نتایج جستجو...
متهم کردن گردشگری به گسترش فساد عادلانه نیست

متهم کردن گردشگری به گسترش فساد عادلانه نیست

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور اظهار داشت: نزدیک به دو سال است که گردشگری کشور به واسطه چندین بحران سیاسی، اجتماعی و بهداشتی، مضمحل شده است."محسن حاجی سعید" ابراز داشت: دریغ از یک جمله امیدبخش که از تریبون نماز جمعه برای حمایت از معیشت فعالان این صنعت گفته شود. متهم کردن گردشگری به گسترش فساد و دراز کردن انگشت اتهام به سوی بوم‌گردی‌ها عادلانه نیست.وی با تاکید بر اینکه نباید عملکرد نادرست چند متخلف در یک صنعت به پای همه بوم‌گردی‌ها و خانه‌های تاریخی نوشته شود، گفت: انتظار می‌رود در تاریک‌ترین دوران اقتصادی برای فعالان حوزه گردشگری، علما و ائمه جمعه کشور همچون نمایندگان مجلس، جانانه از وضعیت گردشگری دفاع کنند. رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور، تصریح کرد: فراموش نکنیم گردشگری بهترین ابزار مبارزه با ایران‌هراسی و اسلام‌ ستیزی است.وی افزود: پیشنهاد می‌شود مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها یک نشست صمیمانه بین فعالان گردشگری و ائمه جمعه برگزار کنند تا درد دل‌های بخش خصوصی در دوران کرونا مطرح شود.وی در پایان گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده ائمه جمعه از نجیب‌ترین صنعت کشور که بیشترین آسیب را به واسطه شیوه کرونا دید، حمایت قاطعانه کنند.

ایجاد شده: 29/دی/1399       آخرین ویرایش: 29/دی/1399     اخبار داخلی
اعلام آمادگی سازمان فرهنگی - سیاحتی کوثر برای ارائه خدمات به مدافعان سلامت در سراسر کشور

اعلام آمادگی سازمان فرهنگی - سیاحتی کوثر برای ارائه خدمات به مدافعان سلامت در سراسر کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی - سیاحتی کوثر از آمادگی تمامی واحدهای اقامتی این سازمان برای ارائه خدمات به مدافعان سلامت در سراسر کشور خبر داد. "علی دستجردی" اعلام کرد: در همه واحدهای اقامتی وابسته به سازمان، آمادگی لازم برای پذیرش و ارائه خدمات به مدافعان حریم سلامت در شهرهای مختلف فراهم گردیده است. "دستجردی" ابراز داشت: همچنین در راستای ایفای رسالت اجتماعی و متناسب با خط مشی تعیین شده در اسناد بالادستی سازمان، همکاری نزدیکی با ستادهای مقابله با کرونا در استان‌هایی که در آن هتل داریم، خواهیم داشت. مدیرعامل سازمان فرهنگی - سیاحتی کوثر افزود: به مدیران گروه هتل‌های کوثر به ویژه در شهرهای مشهد و قم اعلام گردیده که آمادگی لازم برای تعامل، ارائه خدمات و هرگونه همکاری را با مدیران استان داشته باشند. وی در پایان گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با بیمارستان "ساسان" منعقد کرده‌ایم که کمک به اسکان بیماران و پرسنل در شرایط بحران و استفاده از فضاها و امکانات مراکز از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

ایجاد شده: 22/آذر/1399       آخرین ویرایش: 22/آذر/1399     اخبار داخلی
کشورها در دوران کرونا برای حمایت از گردشگری چه کردند؟

