به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته هتلها به طور کلی تعطیل بود و شرایط خوبی بر آنها حاکم نبود، اظهار کرد: در چند روز ابتدایی نوروز امسال هم پذیرش مسافر حدود ۴۰ درصد ظرفیت هتلها بود و پس از آن با اوجگیری کرونا به حدود ۱۲ درصد کاهش یافت که این وضعیت شرایط بحرانی و اسفناکی را برای هتلداران به وجود آورد. وی افزود: در شرایطی که دلیل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا رعایت نشدن پروتکلها، انجام دید و بازدیدها و خریدهای شب عید بوده است اما تبلیغات، سفر را عامل این معضل معرفی میکند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه علاوه بر شیوع کرونا، وضعیت نامناسب اقتصادی مردم هم دلیل دیگری برای کاهش مسافرتها است، یادآور شد: در این شرایط، سفر در جایگاه آخر سبد هزینههای یک خانوار قرار دارد که معمولاً بعد از تأمین مخارج دیگر به آن توجه میشود. بیگی تصریح کرد: در حالی این وضعیت برای هتلداران به وجود آمده است که این گروه از فعالان صنعت گردشگری خواستار افزایش درآمد نیستند و فقط دنبال تأمین هزینههای جاری و حفظ موجودیت و بقای خود هستند، اما با وجود شرایط پیش آمده هرچه میگذرد هزینهها افزونتر و درآمد هتلداران کمتر میشود. وی گفت: در برابر خسارات وارد آمده، از این گروه از فعالان صنعت گردشگری حمایت نمیشود، البته مهلت برای بازپرداخت برخی تسهیلات و ارائه تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به برخی هتلداران انجام شده، اما بازپرداخت همین تسهیلات نیز بر معضلات آنان افزوده است. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش مسافرتها در یک سال اخیر، ۱۵ هتل و مهمانخانه سنتی در اصفهان تعطیل شده و تعداد دیگری هم در آستانه تعطیلی قرار دارد، لذا ادامه این شرایط ضرر غیرقابل جبرانی بر صنعت گردشگری استان و کشور وارد میکند.
ایجاد شده: 22/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " حرمتالله رفیعی" رییس هیاتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با استناد به آمار فروش بلیت پرواز، قطار، تور و اقامتگاه تخمین میزند سفرهای داخلی در نوروز ۱۴۰۰ تا حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. هرچند به گفته او، در برخی مناطق مثل کیش، ضریب اشغال اقامتگاهها به ۷۰ درصد رسید و در مقابل شهرهایی مثل مشهد بیشتر هتلها بدون مسافر و تعطیل ماندند و ضریب اشغال هتلهای این شهر میانگین ۲۰ درصد بود. رفیعی درباره کاهش سفرهای خارجی نیز گفت: وضعیت اقتصادی بههمریخته مردم و افزایش هزینه سفرهای خارجی و از طرفی تناقض درباره سفر و استرداد هزینهها در صورت لغو شدن پروازها باعث شد مردم کمتر سفر بروند و فکر میکنیم تا ۸۵ درصد ریزش سفرهای خارجی را در مقایسه با سال ۹۸ تجربه کرده باشیم. نوروز ۹۹ که مرزها بسته و پروازها تعلیق شده بود و سفری انجام نشد، بنابراین معیار مناسبی برای قیاس نیست. او اضافه کرد: توان اقتصادی مردم پایین آمده، از طرفی نرخ ارز بالا رفته است، اگر مردم تا چند سال پیش ترکیه را با پنج شش میلیون تومان میرفتند حالا باید نفری ۲۵ میلیون تومان بدهند. او در ادامه گفت: استقبال از تورها و سفرهای خارجی در نوروز ۱۴۰۰ بسیار پایین بود، به طوری که بیشتر پروازهای مسیر پرسفری مثل ترکیه نیمهخالی انجام شد. برای مسیر ترکیه ۲۰۰ هواپیما در هفته مجوز پرواز دارند که معمولا در تعطیلات نوروز برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ پرواز اضافه دیگر، دو کشور مجوز صادر میکردند، اما امسال نه تنها آن مجوزهای اضافه صادر نشد که تعداد پروازهای روزانه از ۲۸ به ۵ پرواز رسید. بسیاری از آژانسهای مسافرتی برخلاف تصورشان باز هم متحمل ضرر و زیان شدند. رفیعی همچنین گفت: یک ماه مانده به تعطیلات نوروز نامهای از معاون گردشگری منتشر شد مبنی بر اینکه هزینه تورها و سفرهای خارجی و داخلی در صورت لغو به خاطر شرایط کرونا پس داده نشود که بعد آن را تکذیب کردند و گفتند خرید خدمات سفر تا سه ماه ضمانت شود تا درصورت لغو پرواز یا بسته شدن راه، هزینه مسافر سوخت نشود. همین تناقض در مسافران بیاعتمادی ایجاد کرد که در ریزش سفرها بیتاثیر نبود. او مدیریت سفرهای نوروزی را دچار نوعی لجامگسیختگی و از همگسستگی دانست و افزود: تا پیش از تعطیلات، اظهارات متناقض مردم را سرگردان کرده بود. مدیریت سفر هم بسیار ضعیف بود. در طول تعطیلات مدام پیام میدادند که سفر نروید و هر روز تغییر رنگ چند شهر را اعلام میکردند و ۷۲ ساعت برای ترک فوری آن مناطق ضربالاجل میدادند. در ستاد ملی کرونا یک قانون تصویب میکردند بعد خلاف آن عمل میشد. با پایان یافتن تعطیلات هم مردم مقصر شناخته شدند. رییس هیاتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به اتهاماتی که متوجه صنعت گردشگری شده با توجه به وخیمتر شدن اوضاع کرونا در کشور، اظهار کرد: اگر مراکز گردشگری آلوده هستند و عامل آلوده شدن مسافران به کرونا بودهاند وزارت بهداشت گزارش دهد. تمام پروتکلهای بهداشتی در اماکن گردشگری رعایت میشود، وگرنه حتما وزارت بهداشت مثل رستورانها و یا سایر مراکز از آنها نام میبرد. بهتر است وزارت بهداشت مراکز درمانی را در حاشیه امنیت نگه دارد که مردم برای پیگیری امور درمانی از حضور در آنها دچار واهمه هستند. او افزود: اگر وزیر بهداشت نگران انتقال ویروس جهشیافته از ترکیه به ایران است، آمار دقیق ارائه دهد که این تعداد مسافر از ترکیه مبتلا شدهاند. چرا با مستندات و منطق با مردم صحبت نمیشود؟ متاسفانه ما فقط آمارسازی بلدیم، مثلا در زمان محمدشریف ملکزاده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که جمعیت کشور ۸۰ میلیون نفر بود و ۵۰ درصد این جمعیت هم اصلا سفر نمیرفت، آمار میدادند در نوروز ۱۲۰ میلیون نفر گردشگر داشتهایم. حالا هم که ویروس کرونا است، از این طرف بوم افتادهاند و آمار میدهند یک میلیون نفر سفر رفتهاند. این آمارها کجا ثبت شده است که حتی ما به عنوان دستاندرکار گردشگری به آن دسترسی نداریم، آیا سایر دوائر نظارتی به این آمارها دسترسی دارند؟ ما را قانع کنید، مستندات ارائه دهید و سلیقهای حرف نزنید.
ایجاد شده: 22/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " حرمت الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: تاکنون هیچ بخشنامه و دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده است. وی درباره مصوبه ممنوعیت برگزاری تورهای خارجی مقصد کشور ترکیه افزود: بر اساس مصوبه برگزاری تورهای گردشگری کشور ترکیه ممنوع است این مصوبه در حالی است که هیچ کدام از پروازها به مقصد ترکیه لغو نشده و این مصوبه تنها مربوط به تورهای گردشگری است. آقای رفیعی تصریح کرد: چطور ممکن است پرواز و سفر انجام شود، اما تور برگزار نشود هر پرواز و هر مسافری که به مقصد ترکیه میرود مرکز اقامت و هتل میخواهد پس از کجا میتوان تشخیص داد که گردشگر است یا خیر. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری از مصوبه وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: یک وزارتخانه غیر مرتبط مصوبهای را اعلام کرده است که در اصل باید این مصوبه توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ میشد. آقای رفیعی افزود: متأسفانه در هیچکدام از مصوبات ستاد ملی کرونا از دیدگاهها و نظرات بخش خصوصی کمکی گرفته نشده است. وی ادامه داد: چگونه ممکن است که با ممنوعیت تورهای گردشگری به مقصد ترکیه با وجود باز بودن پروازها انتظار داشت که شیوع بیماری از این مسیر کنترل شود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی هیچ مصوبهای مبنی بر ممنوعیت سفر به انجمن و مسؤولان مرتبط با گردشگری ابلاغ نشد. آقای رفیعی گفت: معتقدم چنان چه سفر در سبد گردشگری با رعایت دستورالعملها و نظارت حوزه گردشگری انجام شود نقشی در شیوع بیماری ندارد چنان که شاهدیم شهرهایی قرمز شد که هیچکدام مقاصد گردشگری نبود و بسیاری از شهرهای استانهای شمالی که مقصد گردشگری نبود امروز درگیر شیوع کرونا است. وی افزود: مصوبه اخیر وزارت کشور در خصوص ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه سبب سردرگمی مردم و دفاتر خدماتی شده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری گفت: تا زمانی که پروازها به مقصد کشور ترکیه انجام میشود نمیتوان از کشور مورد نظر انتظار داشت که پول دفاتر و گردشگران را بازگرداند. آقای رفیعی تصریح کرد: دفاتر خدماتی هتلها و مراکز اقامتی را برای گردشگران رزرو کرده اند و تا زمانی که پروازها به مقصد این کشور برگزار میشود و مصوبه روشن و دقیقی مبنی بر ممنوعیت کامل پروازها صادر نشود پس گرفتن پول از هتلها و مراکز اقامتی ترکیه مقدور نیست. وی ادامه داد: هم اکنون پول مردم سرگردان است چطور ممکن است که به دفاتر گردشگری اعلام کنند بلیت برای تور نفروشند، اما برای سفر به ترکیه بلیت هواپیما بفروشند این سردرگمی سبب میشود تا مانند سال گذشته مبالغ سنگین مردم تا مدتها پرداخت نشود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: مصوبه ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه غیر کارشناسی است چطور میشود که پرواز به مقصد ترکیه انجام شود، اما تور برگزار نشود شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به دفاتر گردشگری میگویند پروازها انجام میشود پس دلیلی ندارد که پول بلیت را برگردانیم بنابراین پول را نمیدهند. آقای رفیعی گفت: در مصوبه باید تمام جوانب را در نظر گرفت اگر گردشگری عامل شیوع کرونا است باید تمام مسیرهای سفر را ببندید. وی افزود: دفاتر خدماتی در کشور ترکیه هتل رزرو کردیم بلیت پرواز با هواپیمایی ترکیه را گرفتیم بدون بستن مرز هوایی بازپس گیری پول و هزینه گردشگران و دفاتر خدماتی امکان پذیر نیست. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: از تمام گردشگران طبق دستورالعملهای بهداشتی آزمایشهای پی سی آر برای تشخیص بیماری کرونا در خروج و ورود به کشور ترکیه انجام شده است. آقای رفیعی گفت: قبول داریم که رفت و آمدها به هر حال باعث شیوع بیماری میشود، اما امروز شاهدیم که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته مگر تهران مقصد گردشگری است. وی تصریح کرد: تا پیش از تعطیلات نوروز در بازارها و مراکز خرید شاهد حضور و حجم زیادی از مردم بودیم بنابراین میتوان نتیجه گرفت آنچه که امروز در تهران شاهدیم نتیجه اتفاقات پیش از تعطیلات است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: به هر صورت منافع ملی و منافع مردم بر هر چیز اولویت دارد و چنان چه در مصوبات ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر در نظر باشد حتما باید رعایت میکنیم.
