نتایج جستجو...
آغاز فرایند انتخاب گزینه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

آغاز فرایند انتخاب گزینه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز و بر اساس اظهارات ناظر سابق مجلس بر عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال احصای ویژگی‌ها و مشخصات وزیر کارآمد برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند. "پروانه سلحشوری" در این رابطه اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی توانستند با کمک خداوند و همراهی شورای نگهبان، طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را پس از سال‌ها انتظار به نتیجه برسانند و از همین ابتدا تصمیم گرفته‌اند در انتخاب وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز متفاوت از آنچه تاکنون در انتخاب وزیر متداول بوده است، عمل کنند. "سلحشوری" ابراز داشت: از همان ابتدای طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه، یکی از ایرادات آن بود که همواره روسای این سازمان بدون توجه به تخصص انتخاب می‌‌شوند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از رسانه‌ها، بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، اتحادیه صنفی، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌خواهیم همانگونه که در موضوع تشکیل وزارتخانه با مجلس همراهی کردند در ارتباط با جمع‌آوری شاخصه‌های وزیر برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز یاری کنند تا فردی مناسب و آشنا به مسائل، معرفی و انتخاب شود. وی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به لحاظ گستردگی کار، دست کمی از وزارتخانه‌های دیگر ندارد زیرا حوزه عمل این وزارتخانه به گستردگی تمام وزارتخانه‌های سطح کابینه و در سطح کشور و حتی جهانی است. "سلحشوری" در رابطه با نگرانی دولت از دخالت نمایندگان مجلس در انتخاب مدیران استانی وزارتخانه جدید، گفت: امیدواریم دغدغه نمایندگان مجلس بهبود وضعیت کیفیت باشد تا انتخاب مدیران کل استانی نیز بر اساس تخصص، کارآمدی و آشنایی با فعالیت‌های حوزه‌های مربوطه باشد. ناظر سابق مجلس شورای اسلامی بر عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با تشریح برخی شاخصه‌های مدنظر مجلس برای انتخاب وزیر برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: شناخت خوب نسبت به مسائل سه حوزه، مدیریت قوی، آشنایی به مراودات بین‌المللی، سواد و اطلاعات کافی، اطلاعات مدیریت، روانشناختی و جامعه شناختی، روابط‌عمومی قوی برای ارتباط خوب با مردم و نمایندگان خارجی، هوشمندی و ذکاوت، استمرار و پیگیری در فعالیت‌ها و برنامه‌ها، شجاعت ایستادگی در برابر مشکلات، آلوده نبودن به دادن امتیازات به اشخاص و جریانات مختلف از جمله این ویژگی‌هاست. وی در پایان گفت: مجلس ابزارهای سوال و استیضاح را در اختیار دارد تا اگر اهداف شخصی و گروهی پشت تصمیم‌گیری‌ها وجود داشته باشد از آن بهره بگیرد.

ایجاد شده: 23/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 23/مرداد/1398     اخبار داخلی
نامه مجمع ملی تشکل‌های گردشگری به شورای نگهبان در خصوص تشکیل وزارت گردشگری

نامه مجمع ملی تشکل‌های گردشگری به شورای نگهبان در خصوص تشکیل وزارت گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، پس از ایرادات وارده به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، مجمع ملی تشکل‌های گردشگری در تاریخ 9 مردادماه سال جاری در نامه‌ای به شورای نگهبان، اعلام کرد: مجمع ملی تشکل‌های گردشگری، آمادگی خود برای تقبل هزینه‌های جزئی از قبیل تبدیل این سازمان به وزارتخانه در سراسر کشور که صرفا ناشی از تغییر سربرگ و تابلو است را اعلام می‌دارد. در متن نامه ارسالی مجمع ملی تشکل‌های گردشگری به قائم‌مقام و سخنگوی شورای نگهبان، آمده است: به استحضار می‌رساند، مجمع ملی تشکل‌های گردشگری، متشکل از تمامی نمایندگان بخش خصوصی گردشگری نظیر هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه تورگردانان، راهنمایان گردشگری، مهمانپذیرها و... با توجه به بررسی طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه از سوی شورای نگهبان، مواردی به شرح ذیل ارائه می‌کند: یک) ساختار فعلی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از حوزه گستردگی تشکیلات، شبیه و گاه هم بزرگتر از وزارتخانه موجود که ۳۱ اداره کل استانی بیش از ۱۵۰ اداره در شهرستان‌ها و بیش از ۲۰۰ نمایندگی در سایر نقاط کشور دارد. از حیث ماهیت فعالیت‌های اجرایی هم شبیه وزارتخانه‌های دیگر است. لذا تصور گسترش بیش از اینِ تشکیلات فعلی و تحلیل هزینه اضافی، دور از ذهن است. دو) با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در نظام حاکمیتی کشور خصوصاً بیانات و سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری جهت وصول اطمینان از حرکت صحیح حوزه گردشگری برای نیل به اهداف اشتغالزایی، فرهنگی و اجتماعی تعیین شده، این موضوع اهمیت دوچندان می‌یابد. بدیهی است این مهم از طریق تشکیل وزارتخانه به واسطه امکان نظارت مستقیم، میسر می‌گردد. در پایان با توجه به ابهام مطرح شده مبنی بر تحمیل هزینه‌های جزئی از قبیل تبدیل این سازمان به وزارتخانه که صرفا ناشی از تغییر سربرگ و تابلو می‌باشد، بدینوسیله مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران، آمادگی خود را برای تقبل این هزینه در سراسر کشور اعلام می‌دارد. همچنین لازم به ذکر است دستاوردها و برکت‌های حاصل از این تصمیم در مقابل چنین هزینه اندکی بسیار بزرگتر است. جمشید حمزه‌زاده - دبیر مجمع ملی تشکل‌های گردشگری 

ایجاد شده: 16/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 16/مرداد/1398     اخبار داخلی
نمایشگاه هتل، تجهیزات پذیرایی، غذا و نوشیدنی ( Food & Hotel Indonesia ) – جاکارتا ( اندونزی )

نمایشگاه هتل، تجهیزات پذیرایی، غذا و نوشیدنی ( Food & Hotel Indonesia ) – جاکارتا ( اندونزی )

به گزارش هتل‌نیوز ، پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی هتل، تجهیزات پذیرایی، غذا و نوشیدنی تحت عنوان Food & Hotel Indonesia طی مدت چهار روز از تاریخ 24 تا 27 جولای مصادف با 2 تا 5 مردادماه در شهر "جاکارتا" اندونزی برگزار می‌شود. در این رویداد بین‌المللی، محصولاتی در زمینه تجهیزات پذیرایی، تهیه و پردازش غذا، آشپزی، نوشیدنی، توزیع، نانوایی و قنادی، گوشت و مرغ و همچنین محصولات لبنی به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه هتل، تجهیزات پذیرایی، غذا و نوشیدنی اندونزی، همه ساله محل تجمع و حضور جمعی از تصمیم‌گیرندگان، وارد کنندگان، تولید و توزیع کنندگان، نمایندگان شرکت‌ها، هتلداران، مشاوران، سرمایه‌‌گذاران و خریداران فعال در حوزه‌های مرتبط است تا جایی که در دوره گذشته این رویداد، 1597 شرکت بین‌المللی از 47 کشور مختلف جهان، 14 پاویون بین‌المللی و همچنین حدود 36000 نفر بازدید کننده، حضور داشتند. کشور اندونزی با رشد اقتصادی 6.2 درصد و جمعیتی بالغ بر 240 میلیون نفر به عنوان فرزند طلایی اقتصاد جهان، نام‌گذاری شده است. کشوری که با برخورداری از فضای کسب و کار سالم و شرایط سیاسی پایدار، یکی از 4 بازار رو به رشد جهان را به خود اختصاص داده است. پیش‌بینی می‌شود در این دوره از نمایشگاه هتل، تجهیزات پذیرایی، غذا و نوشیدنی نیز حدود 1600 شرکت و بین 20 تا 50 هزار نفر بازدیدکننده، حضور داشته باشند تا با نوآوری‌های جدید، ایده‌های کسب و کار، روندها و فناوری‌های در صنعت میهمان‌نوازی و هتلداری، آشنا شوند.

