دبیر جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: موضوع دو نرخی شدن قیمت خدمات گردشگری امری متداول در تمامی کشورهای دنیاست و در ایران نیز دارای سابقه و مانند سایر کشورها صرفا مختص به هتلهاست و به سایر حوزههای مرتبط با صنعت گردشگری مانند رستورانها، حمل و نقل و ... تعمیم داده نمیشود. به گزارش هتلنیوز "کامیار اسکندریون" با انتقاد شدید نسبت به اظهارات مطرح شده از سوی رئیس جامعه تورگردانان ایران در خصوص موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها، ابراز داشت: شخص آقای "پورفرج" که در زمینه تورهای خارجی فعالیت دارند کاملا به این موضوع واقف هستند که ارزی شدن قیمت هتلها برای گردشگران خارجی به هیچ عنوان تضعیف پول ملی نیست و بالعکس نوعی ارزآوری برای کشور نیز به حساب میآید. رئیس جامعه هتلداران استان زنجان، تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی زمانی روی میدهد که هموطنان به شکل تورهای گردشگری از کشور خارج میشوند و از طرف این دوستان دلار و یورو دریافت میشود. وی افزود: اگر با دو نرخی شدن قیمت هتلها، سایر صنوف گردشگری مانند آژانسها و تورگردانان دچار مشکل میشوند، بهتر است تا مدیریت خود را بهبود ببخشند تا این اتفاق برای آنها رخ ندهد. این درست نیست که از سرمایه هتلها برای کسب درآمد خود استفاده کنید. دبیر جامعه هتلداران ایران در رابطه با افزایش نرخ هتلها نیز گفت: بر خلاف اظهارات مطرح شده از سوی رئیس جامعه تورگردانان، هتلها فقط یکبار در سال و آن هم بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزایش نرخ دارند. در نتیجه این اظهارات خلاف واقع و غیر منطقی است. وی ادامه داد: هیچ یک از هتلداران کشور با موضوع دو نرخی شدن قیمت مراکز اقامتی مخالف نیست و هیاتمدیره جامعه هتلداران نیز از حمایت کامل هتلداران سراسر کشور برخوردار است. وی در پایان گفت: سیاست جامعه هتلداران ایران عدم دخالت بر فعالیتهای سایر صنوف گردشگری است و در مقابل به این دوستان اثبات شده!!! نیز پیشنهاد میشود تا از هر گونه دخالت در امور مربوط به هتلداران بپرهیزند و نظارت و کنترل بیشتری بر روی نرخ تورهای خارجی داشته باشند.
ایجاد شده: 24/آبان/1397 آخرین ویرایش: 24/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه میشوید که چنین موضوعی اصلا نمیتواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتلهای دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتلها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفتههای رئیسجمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست. "پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتلها عملیاتی شود، آژانسها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه میشوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران میآیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل میکنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستورانها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرفها بیربط و بیمورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتلها به شدت گران است و هتلها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش میدهند. وی افزود: هتلها به طور کلی دو بار در سال نرخهای خود را افزایش میدهند و بر همین اساس قیمتها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیفها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمیبرند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند. رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که میگویند از هتلداری سودی نمیبریم، چندمین هتلهای خود را افتتاح کردهاند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتلهای دیگر میکنند؟ قسط بانکهای خود را چگونه میپردازند؟ وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمتها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمیدانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که میخواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمیدهد.
ایجاد شده: 24/آبان/1397 آخرین ویرایش: 24/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، هتل Hachijo Royal واقع در کشور ژاپن یک هتل متروکه 10 طبقه است که در سال 1963 افتتاح شد و در زمان خود یکی از بزرگترین هتلهای کشور ژاپن به حساب میآمد. هتل Hachijo Royal در یک جزیره آتشفشانی به نام Hachijo Jima در 300 کیلومتری شهر "توکیو" قرار دارد. جزیرهای بدون ساحل که در آن زمان به عنوان یک مقصد گردشگری، محبوبیت خاصی داشت اما امروزه شاید فقط غواصان دلیلی برای رفتن به آنجا داشته باشند. این هتل بارها و به دلایل مختلف بسته و هر بار تلاش زیادی برای باز نگه داشتن آن انجام شده است ولیکن سرانجام در سال 2005 به طور کامل و برای همیشه تعطیل شد. برخی از اتاقهای این هتل کاملا دست نخورده و سالم باقی ماندهاند اما برخی دیگر کاملا فرسوده و ویران شدهاند. هتل Hachijo Royal هماکنون به دلیل شرایط آب و هوایی در حال تخریب است اما زیبایی محیط اطراف آن را همچنان زیبا و دیدنی نگه داشته است. از سوی دیگر مردم ژاپن معتقدند که این هتل یکی از جن زده ترین مکانها در این کشور است و به همین دلیل جرات نزدیک شدن به آن را ندارند.
