نتایج جستجو...
مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بدون گذرنامه معتبر واکسیناسیون ناممکن می‌شود

مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بدون گذرنامه معتبر واکسیناسیون ناممکن می‌شود

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز کمیسیون اتحادیه اروپا قانونی را به اجرا می‌گذارد که بر اساس آن مسافرت به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپایی تنها با ارائه گذرنامه واکسیناسیون کامل در برابر کووید-۱۹ که ۹ ماه (۲۷۰ روز) بیشتر از زمان صدور آن نگذشته باشد، میسر خواهد بود. قانون جدید کمیسیون اروپا در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که سویه جدید کرونا، اومیکرون، به سرعت در قاره سبز در حال گسترش است. دیدیه رندر، کمیسر بلژیکی دادگستری اتحادیه اروپا چهارشنبه گفت که اجرای قوانین جدید از اول فوریه برای تمامی کشور‌های عضواجباری خواهد شد. البته ۲۷ کشور عضو در حد و حدود سرزمین خود می‌توانند تصمیم به اجرای این قانون بگیرند و یا آن را به اجرا نگذارند. با این حال به نظر نمی‌رسد، با توجه به اراده رهبران و نمایندگان پارلمان‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سطح ملی مخالفتی با این قانون صورت گیرد. به این ترتیب، پس از اجرایی شدن این قانون از اول فوریه، کشور‌های اتحادیه اروپا موظف خواهند بود به مسافرانی که کاملا واکسینه شده و دارای گذرنامه معتبر هستند اجازه دسترسی به قلمرو خود را بدهند. هفت کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا در حال حاضر از مسافران می‌خواهند که به جز گذرنامه واکسیناسیون، تست منفی نیز را در بدو ورود نشان دهند. به جز ایتالیا، یونان، ایرلند، پرتغال، لتونی، قبرس و اتریش در این فهرست هستند.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار خارجی
۲۰ لیتر بنزین برای هر ایرانی

۲۰ لیتر بنزین برای هر ایرانی

به گزارش هتل نیوز، " محمدرضا لواسانی " سرپرست منطقه آزاد کیش در خصوص اجرای طرح «بنزین برای همه» در این جزیره گفت با اجرای این طرح به هر کد ملی ۲۰ لیتر بنزین اختصاص پیدا خواهد کرد. سرپرست منطقه آزاد کیش با تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین گفت تغییر قیمت حامل‌های انرژی به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز برای افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است. وی در خصوص تفاوت این طرح با طرح قبلی تخصیص سهمیه بنزین گفت در طرح قبلی بنزین به هر خودرو اختصاص پیدا می‌کرد، اما در این طرح بنزین به هر کد ملی تعلق خواهد گرفت. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان کرد به واسطه این طرح قرار است سهمیه بنزین به هر کد ملی اختصاص پیدا کند. در واقع افراد دارای خودرو یا بدون خودرو به واسطه این طرح ۲۰ لیتر بنزین به نرخ ۱۵۰۰ تومان دریافت خواهند کرد. وی افزود امیدواریم این طرح پس از اجرای آزمایشی به یک الگو در سراسر کشور تبدیل شود. لواسانی در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد مردم می‌توانند یارانه سهمیه بنزین خود را از هر کارت بانکی دریافت کنند و اگر افراد فاقد خودرو باشند، قادرند این یارانه را در اپلیکیشنی که به شکل ویژه برای آن طراحی شده بفروشند. همچنین بر اساس این طرح، افرادی که به هر دلیلی نتوانند سهمیه خود را به دیگران انتقال دهند یا نتوانند آن را بفروشند، مبلغ این سهمیه پس از مدت مشخصی به شکل فروش خودکار در حساب آنها قابل دریافت خواهد بود. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اعلام این که تمام دارندگان کد ملی که بیش از ۱ سال در کشور اقامت داشته باشند می‌توانند یارانه سهمیه سوخت خود را دریافت کنند گفت با اجرای شدن این طرح جدید، رانندگان وسایل نقلیه عمومی کماکان سهمیه خود را دریافت خواهند کرد و در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی هیچ تغییری اعمال نخواهد شد، اما اعضای خانواده آنها ۲۰ لیتر بنزین دریافت خواهند کرد.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار داخلی
بوئینگ و ایرباس خواستار تعویق راه‌اندازی شبکه‌ی پرسرعت ۵G شدند

