ایجاد شده: 16/آذر/1398 آخرین ویرایش: 8/بهمن/1398 TV
به گزارش هتلنیوز ، نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف با حضور معاون گردشگری و مدیران ستادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل معاونت گردشگری، برگزار شد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات و نشستهای متعدد با رسانهها، اظهار داشت: بزرگترین چالش گردشگری ما در ابعاد بینالمللی، ناشناخته ماندن آن است که در حال حاضر پروژه ایران هراسی نیز به آن اضافه شده است. "تیموری" ابراز داشت: دشمنان ما سعی کردهاند که درباره شرایط گردشگری ایران سیاهنمایی کنند. به همین دلیل جلساتی با ارگانهای مختلف در این خصوص داشتیم و در این راستا نمیتوانستیم از ظرفیتهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور غافل بمانیم. معاون گردشگری با تشریح این موضوع که میان وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 90 درصد اشتراک وجود دارد، گفت: تصمیم گرفتیم تا با همکاری وزارت امور خارجه نیز بسته دیپلماسی فرهنگی را تهیه کنیم و نهایتا در بهمنماه سال گذشته، تفاهمنامهای را در جهت تبلیغات، بازاریابی و معرفی ایران اسلامی، امضا کردیم. وی افزود: موضوع اصلی این تفاهمنامه شامل استفاده از ظرفیت دفاتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی گردشگری ایران و استفاده از ظرفیت برگزاری روزهای گردشگری است. در این تفاهمنامه همچنین دسترسی به اطلاعات گردشگری که برای فعالیتهای بازاریابی به آن احتیاج داریم و بحث تدوین اطلاعات بازاریابی برای تعیین کشورها به عنوان بازار هدف کوتاه و بلندمدت مورد توجه قرار گرفته است. معاون گردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: در حال همکاری با حدود 62 دستگاه و نهاد فرهنگی هستیم و بسته فرهنگی در این خصوص در دست تهیه داریم. از سوی دیگر هر رایزن فرهنگی که میخواهد به کشور مقصد برود و مستقر شود با معاونت گردشگری همفکری دارد. با همافزایی این سه دستگاه و کمک صدا و سیما و سایر ارگانها میتوانیم فضا را به سمتی ببریم که چالشهای اصلی در گردشگری کشور را برطرف کنیم. "ولی تیموری" در ادامه به افزایش 52.5 درصدی گردشگران ورودی به کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه از نظر بودجه و اختیارات کمبودهایی وجود داشته است با همکاریهایی که با نهادهای دیگر داشتهایم، توانستهایم این ضعفها را پوشش دهیم و به سمت رونق روزافزون گردشگری در کشور پیش برویم. وی ادامه داد: هماکنون بزرگترین معضل ما، اطلاعرسانی صحیح است با بتوانیم گردشگر هدف خود را پیدا کنیم. رسانهها در این مسیر همیشه ما را کمک کردهاند و به عنوان منعکسکننده شرایط گردشگری کشور، همراه ما بودهاند. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: گردشگری محور توسعه این کشور است و هر چه دیرتر به اجماع ملی در این خصوص برسیم، به همان میزان دیرتر از مزایای آن برخوردار میشویم. گردشگری میتواند مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال ما را برطرف کند و درآمد آن به صورت مویرگی در کشور توزیع شود. بنابراین ما در همین راستا این برنامه را در قالب برنامههای متمرکز و مسنجم در کشور، اجرا خواهیم کرد. "سید محمدحسین هاشمی" معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست، اظهار داشت: نمایندگان فرهنگی ما در سراسر دنیا، نمایندگان رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم هستند. در موافقتنامههای فرهنگی بخش گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما از مدتی پیش، تحولات مثبتی بین این دو نهاد انجام شده که مورد استقبال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم واقع شده است. معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی از راههای گسترش دیپلماسی فرهنگی را برگزاری تورهای فرهنگی در این زمینه دانست، اظهار داشت: تاکنون گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر در ایران اقامت داشتهاند و در کشورهای خود تاثیرگذار بودهاند. ما به کار گردشگری ایمان داریم و آن را بزرگترین راهبرد در این خصوص میدانیم. "سید محمدحسین هاشمی" با اشاره به ارسال اقلام تبلیغاتی تهیه شده از سوی معاونت گردشگری به 30 کشور بازار هدف، ابراز داشت: با فعال شدن حوزه فضای مجازی و شبکههای اینترنتی، بحث گردشگری نیز بسیار مطرح شده و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات همه مجموعههای خود را موظف کردهایم تا بخش عمدهای از بودجه خود را به گردشگری اختصاص دهند. "سید رضا هاشمی" رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه نیز طی سخنانی در این نشست، اظهار داشت: بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی، این دستورالعمل به وزارت امور خارجه داده شد که هر چه بیشتر به حوزه گردشگری بپردازیم تا از این طریق بتوانیم درآمد بیشتری را برای کشور داشته باشیم. رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه، ادامه داد: گردشگری در سراسر دنیا باید تبدیل به یک منبع اقتصادی برای کشورمان شود و امیدواریم بتوانیم تا رتبه گردشگری کشور که اکنون 45 است را به 10 ارتقا دهیم. وی افزود: با مشارکت بخشهای گردشگری وزارت امور خارجه، برنامه راهبردی را آماده کردهایم که در مسیر عملیاتی شدن است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جدا از وزارت امور خارجه نمیدانیم و امیدواریم، ایران در دنیا یکی از سرآمدهای این حوزه باشد. در پایان این نشست و با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اقلام تبلیغاتی گردشگری برای کشورهای هدف، رونمایی شد. گزارش تصویری این مراسم را در ادامه مشاهده مینمائید.
ایجاد شده: 2/آذر/1398 آخرین ویرایش: 16/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، امروزه گردشگری جهان به اینترنت وابسته شده و قطع اینترنت کشور طی روزهای گذشته باعث بروز چالشهای بسیاری در عرصه گردشگری خارجی شده است. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در گفتگوی اختصاصی با هتلنیوز، اظهار داشت: تلاش شده تا با مکاتبه با وزارت امور خارجه و وزارت ارتباطات، راهکاری را برای رفع مشکل اینترنت جهانی برای شرکتهای گردشگری و کسب و کارهای الکترونیکی فراهم کنیم. "حسن تقیزاده انصاری" ابراز داشت: شرکتهای گردشگری ایرانی طی یک ماه گذشته در چندین نمایشگاه خارجی، شرکت و ایران را معرفی کردهاند ولیکن در حال حاضر امکان دسترسی به ایمیلهای ارسالی از سوی شرکتهای خارجی را ندارند. از سوی دیگر در شرایط فعلی امکان مکاتبه و برقراری ارتباط با شرکتهایی که از پیش با شرکتهای ایرانی همکاری داشتهاند نیز وجود ندارد. "انصاری" همچنین گفت: تعداد بسیار زیادی از میهمانان و گردشگران خارجی که هماکنون در ایران حضور دارند از طریق واتساپ و شبکههای اجتماعی با خانوادههای خود در ارتباط بودند که این ارتباط هم قطع شده و به ناچار از طریق تماس تلفنی در حال انجام است. وی افزود: به طور کلی شرکتهای گردشگری و بخشهای مختلف طی یک هفته اخیر امکان انتشار محتوای تولیدی اعم از مطلب، عکس و فیلم در شبکه جهانی اینترنت که میتواند در معرفی جاذبهها و جلب توجه گردشگران خارجی تاثیر بسزایی داشته باشد را از دست دادهاند. رئیس کمیته کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: موضوع دیگر شرکتهای خدمات ویزایی هستند که پذیرش مدارک ویزا نیز بخشی از کار آنهاست. این شرکتها از ماهها قبل برای ارائه ویزا به گردشگران و مسافران ایرانی به منظور انجام امور مختلف از جمله سفر، تحصیل و ملاقات با اعضای خانواده، وقت و نوبت دادهاند ولیکن از ابتدای هفته نمیتوانند اقداماتی از جمله دریافت و آپلود مدارک و انگشتنگاری را انجام دهند. وی تصریح کرد: تعداد زیادی از گردشگران ایرانی دچار سردرگمی شدهاند زیرا در حال حاضر رزرو هتل، بلیط پرواز، ترانسفر و سایر اموری که از طریق سایتهای رزرو آنلاین انجام میشود به سختی در دسترس است. این فعال بخش خصوصی گردشگری کشور با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، گفت: فعالیت جاری بخشی از آژانسهای مسافرتی محدود و یا حتی متوقف شده است زیرا نمیتوانند هیچ ارتباطی با شرکتهای خارجی داشته باشند و اطلاعات را تبادل کنند. "حسن تقیزاده انصاری" بیان داشت: جامعه گردشگری الکترونیک از نهادهای مرتبط و مسئول درخواست کرده تا برای شرکتهای گردشگری دارای مجوز که به طور قانونی فعالیت میکنند، یک مسیر اینترنت فراهم شود. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران خاطرنشان کرد: همکاری محدودی برای شرکتهای خارجی و برخی شرکتها برای انتقال ایمیل انجام شده که البته کافی نیست. این انتظار را داریم تا از هفته آینده شرایط به حالت عادی و طبیعی خود بازگردد زیرا در صورت ادامه این وضع، زیان زیادی متوجه بخش گردشگری ورودی و خروجی کشور میشود. وی تاکید کرد: امنیت و توجه به مسائل امنیتی مهمترین موضوع در هر کشور و برای فعالان گردشگری نیز حائز اهمیت است ولی لازم است تا مشکل ارتباطی شرکتهای گردشگری و کسب و کارهای الکترونیک، پیگیری و هر چه سریعتر حل شود. وی در پایان گفت: جامعه گردشگری الکترونیکی ایران پس از بررسی موضوع در کارگروههای تخصصی، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی را به وزارت خارجه و وزارت ارتباطات منعکس کرده است زیرا بحث ویزا موضوعی است که به طور مستقیم به سفارتخانهها و وزارت امور خارجه مرتبط است.