ایجاد شده: 23/آبان/1397 آخرین ویرایش: 23/آبان/1397 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، مدیران ارشد گروه هتلهای بینالمللی Melia در پایان سفر خود در آسیا و اقیانوس آرام، قرارداد سه هتل جدید در کشورهای ویتنام و تایلند را به امضا رساندند. بر اساس این قراردادها و پس از االحاق هتلهای Melia Hoi An و Melia Phu Quoc در کشور ویتنام و همچنین هتل Melia Phuket Karon در کشور تایلند و افتتاح آنها تا سال 2022، تعداد هتلهای این گروه هتلداری در آسیا و اقیانوسیه به 51 هتل افزایش خواهد یافت. گروه هتلهای بینالمللی Melia تمرکز بسیار زیادی بر قاره آسیا دارد تا جایی که اولین هتل بینالمللی این گروه در سال 1985 و با نام Melia Bali افتتاح شد.
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 27/آبان/1397 اخبار خارجی
مدیرعامل مجموعه هتلهای "اسپیناس" در واکنش به اخبار و حواشی مطرح در خصوص سالن "رویال هال" هتل اسپیناس پالاس تهران، اظهار داشت: با توجه به دغدغه و علاقهای که به فرهنگ و هنر دارم به جای سرمایهگذاری در خارج از کشور و حوزههای تورمزا، سرمایهام را در هنر هزینه کردهام و بنابراین نباید انگهایی مانند لاکچری به ما زده شود. "علیاصغر امیری" اظهار داشت: پیشنیاز توسعه فرهنگی، احداث واحدهای اقامتی و سالنهای مجهز در هر کشوری است و در ایران نیز برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی باید امکاناتی در کشور برای جوانان فراهم شود که فرضا برای دیدن کنسرت در یک سالن مجهز، مجبور به رفتن خارج از کشور نشوند. به گزارش هتلنیوز، وی گفت: تلاش کردهایم تا در کنار هتل، یک سالن چند منظوره بسازیم و در واقع به افزایش ظرفیت فضاهای فرهنگی و علمی کشور، کمک کنیم. در واقع نگاه ما به احداث این سالن به هیچ عنوان بحث تجاری نبوده است زیرا میتوانستیم به راحتی در بازارهای سودآورتری، سرمایهگذاری کنیم. مدیرعامل گروه هتلهای "اسپیناس" تصریح کرد: با احداث این سالن هم به عموم مردم برای استفاده فرهنگی و هنری کمک کردهایم و هم از صاحبان صنعت و هنر دعوت کردهایم تا این سالن که یک پله از استانداردهای ساخت و ساز در کشور بالاتر است را در اختیارشان قرار دهیم.
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 اخبار داخلی
در تمام دنیا پس از بانکها، هتلها و مراکز گردشگری از جمله اماکنی است که به راحتی و حداقل با دو ارز رسمی یعنی دلار و یورو در ارتباط هستند. در واقع زمانی که مراودات بانکی کشور با دنیا برقرار شود در هر دستگاه ویزا کارت و مستر کارت و سایر کارتهای بینالمللی را مشاهده خواهید کرد. زمانی که توراپراتور خارجی قصد همکاری با هتل را داشته باشد، باید با ایشان به دلار و یا یورو قرارداد منعقد کرد و همچنین اگر یک گردشگر خارجی برای رزرو اتاق یک ایمیل ساده به هتل ارسال کند لزوماً بایستی به ارز بینالمللی پاسخ بگیرد که البته این موضوع با رزرو اتاق توسط دفاتر خدمات مسافرتی داخلی متفاوت است که هزینه رزرو اتاق را به دلار و یورو دریافت ولیکن به هتلدار، ریال پرداخت میکنند. در این برهه زمانی و در شرایطی که نوسانات نرخ ارز منجر به سود کلان برخی دفاتر خدمات مسافرتی شده است بایستی این سوال را مطرح کرد، زمانی که گردشگر و زائران را به عراق نیز میکنید با پول رایج کدام کشور با هتلدار کشور میزبان قرارداد منعقد میشود؟ قراردادهای خود با هتلها را به نرخ دلار و یورو منعقد میکنید یا وجه رایج کشور میزبان؟ سوال اینجاست که چگونه دریافت هزینه خدمات گردشگری به نرخهای بینالمللی مانند دلار و یورو توسط دفاتر خدمات مسافرتی، شیرین است ولیکن برای یک هتل پنج ستاره در کشور، حرام و توهین به پول ملی؟!