ایجاد شده: 19/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، ۱۵ سال پیش به منظور آسان سازی سفر برای اقشار مختلف جامعه؛ طرح سفر کارت ملی مطرح شد. طرحی که قرار بود مسئولیت اجرایی آن از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی وقت به شرکت ایرانگردی و جهانگردی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی وقت واگذار شود و با مشخص کردن هتلها و مراکز گردشگری، کارکنان دولت از پولی که در آن به جای هزینه رفاه واریز شده بود، در این مراکز استفاده کنند. ولی بارها و بارها این طرح به مشکل برخورد کرد. گاهی اعلام کردند که دستگاههای پذیرنده در مراکز مربوطه به درستی عمل نمیکند و این کارتها را نمیپذیرند و گاهی هم بیان شد که کارکنان، پول این کارت را خرج هزینههای دیگر غیر از سفر میکنند. تغییرات متعددی نیز در کارکرد این کارت به وجود آمد اما هر بار این طرح نتوانست به درستی اجرا شود. در همه این تغییرات نیز اعلام میشد که نواقص آن برطرف شده است. هم اکنون شرکت ایرانگردی و جهانگردی به دارندگان سفر کارت ملی اعلام میکند که این کارتها غیرفعال شده است و این شرکت مسئولیتی بابت آن ندارد. وام ۲۰ میلیونی با خرید هر آنچه به سفر مربوط میشد مسئولیت سفرکارت ها در واقع به کانون اتومبیلرانی و جهانگردی سپرده شد این کانون سال گذشته اعلام کرد وام ۲۰ میلیون تومانی برای اجرای سفر در اختیار متقاضیان قرار میدهد. طبق تعریف کانون، «سفرکارت» نوعی وام قرضالحسنه محسوب میشود که دارندگان آن میتوانند ظرف ۱۵۰ روز (پنج ماه) تا سقف ۲۰ میلیون تومان از مزایایِ سفرکارت و امکانات تأسیسات رسمی گردشگری که تمام پروتکلهای بهداشتی را رعایت میکنند، بهرهمند شوند و با یک ماه تنفس، در ۱۸ ماه نسبت به بازپرداخت آن با سود چهار درصد اقدام کنند. اما حالا هادی سجادی راد مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به خبرنگار مهر میگوید: این طرح را با ملاحظاتی اجرایی میکنیم. به این دلیل که نمیدانیم تکلیف سفرها در دوران کرونا چیست. ما خواستیم بیشتر از این کارت در حال حاضر در حوزه صنایع دستی استفاده شود تا کمکی به هنرمندان صنایع دستی نیز شده باشد. به این صورت که از این کارت در مکانهای فروش صنایع دستی که دستگاه پذیرنده دارند تا سقف ۲۰ میلیون تومان خرید کنند. در واقع در این کارتها پولی نیست ولی متقاضیان میتوانند با اعتبار خرید کنند. مشکل کد مکنا برای تسهیلات خرید صنایع دستی وی با بیان اینکه خرید صنایع دستی نیز یکی از اجزای سفر است ادامه داد: وزارتخانهها و مراکز پذیرنده در این ارتباط تفاهمنامه با کانون امضا کردهاند اما به مشکل بانکی کد مکنا برخورد کردیم. برخی از وزارتخانهها میخواستند برای کارمندان خود این وام را شارژ کنند اما متوجه شدند که ۹۰ درصد آنها کد مکنای فعال دارند. سجادی راد با بیان اینکه طبق شرایط کد مکنا کسانی که تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام گرفته باشند برایشان کد مکنا فعال میشود و امکان گرفتن وام دیگری را تا زمان تسویه حساب ندارند گفت: اکنون با بانک مرکزی درحال مذاکره هستیم تا یا تسهیلات از شمول کد مکنا خارج شود و یا اینکه سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان بیشتر شود. در این صورت میتوان از سفر کارت در حوزه خرید صنایع دستی استفاده کرد. سفر کارت ملی با هدف آسان سازی و ارزان سازی سفر ایجاد شده بود کارتی که اکنون پس از گذشت ۱۵ سال متولیان آن را به این نتیجه رسانده که از آن در حوزه صنایع دستی استفاده شود اما بازهم این طرح با مشکل مواجه شده و در حال حاضر دیگر سفر کارت معنایی ندارد.
ایجاد شده: 18/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتلهای کپسولی به ایران میگذرد، اما از آنها نه در فرودگاهها اثری دیده میشود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی میگوید: هتلهای کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شدهاند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسولها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استانهای مختلف کشور بهعنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتلهای کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راهاندازی شود تا بهعنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاهمدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علیاصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتلها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپها خواهد شد و بهعنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه میتواند در اماکنی مانند کمپهای مختلف، فرودگاهها، پایانههای مسافربری، راهآهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتلهای کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همهگیری ویروس کرونا دچار چالشهای اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهرهمند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتلها معتقدند بودند استفاده از این کپسولها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آنچه