کشورها در دوران کرونا برای حمایت از گردشگری چه کردند؟

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، برخی کشور های جهان برای خروج از رکود گردشگری در کشور خود، تسهیلاتی را برای گردشگران در نظر گرفته اند ؛ 🇺🇿 ازبکستان ▫️ ازبکستان به گردشگران خارجی این اطمینان را داده است که اگر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شوند، ۳۰۰۰ دلار برای درمان به آنها می‌پردازد. ▫️ این هزینه صرف مراقبت‌های پزشکی از بیمار و کمک به بازگشت مسافر به کشور خود می‌شود. ———————- 🇮🇹 ایتالیا ▫️ جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا اعلام کرد ‌که نصف هزینه پرواز به ایتالیا و یک سوم هزینه اقامت در هتل را برای مسافران پرداخت می‌کند. ▫️ این شهر همچنین برای بازدید از موزه‌ها و مکان‌های باستان‌شناسی، بلیط رایگان ارائه می‌دهد. ———————- 🇯🇵 ژاپن ▫️ ژاپن با راه‌اندازی کمپین "به سفر برو" فقط سفرهای داخلی خود را تشويق می‌کند. ▫️ دولت در این کمپین هزینه‌های سفر داخلی مردم را تا ۵۰ درصد می‌پردازد. ▫️ این کمپین تا بهار سال آینده ادامه خواهد داشت و پرداخت هزینه‌ها شامل حمل و نقل، اقامت، بازدید و خرید می‌شود. ▫️ مناطق قرمز این کشور از نظر ابتلا به ویروس کرونا مانند توکیو، از این برنامه خارج هستند و کسی اجازه سفر به آن مکان‌ها را ندارد. ———————- 🇲🇽 مکزیک ▫️ گردشگرها در شهر "کانکون" در شرقی‌ترین بخش کشور مکزیک، می‌توانند از دو شب اقامت رایگان بهره‌مند شوند. ▫️ مسافرین همچنان یک بلیط رایگان هواپیما دریافت می‌کنند. این مسافران برای رفتن به تعطیلات کنار ساحل این شهر تشویق می‌شوند. ———————- 🇨🇾 قبرس ▫️ قبرس برای احیای گردشگری خود اعلام کرده است که تمام هزینه‌های اقامت، غذا، نوشیدنی و پزشکی همه گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند را پرداخت می‌کند. ▫️ تنها کاری که مسافران باید انجام بدهند این است که هزینه پروازشان به این کشور و بازگشت به کشور خود را تقبل کنند. ▫️ همچنین قبرس یک بیمارستان ۱۰۰ تخته برای مسافرانی که در تعطیلات به کرونا مبتلا می‌شوند، در نظر گرفته است و آنها رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند. ———————- 🇬🇷 یونان ▫️ این کشور برای تشویق گردشگرها مالیات بر بلیط‌های پرواز را از ۲۴ درصد به ۱۳ درصد کاهش داده است. ▫️ البته فقط کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند به یونان سفر کنند.

ایجاد شده: 12/آذر/1399       آخرین ویرایش: 22/آذر/1399     اخبار خارجی
پاسداشت دو دهه موفقیت؛ تجلیل از خدمات ارزنده مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو

پاسداشت دو دهه موفقیت؛ تجلیل از خدمات ارزنده مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو

به گزارش هتل‌نیوز ، دکتر "حسن تقی‌زاده انصاری" مدیرعامل خلاق و نوآور گروه گردشگری مارکوپولو پس از برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت از خدمات ارزنده وی، طی پیامی با مجموعه پویای مارکوپولو بعد از دو دهه تلاش مستمر و صادقانه، خداحافظی کرد.  او که از بنیان‌گذاران و خالق برند مارکوپولو است در این پیام اذعان داشت:  تفکر ایجاد مجموعه‌ای پیشرو در صنعت گردشگری کشور از همان آغاز با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است که پیمودن این مسیر بیست ساله جز با همراهی هیاٌت موسس، پیشکسوتان، نخبگان صنعت گردشگری و مقامات سازمان‌های متولی به ویژه مدیران و سرمایه‌های انسانی گروه گردشگری مارکوپولو، میسر نبود که ضروری است مراتب تشکر و قدرانی خود را از یکایک این عزیزان ابراز نمایم.  همچنین باعث افتخار است که برند خاطره‌آفرین و جهانی مارکوپولو در دو دهه فعالیت و مدیریت اینجانب با همراهی همکاران سختکوش به عنوان مجموعه‌ای موفق، دانش‌بنیان و تاثیرگذار به شهرتی مثال‌زدنی دست یابد و موفق به دریافت 10 جایزه ملی و بین‌المللی و گواهینامه رضایت‌مندی و مشتری‎مداری گردد و در ماه‌های گذشته نیز افتخار عنوان کارآفرین برتر صنعت گردشگری در سال 98 را کسب نماید.  فراهم آوردن امکان اشتغال برای230 نفر به طور مستقیم و حدود 900 نفر به صورت غیرمستقیم در قالب مشارکت در طرح‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی و پذیرش نقش معین گردشگری استان‌های کم برخوردار کردستان و سیستان و بلوچستان از سوی وزیر محترم گردشگری، برگزاری تورهای ویژه افراد کم توان جامعه، حضور فعال در بیش از 40 نمایشگاه و رویداد داخلی و بین‌المللی در سال و ایجاد 10 شرکت اقماری تخصصی در حوزه‌های مختلف گردشگری، کسب عنوان برند محبوب گردشگران، برگزیده برتر ملی صنعت گردشگری از سوی وزارت گردشگری، برگزیده دومین جشنواره تعالی گردشگری و حامی اصلی جشنواره ناصرخسرو، بخشی از افتخارات گروه گردشگری مارکوپولو است. گروه گردشگری مارکوپولو با توجه به اهداف عالیه خود، احیای آداب و رسوم و فرهنگ و هنر ایران زمین را در قالب برگزاری جشنواره‌های بزرگ 2500 نفره ویژه شب یلدا در برج میلاد، سیزده نوروز ( سیزده به در )، چهارشنبه آخر سال ( چهارشنبه سوری )، جشن سده، معرفی مراسم آئینی تعزیه و ایام محرم و تورهای عرفانی را همواره در دستور کار خود قرار داده و اجرا نموده است.  همچنین با هدف توانمندسازی بانوان استان سیستان و بلوچستان با پیش خرید محصولات صنایع دستی تولید شده ایشان به حمایت از آنها پرداخته است و در راستای مسئولیت اجتماعی خود به توزیع شادی و نشاط شب یلدا در بین کودکان کار مبادرت نمود.  همچنین با هدف معرفی پتانسیل‌ها و جاذبه‌های سرزمین عزیزمان ایران، گروه گردشگری مارکوپولو مراسم و رویدادهای بین‌المللی بسیاری را برگزار نموده است که می‌توان به برگزاری 10 تور آشناسازی مدیران داخلی و خارجی در دو سال گذشته، برگزاری گردهمایی‌های توسعه گردشگری ایران و مجارستان و ایران و ایتالیا، برگزاری مراسم "شب مارکوپولو" با همکاری سفارت ایتالیا در تهران، همایش "سفرنامه‌نویسان فرانسوی" با همکاری انجمن دوستی و سفارت فرانسه در تهران، مراسم "شب ایرانی" در برخی کشورها از جمله آرژانتین، برزیل، پرو و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی و برگزاری همایش معرفی "شگفتی‌های ایران" در کشور ژاپن اشاره نمود.  گروه گردشگری مارکوپولو عضو وابسته سازمان گردشگری جهانی ( UNWTO )، انجمن گردشگری اروپا ( ETOA )، انجمن آژانس‌های مسافرتی ژاپن ( JATA )، انجمن تورگردانان آمریکا ( ASTA )، فدراسیون انجمن‌های آژانس‌های مسافرتی ( UFTAA ) و انجمن موسسات آموزشی گردشگری آسیا و اقیانوسیه ( APETIT ) بوده است. برنامه‌ریزی و اجرای تورهای علمی و تفریحی بین‌المللی، ایجاد مرکز سفرهای دریایی کروز و دریافت نمایندگی کروز لاین‌ها، اخذ نمایندگی و همکاری با سایت‌های رزرواسیون آنلاین مطرح جهانی، انتشار کتاب کار آفرینی به شیوه بنیان‌گذاران مارکوپولو از سوی دانشگاه شریف، برگزاری تورهای آشناسازی مدیران گردشگری با ظرفیت‌های کشورهای اتریش، مجارستان، برزیل، آفریقا جنوبی، کره جنوبی و...، برنامه‌ریزی تورهای نمایشگاهی تجاری در جهان، سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری و هتل‌های مطرح کشور بخشی از اقدامات و توفیقات دوره مدیریت ایشان می‌باشد. در مراسم پاسداشت دکتر "حسن تقی‌‍زاده انصاری" جمعی از مدیران و اعضای هیات‌مدیره هلدینگ و شرکت‌های تابعه حضور داشتند و با اعطای لوح سپاس و تقدیر توسط رئیس و اعضای هیات‌مدیره گروه گردشگری مارکوپولو از دو دهه تلاش‌های ارزنده و بی‌شائبه وی تجلیل بعمل آمد. همچنین خاطر نشان می نماید دکتر "حسن تقی زاده انصاری" از مدیران فرهیخته، متین، سخت‌کوش و نام آشنای صنعت گردشگری و مدرس دانشگاه، دارای سوابق ارزنده‌ای است که در ذیل به بخشی از آنان اشاره می‌شود؛  عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری کشور عضو هیات موسس و رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران رئیس کمیته کسب و کارهای نوین گردشگری اتاق بازرگانی ایران مشاور توسعه بازار گردشگری مناطق آزاد کشور  عضو کمیسیون فنی نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر و شرکت‌های خدمات سفر و گردشگری  عضو هیات موسس جامعه تورگردانان ایران نایب‌رئیس انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات سفر و گردشگری  عضو هیات موسس بانک گردشگری کارآفرین برتر صنعت گردشگری  رئیس شورای سیاست‌گذاری 4 دوره سمینار و جشنواره بین‌المللی برند در گردشگری رئیس شورای سیاست‌گذاری 2 دوره کنفرانس ملی گردشگری الکترونیکی دبیر علمی و اجرایی بیش از 15 همایش و کنفرانس گردشگری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی  عضو شورای سیاست‌گذاری 2 دوره همایش و جشنواره ملی طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی برگزیده دومین جشنواره ملی سفرنامه‌نویسی ناصرخسرو  مولف کتاب "جهانگردی در ایران" و انتشار مقالات مختلف کار آفرین مطرح و منتخب کتاب "ستارگان کارآفرینی"  مشاور عالی هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران گروه گردشگری مارکوپولو ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای جناب آقای دکتر "حسن تقی زاده انصاری" علیرغم کناره‌گیری ایشان از مسئولیت‌های مدیریتی و اجرایی به درخواست هیات‌مدیره گروه همچنان فرصت استفاده از تجربیات ایشان به عنوان مشاور عالی هیات‌مدیره گروه گردشگری مارکوپولو را برای برند مارکوپولو مغتنم می‌شمارد و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت را از درگاه احدیت خواستار است. 

