نتایج جستجو...
تمامی مجتمع های گردشگری و تفریحی استان ایلام تعطیل شدند

تمامی مجتمع های گردشگری و تفریحی استان ایلام تعطیل شدند

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبه زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: « بر اساس مصوبات کمیته بحران مقابله با ویروس کرونا و با اعلام وضعیت جدی در سطح استان ایلام و شهرستان های تابعه تا اطلاع ثانوی تمامی تاسیسات گردشگری ، مجتمع های گردشگری ساحلی، مجتمع آبدرمانی، مجتمع‌های تفریحی ، بازارچه های صنایع دستی ، رستوران ها ( در صورت امکان فقط به صورت بیرون بر) و ...تعطیل شدند. وی همچنین از فعالیت ۵۰ درصدی هتل های استان با نصب اپلیکیشن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت : همه صاحبان تاسیسات گردشگری ، مجتمع‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری ملزم به اجرای این مصوبه هستند و در صورت عدم رعایت این دستورالعمل، با متخلفین برابر قانون برخورد و به مدت دو هفته پلمب خواهند شد. شنبه زاده از تشکیل گروه نظارتی برای رصد اقدامات بهداشتی در تأسیسات گردشگری ایلام خبر داد و اضافه کرد: «طرح بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا در این ایام به‌صورت ویژه انجام می‌شود و در صورت تعطیل نشدن و برگزاری مراسم عروسی ، همایش ها و هرگونه فعالیتی برخلاف هشدارهای این اداره کل، با این مراکز برخورد قانونی می‌شود.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: «مدیران ادارات شهرستان‌های تابعه نیز نسبت به کنترل و رعایت دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درزمینهٔ کرونا ویروس، در نظارت‌های عالیه مکلف هستند.

ایجاد شده: 21/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400     اخبار داخلی
پاسخی به آخرین سخنرانی و گزارش آقای حریرچی

پاسخی به آخرین سخنرانی و گزارش آقای حریرچی

تا به کجا می رود این سریال تکراری و این امواج شماره گذاری در جهت مهار این ویروس و این کووید 19 ؟! تا چه زمانی به رنگبندی و رنگارنگ کردن استان ها و شهرها می پردازید ؟! خدایا ، خداوندا ، تا به کی باید شماره کنیم و ببینیم چگونه پر ، پر میشوند عزیزانمان روی تخت های بیمارستان ؟! آیا دیگر فردی و گروهی وکسبه ای و فعالیتی مانده که مورد اتهام قرار نگرفته باشد و نفرموده باشید که یافتیم و ایشان باعث شیوع ویروس هستند ؟! از آن استاد سلمانی و آن کسبه بازار روز و آن حراج کننده کیف و کفش و آن مرغ فروش تا مراسم عروسی و مهمانی های خانوادگی و دور همی های معمول ؟! و اینک چه زمان مناسبی که چهارشنبه سوری و دید و بازدیدهای عید و سفر های نوروزی  و از همه مهمتر گردشگری را با تمام قدرت بکوبیم و به ریشه زنی بپردازیم و های و هوی کنیم و وامصیبتا سر دهیم که چرا تحمل نمی کنید و احساسات را برانگیزیم که کادر بیمارستانها و دکتر و پرستاران عزیز خسته و درمانده شدند !! جناب آقای حریرچی ، دیگر این بهانه ها و این توجیه کردن های تکراری را ادامه ندهید و این آمارها را به رخ ما نکشید و بدانید تحمل ما از شما بیشتر است و مهم آن است که دیگر  باورتان نداریم !! تصور می فرمائید فقط شما هستید که رفتار دیگر کشورها را در مقابله با این بیماری می شناسید ؟! زهی خیال باطل ،که ما نه تنها تمام اخبار را رصد می کنیم بلکه با توجه به این تنوع فضای مجازی و این همه شبکه های اطلاع رسانی خیلی بهتر و سریعتر از شما به گزارش های روز دنیا دسترسی داریم ، عینک خود را عوض کرده و چشمان خود بیشتر باز کنید و ببینید چگونه حتی کشورهای همسایه ، هم این بیماری را مهار کردند و هم گردشگری خود را به مسیر درست هدایت کردند و شما بعد از گذشت بیش از یک سال از خواب بیدار شده و توصیه می فرمائید باید تحمل کنید. در تمام این مدت طولانی ، آمار واقعی در دست شما بود ، تمامی کادر درمان با تمام توان و قدرت در چنگال شما اسیر بود ، برنامه ریزی ها وسیله شما پیشنهاد می شد و عواقب را به خوبی می شناختید ، امّا چند سوال کوچک ، آیا فعالیت اقتصادی را می شناسید ؟ آیا هزینه های جاری را می دانید ؟ آیا با هزینه های سربار آشنائی دارید ؟! آیا تا حال به  بیکاری و اشتغال کلاً فکر کرده اید ؟! برای یک بار هم شده نظری به بودجه دولت انداخته اید ؟! پای درد دل ذیحساب وزارت خانه خودتان نشسته اید ؟! آیا می دانید مالیات تنها آن عددی نیست که در فیش حقوقی شما در پایان ماه ذکر میشود ؟! آیا تا به حال گذرتان به وزارت  تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خورده است ؟! آیا صف کارگران  در انتظار استفاده از بیمه بیکاری را مشاهده کرده اید ؟! آیا می دانید در وزارت خانه امور اقتصادی و دارائی و همچنین سازمان تامین اجتماعی یک واحد کوچکی دارند به نام اجرائیات که این روزها بسیار فعال هستند و می توانند  با قوانین محکم یک فعال اقتصادی را به فلاکت برسانند ؟! اگر پاسخ شما به تمام این سوالات مثبت هم باشد امّا یقین دارم کوچکترین توجه ای به آن ندارید در حالیکه مجریان و مدیران اول کشورهائی که مورد نظر شما می باشند نه تنها تمامی این موارد را می شناسند بلکه برایشان از اهمیت بالائی برخوردار است و به هر بهانه ای مانع بهم خوردن توازن بین فعالیت اقتصادی و مهار این ویروس منحوس شدند ، ابتدا با قرنطینه صحیح و سپس  از کمک های بلاعوض گرفته تا کمک وسیله بسته های ارزاق عمومی تا وام های کم بهره و بدون بهره طویل المدت و بدون نیاز به امهال و تا شناخت و برآورد کردن کوچکترین نیازهای مردمشان و با احترام به آنها به دلیل تحملشان !! و اینک با واکسیناسیون مناسب . حریرچی عزیز شما که توان پذیرش هیچ انتقادی را ندارید به خود بیائید که به شدت نیاز به خانه تکانی دارید و نیاز به تفکر بهتر ، نیاز به اندیشه کارساز ، نیاز به مشاوره بیشتر و نیاز به انتخاب راهی مناسب که در خور این ملت عزیز و بزرگوار است . با احترام سید علی معین زادهبه تاریخ 20/1 /1400