بوئینگ و ایرباس خواستار تعویق راه‌اندازی شبکه‌ی پرسرعت ۵G شدند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، رؤسای بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هواپیماهای تجاری، بوئینگ و ایرباس از دولت بایدن خواسته‌اند تا عرضه‌ی سرویس شبکه‌ی سلولی ۵G را در آمریکا به تعویق بیندازد. درخواست دو شرکت بزرگ هواپیماسازی در پی افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی تجهیزات حیاتی ایمنی پرواز صورت می‌گیرد. نسل بعدی اینترنت بی‌سیم، اگرچه سریع‌تر از نسل‌های قبلی است و مزایایی مانند تأخیر کمتر، اتصال بهتر و ارتباط آسان‌تر را به همراه دارد، اما هم‌اکنون یک آشفتگی سراسری برای صنعت هوانوردی ایجاد کرده است. حالا غول‌های سازنده‌ی هواپیما، بوئینگ و ایرباس نگرانی‌هایی را درباره‌ی فناوری جدید مطرح کرده‌اند. «دیوید کالهون» (David Calhoun) مدیرعامل بوئینگ و «جفری نیتل» (Jeffery Knittel) مدیرعامل ایرباس آمریکا، نامه‌ای مشترک به وزیر ترابری این کشور «پیت بودجج» (Pete Buttigieg) نوشتند و اعلام کردند که عرضه‌ی نزدیک ۵G در ۵ ژانویه (۱۵ دی) می‌تواند باعث ایجاد تداخلی شود که ممکن است بر توانایی هواپیماها و عملکرد ایمن آن‌ها اثر بگذارد. نگرانی آن‌ها درباره‌ی ارتفاع‌سنج‌های راداری است که خلبانان خطوط هوایی تجاری از آن برای فرود ایمن در شرایط دید کم استفاده می‌کنند. یک تحلیل ادعا می‌کند که تداخل ۵G می‌تواند صدها هزار پرواز در سال را تحت تأثیر قرار دهد و باعث تأخیر یا تغییر مسیر آن‌ها شود. مدیران عامل این شرکت‌ها اضافه کردند که تأثیرات اجازه دادن به ۵G برای استقرار «بسیار گسترده است و زمانی رخ می‌دهد که صنعت هوانوردی هنوز در حال مبارزه با شرایط ایجاد شده پس از بحران سلامت است.» پیشنهاد تازه مطرح شده‌ی آن‌ها خواستار محدود کردن قدرت انتقال شبکه‌ی ۵G در نزدیکی فرودگاه‌ها است و از دولت بایدن می‌خواهد با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای تصویب طرحی مشابه همکاری کند. گفتنی است چندی پیش اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) پرواز هواپیماها را در پی خطر تداخل با شبکه‌ی ۵G محدود کرد. در این بیانیه‌ی مشترک آمده است: «ما با مقامات هوانوردی، رهبران دولتی، خطوط هوایی و گروه‌های صنعتی برای اطمینان از ایمنی عملیاتی پیوسته‌ی هواپیماها در کل سیستم هوانوردی در سراسر جهان همکاری می‌کنیم.» اپراتورهای بزرگ مخابراتی مانند «ای‌تی‌اندتی» (AT&T) و «ورایزن» (Verizon) امیدوار بودند پس از دریافت مجوزهای میلیاردی در ماه فوریه، استفاده از شبکه‌ی سلولی ۵G را به‌طور رسمی در ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز کنند. آن‌ها چندین بار راه‌اندازی این شبکه را به تعویق انداختند و در ماه نوامبر از برنامه‌ی خود برای استقرار ۵G در ۵ ژانویه خبر دادند.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار خارجی
دعوت از بخش خصوصی استان‌ها برای حضور در نشست‌های B2B اکسپو دبی

دعوت از بخش خصوصی استان‌ها برای حضور در نشست‌های B2B اکسپو دبی

به گزارش هتل نیوز، " خشایار نیکزادفر " مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در گفت‌وگویی بیان کرد: «بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت اکسپو در راستای تعامل بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری و‌صنعتگران حوزه صنایع‌دستی ایران با افراد و شرکت‌های متناظرشان در حوزه‌های مرتبط در سایر کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای هدف از وظایف اولویت‌ داری‌‌ است که شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی بر خود واجب می‌داند و در دستور کار خود قرار داده است.» او تصریح کرد: «بر همین اساس مذاکراتی با مجری برگزارکننده صورت گرفت و در این راستا به توافقات نهایی رسیده‌ایم.» نیکزادفر با اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی، افزود: «جدولی برای نیازسنجی ‌بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری و‌ صنایع‌دستی طراحی شده که به ادارات کل استانی ابلاغ خواهد شد.» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: «ادارات کل استانی به نحو مقتضی موضوع امکان حضور فعالان حوزه‌های کردشگری و‌صنایع‌دستی در جلسات B۲B در محل نمایشگاه اکسپو را به اطلاع بخش‌ خصوصی رسانده و جدول مورد نظر که شامل رسته فعالیت، نام شرکت، نام کشور هدف برای مذاکره با شرکت متناظر و زمان پیشنهادی برای برگزاری جلسه  است، تکمیل و برای برنامه‌ریزی به مجری منتخب ابلاغ خواهند کرد.» او افزود: «مجری منتخب نیز نسبت به هماهنگی با شرکت‌های متناظر در کشورهای تعیین‌شده اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد کرد تا در موعد مقرر برای شرکت در جلسه در محل رویداد اکسپو حضور یابند.» نیکزادفر به اهمیت حضور بخش خصوصی در این رویداد بین‌المللی تاکید کرد و گفت: «این موقعیت فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری با بخش خصوصی کشورهای مورد هدف گردشگری و‌ صنایع‌دستی است و باید از آن‌ بهره‌برداری حداکثری شود.» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از بخش خصوصی فعال در حوزه‌های گردشگری و‌ صنایع‌دستی درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کل میراث‌فرهنگی استان خود مراجعه کنند.