ایجاد شده: 30/آبان/1398 آخرین ویرایش: 30/آبان/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، امام جمعه مشهد در دیدار با مدیران هتل و مراکز اقامتی این شهر که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: هتلداری در مشهد با شهرهای دیگر کشور متفاوت است زیرا هتلداری در این شهر صنعت گردشگری نیست بلکه صنعت زیارتی است. "آیتالله سید احمد علمالهدی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: هتلها و مراکز اقامتی در مشهد مانند شهرهای اصفهان و شیراز نیست که با یک گردشگر مواجه باشند بلکه در اینجا بحث زائران مطرح است که پذیرایی از آنها نیز فرهنگ خاصی دارد. "علمالهدی" بیان داشت: شهر مشهد، میهمانخانه امام رضا ( ع ) است و شما نیز در صنعت هتلداری این شهر، میهمانداران این امام رئوف هستید. عدهای با محور فعالیتهای غیراخلاقی برای ایجاد محیطهای گردشگری اقدام میکنند که با آنها مشکلات فراوانی داریم. وی تصریح کرد: پذیرایی از زائران، فرهنگ و حرمت خاصی دارد و بر خلاف دستاندرکاران هتلداری در سایر شهرها که بر اساس نظام گردشگری با مسافر برخورد میکنند، باید این عزت به زائر گذاشته شود که البته متاسفانه این فرهنگ هنوز مبهم است. امام جمعه مشهد در ادامه منشا تمامی مشکلات حوزه گردشگری مشهد را در برخورد مسئولان دستگاههای مختلف نظیر شهرداری و معاونت گردشگری با نگرش نظام سرمایهداری گردشگری، دانست و گفت: اگر این اختلاف فرهنگی رفع شود و گردشگر به عنوان یک زائر شناخته شود، تمامی این مشکلات حل میشود. وی افزود: نیروی انتظامی، اداره اماکن و سایر نهادها و زیرمجموعههای مرتبط باید بدانند که با میهمانخانههای امام رضا ( ع ) مرتبط هستند نه با دستگاههای سرمایهداری و گردشگری. در این میهمانخانهها نوع پوشش و حجاب کارکنان باید مطابق با فرهنگ زائران امام رضا ( ع ) باشد. امام جمعه مشهد به دستگیری یک تیم تروریستی خطرناک در یکی از هتلهای این شهر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از چالشهای هتلداران مشهدی، اجرای برنامههای تامین امنیت است زیرا نظام اسلامی دروازه زیارت امام رضا ( ع ) را برای زائران خارجی باز کرده که بعضی از آنها نیز خرابکار هستند. امام جمعه مشهد فعالان صنعت هتلداری این شهر را مجاهد توصیف کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و عدم توجیه مالی فعالیت در صنعت هتلداری، کسی که اندکی الفبای اقتصادی بداند نیز میفهمد که سرمایهگذاری در بخش هتلداری، سرمایهگذاری با منفعتی نیست. "آیتالله علمالهدی" در پایان به گروهی از افراد اشاره کرد که املاک و داراییهای خود در داخل و خارج از کشور را فروخته و قصد سرمایهگذاری در حوزه گردشگری مشهد را دارند. وی در این خصوص گفت: این افراد قصد ساختن دیزنیلند، پارکهای تفریحی و مکانهای عیاشی تحت عنوان توسعه گردشگری را دارند که در حقیقت جنگ با امام رضا ( ع ) و برهم زدن هویت شهر است. این عده نمیدانند که اگر با امام رضا ( ع ) مقابله کنند در همین دنیا قلع و قمع میشوند.
ایجاد شده: 20/آبان/1398 آخرین ویرایش: 20/آبان/1398 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران ایران در رابطه با وضعیت زیرساختهای گردشگری در کشور، اظهار داشت: در کشور ما به ویژه در کلانشهرها زمین برای ساخت هتل، گران و تامین منابع مالی برای ساخت آن دشوار است. به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص دلیل بالا بودن هزینههای ساخت هتل در ایران نیز ابراز داشت: سرمایهگذار درصدی از سرمایه را با خود میآورد و مابقی را از طریق دریافت تسهیلات از منابع بانکی تامین اعتبار میکند اما در ایران نرخ بهره در قیاس با سایر کشورها گرانتر است. "جمشید حمزهزاده" همچنین گفت: از سوی دیگر عدم مطالعات نیازسنجی در ساخت هتل در کشور، موجب شده تا زیرساختهای گردشگری در بحث اقامت، دور از مطلوب مورد نظر باشد. در واقع وقتی ما ندانیم شهری با میراث فرهنگی و گردشگری موجودش به چه هتلی نیاز دارد، چطور میتوانیم ظرفیتسنجی لازم را داشته باشیم؟ "حمزهزاده" ادامه داد: به همین دلیل است که یک شهر به قدری هتل ساخته میشود که بسیاری از شاغلان این صنعت متضرر میشوند و در مقابل در شهری با کمبود هتل مواجه هستیم و گردشگران در مضیقه قرار میگیرند. رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: ممکن است در شهری نیز هتل موجود باشد اما همه 4 یا 5 ستاره باشند درحالیکه این شهر نیازی بیشتری به هتل 2 یا 3 ستاره برای طبقات متوسط و متوسط رو به پائین داشته باشد. وی با تاکید مجدد بر لزوم نیازسنجی اولیه برای ساخت هتل در سطح کشور، افزود: بررسی چنین ظرفیتهایی در قالب مطالعات نیازسنجی مشخص میشود که ما فاقد چنین تحقیقاتی هستیم. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به بیان مهمترین مشکلات و چالشهای حوزه صنعت هتلداری در کشور پرداخت و گفت: تحمیل مالیاتهای سنگین، گران بودن حاملهای انرژی به ویژه آب که نسبت به سالهای گذشته 4 برابر شده، دریافت عوارض مختلف از سوی شهرداری مانند پسماند، تابلو، جرایم بیمهای و بانکی، توسعه بیرویه مراکز اقامتی غیررسمی مانند مسافرخانهها، میهمانسراهای دولتی و مدارس دولتی، شاغلان این صنعت را با چالش مواجه کرده و متاسفانه نیز مسئولان نسبت به آن بیتوجه هستند. وی در ادامه گفت: صنعت هتلداری و گردشگری باید با سازمانهای مربوطه تعامل خوبی داشته باشد اما نگاههای جزیرهای و سلیقهای که گاهی اعمال میشود، مشکلات عدیدهای را بهوجود آورده است. این سازمانها منافع خودشان را در اولویت قرار میدهند که در عمل به روند هتلداری در کشور لطمه زده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: اگر در کشوری که سازمان جهانی گردشگری به طور رسمی در آمار خود اعلام کرده، مقصد ارزان برای گردشگران خارجی است، زیرساختها فراهم شود بیش از ظرفیت موجود میتواند در افزایش گردشگران موفق عمل کند. "جمشید حمزهزاده" درپایان گفت: توریست خارجی میتواند در ایران با 3 دلار بهترین غذا را صرف کند و با پرداخت 50 قادر به تامین اقامتگاه خواهد بود. این در حالیست که در هتلهای خارج از کشور این مبلغ حداقل 300 دلار است. در حقیقت ما به گردشگران خارجی یارانه میدهیم.
ایجاد شده: 14/آبان/1398 آخرین ویرایش: 14/آبان/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی بوتیک هتل نظامیه تهران تاریخچه پیدایش بوتیک هتل در دنیا را دهه 80 میلادی و بر اساس فلسفههای اقتصادی رایج در آن زمان میداند و معتقد است: در واقع از این زمان، سبک و شیوه زندگیهای خاص و متفاوت وارد تفریحات مردم شد که مبدا آن نیز تفریحات شبانه در آمریکا بود. "امیدرضا کاظمی" اظهار داشت: اولین بوتیک هتل دنیا در سال 1984 میلادی در کشور آمریکا و شهر نیویورک، افتتاح شد. این بوتیک هتل از سوی مالکان یک زنجیره هتلداری اداره میشد که در زمینه کلاپهای شبانه تخصص داشتند. "کاظمی" ابراز داشت: مشخصه بارز این بوتیک هتل، طراحی متفاوت آن بود که از کلاپ به این مدل اقامتگاه رسیده بود. در حقیقت مالکان به این نتیجه رسیدند که اگر میخواهند درآمد بیشتری داشته باشند باید متفاوت عمل کنند و چون از معماری، خدمات و طراحی خاصی نیز استفاده میکردند به طور طبیعی از آن استقبال هم میشد. این فعال صنعت هتلداری ایران در خصوص ورود واژه بوتیک به این مراکز اقامتی نیز گفت: بوتیک در واقع مغازههای کوچکی بود که لوازم و برندهای خاص را با یک نام متفاوت میفروختند. در این بوتیکها به شکل خاصی از مشتری پذیرایی و توجه خاصی به او میشد. وی افزود: با توجه به اینکه بوتیکها تبدیل به برندهای خاصی شده بودند در نتیجه گرانتر نیز بودند و مراکز اقامتی نیز از این واژه برای خود استفاده کردند. یعنی هتلهایی که مانند بوتیکها خاص، ویژه و متفاوت هستند. "امیدرضا کاظمی" در ادامه گفت: در حال حاضر هتلهایی در ایتالیا و سایر کشورها وجود دارد که حداقل هزار دلار هزینه ورودی آنهاست. ولیکن در ایران هنوز اتاق هزار دلاری با خدامت دبل لوکس نداریم. مدیر اجرایی و بهرهبردار بوتیک هتل نظامیه تهران، سابقه ورود این مراکز اقامتی به کشور را ده سال، عنوان کرد و ادامه داد: وقتی این بوتیک هتلها خاص و ویژه میشوند، مشتریان خاصی نیز دارند و تعداد افراد کمی در آن حضور دارند که طی مدت اقامت همدیگر را میشناسند و صمیمیت بیشتری بین آنها ایجاد میشود. وی افزود: بوتیک هتلها در ایران بیشتر در مکانهای تاریخی و عمارتها شکل گرفته است. عمارت و سرای تاریخی عامریها در کاشان به شکل اصولیتر به طراحی بوتیک هتل پرداخت و تلاش کرد تا هم در زمینه طراحی و هم در بخش خدمات این ویژگیها را رعایت کند. "کاظمی" در ادامه گفت: در برخی جاها گفته شده که اولین بوتیک هتل ایران در منطقه کندوان استان آذربایجان شرقی، ایجاد شده است ولی معتقدم که این موضوع بیشتر در کاشان شکوفا شد. اولین بار نام بوتیک هتل را در خانه منوچهریها شنیدیم و بعد از آن سرای عامریها و هماکنون در تهران نیز بوتیک هتلهایی در سطح شهر و مناطقی مانند شمشک، ایجاد شده است. وی در ادامه به آمار و ارقام، قوانین و دستورالعملهای موجود در رابطه با بوتیک هتلها در ایران، اشاره کرد و گفت: آمار هتل بوتیکها در این مشخص نیست زیرا اصلا مجوزی تحت این عنوان صادر نمیشود. افراد هماکنون به نام اقامتگاه سنتی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجوز میگیرند و نام بوتیک هتل را به دلخواه به آن اضافه میکنند. وی تصریح کرد: هنوز ضوابطی برای بوتیک هتل در ایران تعریف نشده است. البته وزیر گردشگری این قول را داده تا ضوابط بوتیک هتلها و اقامتگاههای سنتی را ساماندهی کند. البته این نگرانی وجود دارد که اگر هتل بوتیکها مجوز هتل بگیرند با محدودیتهایی مواجه شوند زیرا باید ضوابط هتل را رعایت کنند تا ستاره بگیرند. "امیدرضا کاظمی" موضوع نرخگذاری را یکی از چالشهای اصلی بوتیک هتلها در ایران، معرفی کرد و گفت: نرخگذاری هتلها و مراکز اقامتی در ایران توسط دولت انجام میشود ولی در خارج از کشور، اشخاص خودشان نرخ را تعیین میکنند. بوتیک هتلها سوای لوکس بودن، قطعا شیک و از هتلهای عادی چند مرتبه بالاتر هستند. پس در نتیجه باید میزان هزینه و درآمدشان نیز تفاوت داشته باشد و از سوی دیگر ضوابط و استانداردهای متفاوتی نیز داشته باشند تا بر اساس آن ارزشگذاری شوند. "کاظمی" یکی دیگر از خطرات و چالشهای موجود در این حوزه را بحث سرمایهگذاری دانست و گفت: ارزیابان تاسیسات گردشگری تاکنون با محتوای هتل بوتیک مواجه نشدهاند و بنابراین اجازه نمیدهند که نرخ این اقامتگاهها از سقف خاصی فراتر رود. در نتیجه سرمایهگذار بعد از مدتی ترجیح میدهد هتل را تعطیل کند یا اتفاق دیگری برای آن مجموعه رخ میدهد. وی ادامه داد: به هیچ عنوان برای سرمایهگذاری صرفه اقتصادی ندارد که هتل بوتیک را با هتلهای یک تا پنج ستاره مقایسه کند. برای مثال در سرای عامریها با توجه به خاص بودن معماری و نوع بنای برخی اتاقها، پیشنهاد میشد که قیمتی بیشتر از نرخنامه مصوب داشته باشند. این موضوع در کشورهای دیگر پذیرفته شده است اما در ایران هر چه جلوتر میرویم، موضوع چالشیتر میشود. وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی ایران، سرمایهگذاران برای ورود به بحث مطالعه، ظرفیتسنجی هتل بوتیک باید دل شیر داشته باشند. به همین دلیل نیز از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردیم تا نرخ هتل بوتیکها را آزاد کند. "امیدرضا کاظمی" خطکشی را راه حل چالش هتل بوتیکها نمیداند و معتقد است که آنقدر خلاقیت وارد حوزه گردشگری میشود که اگر خطکش بگذاریم و اندازه بگیریم، کار را نشدنی و سخت میکنیم. گردشگری روز به روز خلاقتر میشود و تعاریف نیز در حال تغییر است پس باید به دنبال معیارهای دیگری بود. وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا هتل بوتیکها گرفتار آنچه برای بومگردیها رخ داد، نشوند و تعریف درستی از آن ارائه شود زیرا هر بنای سنتی و تاریخی که مجوز گرفت خود را بوتیک هتل معرفی میکند، در شرایطی که تعریف اقامتگاه سنتی، هتل، بومگردی، بوتیک هتل و ... متفاوت است.
ایجاد شده: 13/آبان/1398 آخرین ویرایش: 13/آبان/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل گروه هتلهای هما با اشاره به اینکه نرخ هتلها به نسبت نرخ تورم، افزایش پیدا نکرده است، اظهار داشت: هتلهای پنج ستاره در مقایسه با دیگر هتلها نسبت به تقاضا مقاومتپذیری بیشتری از خود دارند زیرا این هتلها به دلیل اینکه کالای لوکسی محسوب میشوند، نمیتوان تناسبی را میان نرخ میانگین و نرخ تورم به وجود آورد. "اصغر خیامیان" ابراز داشت: در ابتدا تصور میشد که با افزایش نرخ تورم، ضریب اشغال هتلها نیز کاهش پیدا کند اما این اتفاق صورت نگرفت و میتوان با استفاده از نرخهای ترکیبی و تخفیفات، درصد اشغال را حفظ کرد. مدیرعامل گروه هتلهای هما در رابطه با احداث هتلهای جدید این گروه در شهرهای دیگر نیز گفت: مهمترین شهری که هماکنون برای تاسیس و راهاندازی هتل درنظر گرفته شده، اصفهان است که با توجه به داشتن زمین، چنانچه تعاملات با شهرداری به خوبی پیش برود و موانع نیز برطرف شود، هتل در این شهر احداث خواهد شد. وی افزود: با توجه به اینکه گروه هتلهای هما وابسته به سازمان تامین اجتماعی است، سعی میشود تا از پتانسیل این سازمان علیالخصوص شرکت شستا، استفاده کرد. وی تصریح کرد: شرکتها و هلدینگهای مجموعه شستا برای خدمات رفاهی و مراسمها از مجموعه هتلهای هما استفاده میکنند و به این شکل کمبود ناشی از عدم ورود میهمانان کمی جبران میشود ولیکن نرخی که برای میهمانان خارجی استفاده میشود را نمیتوان برای کارکنان این مجموعه درنظر گرفت و در نتیجه نرخ میانگین کاهش مییابد. مدیرعامل گروه هتلهای هما، صنعت هتلداری را وابسته به عوامل متعدد سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: به هر اندازه که به سمت شرایط بحرانی پیش برویم، کاهش تقاضا نیز رخ میدهد. برای مثال بسیاری از مدیران و وزرا به کارمندان خود توصیه میکنند که جلسات و گردهماییها را کاهش داده یا از مهمانسراهای داخلی استفاده کنند. وی افزایش هزینهها را یکی دیگر از چالشهای صنعت هتلداری کشور، معرفی کرد و گفت: با وجود افزایش هزینهها، هتلها به گونهای با افزایش خدمات سعی میکنند تا درصد اشغال را بالا ببرند و این هرینهها را جبران کنند. مدیرعامل گروه هتلهای هما در پایان گفت: در شرایط فعلی و بر خلاف چند سال گذشته، مراودات خارجی و بینالمللی به پائینترین سطح خود رسیده است و باید خدمات و وضعیت این صنعت را حفظ و از شرایط بحرانی، عبور کرد.
ایجاد شده: 9/مهر/1398 آخرین ویرایش: 9/مهر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دبیر کارگروه "استارتآپهای گردشگری" جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران از ساماندهی استارتآپهای فعال در حوزه گردشگری کشور با همکاری این تشکل و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای بهرهگیری از تمامی ظرفیت ابزارهای جدید، خبر داد. دبیر کارگروه استارتآپهای گردشگری جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک در مصاحبه با هتلنیوز ، اظهار داشت: گردشگری در دنیای امروز، یکی از مهمترین صنایع درآمدزا و کارآفرین در تمامی کشورهای دنیاست و با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز بر اهمیت ایجاد و حضور استارتآپها در این حوزه افزوده میشود. "بابک شاینده" با اشاره به اینکه فعالیت استارتآپها در زمینههای مختلف باعث پویایی صنایع و مشاغل میشود، ابراز داشت: استارتآپهای حوزه گردشگری نیز به عنوان فرصتی برای رشد مشاغل و ایجاد فرصتهای شغلی که تاکنون به آنها توجهی نشده است به حساب میآیند. "شاینده" افزود: فعالیت استارتآپهای گردشگری در درجه اول باعث یکپارچگی خدمات مورد نیاز مسافران و در نهایت بهبود و افزایش کیفیت ارائه خدمات در این حوزه میشود. همچنین کاهش هزینههای سفر نیز از جمله مزایای حضور و فعالیت استارتآپها در صنعت گردشگری است. وی با اشاره به تشکیل کارگروه "استارتآپهای گردشگری" در جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، گفت: هماکنون امکان ثبت نام استارتآپهای گردشگری در وبسایت جامعه گردشگری الکترونیک به نشانی http://e-tourism.ir/fa/home.php فراهم شده است. شناسایی استارتآپهای برتر به منظور استفاده از ظرفیت حمایتهای دولتی، تقویت اکوسیستم استارتآپی در حوزه گردشگری کشور، تبادل نظر و گفتگو در خصوص چالشهای صنعت گردشگری و تصمیمگیری و اقدام لازم در این خصوص، تسهیل و تسریع در فرایند بررسی، هدایت، حمایت و نظارت بر شرکتهای استارتآپی حوزه گردشگری، همفکری و همافزایی برای رفع موانع فعالیت و در نهایت برقراری ارتباطی دو سویه میان فعالین استارتآپی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله مهمترین اهداف تشکیل کارگروه استارتآپهای گردشگری در جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران است. وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی فعالین در حوزه گردشگری الکترونیک از جمله نرمافزارها، اپلیکیشنها، سامانههای رزرواسیونهای آنلاین، فروش بلیط و خدمات جانبی گردشگری به عنوان استارتآپ گردشگری به حساب میآیند از تدوین اساسنامه فعالیت استارتآپهای گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با هدف صدور مجوز، ساماندهی و نظارت بر فعالیتهای این حوزه، خبر داد و افزود: حمایتهای مالی و معنوی و ارائه تسهیلات به استارتآپهای گردشگری نیز در دستور کار قرار دارد.
ایجاد شده: 15/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 17/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، سرپرست دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه مشاغل سبز در راستای سیاستهای حفظ محیط زیست فعالیت میکنند و میتوانند چالشهای محیط زیستی را کاهش دهند، اظهار داشت: تهیه دستورالعمل سبزسازی مشاغل در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. "کتایون حجتی" ابراز داشت: مشاغل سبز میتوانند به کاهش مصرف انرژی، پسماند و گازهای گلخانهای و همچنین رونق اقتصاد، تخریب نشدن محیط زیست، ایجاد شغل و تولید سرمایه، کمک کنند. "حجتی" با اشاره وجود جاذبههای متعدد باستانی، تاریخی، طبیعی و در نتیجه، رشد و توسعه صنعت گردشگری در کشور، گفت: اولین دستورالعمل مشاغل سبز مربوط به سبزسازی شغل هتلداری در ایران است زیرا طی سالهای اخیر، هتلداری و اقامتگاههای گردشگری، رشد و گسترش زیادی داشته که باعث معضلات زیستمحیطی عدیدهای نیز شده است. بنابراین هتلداری باید به طور جدی به این فرایند ورود پیدا کند. وی تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده و نتایج به دست آمده از تجربه هتلهای سبز و با اعمال روشهای بهینهسازی در مصرف انرژی، میتوان با صرف هزینههای کم، میزان مصرف انرژی در هتلها را به طور متوسط بین 40 تا 50 درصد کاهش داد. سرپرست دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: واضح است که رویکرد سبزسازی هتلها میتواند به کاهش هزینههای تمام شده کمک کند و سودآوری مستقیم را برای هتلداران به همراه داشته باشد. از سوی دیگر با اعمال برنامههای زیستمحیطی مانند کاهش زباله تولیدی، کمک بسزایی به محیط زیست کشورها میشود. وی ادامه داد: پس از برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری Fitur سال 2013 در شهر مادرید اسپانیا که عمده تمرکز آن روی سیاستهای توسعه پایدار در بخش گردشگری بود، بسیاری از فعالان صنعت گردشگری از جمله هتلداران، سیاستهای به اصطلاح سبز و منطبق با محیط زیست را در دستور کارشان قرار دادند. برای مثال هتلهای دارای علامت اکولوژیک در اروپا به میهمانان خود غذاهای ارگانیک ارائه میدهند، انبار یا زیرزمینی ساخته شده از مواد بازیافتی و دور ریختنی مانند بطریهای پلاستیکی دارند و مبلمان اتاقهایشان از چوبهای بازیافتی است. وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ساختمان هتلهای سبز، سیستم تهویه مطبوع ندارند ولیکن به لطف وجود سیستم آبگرمکن و پنجرههای سه جداره، حفظ دما در هر فصل سال به خوبی انجام میشود. برق آنها نیز از طریق مواد آلی به دست میآید و شیرهای آب، مجهز به سیستم هشدار اتلاف آب هستند. سرپرست دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: گروهی دیگر از زیرمجموعههای هتلهای سبز به نام هتل گیاهی برای طرفداران زندگی سبز به شدت در حال توسعه است. این هتلها نه تنها به ارائه غذاهای گیاهی به میهمانان خود بسنده نمیکنند بلکه هدف اصلیشان انتشار یک سبک زندگی هماهنگ و منطبق با محیط زیست از طریق آموزش آشپزی گیاهی، برگزاری دورههای ورزشی در طبیعت و ... است.
ایجاد شده: 9/تیر/1398 آخرین ویرایش: 9/تیر/1398 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب قیمتگذاری هتل در جهان شبکههای اجتماعی ( Hotel Pricing in a Social World ) با تمرکز بر خلق ارزش در اقتصاد دیجیتال، کتابی در حوزه مدیریت درآمد است که منبع غنی برای راهنمایی در جهت بهبود تصمیمگیری سازمانی با هدف حفظ هتل از نظر قیمتگذاری در بازار پر تلاطم امروزی به حساب میآید. این کتاب پیشرو به طور واضح، محیط فعلی صنعت هتلداری را نشان میدهد و روندهای جدید و نوظهور را در این صنعت، معرفی میکند که در نتیجه میتواند تاکتیکهای مدیریت درآمد شما را تحت تأثیر قرار دهد. مطالب موجود در کتاب قیمتگذاری هتل در جهان شبکههای اجتماعی، مدیران هتل را برای بقا و رشد در بازار بسیار رقابتی امروز آماده میکند و همچنین بهترین روشها را برای ایجاد استراتژیهای قیمتگذاری سودمند، ارائه میدهد. با توجه به فناوریهای موبایل و شبکههای اجتماعی، مدیریت درآمد یک فعالیت کلیدی در محیط صنعت هتلداری امروز محسوب میشود. اگرچه موضوع مدیریت درآمد اندکی جدید است ولیکن مبحثی است که به سرعت در حال توسعه است و اگر بخواهید بازار خود را حفظ کنید، باید به این موضوع توجه جدی و کاملی داشته باشید. در این کتاب مطالب و موضوعات زیر را مطالعه خواهید کرد ارائه تحقیقات مرتبط، مطالعات موردی و نمونههای صنعتی با هدف درک کاربرد عملی مفاهیم کلیدی بررسی شرایط بازار فعلی و تاثیر آنها در مدیریت درآمد چگونگی پیشرفت در مدیریت دادهها، تجزیه، تحلیل و تجسم دادهها و همچنین تاثیر آنها بر شیوههای مدیریت درآمد چگونه مدیریت درآمد میتواند به شما برای استفاده از فرصتهای بازار و غلبه بر چالشها کمک کند این کتاب برای مدیران ارشد مالی، مدیران درآمد و مدیران عملیاتی هتلها که میخواهند از تکنیکهای مدیریت درآمد برای حفظ هتل خود در رقابت استفاده کنند، بسیار ضروری و مفید است. جهت دریافت فایل PDF این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید.
ایجاد شده: 4/تیر/1398 آخرین ویرایش: 24/تیر/1398 کتابخانه بین المللی
گروه آموزشی هتلنیوز – کتاب امنیت در صنعت هتلداری ( Hospitality Security ) به مدیریت امنیت در هتلها، اقامتگاهها، مراکز سرگرمی و محیطهای گردشگری میپردازد و به خواننده روشهایی اثبات شده و مبتنی بر تجربه برای جلوگیری و حل چالشهای ایجاد شده در صنعت هتلداری امروزی را ارائه میکند. کتاب امنیت در صنعت هتلداری ( Hospitality Security ) هم برای افراد حرفهای و هم افراد تازه کار در این محیطها که به یک کتاب مرجع خوب نیازمند هستند، طراحی شده است تا اطلاعات مفیدی را به این افراد ارائه کند. یک مدیر امنیت و حراست باید از قوانین جنایی و مدنی، مدیریت پرسنل و مدیریت ریسک، بودجهبندی و امور مالی و حوزههای دیگر در این رابطه آگاه باشد تا بتواند در حرفه خود موثر باشد. این کتاب شامل مطالب زیر است؛ ارزیابی ریسک: تهدیدات و آسیبپذیریها همراه با احتمالات تعیین ریسک محاسبه میشوند. طرح و برنامه امنیتی: چگونگی تصمیمگیری در خصوص بکارگیری لایههای مختلف کنترلی، برای کاهش ریسک، آموزش داده میشود. بودجهبندی: مقدار منابع مالی موجود برای اجرای طرح، مورد بررسی و مطالعه قرار میگیرد. سیاستها: چگونگی مستندسازی سیاستها و تبدیل آنها به فرایندهای عملیاتی امنیتی، راهنمای آموزشی، دستورالعمل فرایندهای اضطراری و برنامه عملیاتی در هنگام بروز حادثه را بررسی میکند. کارکنان: برنامهریزی، دستمزد، استقرار، و قرارداد آنها در این بخش آمده است. آموزش: این بخش شامل موضوعات تخصصی زیر میشود: استفاده از نیروی امنیتی و گشتزنی روشهای گشتزنی فیزیکی و امنیتی سیستمها و دوربینهای آلارم و برنامههای مختلف نرمافزاری فرایندهای اضطراری و عکسالعمل مناسب در این موارد تحقیقات، مصاحبه، و تجزیه و تحلیل جرم و جنایت مهارتهای اجرایی یادگیری از سبکهای اثبات شده رهبری و مدیریت کتاب امنیت در صنعت هتلداری به طور یکسان برای افراد تازه کار و حرفهای قابل استفاده است و دارای مطالب قابل دسترس و مفید برای خوانندگان و مدیران امنیتی است تا ریسکها و خطرات موجود در محیطهای هتلداری را ارزیابی کرده، آنها را با روشهای موثر و جدید تجزیه و تحلیل نموده و روشهایی را برای کاهش یا حذف آنها ارائه کنند و در تمام این فرایندها و مراحل اجرایی، امنیت پرسنل و میهمانان در بهترین سطح خود باقی بماند. جهت دریافت فایل PDF این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید.
ایجاد شده: 28/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 28/خرداد/1398 کتابخانه بین المللی