ایجاد شده: 21/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400     مقالات و یادداشت ها
«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتل‌های کپسولی به ایران می‌گذرد، اما از آن‌ها نه در فرودگاه‌ها اثری دیده می‌شود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می‌گوید: هتل‌های کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شده‌اند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسول‌ها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل‌های کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتل‌ها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپ‌ها خواهد شد و به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتل‌های کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همه‌گیری ویروس کرونا دچار چالش‌های اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهره‌مند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتل‌ها معتقدند بودند استفاده از این کپسول‌ها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آن‌چه در مراسم رونمایی این کپسول‌ها اعلام شد تولید پنج‌هزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونه‌های وارداتی و استقرار آن‌ها در بیش از ۸۰ نقطه شناسایی‌شده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتل‌های کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آن‌ها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبه‌ای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتل‌ها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتل‌های کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای این‌که هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتل‌های کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آن‌ها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسول‌های واردشده و خط تولید داخلی وعده داده‌شده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتل‌های کپسولی اطلاعات زیادی نمی‌دهد؛ فقط در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده می‌کند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آن‌قدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشت‌های ما با جامعه هدف فرودگاه‌ها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادی‌راد ـ مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسول‌های واردشده به ایسنا می‌گوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتل‌های کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپ‌های کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون می‌بیند و توضیح می‌دهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاه‌ها، نمونه‌ای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاه‌ها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسول‌ها در معرض دید آن‌ها قرار می‌گرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاه‌ها کار را دیده‌اند و بسیار مشتاق‌اند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آن‌ها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت می‌کند. او یادآوری می‌کند: نگاه‌مان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گران‌قیمت نبوده است. از روز اول هم گفته‌ایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزان‌قیمت وجود دارد. سجادی‌راد اضافه می‌کند: وقتی می‌خواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوب‌های اقتصادی پروژه متفاوت می‌شود. مثلا در طرح توجیهی هتل‌های کپسولی، هزینه‌ای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرف‌کننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنج‌هزار تومان به ازای هر ساعت اقامت می‌رسید.او درباره این‌که چرا با وجود بروکراسی فرودگاه‌ها، این پروژه ـ همان‌طور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، می‌گوید: ما با بیمارستان‌ها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود این‌که در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی می‌توانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخش‌ها مواجه شدیم. سجادی‌راد تاکید می‌کند: نگاه ما تسهیل‌گرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفته‌ایم. هدف این است باگ‌هایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاه‌های دیگر اگر پروژه‌ای سودآوری داشته باشد وارد آن می‌شوند. دغدغه خدمات‌دهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی می‌کنند.او ادامه می‌دهد: دغدغه خدمات‌دهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویس‌ها در فرودگاه‌ها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستان‌ها اذعان می‌کردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درخت‌ها همراهان بیمار را پیدا و  از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را می‌بندند صبح می‌بینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شده‌اند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت می‌کنیم می‌گویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل می‌شویم و می‌خواهیم زیرساخت این اقامت را برای آن‌ها تامین کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راه‌اندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار می‌کند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح می‌شود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادی‌راد درباره این‌که درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامه‌ریزی شده است؟ می‌گوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژه‌ای که تعریف می‌شود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاه‌ها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکت‌هایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح می‌دهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاع‌رسانی انجام دادیم. چند شرکت دانش‌بنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونه‌هایی را ارائه می‌دهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفن‌شان را هم جواب ندادند. شرکت‌های دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانه‌هایی را که می‌توانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کرده‌اند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانش‌بنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، این‌که محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر این‌طور بوده چرا هنوز سایر بخش‌ها متقاعد نشده‌اند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتل‌های کپسولی مستقر نشده است؟ می‌گوید: برای این که نگاه‌مان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاه‌مان با آن‌هایی که باید همراه می‌شدند، متفاوت است. ما فکر می‌کنیم آن‌ها توجیه هستند و حتی نمونه‌هایی را در کشورهای دیگر دیده‌اند، اما وقتی می‌خواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آن‌ها عمل کنیم و مواردی مثل حق‌الارض و حق‌السهم طلب می‌کنند. سجادی‌راد در پاسخ به این‌که آیا می‌توان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار می‌کند: پروژه زمانی که تعریف می‌شود جدول‌های اقتصادی دارد که میزان سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه بهره‌برداری سالانه و درصد سود برای سرمایه‌گذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانش‌بنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژه‌های عمرانی یا شهرداری‌ها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایه‌گذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاه‌ها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایه‌گذاری وارد نمی‌شد. با این حال، شرکت‌های دانش‌بنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانش‌بنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمی‌شود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتمام‌مان را گذاشتیم که این شرکت دانش‌بنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرف‌های مقابل علی‌رغم این‌که در نامه‌های‌شان ابراز تمایل می‌کنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیده‌ایم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین

افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز 19 اسفند ماه به صورت مجازی افتتاح شد و تا تاریخ 22 اسفند ماه جاری در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار گرفت. ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: «نمایشگاه ITB برلین بزرگ‌ترین رویداد گردشگری جهان به شمار می‌آید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفه‌ای در این حوزه ایجاد کرده است.»  او افزود:«به دلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است اما این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلاء ها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران به عنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد؛ حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران صورت پذیرفته است.» معاون گردشگری گفت: «حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان به عنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا به شمار می آید؛ حضور ویژه‌ای داشته باشد.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه شاخصه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده اند؛ یادآور شد: «نمایشگاه ITB برلین که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شده است در این برهه از زمان برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و در فضایی که صنعت گردشگری کل دنیا از انتشار ویروس کرونا آسیب جدی دیده است؛ فرصتی برای احیا و بازنشر ظرفیت‌های بیشمار گردشگری کشور شناخته می‌شود و در واقع تلاشی دوباره برای بازگشت به جایگاه اولیه است.» او در ادامه یادآور شد: «حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشان دهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام می‌کنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان اپیدمی شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم آوریم.» تیموری با تشریح اینکه در حال حاضر کرونا برای ما فرصتی بوده تا حوزه گردشگری کشور را بیش از پیش آماده کنیم و برای معرفی در عرصه‌های موجود حضور فعال‌تری داشته باشیم؛ گفت: «امروزه فضای مجازی و دیجیتال امکان اجتناب‌ناپذیری فراهم آورده و جمهوری اسلامی ایران نیز به این ابزار مجهز شده است.» همچنین در این نشست طبق ارائه گزارش بخش خصوصی از تشریح پلت فرم غرفه مجازی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه ITB برلین عنوان شده است در فضای ایجاد شده ضمن فراهم آوردن امکان ارتباط دو سویه میان فعالین بخش خصوصی، حضور در تله کنفرانس‌ها، بهره‌مندی از اقلام تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران شامل فیلم وکلیپ‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به همراه تاکید بر برند گردشگری ایران، ارائه محصولات گردشگری در قالب تاریخی، فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارتی و صنایع‌دستی، به همراه عرضه بسته‌های سفر متنوع، بخشی از مختصات حضور کشورمان در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین به شمار می‌آید.