ایجاد شده: 24/آبان/1399       آخرین ویرایش: 24/آبان/1399     اخبار داخلی
آیا هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل می‌شوند؟

آیا هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل می‌شوند؟

به گزارش هتل‌نیوز ، دکتر "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفتگو با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با طرح موضوع استفاده از هتل‌ها و مراکز اقامتی به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی، اظهار داشت: برای اینکه مردم راحت‌تر باشند، هتل‌هایی را شناسایی کنید که با قیمت مناسب با ما قرارداد ببندند. "سعید نمکی" در این نشست غیر حضوری، ابراز داشت: اگر در منزل امکان قرنطینه هست که خوب است اما اگر این امکان وجود ندارد، این اجازه را گرفته‌ایم که عزیزان هتل‌هایی را شناسایی کنند. هزینه هتلینگ این موضوع را نیز قرار است بیمه‌ها کمک کنند و ما از این مجموعه‌ها استفاده کنیم. با گسترش موج جدید شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله ایران، بار دیگر این سوال مطرح شده است که آیا هتل‌ها تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی می‌شوند؟ عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با این موضوع گفت: بسیاری از هتل‌ها می‌توانند نقاهتگاه مناسبی برای بیماران کرونایی باشند البته این موضوع مشروط به این است که دولت کمک کند زیرا مخارج زیادی دارد. "مسعود مردانی" افزود: بسیاری از هتل‌های غیرخصوصی در کشور می‌توانند خدمات خوبی به بیماران کرونایی ارائه دهند. بسیاری از هتل‌ها زیر نظر بخش‌های حاکمیتی است و این روزها باید مسئولیت اجتماعی‌شان را در حق مردم رعایت کنند. رئیس جامعه هتلداران ایران نیز در واکنش به طرح مجدد این موضوع، بیان داشت: اگر وزارت بهداشت درخواستی برای اختصاص تعداد مشخصی از هتل‌ها به نقاهتگاه برای بیماران کرونایی از ما داشته باشد، قبول می‌کنیم. "جمشید حمزه‌زاده" تصریح کرد: البته در درجه اول رضایت هتلداران شرط اساسی در تحقق این موضوع است.  وی در پایان گفت: در صورت وقوع چنین تصمیمی باید لیست این هتل‌ها در تمام استان‌ها مشخص و اعلام شود چون ورود بیماران کرونایی به هتل‌ها ممنوع است.