ایجاد شده: 1/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 1/مرداد/1398     رویدادها و نمایشگاه‌ها
تعطیلات زمستانی راهی برای جبران فصول کم رونق در جنوب کشور

تعطیلات زمستانی راهی برای جبران فصول کم رونق در جنوب کشور

فصلی بودن صنعت گردشگری یکی از ویژگی‌های منفی آن و به نوعی بزرگترین معضل این صنعت محسوب می‌شود. این ویژگی در مناطق مختلف کشور، متفاوت است و ایام LOW SEASON یا کم‌رونق در برخی از مناطق کشور تا حدودی در ایام پر رونق جبران می‌شود. فصل تابستان به دلیل تعطیلی عمده مراکز آموزشی از جمله مدارس و مراکز دانشگاهی، فرصت مناسبی برای جذب گردشگران علی‌الخصوص گردشگران تفریحی است. پر واضح است که مناطق گردشگری شمال، شمال شرق و غرب کشور از این شرایط بهره می‌برند اما متاسفانه جنوب کشور به دلیل عوامل محیطی که بیشتر از هر چیز به جغرافیا و اقلیم مقصد گردشگری بستگی دارد، تاکنون نتوانسته سهمی در جذب 70 درصدی گردشگران تفریحی که انبوه آن در فصل تابستان و ایام تعطیلات مدارس رقم می‌خورد را به خود اختصاص دهد و حتی نتوانسته هیچ استراتژی مناسبی در این مهم، طراحی کند. استراتژی که می‌تواند همچون مناطق دارای جغرافیا و آب و هوای مشابه در کشورهای موفق در صنعت گردشگری با برنامه‌ریزی مناسب از کارایی و اثربخشی در مدیریت عرضه و تقاضای گردشگری در فصول گوناگون، بهره وافی و کافی ببرد. به دلیل شرایط فرهنگی و مذهبی کشور، طراحی برخی استراتژی‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی استانی که در راس آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگریست و دیگر سازمان‌های درگیر در این صنعت و بخش خصوصی، امکان‌پذیر نبوده و تابع برنامه‌ریزی‌های کلان کشور است. با مطالعه دقیق، تجربه و دانش اندوزی در عرصه گردشگری که منجر به چاره اندیشی و ارائه راه‌کارهای مناسب مانند قیمت‌گذاری متفاوت، ایجاد جاذبه‌های دست ساز و متنوع، اخذ کمک‌های دولتی در فصول کم درآمد و ایجاد تغییرات در زمان‌بندی تعطیلات سالانه مراکزآموزشی، می‌توان از این چالش عبور کرد و فصل رکود را به حداقل خود رساند. ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت در ایام کم‌رونق می‌تواند کمک بزرگی از طرف دولت برای بخش خصوصی و تاسیسات گردشگری از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی که بیشترین هزینه را در فصول  بهار و تابستان در جنوب کشور متحمل می‌شوند را شامل شود. این بسته حمایتی می‌تواند شامل معافیت حق بیمه سهم کارفرما در ایام کم رونق، تخفیف ویژه حامل‌های انرژی، مالیات، تبلیغات توسط رسانه ملی و یا برگزاری جشنواره‌های ملی ومنطقه‌ای باشد. در کنار همه این موارد، ساماندهی تعطیلات زمستانی و افزایش تعطیلات در زمستان، یکی از راه‌های بسیار مهم در برون‌رفت از بحران فصول کم‌رونق گردشگری در جنوب کشور به حساب می‌آید و می‌تواند قدری جبران ایام LOW SEASON که مدت آن در جنوب کشور بیش از شش ماه است را در پی داشته باشد. البته باید در نظر داشت که این مهم مگر با همدلی دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استان‌های جنوب کشور در مطرح نمودن تعطیلات زمستانی در سطح برنامه‌ریزی کلان کشور، محقق نخواهد شد. محمدرضا چرسی‌زاده - کارشناس ارشد بازاریابی گردشگری و رئیس جامعه هتلداران استان هرمزگان

