانهایی که سفر یا تور گردشگری نیز وجود ندارد در حال کار علمی است. "صدرنیا" در ادامه به آسیبها و خسارتهای ویروس کرونا به صنعت گردشگری دنیا از جمله ایران، اشاره کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که صنعت گردشگری ایران قبل از شیوع ویروس کرونا نیز شرایط مطلوبی نداشت اما در هر حال بازگشت به همان شرایط پیش از کرونا نیز حداقل یک سال و نیم، زمان خواهد برد. وی تاکید کرد: راهنمایان گردشگری متضررترین صنف فعال در حوزه گردشگری هستند زیرا هتلها و آژانسها با وجود مشکلات زیاد به هر صورت دارای عقبه مالی هستند و حداقل میتوانند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند اما شرایط برای راهنمایان کاملاً متفاوت است. در واقع تا زمانی که سفری وجود نداشته باشد، راهنمایان نیز بیکار خواهند بود و بالطبع درآمدی نیز نخواهند داشت. این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: در جلسه با معاون گردشگری کشور نیز موضوع جدیدی مطرح نشد و مجدداً قول همکاری و پیگیری مسائل را دریافت کردیم. رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری در رابطه با اختصاص وام و تسهیلات حمایتی به راهنمایان گردشگری نیز گفت: تا این لحظه هیچ وامی برای راهنمایان گردشگری در نظر گرفته نشده است. البته طی روزهای گذشته سامانهای برای ثبتنام راهنمایان گردشگری، معرفی شد اما باید بدانیم که این سامانه از قبل نیز وجود داشته و صرف ثبتنام در آن به معنی اختصاص و دریافت وام نیست. وی در پایان گفت: اگر قرار باشد وامی برای راهنمایان گردشگری اختصاص داده شود، بدون شک یکی از معیارهای راستیآزمایی برای تشخیص راهنمایان فعال و حرفهای، اطلاعات ثبت شده در این سامانه خواهد بود.
ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه تشکلهای گردشگری خراسان رضوی در تاریخ 30 فروردین 99 با حضور "ابوالفضل مکرمیفر" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، برگزار شد. رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی در این جلسه، اظهار داشت: براساس بررسیهای صورت گرفته و با توجه به اینکه برخی افراد برای انجام امور کاری و شغلی به مشهد سفر میکنند به ناچار باید اقامت داشته باشند و با تعطیلی مراکز اقامتی رسمی، این افراد در مراکز اسکان غیررسمی اقامت میکنند. "امیر سزاوار" ضمن بیان این مطلب، پیشنهاد داد: حداقل چند مرکز اقامتی رسمی با رعایت پروتکلهای شدیدتر فعال باشند. "سزاوار" در ادامه به خسارات وارد شده به هتلها و مراکز اقامتی استان در پی شیوع ویروس کرونا، اشاره و ابراز داشت: صنعت هتلداری بیشتر از سایر بخشها و صنایع آسیب دیده و خسارتها چندین برابر خسارتهای اعلام شده است زیرا خسارتهایی وجود دارد که در قالب فرمهای پیش بینی شده قابل ذکر نیست. وی در رابطه با عدم تعیین تکلیف در خصوص بازگشایی هتلها و مراکز اقامتی نیز گفت: بخشی از مواد غذایی موجود در انبارهای ما از بین رفته و بخشی هم در انبارها موجود است. رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی، تسهیلات اعطایی از سوی دولت برای جبران خسارات حوزه گردشگری را ناکافی دانست و گفت: تعویق پرداخت قبوض حاملهای انرژی و تسهیلات با