ایجاد شده: 19/آبان/1399       آخرین ویرایش: 19/آبان/1399     اخبار داخلی
نهمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری + گزارش تصویری

نهمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نهمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری روز یکشنبه ( 11 آبان‌ماه ) با حضور وزیر، معاون گردشگری و روسای تشکل‌های ملی گردشگری کشور در محل سالن "فجر" وزارت گردشگری برگزار شد. در این نشست، موضوعات و مسائل روز صنعت گردشگری کشور به شرح ذیل مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 1 - ارائه ماموریت به ادارات کل در استان‌های مرزی برای جذب گردشگران خارجی کشورهای همسایه 2 - تاکید بر اهمیت همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی برای رونق گردشگری و حمایت وزارت گردشگری از تشکل‌های بخش خصوصی 3 - ساماندهی آژانس‌ها و استفاده از حداکثر ظرفیت موجود به منظور جذب گردشگر خارجی 4 - همکاری با کشور ترکیه در زمینه گردشگری و لزوم تبلیغات بهتر و معرفی بیشتر ایران به ترک‌ها 5 - توسعه همکاری‌ها در زمینه گردشگری با کشور ونزوئلا با توجه به لغو روادید و پرواز مستقیم به این کشور 6 - تدوین و ابلاغ بسته حمایتی جدید از فعالان گردشگری  7 - واگذاری کامل نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در سال جاری به بخش خصوصی 8 - ساماندهی و برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز به ویژه در زمینه طبیعت‌گردی 9 - معرفی پورتال جامع گردشگری ایران ( Visit Iran ) به مدیران تشکل‌های بخش خصوصی گردشگری گزارش تصویری نهمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 12/آبان/1399       آخرین ویرایش: 12/آبان/1399     اخبار داخلی
افزایش ۳۰ درصدی نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی

افزایش ۳۰ درصدی نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران از تصویب افزایش حداکثر 30 درصدی نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: هیچ اجباری در کار نیست. این افزایش قیمت به دلخواه و بنابر صلاحدید هتلداران و با توجه به شرایط هر استان خواهد بود. "جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: نرخ‌گذاری یکی از اختیاراتی است که تصمیم‌گیری در خصوص آن به جامعه هتلداران واگذار شده است و هر سال در مهرماه با توجه به نرخ تورم تعیین می‌شود. "حمزه‌زاده" ادامه داد: هر چند نرخ تورم امسال بیش از ۱۰۰ درصد بوده است اما با توجه به ملاحظات موجود حداکثر اجازه افزایش ۳۰ درصدی نرخ را به هتل‌ها داده‌ایم. قیمت وسایل مصرفی هتل‌ها از شامپو تا مواد شوینده و ملافه، دو و چند برابر شده است. وی افزود: هر یک از استان‌ها با در نظر گرفتن وضعیت خود می‌توانند در این محدوده، قیمت‌ها را تعیین کنند. قیمت جدید هتل‌ها از مهرماه ۹۹ تا مهرماه ۱۴۰۰ معتبر است. رئیس جامعه هتلداران ایران در رابطه با خسارت وارد شده یه صنعت هتلداری کشور ناشی از کرونا نیز گفت: کرونا تا پایان‌ شهریورماه امسال، خسارتی در حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به هتل‌ها و مراکز اقامتی سراسر کشور وارد کرده است. وی در پایان در خصوص ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز گفت: در حال حاضر میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور کمتر از ۲۰ درصد و بیشترین ضریب اقامت متعلق به هتل‌های جزیره کیش و استان‌های شمالی است.

ایجاد شده: 3/آبان/1399       آخرین ویرایش: 4/آبان/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...