ایجاد شده: 20/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
گردشگری روند روبه رشدی دارد

گردشگری روند روبه رشدی دارد

مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان با اعتباری بیش از ۸هزار میلیارد ریال با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر مقامات و مسئولان استان گلستان برگزار شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در آیین کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان دکتر علی‌اصغر مونسان، هادی حق‌شناس استاندار، احمد تجری مدیرکل استان، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، غلامرضا منتظری نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این‌که حدود ۱۵۹هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور است، بیان کرد: «حدود ۹۵۰۰ موافقت اصولی فقط در دولت دوازدهم برای گردشگری صادرشده است که اگر۵۰ درصد از آن تبدیل به عملیات اجرایی شود، نشان از پربازده بودن بخش گردشگری کشور است.» او خاطرنشان کرد: «با شرایط سخت کرونایی و اتفاقات و مشکلات سال ۱۳۹۸ هنوز گردشگری پابرجا و پرنشاط به مسیر خود ادامه می‌دهد و روند روبه رشدی دارد.» دکتر مونسان در ادامه گفت: «پروژه‌های بزرگ گردشگری چون مجتمع گردشگری لوتوس برای هر منطقه محرک توسعه محسوب می‌شود و حتما اجرای آن موجب خیر و برکت برای منطقه خواهد بود. بهره‌برداری این پروژه در شهرستان گرگان زمینه‌ساز رونق اقتصاد شهر، نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است.» او بیان کرد: «گردشگری یکی از اجزا و مؤلفه‌های مهم توسعه شهر است و امیدوارم اجرای مجتمع گردشگری لوتوس در گرگان به افزایش ظرفیت گردشگری استان و شهرستان کمک کند.»

ایجاد شده: 19/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
امضا تفاهم نامه همکاری گردشگری ایران با ونزوئلا

امضا تفاهم نامه همکاری گردشگری ایران با ونزوئلا

تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و وزارت گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا امضا شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این تفاهم نامه همکاری براساس روابط دوستانه و تمایل متقابل برای توسعه و گسترش روابط دوجانبه در زمینه همکاری‌های گردشگری با تاکید بر نقش مهم گردشگری در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و برجسته سازس ویژگی‌های طبیعی و تاریخی دو کشور به امضا رسیده است. این تفاهم نامه در ۱۱ بند به مدت ۲ سال تنظیم شده است و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. برقراری روابط گردشگری ایران و نزوئلا نزدیکی ملت ها را به دنبال دارد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برقراری روابط گردشگری بین دو کشور ایران و ونزوئلا موجب نزدیکی دوملت و شناخت بیشتر از هم خواهد شد. آقای علی اصغر مونسان در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری های گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ایران با تمدن کهن و داشته های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان و بی نظیر و همچنین تنوع فرهنگی و اقوام , ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری و جذب گردشگران از ونزوئلا دارد. وی تصریح کرد: بخشی از این جاذبه ها را حضوری و بخش دیگری را از طریق فیلم و عکس در این مراسم مشاهده کردید. آقای مونسان گفت: ونزوئلا با طبیعت بسیار زیبایی که در عکس ها و فیلم ها مشاهده شد و با توجه به توضیحات وزیر گردشگری این کشور می تواند برای گردشگران به ویژه طبیعت گردان ایرانی جاذبه خوبی باشد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بااشاره به وجود پرواز مستقیم بین دو کشور افزود: پرواز مستقیم بین دو کشور یک ظرفیت بسیار مهم و خوب است که می تواند به شروع و توسعه روابط گردشگری دو کشور کمک کند. وی گفت: قیمت ها در ایران برای گردشگران خارجی بسیار مناسب است و از مسئولان ونزوئلا هم درخواست داریم تا کمک کنند جاذبه قیمت و اقتصادی بودن را هم برای گردشگران ایرانی به وجود بیاورند و ما به عنوان دولت باید کمک کنیم تا آژانس های دو کشور بتوانند روابط گردشگری را برقرار کنند. وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت ها کمک بگیریم تا موانع و مشکلاتی که برای توسعه رابطه گردشگری در ایران و ونزوئلا وجود دارد برطرف شود. آقای مونسان به زمان ۱۴ ساعت سفر به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که جادبه های طبیعی موجود در این کشور آنقدر برای ایرانی ها جداب است که حاضر هستند این مسافت را طی کنند. ایران و ونزویلا دوملت برادر و صلح طلب هستند وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: کشور‌های ایران و ونزوئلا دو ملت برادر و طلح طلب هستند. آقای علی پادرون در مراسم امضا تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ونزوئلا دومین و هشتمین پارک ملی بزرگ دنیا را دارد و از نظر جاذبه‌های طبیعی جزء ۱۰ کشور اول دنیا محسوب می‌شود. وی گفت: آبشار آنجل به عنوان مرتفع‌ترین آبشار دنیا یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری این کشور است. آقای علی پادرون افزود: آب‌های کریستالی، ساحل‌های شنی، دشت‌های گسترده، جنگل‌های آمازونی و ظرفیت‌های بسیار بی نظیر دیگر در بخش طبیعت گردی و همچنین دربخش زمین شناسی ونزوئلا، دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است. وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهیم زیبایی‌های طبیعی ونزوئلا را به گردشگران معرفی کنیم همین آبشار آنجل به عنوان مهمترین اثر طبیعی است. وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: اکنون با شیوع ویروس کرونا شاهد آسیب‌هایی در صنعت گردشگری هستیم با این وجود در سال ۲۰۲۱ گردشگری با وحدت بیشتری کار خود را آغاز خواهد کرد تا دوباره اطمینان و اعتماد به این صنعت بازگردد وسفر‌های بین المللی برقرار شود. آقای علی پادرون با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران افزود: ونزوئلا نیز مانند ایران تحریم‌ها را تجربه کرده و تاثیراتی را در اقتصاد این کشور داشته است. وی اضافه کرد: در این میان ملت ایران برادرانه به ما کمک کرد و هم اکنون در میان همه این تحریم‌ها شاهد تقویت همکاری‌های دوکشور در بخش گردشگری هستیم. آقای پادرون افزود: این برادری بین ایران و ونزوئلا همچنان برقرار و مبارزه ضد استکباری بین دو کشور جزء اشتراکات بین ایران و ونزوئلا است. وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری برنامه گسترده‌ای را در دستور کار داریم گفت: از تلاش‌ها و همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای برنامه ریزی برای تقویت همکاری‌های گردشگری بین دو کشور تشکر می‌کنم. وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا افزود: من با دست پر از این سفر بر می‌گردم و گزارش خوبی را از همکاری‌های گردشگری بین دو کشور به رئیس جمهور ونزوئلا ارائه خواهم داد.