ایجاد شده: 1/دی/1400       آخرین ویرایش: 1/دی/1400     اخبار داخلی
انتصاب اعضای شورای راهبردی موزه ملی

انتصاب اعضای شورای راهبردی موزه ملی

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، با حکم " علی دارابی " قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، " سیداحمد محیط‌طباطبایی " فارغ‌التحصیل کارشناسی باستان‌شناسی و  ارشد تاریخ  و معاون اسبق سازمان میراث‌فرهنگی وقت، " حسن کریمیان " استادتمام باستان‌شناسی و مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، " حسن خجسته " استادتمام دانشگاه، عضو هیئت امنای بنیاد فارابی و نایب‌رئيس سابق اتحاديه راديو و تلويزيون‌های آسيا و اقيانوسيه، " حجت‌الله ایوبی " دانشیار دانشگاه، دبیرکل کمیته ملی یونسکو و معاون اسبق سینمایی وزارت ارشاد، " پیام تیرانداز " فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت رسانه، مدرس دانشگاه و مدیرعامل خبرگزاری فارس، " موسی نجفی " استاد تمام دانشگاه و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی و " مجید زین‌العابدین " فارغ‌التحصیل علوم سیاسی و مدیر شبکه یک سیما به‌عنوان اعضای شورای راهبردی موزه ملی ایران منصوب شدند.  اعتلای عملکرد موزه بر پایه خردجمعی، تقویت همکاری و مشارکت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فکری و علمی صاحبنظران، ارتقا و توسعه نقش موزه در جامعه و دسترسی اجتماعی به آن و نیز ترویج و اشاعه ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی  بخشی از ماموریت اعضای شورای راهبردی موزه ملی ایران است.

ایجاد شده: 1/دی/1400       آخرین ویرایش: 1/دی/1400     اخبار داخلی
برنامه‌ریزی برای افزایش تبادل گردشگر میان  ایران و کشورهای همسایه

برنامه‌ریزی برای افزایش تبادل گردشگر میان ایران و کشورهای همسایه

به‌گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " حمد عبیدالله " معاون بازرگانی هواپیمایی «فلای دبی» از تجمیع ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی به منظور گسترش روابط گردشگری میان ایران با کشورهای همسایه خبر داد.  با توجه به اینکه خطوط هوایی «فلای دبی» با دارا بودن پروازهای کانکشن یا دارای نقطه اتصال از اهمیت قابل‌توجهی برای ارتباط کشورهای مختلف با ایران دارا است؛ از این رو معاون گردشگری پیرو تقاضای گردشگران ورودی از لاهور پاکستان، حیدرآباد هند، بحرین، کویت و عمان در نظر دارد ظرفیت‌های موجود از جمله شبکه فعال پروازی ایران و امارات را به خدمت بگیرد.  همچنین در این دیدار، حمد عبیدالله معاون بازرگانی هواپیمایی «فلای‌دبی» نیز پیرو اطلاعات اخذ شده از برگزاری همایش فعالان گردشگری ایران و عراق که ماه گذشته با هدف افزایش تبادلات گردشگری در شهر مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت رویداد مذکور، فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی کشورها را در توسعه روابط گردشگری موثر دانست.  همچنین او با تاکید بر اینکه هم‌اکنون تعداد ۳۰ پرواز به صورت هفتگی از طریق خطوط هوایی فلای‌دبی به ایران برقرار است و این ظرفیت تا آینده نزدیک به ۵۰ پرواز افزایش خواهد یافت، تکیه بر این ظرفیت را در هدایت گردشگران به سوی مقاصد گردشگری ایران موثر دانست.  حمد عبیدالله با اشاره به اینکه پروازهای فلای‌دبی به صورت هفتگی به شهرهای شیراز، بندرعباس، تهران، اصفهان و مشهد در حال انجام است؛ به بهره‌مندی از پروازهای دارای نقطه اتصال از پاکستان و عمان به ایران تاکید کرد و فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی این دو کشور را در برنامه‌ریزی و دستیابی به استراتژی‌های اجرایی دارای اهمیت خواند.

ایجاد شده: 29/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/دی/1400     اخبار داخلی
ایجاد رویکرد مذهبی در گردشگری شیراز ضروری است

ایجاد رویکرد مذهبی در گردشگری شیراز ضروری است

به گزارش هتل نیوز، " آیت‌الله لطف‌الله دژکام "  نماینده ولی‌فقیه در فارس شنبه ۲۷ آذر در مراسم اختتامیه دهه گردشگری مذهبی در شیراز با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا مقدمات سیر و گردشگری را فراهم کرده‌ایم؟ یکی از این ملزومات را ایمنی و امنیت برشمرد و گفت: ایمن بودن یعنی رفع مشکلاتی که ممکن است در مسیر گردشگری وجود داشته باشد.  او با تاکید بر اینکه دست‌اندرکاران امر گردشگری باید موانع ممکن را رفع کنند تا سیر و گردشگری مطلوب باشد، افزود: اگر کسی در این شهر از هر کوی برزنی به سمت حرم‌های مطهر می‌رود از هر جهت باید شرایط فراهم باشد، چرا که مردم علاقمند هستند و می‌خواهند، اما متاسفانه به دلیل یکسری معضلات نمی‌شود. نماینده ولی‌فقیه در فارس از اعضای شورای شهر، شهرداری و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بابت برگزاری آیین اختتامیه دهه گردشگری مذهبی قدردانی و اضافه کرد: انصافا نگاه عمیق و گسترده به مقوله گردشگری مذهبی کلید خورده است. به گفته آیت‌الله دژکام، در بحث گردشگری مذهبی ما می‌توانیم این مذهبی بودن را که بعد از گردشگری ذکر می‌کنیم به عنوان قید مکانی در نظر بگیریم و بگوییم گردشگری مذهبی به دنبال اینست که مکان‌های مذهبی را محور گردشگری قرار دهد و این کار خوب و شدنی است اما از یک سو می‌توانیم مذهبی بودن را به عنوان رویکرد گردشگری در نظر بگیریم نه تنها قید مکان و اگر این عبارت را به عنوان رویکرد در نظر گرفتیم مسئله متفاوت می‌شود. او خاطرنشان کرد: در رویکرد گردشگری مذهبی از مکان‌هایی که به طور خاص مکان مذهبی هم نیستند دیدن می‌کنیم اما با رویکرد مذهبی و این موضوع دیگری است که باید برای شهر شیراز به دنبال نهادینه شدن این رویکرد در بحث گردشگری باشیم. امام جمعه شیراز با اشاره به قابلیت‌های بالای گردشگری این کلانشهر، اظهار کرد: حیف است این همه امکانات و ظرفیت، ضایع شود. آیت‌الله دژکام دلیل زنده بودن نام آبش خاتون، پس از گذشت ۷۰۰ سال رویکرد مذهبی او دانست و گفت: دلیل زنده بودن نام آبش خاتون، این‌ست که موقوفه اولیه حرم مطهر شاهچراغ(ع) متعلق به او و جنبه وجه اللهی آن است، والا هزاران ملکه و دختر شاه در طول تاریخ بوده‌اند اما امروز اسمی از آنها نیست. او با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد اسم خود را باقی بگذارد باید این رویکرد را دنبال کند، گفت: نام این بانو ۷۰۰ سال باقی مانده به خاطر اینکه قرآن به حرم حضرت احمد بن موسی(ع) وقف کرده و در موزه فارس قرآن ایشان وجود دارد. نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین تاکید کرد که اگر قرار است رویکرد گردشگری مذهبی در شیراز عملیاتی شود باید در محله فلکه خاتون، قبر آبش خاتون به عنوان رویکرد مذهبی دیده شود. آیت‌الله دژکام خطاب به متولیان گردشگری گفت: در رویکرد مذهبی شما حتی می‌توانید ارگ کریم خان را هم به عنوان ظرفیت گردشگری مذهبی در نظر بگیرید چرا که این مکان تاریخی پیوند مذهبی دارد و صرفا یک مکان تاریخی نیست. او افزود: شیراز علاوه بر اینکه شهر مسلمانان است حرم سوم اهل بیت پیامبر (ع) در ایران است و این نیز علت مضاعف است برای اینکه رویکرد مذهبی را در گردشگری این شهر باید دنبال کنیم و در حین اینکه در مکان‌های تاریخی سیر می‌کنیم نگاه و رویکرد ما مذهبی باشد یا مسئله گردشگری سلامت که اگر با رویکرد مذهبی بخواهد انجام شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ و واقعیت این است که تمدن سازی اسلامی از همین جا آغاز می‌شود. امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما همانند دوره قبلی طالبان که حاکم کشور افغانستان بودند نیستیم که هر مکان تاریخی را خراب کردند بلکه ما می‌گوییم مکان‌های تاریخی با نگاه گردشگری مذهبی دیده شود، گفت: خدای متعال فرموده که سیر کنید و آثار تاریخی قوم ‌های مختلف را نگاه کنید و برای خود عبرت بگیرید و این به معنای گردشگری مذهبی است. آیت‌الله دژکام ادامه داد: متاسفانه تا چندی پیش به مکان‌های مذهبی شهر کم توجهی می‌شد و توانستیم این مشکل را حل کنیم و بنده امیدوار هستم ضمن همه کارهای لازمی که عزیزان در این خصوص انجام می‌دهند وارد گام بعدی شویم و قدم بعدی ما این است که رویکرد مذهبی را در بازدید از مکان‌های غیر مذهبی به کار ببریم. او خواستار ارائه آموزش‌های کاربردی در این زمینه شد و گفت: نتایج مطلوب حاصل از آموزش، موجب کی‌سود تا گردشگر با حقایق دینی ما در ضمن بازدید از باغ و بوستان و مکان‌های تاریخی آشنا شود. نماینده ولی‌فقیه در فارس خواستار تقویت رویکرد مذهبی در گردشگری مذهبی و تربیت تور لیدرهای مناسب و فضاسازی که در هتل‌ها و امثال آن به نفع گردشگری با رویکرد مذهبی انجام می‌شود، شد. آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تفکر و تمدن غربی معاصر تشنه همین رویکرد است، گفت: باید در این مورد زمینه سازی کنیم و امید است محدودیت‌های کرونایی کمتر شود.  امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد روال تمدن سازی که رهبر معظم انقلاب فرمودند شروع شده و در نسل جوان ما نوع نگاه بسیار عمیق است.

ایجاد شده: 27/آذر/1400       آخرین ویرایش: 27/آذر/1400     اخبار داخلی
امیدوار به فعال‌تر شدن گردشگری پس از کرونا هستیم

امیدوار به فعال‌تر شدن گردشگری پس از کرونا هستیم

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در این شورا به ظرفیت‌های گردشگری یزد اشاره کرد و افزود: «اقداماتی برای استفاده از این ظرفیت انجام شده اما متناسب با ظرفیت‌های استان نبوده و امیدواریم با پایان کرونا زمینه برای فعال‌تر شدن بخش گردشگری فراهم شود.» او با بیان اینکه بخش خصوصی در استان یزد در سطح بالایی فعال است، تصریح کرد: «مردم یزد در بخش‌های مختلف اقتصادی مشارکت خوبی دارند که جای قدردانی دارد و مسئولان باید قدر این همکاری و مشارکت را بدانند.» رئیس جمهوری به احیای هزار هکتار بافت تاریخی یزد هم اشاره و خاطرنشان کرد: «پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از این طرح با پرداخت تسهیلات، پیشنهاد خوبی است که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز باید آن را مدنظر قرار دهد.» رئیس جمهوری همچنین در نشست خبری با خبرنگاران نیز با اشاره به ظرفیت‌های یزد در عرصه گردشگری تاریخی، فرهنگی و سلامت افزود: «در یزد زیرساخت‌های خوبی از جمله در حوزه گردشگری ایجاد شده که لازم است این زیرساخت‌ها کامل شود و بخشی از بازدید امروز من هم برای توسعه گردشگری بود.» آیت‌الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های یزد برای بهره‌مندی از اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن و اقتصاد کشاورزی گفت: «کارهای خوبی در عرصه‌های مختلف انجام شده اما با توجه به ظرفیت‌ها، جا دارد کار بیشتری صورت گیرد.»

ایجاد شده: 27/آذر/1400       آخرین ویرایش: 27/آذر/1400     اخبار داخلی
تحویل آخرین هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس به امارات