در مراسم رونمایی این کپسولها اعلام شد تولید پنجهزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونههای وارداتی و استقرار آنها در بیش از ۸۰ نقطه شناساییشده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتلهای کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آنها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبهای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتلها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتلهای کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای اینکه هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتلهای کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آنها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسولهای واردشده و خط تولید داخلی وعده دادهشده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتلهای کپسولی اطلاعات زیادی نمیدهد؛ فقط در گفتوگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده میکند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آنقدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشتهای ما با جامعه هدف فرودگاهها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادیراد ـ مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسولهای واردشده به ایسنا میگوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتلهای کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپهای کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون میبیند و توضیح میدهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاهها، نمونهای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاهها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسولها در معرض دید آنها قرار میگرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاهها کار را دیدهاند و بسیار مشتاقاند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آنها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت میکند. او یادآوری میکند: نگاهمان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گرانقیمت نبوده است. از روز اول هم گفتهایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزانقیمت وجود دارد. سجادیراد اضافه میکند: وقتی میخواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوبهای اقتصادی پروژه متفاوت میشود. مثلا در طرح توجیهی هتلهای کپسولی، هزینهای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرفکننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا میکرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنجهزار تومان به ازای هر ساعت اقامت میرسید.او درباره اینکه چرا با وجود بروکراسی فرودگاهها، این پروژه ـ همانطور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، میگوید: ما با بیمارستانها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود اینکه در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی میتوانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخشها مواجه شدیم. سجادیراد تاکید میکند: نگاه ما تسهیلگرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفتهایم. هدف این است باگهایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاههای دیگر اگر پروژهای سودآوری داشته باشد وارد آن میشوند. دغدغه خدماتدهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی میکنند.او ادامه میدهد: دغدغه خدماتدهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویسها در فرودگاهها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستانها اذعان میکردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درختها همراهان بیمار را پیدا و از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را میبندند صبح میبینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شدهاند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت میکنیم میگویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل میشویم و میخواهیم زیرساخت این اقامت را برای آنها تامین کنیم، متوجه میشویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راهاندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار میکند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح میشود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادیراد درباره اینکه درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامهریزی شده است؟ میگوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژهای که تعریف میشود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاهها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکتهایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح میدهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاعرسانی انجام دادیم. چند شرکت دانشبنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونههایی را ارائه میدهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفنشان را هم جواب ندادند. شرکتهای دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانههایی را که میتوانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کردهاند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانشبنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، اینکه محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر اینطور بوده چرا هنوز سایر بخشها متقاعد نشدهاند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتلهای کپسولی مستقر نشده است؟ میگوید: برای این که نگاهمان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاهمان با آنهایی که باید همراه میشدند، متفاوت است. ما فکر میکنیم آنها توجیه هستند و حتی نمونههایی را در کشورهای دیگر دیدهاند، اما وقتی میخواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آنها عمل کنیم و مواردی مثل حقالارض و حقالسهم طلب میکنند. سجادیراد در پاسخ به اینکه آیا میتوان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار میکند: پروژه زمانی که تعریف میشود جدولهای اقتصادی دارد که میزان سرمایهگذاری اولیه، هزینه بهرهبرداری سالانه و درصد سود برای سرمایهگذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانشبنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژههای عمرانی یا شهرداریها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایهگذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاهها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایهگذاری وارد نمیشد. با این حال، شرکتهای دانشبنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانشبنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمیشود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتماممان را گذاشتیم که این شرکت دانشبنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرفهای مقابل علیرغم اینکه در نامههایشان ابراز تمایل میکنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیدهایم.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی ساوث وست Southwest Airlines روز دوشنبه اعلام کرد که توافق نامه ای را برای خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس امضا کرده است چرا که قصد بازنشستگی هواپیماهای قدیمی را دارد. گفته می شود که این توافق بزرگترین سفارش این هواپیمای مسافربری مشکل دار از زمان زمینگیر شدنش در سال 2019 است. به گفته شرکت هواپیمایی ساوث وست که در دالاس مستقر شده است، بر اساس این توافق، سفارش غیرقابل لغو 70 هواپیمای مکس 8 به کوچکترین مدل این هواپیما یعنی مکس 7 تبدیل خواهد شد. همچنین گزینه 155 هواپیما در دو مدل هواپیمای 737 مکس 7 یا مکس 8 تا سال 2029 اضافه شده است. این خطوط هوایی در بیانیه ای گفت: این سفارش مقرون به صرفه با بوئینگ به این شرکت اجازه می دهد تا کارایی عملیاتی ناوگان تمام بوئینگ 737 را برای پشتیبانی از شبکه مسیر ارزان قیمت و نقطه به نقطه خود حفظ کند. انتظار می رود ساوث وست 30 هواپیمای 737 مکس 7 را در سال 2022 دریافت کند، علاوه بر آن 28 هواپیمای مکس 8 را نیز در سال جاری میلادی تحویل خواهد گرفت که در مجموع تا پایان سال 2021 تعداد این مدل هواپیمای ساوث وست به 69 فروند خواهد رسید. این شرکت هواپیمایی همچنین گفت که طی این مدت 17 فروند هواپیمای قدیمی از سری های 737-700 را بازنشسته خواهد کرد. ساوث وست قبل از اعلامیه روز دوشنبه برای 281 فروند هواپیماها از جمله هواپیماهایی که قبلا تحویل گرفته است سفارش قطعی و غیرقابل لغو داشت. در ماه ژانویه، ساوث وست به دلیل کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی در پی همه گیری کرونا و اولین ضرر سالانه خود در تقریباً نیم قرن گذشته، برای به عقب انداختن تحویل برخی از هواپیماهای 737 مکس خود که سفارش داده بود به توافق رسید.
ایجاد شده: 15/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دولت ترکیه اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرده است. این برنامه در راستای "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" برای استقبال از مسافران خارجی برای فصل گردشگری پیش رو و اطمینان از سلامتی و ایمنی کارکنان و کارمندان حوزه گردشگری در اولویت اصلی قرار گرفته است. از زمان آغاز برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن از ژوئن سال 2020، ترکیه از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه پیروی کرده و تمام اقدامات لازم را برای مصون ماندن صنعت گردشگری انجام داده است. پس از آغاز فصل گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به منظور ایجاد اطمینان در باز نگه داشتن گردشگری این کشور در طول سال اقدامات خود برای وارد کردن کارکنان و کارمندان صنعت گردشگری به برنامه واکسیناسیون کووید–19 را در دستور کار قرار داده است. این برنامه واکسیناسیون با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با دقت دنبال می شود. در این برنامه، ابتدا کارمندان و کارکنان اماکن اقامتی، رستوران ها، راهنماهای تور و آژانس های مسافرتی که تحت برنامه "گواهینامه گردشگری امن" ثبت نام کرده اند، واکسینه می شوند. با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزارت بهداشت این کشور اخیراً بستری ایجاد شده است که فعالان حوزه گردشگری می توانند کارمندان و کارکنان خود را برای واکسینه شدن ثبت نام کنند. پلاتفرمی که طراحی شده است تمام بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه را که در برنامه گواهینامه گردشگری امن ثبت نام کرده اند اعم از اماکن اقامتی، رستوران ها، وسایل نقلیه تور و راهنماهای تور را پوشش می دهد. نمایندگان رسمی امکان گردشگری قادر به ثبت نام پرسنل فعلی خود در این برنامه هستند. ترکیه به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای مبارزه با کووید-19 و همچنین ارتقای موقعیت خود به عنوان یکی از امن ترین مقاصد جهان به سرمایه گذاری در "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" که یکی از اولین و موفق ترین نمونه ها در این زمینه می باشد ادامه می دهد. این کشور دامنه برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن را گسترش داده و آن را برای امکان اقامتی با 30 اتاق یا بیشتر اجباری کرده است و تا کنون گواهینامه بیش از 8 هزار مجموعه تأیید شده است. از آنجایی که ترکیه انتظار بهبود V شکل سفرهای توریستی به این کشور را دارد، نیروی کار حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و ابتدا آنان را واکسینه خواهد کرد. ترکیه همه اقدامات خود را برای اطمینان از این که در سال 2021 نیز به عنوان یک مکان سالم و ایمن برای گردشگری باقی بماند، انجام می دهد و یکی از گزینه های برتر به عنوان سفر امن برای مسافران بین المللی خواهد بود. درباره ترکیه ترکیه یک مقصد بی نظیر و قطب تعامل فرهنگی به حساب می آید که در حوزه دریای مدیترانه و اتصال قاره آسیا و قاره اروپا که توسط بسفر معروف از هم جدا می شوند واقع شده است. علاوه بر آب و هوای بی نظیر، با تاریخ، طبیعت و غذاشناسی خود الهام بخش تنوع تمدن های مختلف در طول قرن ها برای گردشگران است. ترکیه واقع در چهارسوی فرهنگ درک متمایزی از هنر و مد دارد که ترکیب سنت و مدرنیته به حساب می آید. همچنین بسترهای مناسب برای خرید و سرگرمی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیه به سایت https://www.goturkiye.com/ مراجعه نمایید. درباره آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) TGA برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که ترکیه به یک برند شناخته شده در عرصه گردشگری بین المللی و داخلی تبدیل شود، فعالیت می کند. آژانس در راستای ترویج ملموس و انتزاعی ترکیه، میراث فرهنگی، طبیعی، بیولوژیکی، ساخت بشر، ارتباطات / بازاریابی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ملی و بهبود کیفیت خدمات گردشگری فعالیت می کند. TGA مسئول انجام کلیه فعالیتهای تبلیغاتی ، بازاریابی و ارتباطی برای کمک به ترکیه در رسیدن به اهداف گردشگری خود، ترویج و بازاریابی منابع گردشگری فعلی در سراسر جهان و کشف، توسعه و در دسترس قرار دادن منابع بالقوه گردشگری مطابق با استراتژی ها و سیاست های گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه است. درباره برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن ترکیه برنامه گواهینامه گردشگری امن را برای فصل گردشگری 2020 اجرا کرد. برنامه ای که به سرعت از سوی بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه پذیرفته شده است مجموعه ای از اقدامات را شامل می شود که بایستی در طیف وسیعی از صنعت گردشگری از جمله غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، مراکز اقامتی، پرسنل تأسیسات گردشگری و مهمانان داخلی و خارجی برای اطمینان از سلامتی و رفاه افراد اجرا شود. منبع: رایزنی فرهنگی و گردشگری سفارت ترکیه در تهران
ایجاد شده: 24/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، شورای عالی کار موظف است تا پایان سال جاری حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۰ تعیین کند. سال گذشته نماینده کارفرمایان و کارگران به توافق نرسیدند و تا ماه ها پس از شروع سال جدید دستمزد کارگران مشخص نشد. امسال سبد معیشتی خانوار کارگری حدود 7 میلیون تعیین شد. پیش تر سناریو هایی در مورد حداقل حقوق کارگران سال 1400 وجود داشت که از افزایش 25 درصدی، 35 درصدی، 40 درصدی، 2 میلیون تومانی و 4میلیون 200 هزار تومانی خبر میداد اما در نهایت تعیین حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی کار با حضور نماینده کارفرمایان، کارگران و دولت صورت گرفت و افزایش حقوق کارگران برای سال جدید 39 درصد تعیین شد. در جلسه قبل نماینده کارفرمایان پیشنهاد افزایش 33 درصدی حقوق را مطرح کرد که با مخالفت نماینده کارگری بی نتیجه ماند. گمانه زنی هایی برای افزایش حقوق کاگران تا میزان 40 درصد شد که در نهایت امشب نمایندگان کارفرمایی و فعالان کارگری بر افزایش 39 درصدی حقوق کارگران توافق کردند و حداقل حقوق کارگران سال 1400برای خانواده 3 نفری 4 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد. در حداقل حقوق کارگران سال 1400 دستمزد روزانه کارگران 88 هزار و 500 تومان، دستمزد ماهیانه 2 میلیون 655 هزار تومان ، پایه سنوات یکصد و 40 هزار تومان و بن 600 هزارتومان و مسکن 450 هزارتومان تعیین شد. محمد