ایجاد شده: 6/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399     اخبار داخلی
مجوز مختصرِ سفر در ایام نوروز به شرط رعایت پروتکل ها

مجوز مختصرِ سفر در ایام نوروز به شرط رعایت پروتکل ها

به گزارش هتل نیوز ، معاون گردشگری گفت: اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی مشروط به رعایت پروتکل‌ها گرفته‌ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترل‌شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهره‌مند شوند. به نقل از ایسنا، ولی تیموری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری ‌و صنایع دستی تهران با اشاره به دوران سخت کرونا در گردشگری و محدودیت‌هایی که برای سفر ایجاد شده است، اظهار کرد: الان به فکر گشایش‌های جدید هستیم و این نمایشگاه گامی در این راستاست، این نمایشگاه یک رزمایش برای برنامه‌های پیش ‌رو است. در ادامه وام‌های حمایتی دولتی، اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی به صورت محدود و مشروط به رعایت پروتکل‌ها گرفته‌ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترل‌شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهره‌مند شوند.  او با بیان این‌که توزیع سفر در کشور از جمله رویکردهای اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، گفت: صنعت گردشگری دیگر تک‌محصول و نقطه‌محور نیست. ٢۴٠٠ پروژه فقط در اصفهان و شیراز ایجاد نشده؛ گردشگری مویرگی در کشور ریشه دوانده است.  او افزود: هدفمند کردن بازارها رویکرد دوم ما بوده که مختص گردشگران خارجی است. آقای مونسان با عدد چهار میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی، سازمان را تحویل گرفت. این سال‌ها روی همین عدد درجا می‌زدیم اما این عدد در سال ٩٨ با وجود افت گردشگر بین‌المللی در سه‌ماهه اخر، نزدیک به ٩ میلیون شد و تعداد گردشگران بین‌المللی دوبرابر شد. معاون گردشگری با اشاره به توقف سفرهای بین‌المللی با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در همین یک سال با حفظ آمادگی همه خلاءها را پوشش دادیم. اسنادی در سطح ملی، منطقه‌ای، استان‌ها و روستاها آماده کردیم و خدمات و محصولات را متنوع و استاندارد کردیم. الان به‌روزترین خدمات گردشگری دنیا را داریم. او درباره نمایشگاه گردشگری گفت: به خاطر شرایط موجود اعلام عمومی برای این نمایشگاه نشد،  اما کارگاه‌های تخصصی به صورت نیمه‌حضوری و مجازی طراحی شده است. نگاه‌مان به این نمایشگاه حمایتی بود. مثل سال‌های گذشته دنبال حضور همه فعالان گردشگری نبودیم. حتی زمین نمایشگاه را از محل بودجه‌های دولتی تامین کردیم که از فعالان گردشگری حمایت شود. تیموری افزود: نمایشگاه گردشگری در چهار سالن برپا شده که همراه با آن، صنایع دستی نیز ارائه شده است تا آغازی دوباره برای گردشگری و سفرهای نوروزی باشد. نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران از امروز (پنجم اسفند) در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شده است. این نمایشگاه تا هشتم اسفند برپا است.