ایجاد شده: 12/تیر/1398       آخرین ویرایش: 12/تیر/1398     مقالات و یادداشت ها
افتتاح دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو + گزارش تصویری

افتتاح دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو + گزارش تصویری

دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی ( اِکو ) صبح روز سه‌شنبه مورخ 28 خردادماه در اردبیل و با حضور مقامات، مسئولان، میهمانان و مدعوین داخلی و خارجی به طور رسمی افتتاح شد.  بازدید مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله برنامه‌هایی بود که پیش از افتتاح و آغاز بکار رسمی این رویداد بین‌المللی، برگزار و پس از آن حاضرین برای شرکت در مراسم افتتاحیه، عازم دانشگاه محقق اردبیلی شدند. به گزارش هتل‌نیوز ، دبیر کل سازمان بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی، استاندار اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، قائم مقام وزیر بهداشت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل و بیش از 250 نفر از شرکت‌کنندگان، نمایندگان و هیات‌های اعزامی داخلی و خارجی از 17 کشور مختلف جهان از جمله حاضرین در مراسم افتتاحیه بودند. "ایرج حریرچی" قائم‌مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در خصوص آخرین وضعیت حوزه گردشگری سلامت در کشور، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت نظیر راه‌اندازی شبکه سلامت از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است. "حریرچی" در رابطه با اهداف ایران در زمینه گردشگری سلامت نیز اظهار داشت: بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بایستی به مرکز و قدرت اول منطقه در زمینه گردشگری سلامت تبدیل شویم. مهمترین هدف ما جذب ۲۰ میلیون توریست سلامت تا سال ۲۰۲۵ است. وی در پایان گفت: بر اساس آمار، کشورهای عراق و افغانستان بیشترین توریست سلامت ورودی به کشور و شهرهای مشهد، قم و افغانستان نیز بیشترین میزان جذب توریست سلامت را در اختیار دارند. "حسین پیرموذن" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از دیگر سخنرانان حاضر در مراسم افتتاحیه بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: در دنیای بد عهدی‌ها، برگزاری این رویداد برای تحکیم روابط موجود، ایجاد روابط جدید، همکاری و همفکری میان کشورهای عضو سازمان بین‌المللی اِکو، فرصت مغتنمی است که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره جست. "محمد جهانگیری" دبیر علمی کنفرانس و رئیس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت ایران با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت در میان تمامی دولت‌ها و ملت‌های جهان، ابراز داشت: سلامت، فرهنگ مشترک میان کشورها و ملت‌ها و دغدغه تمامی انسان‌هاست. در واقع هر کشوری که در حوزه گردشگری سلامت پیشرفت می‌کند، دغدغه سلامت کشورهای دیگر را دارد. اظهارات "محمدرضا کرباسی" دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، پایان بخش مراسم افتتاحیه بود. وی ابراز داشت: میهمانان کشورهای عضو اِکو برای بحث درمان به سایر کشورهای غیر عضو این سازمان مراجعه می‌کنند و در نتیجه با هزینه‌های گزاف و مشکلات فرهنگی مواجه می‌شوند. "محمدرضا کرباسی" افزود: خدمات گردشگری سلامت در کشورهای عضو سازمان اِکو به راحتی و با بالاترین کیفیت و قیمت رقابتی در دسترس است. وی در پایان تصریح کرد: برگزاری این همایش برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی به دولتمردان جهت تصمیم‌سازی، فرصت مناسبی است. افتتاح نمایشگاه جانبی تخصصی با موضوع گردشگری سلامت با حضور 73 شرکت‌کننده و همچنین برگزاری نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و توسعه مقاصد گردشگری سلامت از دیگر برنامه‌های روز نخست دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی ( اِکو ) بود. لازم به ذکر است، این رویداد بین‌المللی تا روز پنجشنبه 30 خردادماه در شهر اردبیل برپا خواهد بود. گزارش تصویری اختصاصی هتل‌نیوز از برگزاری روز نخست این رویداد را در ادامه مشاهده می‌فرمائید.

ایجاد شده: 29/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398     اخبار داخلی
دولت از همان ابتدا مخالف تشکیل وزارت گردشگری بوده است

دولت از همان ابتدا مخالف تشکیل وزارت گردشگری بوده است

به گزارش هتل‌نیوز ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص آخرین وضعیت تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: مجلس قرار بود سه هفته پیش رای‌گیری نهایی در خصوص رفع ایرادات شورای نگهبان را در صحن علنی به سرانجام برساند ولیکن به نظر می‌رسد در گام آخر و برای آمدن به صحن علنی، مقاومت‌هایی در حال انجام است. "پروانه سلحشوری" ابراز داشت: دولت از همان ابتدا مخالف تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی بوده است و هم‌اکنون برخی نمایندگان در مجلس نیز همین موضع را اتخاذ کرده‌اند. "سلحشوری" افزود: بنده دو هفته پیش موضوع رای‌گیری نهایی برای رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی در صحن علنی را پیگیری کردم و مجددا نیز این موضوع را پیگیری می‌کنم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علاوه بر مقاومت‌های صورت گرفته، طرح‌های یک فوریتی و دو فوریتی به همراه تعطیلات و جلسات غیرعلنی، مانع ورود این دستور به صحن علنی و تاخیر در رای‌گیری نهایی برای تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی شد.

ایجاد شده: 19/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1398     اخبار داخلی
گردشگری اخلاق‌مدار است / ماجرای اتفاقات سد لفور خارج از حوزه اختیار و نفوذ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است

گردشگری اخلاق‌مدار است / ماجرای اتفاقات سد لفور خارج از حوزه اختیار و نفوذ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است

به گزارش هتل‌نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون گردشگری کشور در واکنش به انتقادهای صورت گرفته از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ماجرای سد لفور، اظهار داشت: حوزه گردشگری اخلاق‌مدار است و نه تنها در ایران بلکه در سطح بین‌المللی نیز برای آن کدهای اخلاقی تعریف شده که بر این اساس به جامعه محلی سفارش می‌کند تا خدمات شایسته به گردشگر بدهد و در عین حال گردشگر را ملزم می‌کند به قوانین، عرف و هنجارهای جامعه محلی و میزبان، احترام بگذارد. "ولی تیموری" با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره به کدهای اخلاقی گردشگری پایبند بوده و از جامعه میزبان و میهمان نیز خواسته که متعهد باشند، گفت: گردشگری هنجارشکن نیست و عرف، قوانین و باورهای محلی را نادیده نمی‌گیرد. معاون گردشگری کشور، تصریح کرد: زمانی که این اتفاق در سد لفور رخ داد، قطعا مقامات قضایی موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که محل وقوع آن ناهنجاری در حوزه اختیار و نفوذ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نبوده و مسئولیت آن از اختیار عمل و نظارت این سازمان خارج بوده است. وی افزود: از سوی دیگر آن افراد نیز در قالب تور گردشگری به این سد سفر نکرده و یا راهنمای تور همراه نداشته که از این نظر مسئولیتی متوجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای برخورد با خاطیان باشد. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: انتظار از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پاسخگویی در این حادثه مانند آن است که در جاده چالوس که اتفاقا محور گردشگری کشور است، تصادفی رخ بدهد اما از این سازمان انتظار داشته باشند تا پاسخگوی تصادف رخ داده باشد. هر دستگاهی مسئولیتی دارد و مطابق با آن بایستی انتظار داشت. لازم به ذکر است در تعطیلات اخیر تصاویری از تعدادی مسافر با پوشش نامتعارف در حال قایق‌سواری در سد لفور واقع در منطقه سوادکوه استان مازندران منتشر شد که نخست با واکنش امام جمعه بابل و سپس مقامات دادستانی استان مازندران، همراه و از احضار برخی مسئولان منطقه و دستگیری یکی از عوامل این اتفاق، خبر داده شد. این ماجرا همچنین واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز در پی داشت تا جایی که "علی مطهری" در یک پیام توئیتری از وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواسته بود تا به این قانون‌شکنی پاسخگو دهند.

ایجاد شده: 19/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1398     اخبار داخلی
ادامه حضور گردشگری ایران در چین؛ از شرکت در چهار نمایشگاه بین‌المللی تا پایان سال تا برگزاری هفته فرهنگی ایران در شهرهای چین

ادامه حضور گردشگری ایران در چین؛ از شرکت در چهار نمایشگاه بین‌المللی تا پایان سال تا برگزاری هفته فرهنگی ایران در شهرهای چین

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به تدوام حضور گردشگری ایران در چین، اظهار داشت: پس از حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری cottm که اواخر فروردین‌ماه سال جاری با حضور بیش از 12 تور اپراتور از کشورمان برگزار شد و به منظور تداوم حضور موثر در این کشور و معرفی مستمر بازار گردشگری ایران به اتباع چینی، ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی گردشگری و تعطیلات چین تحت عنوان CMT شرکت کرد. "محمد ابراهیم لاریجانی" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: پاویون جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین در فضایی به مساحت 108 متر مربع از تاریخ 10 تا 12 خردادماه و با حضور دفاتر خدمات مسافرتی کشورمان به نمایندگی از ایران، برگزار شد. "لاریجانی" اظهار داشت: با همت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشورمان، بیش از 10 تور اپراتور ایرانی در این نمایشگاه حضور داشتند و در کنار نمایشگاه، برنامه‌های جانبی دیگری مانند نشست‌های تخصصی B2B نیز بین فعالان صنعت گردشگری دو کشور برگزار شد. وی افزود: اجرای موسیقی سنتی، آئین‌های محلی اقوام ایرانی با هدف معرفی فرهنگ و آداب، برگزاری ورکشاپ زنده ایران شناسی و صنایع دستی از دیگر اقدامات بعمل آمده در این نمایشگاه بود. همچنین نمایندگان اطلاع‌رسانی کشورمان نیز به ایراد سخنرانی و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری کشور، اقدام نمودند. مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، تصریح کرد: حضور گردشگری ایران تا چین تا پایان سال 98 در قالب دو نمایشگاه دیگر ادامه خواهد یافت و علاوه بر آن قصد داریم با برگزاری هفته فرهنگی ایران در شهرهای چین، برگزاری تور آشناسازی و همچنین اقداماتی در فضای مجازی چین، گردشگری ایران را مردم این کشور بشناسانیم.

ایجاد شده: 12/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 12/خرداد/1398     اخبار داخلی
برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین با حضور ایران

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین با حضور ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین با حضور نمایندگانی از 31 کشور مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاه‌های شهر "نانجینگ" واقع در جنوب این کشور و در زمینی سرپوشیده به مساحت 30 هزار متر مربع، در حال برگزاریست. معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به سایر کشورها، جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌ها و اماکن توریستی به گردشگران چینی از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است. کشور چین سالانه بیش از 120 میلیون نفر گردشگر به خارج از کشور می‎‌فرستد و در مقابل بیش از 85 میلیون گردشگر نیز به این کشور سفر می‌کنند. بر اساس آمار موجود، سالانه حدود 110 هزار ایرانی به چین سفر کرده‌اند و در مقابل حدود 100 هزار چینی نیز به ایران سفر کرده‌اند. لازم به ذکر است، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین تا روز دوشنبه از ساعت 10 صبح تا 18 عصر برپا خواهد بود.