شریعتمداری وزیر کار افزایش 39 درصدی حقوق کارگران را تایید کرد و از توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی خبر داد. شریعتمداری اعلام کرد که برای سایر سطوح مزدی، رشد ۲۶ درصد دستمزد و عدد ثبات ۲۴۱ هزار تومان به تایید شورای عالی کار رسید. سبد معیشتی خانوار کارگری برای سال 1400 حدود 7 میلیون تومان تعیین شد و پیش بینی میشد تا حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۰ نیز به این رقم نزدیک باشد اما افزایش حقوق کارگران سال 1400 از رقم یک میلیون و 900 هزارتومان به رقم 2میلیون و 656 هزارتومان است. یعنی حقوق یک کارگر مجرد 2میلیون 656 هزارتومان تعیین شد که با افزایش آیتم برای کارگران متاهل این رقم به 4 میلیون و 200 هزار تومان افزایش میابد. شریعتمداری وزیر کار با وعده اتفاقات خوب سال آینده برای کارگران گفت: حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان میشود که با سایر آیتمهای مزدی به بالای ۴ میلیون تومان خواهد رسید. رقم بن مسکن باید به تصویب هیئت وزیران برسد اما در مجموع دستمزد حداقل بگیران در سال ۱۴۰۰ بالای ۴ میلیون خواهد بود. در جلسه اوایل ماه جاری کمیته مزد شورای عالی کار، رقم سبد معیشت کارگران از ۴میلیونو۹۴۰هزار تومان در اسفند۱۳۹۸ به ۶میلیونو۸۹۵هزار تومان در اسفند۱۳۹۹ افزایش یافت و در حقیقت شورایعالی کار، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت افزایش ۳۹.۵۷درصدی حداقل هزینه معیشت خانوارهای کارگری در سال۹۸ را تأیید کردند. دستمزد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی یک خانوار کارگری ۳.۳ نفره حدود ۶۰.۹ درصد از هزینه معیشت ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومانی این خانوار را پوشش می دهد به این ترتیب قدرت خرید این خانوار کارگری تقریبا به قدرت خرید ابتدای سال ۹۹ بازگشت. جلسه شورای عالی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در حال برگزاری است.طبق اعلام روابط عمومی وزارت کار در صفحه اینستاگرامی لحظاتی قبل میزان افزایش حقوق کارگران مشخص شد و براساس آن حداقل حقوق ۳۹ درصد افزایش یافت. پایه حقوق در سال گذشته یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که با افزایش ۳۹ درصدی به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسید. یعنی یک کارگر مجرد در کمترین حالت باید از سال آینده دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان را دریافت کند. همچنین بن کارگری ۶۰۰ هزار تومان، بن مسکن ۴۵۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد، در مجموع حداقل حقوق برای یک خانواده سه نفره چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان برآورد میشود. به سایر سطوح درآمدی نیز ۲۶ درصد اضافه شد.
ایجاد شده: 24/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب " مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری " توسط سرکار خانم زهره دهدشتیشاهرخ و آقای مرتضی فیاضی، تالیف شده است. این کتاب حاوی چهارده فصل است. نگارندگان پس از پیشگفتار در فصل اول به کلیات بحث یعنی بازاریابی، انواع آن و کارکردهای آن پرداخته سپس در فصلهای بعدی بحثهای مرتبط با جهانگردی و بازاریابی را مطرح کردهاند. لازم به ذکر است که هر فصل دارای مقدمه جداگانه است که هدف آن فصل را بیان میکند. همچنین برای درک بیشتر مباحث از جداول، نمودارها و موارد عملی و مطالعات موردی استفاده شده است. در پایان کتاب نیز منابع به زبان انگلیسی ارائه شده است. برخی از عنوانهای فصلهای کتاب عبارتاند از؛ 1. درک رفتار مصرفکنندگان در صنعت مهمانپذیری 2. بخشبندی بازار و موقعیتیابی 3. تدوین برنامه بازاریابی 4. مدیریت محصولات و خدمات 5. کانالهای بازاریابی 6. فروش شخصی 7. استراتژی قیمتگذاری جهت خرید آنلاین و دریافت این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید. لازم به ذکر است، قیمت این کتاب با در نظر گرفتن هزینه پستی و ارسال درب منزل سفارش دهنده، محاسبه شده است.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1401 کتابخانه داخلی
به گزارش هتل نیوز ، هفته گذشته مدیرعامل هما درباره اقساط هزینه خرید هواپیماهای ایرباس که در زمان عباس آخوندی و دوران اجرای برجام منعقد شده بود، گفت: ماه آینده سررسید اولین قسط به مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان است که توان پرداخت اقساط را نداریم و نمیتوانیم اقساط را پرداخت کنیم. کل تسهیلات هواپیماهای برجامی ۵۴۰ میلیون دلار بود که ماه آینده سررسید میشود و پرداخت آن برای ایران ایر غیر ممکن است. در اینباره آخوندی بهمن ۹۴ و در اظهار نظری درباره چگونگی پرداخت خرید هواپیماهای ایرباس گفته بود: «منبع تأمین مالی اولیه این هواپیماها به میزان ۱۵ درصد توسط فروشندگان و ۸۵ درصد مابقی را نیز فروشندگان از محل تأمینکنندگان مالی اروپایی فاینانس میکنند. یکی از موضوعات مهم در تأمین مالی این هواپیماها این است که هیچ تضمینی از سوی دولت و بانک مرکزی ندادهایم» روحانی نیز در کنار آخوندی از دیگر مدافعان خرید هواپیماهای جدید از طریق فایناس خارجی به شمار میرفت که مدعی شده بود: «در موضوع قرارداد ۱۶ ساله خرید هواپیما یک دلار از پول نفت را هزینه نمیکنیم.».