ایجاد شده: 6/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399     اخبار داخلی
پاسداشت دو دهه موفقیت؛ تجلیل از خدمات ارزنده مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو

پاسداشت دو دهه موفقیت؛ تجلیل از خدمات ارزنده مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو

به گزارش هتل‌نیوز ، دکتر "حسن تقی‌زاده انصاری" مدیرعامل خلاق و نوآور گروه گردشگری مارکوپولو پس از برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت از خدمات ارزنده وی، طی پیامی با مجموعه پویای مارکوپولو بعد از دو دهه تلاش مستمر و صادقانه، خداحافظی کرد.  او که از بنیان‌گذاران و خالق برند مارکوپولو است در این پیام اذعان داشت:  تفکر ایجاد مجموعه‌ای پیشرو در صنعت گردشگری کشور از همان آغاز با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است که پیمودن این مسیر بیست ساله جز با همراهی هیاٌت موسس، پیشکسوتان، نخبگان صنعت گردشگری و مقامات سازمان‌های متولی به ویژه مدیران و سرمایه‌های انسانی گروه گردشگری مارکوپولو، میسر نبود که ضروری است مراتب تشکر و قدرانی خود را از یکایک این عزیزان ابراز نمایم.  همچنین باعث افتخار است که برند خاطره‌آفرین و جهانی مارکوپولو در دو دهه فعالیت و مدیریت اینجانب با همراهی همکاران سختکوش به عنوان مجموعه‌ای موفق، دانش‌بنیان و تاثیرگذار به شهرتی مثال‌زدنی دست یابد و موفق به دریافت 10 جایزه ملی و بین‌المللی و گواهینامه رضایت‌مندی و مشتری‎مداری گردد و در ماه‌های گذشته نیز افتخار عنوان کارآفرین برتر صنعت گردشگری در سال 98 را کسب نماید.  فراهم آوردن امکان اشتغال برای230 نفر به طور مستقیم و حدود 900 نفر به صورت غیرمستقیم در قالب مشارکت در طرح‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی و پذیرش نقش معین گردشگری استان‌های کم برخوردار کردستان و سیستان و بلوچستان از سوی وزیر محترم گردشگری، برگزاری تورهای ویژه افراد کم توان جامعه، حضور فعال در بیش از 40 نمایشگاه و رویداد داخلی و بین‌المللی در سال و ایجاد 10 شرکت اقماری تخصصی در حوزه‌های مختلف گردشگری، کسب عنوان برند محبوب گردشگران، برگزیده برتر ملی صنعت گردشگری از سوی وزارت گردشگری، برگزیده دومین جشنواره تعالی گردشگری و حامی اصلی جشنواره ناصرخسرو، بخشی از افتخارات گروه گردشگری مارکوپولو است. گروه گردشگری مارکوپولو با توجه به اهداف عالیه خود، احیای آداب و رسوم و فرهنگ و هنر ایران زمین را در قالب برگزاری جشنواره‌های بزرگ 2500 نفره ویژه شب یلدا در برج میلاد، سیزده نوروز ( سیزده به در )، چهارشنبه آخر سال ( چهارشنبه سوری )، جشن سده، معرفی مراسم آئینی تعزیه و ایام محرم و تورهای عرفانی را همواره در دستور کار خود قرار داده و اجرا نموده است.  همچنین با هدف توانمندسازی بانوان استان سیستان و بلوچستان با پیش خرید محصولات صنایع دستی تولید شده ایشان به حمایت از آنها پرداخته است و در راستای مسئولیت اجتماعی خود به توزیع شادی و نشاط شب یلدا در بین کودکان کار مبادرت نمود.  همچنین با هدف معرفی پتانسیل‌ها و جاذبه‌های سرزمین عزیزمان ایران، گروه گردشگری مارکوپولو مراسم و رویدادهای بین‌المللی بسیاری را برگزار نموده است که می‌توان به برگزاری 10 تور آشناسازی مدیران داخلی و خارجی در دو سال گذشته، برگزاری گردهمایی‌های توسعه گردشگری ایران و مجارستان و ایران و ایتالیا، برگزاری مراسم "شب مارکوپولو" با همکاری سفارت ایتالیا در تهران، همایش "سفرنامه‌نویسان فرانسوی" با همکاری انجمن دوستی و سفارت فرانسه در تهران، مراسم "شب ایرانی" در برخی کشورها از جمله آرژانتین، برزیل، پرو و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی و برگزاری همایش معرفی "شگفتی‌های ایران" در کشور ژاپن اشاره نمود.  