ایجاد شده: 12/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 12/خرداد/1398     اخبار داخلی
خروج گروه هتل‌های AB از زیرمجموعه Crown Plaza

خروج گروه هتل‌های AB از زیرمجموعه Crown Plaza

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، گروه هتل‌های AB که توسط خانواده Bejerano اداره می‌شود، هتل خود که تحت برند Crown Plaza فعالیت می‌کرد را بعد از ۷ سال از این برند، خارج و به هتلی مستقل تبدیل کرده است. هتل چهار ستاره Crowne Plaza Colchester که در سال ۱۹۹۴ توسط برند گروه AB خریداری شده بود، اکنون نیز نام پیشین خود را برگزیده است و از این پس با نام اقامتگاه Five Lakes شناخته می‌شود. مالکین هتل، هدف از این کار را جدایی از ساز و کار شرکتی هتل‌های برند، معرفی و البته همان سبک خانوادگی و دوستانه مربوط به گروه هتل‌های AB را حفظ کرده است. مستقل بودن به هتل Five Lakes این امکان را می‌دهد تا انعطاف‌پذیری، پویایی و سرعت بیشتری در پاسخگویی و برآورده نمودن نیازهای مشتریان و میهمانان، داشته باشد. هتل Five Lakes به دنبال ایجاد روابط مستقیم با نمایندگان، آژانس‌ها، تامین‌کنندگان مواد اولیه و میهمانان وفادار خود است. این اتفاق چند وقت پس از تصمیم این گروه هتلداری برای فروش هتل Arch در لندن به گروه هتل‌های StayWell در ژاپن، رخ داده است.

ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1398     اخبار خارجی
شورای راهبردی گردشگری سلامت تنها مرجع ابلاغ آئین‎‌نامه‌ها و مصوبات است

شورای راهبردی گردشگری سلامت تنها مرجع ابلاغ آئین‎‌نامه‌ها و مصوبات است

به گزارش هتل‌نیوز ، دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت با اشاره به برگزاری جلسات مستمر این شورا با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی شامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت امور خارجه، وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی، اتاق بازرگانی ایران و سازمان نظام پزشکی و تاکید اعضای شورا بر اتخاذ تصمیمات گروهی برای دستیابی به سیاست واحد، اظهار داشت: از این پس هر گونه پیشنهاد در خصوص شیوه‌نامه فعالیت در این حوزه برای فعالان و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مربوطه پس از بررسی کارشناسی و تائید در شورا به عنوان مصوبه لازم‌الاجرا، ابلاغ خواهد شد. "امین حقیقت" با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری سلامت در کشور نیازمند مدیریت یکپارچه با کمک همه دستگاه‌های متولی است، ابراز داشت: هر گونه اظهار نظر در حوزه گردشگری سلامت مبنی بر ابلاغ شیوه‌نامه و یا آئین‌نامه خارج از چارچوب دبیرخانه شورا مورد تائید هیچکدام از دستگاه‌های متولی و عضو شورا نخواهد بود. وی با تاکید بر اینکه شورای راهبری گردشگری سلامت به عنوان مرجع رسمی به دنبال ساماندهی و معرفی ظرفیت‌های کشور در زمینه گردشگری سلامت، ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان و حذف واسطه‌گری در این زمینه است، گفت: همه فعالان در حوزه گردشگری سلامت می‌توانند با استناد به شیوه‌نامه فعلی شورای راهبردی گردشگری سلامت و مصوبات گذشته به فعالیت خود ادامه دهند. "امین حقیقت" در پایان گفت: هر گونه آئین‌نامه و مصوبه جدید در حوزه گردشگری سلامت از طریق دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت، ابلاغ و اطلاع‌رسانی می‌شود.

ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...