بهره 12 درصد نمیتواند خسارت تاسیسات گردشگری را جبران کند. وی تصریح کرد: دولت میتواند خسارت را از طریق مستهلک شدن مالیاتها پرداخت نماید. این روش هم مشکل دولت و هم مشکل هتلداران را برطرف میکند. وی در پایان به موضوع پرداخت حقوق پرسنل و بیمه بیکاری نیز اشاره کرد و گفت: اگر چه قرار شده که از طریق بیمه تامین اجتماعی به پرسنل حقوق پرداخت شود اما هیچکدام از آنها حتی یک ریال علیالحساب دریافت نکردهاند و هنوز در حال ثبتنام هستند. در ادامه این جلسه، رئیس جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی استان خراسان رضوی نیز گفت: قرار است بر اساس پرسنل بیمه شده واحدهای اقامتی، تسهیلات پرداخت شود و این در حالیست که بومگردیها بیمهپرداز ندارند و بیشتر مردم روستاها در بومگردیها مشارکت و همکاری دارند. وی افزود: به دلیل وابستگی اقتصاد روستاها به اقامتگاههای بومگردی با تعطیلی این واحدها اکنون چرخه اقتصادی در روستاها دچار آسیب زیادی شده است. "صادق کاظمیان" در رابطه با دوران پساکرونا نیز پیشنهادی مطرح کرد و گفت: بنهای اسکان در اقامتگاههای بومگردی برای استفاده کارکنان دولت، نهادها و بازنشستگان اختصاص داده شود تا رونق دوباره به روستا بازگردد. "مجتبی احمدی" فعال حوزه خدمات مسافرتی و رئیس هیاتمدیره شرکت خدمات مسافرتی "آتی مشهد" نیز از حاضرین در این جلسه بود که ابراز داشت: به تعویق افتادن پرداخت مالیات نمیتواند خسارت وارد شده به تاسیسات گردشگری را جبران کند، بلکه باید مالیاتها بخشیده شود. وی همچنین پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده، الزام فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در واحدهای تجاری به فعالیت در واحدهای غیرتجاری تغییر کند. از سوی دیگر فعالیت دوباره تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکلهای بهداشتی نیز میتواند از اسکان غیررسمی جلوگیری کند. "محمدسعید ولیزاده" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه بر ضرورت تعریف بستههای سفر ارزانقیمت برای دوران پساکرونا، تاکید کرد و گفت: دولت برای حضور دفاتر خدمات مسافرتی در نمایشگاههای خارجی تسهیلات ویژهای را در نظر بگیرد و در صدور ویزای گردشگران نیز معافیتهایی در نظر گرفته شود. "مهدی شیرینزاده" نماینده هیات موسس جامعه حرفهای مهمانپذیران استان خراسان رضوی هم با اشاره به مشکلاتی که برای مستاجران واحدهای اقامتی به وجود آمده است، گفت: شرایط فورس ماژور بر قراردادهای اجاره و گارانتی حاکم است و باید از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود. "محمود مقدسی" نماینده جامعه حرفهای هتلآپارتمانداران استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تا زمانی که حرم مطهر رضوی پذیرای زائران نباشد، مراکز اقامتی نیز مسافر ندارند. وقتی طی چند ماه گذشته مراکز اقامتی مسافر نداشتهاند و تعطیل بودهاند، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده را از کجا میخواهیم پرداخت کنیم. در بخش پایانی این جلسه نیز "حمیدرضا میلانینژاد" نماینده انجمن راهنمایان گردشگری استان خراسان رضوی به بیکاری اعضای این انجمن اشاره و دو طرح برای بعد از کرونا ارائه کرد.