تحویل آخرین هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس به امارات

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ با تحویل آخرین هواپیمای ایرباس A380 ساخته شده به خطوط هوایی امارات، خط تولید این غول آسمان‌ها به پایان راه رسید.آخرین هواپیمای «ایرباس ای۳۸۰» (Airbus A380) هم به هواپیمایی امارات به‌عنوان اصلی‌ترین مشتری آن تحویل داده شد و بدین ترتیب تولید این هواپیمای پهن‌پیکر متوقف شد. پایان دوره‌ای برای این هواپیمای سوپرجامبو که زمانی به‌عنوان آینده‌ی هوانوردی مطرح می‌شد تا سرانجام خطوط هوایی برای استفاده از هواپیماهای کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر آن را کنار گذاشتند. آخرین نسخه از این هواپیمای عظیم دو طبقه که شمار هواپیماهای A380 تولید شده را به ۲۵۱ می‌رساند، با رجیستر A6-EVS روز پنج‌شنبه وارد لندن شد و به‌زودی در ناوگان هواپیمایی «امارات» (Emirates) فعالیت خواهد کرد. در حالی که A380 مورد علاقه‌ی بسیاری از خلبانان و مسافران است، اما دوران آن از سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است، زمانی که ایرباس اعلام کرد قصد دارد تولید آن را با توجه به تقاضای ناامیدکننده برای هواپیمای پرچم‌دار خود متوقف کند. با این وجود، دوران این غول آسمان، به‌طور کامل پایان نیافته است و آخرین A380 اکنون صدوبیست‌وسومین فروند از این نوع هواپیما در ناوگان امارات است. دیگر خطوط هوایی هم مانند «بریتیش ایرویز» (British Airways) و «سنگاپور ایرلاینز» (Singapore Airlines) همچنان این پرنده را در ناوگان فعال خود دارند. A380 بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری تولید انبوه است که تا کنون ساخته شده است. ابعاد عظیم آن می‌تواند تا ۸۵۳ مسافر را در محیط جادار خود جای دهد و تجربه‌ی آرام در هنگام پرواز، ازجمله دلایل محبوبیت آن بین مسافران است. با این وجود، این هواپیما هرگز آن‌طور که ایرباس امیدوار بود، مورد بهره‌برداری خطوط هوایی قرار نگرفت. A380 معمولا فقط در مسیرهای طولانی قابل استفاده است. همچنین نسبت به مدل‌های مدرن‌تر و کوچک‌تر، کم‌تر دوستدار محیط زیست است. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، تأثیر همه‌گیری بر صنعت هوانوردی باعث شد که بیشتر ناوگان A380 جهان زمین‌گیر شوند. تصمیم «لوفت‌هانزا» (Lufthansa) برای توقف پرواز A380 خود، باعث شد تا این خط هواپیمایی ناوگان سوپرجامبو جت‌های خود را برای همیشه بازنشسته کند، در همین حال «ایرفرانس» (AirFrance) هم آخرین A380 خود را بازنشسته کرد. هرچند به‌نظر می‌رسد که خطوط هوایی محبوبیت پایدار A380 را درک می‌کنند و به همین دلیل به آرامی پس از کنترل همه‌گیری کرونا، به برنامه‌های پرواز برخی از شرکت‌های هواپیمایی بازگردانده شده است. آن‌طور که «سیوا گووینداسامی» (Siva Govindasamy) رئیس امور جهانی خطوط هوایی سنگاپور هنگام اعلام برنامه‌های این شرکت در ماه‌های گذشته گفت: «برخی افراد فقط A380 را برای پرواز رزرو می‌کنند.» و در حالی که ایرباس دیگر سوپرجامبو نمی‌سازد و حتی امارات هم نخستین هواپیمای A380 خود را بازنشسته کرده است، مسافران در سال‌های آینده همچنان می‌توانند از تجربه‌ی سفر با A380 لذت ببرند. پس از تحویل هواپیمای جدید به امارات در لندن، «تیم کلارک» (Tim Clark) رئیس این خط هوایی اعلام کرد که A380 ستون حیاتی برنامه‌های پروازی شبکه‌ی هوایی این شرکت است و محصول شاخص امارات برای سال‌های آینده باقی خواهد ماند.

ایجاد شده: 27/آذر/1400       آخرین ویرایش: 4/دی/1400     اخبار خارجی
لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، آغاز موج پنجم کرونا در جهان و شیوع گونه «امیکرون»، آلمان را بر آن داشت تا برای سومین سال متوالی، برگزاری مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان را لغو و آن را به یک رویداد مجازی محدود کند. مسؤولان نمایشگاه برلین در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که "نمایشگاه گردشگری ITB را همسو با آخرین تحولات تنظیم می‌کنند و از آن‌جا که تحولات پیرامون همه‌گیری ویروس کرونا مانع از برنامه‌ریزی قابل اعتماد برای یک رویداد بزرگ حضوری می‌شود، نسخه حضوری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ طبق برنامه‌ریزی اولیه برگزار نخواهد شد و "مس برلین" با توجه به آخرین دستورالعمل همه‌گیری ویروس کرونا، نمی‌تواند به غرفه‌داران و شرکای خود اطمینان لازم را برای برگزاری حضوری در ماه مارس بدهد، بنابراین نسخه مجازی این نمایشگاه در یک پلتفرم آن‌لاین برای سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد. وضعیت کنونی پیرامون همه‌گیری و همچنین تشدید دوباره محدودیت‌های مسافرتی و تجمع‌ها، مس برلین را وادار به این اقدام کرد. البته امکان به تعویق انداختن ITB برلین تا تابستان بررسی شده، اما با توجه به این آن‌که تابستان فصل سفر است، این تصمیم منتفی شد.  مسؤولان نمایشگاه ITB برلین در اطلاعیه‌ای مجزا ابراز امیدواری کرده‌اند هشتم مارس سال ۲۰۲۳ این نمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود. نمایشگاه گردشگری آلمان که به عنوان بورس گردشگری جهان شناخته می‌شود، از سال ۲۰۲۰ به صورت حضوری برگزار نشده است و فقط نسخه مجازی آن برای چند روز محدود در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. تا پیش از این، حدود ۱۸۰ کشور از جمله ایران در این نمایشگاه حضور پیوسته داشته‌اند. این نمایشگاه از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۱۹ میلادی پیوسته برگزار شده است. یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین، تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در نیم قرن سابقه، اقدامی بی‌سابقه دانسته بود.

ایجاد شده: 26/آذر/1400       آخرین ویرایش: 26/آذر/1400     اخبار خارجی
قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، از زمانی که به یاد داریم، هتل‌ها همواره وجود داشته‌اند، اما منشأ این بخش اصلی صنعت گردشگری به چه زمانی بر می‌گردد؟ اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد تعجب‌آور باشد اما سه هتل قدیمی جهان در ژاپن واقع شده‌اند و صدها سال است که فعالیت می‌کنند. سایت Tourism Review فهرست ۱۰ هتل قدیمی را معرفی می‌کند که در آن هر کشور تنها حق معرفی یک هتل قدیمی را دارد. هتل "کاوُو دو کوربیو" فرانسه - سال ۱۵۲۸ میلادی این هتل که در قلب استراسبورگ فرانسه و در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که از ابتدای قرن شانزدهم در حال فعالیت بوده است. هتلی کهیکی از زیباترین مجموعه‌های معماری دوره رنسانس را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این هتل دارای ۶۳ اتاق مجلل است که بسیار راحت بوده و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای مهمانان فراهم می‌کند. هتل "داس رِیز گاتولیکالس" - سال ۱۴۹۹ میلادی این هتل ابتدا به عنوان یک بیمارستان سلطنتی برای پذیرایی و اقامت زائرانی که به کلیسای سانتیاگو دِ کامپوستلا سفر می‌کردند، ساخته شد. امروزه نیز همچنان پذیرای بازدیدکنندگان از تمام نقاط جهان بوده و بیش از ۱۰۰ اتاق دارد. این هتل مجلل در قلب یکی از مهم‌ترین شهرهای اسپانیا قرار دارد. هتل "دامیر" بلژیک- سال ۱۳۹۸ میلادی این هتل که در میدان "گرت مارک" در "کورتریک" واقع شده، دارای تاریخچه چشمگیری است و قدمت آن به قرن چهاردهم برمی‌گردد. امروزه این هتل ۶۵ اتاق مجلل دارد و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هتل "د دراک" هلند- سال ۱۳۹۷ میلادی این هتل که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شد، در مرکز تاریخی "برخن اپ زوم" قرار دارد و قدیمی‌ترین هتل هلند محسوب می‌شود. یک آتش سوزی عظیم، بناهای این شهر را در همان سال از بین برد، اما هتل یادشده در حال حاضر دارای ۶۲ اتاق مجلل بسیار راحت است. هتل "زوم روتن بائرن" آلمان- سال ۱۳۸۷ میلادی تاریخچه این هتل که به عنوان قدیمی‌ترین هتل آلمان شناخته می‌شود، به سال ۱۳۸۷ برمی‌گردد. این مهمانسرا که سال‌ها مرکز اجتماع شهر فرایبورگ بوده، امروزه دارای ۲۵ اتاق و ۲۰ کارمند است و با جذابیت تاریخی خود می‌خواهد نظر عموم افراد را به سوی خود جلب کند. هتل "گاستوف لوون لیختن" اشتاین - سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل از سال ۱۳۸۰ خدمات خود را در صنعت هتلداری ارائه می‌دهد و قدیمی‌ترین هتل کشور آلمان محسوب می‌شود. این هتل دارای اتاق‌هایی بسیار امروزی و شیک است و رویدادها و کنفرانس‌ها را پوشش می‌دهد، همچنین برای مهمانان خود تجربه‌ای از غذاهای بی نظیر را فراهم می‌کند. هتل "گاستاگویرت" اتریش- سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل در منطقه سالزبورگ اتریش بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. در حال حاضر این هتل خدمات اقامتی خوبی را به مهمانان ارائه می‌دهد و لقب ارائه بهترین خدمات و امکانات سمینارها و جلسات را در کشور به خود اختصاص می‌دهد. هتل "اینترلاکن" سوئیس- سال ۱۳۲۳ میلادی هتل اینترلاکن در سوئیس نیز یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که در سال ۱۳۲۳ افتتاح شد و در ابتدا قرار بود مهمانسرای بازدیدکنندگان صومعه محلی باشد. امروزه این در قلب سوئیس دارای ۵۵ اتاق بود و سازماندهی رویدادها را بر عهده دارد. هتل "اَلتِ گاست" ایتالیا- سال ۱۱۴۲ میلادی این هتل از قرن سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است. محل این هتل به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق ارتباطی بین امپراتوری مقدس روم و ایتالیا بوده است. امروزه این هتل تعداد زیادی از اتاق‌ها و آپارتمان‌ها را برای یک اقامت بی‌دغدغه به مهمانان ارائه می‌دهد. هتل اولد بل بریتانیا سال - ۱۱۳۵ میلادی هتل اولد بل، واقع در شهر کوچک هرلی در انگلستان، برای اولین بار تقریباً ۹۰۰ سال پیش در سال ۱۱۳۵ افتتاح شد. در ابتدا این هتل به عنوان مهمانخانه برای بازدیدکنندگان از معبد بندیکتین خدمات ارائه می‌داد، اما در طول زمان، وقتی وینستون چرچیل و دوایت دی. آیزنهاور در طول جنگ جهانی دوم در آنجا اقامت کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه این هتل ۴۸ اتاق دارد که تجربه‌ای تاریخی، بی‌نظیر و فراموش نشدنی را برای مهمانان فراهم می‌کند.