گروه گردشگری مارکوپولو عضو وابسته سازمان گردشگری جهانی ( UNWTO )، انجمن گردشگری اروپا ( ETOA )، انجمن آژانس‌های مسافرتی ژاپن ( JATA )، انجمن تورگردانان آمریکا ( ASTA )، فدراسیون انجمن‌های آژانس‌های مسافرتی ( UFTAA ) و انجمن موسسات آموزشی گردشگری آسیا و اقیانوسیه ( APETIT ) بوده است. برنامه‌ریزی و اجرای تورهای علمی و تفریحی بین‌المللی، ایجاد مرکز سفرهای دریایی کروز و دریافت نمایندگی کروز لاین‌ها، اخذ نمایندگی و همکاری با سایت‌های رزرواسیون آنلاین مطرح جهانی، انتشار کتاب کار آفرینی به شیوه بنیان‌گذاران مارکوپولو از سوی دانشگاه شریف، برگزاری تورهای آشناسازی مدیران گردشگری با ظرفیت‌های کشورهای اتریش، مجارستان، برزیل، آفریقا جنوبی، کره جنوبی و...، برنامه‌ریزی تورهای نمایشگاهی تجاری در جهان، سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری و هتل‌های مطرح کشور بخشی از اقدامات و توفیقات دوره مدیریت ایشان می‌باشد. در مراسم پاسداشت دکتر "حسن تقی‌‍زاده انصاری" جمعی از مدیران و اعضای هیات‌مدیره هلدینگ و شرکت‌های تابعه حضور داشتند و با اعطای لوح سپاس و تقدیر توسط رئیس و اعضای هیات‌مدیره گروه گردشگری مارکوپولو از دو دهه تلاش‌های ارزنده و بی‌شائبه وی تجلیل بعمل آمد. همچنین خاطر نشان می نماید دکتر "حسن تقی زاده انصاری" از مدیران فرهیخته، متین، سخت‌کوش و نام آشنای صنعت گردشگری و مدرس دانشگاه، دارای سوابق ارزنده‌ای است که در ذیل به بخشی از آنان اشاره می‌شود؛  عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری کشور عضو هیات موسس و رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران رئیس کمیته کسب و کارهای نوین گردشگری اتاق بازرگانی ایران مشاور توسعه بازار گردشگری مناطق آزاد کشور  عضو کمیسیون فنی نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر و شرکت‌های خدمات سفر و گردشگری  عضو هیات موسس جامعه تورگردانان ایران نایب‌رئیس انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات سفر و گردشگری  عضو هیات موسس بانک گردشگری کارآفرین برتر صنعت گردشگری  رئیس شورای سیاست‌گذاری 4 دوره سمینار و جشنواره بین‌المللی برند در گردشگری رئیس شورای سیاست‌گذاری 2 دوره کنفرانس ملی گردشگری الکترونیکی دبیر علمی و اجرایی بیش از 15 همایش و کنفرانس گردشگری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی  عضو شورای سیاست‌گذاری 2 دوره همایش و جشنواره ملی طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی برگزیده دومین جشنواره ملی سفرنامه‌نویسی ناصرخسرو  مولف کتاب "جهانگردی در ایران" و انتشار مقالات مختلف کار آفرین مطرح و منتخب کتاب "ستارگان کارآفرینی"  مشاور عالی هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران گروه گردشگری مارکوپولو ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای جناب آقای دکتر "حسن تقی زاده انصاری" علیرغم کناره‌گیری ایشان از مسئولیت‌های مدیریتی و اجرایی به درخواست هیات‌مدیره گروه همچنان فرصت استفاده از تجربیات ایشان به عنوان مشاور عالی هیات‌مدیره گروه گردشگری مارکوپولو را برای برند مارکوپولو مغتنم می‌شمارد و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت را از درگاه احدیت خواستار است. 

ایجاد شده: 24/آبان/1399       آخرین ویرایش: 24/آبان/1399     اخبار داخلی
گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از مراسم اعطای مدیریت دپارتمان گردشگری و هتلداری دانشگاه بین‌المللی North West

گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از مراسم اعطای مدیریت دپارتمان گردشگری و هتلداری دانشگاه بین‌المللی North West

به گزارش هتل‌نیوز ، آئین اعطای مدیریت دپارتمان گردشگری و هتلداری دانشگاه بین‌المللی North West با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، جمعی از فعالان حوزه گردشگری و نمایندگان این دانشگاه در ایران، برگزار شد. در ادامه خلاصه‌ای از مهمترین اظهارات مطرح شده توسط فعالان گردشگری حاضر در این مراسم را مشاهده می‌نمائید. "پرهام جانفشان" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران مشکلات مربوط به کرونا جهان‌گیر است و صنعت گردشگری در تمامی کشورهای دنیا را درگیر خود کرده است. بر خلاف آنچه در سایر کشورها شاهد هستیم، تمام سعی خود را کردیم که در تهران تعطیلی تاسیسات گردشگری را نداشته باشیم. این شرایط زودگذر است و در کنار بازاریابی، آموزش حرفه‌ای و اصولی یکی از مهمترین ابزارهای این بازیابی است. آموزش به خصوص آموزش‌های کاربردی، کوتاه مدت و در حین کار برای صنعت گردشگری و هتلداری ما بسیار لازم و ضروری است. اکثر دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌های چهار و پنج ستاره کشور در تهران فعالیت دارند و فعالیت چنین مراکز آموزشی به بهبود شرایط کمک خواهد کرد. "ابراهیم پورفرج" رئیس جامعه تورگردانان ایران گردشگری جزو سخت‌ترین مشاغل دنیاست چون مستقیم با مردم و جامعه در ارتباط است. وقتی با مردم سر و کار داریم باید با فرهنگ، سنت‌ها، عقاید، احساسات و ... تمامی آنها آشنا باشیم و به آن احترام بگذاریم. در صنعت گردشگری ایران، تمامی فعالان و ذی‌نفعان از جمله بوم‌گردی‌ها، راهنمایان گردشگری، راننده‌ها و ... نیازمند آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای هستند. آموزش صحیح و اصولی، پایه و اساس موفقیت یک تور، یک هتل و به طور کلی حوزه گردشگری است. اگر آموزش نداشته باشیم حق نداریم به توسعه فکر کنیم چون فعالان گردشگری ما باید همه چیز را یاد بگیرند. "جلال نصیریان" استاد و پیشکسوت حوزه آموزش گردشگری و هتلداری آموزش در تمامی بخش‌ها زیربنا، پایه و اساس است. اهمیت آموزش در حوزه گردشگری بسیار بیشتر است و در واقع شناژبندی و اسکلت کار به حساب می‌آید. در ادامه این مراسم، معاون امور بین‌الملل دانشگاه North West در ایران با اشاره به اینکه محور فعالیت و تمرکز اصلی اصلی برنامه‌های دانشگاه بر برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت و حین خدمت، پایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: در واقع آموزش‌های ارائه شده در این مرکز تکمیل‌کننده رویکرد تئوری موجود در سایر مراکز آموزش گردشگری و هتلداری در کشور خواهد بود. "مرشدی" در ادامه ابراز داشت: تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی سایر کشورها از جمله گرجستان را منعقد کرده‌ایم و در حال رایزنی با مراکز دیگری هم هستیم. همچنین در این مراسم حکم مدیریت دپارتمان گردشگری و هتلداری دانشگاه بین‌المللی North West توسط رئیس نمایندگی این دانشگاه در ایران به جناب آقای "مهرداد تاوتلی" اعطا شد. "مهرداد تاوتلی" پس از دریافت این نشان و در اظهاراتی کوتاه گفت: در دنیای امروزی، مشتری مداری جای خود را به مشتری‌نوازی داده است. در صنعت هتلداری اولین اشتباه آخرین اشتباه است و در نتیجه به جای کنترل کیفیت باید به سمت تضمین کیفیت برویم. مدیر دپارتمان گردشگری و هتلداری دانشگاه بین‌المللی North West همچنین ابراز داشت: ویروس کرونا جدا از تمام مشکلات و آسیب‌های اقتصادی، فرصت مناسبی را برای بازسازی در اختیار صنعت گردشگری قرار داد. وی در پایان گفت: مطمئن هستم در پایان امسال گردشگری و هتلداری جایگاه بسیار خوبی در کشور خواهد داشت.

ایجاد شده: 3/آبان/1399       آخرین ویرایش: 3/آبان/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...