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 مقالات و یادداشت ها
چهلمین نشست سراسری اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری، ساعت 10 صبح فردا ( دوشنبه 21 آبانماه ) با حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مقامات و مسئولین صنعت گردشگری کشور در همدان، افتتاح میشود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: این نشست طی سه روز برگزار خواهد شد که دو روز از آن به صورت اختصاصی به اجلاس اختصاص دارد. "علی مالمیر" اظهار داشت: برگزاری سمینار تخصصی با حضور اساتید بینالمللی حوزه صنعت گردشگری، کارگاههای آموزشی، تورهای فنی بازدید از جاذبههای گردشگری در داخل و خارج از شهر همدان، نشستهای دو جانبه میان اعضا و دیگر حاضرین، پنلهای تخصصی و همچنین برپایی نمایشگاهی با حضور استارتآپهای فعال در حوزه صنعت گردشگری کشور از دیگر برنامههای جانبی این نشست خواهد بود. وی ابراز داشت: میهمانان چهلمین نشست سراسری اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری از صبح امروز وارد شهر همدان شدهاند و مراسم افتتاحیه رسمی نیز ساعت 10 صبح فردا ( دوشنبه 21 آبانماه ) برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 20/آبان/1397 آخرین ویرایش: 20/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز و به نقل از راشاتودی، آمریکا اخیرا 4 هتل در شبه جزیره "کریمه" را تحریم کرده که یکی از آنها در سال 2017 میلادی از سوی موسسه World Travel Awards به عنوان بهترین هتل جهان معرفی شده است. هتل Mriya Resort & Spa در سال 2017 به عنوان بهترین هتل و تفرجگاه دنیا معرفی شده است. هتل Mriya Resort & Spa که در 25 کیلومتری شهر "یالتا" در شبه جزیره کریمه قرار گرفته با کمک مالی بانک "سیر بانک" روسیه احداث و برای میزبانی نشست بینالمللی اقتصادی "یالتا" از آن استفاده شده است.
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 19/آبان/1397 اخبار خارجی
با توجه به گران شدن نرخ دلار نسبت به ریال و ارائه راهکارهای جبرانی برای کاهش این شکاف و همچنین انتشار مصاحبههایی از جانب برخی از صنوف گردشگری در خصوص آثار دو نرخی شدن نرخ هتلها و موضعگیریهایی که مسئولین محترم دولتی و خصوصی در روزهای اخیر داشتهاند به نظر میرسد که میشود مطابق قاعده "الجمع مهما امکن اولی من الطرح" با این موضوع رفتار کرد یعنی مدیران محترم هتلها بدون آنکه به بحث دو نرخی شدن قیمت اتاقها برای ایرانیها و خارجیها وارد شوند، میبایست موضوع تعیین نرخ دلاری خدمات اقامتی را پیگیری نمایند. لازم است هنگامی که نرخنامه ریالی هتلها در سال 96 اعلام میشد، نرخ دلاری اتاقها نیز تعیین میشد زیرا که خدمات هتلداری هم برای ایرانیها و هم برای خارجیها ارائه میشود. به فرض مثال نرخ ریالی اتاق دو ستاره در استان گیلان حدودا 250000 تومان بود که با نرخ دلار 4200 تومانی، اتاق دو تخته برای میهمان خارجی 60 دلار اعلام میشد که البته به دلیل شمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ممنوعیت اخذ دلار، معادل ریالی آن که همان 250000 تومان بود از میهمان خارجی اخذ میشد اما در ابتدای سال 97 که نرخ دلار نسبت به ریال افزایش و از طرف دیگر قدرت خرید مردم کاهش یافت این امر بدین معنا نبود که قیمت ریالی یا دلاری اتاق کاهش یافته است. تعیین نرخ ریالی و نرخ دلاری برای اتاقها، مشابه قیمتگذاری برای تمامی کالاها و خدماتی که هم به مصرف داخلی میرسند و هم با قیمت دلاری به خارج از کشور صادر میشوند، واجب و ضروری است. به نظر میرسد طرح موضوع دو نرخی کردن قیمتها از جایی نشات میگیرد که در سالهای قبل امکان اخذ عین ارز از میهمان خارجی وجود نداشت و هتلها ناچار بودند دلار را به ریال تبدیل کنند اما خوشبختانه با سیاستهای جدید ارزی دولت این محدودیت برداشته شده و بنا به بخشنامه اخیر بانک مرکزی تحت عنوان بسته جدید سیاستهای ارزی دولت که اتفاقا مردم و بنگاههای اقتصادی تشویق به دریافت ارز شدهاند، هتلها نیز میتوانند برای هر معامله تا سقف 10000 دلار عین دلار را دریافت کنند. بنابراین با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، موضوع دو نرخی کردن قیمت اتاقها موضوعیت ندارد و تشکلها باید با توجه به ماهیت صادراتی بودن خدمات هتلداری علاوه بر تعیین قیمت ریالی اتاقها، موضوع تعیین قیمت دلاری یا قیمت جهانی اتاقها را نیز پیگیری نمایند و در نرخنامه درج نمایند. مضاف بر اینکه این منطقی و عاقلانه نیست که گردشگران خارجی از یارانههایی که دولت برای ارزانسازی سفرهای داخلی برای ایرانیها پرداخت میکند، بهرهمند شوند زیرا ایران به اندازه کافی مقصد ارزان برای خارجیها میباشد. بنابراین عدالت اقتصادی نیست درحالیکه خارجیها از توان اقتصادی بالایی برخوردارند از یارانهای که برای اقشار کم درآمد جامعه و شهروندان ایرانی و توسعه گردشگری داخلی در نظر گرفته شده است، بهرهمند شوند. در غیر اینصورت پیشنهاد مینمایم بر روی تابلوی هتلها که بنگاه اقتصادی هستند به انگلیسی نوشته شود "بنگاه خیریه" تا شاید دغدغه مسئولان محترم دفاتر خدمات مسافرتی نیز رفع گردد.