ایجاد شده: 25/آذر/1400       آخرین ویرایش: 25/آذر/1400     اخبار خارجی
مشهد باید شهر فرودگاهی داشته باشد

مشهد باید شهر فرودگاهی داشته باشد

به گزارش هتل نیوز، " سیدعبدالله ارجائی " شهردار مشهد گفت: به دلیل آلودگی هوای ناشی از صعود و فرود هواپیماها که از روی شهر انجام می‌ شود دچار مشکل هستیم بنابراین شهر فرودگاهی باید در این کلانشهر ایجاد شود. سیدعبدالله ارجائی امروز در نشست شورای معاونان شهرداری مشهد افزود: هر هواپیما به اندازه ۴۰۰خودرو فرسوده، آلایندگی ایجاد می‌کند، این در حالی است که در بیشتر شهرها فرودگاه به اندازه مشهد نزدیک شهر نیست. وی ادامه داد: در کنار فرودگاه ایستگاه راه آهن را نیز داریم که شهر را به دو بخش تقسیم کرده و این امر باعث توسعه نامتوازن شهر شده است، همچنین مشهد یک میدان بار مرکزی مناسب ندارد لذا نیازمند یک میدان بار مرکزی هستیم. شهردار مشهد گفت: نمایشگاه بین‌ المللی نیز بهترین اراضی با بهترین کاربری‌ ها را تصاحب کرده‌ است و بهره‌ وری کافی را ندارد و اگر این زمین را اجاره بدهیم درآمد بیشتری نصیب شهرداری خواهد شد. وی افزود: به یک شهرک فرودگاهی و بندر خشک با حداقل هزار هکتار زمین نیاز است تا بتوان فرودگاه، راه آهن، نمایشگاه و میدان بار مرکزی شهر را به آنجا منتقل کرد. ارجائی ادامه داد: برای ایجاد شهرک فرودگاهی یا بندرخشک کنسرسیوم بانکی تشکیل شده، بانکها نیز از این پیشنهاد استقبال کرده‌ اند و آماده مدیریت کار هستند. وی گفت: ساماندهی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر مشهد نیز به عنوان کارویژه دنبال می‌ شود و جلساتی نیز با امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی برای گرفتن تصمیم مناسب در این زمینه برگزار شده‌ است. شهردار مشهد افزود: کارگروه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی نیز باید تاکنون تشکیل می‌شد که این اقدام صورت نگرفته و تا ۱۰روز آینده این کارگروه باید تشکیل شود. وی ادامه داد: طراحی و ایجاد الگوی زیست رضوی بر مبنای سه گانه خادم، زائر و مجاور و طراحی ایجاد الگوی شهر تراز انقلاب اسلامی هم از دیگر اقدامات ویژه مدیریت شهری می‌باشد که یک الگوی مترقی در سبک زندگی رضوی است. شهردار مشهد ادامه داد: هوشمند سازی فعالیت‌ها ثمرات بسیار از جمله شفافیت در کار دارد و در کنار آن بوروکراسی را کاهش خواهد داد، برهمین اساس شهرداری منطقه ۱۱ مشهد باید تا پایان سال هوشمند شود و سایر مناطق نیز به سرعت درسال آینده هوشمند گردند. وی در خصوص بودجه سال آینده شهرداری نیز گفت: بودجه ۱۴۰۱ که اولین بودجه در این دوره خواهد بود، نشان دهنده سیاست ها و آینه تمام نمای مدل فکری مدیریت شهری دوره ششم است. ارجائی افزود: ۳۰درصد کل بودجه سال آینده شهرداری به حاشیه شهر اختصاص داده می‌شود که این اقدام بی نظیر است.

ایجاد شده: 25/آذر/1400       آخرین ویرایش: 25/آذر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...