ایجاد شده: 31/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 31/فروردین/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور معتقد است بستهای که دولت برای حمایت از صنعت گردشگری و فعالان این حوزه پیشبینی کرده، میتواند شروع یک کمک باشد اما واقعیت این است که این بسته حمایتی برای تاسیسات گردشگری راهگشاست و دولت تا این لحظه برای حمایت از نیروی انسانی متخصص صنعت گردشگری به ویژه راهنمایان گردشگری، کمکی نکرده است. "محسن حاجیسعید" اظهار داشت: در واقع تا این لحظه اقدام حمایتی ملموسی برای راهنمایان گردشگری اتفاق نیفتاده است. البته وزارت گردشگری در نامههایی که خطاب به معان اول رئیسجمهور ارسال شده، مستقیماً به راهنمایان اشاره کرده و به لزوم حمایت از آنها تاکید کرده است اما اینکه چرا حمایت از این افراد هنوز در مرکز توجه دولت قرار نگرفته، سؤالی است که همچنان پابرجاست. "حاجیسعید" ابراز داشت: آنچه که شاید بتواند کمک موثر دولت به نیروی متخصص صنعت گردشگری قلمداد شود، اعطای وام بلاعوض با تنفس یکساله به بخش کوچکی از اهالی این صنعت است زیرا مشاغل دیگر فعال در کشور به صورت موقتی تعطیل شدهاند اما فعالیت راهنمایان گردشگری از زمستان سال گذشته و به واسطه وقوع حوادث مختلف تا حدودی مختل شده است. وی ادامه داد: در حالت خوشبینانه، شغل راهنمایان گردشگری در فصل پائیز به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت و اگر بخواهیم با بدبینی نیز پیشبینی کنیم، این وضعیت در اواسط سال آینده احیا خواهد شد زیرا بر اساس تحلیلهای صورت گرفته، گردشگری بینالمللی در فاصله زمانی 10 ماه بعد از مهار ویروس کرونا به شرابط نرمال برمیگردد. رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، گفت: کمک دولت به فعالان صنعت گردشگری باید بلافاصله باشد. بخشی از راهنمایان گردشگری به دنبال این هستند که بتوانند در مشاغل دیگر، کار پیدا کنند و ما تلاش میکنیم تا مشاغلی را برای این افراد پیدا کنیم که برای آنها درآمد ایجاد کند اما وابستگی در این راهنمایان گردشگری ایجاد نکند که آنها نتوانند در آینده به بدنه صنعت گردشگری برگردند. وی تصریح کرد: اگر نیروی متخصص از صنعت گردشگری خارج شود، آموزش نیروی جدید زمانبر و بسیار پرهزینه خواهد بود و گردشگری کشور را ۳ تا ۴ سال به حاشیه میبرد. بنابراین هماکنون باید از نیروی متخصص صنعت گردشگری حمایت کنیم تا در آینده بتوانیم با در شرایط ویژهای که پس از رفع بحران کرونا به وجود میآید با تمام قدرت در چرخه گردشگری بینالمللی حاضر شویم. وی افزود: اگر صنعت گردشگری در شرایط فعلی نیروی متخصص خودش را از دست بدهد، چگونه پس از مهار ویروس کرونا به شرایط مطلوب خودش باز خواهد گشت؟ رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در پایان گفت: راهنمایان گردشگری از وقوع حوادثی مانند ویروس کرونا، بیشترین آسیب را میبینند و بیشترین مدت بیکاری و دریافت نکردن دستمزد را باید متحمل شوند. از سوی دیگر به عنوان پیشرانان صنعت گردشگری با توجه به ماهیت کارشان، کارفرماهای متعددی دارند و به همین دلیل از بیمه اجباری محروم هستند.
ایجاد شده: 27/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 27/فروردین/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیسجمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالشهای ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردینماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه پیشنهادات مطرح شده از سوی "حرمتالله رفیعی" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در این نشست را ملاحظه میفرمائید. ارائه تسهیلات بانکی با نرخ سود تک رقمی همراه با تنفس بازپرداخت حداقل یک سال تعیین تنفس ۲ ساله در پرداخت مالیات دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور امهال حق بیمه پرسنل دفاتر خدمات مسافرتی و آژانسهای گردشگری تا پایان اسفندماه ۹۹ ارائه تسهیلات سفر به اقشار مختلف به منظور حفظ مقوله سفر در سبد خانوارها
ایجاد شده: 17/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399 اخبار داخلی
ایجاد شده: 5/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 5/فروردین/1399 TV
"محمدعلی فرخمهر" رئیس جامعه هتلداران استان تهران اعلام کرد؛ ۹۸ درصد فعالیت صنف هتلداران کاهش یافته و تقریبا همه هتل و هتلآپارتمانها به حالت تعطیل درآمده است. در سال جاری با وجود تخفیفهای زیاد، ۴۰ درصد کاهش ضریب اشغال داشتیم اما از هفته گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور این میزان به صفر رسیده است. با وجود مشکلات پیش آمده، کارفرمایان حقوق اسفندماه و عیدی کارکنان را به صورت کامل پرداخت کردند و امیدواریم در فروردینماه شرایط به حالت عادی بازگردد.
ایجاد شده: 12/اسفند/1398 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1398 اخبار داخلی
"امیر پویان رفیعی شاد" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی استان تهران وضعیت تورهای گردشگری تا تاریخ ۲۷ اسفندماه، تعیین تکلیف شود و در صورت پایداری شرایط، دوباره بررسی و نتیجهگیری خواهد شود. از دفاتری که مقروض هستند یا قراردادی در کشور دیگر دارند، میخواهیم تا نمونهای از قراردادهایشان با هتلها و دفاتر خارجی را برای ما ارسال کنند. در حوزه سفرهای داخلی، هتلها و دفاتر بهتر میتوانند شرایط را درک کنند اما در حوزه تورهای خارجی، وزارت گردشگری باید به کمک آژانسها بیاید و رایزنیهای لازم را با تورساب و ... انجام دهد.
ایجاد شده: 9/اسفند/1398 آخرین ویرایش: 11/اسفند/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به آمار بالای کنسلی قطار، هواپیما و تور به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، در خصوص بلاتکلیفی سفرهای نوروزی گفت: مردم اصلیترین تصمیمگیرنده و مختار هستند که انتخاب کنند که در این شرایط به سفر بروند یا نروند. "حرمتالله رفیعی" در رابطه با خودداری برخی از آژانسهای مسافرتی از بازگرداندن وجه ضمانت پرداختی به گردشگران پس از انصراف از سفر به دنبال شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: همه آژانسها و دفاتر تحت نظر این تشکل، برابر با بخشنامههای وزارت گردشگری و سازمان هواپیمایی کشوری و در صورت انصراف مسافر، وجه ضمانت را برمیگردانند و تا به حال تخلفی گزارش نشده است. وی تصریح کرد: برای مثال فقط در استان مرکزی یک آژانس در یک روز، 30 میلیون تومان برگشت پول داشته و طبعاً متضرر شده است. "رفیعی" ابراز داشت: زمانی که مردم بلیت هواپیما یا هتل را از آژانس خریداری میکنند، پول آن مستقیم به شرکت قطارهای مسافربری و ایرلاینها واریز میشود اما در صورت انصراف، آژانس برابر با مقررات کنسلی در بخشنامهها، پول مسافر را برمیگرداند ولیکن پول واریز شده به حساب شرکت قطارها یا ایرلاین با تاخیر به آژانس برگردانده میشود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه گفت: ما شش ماه کم کاری در کشور داشتیم. همه امیدمان به کسب درآمد و سود در تعطیلات بود اما حالا با این شرایط، خسارت دیگری به آژانسهای مسافرتی وارد شده است. این در شرایطی است که خسارتهای قبلی نیز هنوز جبران نشده است. "حرمتالله رفیعی" در پایان، شرایط فعلی گردشگری کشور را همانند خشکسالی توصیف کرد و گفت: دولت باید کمک کند. چطور میتوانند به بخش کشاورزی کمک کنند. گردشگری هم به کمک فوری نیاز دارد.