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 1/آذر/1397 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمتها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینهها سخت شده است. از سوی دیگر نرخگذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده میدهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر میکنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتلها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمتها، علاوه بر هتلداران به آژانسها نیز کمک میشود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر میکنند و آژانسها همانند گذشته میتوانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتلهای ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه میرسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزانتر شود. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حاملهای انرژی از جمله آب در هتلها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمیخواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر میکنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفتهای صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتلها نیز گفت: نگرانیهای آژانسها را درک میکنیم زیرا نمیخواهند تناقضی در نرخهایی که به همکاران خارجی خود دادهاند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر میکند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانیهای آژانسها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر میکنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابهالتفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانسها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتلها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتلها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایهگذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتلها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخگذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمتهاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمیکند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر میشوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل را تغییر میداد. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه میداند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمیتوانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواستهاند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمیدهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشهای وارد عمل نمیشود؟
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 19/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به ضریب اشغال هتلهای مشهد در ایام پایانی ماه صفر، اظهار داشت: در چند روز آینده اشغال هتلها در مشهد مقدس به 100 درصد میرسد و برآورد ما این است که از امشب نیز هتلهای ما بالای 90 درصد اشغال شوند. "محمد قانعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در این ایام شمار زائران از کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، بحرین، امارات، عمان، کویت، عراق و ترکیه افزایش یافته است و میزان میهمانان خارجی نسبت به سال قبل دو برابر شده است. "قانعی" همچنین گفت: در حال حاضر چیزی حدود 25 تا 30 درصد از ظرفیت هتلهای مشهد در اختیار گردشگران و زائران خارجی قرار دارد که البته این شرایط با ثبات نیست و ممکن است در ماههای آینده تغییر کند. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص افزایش نرخ هتلها و واحدهای اقامتی نیز گفت: هتلهای مشهد با وجود افزایش هزینه اما نرخ را نسبت به سال گذشته تغییر ندادند ولیکن ممکن است برخی تخفیفها را برداشته باشند و این گمان رفته است که هتلها گرانفروشی میکنند. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به فعالیت خانهمسافرها اشاره کرد و گفت: شهری مانند مشهد با کمبود اقامتگاه رسمی مواجه نیست و ما همیشه نسبت به فعالیت خانههای مسافر و دیگر مراکز اقامتی غیرمجاز، معترض بودهایم.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی
معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اظهار داشت: پس از اعلام تحریمها هیچ سرمایهگذار خارجی در حوزه گردشگری اعلام برگشت سرمایه نکرده است زیرا منفعت خود را در این مسیر میبینند. به گزارش هتلنیوز ، دکتر "حسین اربابی" اظهار داشت: به این موضوع تکیه نکردهایم که حتما منتظر سرمایهگذاری خارجی باشیم اما تلاش میکنیم بستههای سرمایه مشترکی داشته باشیم تا سرمایهگذار نیز راغب به انجام کار شود. وی ابراز داشت: منطقی به نظر میرسد که سرمایهگذاران اکنون با شدت و سرعت بیشتری کار خود را انجام دهند زیرا کسی نمیداند که سال آینده قیمتها چطور میشود. معاون سرمایهگذاری کشور در رابطه با انصراف اسپانیاییها از پروژه گردشگری در "مُتل قو" نیز گفت: هنوز نمیدانیم تکلیفمان در این حوزه چیست و باید 10 روز دیگر مشخص شود. این بلاتکلیفی مانند این است که هنوز نمیدانیم شرکت توتال از ایران رفته است یا خیر. وی ادامه داد: طی روزهای گذشته بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به هتلها از منابع مختلف مانند بانکها و صندوق توسعه ملی داده شده است و هماکنون بیش از 1900 پروژه با حجم سرمایهگذاری 40 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری در حال انجام است.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی