نتایج جستجو...
افتتاح موزه آینده دبی

افتتاح موزه آینده دبی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، موزه آینده دبی روز سه‌شنبه به‌طور رسمی افتتاح شد و درهای آن از دیروز به روی عموم گشوده شد. این موزه بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا تصور کنند دنیا در آینده در موضوعاتی مانند فضا، طبیعت، علم و سلامتی چگونه می‌تواند باشد. این سازه چشمگیر در فهرستی که مجله نشنال جئوگرافیک، به‌عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبای روی کره زمین آمده است. پنج طبقه از هفت‌طبقه این موزه، فضاهای نمایشگاهی هستند و بین دو تا سه ساعت طول می‌کشد تا تمام بخش‌های آن را دید. این موزه بازدیدکنندگان را به سفری به سال ۲۰۷۱ می‌برد و روایت‌هایی از آینده در بخش‌های توسعه منابع فضایی، اکوسیستم‌ و مهندسی زیستی، سلامت، تندرستی را بازگو می‌کند. یکی از نمایشگاه‌هایی این موزه، "ماه نو" نام دارد و نشان می‌دهد که چگونه ماه می‌تواند به منبع انرژی تجدید پذیر برای کل سیاره تبدیل شود. این موزه در شهر دبی و در کنار برج‌های جمیرا در نزدیکی مرکز مالی بین‌المللی دبی ساخته شده است.

ایجاد شده: 5/اسفند/1400       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1400     اخبار داخلی
 نشست مشترک وزیر گردشگری با هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران

نشست مشترک وزیر گردشگری با هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران

به گزارش هتل نیوز، عصر امروز و در جلسه ای که بیش از دو ساعت به طول انجامید، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران ایران دیدار و گفتگو کردند. " عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست ضمن تاکید بر اینکه برای مبارزه با بروکراسی منفی و رویه‌های غلط و نادرست هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهم گفت ؛ در تصمیم‌گیری‌های من مطالعه و بررسی کارشناسی درباره هر موضوعی برای به صفر رسیدن خطاها و پیشرفت حداکثری حوزه‌های ماموریتی وزارتخانه، جدی است. چنانچه به نظر قطعی کارشناسی برسم اقدام می‌کنم. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد ؛ در بررسی کارشناسی موضوعات حوزه هتلداری نظرات تک تک اعضای تشکل را بررسی خواهم کرد و نسبت به رفع موانع و مشکلات و احیای صنعت گردشگری تصمیم می‌گیرم. در این نشست از سوی رئیس و اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران ایران دیدگاه ها و نظراتی به شرح زیر ارائه شد ؛ ▫️ درخواست تلاش‌های جدی برای احیای صنعت گردشگری ▫️ تسهیل مجوزها و لزوم نظارت وزارتخانه بر اماکن اقامتی غیر‌مجاز ▫️ تفویض اختیارات برخی موضوعات به بخش خصوصی ▫️ لزوم توسعه تبلیغات رسانه‌ای برای توسعه صنعت توریسم ▫️ درخواست امهال جریمه‌های بیمه‌ای، توسعه سفر ارزان و اسکان همه اقشار جامعه در مناطق گردشگری ▫️ بازنگری قوانین و آیین‌نامه‌های قدیمی و سند راهبردی گردشگری  ▫️ ارائه تسهیلات برای بازسازی، نوسازی، تجهیز هتل‌ها در تمام استان‌ها ▫️ آموزش‌های حرفه‌ای برای تمام دست‌اندرکاران گردشگری در وزارتخانه و مدیران و معاونان استان ▫️ اجرای تعرفه حامل‌های انرژی برای تاسیسات گردشگری ▫️ تشکیل صندوق توسعه گردشگری ▫️ تعیین تکلیف هتل‌های نیمه ساخته و بلاتکلیف در استان‌ها

ایجاد شده: 2/اسفند/1400       آخرین ویرایش: 2/اسفند/1400     اخبار داخلی
موقعیت جغرافیایی و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، اهمیت مبحث مدیریت آب در گردشگری را دوچندان کرده است

موقعیت جغرافیایی و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، اهمیت مبحث مدیریت آب در گردشگری را دوچندان کرده است

به گزارش هتل نیوز، نشست تخصصی " آب و گردشگری در ایران " با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی و «گروه دانش بنیاد آشیان» روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار می شود. «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث شرکت‌کنندگان در نشست خواهد بود. " محمود ضیائی " دبیر این رویداد علمی، در تشریح دلیل برگزاری این نشست گفت: توسعۀ گردشگری به طور مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد. امروزه گردشگری یکی از مصرف کنندگان اصلی منابع آبی است، لذا استفاده بهینه از این منابع مشترک، لازمۀ توسعه پایدار گردشگری در ایران است و بدین سبب حکمروایی آب، به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. " ضیائی " با تأکید بر اینکه با توجه به قرار گرفتن ایران در کمربند بیابانی جهان و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، مدیریت آب در گردشگری اهمیت دوچندانی یافته است، ابراز امیدواری کرد نکته نظرات علمی، تجربی و سخنان شرکت کنندگان این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور بینجامد. " مجید لباف خانیکی " عضو هیئت علمی دانشگاه نزوی عمان و پژوهشگر حوزه نظام های بومی مدیریت منابع آب، " مصطفی طالشی " عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران و پژوهشگر حوزه برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه منابع آبی، " علی رحیم پور " عضو هیات مدیره هگتا و عضو انجمن متخصصان گردشگری ایران و " آرمین نوربخش " موسس و مدیرعامل خانه آب ایران، دیگر سخنرانان این نشست تخصصی خواهند بود. این نشست روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت: ۱۶ الی ۱۸ در آدرس https://www.skyroom.online/ch/ashiaan_2022/water-tourism  برگزار می شود.

ایجاد شده: 2/اسفند/1400       آخرین ویرایش: 2/اسفند/1400     اخبار داخلی
نشست تخصصی " آب و گردشگری در ایران " برگزار میشود

نشست تخصصی " آب و گردشگری در ایران " برگزار میشود

به گزارش هتل نیوز، نشست تخصصی «آب و گردشگری در ایران» با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی و «گروه دانشبنیاد آشیان»، در روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار خواهد شد. «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث شرکتکنندگان در نشست خواهد بود. " محمود ضیائی " عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر نشست «آب و گردشگری در ایران» در رابطه با اهمیت و ضرورت برگزاری نشستی با محوریت آب و گردشگری گفت: توسعه گردشگری به طور مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد، نه تنها بسیاری از فعالیتهای گردشگری به طور مستقیم به منابع آب وابسته است بلکه آب به طورغیرمستقیم، شرط لازم برای توسعه سایر محصولات گردشگری نیز به شمار میآید.  امروزه گردشگری یکی از مصرفکنندگان اصلی منابع آبی کشور است، لذا استفاده بهینه از این منابع لازمه توسعه پایدار گردشگری است و بدین سبب، به یکی از دغدغههای اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. وی با تأکید بر اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و بخصوص وضعیت فعلی بیلان آب کشور، این موضوع اهمیت دوچندانی یافته است، ابراز امیدواری نمود نکته نظرات علمی، تجربی و حرفهای شرکتکنندگان این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور بینجامد.

ایجاد شده: 28/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 28/بهمن/1400     اخبار داخلی
جلوگيرى از افزايش تعرفه حاملهاى انرژى با پيگيرى جامعه هتلداران ايران

جلوگيرى از افزايش تعرفه حاملهاى انرژى با پيگيرى جامعه هتلداران ايران

به گزارش هتل نیوز، با تلاش ، پيگيرى مستمر و هميارى و همدلى هيات مديره جامعه هتلداران ايران از  افزايش ناعادلانه تعرفه قبوض گاز تاسيسات اقامتى كشور جلوگيرى شد . دبير جامعه حرفه اى هتلداران ايران در مصاحبه اختصاصى با هتل نيوز مطرح كرد ؛ با پيگيريها و نشستهاى انجام شده با مسئولين در دولت و خانه ملت و قولهاى مساعد ايشان مبنى بر حذف افزايش تعرفه هاى ياد شده ، یکی از چالشهای هتلداران در دوران ركود اقتصادى مرتفع گرديد . كاميار اسكندريون در اين مصاحبه از نشستهاى اعضاى هيات مديره در ٧٢ ساعت گذشته با على اصغر شالبافيان معاون گردشگرى كشور ، مسئولين شركت ملى گاز ايران ،" حاجی بابایی " رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس، " کاشفی " معاون انرژی سازمان برنامه و بودجه، " میرکاظمی " رئیس سازمان برنامه و بودجه و " نیکزاد " نایب رئیس اول و در نهايت آگاه سازى نايب رئيس مجلس شوراى اسلامى  در اينخصوص خبر داد. در اين نشستها اين مسئولين متقاعد شدند که در کمیسیون تلفیق بودجه  ۱۴۰۱ اقدامات مثبت در این خصوص صورت گیرد. مقرر شد وزیر گردشگری، تعرفه های انرژی خاص گردشگری را به دولت ارائه کنند. آقای " میرکاظمی " قول همکاری صد درصدی درخصوص در اولویت قرارگرفتن این قانون را دادند. جا دارد از همه ى اعضاى  جامعه بويژه نايب رئيس هيات مديره جناب آقاى " شهرام شيروانى " و بازرس جامعه جناب آقاى " جعفر بذرى " تشكر ويژه بعمل آيد .

ایجاد شده: 20/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 20/بهمن/1400     اخبار داخلی
افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

به گزارش هتل نیوز، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با حضور هیات‌هایی از کشور‌های همسایه ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد. این نمایشگاه درحالی افتتاح شده که تهران روز‌های نارنجی کرونا را سپری می‌کند و از همین رو برگزاری نمایشگاه، برخلاف سال‌های گذشته به روز‌های ابتدایی هفته موکول شده است. نمایشگاه از روز شنبه نهم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در ۱۰ سالن افتتاح شده که تا روز سه‌شنبه، دوازدهم بهمن‌ماه ادامه دارد. ساعت بازدید از این نمایشگاه از ۹ صبح تا ۱۷ عصر است. این نمایشگاه تا هفته‌های گذشته قرار بود به صورت انفرادی مختص گردشگری و صنایع وابسته به آن باشد، که حالا با صنایع دستی ادغام شده و بخش‌هایی از آن به هنر‌های سنتی و محصولات صنایع‌دستی استان‌ها اختصاص داده شده است. در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران هیأت‌هایی از کشور‌های عراق، پاکستان، عمان و افغانستان و برخی سفیران خارجی مقیم ایران حضور داشتند. مراسم افتتاحیه نمایشگاه که عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه دیگر معاونان این وزارتخانه و رییس فراکسیون گردشگری مجلس نیز در آن حضور داشتند، با اجرا‌های محلی و آیینی استان‌ها همراه بود.

ایجاد شده: 9/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 9/بهمن/1400     اخبار داخلی
پنج ماه انتظار تا ارسال نخستین تصاویر تلسکوپ جیمز وب

پنج ماه انتظار تا ارسال نخستین تصاویر تلسکوپ جیمز وب

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دوشنبه شب در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تلسکوپ فضایی جیمز وب پیشرانه‌هایش را به مدت کمتر از پنج دقیقه روشن کرد و خود را در مدار نهایی‌اش در فضا قرار داد. این مانور، واپسین گام مهم در مسیر استقرار تلسکوپ و پایان‌بخش سفری بود که ۳۰ روز پیش از روی سکوی پرتاب آغاز شد. درطول این این سفر پرخطر، تلسکوپ فرایند پیچیده باز شدن را پشت سر گذاشت و به شکل نهایی‌اش درآمد تا بتواند نور ستارگان و کهکشان‌های دوردست جهان را جمع‌آوری کند. هرچند خطرناک‌ترین بخش سفر جیمز وب، احتمالاً به پایان رسیده، فرایند تنظیم دقیق تلسکوپ اکنون آغاز شده است. کیت پریش، مدیر تلسکوپ فضایی جیمز وب در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در کنفرانس مطبوعاتی پس از رسیدن جیمز وب به مقصد نهایی‌اش گفت «ما صرفاً درحال چیدن میز بودیم. تازه مشغول رسیدن به ایستگاه بودیم و با گشودن این فضاپیمای زیبا، آن را آماده انجام فعالیت علمی می‌کردیم. بهترین‌ها هنوز در پیش است.» درطول سه ماه آینده، مهندسان مأموریت هر بخش ۶ ضلعی آینه تلسکوپ را با دقت فراوان تراز خواهند کرد تا تمام قسمت‌ها مانند آینه‌ای واحد با همدیگر کار کنند. به محض آنکه این فرایند به پایان رسد، تیم مأموریت دو ماه بعدی را برای آزمایش ابزارهای جیمز وب و کالیبره‌سازی آ‌نها با هدف انجام وظایف مختلف صرف خواهد کرد. تنظیم و آزمایش تلسکوپ ممکن است فرایندی طولانی به نظر آید؛ اما با درنظرگرفتن تلاش سنگین ۲۵ ساله برای ساخت جیمز وب، فقط چند ماه دیگر تا وقوع انقلاب در نجوم زمان باقی مانده است. جین ریگبی، دانشمند پروژه عملیات‌های جیمز وب در گادرد، حین کنفرانس مطبوعاتی گفت «تمام آنچه انجام می‌دهیم، آماده‌سازی تلسکوپ برای انجام فعالیت علمی تحول‌آفرین است. به‌همین‌دلیل، ما اینجا هستیم.» آینه اصلی تلسکوپ فضایی جیمز وب، ۶/۵ متر قطر دارد و از ۱۸ بخش ۶ ضلعی تشکیل شده است. آینه برای قرارگیری درون موشک در شکل نهایی بیش از حد بزرگ بود و از همین‌رو به صورت چندبخشی طراحی شد تا امکان تاشدن آن فراهم باشد. اکنون که آینه باز شده است، تیم جیمز وب باید بخش‌های آن را با دقت بی‌نظیر تراز کند تا یک سطح یکپارچه واحد تشکیل شود. آینه‌ها به‌منظور دریافت تصاویر شفاف از کیهان باید در گام‌هایی به اندازه یک‌پنج‌هزارم موی انسان تراز شوند. قراردادن تمام بخش‌های آینه در مکان صحیح با این دقت شگفت‌انگیز، زمان‌بر خواهد بود. بدین منظور، تیم مأموریت از ستاره‌ای درخشان و جداافتاده در صورت فلکی دب اکبر به نام HD 84406 عکس‌برداری خواهد کرد. مهندسان انتظار ندارند که این تصویر، ظاهری بسیار خوب داشته باشد. لی فاینبرگ، مدیر عناصر نوری جیمز وب در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا می‌گوید «ما ۱۸ تصویر مجزا دریافت خواهیم کرد که بسیار تار خواهند بود؛ زیرا این تلسکوپ‌های منفرد تراز نخواهند بود.» تیم مأموریت سپس موقعیت هر بخش آینه را با استفاده از عملگرهای مکانیکی در پشت هر بخش، به آرامی تنظیم خواهد کرد. درنهایت، ۱۸ تصویر تار همگی ادغام می‌شوند تا واضح‌ترین تصویر ممکن به‌وجود آید. یکپارچه‌سازی تصاویر، فرایندی زمان‌بر خواهد بود؛ زیرا با تنظیم هر بخش، تیم مأموریت باید داده‌ها را از فضاپیما بگیرد و پیش از انجام تغییرات بعدی، تصاویر را پردازش کند.

ایجاد شده: 7/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 7/بهمن/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...