ایجاد شده: 6/اسفند/1398 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 28/بهمن/1398 آخرین ویرایش: 28/بهمن/1398 TV
ایجاد شده: 26/بهمن/1398 آخرین ویرایش: 26/بهمن/1398 TV
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در رابطه با درخواست رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی از وزیر گردشگری بری اعلام شرایط فورس ماژور، اظهار داشت: ما شرایط فورس ماژور را قبول نداریم. این شرایط تعریف خاص و مشخص خود را دارد که اگر به صورت رسمی، اعلام و مراحل قانونی آن طی شود، هتلداران نیز ملزم به رعایت آن خواهند شد. "جمشید حمزهزاده" ابراز داشت: به هر حال ما هتلداران را تشویق میکنیم با آژانسهای گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در زمینه ابطال رزروها همکاری داشته باشند و در صورت ابطال رزروها، طبق قرارداد رفتار کنند. وی ابراز داشت: اگر آژانسی با هتلی قرارداد ندارد، توصیه میشود طبق ضوابط رزرو و ابطال اقدام شود. همچنین کنسلی رزرو مسافران انفرادی نیز تابع دستورالعمل کنسلی است. رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به ضرر هتلها به دلیل حجم بالای رزروهای باطل شده، گفت: از یک سو پس از سهمیهبندی بنزین و از سوی دیگر پس از حوادث اخیر و حجم کنسلی رزروها، خسارت زیادی به هتلها و مراکز اقامتی وارد شده است.
ایجاد شده: 24/دی/1398 آخرین ویرایش: 24/دی/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پی لغو پروازهای خطوط هواپیمایی خارجی به ایران و برای جلوگیری از خسارت و ضرر آژانسها به وزیر گردشگری و رئیس سازمان هواپیمایی کشور، نامه نوشته است. "حرمتالله رفیعی" در نامه خود به "علیاصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور نوشته است: در شرایط فعلی کشور و با توجه به شرایط خاص منطقه و لغو گسترده تورهای ورودی، احتمال بروز ضرر و زیان مالی دفاتر خدمات مسافرتی و آژانسهای گردشگری و هواپیمایی که در زمینه ورود گردشگر به ایران فعالیت میکنند، وجود دارد. بنابراین دستور فرمائید به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی دفاتر و آژانسهای فعال در حوزه تورهای ورودی، هماهنگیهای لازم با نهادهای ذیربط و خصوصاً جامعه هتلداران کشور برای همکاری در لحظات فورس ماژور مبذول شود. "حرمتالله رفیعی" در خصوص ارسال این نامه به وزیر گردشگری، اظهار داشت: لحظات اضطرای و فورس ماژور تحت هر شرایطی مانند زمان حاضر که پروازهای خارجی مسیر خود را تغییر دادهاند، ممکن است به وجود آید. وی تصریح کرد: آژانسهای مسافرتی برای مسافران ورودی خود اقدام به رزرو اتاق در هتلها کردهاند ولیکن مسافران به دلیل لغو پروازها نتوانستهاند در هتل حضور داشته باشند ولی آژانسها این پول را برای رزرو به هتلها پرداخت کردهاند. این هزینه باید به آژانسها برگردد. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، ادامه داد: از وزیر گردشگری خواستیم تا نسبت به این موضوع همکاری کند. سایر نهادها مانند جامعه هتلداران، مراکز اقامتی، مجتمعهای بین راهی و یا بیمارستانهایی که گردشگر سلامت جذب کردهاند نیز باید برای جلوگیری از خسارات احتمالی به کمک آژانسداران بیایند. وی در پایان گفت: به سازمان هواپیمایی کشوری نیز نامه ارسال شده و اعلام کردهایم که چرا باید هواپیماهای خارجی پروازهای خود به ایران را لغو کنند. در زمانی مانند کودتای ترکیه، پروازهای ایران به شهرهای این کشور ادامه داشت.
ایجاد شده: 22/دی/1398 آخرین ویرایش: 22/دی/1398 اخبار داخلی