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب "تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت ها (هتل ها)" توسط جناب آقای علی یعقوبی از اساتید دانشگاه، تالیف شده است. این کتاب به آموزش نظری و کاربردی مفاهیم و معانی مدیریت مالی همراه با نکات عملیاتی و حائز اهمیت در این خصوص برای دانشجویان رشته های مدیریت (مدیریت هتلداری) همچنین رشته های حسابداری می باشد، که در توان و ضرورت تلاش شده از مطالب به صورت ساده و عملیاتی برای کسانی که در زمینه مباحث مالی و تصمیم گیری مالی نقش دارند، استفاده گردد. سر فصل های کتاب عبارتند از: فصل 1: صورت های مالی فصل 2: مدیریت مالی در هتل یا تجزیه و تحلیل صورت های مالی فصل 3: تجزیه و تحلیل صورت های مالی بر اسای نسبت های مالی فصل4 : نقطه تعادل فصل 5: نقطه سر به سر فصل 6: پیش بینی و برنامه ریزی مالی فصل 7: ریسک جهت خرید آنلاین و دریافت این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید. لازم به ذکر است، قیمت این کتاب با در نظر گرفتن هزینه پستی و ارسال درب منزل سفارش دهنده، محاسبه شده است.
ایجاد شده: 17/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1401 کتابخانه داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی چهارم اسفندماه ۹۹ در بخشنامهای به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ کرد: «پیرو صحبتهای معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با توجه به شرایط ویژه کرونا و احتمالات لغو سفر به جهت جلوگیری از هرگونه شکایت مسافران، مقتضی است در قرارداد گشتها بندی مبنی بر اینکه در صورت لغو سفر به دلایل شرایط کرونا، هزینه پرداختی مسافران عودت نخواهد شد، اضافه شود.» مصطفی مرزبان در این بخشنامه متذکر شده که این موضوع فقط مخصوص شرایط ویژه کرونا است. این بخشنامه ضمیمه با بخشنامه ششم اسفندماه سال گذشتۀ معاونت گردشگری درباره «لغو سفر بدون کسر جریمه» بین دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تاسیسات گردشگری دست به دست شده و نگرانیهایی را از بابت انصراف مسافران ایجاد کرده است. بهویژه آن که ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز درباره سفرهای نوروزی تصمیم نگرفته و از مردم درخواست کرده فعلا بلیت رزرو نکنند. حتی حرمتالله رفیعی ـ رییس هیاتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ـ به آن بخشنامه واکنش نشان داده و ایرادهایی را به آن وارد میکند و درباره محتوای آن که باعث نگرانی در بین آژانسها شده است، به ایسنا میگوید: چنین بخشنامهای به نفع صنعت گردشگری نیست، ضمن اینکه مسافر را میترساند و از خرید بلیت و تور و سایر خدمات گریزان و منصرف میکند، چون صراحتا اعلام شده اگر سفر کنسل شود هیچ پولی برگردانده نمیشود. از طرفی، راه را برای سودجویان باز میگذارد، چون این اجازه قانونی به آنها داده میشود که پول مسافر را نگه دارند. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ صدور چنین بخشنامهای را تکذیب میکند و میگوید: بخشنامهای از سوی معاونت گردشگری و ادارات کل استانی به دفاتر مسافرتی با این مضمون که اگر مسافری تور و یا بلیتی خریداری کرد و به دلیل شرایط حاد کرونا ممنوعیتی اعمال و سفرها لغو شد، پول مسافر عودت نشود، صادر نشده است. او این توضیح را اضافه میکند که تنها یکی از استانها چنین بخشنامهای را صادر کرده بود که فورا از سوی ما ابطال شد و چنین خبری که بخشنامه سراسری ابلاغ شده، صحت ندارد. معاون گردشگری که سال گذشته بخشنامه بحثبرانگیزی را برای لغو سفر در شرایط کرونا صادر کرده بود، با توجه به تصمیمهای ناپایدار در ارتباط با سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ و حجم زیاد شکایتها از بابت پس ندادن هزینه سفرهای لغوشده در نوروز ۹۹، به تازگی در سخنانی گفته است: «دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تاسیاست گردشگری تا سه ماه بعد میتوانند خدماتشان را تضمین کنند.» به نظر میرسد بخشنامه جدید بیشتر روی ضمانتهای زمانی سفر متمرکز باشد.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی